Şimdi Ara

ACCENT YUMURTA / 1994-2000 (106. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.962
Cevap
38
Favori
444.755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 104105106107108
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tamerİ30 T kullanıcısına yanıt
    Yumurta kasaların hiçbirinde POLEN filtresi yoktur.
    Ancak KLIMASI olan modelleri mevcuttur.

    Yani, Klimalı modellerinde POLEN filtrtesi YOKTUR.
  • Hyundai Accent 94/2000 Yumurta Kasa Hakkında

    *98 yılında sıfır aldığım 1.5 GL 90 hp enjeksyonlu-lavato sıralı sistem arabamdan yola çıkarak

    -alışmanız zaman alabilir,alışırsınız araca aşık olursunuz
    -yakıt-performans açısından nadir bulunabilecek az yakıt-yüksek performans oranına sahiptir (sıralı sistemde yakıtı koklar, ''düz yolda vites 2'de 100-110u rahat görüyorum'',çoğu 1.6 modelle rahat rahat oynayabilirsiniz)
    -yağına suyuna bakın yolda bırakmaz-bırakmamıştır(yağ eksiltmez,lpg katkı maddesi kullanmak yarar getirecektir)
    -rampa canavarıdır(forumda rampada bayıldığını söyleyen arkadaşlara gülüyorum, araçları ya 1.3 karburatör-düz lpglidir yada motor yemişlerdir,ayrıca araç bikaçyerde yazılanın aksine aracım gaza hassaş şekilde duyarlıdır)
    -arac dış görünüş ve motor bakımından modifiyeye çok uygundur ne takarsanız gider
    -iç dizayn,kullanılan malzeme,koltuk mesafeleri ve genişliği iyidir
    -çok sessizdir,içine ses almaz,yürürken arkanızdan gelen bir accenti duymazsınız
    -kasa olarak zaten çok yakışıklı bir araçtır
    -yedek parçası ucuz ve rahat ulaşılabilinirdir
    -kronik rahatsızlıkları yoktur, otomatik ön camlarının halatlarının bir zaman sonra kopması allahın emridir(cam hafif açıkken kol dayamayın)
    kaporta çok zayıftır ne yaslanın ne yaslandırın (özellikle ön çamurluklar-ön kaporta)
    göğüsün bakımını sistematik olarak yapıp güneşte bırakmamalısınız
    dikkat etmeniz gerekenler sadece bunlardır...
    -sanayi ye sadece yıllık bakım için gidersiniz,tofaş fiat renault vs ile kıyaslayan ve sanayiden çıkmayan arkadaşlara dötünüzle gülersiniz .)
    -aldınız satmak istediniz,hiç uğraşmazsınız koyarsınız web e müşteri size gelir bu aralar iyide para etmektedir.
    -herşeyin beyazının olduğu gibi bu aracında beyazı makbüldür .)
    -sattığınız Hyundai nizden sonra alacağınız yine bir Hyundai olacaktır.


    Zaten marka kendini son yıllarda kanıtlamış Abd piyasasında bile satış kalite bakımından hatrı sayılır bir sıraya yerleşmiştir,ayrıca üretici Güney Koreli küçük adamlar kardeş ülkemizdendir .)
    Ülkemizdeki taksilere bakın % 80 i hyundai accenttir(era olması birşeyi değiştirmez),bu size arıza yapmama,yakıt ve ucuz parça bakımından markanın referansı olacaktır zaten.

    almayı düşünüyorsanız aracı araştırıp gözünüz kapalı alıp kullanabilirsiniz,kazasız belasız günler dilerim...
  • nkositaner N kullanıcısına yanıt
    merhaba benim anlayamadığım hava akış debimetresiyle hava akış sensörü aynı şey değil mi bende de aynı sıkıntılar var hava akış debimetresini değiştirdim durumda değişen birşey olmadı arabayı ilk çalıştırmada araç benzinde olduğu için gaz yemiyor düzensiz çalışıyor lpg ye geçince problem kalmıyor şu değişmesi gereken parçanın resmini ve varsa başka adını paylaşırsanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: feyz26

    merhaba benim anlayamadığım hava akış debimetresiyle hava akış sensörü aynı şey değil mi bende de aynı sıkıntılar var hava akış debimetresini değiştirdim durumda değişen birşey olmadı arabayı ilk çalıştırmada araç benzinde olduğu için gaz yemiyor düzensiz çalışıyor lpg ye geçince problem kalmıyor şu değişmesi gereken parçanın resmini ve varsa başka adını paylaşırsanız sevinirim.

    Sorun demitre yada hava akış sensörü değil.

    sorun benzin LPG ayar sorunu.

    yada Benzin otomatiği düzenli çalışmıyor!
  • hocam benim araba çok yağ yakıyordu komple rektefiye yaptırdım,rektefiyeden önce ilk çalışmada bazen geç çalışıyor,bazen de boğuluyordu.rektefiyeden sonra aynı problem devam edince hava akış sensörünü temizleyelim dedik,temizlik yaparken sensör zarar gördü,motor arıza lambası yandı,bilgisayara bağladık hava akış sensörü çıktı gittim parçacıdan yenisini aldım 85tl ye arıza lambası söndü ama bu sefer sadece ilk çalışmada olan problem benzinde kullandığım tüm zamana yayıldı şimdi araç ısınsada benzinde çok sıkıntı var.şimdi benzin pompasından bende şüphelendim,fakat biz sensöre zarar vermeden önce benzinde kullanıyordum ilk çalışma dışında bir sıkıntı yoktu.benzin pompası arızasıda aynı zamana mı denkgeldi yoksa aldığım hava akış sensörünün orijinal olmayışıda sebep olabilir mi?ayrıca lpg-benzin ayarını kime yaptırmalıyım motorcuyamı lpg ciyemi biraz uzun oldu ama bi sorum daha olacaktı aldığım parçanın orijinal olduğundan nasıl emin olabilirim mutlaka servistenmi almalıyım malum orda fiyatlar epey tuzlu yardımcı olursanız sevinirim
  • konuyu mesajinuzda acikladim.

    orj parca onemli. ama parcanin saglam olup olmadigi onemli.

    debimetre kanister lpg dogru ayari ve katalitik etkenler olduguni dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • katalizörü motor rektefiye edilirken boşaltmışlardı ancak katalizör sensörüne giren kablolar biraz yıpranmış katalizör boş olunca bu kabloların yıpranmasının önemi kalıyormu bilemiyorum,ilk fırsatta lpg ayarına gideceğim bu aralar çok yoğun olduğumdan fırsat bulamadım.
  • lpg de çalışırken sorun yok,kanisterle ilgili tamirciye daha önceden sorduğumda bu modellerde kanister olmaz seninki plastik egzoz kanister sadece alüminyum egzoz olanlarda yani bir alt modelde olur demişti eğer bu modellerde de varsa yerini tam yazarmısınız;benzin otomatiğinin normal olup olmadığı nasıl anlaşılabilir sanıyorum o da deponun içinde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: feyz26

    lpg de çalışırken sorun yok,kanisterle ilgili tamirciye daha önceden sorduğumda bu modellerde kanister olmaz seninki plastik egzoz kanister sadece alüminyum egzoz olanlarda yani bir alt modelde olur demişti eğer bu modellerde de varsa yerini tam yazarmısınız;benzin otomatiğinin normal olup olmadığı nasıl anlaşılabilir sanıyorum o da deponun içinde

    Çok biliyor!

    KAtalitiğin sol tarafında sol teker yanına yada sol arka teker altına bakın.


    Yumurta ve milenyumların egzozları galvanizlidir. Ne plastiği.
    Ayrıca Kanister depo dönüşüdür.
    Aşağıda milenyum un yeri vardır.

     ACCENT YUMURTA / 1994-2000


    "
    EMÝSYON KONTROL SÝSTEMÝ (Varsa)
    Aracýnýzda ülkenizdeki tüm Emisyon
    Gereklilikleri koþullarýna uyan bir emisyon
    kontrol sistemi donanýmý bulunmaktadýr.
    Aþaðýda belirtilen üç emisyon kontrol sistemi
    vardýr:
    (1) Karter emisyon kontrol sistemi
    (2) Buharlaþma emisyon kontrol sistemi
    (3) Egzoz emisyon kontrol sistemi
    Emisyon kontrol sisteminin gerektiði þekilde
    çalýþmasýný saðlamak için, aracýnýzý bu el
    kitabýndaki programa uygun olarak yetkili bir
    Hyundai servisinde kontrol ettirmeli ve bakýmýný
    yaptýrmalýsýnýz.
    ZH010B1-A
    1. KARTER EMÝSYON KONTROL
    SÝSTEMÝ (Varsa)
    Karterden çýkan gazlar ile havanýn kirlenmesini
    önlemek için, pozitif karter havalandýrma sistemi
    kullanýlýr. Bu sistemde, kartere hava filtresinden
    geçen temiz hava verilir. Karterin içinde, temiz
    hava egzoz gazlarý ile karýþýr, sonra PCV'den
    (Buhar Kontrol Valfi) geçerek emme sistemine
    verilir.

    2. BUHARLAÞMA EMÝSYON
    KONTROL SÝSTEMÝ (Varsa)
    Buharlaþma Emisyon Kontrol sistemi, yakýt
    buharlarýnýn atmosfere karýþmasýný önlemek
    üzere tasarlanmýþtýr.
    Kanister
    Motor çalýþmadýðý zaman, yakýt tanký içinde
    oluþan benzin buharlarý emilerek kanistere
    alýnýr. Motor çalýþýrken kanistere alýnmýþ bulunan
    benzin buharlarý, buharlaþma kumanda solenoid
    valf aracýlýðýyla yakýt sistemine çekilir.
    Buharlaþma Kumanda Solenoid Valfi
    Buharlaþma kumanda solenoid valf, elektronik
    kumanda ünitesi tarafýndan kontrol edilir; Motor
    soðutma suyu sýcaklýðý düþük iken ve motor
    rölantide çalýþýrken, bu valf kapanýr ve böylece
    buharlaþmýþ olan benzin dengeleme deposuna
    alýnmaz. Motor ýsýndýktan sonra normal sürüþ
    sýrasýnda açýlarak buharlaþmýþ olan yakýt
    dengeleme tankýna verilir.
    3. Egzoz Emisyon Kontrol
    Sistemi
    Egzoz Emisyon Kontrol Sistemi, bir yandan
    aracýn verimli çalýþmasýný saðlarken bir yandan
    egzoz emisyonlarýný kontrol eden çok verimli bir
    sistem saðlar.
  • çok çok çok özür tamamaen benim hatam ;tamirci manifold demişti yani külbütör kapağının üstündeki emme manifoldunu kastettiğini düşünüyorum yoksa plastik eksoz manifoldu yoktur sanırım resim için çok teşekkürler benimkisi yumurta kasa aynı yerdemidir sol-sağ ,ön-arka iyice bakacağım umarım bulurum,bu arada şunu da paylaşmak isterim akünün kutup başını söktüm yaklaşık 12 saat sonra tekrar taktım sanki benzinde silkelemelerde azalma oldu gibi ama ilk çalışmadaki sıkıntı devam ediyor
  • feyz26 F kullanıcısına yanıt
    feyz hocam size mesaj attıktan sonra bu resmi yukarda gördüm ve kendi değişen parçamı kırmızıyla işaretldim. ancak şunu da söylemem gerek sizin yaşadığınız sıkıntılarla benim sıkıntılarımın aynı olduğunu düşünmüyorum ancak yine de başka arkadaşlara yol gösterici olabilir. @feyz26
     ACCENT YUMURTA / 1994-2000
  • resim için teşekkürler o parça hava filtresine giriyor benim hava filtresinin kutusuda değişmişti,yeni aldığım kutuda o soketin gireceği yer yok dolayısıyla o soket veya sensör dışarıda duruyor en kısa zamanda onuda değiştireceğim
  • kaan80001 K kullanıcısına yanıt
    merhaba kardeşim arabanın çok veya az yakması şehir içi kullanmayla pek doğru ölçülemez bende 98 model yumurta var rektefiyeden önce bile 23 kuruşu şehir içinde hiç geçmedi çok yağ yakıyordu komple rektefiye yaptırdım sanıyorum çok değişmez şehir dışında 20 kuruşun altına düşmesi lazım bence sen arabanın yürüyenine bi baktır, bilyalar ne durumda lastiklerin olması gereken ebatlardamı, kışlıkmı yazlıkmı fren balataları hafif sürtüyor olabilir gibi şeyler geliyor aklıma baskı balata ne durumda kaçırıyormu;bunların hepsi yakıtı etkileyen faktörler
  • @feyz26 rektefiye işlemleri ne kadara mal oldu ve yapılan işlemler nelerdi bilgi verirseniz memnun olurum
  • rektefiyeci:400,kapakçı:250,malzeme:baskı balata dahil700,motorcu işçilik,yağ,filtrevs1050=2400 yapılan işçilik tam rektefiye,krankyatakları,eksantrik yatakları supaplar,kapak taşlama, supapların alıştırılması silindirlerin taşlaması
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadikdurak

    normal yağ değimi 5000 km benim araba değişim km gelmeden eksiltiyor ortalama 1500 km de 1lt yağ koyuyorum


    1500km de 1lt yağ eksiltmesi normalden fazladır bendede aynı sorun vardı rektefiye ettirdim 2000km oldu daha hiç eksiltme olmadı toplam masraf 2400tl aracının herhangi bir yerinden yağ kaçırmıyorsa(karter,külbütör kapağı) rektefiye zamanı gelmiş demektir.zaten motora biraz yüklenince eksozdan siyaha yakın renk duman atar.
  • Arkadaşlar benim araç benzinde tekliyor akşam benzin aldım biraz dolaştım açılır mı acaba diye evin önüne geldim rolantide gaz verdim biraz 4bin devire kadar yanık kokusu gelmeye başladı kaputu açtım ki motorun altı nar gibi kızarmış tırstım tabi araç yanacak diye biraz soğumasını bekledim sonra gece gece yapacak bişey olmadığı için kaputu kapattım geldim hemen buraya yazıyorum neden olabilir acaba gazda süper gidiyor benzine alınca tekliyor yığılıyor gaz yemiyor enjektörlerden mi yoksa yakıt pompası mı bilemedim
  • .bujiler acil kontrol.

    veya

    KATALITIK KONVERTOR YADA ILK SUSTURUCU DAGILMIS VE GAZ CIKISINI ENGELLIYOR.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir süre benzinsiz kaldıydı araç acaba pompa mı yandı
  • arka koltuğu söktüm benzin deposunun elektriğini kestim marşa bastım araç hortumda kalan benzinle çalıştı sonra stop etti sonra tekrar bastım bu sefer hiç çalışmadı buradan yakıt pompasının sağlam olduğunu anlayabilirmiyiz ?
  • 
Sayfa: önceki 104105106107108
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.