Şimdi Ara

Şehirler Arası Otobüsler Ayda Ne Kadar Kazanır? (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
250
Cevap
3
Favori
205.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR HERKEZE MERHABA EYER BU İŞİ YAPACAKSANIZ FİRMAYI KENDİNİZ KURMALISINIZ YOKSA KAZANÇ YOK HEPİNİZ 700 BİN EURO 800 BİN EURO YAZMIŞSINIZ AMA ADAMLAR 1998 MODEL STARLİNER N1 SERİSİNİ 45 BİN TL YE BURSA DA HAYRANLIKLA BAKTIGIMIZ STARLİNER 2 SERİSİNE ÇEVİRİP ÜSTÜNE 2010 MODEL YAZIP YOLCU TAŞIYOR.FİRMA KURMAK İÇİN GEREKENLER D1 YETKİ BELGESİ 52 BİN TE 150 KOLTUK ŞARTI YANİ 3 ARABA VE 10 YAŞ SINIRI BU DA EN AZ 2005 MODEL DEMEKTİR.3 ARAÇTAN SONRA YAŞ ŞARTI YOKTUR İNCELEYE BİLİRSİNİZ FİRMA KURMAK ZOR DEGİL ÖNEMLİ OLAN SONRASI YANİ SİZE KALMIŞ SAYGILAR
  • Konu biraz hort olacak ama yine de yazmak istedim. Malum dünya pek iyi bir yere gitmiyor. Evet belki de umumi harp kapıda. Ama şu da var ki; bayram seyran olunca otobüslerde yer bulmak mesele oluyor. Haricindeki zamanlarda da yine otobüsler iyi kötü çalışıyor. Belki eski cazibesi kalmamıştır ama yine de para kazanmıyorsa bu kadar otobüs ve firma nasıl hala teker dönderiyor onu anlamadım. Bu işten para kazanma şansı hiç mi kalmadı?
  • Amcam geçen sene 2013 model temsa safir aldı. Şu anda Eskişehir İstanbul arası çalışıyor sabit. Bu hat çok iyidir genelde 35 yolcudan az olmaz. Gelin 35 kişi üzerinden bir hesap yapalım



    35x40=1400 lira yolcudan gelen

    %30 firmaya komisyon = - 420

    İstanbul'da iki ayrı terminale verilen para = - 150

    Şehiriçi servis ücretleri = - 100

    Muavin ve şöföre giden = - 100

    İkramlar= - 50

    Temsa safirin yakıt tüketimi yüzde 22 dir. 300 km yolda 66 litre mazot gider. Litre fiyatı normalde 4.7 lira ama anlaşmalı yerden alıyor yaklaşık 4.2 liraya alsa

    66x4,2=277,2 yapar.



    Bakın durum bu şekil işte 300 milyarlık araç düzgün kar edemiyor bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feelthedevil -- 26 Ocak 2017; 15:6:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: feelthedevil

    Amcam geçen sene 2013 model temsa safir aldı. Şu anda Eskişehir İstanbul arası çalışıyor sabit. Bu hat çok iyidir genelde 35 yolcudan az olmaz. Gelin 35 kişi üzerinden bir hesap yapalım



    35x40=1400 lira yolcudan gelen

    %30 firmaya komisyon = - 420

    İstanbul'da iki ayrı terminale verilen para = - 150

    Şehiriçi servis ücretleri = - 100

    Muavin ve şöföre giden = - 100

    İkramlar= - 50

    Temsa safirin yakıt tüketimi yüzde 22 dir. 300 km yolda 66 litre mazot gider. Litre fiyatı normalde 4.7 lira ama anlaşmalı yerden alıyor yaklaşık 4.2 liraya alsa

    66x4,2=277,2 yapar.



    Bakın durum bu şekil işte 300 milyarlık araç düzgün kar edemiyor bile.





    1 seferden 580 lira kazanıyor günde 2 sefer atsa 1000 lira yapar ayda 20 gün çalışsa 20 bin tl para yapar bence az değil.
  • yavuz1928 kullanıcısına yanıt
    Tabi bu arac hiç vergi vermiyor,lastigi eskimiyor,köprü ce otoyol geçişleri yapmıyor dimi

    Birde bu arac her zaman 35 kisi gitmiyor disardan gözüktüğü gibi değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmettasdemir

    Konu biraz hort olacak ama yine de yazmak istedim. Malum dünya pek iyi bir yere gitmiyor. Evet belki de umumi harp kapıda. Ama şu da var ki; bayram seyran olunca otobüslerde yer bulmak mesele oluyor. Haricindeki zamanlarda da yine otobüsler iyi kötü çalışıyor. Belki eski cazibesi kalmamıştır ama yine de para kazanmıyorsa bu kadar otobüs ve firma nasıl hala teker dönderiyor onu anlamadım. Bu işten para kazanma şansı hiç mi kalmadı?

    Para kazanmasalar bu kadar firma bu kadar otobüs boşa çalışır mı.

    Muhakkak ki vardır ve var olmaya devam edecektir fakat çeşitli faktörler gelen geliri kısıtlar ve araçların kredilerini ödemeyi zorlaştırır. Bunun içinde farklı şeyler geliştirilmeye maliyetleri nasıl güvenlik zaafiyeti oluşturmadan kısabiliriz şeklinde endüstri mühendisliği yaparak çözmeyi deneyebilirsiniz.

    Öncelikle yeni nesil 200 - 300 bin euro arası araç fiyatları ile bu işe sıfırdan düz bir şekilde girmek mantıklı değildir kanaatimce.

    Düşünmek lazım; nasıl yakıtı kaçak mazot, on numara yağ gibi hilelere bulaşmadan çok uygun fiyata mâl edebiliriz.

    Yasal statülere uygun olacak şekilde bakılacak , şu yaşta araba alalım, sonrasında plan proje hesap kitap yapıp ne yapabiliriz diye düşünmelisiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bilgisayar Bağımlısı -- 9 Ağustos 2017; 19:20:17 >
  • D1 Yetki Belgesi (Otobüs ile Şehirlerarası Tarifeli Yolcu Taşımacılığı) D1 Yetki Belgesi ile İlgili Tüm Detaylar D1 Belgesi Alma Şartları
    D1 YETKİ BELGESİ ASGARİ ARAÇ KAPASİTE ŞARTI EN AZ 150 koltuk KAPASİTESİ OLMALIDIR.
    Türkiye içerisinde bu koltuk sayısı Fiziki şartlar göz önüne alındığında Kurumsal yapının dışında her türlü zorbalığa gidecek sonuçlar Emek kaybına sonuçlanan TEKEL mantığı Büyük KÜÇÜK yatırım gibi bir çok illegal yolların ortaya çıkmasına sebebiyet vermektedir.

    Fiziki şartta 10 YAŞ kuralı olan bir FİRMA kuralım
    46 Kişilik 3 Araç alınmış olsa ki genelde OTOBÜSLER taşımacılıkta 46 veya 54 60 KİŞİLİK 2+2 dir.
    Koltuk sayısı 138 YAPAR 4 Araç alınmış olsa 184 koltuk yapar
    Veya Rakamı kurtarmak amacı ile 3 OTOBÜS 1 Ufak Minibüs olsun diyelim bunun farkına varan bazı uyanıklar diyelim ART NİYET OLAN bunu da ENGELLEMİŞ 20 Kişilik OTOBÜS geçen YARIM DEMİŞ Koltuk sayısına eklenir
    Yani 4 OTOBÜS olacak en az , DEVLET ELİ ile PİYASAYA Yön verme amacı gütmek için KURAL adı altında TEKEL, ( Peki NEDEN )
    Fİrmacı FARKLIDIR , OTOBÜSCÜ farklıdır, ikisinide aynı yerde barındırmak amacı güden bu yasal düzenleme

    ordu> İSTANBUL sefer yapmak isteyelim AKŞAM 18:00 ordu Kalkış Aynı saatte İstanbul dan ordu 18:00 diğer araç Hareket eder, bu işin kuralı budur,
    Araçlarımız 5 yaşından UFAK 2014 Model
    Şoförlerimiz Sigortalı ve Tüm evraklar Nizami,
    Personel İstihbarattan Geçirilmiş,
    Araç İçi ve Dışı Güvenlik Kameraları ile Donatılmış,
    Araçlarımızda Koltuk sigortaları YAPILMIŞ,
    Araçlarımızda + Kasko Yapılmış, Ölüm ve kazalarda her türlü önlem alınmış,
    Araçların Tüm bakımları ve Yol çıkış Öncesi Kontroller yapılmış,
    EVET şimdi NEDİR,

    Belgemiz YOK YOLCU taşıyamayız..

    Xxxx Firmanın koltuk sayısını tutturmuş 4 aracı var

    Biz gidip çalışmak istediğimizi söyleriz. Belgesi altında çalışacağız.

    FİRMA
    100 TL yolcu Bileti satar. Veya farklı fiyata seni ilgilendirmez işine geliyorsa ..
    ORDU>>İSTANBUL 90 TL
    46 YOLCU dan hesaplayalım en ufak araçtan VERİR: 4.140 TL ücret Toplar Yolcudan
    %25 Firma İskontosu Kalan ÜCRET : 3.312 TL
    50 TL servis Ücreti, KALAN ÜCRET : 3.262 TL
    Sizden 3.262 TL Hizmet Faturası İster, KDV %18: 2.764 Kalır.
    Gelir vergisi %20 Kalan Ücret : 2.300 TL
    2 Şoför Ücret her Şöfer 90 TL x 2 = 180 TL KALAN ÜCRET: 2120 TL
    Muavin 1 Kişi 75 TL KALAN ÜCRET: 2045 TL
    İkram 46 Kişi için : 55 TL KALAN ÜCRET: 1990 TL
    FİRma 46 yolcu için koltuk sigortası keser 1 ila 1,5 - 2 T civarı L 46x2 = 92 KALAN ÜCRET: 1898 TL

    OTOYOL Gerede Girişli :50 diyelim TL KALAN ÜCRET: 2220 TL 1848
    Köprü 3 ncü ve otoban : 700 diyelim TL KALAN ÜCRET: 1758 TL
    Esenler OTOGAR Ücret: 100 ila 130 TL KALAN ÜCRET: 1628 TL
    Yolda Yıkama ve Diğer Giderler : 3 Kişi 40- 50 civarı TL KALAN ÜCRET: 1588 TL
    Ordu OTOGAR Çıkış : 10/20 TL
    Fatsa Otogar :10/20
    Terme Otogar : 10/20
    İzmit Otogar :10/20
    KALAN ÜCRET: 1508 TL
    Araç gelinen KM : 950 KM
    Araç yakarı 1,35 Krş: 1.285 TL KALAN ÜCRET: 223 veya 350 TL

    Genel Giderden KAR hesaplanması
    Araç FUL kasko :15.000 TL
    Trafik Sigortası ve Koltuk Sigortası : 10.000 TL
    Muayene Vs: 1.200 TL
    Yıllık vergi: 3.500
    Personel Sigorta Masrafları 3 Personel 600TL X3 Sigorta vs. : 21.600 TL

    Toplam 51.000 TL Gider Yıllık 365 Güne Bölelim
    Günlük 140 TL gider KAsko yapmaz iseniz başka : KALAN ÜCRET: 83 TL

    burada aldığınız MAzotları ve Giderlerinizi bu hesaptan düşmedik Düştüğünüzde hesaplar isek Yukarıdaki KDV rakamını hesaba Ekleyebilirsiniz

    Yani diyelim 500 TL KDV ve Giderleri Topladık,600 TL Tam dolu Gelince Son durum Budur.
    Firma ARAÇSIZ kazancı gelinen noktada
    otobüsçülük kazanan değil yöresel anlamda KAZANDIRAN BİR yapı haline gelmiştir.
    BUNUN TEK nedeni sektörel, çıkmazların Bilinerek üstünün kapatılmasıdır.
    evet firmaların özmal haricindeki çalıştıracağı araç sayısı NEDEN firmalar için ÖNEMLİ şimdi ANLADIM,
    ŞAHIS ARAÇLARI YATIRIM GEREKTİRMEZ ÖZMALDAN FİRMAYA DAHA FAZLA KAZANDIRIR.
    REKABET ORTAMINDA GİRİŞİMCİNİN ÖNÜ AÇILMALI ANCAK KANUNLA YASA İLE ŞARTLAR DEĞİŞTİRİLMELİ ,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Otobüscü -- 22 Eylül 2017; 0:55:18 >
  • Hadi OTOBÜS den para KAZANALIM
    KONUN maddesini Düzenleme yaptın,
    GİRİŞİMCİ BAK NE KAZANIR TEKEL BİTER…
    1- Firmalar YÜKSEK istediği komisyona KURUMSALLIK DİYEMEZ.
    2- GİRİŞİMCİ 2 OTOBÜS emeği ile kazanmış MODELLİ Bir araya gelir sermaye birleştir. Hattını ücretlerini yatır. FİRMASINI KENDİ Kurar
    3- X FİRMA Artık Yok şu Yok bu diye OTOBÜSCÜ DEN kesinti YAPAMAZ.
    4- Tüm araçlar KASKOLU olur. ŞARTLARI ZORLARSIN BİREYSELDE KURUMSAL ŞARTLAR ARARSIN ŞAHISLAR YAPMAKTAN ÇEKİNMEZ
    5- İKRAMLAR ARTAR. VEYA DEĞİŞİK ALTERNATİFLER OLUR
    6- HİZMET KALİTE STANDARLARI GETİRİRSİN
    7- AKADEMİ KURANLAR OLUR SERTİKALI PERSONEL DEVLET ELİYLE OLUR.
    8- SİGORTASIZ ŞÖFÖR ÇALIŞMAZ, ARAÇ SAHİPLERİ BUNA YÖNELMEZ ŞÖFERLER KRİTERLERİ OLUR
    9- FİRMALARDAN PARA YERİNE MAZOT ALMASSIN, POMPA FİYATINA MİSAL
    10- PARAN CEBİNE GİRER.
    11- REKABET OLDUĞU YERDE ŞARTLAR DEĞİŞİR.
    12- VERGİ KAÇIRMAK, DEVLETİN HAKKINA GÖZ DİKMESSİN
    13- KREDİNİ ZAMANINDA ÖDERSİN
    14- ŞÖFÖRE DEĞER VERİR HAKKINI ZAMANINDA ÖDERSİN EMEĞİNİN KARŞILIĞINI ÖDERSİN
    15- BATAK OTOBÜSÇÜ OLMASSIN , MAL BATIRMAZ İŞİNE BAKARSIN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Otobüscü -- 22 Eylül 2017; 1:4:21 >
  • Arkadaşlar konuyu hortlatıyorum ,

    Uzun süredir ticaretle meşgulüz daha çok işimiz dolara endeksliydi doların durumu malum şu anda iş yapamıyoruz maalesef bir miktar alacak karşılığı bir otobüs elime geçecek ve bu sektörü tamamen bırakacağız.Haliyle yeni bir sektör arayışındayım.Konuya girmeden önce fazla bir beklentim yok aylık 10-15 bin bandı kazanç benim için çok çok yeterlidir.​

    Elime geçecek bu 2011 model travegoyu(2+1 koltuk düzeninde yenilenmiş yalını göstermiyor)değerlendirmek istiyorum.Kendim de şöförlüğünü yapacağım.Genel hatlarıyla araçlar hakkında bilgim sanayide çevrem var bir süre galericilik yaptım.​

    Sizlere sormak istediğim sorular,​

    1-)Şahıs aracı olacağı için yine de D1 belgesi gerekir mi?Veya ne yapmalıyız?​

    2-)Bu model bir araç ortalama on bin gibi bir para bırakır mı aylık?​

    3-)Firmaların genel olarak komisyonu ve çalışma şartları nedir?​

    4-)Ben hesabımı yaparken kasko artı sigortaya 25 bin gibi bir fiyat çıkartıyorum senelik fazlası veya eksiği var mıdır?​

    5-)Mazotu yüzde on kadar indirimli alabilir miyim?​

    Şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.