Şimdi Ara

......::::::A T İ K E R [DOSTLUK] KULÜBÜ::::::...... (FoReVeR) (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.028
Cevap
5
Favori
199.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BAKIN BEN HİÇ KİMSEYE ŞU MARKA KÖTÜ VE BUNU ASLA TERCİH ETMEYİN DİYE BİR ŞEY SÖYLEMİYORUM.95 MODEL BİR OPEL E PRİNS TAKTIRMAK ÇOKTA GEREKLİ DEĞİL ZATEN.BİZ SEÇİMİ ARACA VE YAPILAN ORTALAMA KM YE GÖRE YAPIYORUZ.ANCAK ARAÇ ÜST MODEL VE MOTOR GÜCÜ YÜKSEKSE SORUN YAŞAMAMK İÇİN LANDİ RENZO VEYA PRİNS TAKTIRILMASI GEREKTİĞİNİ SÖYLÜYORUZ.BAHSETTİĞİNİZ 500 YTL LİK FARKI BU TÜR ARAÇTA ÖNEMSEYİP UCUZ ÜRÜNÜ TERCİH EDEN MÜŞTERİLER İLERLEYEN ZAMANLARDA ÇOK DAHA FAZLASINI ARAÇLARI İÇİN MASRAF EDECEKLERDİR.İŞTE BİZ BU BİLİNCİ VERMEYE ÇALIŞIYORUZ.MÜŞTERİ UCUZ ÜRÜNÜ TERCİH EDERSEDE BUNU BİLEREK TERCİH EDİYOR.BİZİMDE MONTAJINI YAPTIĞIMIZ UYGUN FİYATLI MATRİX VE VALTEK ENJEKTÖRLÜ CİHAZLARIMIZ VAR.YAZDIKLARIMIN YANLIŞ YORUMLANMASINI İSTEMEM.SAYGILARIMLA.
    quote:

    Orjinalden alıntı: alfunu

    kıymetli arkadaşlar

    sayın ac öncel bu foruma girip bir açıklama ihtiyacı hissettiğine göre
    demek atikerciler çoğalmaya devam ediyor. NEYSE

    ac öncel 'in bahsettiği husus bencede teknik olarak doğrudur. AMA

    sadece şunu eklemek istiyorum:
    atiker kullanıcıları olarak araçlarımızın zaten devir (1600 cc araçlar için söylüyorum) tavanı 6000 rpm i geçtiğin de benzin de kullansanız belli bir zaman da motorunuzu hurdaya çıkarırsınız.

    yani bize 8000 rpm de hala milisaniye bazlarında açılıp kapanabilen enjektör lazım değil.neden değil en az 500ytl fazla olduğundan.bunlar indirime girsin arkadaşlar da kaliteyi uygun fiyata kullansınlar.
    işte biz tüketicilere bu gerekli.

    ömrüne gelince onu hep birlikte göreceğiz.
    yada küçük bir araştırma yapalım .yabancı markalar da valtec ve matrix takan arkadaşlar heralde en az 5 yılı geçti , bu cihazların enjektörlerinde böyle sorunlar ile karşılaşma yüzdelerini buraya DÜRÜSTçe yazsınlar.
    biz müşterilerde ortalama nekadar sorunsuz kullanabileceğimizi hesaplarız.

    sayın bedini heralde sizde bu tip enj.'leri monte ediyorsunuz .size enj. arızası ile gelen araç sayısını ortalama yazarmısınız? TEŞEKKÜRLER.




  • BİR SIFIR EKSİK OLMUŞ SAYIN ÖNCEL YOKSA GERÇEKTEN YİRMİ BEŞBİNMİ???
    quote:

    Orjinalden alıntı: ac öncel

    YORUMLARINIZ İÇİN HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDRİM.ANCAK BENİ YANLIŞ YORUMLUYORSUNUZ.UNUTMAYINKİ BENDE BU SEKTÖRÜN İÇERSİNDE BİRİ OLARAK MATRİX VE VALTEK TİP ENJEKTÖR KULLANAN MARKALARLA ÇALIŞIYORUM.BENİM AÇIKLAMAMDAKİ MAKSADIM TÜKETİCİLERİ BİLİNÇLENDİRMEKTİR.
    SİZDE DİYORSUNUZKİ ''TEKNİK OLARAK SÖYLEDİKLERİNİZ DOĞRUDUR'' ÖYLE İSE REKLAMI BEN DEĞİL SİZ YAPMAHYA ÇALIŞIYORSUNUZ.BEN ÜRÜNLER ARASINDAKİ FARKI GÖSTERMEYE ÇALIŞIYORUM TÜKETİCİLERE.MONTAJ İÇİN GELEN TÜM MÜŞTERİLERİMEDE TAKMIŞ OLDUĞUM MARKALARIN BİRBİRLERİNE GÖRE KIYASLAMALARINI AYNI ŞEKİLDE İZAH EDİYORUM.AMACIM MARKALARI KÖTÜLEMEK DEĞİL.İSMİ GEÇEN HİÇ BİR MARKANINDA ÜRETİCİSİ DEĞİLİM.AYRICA ŞU PİYASADA İSTEYEN İSTEDİĞİ MARKANIN MONTAJINI DA YAPABİLİYOR.BUNU SİZDE BİLİYORSUNUZ.
    NİYETİM MARKALARI KÖTÜLEMEK OLSA İDİ BUNU ÇOK DAHA ÇARPICI VE ETKİLİ ŞEKİLDE YAPABİLİRDİM.

    HER ÜRÜNDE OLDUĞU GİBİ LPG SİSTEMLERİNDE DE KALİTE FARKLILIKLARI VAR.BİZ BURADA AYAKKABIDAN BAHSEDİYOR OLSAYDIK VE BEN DESEYDİM Kİ ADİDAS KNETİX TEN DAHA KALİTELİDİR;İTİRAZINIZ OLMAZDI HERHALDE.
    LPG DE DE PRİNS DÜNYANIN EN İYİSİ LANDİ RENZO DA İTALYANLARIN EN İYİSİDİR.BUNU SİZDE BİLİYORSUNUZ PEKİ BUNA NEDEN İTİRAZ EDİYORSUNUZ.DEMEKKİ REKLAM ENDİŞESİ OLAN BEN DEĞİLİM.HANGİ FİRMA ENJEKTÖRLERİNE 250.00 KM ÖMÜR VE GARANTİ VERİYOR?PRİNS TEN BAŞKA!

    FİYAT KONUSUNA GELİNCE; ATİKERİNDE ADI GEÇEN DİĞER MARKALARINDA MALİYETLERİNİ VE SATIŞ FİYATLARINI ÇOK İYİ BİLİYORUM.HANGİ MARKADAN NE KADAR KAR EDİLİYOR GAYET İYİ BİLİYORUM.MÜŞTERİYE YANSIYAN FİYATLAR ARASINDA MARKALARA GÖRE 300-400 YTL FARK OLABİLİR.ANCAK 400 YTL DAHA PAHALI OLAN CİHAZDAN UCUZ ÜRÜNE GÖRE DAHA AZ KAR EDİLDİĞİNİ DE AÇIKCA SÖYLEMEKTE BİR SAKINCA GÖRMÜYORUM.
    ESNAFLIK TÜKETİCİYİ DOĞRU BİLİÇLENDİRİP EKONOMİK DURUMUNA GÖRE UYGUN CİHAZI SEÇMESİNE YARDIMCI OLMAYI
    GEREKTİRİ.BENDE BUNU YAPMAYA ÇALIŞIYORUM.SAYGILARIMLA.




  • alfunu arkadaşın dediği doğru 6000 devirde işeme yapıyor deniyor bahse konu olan enjektör markalı kitlerin hepsi kullanıyor yani bir tek landi veya prisn iyi diğerleri kötü manasımı çıkıyor yaklaşım yanlış 92 den beri araç kullanıyorum 6000 devire hiç çıkmadım olası faraziyeler biraz uçuk oluyor kusura bakmayın ayaklarımız yere bassın
  • teşekkürler düzeltmeniz için. 250.000 km. dediğiniz gibi bir sıfır eksik olmuş.saygılarımla.
    .
  • yanlış anlamaya devam ediyorsunuz hala ne yazıkki.işemeye 6000 devir de değil 3000-4000 devir aralığında başlıyor.ayrıca bu devre kadar da benzin enjektör hızına yetişemiyor.yazılanları okumak vede algılamak yerine düşünmeden konuşmayı tercih ediyporsunuz.ben sizlerin menfaati vede biliçlenmesi adına yazmıştım ama tavrınızı anlamak mümkün değl.düşünmekten aciz olanlar yönetilmekten kurtulamazlar.saygılarımla.
    quote:

    Orjinalden alıntı: okis

    alfunu arkadaşın dediği doğru 6000 devirde işeme yapıyor deniyor bahse konu olan enjektör markalı kitlerin hepsi kullanıyor yani bir tek landi veya prisn iyi diğerleri kötü manasımı çıkıyor yaklaşım yanlış 92 den beri araç kullanıyorum 6000 devire hiç çıkmadım olası faraziyeler biraz uçuk oluyor kusura bakmayın ayaklarımız yere bassın




  • Selamlar..Öncelikle ben dedikleriniz teknik olarak dogrudur demedim.Lpg konusundaki bilginizden bahsettim ikisi ayrı şeylerdir.Bunuda bu topiklerde yazdıklarınız için değil daha öncedende yazdığınız biçok konu için söyledim.Amacım Kesinlikle kimseyle tartışarak asaygısızlık etmek diil.Herşeyden önce aynı sektörlerdeki insanlarız .Fakat PRİNS VE LANDİ için sizde biliyorsunuz demişsiniz ama ben inanın öyle bilmiyorum.ve şunu bilmenizi isterimki ürünlerimize 2 yıl ve sınırsız kilometre hem parça bazlı hem sistem olarak garanti veriyoruz.Ve iki yılı aynı zamandada 250000 i geçmış birçok aracımız var.He bu demek diildirki bir tane bile sorun yok.Ama olan sorunların çoğu.Zamanında filtre değişimi yapılmaması ve Lpg nin kirliliğinden kaynaklanan sorunlar.Ama bunlarda kullanıcıya yansıtılmıyor.Bilmenizi isterim.Herhalde sizde bu iki markanın enjektörlerinde tek bir sorun olmadı demezsiniz.Malum lpg lerimiz pek temiz değil .saygılarımla
    quote:

    Orjinalden alıntı: ac öncel

    YORUMLARINIZ İÇİN HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDRİM.ANCAK BENİ YANLIŞ YORUMLUYORSUNUZ.UNUTMAYINKİ BENDE BU SEKTÖRÜN İÇERSİNDE BİRİ OLARAK MATRİX VE VALTEK TİP ENJEKTÖR KULLANAN MARKALARLA ÇALIŞIYORUM.BENİM AÇIKLAMAMDAKİ MAKSADIM TÜKETİCİLERİ BİLİNÇLENDİRMEKTİR.
    SİZDE DİYORSUNUZKİ ''TEKNİK OLARAK SÖYLEDİKLERİNİZ DOĞRUDUR'' ÖYLE İSE REKLAMI BEN DEĞİL SİZ YAPMAHYA ÇALIŞIYORSUNUZ.BEN ÜRÜNLER ARASINDAKİ FARKI GÖSTERMEYE ÇALIŞIYORUM TÜKETİCİLERE.MONTAJ İÇİN GELEN TÜM MÜŞTERİLERİMEDE TAKMIŞ OLDUĞUM MARKALARIN BİRBİRLERİNE GÖRE KIYASLAMALARINI AYNI ŞEKİLDE İZAH EDİYORUM.AMACIM MARKALARI KÖTÜLEMEK DEĞİL.İSMİ GEÇEN HİÇ BİR MARKANINDA ÜRETİCİSİ DEĞİLİM.AYRICA ŞU PİYASADA İSTEYEN İSTEDİĞİ MARKANIN MONTAJINI DA YAPABİLİYOR.BUNU SİZDE BİLİYORSUNUZ.
    NİYETİM MARKALARI KÖTÜLEMEK OLSA İDİ BUNU ÇOK DAHA ÇARPICI VE ETKİLİ ŞEKİLDE YAPABİLİRDİM.

    HER ÜRÜNDE OLDUĞU GİBİ LPG SİSTEMLERİNDE DE KALİTE FARKLILIKLARI VAR.BİZ BURADA AYAKKABIDAN BAHSEDİYOR OLSAYDIK VE BEN DESEYDİM Kİ ADİDAS KNETİX TEN DAHA KALİTELİDİR;İTİRAZINIZ OLMAZDI HERHALDE.
    LPG DE DE PRİNS DÜNYANIN EN İYİSİ LANDİ RENZO DA İTALYANLARIN EN İYİSİDİR.BUNU SİZDE BİLİYORSUNUZ PEKİ BUNA NEDEN İTİRAZ EDİYORSUNUZ.DEMEKKİ REKLAM ENDİŞESİ OLAN BEN DEĞİLİM.HANGİ FİRMA ENJEKTÖRLERİNE 250.00 KM ÖMÜR VE GARANTİ VERİYOR?PRİNS TEN BAŞKA!

    FİYAT KONUSUNA GELİNCE; ATİKERİNDE ADI GEÇEN DİĞER MARKALARINDA MALİYETLERİNİ VE SATIŞ FİYATLARINI ÇOK İYİ BİLİYORUM.HANGİ MARKADAN NE KADAR KAR EDİLİYOR GAYET İYİ BİLİYORUM.MÜŞTERİYE YANSIYAN FİYATLAR ARASINDA MARKALARA GÖRE 300-400 YTL FARK OLABİLİR.ANCAK 400 YTL DAHA PAHALI OLAN CİHAZDAN UCUZ ÜRÜNE GÖRE DAHA AZ KAR EDİLDİĞİNİ DE AÇIKCA SÖYLEMEKTE BİR SAKINCA GÖRMÜYORUM.
    ESNAFLIK TÜKETİCİYİ DOĞRU BİLİÇLENDİRİP EKONOMİK DURUMUNA GÖRE UYGUN CİHAZI SEÇMESİNE YARDIMCI OLMAYI
    GEREKTİRİ.BENDE BUNU YAPMAYA ÇALIŞIYORUM.SAYGILARIMLA.




  • düşünmekten aciz olan kişiler sanırım bu forumlarda bilgi paylaşımı yapmak yerine farklı gereksiz şeylerle uğraşırlar.
  • Aylık ortalama 5-6 araç gelir bunlarında tamamı ticari araçlardır.genelde filtrelerini pek değiştirme gereği duymazlar.Biz genelde her filtre değişimine gelen araca rail bakımıda yapmaktayız.onun için raillerde pek problem olmaz.Markalara göre bi takım farklılıklar vardır.matrix enjektör daha sessiz çalışır ama daha çok hassasiyet ister daha çok bakım ister.Malum türkiyedeki lpgler biraz sorunlu..Buna karşılık valtek enjektörü lpgnin iyiliği kötülüğü pek etkilemez aslanlar gibi çalışır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: alfunu

    kıymetli arkadaşlar

    sayın ac öncel bu foruma girip bir açıklama ihtiyacı hissettiğine göre
    demek atikerciler çoğalmaya devam ediyor. NEYSE

    ac öncel 'in bahsettiği husus bencede teknik olarak doğrudur. AMA

    sadece şunu eklemek istiyorum:
    atiker kullanıcıları olarak araçlarımızın zaten devir (1600 cc araçlar için söylüyorum) tavanı 6000 rpm i geçtiğin de benzin de kullansanız belli bir zaman da motorunuzu hurdaya çıkarırsınız.

    yani bize 8000 rpm de hala milisaniye bazlarında açılıp kapanabilen enjektör lazım değil.neden değil en az 500ytl fazla olduğundan.bunlar indirime girsin arkadaşlar da kaliteyi uygun fiyata kullansınlar.
    işte biz tüketicilere bu gerekli.

    ömrüne gelince onu hep birlikte göreceğiz.
    yada küçük bir araştırma yapalım .yabancı markalar da valtec ve matrix takan arkadaşlar heralde en az 5 yılı geçti , bu cihazların enjektörlerinde böyle sorunlar ile karşılaşma yüzdelerini buraya DÜRÜSTçe yazsınlar.
    biz müşterilerde ortalama nekadar sorunsuz kullanabileceğimizi hesaplarız.

    sayın bedini heralde sizde bu tip enj.'leri monte ediyorsunuz .size enj. arızası ile gelen araç sayısını ortalama yazarmısınız? TEŞEKKÜRLER.




  • iyi günler ben yaklaşık 10 gün önce izmirde aracıma atiker sıralı sistem taktırdım şu an balıkesirdeyim ve arabam arada sırada rölantide çalışırken devir kendine kendine gaza basmadan 600-1500 devirler arasında oynuyor gaza basıp bıraktığımda düzeliyor sizce muhtemel arıza nedir. ustamı aradığımda sistemi kontrol etmesi gerektiğini söyledi yardımcı olursanız sevinirim.
  • sizede iyi günler bende atiker taktırdım 5 gün önce ve hiçbir problem yaşamadım ta ki bujilerimi değiştirene kadar. bujiler değişince benimde rolantide devir saati kendi kendine inip çıkıyor gaza basmadan ve sonra düzeliyor bana gaz kelebeğimi temeizleyin dediler bende haftasonunu bekliyorum aracım 2000 model golf eğer siz benden önce düzeltirseniz banada haber verirmisiniz nasıl düzeldiğini teşekkür ederim.
  • Sn omr ya yanlış buji takılmıştır yada bujiler değişince lpg sistemi kendini kalibre edememiştir.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: omr44

    sizede iyi günler bende atiker taktırdım 5 gün önce ve hiçbir problem yaşamadım ta ki bujilerimi değiştirene kadar. bujiler değişince benimde rolantide devir saati kendi kendine inip çıkıyor gaza basmadan ve sonra düzeliyor bana gaz kelebeğimi temeizleyin dediler bende haftasonunu bekliyorum aracım 2000 model golf eğer siz benden önce düzeltirseniz banada haber verirmisiniz nasıl düzeldiğini teşekkür ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: omr44

    sizede iyi günler bende atiker taktırdım 5 gün önce ve hiçbir problem yaşamadım ta ki bujilerimi değiştirene kadar. bujiler değişince benimde rolantide devir saati kendi kendine inip çıkıyor gaza basmadan ve sonra düzeliyor bana gaz kelebeğimi temeizleyin dediler bende haftasonunu bekliyorum aracım 2000 model golf eğer siz benden önce düzeltirseniz banada haber verirmisiniz nasıl düzeldiğini teşekkür ederim.


    benim aracımda 2001 skoda fabia sistem takıldıktan hemen sonra ustanın tavsiyesiyle bende gaz kelebeğini ve boğazını temizlettim adaptasyonunuda yaptırdım ama şimdi bu arıza çıktı benzinde herhangi bir problem yok.
  • benim aracım pejo 206 benzin göstergem benzinle gidiyomuş gibi düşüyor bu normalmi
  • Bugun Atiker Ankara bayisi Ustun Oto Servisi'ni aradim. Bu servisi daha once forumda onerenler olmustu. Montajla ilgili birkac soru yonelttim. Acikcasi aldigim cevaplar biraz hayal kirikligi yaratti. Oncelikle enjektor kablolarini lehimle paralel bagliyorlarmis. Araca gore soket kullanimi sozkonusu degilmis. Ikincisi manifold sokulmeden delme islemi yapiliyormus. Adam manifold sokmek 1 gun surer dedi.

    Bu iki nokta forumda cok vurgulanan konular ve Atikerin bunlara dikkat etmedigini gormek beni dusunduruyor. Atiker taktirmayi dusunen biri olarak acikcasi simdi kafam karismis durumda. Bir yandan da Atikerden memnun olan bu kadar insan var. Acaba montajla ilgili bu iki onemli noktayi gormezden gelip taktirsam daha sonra pisman olur muyum?
  • Burada sorulara cevap vern bayilerden herhangi bir markanın bayisi ben lehim yapmam soket kullanırım diyor mu? Tüm markalar şuan için bu şekilde. + ben toledoya Atiker sistemi taktırırken manifoldu söküp deldiler ama kompressor a montaj yaparken sökmeden üstünde deldiler. Arabaya göre değişir manifoldu söküp sökmemek. Sökülmesi gerekiyorsa sökülür. Bu durumlar Atikere özel değildir tüm markalar bu şekildedir. Önemli olan senin iyi bir usta bulman. Atikerden şaşma bence. Fazladan ödeyeceğin okadar paraya gaz alır binersin.




    quote:

    Orjinalden alıntı: CAGLARRR

    Bugun Atiker Ankara bayisi Ustun Oto Servisi'ni aradim. Bu servisi daha once forumda onerenler olmustu. Montajla ilgili birkac soru yonelttim. Acikcasi aldigim cevaplar biraz hayal kirikligi yaratti. Oncelikle enjektor kablolarini lehimle paralel bagliyorlarmis. Araca gore soket kullanimi sozkonusu degilmis. Ikincisi manifold sokulmeden delme islemi yapiliyormus. Adam manifold sokmek 1 gun surer dedi.

    Bu iki nokta forumda cok vurgulanan konular ve Atikerin bunlara dikkat etmedigini gormek beni dusunduruyor. Atiker taktirmayi dusunen biri olarak acikcasi simdi kafam karismis durumda. Bir yandan da Atikerden memnun olan bu kadar insan var. Acaba montajla ilgili bu iki onemli noktayi gormezden gelip taktirsam daha sonra pisman olur muyum?




  • Arkadaşlar ATİKER taktırdıktan sonra ilk defa 1996 model 2000 cc,Opel vectra cd aracımla uzun yol yaptım.Normal hızda yani 90-120 km sürat arasında seyrettim ve ortalama olarak km de 100 000 lira yaktı.Yaptığım yol ise yaklaşık 2000 km.Benzinde ise aynı yolu 400 milyon ile yapıyordum.
    Yalnız bir sorunla karşılaştım,hızı zorladığım zaman 180 km yi zor geçiyor,gazı takan arkadaşa durumu telefonla bildirdim,bana cevabı ise benzinle yaptığın 230-240 km sürati yapabilirsin ama bu sefer gaz ayarını açacağımızdan dolayı çok yakarsın dedi.Ben şimdi önceden benzinli iken yaptığım süratleri yapabilmek için gaz ayarını açtırsam ve normal kullanımlarda yine fazla yakarmı,yoksa normal süratte yine uzun yolda 100 000 lira sınırını aşarmı,benim demek istediğim aracım lpg de yine aynı hızı yapsın,ben bunu bileyim ama yine ben sürat yapmayım.Bu hızıda çok seyrek olarak yaklaşık 1-2 dakika yapar ve normal hıza inerim.deneme amaçlıdır.




  • Ben usta değilim ama, karburatörlü araba mı bu gazı açınca hızlı gider ama yakar diyor. Bilgisayar programının yönettiği sistem bu. Bence senin ustanın ustalığını bir sorgula. Arabada hem performans kaybı olmamal ıhem yakıt %45 düşmeli. Benim arabada öyle mesela.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Okifi

    Arkadaşlar ATİKER taktırdıktan sonra ilk defa 1996 model 2000 cc,Opel vectra cd aracımla uzun yol yaptım.Normal hızda yani 90-120 km sürat arasında seyrettim ve ortalama olarak km de 100 000 lira yaktı.Yaptığım yol ise yaklaşık 2000 km.Benzinde ise aynı yolu 400 milyon ile yapıyordum.
    Yalnız bir sorunla karşılaştım,hızı zorladığım zaman 180 km yi zor geçiyor,gazı takan arkadaşa durumu telefonla bildirdim,bana cevabı ise benzinle yaptığın 230-240 km sürati yapabilirsin ama bu sefer gaz ayarını açacağımızdan dolayı çok yakarsın dedi.Ben şimdi önceden benzinli iken yaptığım süratleri yapabilmek için gaz ayarını açtırsam ve normal kullanımlarda yine fazla yakarmı,yoksa normal süratte yine uzun yolda 100 000 lira sınırını aşarmı,benim demek istediğim aracım lpg de yine aynı hızı yapsın,ben bunu bileyim ama yine ben sürat yapmayım.Bu hızıda çok seyrek olarak yaklaşık 1-2 dakika yapar ve normal hıza inerim.deneme amaçlıdır.




  • Merhaba arkadaşlar. 2 gün evvel aracıma LPG montajı yaptırdım. Bununla alakalı naçizane bilgilendirmek istedim. Konya'da ikamet ediyorum. Arabam 2001 Model Renault Laguna RXT. Atiker markasını tercih ettim.

    Montajın bitiminde aracı test etmek üzere usta ile yola koyulduk ve yaklaşık 100 km test gerçekleştirdik. Konya-Ankara yolunda yaptığımız bu test sonucu hissedilir bir performans azalması hissettik. Aynı yolda benzin ile 235 km/h maksimum hız yapar iken LPG ile 220 km/h ulaşabildim. Fakat bu hıza ulaşmak için o uzun düzlükte uzun bir süre dip gaz gitmek zorunda kaldım. RXT kullananlar bilir 100 ile giderken dip gaz yaptıklarında maksimum hıza gayet hızlı bir şekilde problemsiz ulaşırlar. LPG ile bu noktada ciddi bir sıkıntı var. Araç esnekliğini kaybetti sanki. 1600 cc gibi tepki veriyor. Bunu dile getirdiğimde bir takım ayarlar ile bertaraf edilebileceği cevabını aldım. 2 depo kullanımdan sonra son kez bir ayar yapılacak ve hiç problemsiz kullanacağım söylendi. O gün servisten ayrıldım ve akşam şehir içinde kendi adıma bir takım tecrübe edinmek için dolaşmaya çıktım. Yaklaşık 60 km yol katettim ve arabam 7-8 defa stop etti. İnanın arkadaşlar bu çok kötü bir tecrübeydi. Birinde viraj alırken yaklaşık 50 km/h ile stop etti ki aracın direksiyon ve fren sistemi hidroliklerden arındı ve kontrol kas gücüne kaldı. Neyse ki kısa sürede toparlayıp tekrar marşa basarak bertaraf edebildim. Bu stop etme olayları araç hep debriyaja basıp vites küçültürken yahut debriyaj fren (durma noktasında) yaparken ve ani yavaşlamalarda meydana geldi. O akşam LPG montajı yaptırdığım için pişmanlık bile hissettim. Ki aynı günün sabahında 3,020 YTL ye benzin alınca da benzer bir durum olmuştu bende. Benzine bu kadar para vermek artık iyice dokunmuştu. Son günlerde LPG araştırması da yapıyordum ve o sabah karar vermiştim. Fakat gün içinde yaşananlar sonrasında pişmanlık hissiyatından kendimi arındıramadım. Burada montaj esnasında arabaya uygulanan çeşitli yöntemlerde endike oldu. Çünkü arabam 2001 model olmasına rağmen 60.000 km de. Henüz stepnesi bile kullanılmamış ve içerisinde sanki yeni aldığın gün araç nasıl kokar işte o koku bile halen var. Tabi kestiler biçtiler falan filan derken üzüldüm biraz. Neyse mevzuyu dağıttım kusura bakmayın. Ertesi gün sabahı tekrar LPG servisine gittim ve şikayetlerimi ilettim. Bunun üzerine araç tekrar bilgisayara bağlandı ve yeni ayarlar ve kalibrasyon tamamlandı. Sonuç olarak o andan beri bir daha stop etmedi. O günün akşamı yani dün akşam depoyu doldurdum ve tekrar tecrübeye çıktım. Şehir içinde tam 100 km yol kat ettim. Yine herhangi bir problem ile karşılaşmadım. Tekrar aynı istasyon ve aynı pompaya yanaştım. Maksadım ne yaktığını öğrenmek. Topu topu 5 YTL değerinde LPG alabildim. Evet yanlış yazmadım. Yani kilometrede 0,05 YTL sarfiyat çıkmıştı. Şaşırdım. Ama ne bende ne de istasyonda ki pompa da bir problem yoktu. Böyle birşey mümkün olamazdı. Bununla alakalı ne gibi bir problem olduğunu akşam LPG servisine giderek öğreneceğim. Ve bugün projeyi alacağım.

    Son olarak şunu belirtmek istiyorum. Aracınızı seviyorsanız. Biraz da titizseniz bazı durumlarda ortaya çıkabilecek olumsuzluklar sizi ziyadesiyle sıkıntıya sevk edebilir. Her ne kadar bu problemler zaman içerisinde çözümlenebilecek durumda olsa bile "Sinek küçük ama mide bulandırır" atasözü vaziyete hasıl oluyor. Yeni gelişmeleri yine burada sizlerle paylaşacağım. Sağlıcakla kalın. Saygılar benden...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mrt_sy

    Merhaba arkadaşlar. 2 gün evvel aracıma LPG montajı yaptırdım. Bununla alakalı naçizane bilgilendirmek istedim. Konya'da ikamet ediyorum. Arabam 2001 Model Renault Laguna RXT. Atiker markasını tercih ettim.

    Montajın bitiminde aracı test etmek üzere usta ile yola koyulduk ve yaklaşık 100 km test gerçekleştirdik. Konya-Ankara yolunda yaptığımız bu test sonucu hissedilir bir performans azalması hissettik. Aynı yolda benzin ile 235 km/h maksimum hız yapar iken LPG ile 220 km/h ulaşabildim. Fakat bu hıza ulaşmak için o uzun düzlükte uzun bir süre dip gaz gitmek zorunda kaldım. RXT kullananlar bilir 100 ile giderken dip gaz yaptıklarında maksimum hıza gayet hızlı bir şekilde problemsiz ulaşırlar. LPG ile bu noktada ciddi bir sıkıntı var. Araç esnekliğini kaybetti sanki. 1600 cc gibi tepki veriyor. Bunu dile getirdiğimde bir takım ayarlar ile bertaraf edilebileceği cevabını aldım. 2 depo kullanımdan sonra son kez bir ayar yapılacak ve hiç problemsiz kullanacağım söylendi. O gün servisten ayrıldım ve akşam şehir içinde kendi adıma bir takım tecrübe edinmek için dolaşmaya çıktım. Yaklaşık 60 km yol katettim ve arabam 7-8 defa stop etti. İnanın arkadaşlar bu çok kötü bir tecrübeydi. Birinde viraj alırken yaklaşık 50 km/h ile stop etti ki aracın direksiyon ve fren sistemi hidroliklerden arındı ve kontrol kas gücüne kaldı. Neyse ki kısa sürede toparlayıp tekrar marşa basarak bertaraf edebildim. Bu stop etme olayları araç hep debriyaja basıp vites küçültürken yahut debriyaj fren (durma noktasında) yaparken ve ani yavaşlamalarda meydana geldi. O akşam LPG montajı yaptırdığım için pişmanlık bile hissettim. Ki aynı günün sabahında 3,020 YTL ye benzin alınca da benzer bir durum olmuştu bende. Benzine bu kadar para vermek artık iyice dokunmuştu. Son günlerde LPG araştırması da yapıyordum ve o sabah karar vermiştim. Fakat gün içinde yaşananlar sonrasında pişmanlık hissiyatından kendimi arındıramadım. Burada montaj esnasında arabaya uygulanan çeşitli yöntemlerde endike oldu. Çünkü arabam 2001 model olmasına rağmen 60.000 km de. Henüz stepnesi bile kullanılmamış ve içerisinde sanki yeni aldığın gün araç nasıl kokar işte o koku bile halen var. Tabi kestiler biçtiler falan filan derken üzüldüm biraz. Neyse mevzuyu dağıttım kusura bakmayın. Ertesi gün sabahı tekrar LPG servisine gittim ve şikayetlerimi ilettim. Bunun üzerine araç tekrar bilgisayara bağlandı ve yeni ayarlar ve kalibrasyon tamamlandı. Sonuç olarak o andan beri bir daha stop etmedi. O günün akşamı yani dün akşam depoyu doldurdum ve tekrar tecrübeye çıktım. Şehir içinde tam 100 km yol kat ettim. Yine herhangi bir problem ile karşılaşmadım. Tekrar aynı istasyon ve aynı pompaya yanaştım. Maksadım ne yaktığını öğrenmek. Topu topu 5 YTL değerinde LPG alabildim. Evet yanlış yazmadım. Yani kilometrede 0,05 YTL sarfiyat çıkmıştı. Şaşırdım. Ama ne bende ne de istasyonda ki pompa da bir problem yoktu. Böyle birşey mümkün olamazdı. Bununla alakalı ne gibi bir problem olduğunu akşam LPG servisine giderek öğreneceğim. Ve bugün projeyi alacağım.

    Son olarak şunu belirtmek istiyorum. Aracınızı seviyorsanız. Biraz da titizseniz bazı durumlarda ortaya çıkabilecek olumsuzluklar sizi ziyadesiyle sıkıntıya sevk edebilir. Her ne kadar bu problemler zaman içerisinde çözümlenebilecek durumda olsa bile "Sinek küçük ama mide bulandırır" atasözü vaziyete hasıl oluyor. Yeni gelişmeleri yine burada sizlerle paylaşacağım. Sağlıcakla kalın. Saygılar benden...


    aracınızın rengi lacivert dimi?? arkadasımında cok yaktıgı icin golfune sıralı lpg taktırmaya karar verdi..ben daha once 2006 model leon'uma fiyatından dolayı atiker taktıracaktım ama babamın ısrarı sonucu lovato taktırdık...kesinlikle performans kaybı yok...bunun yanında stop etme gibi sinir bozucu yanlarıda yok.. arkadasım golfune cok yalvarmama ragmen eski sanayideki bayiden atiker taktırdı..sizden 3-4 gun once..ama stop etme sorunu yasıoduk..2002 model aracta..kontrole gittigimizdeee bilgisayar testi ve kucuk bir paracayla sorunu cozduklerini soylediler..ogun sizin aracsa eger (lacivert laguna) cok kızdım...adama bak lagunaya atiker taktırıo die...aracınız cok bakımlı ve temizdi...jantları bilee daha ilk gunku gibi duruyodu..keske atiker deilde baska bir avrupa markası kullansaydınız...




  • Evet arabamın rengi lacivert. Şaşırdım inanın. Enteresan bir tesadüf. Ben sizi farketmedim. Ya da ben oradan ayrıldıktan sonra siz oradaydınız...
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.