Şimdi Ara

Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
443
Cevap
0
Favori
47.873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI)

    Tür:Simulasyon
    Yapımcı:Ubisoft Romania
    Dağıtımcı:Ubisoft
    Platform:PC
    Web:http://silenthunter4.uk.ubi.com/
    Çıkış tarihi:Çıktı
    Medya:DVD
    Multiplayer:8 kişi Online
    Yaş sınırı:7+
    Fiyat:50$
    Alternatif:Dangerous Waters
    Video:http://games.tiscali.cz/clanek/dl.asp?id=11172
    Screenshots:http://games.tiscali.cz/clanek/screen.asp?id=11125

    Minimum System Requirements

    System: 2 GHz Pentium 4, AMD Athlon or equivalent
    RAM: 1024 MB
    Video Memory: 128 MB
    Hard Drive Space: 6000 MB

    Recommended System Requirements

    System: 3 GHz Pentium 4, AMD Athlon or equivalent
    RAM: 2048 MB
    Video Memory: 256 MB
    Hard Drive Space: 6000 MB

    Popüler simulasyon oyunu Silent Hunter’ın devamı niteliğindeki yapım yeni nesil grafik motoru ile
    dikkat çekecek. Ubisoft oyunu sadece Amerikan denizaltılarına ayırmış. Yani oyunda Alman U-boat'ları
    olmayacağı gibi Japon denizaltılarınıda kullanamayacağız. Oynanabilen dört faklı Amerikan deniz altı sınıfı
    olarak da sadece P-Sınıfı, Tambor, Salmon ve Gato denizaltıları seçilmiş. Bunun haricinde kontrol
    edemesek bile dost veya düşman diğer ülkelerin denizaltıları ile oyunun çeşitli yerlerinde karşılaşacağımız
    söyleniyor. Denizaltılar dışında oyunda farklı ülkelere ait 50 farklı gemi sınıfı da olacakmış. Yapımdaki ses
    ve ses efektlerinin özenle hazırlandığını belirten Ubisoft, bakalım Silent Hunter’ın çitasını bir kademe daha
    yükseltebilecek mi? (alıntı:LEVEL)


     Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI)

     Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI)

     Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI)

     Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI)

     Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI)

     Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI)

     Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Project Scorpio -- 27 Mart 2007; 23:26:38 >







  • 1.1 yaması çıktı mutlaka kurun derim birçok hatayı düzeltiyor.

    http://www.gamershell.com/download_18368.shtml
  • Aslında elle hedef takibi ve atış hesaplaması hem çok karmaşık hem de çok basit. O dönem denizaltılarında mekanik torpido atış bilgisayarları kullanılmış ki buna TDC deniyor. Torpidolar her ne kadar hedefe doğru düz de gitseler, gyro açısı denilen bir ayara sahipler, böylece hedefe karşı burnunuz 90 derece dik olmasa bile (torpido hedefe doğru dümdüz gitmese bile) gyro açısını girerek torpidonun çok az düz gittikten sonra hedefe doğru dönmesini sağlayabiliyoruz. TDC'nin yaptığı da işte bu gyro açısını hesaplayıp torpidoya girmek. Peki TDC, gyro açısını hesaplayabilmek için bizden hangi verileri istiyor?

    1-Hedefin mesafesi: En kesin mesafe tespit yöntemi sonarla tespittir. Hedefe ses gönderilir ve hedefe çarpan sesin geri dönme süresi hesaplanarak hedefin mesafesi yüksek bir isabetle bulunur. Ancak bu işlem yerimizi belli etme, daha da önemlisi varlığımızı belli etme ve denizaltının en büyük silahı olan sürpriz saldırı etkisini kaybetme riskini doğurur. Bu nedenle periskopla yapılan menzil tespiti tercih edilir. Bu işlem için öncelikle hedef tanımlama kitabını açıp hedef gemiyi bulup o sayfada seçmemiz gerekiyor. Sonra periskopta açılan ikinci görüntüdeki hedefin suyla birleştiği noktayı alttaki görüntüdeki hedefin en yüksek direğiyle birleştirmemiz gerekiyor. Böylece trigonometrik bir işlemden sonra hedefin mesafesi elde edilebilir.

    2-Hedefin hızı: Hedefin hızının tespit edilebilmesi için çeşitli yöntemler mevcut. Bunlardan en çok kullanılanı 2 tespit yöntemidir. Sonar veya periskop yardımıyla hedefin belirli bir sürede içinde iki mesafe tespiti yapılır ve harita üzerine işaretlenir. Örneğin periskobumuzu kaldırıp yaptığımız ilk gözlemde hedef bize göre 15 derecede 1250 mt mesafedeyken 3 dakika sonra yaptığımız ikinci tespitte hedef 6 derecede 850 mt'de görünüyor. Haritada iki noktayı da işaretleyip iki nokta arasındaki mesafeyi ölçtüğümüzde hedefin 3 dakikada katettiği mesafeyi bulmuş oluruz, bu veriyi saat ve deniz miline çevirdiğimizde geminin hızını bulduk demektir. Bir ikinci yöntem hidrofondan geminin tipine göre pervane seslerinin belirli bir süre içindeki dönüş sayısını saymaktır. Bir diğer yöntemse periskoptaki orta dikey çizgi kullanılarak yapılan gözlemdir. Hedef geminin burnu periskoptaki orta çizgiye değdiği anda kronometre çalıştırılır ve geminin kıç kısmı bu çizgiden çıktığı anda kronometre durdurulur ve bu süre belirli bir matematiksel işlem sonucunda bize hedefin hızını tahmini de olsa verebilir. Ancak savaş esnasında acil ve hızlı karar verilmesi gereken durumlarda en işe yarayan yöntem tahmindir. Tahminde gözönüne alınacak unsurlar şunlardır: Hedefin denizi yararken çıkardığı köpük (ne kadar büyükse o kadar hızlı demektir), hedefin sınıfı (destroyerler genelde 20 deniz mili hızla seyreder oysa ticari gemiler 6-8 deniz mili gibi hızları tercih eder), vb yöntemler.

    3-Hedefin baş açısı (AOB - Angle of Bearing): Hedef gemide olduğumuzu düşünürsek hedef rotasıyla denizaltının yaptığı açı. Bu açı en net yukarıda anlattığım iki tespit yöntemiyle bulunur. Hedefi belirli bir sürede iki kez tespit ederiz ve böylece elde ettiğimiz iki noktayı harita üzerinde işaretlediğimizde hedefin rotasını bulabiliriz. Bu rotaya göre denizaltımızın bulunduğu noktanın oluşturduğu açı AOB'yi verecektir.


    4-Hedefin bizim rotamıza göre açısı: Periskoptan hedefe baktığımızda periskobun üst kısmında gördüğümüz açıdır.

    Her ne kadar hesaplamalarla gemiye ait çeşitli bilgileri elde etsek de mümkün olduğunca gemiyi takipten çok geminin olacağı noktayı hesaplayıp gemi o noktaya geldiğinde ateş etmek daha sağlıklı olacaktır, çünkü aldığımız bazı veriler sürekli değişmektedir, örneğin geminin bize göre mesafesi yada katettiği yol gibi. Örnek vermek gerekirse hedef gemiye sağından yaklaşıyoruz ve gemi perisobumuzda 330 derecede görülüyor, biz tüm atış hesaplamalarımızı hedef 350 derecedeymiş gibi yapmalıyız ve hedef gemi 350 dereceye geldiğinde ateş etmeliyiz. Böylece TDC'ye gireceğimiz tüm veriler sabit kalır ve çok daha isabetli bir atış imkanı doğar.

    Daha detaylı bilgi içinhttp://www.communitymanuals.com/shiii/index.php?title=Manual_Targeting
    1950 Amerikan Donanması Torpido atış resmi el kitabı için:http://www.hnsa.org/doc/attack/index.htm
    SH3'le ilgili atış bilgileri için:http://www.paulwasserman.net/SHIII/

    Yukarıdaki bazı verileri şemayla açıklamamız gerekirse:
     Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI)

    Burada TARGET:Hedef, S/M ise bizim denizaltıdır. Target'in ve S/M'nin öünden dik olarak giden kesik çizgiler rotalardır. ab olarak göterilen açı AOB'dir. S/M ile LOS arasındaki açı hedefin bizim rotamıza göre açısıdır. G açısı, torpido gyro açısıdır.

    Daha fazla grafiksel örnek verebilmek isterdim ama SH4 öylesine hata dolu bir oyun ki sabah tekrar silmek zorunda kaldım. Sanırım SH3'e geri döneceğim, o zaman daha detaylı açıklamalar yapabilmeyi umuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Father Torque -- 22 Nisan 2007; 15:56:50 >




  • SH3'ü SH4'ten daha iyi bir simülasyon yapan tabii ki muhteşem Grey Wolves eklentisi. Tamamen fanatik oyuncular tarafından hazırlanan bu ücretsiz yama oyunu inanılmaz seviyelere getiriyor. Yamayıhttp://www.users.on.net/~jscones/GWX/download.html adresinden indirebilirsiniz. Ayrıca şu an için sadece İngilizce yaması olan sesli komut programı da var, bu program ve dosyaları için akşam arşivimi bir karıştırmam lazım ancak kesinlikle denemelisiniz. SH3/4'ü sesle komuta etmek gerçekten sizi geminin içine sokuyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emptyrean

    Aslında elle hedef takibi ve atış hesaplaması hem çok karmaşık hem de çok basit. O dönem denizaltılarında mekanik torpido atış bilgisayarları kullanılmış ki buna TDC deniyor. Torpidolar her ne kadar hedefe doğru düz de gitseler, gyro açısı denilen bir ayara sahipler, böylece hedefe karşı burnunuz 90 derece dik olmasa bile (torpido hedefe doğru dümdüz gitmese bile) gyro açısını girerek torpidonun çok az düz gittikten sonra hedefe doğru dönmesini sağlayabiliyoruz. TDC'nin yaptığı da işte bu gyro açısını hesaplayıp torpidoya girmek. Peki TDC, gyro açısını hesaplayabilmek için bizden hangi verileri istiyor?

    1-Hedefin mesafesi: En kesin mesafe tespit yöntemi sonarla tespittir. Hedefe ses gönderilir ve hedefe çarpan sesin geri dönme süresi hesaplanarak hedefin mesafesi yüksek bir isabetle bulunur. Ancak bu işlem yerimizi belli etme, daha da önemlisi varlığımızı belli etme ve denizaltının en büyük silahı olan sürpriz saldırı etkisini kaybetme riskini doğurur. Bu nedenle periskopla yapılan menzil tespiti tercih edilir. Bu işlem için öncelikle hedef tanımlama kitabını açıp hedef gemiyi bulup o sayfada seçmemiz gerekiyor. Sonra periskopta açılan ikinci görüntüdeki hedefin suyla birleştiği noktayı alttaki görüntüdeki hedefin en yüksek direğiyle birleştirmemiz gerekiyor. Böylece trigonometrik bir işlemden sonra hedefin mesafesi elde edilebilir.

    2-Hedefin hızı: Hedefin hızının tespit edilebilmesi için çeşitli yöntemler mevcut. Bunlardan en çok kullanılanı 2 tespit yöntemidir. Sonar veya periskop yardımıyla hedefin belirli bir sürede içinde iki mesafe tespiti yapılır ve harita üzerine işaretlenir. Örneğin periskobumuzu kaldırıp yaptığımız ilk gözlemde hedef bize göre 15 derecede 1250 mt mesafedeyken 3 dakika sonra yaptığımız ikinci tespitte hedef 6 derecede 850 mt'de görünüyor. Haritada iki noktayı da işaretleyip iki nokta arasındaki mesafeyi ölçtüğümüzde hedefin 3 dakikada katettiği mesafeyi bulmuş oluruz, bu veriyi saat ve deniz miline çevirdiğimizde geminin hızını bulduk demektir. Bir ikinci yöntem hidrofondan geminin tipine göre pervane seslerinin belirli bir süre içindeki dönüş sayısını saymaktır. Bir diğer yöntemse periskoptaki orta dikey çizgi kullanılarak yapılan gözlemdir. Hedef geminin burnu periskoptaki orta çizgiye değdiği anda kronometre çalıştırılır ve geminin kıç kısmı bu çizgiden çıktığı anda kronometre durdurulur ve bu süre belirli bir matematiksel işlem sonucunda bize hedefin hızını tahmini de olsa verebilir. Ancak savaş esnasında acil ve hızlı karar verilmesi gereken durumlarda en işe yarayan yöntem tahmindir. Tahminde gözönüne alınacak unsurlar şunlardır: Hedefin denizi yararken çıkardığı köpük (ne kadar büyükse o kadar hızlı demektir), hedefin sınıfı (destroyerler genelde 20 deniz mili hızla seyreder oysa ticari gemiler 6-8 deniz mili gibi hızları tercih eder), vb yöntemler.

    3-Hedefin baş açısı (AOB - Angle of Bearing): Hedef gemide olduğumuzu düşünürsek hedef rotasıyla denizaltının yaptığı açı. Bu açı en net yukarıda anlattığım iki tespit yöntemiyle bulunur. Hedefi belirli bir sürede iki kez tespit ederiz ve böylece elde ettiğimiz iki noktayı harita üzerinde işaretlediğimizde hedefin rotasını bulabiliriz. Bu rotaya göre denizaltımızın bulunduğu noktanın oluşturduğu açı AOB'yi verecektir.


    4-Hedefin bizim rotamıza göre açısı: Periskoptan hedefe baktığımızda periskobun üst kısmında gördüğümüz açıdır.

    Her ne kadar hesaplamalarla gemiye ait çeşitli bilgileri elde etsek de mümkün olduğunca gemiyi takipten çok geminin olacağı noktayı hesaplayıp gemi o noktaya geldiğinde ateş etmek daha sağlıklı olacaktır, çünkü aldığımız bazı veriler sürekli değişmektedir, örneğin geminin bize göre mesafesi yada katettiği yol gibi. Örnek vermek gerekirse hedef gemiye sağından yaklaşıyoruz ve gemi perisobumuzda 330 derecede görülüyor, biz tüm atış hesaplamalarımızı hedef 350 derecedeymiş gibi yapmalıyız ve hedef gemi 350 dereceye geldiğinde ateş etmeliyiz. Böylece TDC'ye gireceğimiz tüm veriler sabit kalır ve çok daha isabetli bir atış imkanı doğar.

    Daha detaylı bilgi içinhttp://www.communitymanuals.com/shiii/index.php?title=Manual_Targeting
    1950 Amerikan Donanması Torpido atış resmi el kitabı için:http://www.hnsa.org/doc/attack/index.htm
    SH3'le ilgili atış bilgileri için:http://www.paulwasserman.net/SHIII/

    Yukarıdaki bazı verileri şemayla açıklamamız gerekirse:
     Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI)

    Burada TARGET:Hedef, S/M ise bizim denizaltıdır. Target'in ve S/M'nin öünden dik olarak giden kesik çizgiler rotalardır. ab olarak göterilen açı AOB'dir. S/M ile LOS arasındaki açı hedefin bizim rotamıza göre açısıdır. G açısı, torpido gyro açısıdır.

    Daha fazla grafiksel örnek verebilmek isterdim ama SH4 öylesine hata dolu bir oyun ki sabah tekrar silmek zorunda kaldım. Sanırım SH3'e geri döneceğim, o zaman daha detaylı açıklamalar yapabilmeyi umuyorum.



    Oyun gerçekten çok güzel, açıklamalar için teşekkürler ama çok acemisiyim bu oyunun. Torpido kullanımını (hem auto hem de manuel) olarak nasıl yapıyoruz anlayamadım,sürekli ıskalıyorum. Atış öncesi hesaplamalar f3 le çıkan menüden (geometri araçlarının ve haritanın bulunduğu menü) yapılıyor sanırım, bu menünün nasıl kullanıldığını da yeni başlayanlar için kısaca açıklarsanız çok sevinirim. Selamlar......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi phizikci -- 10 Haziran 2007; 13:38:29 >




  • Silet Hunter 4 1.1 yamasınıhttp://games.softpedia.com/get/Patch/Silent-Hunter-4-Wolves-of-the-Pacific-English-Patch.shtml adresinden indirebilirsiniz. Aslında 1.2 yaması da çıktı ancak düzelteceğinden çok soruna sebep olunca bir sonraki yama çıkana kadar 1.1'i kullanmanızı öneriyorum. Yamanın kuruluşu çok kolay, oyunu kurun, üzerine yamayı kurun, bu kadar. Kullanıcılar tarafından oluşturulan çeşitli yamalar var ancak bunlar şimdilik olmazsa olmaz yamalar değil. SH3 oynamayı düşünürseniz o zaman mutlaka Grey Wolves yamasını (eklentisini) indirip deneyin, SH4'ten çok daha iyi.




  • Hala SH4 oynayanlar için müjdeli bir haber: oyunun 1.3 yaması sonunda çıktı.http://patches.ubi.com/silent_hunter_4/silent_hunter_4_1.3.exe adresinden indirilebilir (210 mb).
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emptyrean

    U-Boot Missions tam bir hayal kırıklığı yaşattı bende. Böyle ücretli bir yama hazırlıyorsan Almanca mürettebat seslendirmesini de yapacaksın yoksa oyun U571 filmindeki gibi Alman denizaltısını ele geçirmiş Amerikalılar gibi oluyor. Ancak SH4'ün grafikleriyle U-Boot görmek bunca zaman sonra ilaç gibi geldi diyebilirim.



    al sana almanca ses

    http://www.worthdownloading.com/download.php?gid=2131&id=10590




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaan84
    al sana almanca ses

    http://www.worthdownloading.com/download.php?gid=2131&id=10590

    Sanırım U-Boat Mission Pack için değil, yüklemenin başında yanlış sürüm hatası veriyor.
  • Denemedim ama ubi'nin resmi sitesinde böyle bir ses dosyası mevcut:

    http://patches.ubi.com/silent_hunter_4/silent_hunter_4_german_voices.exe
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hOOligy

    Denemedim ama ubi'nin resmi sitesinde böyle bir ses dosyası mevcut:

    http://patches.ubi.com/silent_hunter_4/silent_hunter_4_german_voices.exe


    İşte tam aradığım şey, hemen deneyeyim.
  • Arkadaşlar herkese selamlar.
    Okuduğum kadarıyla SH^ve 4 oynuyorsunuz yani denizaltının o kışkırtıcı cazibesine kapılmı torpidonuzla sadece sonar dineleyerek düşmanı batırmak sevdasındasınız.
    Ben DANGEROUS WATERS oybuyorum ve de online sanal bir filoda gerçek insanlara karşı. Eğer sizlerde zamanını sonarda bişeyle yakalayıp haritadan taktik planı yaparak geçirenlerdenseniz bana kulak verin.

    Ben de sizinkine benzer bir bağla Janes firmasının 688 Hunter Killer oyunuyla başladım simülasyon oynamaya. Oynadığım ilk ve tek simülasyon denizaltıdır. Ben ilk oynadığımda sene 1989 du. 80086 işlemcili bilgisayarın 5"25 lik kağıt disket sürücünden yüklediğim oyunun ilk versiyonu yeşil ekranda belirip te sonardan hedef tespit ettiğimde keyfime diyecek olmazdı. 10 sene sonra daha iyi bir bilgisayarım olunca 688HK nın yeni versiyonunu aldım. Tüm bölümleri bitirdikten sonra internetin de yaygınlaşmasıyla 2001 de acaba yeni bölümü eklentisi var mı derken bir online oyun grubu başka isimle sanal bir filoyla karşılaştım ve üye oldum.

    Dünyanın pek çok ülkesinden eski/görevde denizciler veya sizler gibi denizaltıya gönül vermiş kişilerden oluşan bir gruptu ve online olarak birbirimizle dalışlar yapmaya başladık. Çok iyi dostluklar kurduk.
    Şimdilerde Dangerous Waters oyunu oynanıyor. Hem daha çok denizlaltı tipi var hem de Türk Deniz Kuvvetlerinde de bulunan Oliver Hazard Perry sınıfı fırkateyn we P3 orion anti denizaltı uçağı kullanabiliyorsunuz.

    Oyun genel sonar ve silah bilgisi ile ve denizaltının su altındaki davranışlarınızı hissetmeniz üzerine kurulu ve aslında oynadıkça çok şey öğreniyorsunuz. SH gibi. Tek fark burada ABD nin modern denizaltıları ve Rus Akula Kilo sınıfı denizaltılar var. Mantık ise aynı DENİZALTI!!!!

    Bugünlerde eski filonun ağır kalması nedeniyle ben ve 6 ABD li 1 kanadalı 1 isveçli 1 İskoç ve 1 Almanyalı arkadaşımızla ayrılarak yeni bir filo kurduk.

    Her müsait olduğumuzda dalış yapıyoruz. Ayrı gemilerle dalış yapmakla birlikte bir denizaltıyı 2-3 kişi istasyonları bölüşerek de idare edebiliyor. Bu özellik gerçekten de çok iyi bir takım çalışması yaratıyor.

    Benim açımdan bir iyi yanı da karşılıklı yazışarak ingilizcemin de bu yolla çok gelişmesi.

    Yeni kayıt olanlara online bağlantı ve genel kurallar hakkında eğitim verilen akademimiz ve bundan sonra da oyuncu gelişimini hedefleyen kurslarımız var. Ben şahsen eğitim işleriyle ilgileniyorum.

    Genel olarak söyleyeceklerim bunlar. Yakında 2-3 arkadaşım başlayacak eğer ülkemizden 7-8 oyuncumuz olursa bir Türk filotillası alabiliriz de. Bu mesajı eğer forum üyesi arkadaşlara duyurabilirsek yeni denizaltıcılarımız olabilir. Denizaltıya ve onun anlamına alışık olanların biraz adaptasyonla oyunu oynayabiliceğini düşünüyorum.
    ICQ üzerinden ve ventrilo denilen sesli chat sistemi üzerinden haberleşiyor dalışları planlıyoruz.
    Oyun esnasında sesli chat yapılabildiğinden takım dalışları ve aynı denizaltıyı 2-3 kişinin sonar kamarasını torpido dairesini kumanda panelini paylaşarak oynaması da zevk veriyor.

    Gereken destek ve bilgiyi vermeye hazırım. Oyunun uploadı mevcuttur. Türkçe açıklamalar da hazırlayabilirim.

    www.seashadows.org

    adresini ziyaret ederseniz member kısmında şanlı bayrağımızı görürsünüz. İsteyenler oradaki mailimden de ulaşabilirler. Ayrıca o sayfadaki solda yer alan Seashadows Training kısmına girerseniz benim hazırladığım akademi sayfalarına ulaşabilirsiniz. İngilizcem kötü diye tereddüt etmeyin aksine çok iyi pratik oluyor. Hem ingilizce sesli chat yapmak zorunlu değil. Sonuçta ben buradayım ve yardıma hazırım.

    Saygılarımla
    Submariner
    Sessiz ve Derinden.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hardall

    Arkadaşlar herkese selamlar.
    Okuduğum kadarıyla SH^ve 4 oynuyorsunuz yani denizaltının o kışkırtıcı cazibesine kapılmı torpidonuzla sadece sonar dineleyerek düşmanı batırmak sevdasındasınız.
    Ben DANGEROUS WATERS oybuyorum ve de online sanal bir filoda gerçek insanlara karşı. Eğer sizlerde zamanını sonarda bişeyle yakalayıp haritadan taktik planı yaparak geçirenlerdenseniz bana kulak verin.

    Ben de sizinkine benzer bir bağla Janes firmasının 688 Hunter Killer oyunuyla başladım simülasyon oynamaya. Oynadığım ilk ve tek simülasyon denizaltıdır. Ben ilk oynadığımda sene 1989 du. 80086 işlemcili bilgisayarın 5"25 lik kağıt disket sürücünden yüklediğim oyunun ilk versiyonu yeşil ekranda belirip te sonardan hedef tespit ettiğimde keyfime diyecek olmazdı. 10 sene sonra daha iyi bir bilgisayarım olunca 688HK nın yeni versiyonunu aldım. Tüm bölümleri bitirdikten sonra internetin de yaygınlaşmasıyla 2001 de acaba yeni bölümü eklentisi var mı derken bir online oyun grubu başka isimle sanal bir filoyla karşılaştım ve üye oldum.

    Dünyanın pek çok ülkesinden eski/görevde denizciler veya sizler gibi denizaltıya gönül vermiş kişilerden oluşan bir gruptu ve online olarak birbirimizle dalışlar yapmaya başladık. Çok iyi dostluklar kurduk.
    Şimdilerde Dangerous Waters oyunu oynanıyor. Hem daha çok denizlaltı tipi var hem de Türk Deniz Kuvvetlerinde de bulunan Oliver Hazard Perry sınıfı fırkateyn we P3 orion anti denizaltı uçağı kullanabiliyorsunuz.

    Oyun genel sonar ve silah bilgisi ile ve denizaltının su altındaki davranışlarınızı hissetmeniz üzerine kurulu ve aslında oynadıkça çok şey öğreniyorsunuz. SH gibi. Tek fark burada ABD nin modern denizaltıları ve Rus Akula Kilo sınıfı denizaltılar var. Mantık ise aynı DENİZALTI!!!!

    Bugünlerde eski filonun ağır kalması nedeniyle ben ve 6 ABD li 1 kanadalı 1 isveçli 1 İskoç ve 1 Almanyalı arkadaşımızla ayrılarak yeni bir filo kurduk.

    Her müsait olduğumuzda dalış yapıyoruz. Ayrı gemilerle dalış yapmakla birlikte bir denizaltıyı 2-3 kişi istasyonları bölüşerek de idare edebiliyor. Bu özellik gerçekten de çok iyi bir takım çalışması yaratıyor.

    Benim açımdan bir iyi yanı da karşılıklı yazışarak ingilizcemin de bu yolla çok gelişmesi.

    Yeni kayıt olanlara online bağlantı ve genel kurallar hakkında eğitim verilen akademimiz ve bundan sonra da oyuncu gelişimini hedefleyen kurslarımız var. Ben şahsen eğitim işleriyle ilgileniyorum.

    Genel olarak söyleyeceklerim bunlar. Yakında 2-3 arkadaşım başlayacak eğer ülkemizden 7-8 oyuncumuz olursa bir Türk filotillası alabiliriz de. Bu mesajı eğer forum üyesi arkadaşlara duyurabilirsek yeni denizaltıcılarımız olabilir. Denizaltıya ve onun anlamına alışık olanların biraz adaptasyonla oyunu oynayabiliceğini düşünüyorum.
    ICQ üzerinden ve ventrilo denilen sesli chat sistemi üzerinden haberleşiyor dalışları planlıyoruz.
    Oyun esnasında sesli chat yapılabildiğinden takım dalışları ve aynı denizaltıyı 2-3 kişinin sonar kamarasını torpido dairesini kumanda panelini paylaşarak oynaması da zevk veriyor.

    Gereken destek ve bilgiyi vermeye hazırım. Oyunun uploadı mevcuttur. Türkçe açıklamalar da hazırlayabilirim.

    www.seashadows.org

    adresini ziyaret ederseniz member kısmında şanlı bayrağımızı görürsünüz. İsteyenler oradaki mailimden de ulaşabilirler. Ayrıca o sayfadaki solda yer alan Seashadows Training kısmına girerseniz benim hazırladığım akademi sayfalarına ulaşabilirsiniz. İngilizcem kötü diye tereddüt etmeyin aksine çok iyi pratik oluyor. Hem ingilizce sesli chat yapmak zorunlu değil. Sonuçta ben buradayım ve yardıma hazırım.

    Saygılarımla
    Submariner
    Sessiz ve Derinden.




    Hocam oyundan SS falan koyarsanız çok daha güzel olur diye düşünüyorum.




  • A required security module cannot be activated.
    This program cannot be executed (7000).

    Please have a look athttp://www.securom.com/message.asp?m=module&c=7000 for further, more detailed information.

    Selam arkadaşlar. Silent hunter4 ü orjinal dvd şeklinde aldım oyunu da kurdum ama play dediğimde yukarıdaki hatayı veriyo. Bu hatanın ne olduğunu ve nasıl giderileceğini bilen arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum. saygılar...
    EDİT: Sorunu çözdüm arkadaşlar. Şimdi yamalarını kuruyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi garf33 -- 10 Mayıs 2008; 0:54:39 >
  • İlk sorunla başlıyayım. Şimdi torpidoyu mümkün olan en yüzeyden attığında torpidonun gemiyi kaçırma olasılığı en düşüğe getirirsin. Fakat gemiye yüzeyden atacağın bir torpido ile tam dibinden vuracağın bir torpidonun verdiği hasar miktarı çok farklı olacaktır. Şöyle ki eğer gemiyi yüzeye yakın bir yerden vurduğunda açılan delikten geminin alacağı su miktarı ile geminin dibinden vurduğunda o basınçla alacağı su miktarı çok farklı olacaktır. Tabi bunun da geminin batması üzerine etkisi çok farklı olacaktır. Sonuç olarak atılan torpidonun kaçırma riski olsa da olabildiğince geminin dibine çarptırılmaya çalışması en mantıklısı olacaktır. Böylece torpidoları en verimli şekilde kullanabilirsin.
    Geminin belirli bir bölümüne vurmaya gelince ben özel olarak bir noktasına vurmaya çalışmıyorum. Sadece torpidonun elimden geldiğince geminin dibine çarpmasını sağlamaya çalışıyorum o kadar. Zaten özel bir noktaya vurmaya çalışsam ne derece başarılı olurum onu da bilmiyorum, sonuçta saldırdığımız gemiler de hareketli ve torpido kendilerine yaklaştığında torpidonun çıkardığı köpüğü görüp gemiye ona göre manevra yaptırıyorlar. Bu nedenle kaçırma ihtimali yükseldiği için bu tarz atışlar yapmıyorum. Fakat gece saldırılarında ilk atışta denenebilir.
    Ayrıca yabancı bir forumda geminin zayıf noktaları olarak şunları yazıyordu:
    1- Motor odası (Kazan) bacanın altında bulunuyor.
    2- Pervaneler
    3- Keel ( Benim her zaman saldırıları gerçekleştirdiğim geminin dip noktası) Eğer ingilizce biliyorsan keel hakkında bilgi: http://en.wikipedia.org/wiki/Keel
    4- Geminin silahlarının at tarafı ( Cephanenin bulunduğu kısım)

    Şimdi de mürettebat ile ilgili sorunu yanıtlayayım. Sonar'ı en sona saklamak istiyorum. Şimdi bir gemide bulunabilecek maksimum subay, astsubay, er ve erbaş sayısı bellidir. Yani bu sayıyı geçemezsin. Görevler yaptıkça hem yeni madalyalar kazanacak ve bu madalyaları mürettebatına verebileceksin, hem de bazı adamlarının rütbelerini yükseltebilirsin. Fakat tabi burda hala geminde bulunabilecek maksimum asker subay vs sayısı hala geçerli. Örneğin geminde maksimum bulunabilecek subay sayısı 5 olsun ve senin geminde 4 adet subay bulunsun. Görev dönüşü eğer adamının tecrübesi de yetiyorsa istediğin bir astsubayı subaylığa terfi ettirebilirsin. Bu diğer birimler için de aynı. Geminde en çok bulunan mürettebat türü Sailor, yani denizci erler olacaktır. Bunlar zamanla tecrübe kazanacaktır, fakat büyük ihtimalle geminde bulunabilecek maksimum rütbeli asker sayısına erişmiş olacağın için bunların rütme kazanması zor olacaktır. Eğer tüm birimlerde askerlerin dolu ise bana göre hasar birimine asker yığmana gerek yok. Bu adamları gemin limanda iken unit managementten gemiden çıkar. Ben Damage Repair team de normalde sadece 2 adet Sailor tutuyorum. Gerisine gerek duymuyorum.
    Özel rütbe konusuna gelince özel rütbe oyunda yok. Fakat görev yaptıkça bazı adamların özel yetenekler kazanıyorlar. Bu adamları doğru yerlerde kullanarak bunların özel yeteneklerinden faydalanman mümkün. Fakat bunun için adamlarının özel bir bölümde bulunması gerekmiyor. Örneğin ilerde Propulsion Specialist olarak özelleşen bir adamını motor bölümüne koyarak yakıttan tasarruf sağlayabilirsin. Ya da Engines Expert bir adam ile geminin biraz daha hızlı gitmesini sağlayabilirsin. Yani özel rütbeyi sen vermiyorsun adamlar kazanıyor. Fakat anladığım kadarıyla bu da rastgele oluyor çünkü benim radarla hiç ilgilenmemiş bir adamımın radar uzmanlığı kazanması biraz ilginçti.

    Sanırım geminin baş tarafına mı kıç tarafına mı vurmanın daha etkili olacağını yukarıda anlattım tekrar anlatmama gerek olduğunu düşünmüyorum.



    Sonar'a gelince:

     Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI)


    1- Sonar odasına gider
    2- En yakın hedefin yönünü ve mesafesini ölçer ve hedef hakkında bilgi vermeye devam eder
    3- Seçili hedefle arandaki mesafeyi ölçer
    4- En yakın hedefin yönünü ve mesafesini ölçer
    5- Seçili hedefin yönünü ölçer
    6- Seçili hedefin mesafesini ölçer

    Sonarın çoğu özelliği fazla kullanılmasa da özellikle periskopsuz ya da kötü havalarda düşman gemilerinin yerini tespit etme ve düşmanla arandaki mesafeyi ölçme sanırım en çok kullanıldığı alanlar. Özellikle Deck Gun'ı kullanırken düşmanla arandaki mesafeyi bilmen isabetli atışlar için şart.




  • ben bu adreste çıktığım görevlerden birinin fotoromanını yazmıştım:)

    http://www.kangaldogsforum.org/viewtopic.php?t=117

    Ayrıca resimlerin altında ağır kruvazörü manule targeting ile batırdığım bir film dosyası var.isteyen indirip inceleyebilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sanaleleman

    Arkadaşlar bu oyunla daha yeni uğraşmaya başladım oynamaya çalışıyorum fakat çok ayrıntı var forumlardaki kesik kesik bilgiler haricinde ayrıntılı bilgi verecek yada yönlendirecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler


    şu adreste kullanım kılavuzu var. bi bak derim:

    http://tr.diplodocs.com/kullamin-kilavuzu-kilavuzlar/GAMES%20PC/SILENT%20HUNTER%204%20-%20WOLVES%20OF%20THE%20PACIFIC-_E




  • Geçen enemy below'u izledikten sonra 2. dünya savaşı ve deniz altı damarım kabardı ,SH3'ü bayağı oynamıştım zamanında ama SH4 bugüne nasip oldu.

    Buda u-boatum ama tabi oyunu bu bebekle oynarsanız zevk vermediği için sadece görüntü almak için kullandım.

    http://www.youtube.com/watch?v=aMYijZYYusU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi recep.34 -- 6 Ağustos 2009; 22:42:37 >
  • Operation Monsun modu oynayan varmı. Gerçekten güzel ve detaylı hazırlanmış. SH3 de olduğu gibi Atlantikte savaşıyoruz. Yeni tip u-boatlar var. Tavsiye ederim. SH5 ten sonra bu daha zevkli geldi.
    Bu adresten indirebilirsiniz:
    http://www.silenthuntermods.com/forum/index.php?topic=195.0
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.