Şimdi Ara

YÜKSEK KM SIKINTILARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
1.773
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracın yaşına göre km normal. Arkadaşlar yüksek km yi sadece motor olarak değerlendirmiş. Lakin olay sadece motor olarak bakmayın. Bakımları ihmal edilmiş birazda hor kullanılmış araçta şanzımandan, tutun fren sistemine, kapılardan, iç trim akşamına kadar her yönden masraf açmaya sorun çıkarmaya meyillidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakk2626

    Bahsettiğim araç 2001 model 272.000 km'de 18.000 tl ama bu kadar yüksek km ve lpgli oluşu beni korkutuyor açıkçası.

    ciddi kazası yoksa pazarlık yapılarak alınır. sıfır motor yaptırsan bile 3-4 bin gider birde 2-3 bin genel ağır bakımlarına sana 25 i geçmez ama sıfır gibi araban olur. tiponun 15 den aşağı kalmadığı polonun 22 den aşağı olmadığı bir ülkede bu araba 18 bine bedava
  • 16 yaşındaki bir araç için 272.000 km çok normal, asıl km düşük olsaydı korkmalıydınız.



    Şahinlere bile 17.000₺ gibi ücretler isteniyorken bu aracın fiyatı da gayet uygun geldi bana. Motor durumuna baktırın, herhangi bir sıkıntısı yoksa alınabilir. Sonuçta parasına göre araba hocam, 272.000 değil de 72,000 kmlisini almak isteseniz 18.000 değil 48.000 vereceksiniz. Biraz daha pazarlık yapıp alın. Şimdiden hayırlı olsun..
  • burakk2626 B kullanıcısına yanıt
    Bu tamamen aracın bakımlı olması ile ilgili, eğer bakımlıysa size bir sorun açmaz ama bakımsızsa hangi araç olursa olsun sorunlar açar. Çoğu aracın km si düşürülmüş oluyor . 250 bnde araç alıp sorunsuz kullanan da var 100 de alıp sanayiden çıkamayan da, aracı kontrol ettirmeyi unutmayın yağ kaçakları yağ yakması su eksiltmesi hortumlarda şişme fln yoksa kmnin pek önemi yok. Bu araç bana göre yüzü eskimeyen güzel arabalardan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bedaesoldier -- 21 Mart 2017; 1:54:3 >
  • Bakımlı bir araç ise yaşı gereği ufak tefek problemleri çıkabiliyor ama şimdi araç eski denildiyse de 40 yaşında bir arabadan bahsetmiyoruz. Gayet güzel düzgün araçtır Focus.

    Siz aracı bir rot balans dükkanına götürün, aracı bir lifte alıp veya kanala girip ön-arka yürüyen aksama bir kontrol yapsınlar. Aracın genel kondisyonu hakkında güzel bilgi verir (Hırpalanıp hırpalanmadığı hakkında) ön takımı yeni yapılmışsa (Arada eski parça kalmayacak şekilde komple bir ön takımdan bahsediyorum, yoksa salıncak rot değiştirip ön takım yaptık denilen araca pek yanaşmayın) ya da iyi durumdaysa, rot ayarları bilgisayarda düzgün çıkıyorsa (camber, toe in, toe out, kaster, king pin v.b bunun için kağıt çıktı isteyebilirsiniz) ve araba yolda giderken güvensizlik vermiyorsa, gezinme isteği yaşatmıyorsa (Ön takımı ip gibi olan, tezgahta düzgün çıkan araba yük altında dalma ve gezme yapabilir), yani direksiyon kutusu ve amortisörler (takozları, kuleleri v.b) iyi durumdaysa motor ve manuel şanzıman çok dert edilmeden alınabilir.
    Motor konusunda genel yapabileceğiniz kontrollere gelince, çalışma sesini dinleyebilirsiniz. Saat gibi düzenli bir ses gelmeli. Vurma sesine benzer bir ses motor karakteristiği olarak geliyor olabilir Focus motoruna aşina birisinin dinlemesi daha isabetli olur. Eğer yağı çok yeni değişmemişse (Mesela yağ değişim Km kartını görmüşseniz ve atıyorum 7000 km önce değişmişse) yağ çubuğu tahmini ne kadar yağ eksilttiğini gösterebilir.
    Ama şu var motor ne kadar bitik olursa olsun acil masraf çıkartmaz. Gerekirse yağ ekleye ekleye gezersiniz gene günü kurtarır, bütçeniz rahatlayınca motora masraf edersiniz. Kaldı ki motoru hırpalamadığınız, dağıtmadığınız sürece komple motora girmenize gerek bile olmayacaktır, duruma göre sadece 1500 liraya üst kapak yaptırmak da yetebilir. Gerçi bazı ustalar çok tavsiye etmiyor bunu ama yine de çok dert bir durum değil motor.
    Manuel şanzımanda zaten dişli hasarı ya da senkromenç hasarı varsa kabak gibi belli eder kendisini. Onun dışında tek şüphe baskı balatadır onu da anlamanın basit bir kaç yolu vardır. Mesela debriyaj pedalı sertse zamanı geliyor demektir, ayrıca performanslı kullanımda yanık balata kokusu vermesi de bitme adayı olduğunu gösterir. Onun dışında manuel şanzımana bir şeycik olmaz.

    Eğer Focus 1 kullanan/kullanmış bir tanıdığınız varsa ona test ettirin.




  • Yüksek kmli araç bakarken, motorundan çok, yürüyen aksam ve kondüsyonunu değerlendiririm. Önemli detay odur bence.
  • burakk2626 B kullanıcısına yanıt
    bir defa temizliğinden belli eder sonra kaputu aç yağ kaçağı filan varmı onlara bak lastiklerine bak sonra aracı dinle ses varmı yokmu aracın içi ne durumda çok basit işlemler yol bilgisayarına bak bakım geçmişine v.s
  • Herkese merhaba ben 2000-2001 model hatchback ford focus almayı düşünüyorum.Araç modeli oldukça eski olduğu için haliyle km'ler de fazla.Sizlere sorum şu ;
    1-) 2000-2001 model araçlarda 270.000 km normal midir,bu bana ne gibi sıkıntılar doğurur ?
    2-) Bu araçlarda lpg'nin de mevcut olduğunu düşünürsek araç hakkında ne gibi sonuçlara varabiliriz ?YÜKSEK KM SIKINTILARI







  • İyi bakım yapılmışsa 800000 rahat gider motor, ama lpg kriterini ekleyince, silindir üst kapak ve sübaplar daha hızlı yıpranır. Fiyat uygunsa alınır bence, motorun üfleme yapıp yapmadığına bakmak gerek, yada kompresyon testine girer motor orda anlaşılır ne durumda olduğu.
  • pertry kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğim araç 2001 model 272.000 km'de 18.000 tl ama bu kadar yüksek km ve lpgli oluşu beni korkutuyor açıkçası.
  • Belki de motor rektefiye görmüştür kesin orjinal olucak diye bir şey de yok. Ama o yaştaki bir araç için çok normal km ler.
  • bedaesoldier kullanıcısına yanıt
    aynen hocam km normal herkes öyle diyor ama sonuç olarak yüksek bir km.Bu bana sorun çıkarır mı diye korkuyorum.Almak istediğim model de tam olarak bu ford focus başka arabaya yönelmekte istemiyorum ama km beni kararsız bırakıyor
  • araç 17 yaşında, 270bin km de..
  • burakk2626 B kullanıcısına yanıt
    Fiyat uygunmuş nereden buldunuz aracı
  • TSY kullanıcısına yanıt
    Yani araç sorun çıkarsa bile motoru yenilemek maksimum 6-7 bin civarı diyorsun.Mantıklı aslında gerçekten piyasa berbat durumda.Bu fiyata alıp motor yenilesem bile çok maliyetli gözükmüyor.Teşekkür ederim..
  • Marmaratic M kullanıcısına yanıt
    Arkadaşımın arkadaşı satıyor hocam yorumlara bakılırsa galiba alacağım bunu
  • hocam fotoğraftaki araç ise kesin al. ghia donanımlı 18bine bedava. kmsi 180.000 olsa en az 30bin ediyor şimdiki piyasada.
  • Aracın km bilgisi normal. Araç yorgun bir araç değil ise, yaptıracağınız testleri de geçerse alınır.
  • Bu yaştaki fordu alırken iki kere düşünün parçaları pahalı anlayan ustası az elektronik sorunları olabilecek bir araç.
  • TurkTime kullanıcısına yanıt
    ne gibi testler yaptırmalıyım sizce ilk defa araç alacağım pek bilgim yok bu konularda
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.