Şimdi Ara

Turbo arızası ve yağ eksilmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
37.991
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Turbo temiz hava emiş Tribun yatağına yağlama yapılır. Hafif duyduğunuz ıslık sesi tribün yatağında balans sorunu ya da boşluk olduğunda çıkar balans sorunu hava emişte yağ sızdırmasıyla intercooler a yağ dolar.



    Muhtemelen aradığınız 200ml yağ ya yağlanmamış yağ filtresi tarafından emilmiştir. Ya da Intercooler'dadır



    Zaten uzunca bir süredir ıslık sesinden bahsediyorsunuz bu Turbo nun yetersiz yağlandığında ortaya çıkar. Motor yağı soğuk havalarda iyi yağlanma yapamayabilir. bu Pervane yatağında aşınma ve bolluğa neden olur. Ya da uzun yol kullanımı ya da performanslı kullanım sonrası start stop gibi yağmdevir daiminin aniden kesilmesinden ince Turbo yağlama borusunda yüksek sıcaklığa maruz kalan yağ kütleniR ve zamanla yağ borusu yeterli debide yağ aktarması yapamaz. bu durumda da yetersiz yağlanma olur.



    Turbo araçların çoğunda rastlanan bir problem intercooler zamanla motora yağ sızdırıR ve kurum yapmasına neden olur.



    Turbo araçlarımıza mümkünse haraket etmeden ve stop etmeden 2 dakika rölanti devrinde çalışmasına müsadere edip tüm yağın işler hale geldiğinden emin olmalıyız.



    Tercihim Mobil1 ESP 5w30 kullanmak ve her yağ değişiminde filtre değişimini ihmal etmemektir. Bu yağı hiçbir zaman değişöemenizi öneririm. Ne kadar SAE 5w30 da olsa her yağın karakteristik yapısı farklıdır bu nedenle gerekmedikçe yağın markasını değiştirmeyiniz de öneririm.



    Umarim yardımcı olmuşumdur. Sorun büyümeden ki ustaların sorunu büyütmek işine gelir Turboyu yenisiyle değiştirmenizi öneririm eğer bu bütçe mümkün değilse eskisini 100.000RPM testine sahip bir yerde revizyona sokturarak düzeittirmeniz de bir çözüm olabilir




  • Araçta fap(partikül filtresi) var. Bahsettiğin yağ uyumlu değil.
  • Hemen turbo demek kolay. Birincisi, yağ aracınıza uygun mu ? İkincisi, ölçümler aynı motor sıcaklığında mı yapıldı ya da motor soğukken mi yapıldı ? Soğukken bakıp marş bastığında bile 300-400 ml fark eder. Üçüncüsü, iki yıldan beri turbo sesi varsa zaten ya ayyukka çıkar, ya da dağılırdı. Turbodaki yağın miktarı önemli, çok çok az varsa olabilir. Benim eski fiesta'da da turboda çok çok az yağ vardı, ne ıslık sesi ne de güç kaybı vardı, taş gibiydi turbo. Ara sıra, eşit koşullarda yağ kontrolü yapmak lazım, turbo revizyonu ondan sonra. Tamir işlerine hiç bulaşmayın.
  • Aracın yağını ve filtrelerini yaklaşık 1000 km önce değiştirdim. Peugeot 308 hdi 81 kw araca 4lt mobil1 esp 5w/30 yağın 3.8 lt sini koydurdum. Yağ kapasitesi o kadar. 200 ml civarı kaldı kutuda.Değişeli 1 ay oluyor ve 1000 km ye yakın yol yaptım. Hepsi uzun yol. Şehiriçi kullanmam.Araçta 2 yıldan beri turbodan hızlanırken ıslık sesi gelmekte ama gidişinde bir problem yok. Hararette normal seviyede.Daha önceki yağ değişimlerinde hiç eksilme olmuyordu.En son baktığımda 200 ml kadar eksiltmiş. Kalan yağıda ekledim tam max. seviyeye geldi şimdi. En son yolculuğumda yalnız dacia dusteri geçecem derken 170-180 km hızlara anlık olarak çıktım.Bundan dolayı olabilirmi? Yada turbo arızasından eksilme yaparmı? Ya da yağ konulurken eksik mi konuldu acaba? Cevaplar için tşk.Bu arada araç 88000 km.de.



  • Aracın km çok değil, tubo bu kadar erken gittiyse, motorda bile problem olabilir motor öyle hemen bir iki hızlandın diye motor o kadar dayanıksız değildir, 1000km sürün aracı yağa tekrar kontrol edin, min seviye ye düşürse sorun var demektir.
  • Aracınızı park ettiğiniz yere bakın yağ izi var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMKT

    Aracınızı park ettiğiniz yere bakın yağ izi var mı?

    Yerde veya motorun herhangi bir yerinde yağ kaçırma izi yok.1000 km daha kullanayım tekrar kontrol edeceğim.Yılda 10 12 bin km yaparım çok kullanmam aracı.
  • Arabanın yakınında bir değişme var mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    Arabanın yakınında bir değişme var mı

    Yakını derken motorda bir değişiklik mi yoksa çevre olarak mı?
  • Kullandığım aracın hava filtresi değişimi çok zahmetli.Öyle ki filtre değişirken usta turboya hava filtresinden gelen boruyu çıkarıp öyle değiştirdi.Boru çıkınca turbonun içine baktım.Elimi pervaneye kadar soktum orda bir miktar yağ (çok az) vardı.Bu normal midir sizce? Bir de bir önceki değişimde total 5w30 yağ kullanmıştım.(Peugeot'un tavsiye ettiği yağ.).Biraz çamurlaşma yapmış dedi usta ve balata spreyi ile temizleyip akıttı.Daha önce 12 ayda bir değiştiriyordum hiç eksiltme yoktu.(km si dolmuyor) Spreyin kalıntısı kalıp yeni yağı bozmuş olabilir mi?
  • Bircok sebebi olabilir ama turbo gibi duruyor, aracin bulundugu yerlerde yag yok diyorsunuz buyuk ihtimal turbo pistonlara hava gönderirken yag kaciriyor olabilir. Bu yagda mazotla beraber pistonlarda yanarak eksozdan duman olarak atiliyor olabilir. Turbolu araç kullanmak dikkat ve özen gerektirir, araç isinmadan yuklenmiycen, araci calistirir calistirmaz hemen hareket etmiycen vb....

    Dznlm : ek olarak turbo carkinda yag olmasi benim söylediklerimi dogrular niteliktedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marmarascorpion -- 3 Ocak 2017; 22:25:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: marmarascorpion

    Bircok sebebi olabilir ama turbo gibi duruyor, aracin bulundugu yerlerde yag yok diyorsunuz buyuk ihtimal turbo pistonlara hava gönderirken yag kaciriyor olabilir. Bu yagda mazotla beraber pistonlarda yanarak eksozdan duman olarak atiliyor olabilir. Turbolu araç kullanmak dikkat ve özen gerektirir, araç isinmadan yuklenmiycen, araci calistirir calistirmaz hemen hareket etmiycen vb....

    Dznlm : ek olarak turbo carkinda yag olmasi benim söylediklerimi dogrular niteliktedir.

    Ok. Çözüm olarak ne yapmalı? Turbo değişmeden böyle kullansam ne sorun olur?
  • ulasseven U kullanıcısına yanıt
    Turbo degisimi oldukca masraflidir onun yerine tamirde çözüm olacaktir turboyu actirip kacagi onarmalari gerekir, bu şekilde kullanmani pek tavsiye etmem hem motora zarar hemde iki gun sonra DPF dolacaktir, bide yag eksiltme durumunda harareti gözden kacirma durumun olabilir.
  • Yağ eksik koyulmamış da araçta hiç yağ yokken yağ koyup çalıştırınca seviye biraz aşağı düşebilir. Değişimden sonra çalıştırıp beklemeden ayrıldıysanız eksildi sanmış olabilirsiniz. 200 ml daha döktükten sonra yine eksilme oldu mu?
  • Turbo arizali oldugu zaman aracin yağ yakması gayet normal. İşinin ehli ve yeterli donanima sahip bir ustaya gitmende fayda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roq

    Yağ eksik koyulmamış da araçta hiç yağ yokken yağ koyup çalıştırınca seviye biraz aşağı düşebilir. Değişimden sonra çalıştırıp beklemeden ayrıldıysanız eksildi sanmış olabilirsiniz. 200 ml daha döktükten sonra yine eksilme oldu mu?

    Yağı henüz yeni (pazar günü) tamamladım.1000 km ye yakın yol yapınca tekrar kontrol edeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aLLyC

    Turbo temiz hava emiş Tribun yatağına yağlama yapılır. Hafif duyduğunuz ıslık sesi tribün yatağında balans sorunu ya da boşluk olduğunda çıkar balans sorunu hava emişte yağ sızdırmasıyla intercooler a yağ dolar.



    Muhtemelen aradığınız 200ml yağ ya yağlanmamış yağ filtresi tarafından emilmiştir. Ya da Intercooler'dadır



    Zaten uzunca bir süredir ıslık sesinden bahsediyorsunuz bu Turbo nun yetersiz yağlandığında ortaya çıkar. Motor yağı soğuk havalarda iyi yağlanma yapamayabilir. bu Pervane yatağında aşınma ve bolluğa neden olur. Ya da uzun yol kullanımı ya da performanslı kullanım sonrası start stop gibi yağmdevir daiminin aniden kesilmesinden ince Turbo yağlama borusunda yüksek sıcaklığa maruz kalan yağ kütleniR ve zamanla yağ borusu yeterli debide yağ aktarması yapamaz. bu durumda da yetersiz yağlanma olur.



    Turbo araçların çoğunda rastlanan bir problem intercooler zamanla motora yağ sızdırıR ve kurum yapmasına neden olur.



    Turbo araçlarımıza mümkünse haraket etmeden ve stop etmeden 2 dakika rölanti devrinde çalışmasına müsadere edip tüm yağın işler hale geldiğinden emin olmalıyız.



    Tercihim Mobil1 ESP 5w30 kullanmak ve her yağ değişiminde filtre değişimini ihmal etmemektir. Bu yağı hiçbir zaman değişöemenizi öneririm. Ne kadar SAE 5w30 da olsa her yağın karakteristik yapısı farklıdır bu nedenle gerekmedikçe yağın markasını değiştirmeyiniz de öneririm.



    Umarim yardımcı olmuşumdur. Sorun büyümeden ki ustaların sorunu büyütmek işine gelir Turboyu yenisiyle değiştirmenizi öneririm eğer bu bütçe mümkün değilse eskisini 100.000RPM testine sahip bir yerde revizyona sokturarak düzeittirmeniz de bir çözüm olabilir









    Bilgiler için tşk. Sürekli mobil1 kullanıyorum ama geçen yıl birazda fiyatı uygun ve önerilen yağ diye total ineo ecs koymuştum.Bir de 3 sene önce mobil1 yağı yaklaşık 15 ay boyunca km dolmadığı için değiştirmemiştim




  • Zurnanın zıırt dediği yerde masraf. Tahminim en az 1000 tl masraf.Yağ ve filtreleri de yeni değişti.
  • Herkes motoru suçlamış ama bu sorunların bir kısmının sebebi kullanılan yağ. Her motor her yağda sorunsuz çalışmıyor. Her motor yağ eksiltir az ya da çok. Ama bazı motorlar bazı yağlarla daha çok eksiltiyor. Birde piyasada sahte ya da bozulmuş yağlar var. Masraf etmeden önce daha önce o motoru kullanmış biri olarak shell helix hx8 5 40 denermisiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniuye

    Herkes motoru suçlamış ama bu sorunların bir kısmının sebebi kullanılan yağ. Her motor her yağda sorunsuz çalışmıyor. Her motor yağ eksiltir az ya da çok. Ama bazı motorlar bazı yağlarla daha çok eksiltiyor. Birde piyasada sahte ya da bozulmuş yağlar var. Masraf etmeden önce daha önce o motoru kullanmış biri olarak shell helix hx8 5 40 denermisiniz.

    Yağ değişimini yeni yaptım henüz.Bahsettiğin yağ 5w 30'a göre daha kalın.Onda eksilme yapmayabilir ama yağlama ve motor ömrü açısından 5w 30 daha iyi olabilir.Aracın sorunu turbo zaten. Tamir yada değişim olunca yağ komple değişiyor. O zaman deneyebilirim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.