DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Şanzıman yağ değişimi
44
Cevap
2
Favori
57.157
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      805 Mesaj
      18 Şubat 2007 12:06:23
      Şanzıman yağı değişimi kaç km olmalı? Ben 100 bin km de ilk defa değiştirdim.


      _____________________________

      Aptalca bir şeyi 50 milyon kişi de söylese o hala aptalca birşeydir
    • Yüzbaşı
      276 Mesaj
      18 Şubat 2007 12:22:51
      evet ben de merak ediyorum bu konuyu,,

      vites geçişlerim çok dişli, özellikle hava birazcık da olsa soğuksa..


      _____________________________


      I see a line of cars and they’re all painted black
      With flowers and my love both never to come back
    • Yüzbaşı
      356 Mesaj
      18 Şubat 2007 12:42:34
      ben gittiğim servise sordum onlar şanzıman yağının değişmeyeceğini söylediler.


      _____________________________

      bütün otomobiller güzeldir
    • Teğmen
      111 Mesaj
      18 Şubat 2007 13:41:35
      canın ne zaman isterse o zaman değiştir


      _____________________________

      Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz
    • Çavuş
      46 Mesaj
      18 Şubat 2007 14:15:18
      1995 honda civic hb ex manuel sanzuman
      bi usta 20-50 motor yagi en iyisidir sanzuman icin dedi.
      dogruluk derecesi nedir arkadaslar?
      Tesekkurler



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      312 Mesaj
      18 Şubat 2007 15:02:27

      serviste bakım yapılırken gerek yok dediler araba 168 binde ya servis bişey bilmiyo yada tam bakım yapılırken ekstra işcilik alınmadığı için üşendiler bimiyorum.baskı balata değişirken mecbur değişiyo yağıda acaba ondanmıdır.


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      18 Şubat 2007 18:19:47
      HER 60 bin KM. şanzıman yağını değiştirin, motor yağını ise motor yağının ömrü 15 bin lik olsa dahi 10 binde değiştirmenizde yarar vardır. Dediğim gibi şanzuman yağını 60 bin km. de değiştiriyoruz. Bu bilgiler doğruluğu kesin bilgilerdir.


    • Yüzbaşı
      805 Mesaj
      18 Şubat 2007 19:32:34
      Bu arada şanzıman yağını orjinal şanzıman yağıyla (sesco 75-90) değiştirdim (15 ytl yağ 7 ytl işçilik 22 ytl )bu arada ön takım ve arka düzen kontrol edildi otomobilin altı komple kontrol edildi.


      _____________________________

      Aptalca bir şeyi 50 milyon kişi de söylese o hala aptalca birşeydir
    • Çavuş
      51 Mesaj
      19 Şubat 2007 08:44:11
      Otomatik şanzımanlarda yağ ve yağ filtresini her 60 bin km.de değiştirmek gerekir. Manuel şanzımanlarda ise yağı değiştirmeye gerek yoktur yalnızca eksilme varsa tamamlanır. Manuel şanzımanlarda yağı değiştirmek bazen soruna bile yol açabilir.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      366 Mesaj
      19 Şubat 2007 09:50:38
      bende şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyorum,vitesler çok kemikli,hele ki motor soğukken 2.vitese geçişte bir ses geliyo şanzıman gitti diyorum,fakat ısınınca sorun kalmıyo.Ama hangi yağı kullanmam gerek onu bilmiyorum.İnce mi yoksa kalın bir yağ mı kullanmalıyım


      _____________________________

    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      19 Şubat 2007 12:12:17

      quote:

      Orjinalden alıntı: xxxxerdalxxxx

      canın ne zaman isterse o zaman değiştir


      Sen ole degistir fikrini kendine sakla bi sey bilmiyosan...

      Şanzıman yagı 40.000 ile 60.000 kilometrede yada 2 yılda bir değiştirilmelidir.


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Yarbay
      2314 Mesaj
      19 Şubat 2007 13:12:37
      Yok ya daha neler sorun yoksa vites geçişleri iyise değiştirmeyin zorlanıyorsanız bır baktırın düzgün çalışan birşeye dokunmayın sorun çıkarır ekstradan. Yalnız motor yağı arkadaşlar gerçekten senede 1 yada 10 bin de değişin ben mukavemet edıyrodum değiştirmeyecem 10bın dolmadı dıye daha 4.5 binde.En son verdım 40ytl yıkamacıda vakumlatıp değiştirttim castrol 10-40 sanırım motorun sesi azaldı baya.Onu farkettim :)


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      19 Şubat 2007 13:18:26
      Sakin degistirme hocam ,
      ayni yagi bulamiyorsun piyasada.
      ben 120 binde degistirdim , cikan yag tertemizdi ,
      usta degistirme dedi , ben degistirelim dedim ,
      simdi kemikli geciyor vitesler , kendi yaginin litresi 40 ytl...
      manuel sanzimanda yag degisimi gereksiz...

      quote:

      Orjinalden alıntı: sayınabim

      Şanzıman yağı değişimi kaç km olmalı? Ben 100 bin km de ilk defa değiştirdim.




      _____________________________

      @@SEAT@@
      ibiza 1.4 100 HP
      ###50 litre 800 KM###
    • Çavuş
      80 Mesaj
      24 Şubat 2007 18:54:16
      Merhaba arabamın otomatık sanzıman yagını degıstırdık.Kıtapcıgında 4.3 lıtre yazıyor kapasıtesı.Icındekı yagı cıkardık ve yag ekledık 3.5 lıtre yag aldı cıkan yagda 3.5 lıtre ıdı. Alttakı kapagı actık ve yagın bosalmasını bekledık.Icınden cıkan yag oldukca koyulasmıstı yenı yag ıse barız bır sekılde temız dogal olarak. Sımdı kıtapcıktakı kapasıte ıle koydugumuz (veya cıkan ) yagın arasında yaklasık 800 cc fark olması yagın tam olarak bosalmadıgı anlamına mı gelır?Eger boyle ıse ıcındekı yag tam olarak yenılenmemıs bır karısım olmus demektır.Bu durumda ne yapmam gerek bılgısı olan arkadasların fıkırlerını sımdıden beklıyorum.Tesekkurler.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      943 Mesaj
      24 Şubat 2007 20:03:26
      Kesinlikle olmaz, motor yagi sanzuman yagina gore oldukca incedir,hele motor isindiktan sonra kecelerden oldugu gibi disari atilmakla kalmaz, atilmasa bile yaglama yapmaz. Dislilerin birbirine uyguladiklari kuvvet,segmanin gomlege uyguladigi kuvvetin kac kati daha fazla,ince yag kullanilirsa yag filmi yirtilip gider ve yaglama olmaz.

      quote:

      Orjinalden alıntı: ATASEN6

      1995 honda civic hb ex manuel sanzuman
      bi usta 20-50 motor yagi en iyisidir sanzuman icin dedi.
      dogruluk derecesi nedir arkadaslar?
      Tesekkurler





      _____________________________

      RENAULT 12 TS
      MERCEDES E200 KOMPRESSOR W210
    • Er
      1 Mesaj
      20 Şubat 2013 14:39:18
      İyi de şanzuman yağı hangisidir. Piyasada hangi isimle ve nerede satılır? Ne kadar zamanla değiştirilir?



      _____________________________

    • Yarbay
      2252 Mesaj
      22 Şubat 2013 15:44:53
      Yağ firmalarının sitelerine gir orada yağ seçimi için sayfalar var. Aracın marka/model ve yılına göre kendi markalarının hangileri olduğunu belirtir. Şu şanzıman yağıdır denip hepsine aynı yağ konulmaz.

      Manuel vites kutusunun bir arıza durumunda içi açıldığında içinin ne durumda olduğunu görseniz eminim 40-50 bin km de bir değiştirtirdiniz. O kadar sürtünme ve aşınma sonucu ısı o kadar yükseliyor ki yağ bozuluyor, pisilikleri ve aşınmaları da topladı mı içine zımpara tozu atılmış gibi dişlileri aşındırmaya başlar.

      Otomatik için mutlaka değiştirin ömürlük yağ yoktur.


      _____________________________

    • Yarbay
      3060 Mesaj
      22 Şubat 2013 17:01:33


      daha önce açmış olduğum ve bir tahammülsüz arkadaş yüzünden kilitlenen otomatik şanzıman konusunda yazmıştım..


      otomatik şanzımanların yağ değişim periyodu 60,000 km veya 6 senedir.eğer araç çok sıkışık trafik şartlarında(İstanbul trafiği) gibi şartlarda kullanılıyorsa 4 sene sonra veya 40 bin km sonra değiştirilmelidir.servislerin klasik yalanı olan şanzıman yağının değişmesine gerek yok ifadesi daha sonra arıza durumunda servislerin cebinizdeki ya da kredi kartınızdaki paralara göz koyması sebebiyledir..

      o yüzden lütfen şanzıman yağı değişmez zırvalığına kimse inanmasın. hatta ve hatta manuel şanzımanlı araçlarda dahi şanzıman yağı ve aynı zamanda fren hidrloliği olan sıvı değişmelidir. çünkü debriyaj ve fren sistemi aynı sıvıyı kullanırlar. bunun değişim periyodu da 2 sene veya 30,000 km dir.

      günümüzde en çok 4 ileri, 5 ileri ve 6 ileri otomatik şanzımanlar vardır.bunların her birinin yağ gereksinimi birbirinden farklıdır ve birbirlerinin yerine kullanılamazlar.. şanzımanınız 4 ileri ise dexron3g

      5 ileri ise jws 3309, 6 ileri ise firmaın önerdiği yağı kullanmalısınız.bunların her birinin kimyasal yapı ve özellikleri birbirinden farklıdır.Türkiyede arızalanan otomatik şanzımanlaron %60 ı eksik veya hiç yapılmayan bakımdan, %30 u hatalı yağ kullanımından, %10 ise üretim hatasından arızalanmaktadır.

      Sozuak, desteğinden dolayı teşekkür ederim.. beraber bu forumun bilinçlenmesine yardım etmemiz lazım..


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 22 Şubat 2013; 17:02:33 >
      _____________________________

    • Yarbay
      2252 Mesaj
      22 Şubat 2013 17:23:48
      Teşekkür ederim Meteg, sizi tekrar görmek ne güzel. İnşallah sağlığınızda ileri derecede düzelme olmuştur. Saygı ve sevgiler


      _____________________________

    • Yarbay
      3060 Mesaj
      22 Şubat 2013 18:23:49


      fena değil sağlığım bir süredir yurdışındayım.. tamir işlerini bıraktım mecburi olarak... keyfi olursa yapıyorum.. ama bir daha bu forumda otomatik şanzıman konusu açmak mı? tövbe..


      _____________________________

    • Yarbay
      2252 Mesaj
      22 Şubat 2013 19:45:10
      Olsun yine de bildiğinizden şaşmayın Türkiye'de maalesef herkes herseyden anlıyor sadece kendi işlerinden anlamıyorlar o kadar.


      < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Onbaşı
      24 Mesaj
      23 Şubat 2013 15:17:17
      merhaba arabamın 2 ay önce şanzuman yağını değiştirdim.daha doğrusu rutin kışlık bakımlarını yaparken ustama şanzuman yağını bır kontrol edermısın viteslerim zor gecıyor dedım.motorun alt kısmında bır vıda soktu. vidanın cıktığı yere bır cubuk soktu ve abı sanzumanında gram yağ yok dedı:) oranın bılmıyorum ama mavi renkli kalın özel bir yağı var. birmakinanın içine yağı doldurdu. makınanın hortumunu vidanın çıktığı yere soktu ve yaklaşık makınanın kolunu 3,5 tur cevırdıkten sonra (turu 5 tl) kontrol ettı ve tamamdır dedı. şimdi viteslere yağ gibi geçiyor. :) saygılar....arabam 97 tempra sx


      _____________________________

      GÜNAYDIN GECE......
    • Yarbay
      3060 Mesaj
      23 Şubat 2013 17:05:14
      quote:

      Orijinalden alıntı: Sozuak

      Olsun yine de bildiğinizden şaşmayın Türkiye'de maalesef herkes herseyden anlıyor sadece kendi işlerinden anlamıyorlar o kadar.




      teşşekür ederim.. tabii ki şaşmayacağım, bir süredir Viyanadayım.. buradaki sürücüleri ve yayaları gördükten sonra bizim ülkenin adam olmayacağını bir kez daha anladım.. gavur diye eleştirdiğimiz tu kaka ettiğimiz Ab ülkelerinden biri olan Avusturyanın Viyana şehrinde insanlara,yayalara gösterilen saygıyı görünce, sürücülerin ve yayaların kurallara harfiyen uyduğunu görünce ülkem için üzülüyorum... sanırım bir 100 sene daha lazım bizim ülkeye..




      _____________________________

    • Yarbay
      2252 Mesaj
      25 Şubat 2013 11:52:57
      Maalesef o bilince erişmek için insan yetiştirmenin yetişmiş insanı eğitmekten daha kolay olduğunu düşününce yeni doğmuş bir bebeğin en az 15-20 yıl sonra o seviyeye gelmesi demek bizim bugün başlansa meyvelerini 20 yıldan önce göremeyeceğimiz anlamına gelir. Bırakın yaya yada sürücü olarak kurallara uymayı doğru düzgün konuşmak yerine ağzı bozuk sokak ağzı tarzı konuşmayı düzeltmemiz bile çok zor. İnsan kendisini insan yerine koyacak önceki diğerlerini de insan olarak görsün. Eğitim ahh o bile yetmez artık.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1486 Mesaj
      26 Şubat 2013 13:07:10
      Egitimle is bitse keske, Avrupa ulkelerinde bile eger ellerine firsat gecerse kurallara uymayanlar var - genelde yabancilar.
      Ciddi bir kontrol sart, senin trafik kanunun var, herseyi guzel anlatmis cezalari koymus ama uygulayici olmayinca bos.


      _____________________________

    • Yarbay
      4478 Mesaj
      26 Şubat 2013 20:11:09
      quote:

      Orijinalden alıntı: meteg



      fena değil sağlığım bir süredir yurdışındayım.. tamir işlerini bıraktım mecburi olarak... keyfi olursa yapıyorum.. ama bir daha bu forumda otomatik şanzıman konusu açmak mı? tövbe..

      Hocam kırgınlık,bir daha mı demek bence yanlış bir düşünce.Forumda bundan dolayı giden veya konulardan uzaklaşan kişiler oldu ki bence doğru değil.Benim bildiğim kadarı ile bu şanzuman yağının belli sürelerde değişimine forumda ilk değinendiniz, haliyle kemikleşmiş fikirlerle ilk karşılaşan da siz oldunuz.Sanayide aynı şekilde kemikleşmiş fikirler var ve bunları değiştirmek,insanları ikna etmek zaman alıyor.Otomatik şanzuman yağını daha düne kadar değiştirmeyen sanayi artık kendisi teklif etmeye,kendisi abi değiştirelim demeye başladığını birçok yerde görmeye başladım.Ciddi bir ilerleme var sanayide de.Geçenlerde manuel vitesli aracın baskı balatasını değiştirirken şanzuman yağını da değiştirelim dedim ustaya "iyi olur abi dediler".Bundan 4-5 sene önce hayatta ikna edemezdiniz manuel şanzuman aracın yağını değiştirtmeyi.


      _____________________________

    • Onbaşı
      20 Mesaj
      01 Nisan 2013 03:22:11
      arkadaşlar benim birkaç sorum olacak.
      Aslında sorumu ''VW POLO KULLANICI VE MERAKLILARI BURAYA '' başlığında sordum ama burası tam yeridir diye tekrar yazıyorum kusura bakmayın:

      Aracım: Polo 6n2 2000 model 1,4 16v otomatik vites
      şanzıman yağı ve filtresi değişimi yaptırmak istiyorum. bulunduğum yerde birkaç kişiye sordum saçma sapan cevaplar verdiler. yok yağı bunun çok pahalı, yok şanzıman açılıyor, yok bilmemne... işi bilmeyen insanlar olduğunu anladım.tamam filtre değişimi için şanzıman karteri sökülüyor da işin masraflı olacağını düşünmem içinde abartılıyor. yani yolacak kaz arıyorlar.
      Gelelim sorularıma:
      1.Aracım için hangi yağı kullanmam gerekiyor
      (vw orjinal yagı G 052 990 A2 bu yağı google da arattım türkçe bişey çıkmadı. bu yağa karşılık gelen yağı öğrenemedim.)
      2.Ortalama kaç litre kullanılıyor
      (benim bildiğim 2-3 litre)
      3.Şanzıman karterinde nasıl conta var.
      (kimi araçlarda lastik conta gördüm temizlenip takılıyor, kimileri sıvı contalı kimileri normal contalı ve takarken sıvı contada suruyor. bunları nette videolarda gördüm)
      3.yağ değişimi nasıl yapılıyor
      (öğrendiğim kadarıyla: boşaltma tapası açılıp boşaltılıyor. karter sökulup filtre değiştiriliyor, karter tabanındaki mıknatıs temizleniyor. karter takılıp doldurma yerinden yağ konuluyor taşana kadar. sonra araç çalıştırılıp ayak frendeyken vites kolu tüm konumlarda gezdirilip yağın iyice sisteme ulaşması sağlanıyor. sonra tekrar yağ ekleniyor)

      Okadar internette araştırdım taradım ayrıntılı bir bilgiye ulaşamadım. yetkili servis araç lpgli diye kapıdan geri çevirdi, sanayi desen anlayan kimi bulacaksın. hadi buldun adamın işi dogru yapıp yapmadığından emin olamayacagım içime dert olacak. yada adam kazıklamaya kalkacak. oyüzden bu sorularıma bilgisi olan tecrübeli arkadaşlar cevap yazarsa, söyle güzelce açıklamalarda bulunursa çok iyi olacak. en azından yağımı, filtremi temin eder arastırıp düzgün bi ustaya yaptırırım kontrollu bir sekilde.





      _____________________________

    • Yarbay
      4045 Mesaj
      01 Nisan 2013 17:01:07

      manuellerde baskı balata değişiminde değiştirmek lazım. otomatiklerdeyse daha erken. 40bin civarı.




    • Yarbay
      5393 Mesaj
      01 Nisan 2013 17:18:22
      quote:

      Orijinalden alıntı: erdem883

      arkadaşlar benim birkaç sorum olacak.
      Aslında sorumu ''VW POLO KULLANICI VE MERAKLILARI BURAYA '' başlığında sordum ama burası tam yeridir diye tekrar yazıyorum kusura bakmayın:

      Aracım: Polo 6n2 2000 model 1,4 16v otomatik vites
      şanzıman yağı ve filtresi değişimi yaptırmak istiyorum. bulunduğum yerde birkaç kişiye sordum saçma sapan cevaplar verdiler. yok yağı bunun çok pahalı, yok şanzıman açılıyor, yok bilmemne... işi bilmeyen insanlar olduğunu anladım.tamam filtre değişimi için şanzıman karteri sökülüyor da işin masraflı olacağını düşünmem içinde abartılıyor. yani yolacak kaz arıyorlar.
      Gelelim sorularıma:
      1.Aracım için hangi yağı kullanmam gerekiyor
      (vw orjinal yagı G 052 990 A2 bu yağı google da arattım türkçe bişey çıkmadı. bu yağa karşılık gelen yağı öğrenemedim.)
      2.Ortalama kaç litre kullanılıyor
      (benim bildiğim 2-3 litre)
      3.Şanzıman karterinde nasıl conta var.
      (kimi araçlarda lastik conta gördüm temizlenip takılıyor, kimileri sıvı contalı kimileri normal contalı ve takarken sıvı contada suruyor. bunları nette videolarda gördüm)
      3.yağ değişimi nasıl yapılıyor
      (öğrendiğim kadarıyla: boşaltma tapası açılıp boşaltılıyor. karter sökulup filtre değiştiriliyor, karter tabanındaki mıknatıs temizleniyor. karter takılıp doldurma yerinden yağ konuluyor taşana kadar. sonra araç çalıştırılıp ayak frendeyken vites kolu tüm konumlarda gezdirilip yağın iyice sisteme ulaşması sağlanıyor. sonra tekrar yağ ekleniyor)

      Okadar internette araştırdım taradım ayrıntılı bir bilgiye ulaşamadım. yetkili servis araç lpgli diye kapıdan geri çevirdi, sanayi desen anlayan kimi bulacaksın. hadi buldun adamın işi dogru yapıp yapmadığından emin olamayacagım içime dert olacak. yada adam kazıklamaya kalkacak. oyüzden bu sorularıma bilgisi olan tecrübeli arkadaşlar cevap yazarsa, söyle güzelce açıklamalarda bulunursa çok iyi olacak. en azından yağımı, filtremi temin eder arastırıp düzgün bi ustaya yaptırırım kontrollu bir sekilde.




      ilk önce hocam servise yani aracın yetkili servisine gidin, kullanılacak malzemeleri sorun, fiyat isteyin. firmaların bazen çok aşırı kaçmamak kaydı ile bu işlemi sorunsuca yapabiliyorlar.

      İlk önce tork konvektörü ise; 6lt dextron3g olması gerekiyor. ama alttan karter tıpası açılıp yağ aktıktan sonra karter sökülüp karterdeki yağ ve karter içindeki filtre sökülüyor. Böylelikle 3lt yağ gitmiş oluyor. Yeni filtre kartere takılıp, yırtılması durumunda karter contası da değişiyor ki uzun süre kalması, lastik olması sebebiyle eskiyor ve yırtılıyor karter sökülürken.

      kartere ekleniyor mu bilmiyorum ama karterden takıldıktan sonra üstten ekleme yapılıyor şanzımana. 3lt yağ ekleniyor. Şanzımanın tork konvektöründe yağ kalıyor. Bu yüzden bu işlemi bin KM sonra tekrar yapmanız tavsiye ediliyor böylelikle büyük oranda yeni yağ oluyor aracın sanzımanında. şanzıman açan usta bilgisizdir.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 1 Nisan 2013; 18:48:49 >||:||
      _____________________________

      # Xiaomi # Mi5 64GB Siyah
      # Xiaomi # Yi Aksiyon Kamerası
      # MSI GE620DX # i7-2670QM - GT555M - 8GB DDR3 - 750GB HDD - 15.6' Full HD
    • Yarbay
      3071 Mesaj
      11 Haziran 2013 13:57:18
      1.3 multijet 2005 punto nun sanziman yağı degisim periyodu 100 bin km de bir.ben degistirdim eski yağı huniyle siseye doldurdum kapkaraydi. onceden vites geçişleri bazen sorunluydu ve sertti.şimdi yumuşacık maaşallah. vites korugune yag dokmeyi unutmayın daha da yumuşatıyor vites kolunu.debriyaj da yumuşadı sanırım.

      şahin arabanin sanziman yag değişimi 30 bin km de bir

      multijetciler zc75 synth hipoidli sentetik 75w80 yağ litresi 30 lira 2 litre aliyor şanzıman.( 1.98)
      alttan tapayi sökün yag bosalsin miknatisli tapayi silip geri takın . üst doldurma deliginden bahce hortumu sokun ucuna da huni takın verin üstten yağı likir likir dolsun.hortumu motorun ustunden uzatın.
      işiniz bitince tapalari takin miknatisli tapayi iyice silmeyi unutmayın




      _____________________________

      İNTEL İ7 6700K, ASUS MAXİMUS RANGER VIII, MSI RX 470 4GB GAMING X, SAMSUNG 28” 4K 60 HZ 1 MS, CORSAİR DDR4 3200 MHZ 16 GB RAM, SAMSUNG 250GB SSD 850 EVO M.2, CORSAİR H115i, EVGA 750W GOLD PSU 80 PLUS, PHILIPS 1000W BLUERAY 3D 5.1 SES SİSTEMİ, LOGİTECH G710 PLUS MEKANİK KLAVYE, LOGİTECH G502 OPTİK FARE, LOGİTECH EXTREME 3D PRO JOYSTICK, SEAGATE 3TB DESKTOP HDD ve 2TB HDD, PHILIPS SHP1900 KULAKLIK, CM MEGAFLOW 200MM FAN X4, LG DVD RW SATA, BROTHER HL1111 LAZER YAZICI
    • Yarbay
      3071 Mesaj
      11 Haziran 2013 14:48:50
      1.3 multijet 2005 punto nun sanziman yağı degisim periyodu 100 bin km de bir.ben degistirdim eski yağı huniyle siseye doldurdum kapkaraydi. onceden vites geçişleri bazen sorunluydu ve sertti.şimdi yumuşacık maaşallah. vites korugune yag dokmeyi unutmayın daha da yumuşatıyor vites kolunu.debriyaj da yumuşadı sanırım.

      şahin arabanin sanziman yag değişimi 30 bin km de bir

      multijetciler zc75 synth hipoidli sentetik 75w80 yağ litresi 30 lira 2 litre aliyor şanzıman.( 1.98)
      alttan tapayi sökün yag bosalsin miknatisli tapayi silip geri takın . üst doldurma deliginden bahce hortumu sokun ucuna da huni takın verin üstten yağı likir likir dolsun.hortumu motorun ustunden uzatın.
      işiniz bitince tapalari takin miknatisli tapayi iyice silmeyi unutmayın



      _____________________________

      İNTEL İ7 6700K, ASUS MAXİMUS RANGER VIII, MSI RX 470 4GB GAMING X, SAMSUNG 28” 4K 60 HZ 1 MS, CORSAİR DDR4 3200 MHZ 16 GB RAM, SAMSUNG 250GB SSD 850 EVO M.2, CORSAİR H115i, EVGA 750W GOLD PSU 80 PLUS, PHILIPS 1000W BLUERAY 3D 5.1 SES SİSTEMİ, LOGİTECH G710 PLUS MEKANİK KLAVYE, LOGİTECH G502 OPTİK FARE, LOGİTECH EXTREME 3D PRO JOYSTICK, SEAGATE 3TB DESKTOP HDD ve 2TB HDD, PHILIPS SHP1900 KULAKLIK, CM MEGAFLOW 200MM FAN X4, LG DVD RW SATA, BROTHER HL1111 LAZER YAZICI
    • Yarbay
      2168 Mesaj
      29 Ocak 2015 16:52:53
      Biraz hortlatmış olacağım ama bir sorum var; 2 yıl önce baskı balatası değişen aracımın şanzıman yağı da değişmiş mi bilmiyorum. Bazı yerlerde okuduğum kadarıyla; "Baskı balata değişrken zaten şanzıman yağı da değiştiriliyor. Bu dopru mu?
      Aracın kitapçığında 10 yıl/200.000 km. Değişim aralığı yazıyor. Ve benim araç 10 yaşını doldurdu. Ne yapmam lazım?


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      2004 Honda Jazz 1.4 LS (satildi)
      2005 Chrysler Town&Country Touring
    • Binbaşı
      1035 Mesaj
      29 Ocak 2015 18:31:01
      quote:

      Orijinalden alıntı: SonNn_

      Biraz hortlatmış olacağım ama bir sorum var; 2 yıl önce baskı balatası değişen aracımın şanzıman yağı da değişmiş mi bilmiyorum. Bazı yerlerde okuduğum kadarıyla; "Baskı balata değişrken zaten şanzıman yağı da değiştiriliyor. Bu dopru mu?
      Aracın kitapçığında 10 yıl/200.000 km. Değişim aralığı yazıyor. Ve benim araç 10 yaşını doldurdu. Ne yapmam lazım?

      Bende bu soruyu sormaya gelmiştim . Baskı balata değişirken şanzıman yağı acaba boşaltılıyor mu ?


      _____________________________

    • Yarbay
      4478 Mesaj
      29 Ocak 2015 18:49:58
      Hayır, manuel şanzımanlı araçlarda yağı eğer siz istemezseniz değiştirmezler. Bir ihtimal değiştirmişlerse eğer size verdikleri faturaya veya iş emrine bakın orada yazar. Bir de sanayide ustalar genelde değiştirmezler manuel şanzımanın yağını ömrü boyunca dayanır derler. Belli periyotlarda değiştirilmesi lazım akılda kalması,unutulmaması için genel itibari ile baskı balata değişiminde değiştirmek gerekir ki ortalama bir kullanıcı 10 sene de 150-200 bin km yapar ve genelde de baskı balatayı bu kmlerde veya ona yakın değiştirir.


      _____________________________

    • Yarbay
      4045 Mesaj
      29 Ocak 2015 20:27:08

      quote:

      Orijinalden alıntı: SweentLyy


      Alıntıları Göster


      Bende bu soruyu sormaya gelmiştim . Baskı balata değişirken şanzıman yağı acaba boşaltılıyor mu ?

      Evet bosaltiliyor fakat ustalar siz değiştir edemezseniz ayni yagi koyar genelde.


      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1035 Mesaj
      29 Ocak 2015 20:33:10
      quote:

      Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77



      Alıntıları Göster


      Evet bosaltiliyor fakat ustalar siz değiştir edemezseniz ayni yagi koyar genelde.

      Anladım sağolun.


      _____________________________

    • Yarbay
      2168 Mesaj
      30 Ocak 2015 01:43:05

      quote:

      Orijinalden alıntı: tenekekutu

      Hayır, manuel şanzımanlı araçlarda yağı eğer siz istemezseniz değiştirmezler. Bir ihtimal değiştirmişlerse eğer size verdikleri faturaya veya iş emrine bakın orada yazar. Bir de sanayide ustalar genelde değiştirmezler manuel şanzımanın yağını ömrü boyunca dayanır derler. Belli periyotlarda değiştirilmesi lazım akılda kalması,unutulmaması için genel itibari ile baskı balata değişiminde değiştirmek gerekir ki ortalama bir kullanıcı 10 sene de 150-200 bin km yapar ve genelde de baskı balatayı bu kmlerde veya ona yakın değiştirir.

      Vites geçişleri sertleşti. Bazen 1'e dahi zor giriyor, özellikle motor soğukken. Ne kadara mal olur acaba?



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      2004 Honda Jazz 1.4 LS (satildi)
      2005 Chrysler Town&Country Touring
    • Yarbay
      4478 Mesaj
      30 Ocak 2015 12:58:58
      Maliyeti birşey değil yağ parası sadece, işçilik de aynı yağ değiştirme işçiliği. Son fiyatları bilmiyorum ama 200 TL gibi birşey olursa olur.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      496 Mesaj
      31 Ocak 2015 12:51:29
      Otomatik Şanzıman.tlf servis bakım listesinde 80 bin diyor özel servise gittim 100 bin olsun öyle değiştirelim acil değil dedi.bekliyorum 100 bini


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      -----KÖPEKBALIĞI-----
    • Yarbay
      4045 Mesaj
      08 Şubat 2015 10:49:06

      quote:

      Orijinalden alıntı: sadrainman

      Otomatik Şanzıman.tlf servis bakım listesinde 80 bin diyor özel servise gittim 100 bin olsun öyle değiştirelim acil değil dedi.bekliyorum 100 bini

      Bir an önce değiştirin. Özel servisler bu tur işlerle uğraşmaktan kaçındıkları için erteler.


      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Çavuş
      76 Mesaj
      30 Ekim 2015 23:14:58
      Herkes farklı farklı şeyler diyor kafam iyice karıştı. Aracım 100 bine yaklaşıyor. 2005 polo . Arkadaşım oto tamirci. Yağ değişimi yapma asla orjinalini tutmaz diyor. Burada kimisi mutlaka yaptır diyor. Aracın vites geçişlerinde rahatsız edici bir durum yok. Bazen . vites tam geçmeyebiliyor. ama dediğim gibi sıkıntı olacak bir durum değil. Nabayım değiştireyim mi ? :)


      _____________________________

    • Yarbay
      2468 Mesaj
      17 Aralık 2015 23:03:12
      Selamlar konuyla ilgili benimde merak ettigim birsey var. Aracin 1990 model 130 binde otomatik honda Civic tahminimce daha hic sanzuman yagi degismedi. Servisten yagi ve filtreyi alip kendi ustama taktirmayi dusunuyorum. Filtre degistirmek illa gerekir mi? Cunki karter sokulmesi filan gerektifinden ustam sikinti cikarabilir uzun is. Vites geçişlerinde sikinti yok aslinda, ama vites degistirdigimde sanki doldurmasi biraz zaman aliyor gibi. Arabayi da yeni aldigimdan sikir sikir olsun istiyorum. Ustalardan tavsiye bekliyorum


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Nikon D300s
      Samsung galaxy note 3
      Honda Cbr125r
    • Er
      3 Mesaj
      31 Ocak 2016 15:50:10
      Meteg ustam merhaba ben size bisey sormak istiyorum, cevabi ancak sizden alabilirim diye dusunuyorum. Arabam 2009 kia ceed otomatik dizel, klasik tork konvektorlu. Bir hafta once sanziman yagini ve filtreyi degistirdim usta dexron 3 dedi ve mobilin atf 320 yagini koyduk. Bircok sanzimanciya gittim ve sordum hepsi dogru atf 3 dexron 3 koyuyoruz diyorlar. Fakat arabanin kitapciginda sp3 diye bir yag oneriyorlar bu yagdan turkiyede sadece bp nin autran sp3 diye bir yagi var o da 20 lt. Lik varilde satiliyor, forumlarda bazi arkadaslar da mutlaka kitapcikta yazan yag kullanilmali mutlaka sp3 konulmali diyorlar.
      Benim sorum sudur, bu sp3 yagi ile atf 3 birbirine eşdeğer midir ? Ve bir sorun olur mu ? Ayrica bu sp3 sadece bir markanin kodu mu yoksa tamamen baska özelliklere sahip farkli bir yag teknolojisi mi ? Yardiminiza ihtiyacim var, teşekkürler. ...


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Onbaşı
      16 Mesaj
      15 Temmuz 2016 00:39:25
      Bende toyota serviste şanzıman yağını değiştirdim ve 1500 km sonra vuruntu olayları başladı


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Er
      3 Mesaj
      16 Temmuz 2016 21:15:39
      arabadan acayip bir ses gelirse sürtünme sesi gibi vitesde zor geçiyorsa hareket halindeykende boşa atıyorsa o zaman anlarsın şanzımam yağının ne kadar önemli olduğunu...


      _____________________________

Sayfa: [1]
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.