DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
YOKUŞTA KALKIŞ DESTEĞİ
75
Cevap
0
Favori
79.488
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1176 Mesaj
      02 Mart 2007 19:43:26
      DİZEL OTOMATİK BİR ARAÇ ALMAK İSTİYORUM COROLLA VEYE ASTRA ÖZELLİKLE
      AMA COROLLADA DİZELDE YOKUŞTA KALKIŞ DESTEĞİ YOK.
      BU NASIL BİR SİSTEM VE ÇOK ÖNEMLİDİR HİÇ OTOMOTİK ARAÇ KULLANMADIM... BİR SORUNMUDUR..


      _____________________________

      AUDİ A3 SEDAN 1.4 140 HP AMBİENTE XENON PLUS
    • Yarbay
      2005 Mesaj
      02 Mart 2007 19:50:00
      O sistem sen yokuşta ayağını frenden çeksen bile araba duruyor sen gaza basınca hareketleniyor yani anlıcan yokuşlarda arabayı geri kaçırmamış oluyosun


    • Yarbay
      5256 Mesaj
      02 Mart 2007 19:51:49
      kalkış desteği sistemi rapmada frene bastığınız zaman kalkmak istediğinde freni bırakıp gaza bastığın zaman ayağın frenden çekildiği zaman bile frenler 1.5-2 saniye civarı daha kilitli durur ve bu zamanda rapmadan geri kaymayarak güzel bir kalkış yapma imkanı verir...


      _____________________________

      Apple iPad Air 2 / Bose QC25 / Samsung Galaxy Note 5 / LG G2
    • Onbaşı
      24 Mesaj
      02 Mart 2007 19:56:48
      arkadaşım otomatik vites kullanmadığın için ve cevap yazanlarda herhalde bilmiyorlar.otomatik vitesli arabalar rampada geri kaçmaz.çünkü şanzıman ileri viteste olduğu için geri gitmez.bu yüzden yokuşta kalkış desteğine gerek yoktur.


      _____________________________

    • Yarbay
      2161 Mesaj
      02 Mart 2007 19:57:28
      arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya


      _____________________________

      Nothing Doing
    • Yarbay
      5256 Mesaj
      02 Mart 2007 20:00:52
      ya arkadaşım biz zaten kalkış sisteminin ne olduğunu belirttik..cahillikte milleti suçlamadan önce yazılanları dikkatle okusan iyi edersin...


      quote:

      Orjinalden alıntı: pinkerton

      arkadaşım otomatik vites kullanmadığın için ve cevap yazanlarda herhalde bilmiyorlar.otomatik vitesli arabalar rampada geri kaçmaz.çünkü şanzıman ileri viteste olduğu için geri gitmez.bu yüzden yokuşta kalkış desteğine gerek yoktur.




      _____________________________

      Apple iPad Air 2 / Bose QC25 / Samsung Galaxy Note 5 / LG G2
    • Binbaşı
      1540 Mesaj
      02 Mart 2007 20:06:37

      quote:

      Orjinalden alıntı: patronokan

      arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya


      debriyaja yarım basmalısın


      _____________________________

    • Yarbay
      2005 Mesaj
      02 Mart 2007 20:13:33
      Ben elfreni zmn kaybı olrk görüyorum yarım debriyaj yaparsın aracın o arada biras devir kaybeder sen de ztn o zmn kadar gaza dokunursun bunun için arabanı tanıman gerekiyo yani debriyajı nın kavrama noktasını kafana yazarsın bunun en ii alıştırması boş ve yokuşlu bir alanda yarım debriyaj ve birascık gaz vererek hareketsiz halde kalabilme yani yokuşta frene basmadan durabilmeği başabilirsin el frenini 2 şey de kullanırsın ondan sora bi yanlamada bide park ettiğinde


    • Yarbay
      2161 Mesaj
      02 Mart 2007 20:22:37
      şu debriyaja yarım basma muhabbeti nasıl şimdi ayak frende olacak diğeri de debriyajda ama yarım olacak sonra frenden çekip hemen gaza mı bascam ben o yarada yine kaydırıyorum ya illaki kayıyor bir miktar


      _____________________________

      Nothing Doing
    • Yarbay
      5256 Mesaj
      02 Mart 2007 20:27:22
      hayır dostum önce aracını iyice tanımalısın dik bir rampada araçta 4 kişi ile 1.2 litre 60hp bir albea ile kalkmağa denersen seni debriyaj bile kurtaramaz..her markanın kullanım şekli çok farklıdır renoların kavramı noktası çok yıkardadır yani önce aracını tanımalısın ve bunun için trafiğe kapalı boş bir alanda mutlaka deneme yanılma yöntemi ile bunu halledersin...


      quote:

      Orjinalden alıntı: patronokan

      şu debriyaja yarım basma muhabbeti nasıl şimdi ayak frende olacak diğeri de debriyajda ama yarım olacak sonra frenden çekip hemen gaza mı bascam ben o yarada yine kaydırıyorum ya illaki kayıyor bir miktar




      _____________________________

      Apple iPad Air 2 / Bose QC25 / Samsung Galaxy Note 5 / LG G2
    • Binbaşı
      1176 Mesaj
      02 Mart 2007 20:32:35
      ama tiptronik viteslerde araç geriye kaçıyor bir miktar diye biliyorum tam otomatiklerde yok saanırım bu sorun..


      _____________________________

      AUDİ A3 SEDAN 1.4 140 HP AMBİENTE XENON PLUS
    • Motor Uzmanı
      2700 Mesaj
      02 Mart 2007 20:45:26
      KALKIŞ DESTEĞİ TAM OLARAK BUDUR.

      quote:

      Orjinalden alıntı: volkan_kolay
      kalkış desteği sistemi rapmada frene bastığınız zaman kalkmak istediğinde freni bırakıp gaza bastığın zaman ayağın frenden çekildiği zaman bile frenler 1.5-2 saniye civarı daha kilitli durur ve bu zamanda rapmadan geri kaymayarak güzel bir kalkış yapma imkanı verir...


      ANCAK OTOMATİKLERDE GERİ KAÇMA GİBİ BİR PROBLEM OLMAMASI GEREKİR...
      BU SİSTEM DÜZ VİTESLİ ARAÇLARIN BAZILARINDA VARDIR.



      _____________________________

      10 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
      AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKMASIN!
    • Emekli Yönetici
      4139 Mesaj
      02 Mart 2007 20:48:48
      eğer yokuş kalkış desteği olmayan otomatik vitesli bir araç d konumunda rampada geri kaçıyorsa şanzımanda bir problem var demektir...


      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
    • Yüzbaşı
      943 Mesaj
      02 Mart 2007 20:58:35
      Duz viteslerde dik yokuslarda kullandigin yontem en dogru yontem, kesinlikle acemilik v.s. olarak dusunme. Eger yarim debriyajla kalkar ve bunu aliskanlik haline getirirsen 100,000 km gidecek olan debriyaj balatan 50,000 i gormeden asinir gider.
      Debriyaj balatasini korumak icin dik yokuslarda en dogru kalkis bicimi elfreni yardimiyla kalkistir.

      Hafif yokuslarda elfrensiz kalkis yapilir, buna zamanla alisirsin. Sadece arkanda carpma riski bulunan cok yakin bir nesne bulundugu zaman elfreni ile isi garantiye alirsin,onun disinda hafif egimde normal kalkis yapmaya kendini alistirmani oneririm. Ama dik yokuslarda daima elfreni ile kalk.


      quote:

      Orjinalden alıntı: patronokan

      arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya




      _____________________________

      RENAULT 12 TS
      MERCEDES E200 KOMPRESSOR W210
    • Yarbay
      2161 Mesaj
      02 Mart 2007 21:11:44

      quote:

      Orjinalden alıntı: pcdata76

      Duz viteslerde dik yokuslarda kullandigin yontem en dogru yontem, kesinlikle acemilik v.s. olarak dusunme. Eger yarim debriyajla kalkar ve bunu aliskanlik haline getirirsen 100,000 km gidecek olan debriyaj balatan 50,000 i gormeden asinir gider.
      Debriyaj balatasini korumak icin dik yokuslarda en dogru kalkis bicimi elfreni yardimiyla kalkistir.

      Hafif yokuslarda elfrensiz kalkis yapilir, buna zamanla alisirsin. Sadece arkanda carpma riski bulunan cok yakin bir nesne bulundugu zaman elfreni ile isi garantiye alirsin,onun disinda hafif egimde normal kalkis yapmaya kendini alistirmani oneririm. Ama dik yokuslarda daima elfreni ile kalk.



      Alıntıları Göster





      teşekkür ederim ama ben çok dik yokuşlardan bahsetmiyorum hafif yokuşlardan bahsediyorum en doğrusu dediğiniz gibi boş alanda çalışmak ki çalışıyorum da işte frenle kalmaya çalışıyorum ama mesela çok gaz vermem gerekiyor devir bayağı bir yükseliyor anca öyle kalkıyorum ben de şimdi debriyajı iyi kavratıp arabayı fazla bağırttırmadan kaldırmaya çalışacağım.Ne kadar çok tecrübe o kadar iyi sürüş.Teşekkürler herkese


      _____________________________

      Nothing Doing
    • Binbaşı
      1176 Mesaj
      02 Mart 2007 21:30:22
      opel 1.3 cdti sıfır araçlarında yokuşta kalkış desteği standart diyor..
      demekki kaçıyorki koymuşşşş(otomatikte)


      _____________________________

      AUDİ A3 SEDAN 1.4 140 HP AMBİENTE XENON PLUS
    • Yarbay
      4040 Mesaj
      02 Mart 2007 22:08:43
      Kardeş Opel'in otomatik vitesi biraz farklı. Bildiğin otomatik viteslerdeki gibi Tork Konvertörü kullanmıyor. Manuel viteslerdeki gibi debriyaj sistemini (baskı balata) kullanıyor. O yüzden kaçma var Easytronic şanzımanlarda. O yüzden opsiyon olarak koyuyorlar

      quote:

      Orjinalden alıntı: drberti

      opel 1.3 cdti sıfır araçlarında yokuşta kalkış desteği standart diyor..
      demekki kaçıyorki koymuşşşş(otomatikte)



      _____________________________

    • Yarbay
      2978 Mesaj
      02 Mart 2007 23:14:56
      otomatik alıcaksan gerek yok.


      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
    • Er
      0 Mesaj
      02 Mart 2007 23:27:34
      nasıl yok yaw
      passat 2.0 fsi otomtaik şanzımanda autohold diye yokuşta geri kaydırmama sistemi var arabada

      otomatik,düz farketmiyor yani


      _____________________________

    • Binbaşı
      1552 Mesaj
      02 Mart 2007 23:31:18
      otomatiklerde geri ye kaymaz kesinlikle zaten duz yolda bile ayagini frenden kaldirdigin zaman araba ileri viteste ise ileri dogru yurumeye baslar
      geri vitesteyse geriye yurur

      birde arkadas vardi kavrama yapmayi ogrenmek isteyen
      bunun en iyi yolu
      bos bir rampa yerde hic gaza basmadan kaldirmaya calisarak ogrenebilirsin
      birinci vitese tak ayagin frende olsun debriyajdan ayagini yavas yavas kaldir kavramaya basladigi noktayi hissetmeye calis arabanin sesi degisir zaten o arada frenden ayagini kaldir olmazsa biraz daha kaldir bunu ogrenin ce ayagin alisinca
      daha sonra gazla kalkarsin ama ilk once hic gaza dokunmadan kaldirmayi ogren ama cok dik olursa gaz vermeden kaldiramazsin oyuzden ilk once hafif bayir bir yersec veya ilk once duz yolda dene hic gaz vermeden
      ise yariyor
      benim hanima ben boyle ogretmistim simdi yillanmis soferlere tas cikartiyor rampada masallah


      _____________________________

      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      02 Mart 2007 23:37:34
      arakdaşlar otomatik vites yokuşta geri kaymaz diye kesin birşey söylemek ne kadar doğru? tmaam biliyoruz otomatik vites dürekli viteste olduğu için ayağınızı frenden çektiğiniz an araç öne hareket etme eğilimine girer ancak çok dik bir yokuşta düşük güçlü bir motora sahip otomatik bir araçla gaza basmadan kalkmaya çalışırsanız motorun rölantide ürettiği güç aracı ileri götürmeye yetmeyeceği için araç geri kayar.


      _____________________________

    • Er
      0 Mesaj
      02 Mart 2007 23:39:03

      quote:

      Orjinalden alıntı: vasago

      arakdaşlar otomatik vites yokuşta geri kaymaz diye kesin birşey söylemek ne kadar doğru? tmaam biliyoruz otomatik vites dürekli viteste olduğu için ayağınızı frenden çektiğiniz an araç öne hareket etme eğilimine girer ancak çok dik bir yokuşta düşük güçlü bir motora sahip otomatik bir araçla gaza basmadan kalkmaya çalışırsanız motorun rölantide ürettiği güç aracı ileri götürmeye yetmeyeceği için araç geri kayar.

      beni açıklama yazmaktan kurtardığın için teşekkürler,


      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      4139 Mesaj
      02 Mart 2007 23:51:25
      quote:

      Orjinalden alıntı: vasago

      arakdaşlar otomatik vites yokuşta geri kaymaz diye kesin birşey söylemek ne kadar doğru? tmaam biliyoruz otomatik vites dürekli viteste olduğu için ayağınızı frenden çektiğiniz an araç öne hareket etme eğilimine girer ancak çok dik bir yokuşta düşük güçlü bir motora sahip otomatik bir araçla gaza basmadan kalkmaya çalışırsanız motorun rölantide ürettiği güç aracı ileri götürmeye yetmeyeceği için araç geri kayar.


      bahsettiğiniz durum bazı istisnalar içeriyor ki zaten sizde bunu belirtmişsiniz...çok dik yokuş olacak..düşük güçlü bir motor olacak(ki buradaki düşük güçten kasıtnız nedir anlayamadım..10 hp lik motorsiklet bile rampada kalkar),ayrıca gaza hiç basmayacağız..vites sistemi farketmeksizin,rampa eğimi farketmeksizin herhangi bir rampada rölanti devirinde kalkacak adamı ve bu aracı alnından öperim ben...bu imkansız bir olaydır ki burada anlatılmak istenen de bu değildir..bu şartlar altında rölanti devirinin(jikle hariç) 1000 d/dk nın üzerinde olması gerekir...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 2 Mart 2007; 23:52:30 >
      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
    • Er
      0 Mesaj
      02 Mart 2007 23:57:02
      bir örnek vereyim
      yokuşun derecesi ne kadardır tam bilemicem ama epey dik bir yokuş , hani garajlar olurya yerin altına dogru kısa mesafe epey dik birşey,
      ben kaydırdım aracı, nası oldu bu peki otomatik şanzuman var frenden cektim ayagımı vites d de arac geri kaydı ama o kadar cok değil tabiki,
      motor 150hp


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi espirtlotus -- 2 Mart 2007; 23:57:47 >
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      03 Mart 2007 20:18:43
      ben rampadan aracın kalkamamasından bahsetmiyorum otomatik vitesli ve motor rölanti gücü yüksek olmayan bir aracın yokuşta fren bırakıldığı zaman kayacağını söylüyorum. ayrıca dizeller yokuşlarda rölantide çok rahat kalkıyorlar.


      _____________________________

    • Motor Uzmanı
      2700 Mesaj
      03 Mart 2007 21:24:54
      YOKUŞTA ARACIN GERİ KAÇIRILMASINDAN BAHSEDİYORUZ DEĞİL Mİ?
      OTOMATİK VİTESLİ ARACI YOKUŞTA "D" YE TAKIP, RÖLANTİDE FRENİ BIRAKIP (GERİ KAÇIYOR MU KAÇMIYOR MU DİYE) BEKLEMEKTEN BAHSETMİ YORUZ.
      ELBETTEKİ D YE TAKIP RÖLANTİDE FREN BIRAKILIRSA BİR MİKTAR GERİ KAÇABİLİR, ANCAK BU HİÇBİR ZAMAN MANUELDEKİ GİBİ OLMAZ...
      KLASİK OTOMATİK ŞANZIMANLI BİR ARACI YOKUŞTA GERİ KAÇIRMAK İÇİN ÖZEL BECERİ GEREKLİ...
      EN GÜÇSÜZ OTOMOBİLDE BİLE GERİ KAÇMAZ. ÖRNEK: RENAULT BROADWAY OTOMATİK. YANILMIYORSAM 60-70 BG CİVARINDA BİR GÜCE SAHİP. O BİLE GERİ KAÇMIYOR...
      UNUTMAYALIM Kİ, ARACI GERİ KAÇIRAN ŞANZIMAN TÜRÜ VEYA MOTOR GÜCÜNÜN YETERSİZLİĞİ DEĞİLDİR...
      SÜRÜCÜDÜR...
      ŞAHSEN BEN, MANUEL BİR ARACI NE KADAR DİK YOKUŞ OLURSA OLSUN, ELFRENİ KULLANMADAN 1 MM DAHİ GERİ KAÇIRMADAN KALDIRABİLİRİM...
      MANUEL ŞANZIMANDA, SÜRÜCÜNÜN TECRÜBESİ TABİ Kİ ÇOK ÖNEMLİ. DEBRİYAJI, GAZI AYARLAMAK, VS.. ANCAK OTOMATİK BİR ARAÇTA, FRENİ BIRAKIR BIRAKMAZ GAZA BASMAK ÇOK TA ZOR OLMASA GEREK...
      BUNDAN DOLAYI "OTOMATİKLER YOKUŞTA GERİ KAÇMAZ" DENİLEBİLİR...



      _____________________________

      10 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
      AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKMASIN!
    • Binbaşı
      1176 Mesaj
      03 Mart 2007 21:26:57
      yani sonuçta çokta önemli bir sistem olasa gerek...


      _____________________________

      AUDİ A3 SEDAN 1.4 140 HP AMBİENTE XENON PLUS
    • Teğmen
      183 Mesaj
      03 Mart 2007 21:37:32
      BU YOKUŞTA KALKIŞ DESTEĞİ SONRADAN TAKILABİLİR Mİ ACABA ??????


      _____________________________

    • Yarbay
      4812 Mesaj
      03 Mart 2007 22:26:22
      Otomatik araçlar; daha doğrusu klasik otomatik, (tork konvertörü bulunan ve vites geçişlerini dişlilerin birbirlerini kavramasıyla yapan sistem) yokuşlarda kaçırma yapmaz herkesin bildiği gibi. Ancak günümüzde birçok markada yaygınlaşmış olan ve galericiler tarafından "inadına" otomatik olarak adlandırılan sistem klasik otomatik şanzumandan farklıdır. Ve bizim, otomatik şanzuman kelimesinin başına klasik sıfatını getirmemize neden olmuştur; opeldeki adıyla easytronic sistemdir. Bu sistem, kesinlikle ve kesinlikle klasik otomatik şanzuman gibi değildir ve bilindiği üzere; otomatikleştirilmiş bir düz şanzumandır. Debriyaj sistemi yine bulunmakta, ancak debriyaj; vakum ya da elektroni sistemle kontrol edilmektedir. Ve klasik otomatik şanzumanda tork konvertöründeki dişlilerin birbirlerini kavramasıyla elde edilen geri kaydırmama olayı, otomatikleştirilmiş manuel viteslerde (easytronic) sağlanamamıştır. Yani kısacası; burada bir terim kargaşası yaşanmakta, ve bu da galerilerin doğru düzün bilgilendirmemesi yüzünden olmaktadır. Otomatik vitesler kaçırmaz ama otomatikleştirilmiş düz vitesler kaydırabilir kısacası. Dolayısıyla otomatikleştirilmiş manuel vites sistemlerinde yokuş destek sistemi (hill-holder) gereklidir. Bulunmaması durumunda da el freni kullanılmalıdır debriyaj plakasına, balatasına fazladan yük bindirmemek ve aşındırmamak için. Ve sanılanın aksine; el freni kullanmak; acemilik değil bilgi sahibi olunduğunun göstergesidir.
      ----Ayrıca hill holder sistemini sonradan ekletmek sanırım mümkün değil, ama mümkün olmaması imkansız olduğu için değil, sadece otomobil servislerinin bu hizmeti vermemelerinden kaynaklanıyor. Aslında sadece program yüklenerek oluşan bi sistem bu. Ama dediğim gibi; servisler ek fiyatla hillhold takmıyor arbanıza. El freniyle devam etmeli hillholder' ı olmayanlar...


      _____________________________

      Do you remember the time when the air was clean and sex dirty ?
    • Teğmen
      138 Mesaj
      03 Mart 2007 23:04:38

      quote:

      Orjinalden alıntı: vasago

      ben rampadan aracın kalkamamasından bahsetmiyorum otomatik vitesli ve motor rölanti gücü yüksek olmayan bir aracın yokuşta fren bırakıldığı zaman kayacağını söylüyorum. ayrıca dizeller yokuşlarda rölantide çok rahat kalkıyorlar.

      otomatik vites olasada çok dik yokuşta biraz geri kaçıyor


      _____________________________

    • Yarbay
      2005 Mesaj
      03 Mart 2007 23:13:54
      İİ ce alıştırma yap bide aracının max tork u nu hangi devirde olduğunu öğrenirsen bu da sana yardımcı olacak arabayı 0.5 yada 1 saniye o devirde bekletip kalkışını yaparsan göreceksinki araba çok rahat kalkacak dene meni tavsiye ederim


    • Er
      0 Mesaj
      04 Mart 2007 15:35:59

      quote:

      Orjinalden alıntı: feanorringeril

      Otomatik araçlar; daha doğrusu klasik otomatik, (tork konvertörü bulunan ve vites geçişlerini dişlilerin birbirlerini kavramasıyla yapan sistem) yokuşlarda kaçırma yapmaz herkesin bildiği gibi. Ancak günümüzde birçok markada yaygınlaşmış olan ve galericiler tarafından "inadına" otomatik olarak adlandırılan sistem klasik otomatik şanzumandan farklıdır. Ve bizim, otomatik şanzuman kelimesinin başına klasik sıfatını getirmemize neden olmuştur; opeldeki adıyla easytronic sistemdir. Bu sistem, kesinlikle ve kesinlikle klasik otomatik şanzuman gibi değildir ve bilindiği üzere; otomatikleştirilmiş bir düz şanzumandır. Debriyaj sistemi yine bulunmakta, ancak debriyaj; vakum ya da elektroni sistemle kontrol edilmektedir. Ve klasik otomatik şanzumanda tork konvertöründeki dişlilerin birbirlerini kavramasıyla elde edilen geri kaydırmama olayı, otomatikleştirilmiş manuel viteslerde (easytronic) sağlanamamıştır. Yani kısacası; burada bir terim kargaşası yaşanmakta, ve bu da galerilerin doğru düzün bilgilendirmemesi yüzünden olmaktadır. Otomatik vitesler kaçırmaz ama otomatikleştirilmiş düz vitesler kaydırabilir kısacası. Dolayısıyla otomatikleştirilmiş manuel vites sistemlerinde yokuş destek sistemi (hill-holder) gereklidir. Bulunmaması durumunda da el freni kullanılmalıdır debriyaj plakasına, balatasına fazladan yük bindirmemek ve aşındırmamak için. Ve sanılanın aksine; el freni kullanmak; acemilik değil bilgi sahibi olunduğunun göstergesidir.
      ----Ayrıca hill holder sistemini sonradan ekletmek sanırım mümkün değil, ama mümkün olmaması imkansız olduğu için değil, sadece otomobil servislerinin bu hizmeti vermemelerinden kaynaklanıyor. Aslında sadece program yüklenerek oluşan bi sistem bu. Ama dediğim gibi; servisler ek fiyatla hillhold takmıyor arbanıza. El freniyle devam etmeli hillholder' ı olmayanlar...

      zaten easytrnik yani otomatikleştirilmiş debriyaj sistemli bir şanzımanı kullanıca cok rahat anlarsınız, yani gazı kökleyi aracın otomatik olarak debrıyja basıp vtes atıgını ve bu arada aracın bir hız kesme yaşadığını cok rahat gorebilirsiniz.hele astranın easytroniki bence cok ii değil, manuel almak cok daha manıklı, arac vites değiştirirken resmen yıgılıyor,ama tabi rahatlığı da cabası yani,
      ama tam otomatiklerde bu olay olmuyor.
      neyse soru zaten yanıtını bulmuş,


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      863 Mesaj
      05 Mart 2007 20:30:52
      quote:

      Ben elfreni zmn kaybı olrk görüyorum yarım debriyaj yaparsın aracın o arada biras devir kaybeder sen de ztn o zmn kadar gaza dokunursun bunun için arabanı tanıman gerekiyo yani debriyajı nın kavrama noktasını kafana yazarsın bunun en ii alıştırması boş ve yokuşlu bir alanda yarım debriyaj ve birascık gaz vererek hareketsiz halde kalabilme yani yokuşta frene basmadan durabilmeği başabilirsin el frenini 2 şey de kullanırsın ondan sora bi yanlamada bide park ettiğinde



      16 Yasındakı cocuk araba muhendisi


      _____________________________

      ASUS P5P800-SE (I865PE,GLAN,SATA,LGA775) Anakart \ INTEL Pentium 4 511 (2.80GHz,533MHz,1MB,LGA775) BOX İşlemci \ ASUS 128MB A9550 Game Edition TD \ KINGSTON DDR400 512MB Ram \ SEAGATE 80GB 7200RPM 8MB SATA.
    • Yarbay
      3847 Mesaj
      06 Mart 2007 13:00:18
      Doğrusu ilk araba sürmeyi öğrendiğim zamanlarda teyzemin oğlu debriyajla kaldırmayı öğretmişti. Debriyajın kavrama noktasını anlamak çok zor değil. Belli bir miktarda debriyajı çektiğinizde araba titrer bu noktada debriyaj kavrar ve frenden ayağımızı çektiğimizde de eğer çok dik bir rampa değilse 1 mm bile kaymaz çünkü kavrama gerçekleştiğinden lastiklerin geri kaymasını engelleyen bir kuvvet vardır. Bu kuvvet krank milinin dönme kuvvetidir. Bu durumda gaza bastığınızda rahatlıkla kalkar ve devam edersiniz.

      Tabi bunu öğrendikten kısa bir süre sonra babam bu huyumdan vazgeçmemi sağladı. El freni ile kalkmak daha kesin bir çözüm üstelik yarım debriyajla kalkmaya göre çok daha az zararlı. El freni ile kalkmak kesinlikle bir zaman kaybı değildir. Zaman kaybı olan durumlar muhtemelen bizim Trabzon trafiğindeki gibi sürekli rampa yukarı dur kalk yapılan durumlardır. Bunun içinde diğer arkadaşların belirttiği gibi boş ve eğimli bir yolda durup kalkma antremanları yapmak gerekir.

      Otomobillerin ağırlıkları farklıdır. Belki 900 kg ağırlığındaki otomobili kaldırmak için debriyaj ve aktarma organları çok fazla yorulmaz ancak söz konusu 1.5 tonluk 407, Vectra, SuperB, Passat, Avensis, C5, Accord gibi otomobiller olunca debriyajın ömrü açısından özellikle ilk kalkışlarda gazı esirgememek ve düzde bile olsa rölanti ile kalkmamak gerekiyor. Gazı esirgememek derken 3000-4000 devirlerde kalkış yapmaktan bahsetmiyorum. 2000 devire kadar çıkmak yeterlidir ve debriyajın sağlığı açısından faydalıdır. Rampa yukarı bu kadar otomobillerde yarım debriyajla kalkmak debriyajın ömrünü yarı yarıya kısaltmak demektir.


      _____________________________

      İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar
    • Yarbay
      2711 Mesaj
      06 Mart 2007 13:06:54
      güzel bi sistem arkadaşın arabada var baya bi kolaylık yani sözüm meclisten dışarı yeni öğrenenler için veya bayanlar için büyük kolaylık benim gibilere gerenk yok gerçide teknoloji iyi bişey


      _____________________________

      CHEVROLET CRUZE LS BEYAZ ....

      DH
      Eski Üyelerin Mekanı...
      2005 Üyesi.

      ALIŞVERİŞ yaptıklarım: Noxco DH Yönetici.
    • Yüzbaşı
      924 Mesaj
      06 Mart 2007 18:33:07

      quote:

      Orjinalden alıntı: pinkerton

      arkadaşım otomatik vites kullanmadığın için ve cevap yazanlarda herhalde bilmiyorlar.otomatik vitesli arabalar rampada geri kaçmaz.çünkü şanzıman ileri viteste olduğu için geri gitmez.bu yüzden yokuşta kalkış desteğine gerek yoktur.



      YANLIŞ....

      Bazı otomatik vitesler geri kayar. Ama düz vites gibi değil az kayar. Eğime bağlı...
      Bir de otomatikleştirilmiş düz şanzumanlar var ki onlar kesin kayar...
      Ki, yokuşta kalkış desteği, otomatikleştirilmiş düz viteslerde balataların ömürünü uzatır...(bu benim görüşüm)

      arz ederim



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      784 Mesaj
      10 Temmuz 2010 00:50:52

      quote:

      Orijinalden alıntı: paTRon

      arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya


      hocam benim gibi astra 2.0Turbo sport alacaksın ozaman Aracım manuel ve fren destekli yokuş kalkış sistemi var Bu sistemin oldugunu arabayı aldıktan sonra öğrendim...Bu özellik her astra'da yok ama


      _____________________________

    • Yarbay
      2991 Mesaj
      10 Temmuz 2010 01:21:10

      quote:

      Orijinalden alıntı: pcdata76

      Duz viteslerde dik yokuslarda kullandigin yontem en dogru yontem, kesinlikle acemilik v.s. olarak dusunme. Eger yarim debriyajla kalkar ve bunu aliskanlik haline getirirsen 100,000 km gidecek olan debriyaj balatan 50,000 i gormeden asinir gider.
      Debriyaj balatasini korumak icin dik yokuslarda en dogru kalkis bicimi elfreni yardimiyla kalkistir.

      Hafif yokuslarda elfrensiz kalkis yapilir, buna zamanla alisirsin. Sadece arkanda carpma riski bulunan cok yakin bir nesne bulundugu zaman elfreni ile isi garantiye alirsin,onun disinda hafif egimde normal kalkis yapmaya kendini alistirmani oneririm. Ama dik yokuslarda daima elfreni ile kalk.



      Alıntıları Göster





      Yokuşta fren bile kullanmıyorum, aracı yarım debriyajla tutuyorum.



      _____________________________


      Malı Arap Faik'ten alıyorduk, Karabük'te ikinci yükleme yapılıyordu. Adana'ya kadar da ben kullanıyorudum kamyonu.
    • Er
      6 Mesaj
      21 Ocak 2011 12:33:37
      el freninden şaşma dostum bedelini ahır ödersin gerci bana bi şey yapamasın ama kamyon olduhu icin


      _____________________________

    • Yarbay
      12879 Mesaj
      21 Ocak 2011 12:59:37
      6 mart 2007 den

      10 temmuz 2010 a gelmiş.

      Sonra da buraya.

      Güzel bir hort selamı verelim :)

      Özetlersek yarı otomatiklerde hill holder olmazsa geri kaydırma oluyor.

      Tam otomatiklerde zaten araç D konumundaysa ileri atılma eğilimi olduğundan geri kaydırma olmuyor.

      Yenilerde bazı düz vitesli araçlar da da hill holder koyuyorlar.

      Gerçekten faydalı bir özellik.


      Haluk


      _____________________________

      Paran varsa Japon, yoksa alman.
    • Binbaşı
      1420 Mesaj
      23 Ocak 2011 01:08:59

      quote:

      Orijinalden alıntı: pinkerton
      arkadaşım otomatik vites kullanmadığın için ve cevap yazanlarda herhalde bilmiyorlar.otomatik vitesli arabalar rampada geri kaçmaz.çünkü şanzıman ileri viteste olduğu için geri gitmez.bu yüzden yokuşta kalkış desteğine gerek yoktur.

      Otomatik vitesler cok dik bayirlarda hafif kacirir. Kalkis destegi ise modele gore farklilik gosterek 2-5 sn freni birakmaz sonra bosta gibi kayarsin.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    • Yarbay
      18966 Mesaj
      23 Ocak 2011 01:22:14
      Hill Holder 1936 model Studebaker marka President model araçta opsiyon olarak sunulmaya başlanmış. Studebaker şirketinin tescilli (müseccel) markası. Hill Holder aracın eğim sensörleri ile fren sistemi ile ortak çalışan bir özellik. Aracın burnu aracın kıçından (kıç ayıp bir sözcük değildir, gemilerin başı ve kıçı olur, arabaların da) daha yüksekte olduğunda sistem sürücünün debriyaja basarken fren pedalını kaldırması ile devreye girer ve fren balatalarına frene basılmış gibi yüksek bir basınç uygulamaya devam eder. Sürücü debriyajı bırakıp gaz pedalına hafifçe bastığında sistem aracın geri kaymasını önleyecek kadar devrede kalır ve sonrasında da devreden çıkar. Aracın geri kaymasını önleme fren merkezindeki bulunan bir tertibat ile yapılır.



      B6 PASSAT'larda AUTO-HOLD Türkiye'ye gelen modellerde standart, Almanya'da 50 €'ya ayrıca sipariş etmek gerekiyor, Türkiye'ye son yıl gelen 1.6 TDI BMT araçlarda ise (nedense...) bu opsiyon yoktu ama yerine JETTA'daki HILL HOLDER sistemi konulmuştu. Çok kullanışlı ve çok faydalı bir sistem. Aracın sizin yerinize el frenini çekmesi ve 1 cm bile geriye ya da ileriye kaçırmaması...




      _____________________________

    • Binbaşı
      1375 Mesaj
      23 Ocak 2011 02:22:46

      quote:

      Orijinalden alıntı: Taner Göde

      Hill Holder 1936 model Studebaker marka President model araçta opsiyon olarak sunulmaya başlanmış. Studebaker şirketinin tescilli (müseccel) markası. Hill Holder aracın eğim sensörleri ile fren sistemi ile ortak çalışan bir özellik. Aracın burnu aracın kıçından (kıç ayıp bir sözcük değildir, gemilerin başı ve kıçı olur, arabaların da) daha yüksekte olduğunda sistem sürücünün debriyaja basarken fren pedalını kaldırması ile devreye girer ve fren balatalarına frene basılmış gibi yüksek bir basınç uygulamaya devam eder. Sürücü debriyajı bırakıp gaz pedalına hafifçe bastığında sistem aracın geri kaymasını önleyecek kadar devrede kalır ve sonrasında da devreden çıkar. Aracın geri kaymasını önleme fren merkezindeki bulunan bir tertibat ile yapılır.



      B6 PASSAT'larda AUTO-HOLD Türkiye'ye gelen modellerde standart, Almanya'da 50 €'ya ayrıca sipariş etmek gerekiyor, Türkiye'ye son yıl gelen 1.6 TDI BMT araçlarda ise (nedense...) bu opsiyon yoktu ama yerine JETTA'daki HILL HOLDER sistemi konulmuştu. Çok kullanışlı ve çok faydalı bir sistem. Aracın sizin yerinize el frenini çekmesi ve 1 cm bile geriye ya da ileriye kaçırmaması...




      Taner Bey merak ettiğim bir soru var,belki bilginiz vardır diye yeri gelmişken sorayım dedim:
      Hiç kullanmadım ama duyduğum ve okuduğum kadarıyla çoğu Hill Holder sistemi aracı bir müddet tutuyor ardından bırakıyor,yani sizin de bilidiğiniz gibi o süre içerisinde gaza basmalıyız.

      Ben Vw Touareg (3200 cc-2004) araca sahibim,yokuşlarda frene basmasam dahi eğim ve süre farketmeksizin araç gaza basana kadar yokuşta kendini tutuyor.Merak ettiğim konu buradaki işin işleyişi nasıldır?

      Çünkü emin değilim ancak bana fren balatalarına (yada disklere) bir basınç uygulanmıyormuş gibi geliyor. (yanılıyor olabilirim)

      Umarım anlatabildim,yardımcı olursanız sevinirim

      Saygılar..


      _____________________________

    • Teğmen
      180 Mesaj
      24 Ocak 2011 13:36:49
      Taa 1936'nin teknolojisini günümüzde hala pek cok marka ve modelde bulmak zor. Bunun nedenini firmalarin geri dönüse verdigi öneme bagliyorum. Gecen gün Renault-Mais'e gittigimizde oradaki bir görevliden ellerindeki bir model icin fiyat indirimi yapip yapamayacaklarini sordugumuzda bunun mümkün olmadigini, cünkü kendilerinin de gercekten cok az kazandiklarini söylemisti. Bunun üzerine "Peki o zaman nasil kar ediyorsunuz?" diye sordugumuzda "Biz kari satislardan cok servis ve bakim hizmetlerine geri dönüs yapan müsterilerimizden sagliyoruz" demisti. Yani, arabanin ekipmanlari ne kadar cok ve cabuk asinirsa o kadar cok servis masrafi ve para.


    • Yarbay
      2964 Mesaj
      01 Şubat 2011 13:49:01

      quote:

      Orijinalden alıntı: tecrubekonusur

      Yokuşta kalkış desteği dediğin böyle olur...

      http://www.konhaber.com/new/haber/2/38125/G%C3%BCncel/Yuklu-kamyonet-yokusta-saha-kalkti.html







      hahaha nick-entry uyumu


      _____________________________

      Üyelik tarihi : 14 Kasım 2005
    • Yarbay
      12879 Mesaj
      01 Şubat 2011 14:22:32
      Bu destek daha güzel olmuş.

      İmece usulü.





      _____________________________

      Paran varsa Japon, yoksa alman.
    • Yarbay
      2138 Mesaj
      01 Şubat 2011 15:11:24

      quote:

      Orijinalden alıntı: haluk 23

      Bu destek daha güzel olmuş.

      İmece usulü.




      bahsedilen sistemin amacı aracın yokuşta kalkmasını sağlamakken, resimdekiler aracın kalkmamasını sağlıyor.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1375 Mesaj
      01 Şubat 2011 23:01:39

      quote:

      Orijinalden alıntı: Yasakpınar



      Alıntıları Göster



      Taner Bey merak ettiğim bir soru var,belki bilginiz vardır diye yeri gelmişken sorayım dedim:
      Hiç kullanmadım ama duyduğum ve okuduğum kadarıyla çoğu Hill Holder sistemi aracı bir müddet tutuyor ardından bırakıyor,yani sizin de bilidiğiniz gibi o süre içerisinde gaza basmalıyız.

      Ben Vw Touareg (3200 cc-2004) araca sahibim,yokuşlarda frene basmasam dahi eğim ve süre farketmeksizin araç gaza basana kadar yokuşta kendini tutuyor.Merak ettiğim konu buradaki işin işleyişi nasıldır?

      Çünkü emin değilim ancak bana fren balatalarına (yada disklere) bir basınç uygulanmıyormuş gibi geliyor. (yanılıyor olabilirim)

      Umarım anlatabildim,yardımcı olursanız sevinirim

      Saygılar..


      Şu sorumun cevabını bilen varsa yardımcı olabilir mi ?


      _____________________________

    • Yarbay
      2981 Mesaj
      09 Şubat 2011 19:51:56

      quote:

      Orijinalden alıntı: Yasakpınar



      Alıntıları Göster



      Şu sorumun cevabını bilen varsa yardımcı olabilir mi ?

      hocam tam otomatik vitesli arabalardaki duruma benziyor aynı. Ben otomatik viteste sizin yaşadığınızı yaşıyorum


      _____________________________

    • Yarbay
      8744 Mesaj
      09 Şubat 2011 21:15:09
      manuel turbo dizel araçlarda yokuşta kalkış desteğine pek ihtiyaç yok. sadece aracı kavrama noktasında tutsanız bile geri kaçmıyor. ama ufak motorlu benzinlilerde kavrama noktası+gaz gerekiyor o yüzden gerekli olabilir. çok dik rampalarda ise el freni ile kalkış ideal olanı.


      _____________________________

      2015 VW Golf 7 1.2 TSI 110 Manuel Comfortline Tungsten Gri
    • Yarbay
      16502 Mesaj
      09 Şubat 2011 21:40:34
      Düz vitesli araçlarda şöyle bir özellik var.

      Yokuşta beklerken, sağ ayağınız frende, sol ayağınızda debrijayda tam basılı olsun. Kalkmak istediğiniz zaman sol ayağınızı biraz kaldırın, aracın titremeye geçtiği anda frenden ayağınızı çekerseniz, zaten araç gaza basmanıza gerek kalmadan tırmanmaya başlıyor.

      Yokuş desteği acemi ve kadın şoförler için iyi. Ama biraz tecrübeli iseniz, debriyaj, kendisi aracı kaldırıyor zaten.

      Ben hep bu şekilde kalkarım. Hiç el freni kullanmam.


      _____________________________

    • Yarbay
      3060 Mesaj
      09 Şubat 2011 22:10:16


      Tam otomatik vitesli araçlarda geri kaçırma olmaz.(tam otomatiklere örnek, klasik tip tam otomatik,tiptronik sistemler,dsg,cvt..)


      ama yarı otomatik araçlarda eğer kalkış desteği sistemi yoksa geri kaçırma olur.(mmt,asm,easytronic vb.)kallkış desteği sistemi bazı markalarda standart bazılarında ise opsiyonel(isteğe bağlı) bazılarında ise opsiyonel olarak bile yoktur. araç almadan önce iyi araştırılmalı..


      olay bundan ibarettir.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1375 Mesaj
      10 Şubat 2011 00:41:43

      quote:

      Orijinalden alıntı: meteg



      Tam otomatik vitesli araçlarda geri kaçırma olmaz.(tam otomatiklere örnek, klasik tip tam otomatik,tiptronik sistemler,dsg,cvt..)


      ama yarı otomatik araçlarda eğer kalkış desteği sistemi yoksa geri kaçırma olur.(mmt,asm,easytronic vb.)kallkış desteği sistemi bazı markalarda standart bazılarında ise opsiyonel(isteğe bağlı) bazılarında ise opsiyonel olarak bile yoktur. araç almadan önce iyi araştırılmalı..


      olay bundan ibarettir.


      @Sinapsis'e de meteg'e de teşekkürler,sonunda sorumun cevabını aldım.


      _____________________________

    • Çavuş
      83 Mesaj
      22 Nisan 2011 12:05:34
      cogu kısı el frenı ıle kalmak ıster bazıları debrıyaj he ben usta soforum falan debrıyajla kalkarım dıe hava atan cok oldu mesela kıa cerato zaten kıa cerato debrıyajı cok alttan kavradıgı ıcın el frenıne gerek yok ama bu sıstem genelde kadınlara ıı olur cunku ıstanbula bayırda yavas yavas sıze kayarak gelen bı kadını arkdan ahada carptı bana dememek ıcın :D


      _____________________________

      S A K A R Y A
    • Binbaşı
      1248 Mesaj
      22 Nisan 2011 12:14:09
      Debriyaj kavrama yukarıya doğru çıktıkça yokuşta debriyaj kavrama ile kalkmak giderek zorlaşır.Onun yerine rampalar el freniyle kalmak hem daha kolay olur hemde debriyaja zarar verilmez.
      Yani Türk işi Hill holder el freni demektir.


      _____________________________

    • Yarbay
      9380 Mesaj
      22 Nisan 2011 14:34:07
      Hillholder süper bir oyuncak kesinlikle her arabada olmalı bence


      _____________________________

      308 GP Yarışı, 91 Zafer, 155 Podyum, 68 PP, 77 EHT, 7 Şampiyonluk, Tek Kral Michael Schumacher

      Novitec Bravo 1.4 T-Jet 170PS Sport

    • Binbaşı
      1900 Mesaj
      04 Ekim 2011 11:23:17
      dizel araca sonradan yokuş kalkış desteği taktırmak mümkünmüdür


      _____________________________

      RüzgarEranus
    • Yarbay
      12879 Mesaj
      04 Ekim 2011 11:45:05
      quote:

      Orijinalden alıntı: ersinbektas

      dizel araca sonradan yokuş kalkış desteği taktırmak mümkünmüdür

      Orjinalinde üst donanımda olan bir özellikse orjinal parçalarla ve işinin ehli bir serviste belki olur gibime geliyor ama yine de çok küçük bir ihtimal.


      _____________________________

      Paran varsa Japon, yoksa alman.
    • Binbaşı
      1728 Mesaj
      04 Ekim 2011 13:59:28
      Yokuş desteği için eğim sensörü gibi araçları okuyabilecek bir düzenek gerekeceği için pek sonradan takılabileceğini zannetimiyorum.

      El freni ile kalkışı tavsiye ederim ben de. Onu kullanmanız gerekir sanırım.

      Bu arada konu iyi hortlamış..


      _____________________________

      Xiaomi ipad kırılmaz ekran koruyucu, otg ve kablolar - 5 tl'den başlıyor

      http://forum.donanimhaber.com/store.asp?mem=604546
Sayfa: [1] 2   sonraki >     >>
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.