Şimdi Ara

araba aküsü şarj etme?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
2
Favori
76.247
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Slm_as S kullanıcısına yanıt
    Videoda yapılan,,, Hiç güvenli değil, hemde hiç .
    Max 14.4 v ile şarj olacak 12v aküyü, 19v a bağlamış.
    Gecede uyuya kalmış, iyi asit zehirlenmesi yaşamamış, akünün patlamamasi mucize.

    Bu işin en basit ugunu, 5 adet 7815 voltaj regülatörü entegresi , her birinin çıkışına 1n4007 diyot baglanarak , diyot çıkışları aküde birleştirilir,
    7815 lerin girişi ve şase ucu 19v adaptöre bağlanır,
    Girişe çıkışa 5A sigorta ,,,

    7815 ile 19v , 15v a düşürülür,,, her biri ortalama 600mA verse, 5 adet kullanılmasınin sebebi 3.5 - 4A, almaktir,,
    Her regülatörün çıkışına bağlanan diyot ise, regülatör çıkışlarının birbirine çakışıp patlamamasi ve akü için istenilen 0.7v kayıp ile 14.4v u vermesi..

    Nokta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Videoda yapılan,,, Hiç güvenli değil, hemde hiç .
    Max 14.4 v ile şarj olacak 12v aküyü, 19v a bağlamış.
    Gecede uyuya kalmış, iyi asit zehirlenmesi yaşamamış, akünün patlamamasi mucize.

    Bu işin en basit ugunu, 5 adet 7815 voltaj regülatörü entegresi , her birinin çıkışına 1n4007 diyot baglanarak , diyot çıkışları aküde birleştirilir,
    7815 lerin girişi ve şase ucu 19v adaptöre bağlanır,
    Girişe çıkışa 5A sigorta ,,,

    7815 ile 19v , 15v a düşürülür,,, her biri ortalama 600mA verse, 5 adet kullanılmasınin sebebi 3.5 - 4A, almaktir,,
    Her regülatörün çıkışına bağlanan diyot ise, regülatör çıkışlarının birbirine çakışıp patlamamasi ve akü için istenilen 0.7v kayıp ile 14.4v u vermesi..

    Nokta
    Kesinlikle katılıyorum.

    Videoyu çeken arkadaş anlatımda söylediğine göre 12v adaptör bağladığını zannediyor, elindeki adaptörün 19v olduğunu belki kendisi de bizim gibi videonun sonunda öğreniyor. Duyduğu fokurtular başına bela olmamış Allahtan.

    Hesapsız kitapsız yöntemlerle bu işlerle meşgul olmak tehlikelidir vesselam.

    O zaman bir nokta da benden

    NOKTA




  • Slm_as S kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım yanlış anlama niyetim kimseyle münakaşa etmek değil, burada paylaştığımız her şey okuyan birileri için referans oluyor. O nedenle deneyenler adına vebale girmemek için kitabi ve usulüne uygun bilgi ve tecrübeleri paylaşmak lazım diyorum. Yaptığın deneme sende olumlu sonuçlanmış, zarar vermemiş olabilir ancak bunun bir garantisi yok.

    Şu bilgi hatalı, "sen ne kadar verirsen ver akü 14v çeker"...

    Aküler cinslerine göre farklı yöntemlerle şarj edilirler. Belirlenen gerilim limitleri aşılırsa kimisi kaynar, hızlı bir şekilde gaz açığa çıkarır. Kimisi aşırı akımdan alev topuna döner vs...

    Evet kısa sürede deneme yaparak o anlık işini görmüş olabilir fakat kesinlikle siz de böyle yapabilirsiniz diye tavsiye edilmez.
  • Adaptörle şarj edemesiniz. Akü tamamen boş ise, yata yata deşarj olmuş ise, plakaları kireçlendiyse ya bir oto elektrik- akü işi yapan dükkanda akşamdan sabaha kadar şarja bırakacaksınız, ya da uzun yola giderken arabanıza takıp gideceksiniz.
    Akü tam deşarj olmadıysa, marşınızı oynatıyor fakat arabayı çalıştıracak kadar gücü yok ise, aracınıza takıp yarım saat - bir saat yola gitmeniz yeterlidir.

    Akü bozukmu değilmi anlamak için, içerisindeki asit yoğunluğunu ölçen bome metreyle 6 gözünüde ölçünüz. hepsinde yaklaşık aynı değerleri görüyorsanız akü sağlamdır. en fazla şarjı bitmiştir. 4-5 göz aynı iken 1-2 göz de bomemetre farklı değer gösteriyorsa o gözler ölmüştür. akü işinize yaramaz.

    Bunları size aküyü veren arkadaşın yaptığını, baktığını varsayıyorum.

    Çıkma akü tabir edilen aküler, bozuk aküler değillerdir.

    birisi teybini açık unutur, parkları açık unutur akü sabah yavaş çevirinde korkup gider değiştirir.
    veya ne olur ne olmaz diye değiştirir. veya servisler para kazanmak için değiştirir. veya çift akülü araçlarda bir akü bozulunca araç çalışmaz, müşteri mecburen yeni bir çift akü alır. diğer aküsü sağlamdır . firmalar bunları galericilere veya yeni aküye çok para vermek istemeyenlere satar.
    2-3 ay da garanti verir. müşteri bu aküleri 5 yılda kullanabilir. 6 ayda kullanabilir. Orası şanstır. kimse küçük bir kurşun parçasının akü tabanına düşüp, iki plakayı şase yaptırıp aküyü öldürüp öldürmeyeceğini bilemez. fakat genelde kurşun asitin içerisinde 3 yıldan sonra çürüyüp dökülmeye başlar.

    Fakat üretim tarihine baktığınızda 1-2 yaşında olan aküler ortalama 2-3 yıl daha ömrü olan akülerdir.
    Alırken akünün dış plastik kutusunun beyaz olmasına, sararmamış ( aşırı şarj görmemiş ) olmasına dikkat ediniz.

    aküyü araca takınız, yola çıkmadan 10 dakika 3000 devirle gaz verili bekleyiniz. stop ediniz. 10 dk sonra marş basıyorsa şarj tutuyordur. stop etmeden yarım saat kadar bir yola gidiniz, sabahta sorunsuz çalıştırıyorsa akü sağlamdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 17 Mart 2011; 17:53:08 >




  • otomobil aküleri starter akülerdir, ups ve cep telefonu bataryaları deep cycle bataryalardır. tam bolaşır tekrar dolarlar. laptop bataryası 80 tam boşalma tekrar dolma işleminden sonra kapasitesinin % 80 ini kaybeder. 3 saat giden batarya yarım saat gitmeye başlar. cep telefonu içinde benzerdir. Fakat otomobil aküleri çok istisna kazara durumlar hariç tam boşalma yaşamazlar. bu nedenle ömürleri 5-6 ay 1 sene ile sınırlı değildir. kapasitelerini tamamen işlemez hale gelene kadar korurlar. şarj problemi yaşamayan ve günlük düzenli binilen bir otomobilde akü 4 yıldan önce ölmez. bu süre 10 yıla kadar uzayabilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N

    Akü ikinci el olarak alınabilecek en kötü ürünlerden biri diye düşünüyorum.

    UPS den tut cep telefonu bataryasına kadar, hepsinin 1 yıldan sonra eski verimlilikleri kalmıyor.
    Eğer akü 5-6 aydan fazla kullanılmışsa pek almanı tavsiye etmem.




  • Uygulamada bence de yanlışlık var.

    Bir aküyü bağlayacağınız kaynak ve hatta kaynağın kabloları bile çok önemli.

    Kaynak. Bir 12V aküyü 24V ile de şarj edebilirsiniz. Ama akımı sınırlandırmalısınız. SMPS bir laptop adaptörünü direkt aküye bağlamak doğru bir çözüm değil.

    Kablolama. Akü şarjında kullanılacak kablo, resimdeki gibi aynı yolda birleşmiş yani aynı lastik pip içerisinden iki tane geçen kablo olmamalıdır. Resmen yangın riski demektir bu...

    Ortam. Akü şarjı yapılacak ortam mümkün mertebe ev içi olmamalıdır. Olası bir durumda yangına müdahalenin kolay olduğu, havalandırması iyi olan bir yer seçilmelidir.

    Süreç. Şarj süreci mutlaka takip edilmelidir. Bir ölçü aleti aküye bağlanarak akü gerilimi takip edilmeli ve doğru zamanda şarj kesilmelidir.

    Peki ne yapılabilirdi?

    Akü, eğer havalandırması iyi ise evin banyosuna, olmazsa, odunluk(tabi ki içinde odun olmayan), bodrum gibi yangın çıkartmayacak, aynı zamanda da devamlı gaza maruz kalınmayacak bir yerde şarj yapılmalıdır. Aküden çıkan gaz akciğer sağlığı açısından son derece zararlıdır. İlerde kansere dönüşecek nodüllerin oluşmasına neden olabilir.

    Kaynal doğru değil; ancak yine de küçük bir önlem ile doğru hale getirilebilir. Kablo şekli doğru olmadığı için o laptop adaptörünü önermiyorum. laboratuvar tip güçkaynaklarındaki gibi ayrı ayrı çıkışlı olması kısadevre vb durumlarda müdahaleyi kolaylaştırır. Akü başında değilken yangın riskini minimum yapar. Ancak benzer bir adaptörü seri şekilde bağlanmış 100W tofaş araç farı ile şarj akımını idealize edilebilir. İdeal bir çözüm mü hayır. Ama en azından ne kaz yanar ne de şiş.

    Aküye bir Vmetre bağlanmalı ve akü gerilimi sık sık kontrol edilmelidir. Hiçbir tesiste aküler şarja verilip başından ayrılıp gidilmez. Oto sanayilerinde elektrikçiler uygun bir yerde akü şarj olurken işlerine bakarlar, bir yandan da ara sıra aküyü kontrol ederler. Havalandırmaları vardır, ortam da müsaittir.

    Yukarıdaki uygulama bu nedenlerle yanlıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KendiİsteğiyleAyrıldı -- 1 Şubat 2020; 15:1:59 >




  • sanayide bir arkadaşım vardı ona sordum akü varmı diye çıkma aküler varmış..
    12 v 60 amper akü 10 ytl ye veririm sana dedi..yalnız şarj etmek gerekiyor dedi.
    ben bunu nasıl şarj edebilirim?
    çalışan bir arabaya paralel bağlarsam olur mu?
    veya para verip şarj mı ettireceğim? yoksa işe yaramazmı 2. el akü?



  • İşe yaramaz, sakın para verme, ona vereceğin parayla gidip 12v 7Ah akü al, bitik 60Ah'dan çok daha iyi iş görür üstelik hem uzun ömürlü hemde küçük ve hafif olur...
  • 7 ah akü bi işime yaramazkii..arabaya kullancam..
  • sanayiden 72 Ah lik cıkma akü aldım 30 ytl ye mutlu akü 6 ay kullanılmıs sadece üzerindeki göstergeden boş oldugu anlaşılıyo
    bit pazarından şarj aleti aldım 30ytl oda geceden sabaha şarj edio gayet kullanışlı oldu ewde kullanım için tabiki
    araba için ise aldıgın aküyü tak kendi aküsüyle takviye yap öle kullan bi süre
  • bende mutlu akü alcam
    patlama yanma gibi sorunlar yapmassa hiç bir şey yok aküyü geri veririm
    bende akü şarj aleti var 5 amperlik ama kuru akü şarj ediyorum bunu nasıl şarj ederim?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: beyblade73

    7 ah akü bi işime yaramazkii..arabaya kullancam..


    Valla bitik akü 60 değil 160 amper olsa 7 Ah kadar bile iş yapamayabilir, ben 7yi sadece 10ytlye karşılık geldiği için örnek verdim, bitik aküye para vereceğine düşük amperli yeni akü al demek istedim...

    Karar senin ...
  • Arkadaş ne için kullanacaksın sen bu aküyü.Eğer araçta kullanacaksan çıkma aküler bir müddet sonra biter ve marş zor basar ya da hiç basmaz.Aynı şekilde 7 Ah aküde marş için kullanılamaz.Eğer çok güvenilir ise alabilirsin ama ikinci el akülerden pek hayır gelmez.Şarj edince dolu gibi durur.Çatır çatır kıvılcım saçar telle kutuplara değersen ama iki marşta biter.Çünkü kapasitesinin büyük bir bölümü gitmiştir.Plakalı gitmiştir v.b.
    Aynı şekilde piyasada ucuz yerli malı merdiven altı akülerde vardır.Onlarda öyle iki marşta biter.
    Ayrıca kalitesiz akülerde marş zayıf basar ve motor zor çalışabilir.
  • arabaya amfi bağlıyorum 15 dk içinde marş basmaz hale geliyor
    arkadaş dediğim komşumuz..Sanayide dükkanları var..bir sorun olursa geri iade alırlar..
  • öncelikle şunu sorayım bu alacağın aküyü sürekli araçtamı bulunduracaksın.
    cvp evetse aractaki aküden paralel al işini görür. sorunsuzca kullanabilirsin.
    eğer dışarıda kullanacaksan 12 v luk bir güç kaynağı işini görür.
    tabii bu güç kaynağının sağlam bir şey olması lazım yani bence en az 10 amperlik bir trafo lazım.
    sürekli şarjda bırakmadığın sürece evde bir korkun olmasın akü için.
  • ayrıca 2. el akü işe yaramaz diye bir şeyde yok.
    sana aküyü verecek olan arkadaşın zaten o akünün iş yapıp yapmayacağını da bilir herhalde ;)
    ben daha 3 gün önce bir çıkma akü koydum arabama. çokta sağlam marş basıyor.
    benim arabada zaten zor çalışan bir araba
  • 12 voltluk güc kaynagı işini görmez hatta güc kaynagı işini görmez şarj aletiyle güc kaynagı bambaşka bişeydir. bit pazarından al 20-30ytl kıy paraya en azından saglam olsun işini görsün 10A trafo almaya kalkarsan 22,5ytl izmir onur işhanında ;)
  • Aküler elektiriği kimyasal reaksiyon sonucu oluşturuyor, ikinci el akü de bulunan kurşunlar yeterince kimyasak reaksiyona girdiğinden verim düşük olabilir. Sıcak havada sorun olmaz ama kışın istediğiniz verimi alamazsınız. Saygılar.
  • bizim burası 0 altına düşmüüyor genelde 10 -12 derecelerde seyrediyor..
    3 tane alıcam arabaya koymak için çocuğun bana borcu var ondan dolayı
    evde kullanmam İşime yaramaz evde..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turguttatli

    12 voltluk güc kaynagı işini görmez hatta güc kaynagı işini görmez şarj aletiyle güc kaynagı bambaşka bişeydir. bit pazarından al 20-30ytl kıy paraya en azından saglam olsun işini görsün 10A trafo almaya kalkarsan 22,5ytl izmir onur işhanında ;)


    güç kaynağı işini görmez diye birşey yok arkadaşım
    biz işyerinde kullanıyoruz yıllardır.
    çıkışı dc 12v olan bir trafo senin işini kesinlikle görür.
    ama dediğim gibi güçlü bir şey olması laım yoksa trafoyu yakarsın o kadar.
    sen eğer arabada tutacaksan zaten buna gerek yok aküden paralel al yeterli olacaktır
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.