Şimdi Ara

106 gti (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
46.300
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ben 205 ile tokat manyağı yaparım gsi msi hikaye kalır gti yanında

    GTI sinifinin ele avuca sigmayan, boyundan buyuk isler yapan,bir cok otomobil kullanicisinin kendi aracini karsilastirdigi, otoban faresi denilen, genclerin ve kendini genc hissedenlerin otomobili.

    106 GTI NEDEN EFSANE?

    1980 li yillarda tum gencligin hayalini susleyen araba Audi Quattro 'lara kafa tutan Peugeot 205 Turbo 16 idi ve onun yol versiyonuda 205 GTI. 205GTI o donemki kendi sinifindaki otomobillere gore sundugu performans, yol tutus ve yuruyen aksaminin dayanikliligiyla cok ustun bir GTI di ve avrupa da cok popiler olmustu, cok buyuk bir une kavusmus ve adeta efsanelesmisti.Bazi otomobil dergileri tarafindan yuz yilin yuz arabasi icinde secildi, en yuksek performansi veren en makul fiyatli araba olarakta secildi 205 in 1994 senesinde uretiminin bitmesiyle 205 in ununu devam ettircek sportif performansli bir araba bekleniyordu. Peugeot onceden GTi ibareli araclar uretti fakat bu onlardan cok daha farkliydi. 205 GTi, 1980'lerin sonunda cok buyuk bir ataga kalkmisti ve Avrupa'da cok meshur olmustu. Ozellikle yuksek performansli mini kategoride adi gecen birkac arabadan biriydi ve rakiplerinden cok ustundu. Bu sebeple yeni gelecek olan ve 205 serisinin devami olarak nitelendirilen 106 nin, XS serisinin daha guclu olan 106 GTI merakla bekleniyordu.Peugeot 106 GTi, 96 yilinin sonlarina dogru, yuksek performansli mini kategoriyi hedef alarak ckti. yuksek performans, modifiye edilmeye olan yatkinligi ve sundugu performansa gore makul olan fiyati ile basarili satis grafiklerine ulasti. Bu basaridaki en buyuk pay, kesinlikle 106GTI' in sundugu mukemmel surus zevkiydi... 106 GTI, sert kullanimda en zevkli araclardan biri olarak taninir ve yol tutustaki becerisiyle rakiplerinden siyrilir.Maksimum hizi olan 205km/h i rahat sekilde goruldugu gibi 220 kadranini deviriyor ve 100 km hiza ortalama 8 sn gibi bir zamanda ulasiyor.Yapilan bazi karsilastirmali testlerde virajlara Subaru Impreza, Lotus Elise hatta Diablo gibi araclardan daha hizli girebildigi gozlenmistir. Rahatlikla 7200 devir cevirebilen 106gti motoru performans calismalarina olan yatkinligiylada peugeot nun motor konusundaki ulastigi nokta ve motor konusundaki basarisi olarak nitelendirildi.

    Asagidaki yazi OTO HABER dergisinin Peugeot modifiyesi uzerine yayinladigi ekinden 106GTI ile ilgili makaleden alinarak yayinlanmistir.

    106 GTI Bence GTI sinifinin varolusundan beri uretilmis en basarili model. ustun sasi tasarimi, otomobili tren gibi ivmelendiren motor ve sanzimani, superspor otomobilleri geride birakan yol tutus ozellikleriyle Peugeot'nun urettigi en siki otomobillerden biriydi. Ithalatinin durmasi sebebiyle sadece ikinci elde ulasabilecegimiz 106 GTI, bildigim kadargyla hala Italya ve Yunanistan icin uretiliyor. Sigorta risk siniflandirilmalarinin yillik primleri belirledigi Avrupa ilkelerinde, yuksek primlerin arac satislarini dusurmemesi icin asagida tutmak isteyen PSA, modeli oncelikle S16 etiketiyle piyasaya surdu. Benzer nedenlerden Opel de Corsa GSI ve Astra GSI modellerini daha evcil bir gorunume kavusturmustu. cogumuzun da onaylayacagi gibi, S16 demek GTI demek degil. Satislarin istenilen rakamlara ulasamadigi ilkelerde, 205'ten sonra ozlemle beklenen performansli 106, GTI ismiyle yeniden lanse edildi. Kucuk bir etiket degisikligi ile satislar patladi. Otomobilin katalog verileri de yine sigorta primlerini dusuk tutmak adina oldugundan biraz asagida gosterilmisti.[
    ulkemizde meraklilari tarafindan cok sevilse deuzucu sonucarla biten kazalar yuzunden kisa surede kotu bir imaj cizdi. bir spor otomobilin ulasamadigi yol tutus ozelliklerine sahip olmasiydi. Kullanici kitlesinin buyuk bir kismi ehliyetini yeni almis genclerdi ve 106 GTI kesinlikle bir surucunun sahip olacagi ilk otomobil degildi. Bir cok otomobille hayal bile edemeyecegimiz suratlerle viraja giren gencler nedeniyle tatsiz sonuclar dogdu ve ulkemizde viraj hakimiyeti olmayan otomobil olarak un saldi. Halbuki 1997'de Avrupa'da yapilan bir testte, en hizli viraja giren seri uretim otomobil secilmisti. Standart 106 GTI, test yapilan virajda 171 km/s'lik hiziyla Catherham Super Seven, Lotus Elise, BMW M3, Ferrari 456 GT gibi muthis otomobilleri ciddi hiz farklariyla geride birakmisti. Ingiltere'de olay olan bu test, 1997'nin ikinci yarisinda tekrarlandi ve 106 GTI, tahtini Ferrari 355 Berlinetta'ya kaptirdi Bu ilginc test deneyimlerinden sonra 106 pek cok teste tabi tutuldu, ornegin 520 beygir gucundeki Lamborghini Diablo ile yaptigi pist yarisini onde bitirerek hicbir kompakt otomobilin yapamadigini yapti...
    Yarbay arkadaşımızdan alıntıdır.




  • ya siz burda neyin tartışmasını yapıyorsunuz yaa tabiki her zaman her yerde 106 alır corsa morsa hikaye araba die binmem ben o arabaya corsa bi kere bayan arabası bide corsaya genç arabası diyenler e soruyorum 106 ya kimler biniyo 106 kullananlara bi baksınlar bakalım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hakantan

    quote:

    Orjinalden alıntı: LONELY UNDERGRAD


    quote:

    Orjinalden alıntı: Hakantan

    Utanmadan bide yalan söylüyosun daha 2 satır yukardakı yazın orda dururken. Otoban faresi diyosun sonrada ben aracımı pistde sürüyom ayağına yatıyosun. Hangi pist te ne zaman sürüyosun bi söle de öğrenelim.Bu kadarıda olmaz ayıp utanın azcık şöyle, kıvırdığınız zaman( biz caddelerde değil pistlerde kendimizi ifade ediyoruz) . Belkide sen otobanı e5 i filan pist zannediyosundur otoban faresi ya aracın


    otoban faresi 106-205 lerin genel lakabıdır ben o lakabı kendim takmadım aracıma, çok istiyosan autodrom a, izmit körfeze gelip görebilirsin, otoban ile e5 i -caddeyi ayırt edemiyecek kadar cahil değilim +ileri sürüş teknikleri dersleri almış biriyim, 106 gti ya dede aracı demedin corsa-106 kıyaslamasında corsa genç aracı dedin, %80 i trafik canavarı demişsin ben o %20 nin içindeyim merak etme, kendi hayatımı ve başkalarının hayatını hafife almıyorum bir anlık zevk için, lütfen daha fazla uzatıp polemik yaratıp bu güzel topici kapatmayalım, @emrem80 kazasız belasız kulanman dileğimle, herkese iyi forumlar

    %80 nin trafik canavarı olduğunu kabullenmen bir 106 git kullancısı olarak çok dürüstçe seni tebrik ederim. Ayrıca bende HALO atlama ve ileri seviye astronotluk dersi aldım sertifikalarımda var. NÜkleer enerji, quantum ve akışkanlar mekaniğinide sular seller gibi bilirim.

    Herkeze bol 106git lı az süratli günler dilerim

    EKleme :: BU arada ben corsaya genç sehir aracı dedim bunun 106 gti la 207 ile ne bilim passat la filan alakası yok garip yerlere vurmuşsun lafımı. Sadece corsayı tanımladım


    Ya aradan bir sene geçmiş ama dayanamayacağım. Astronot arkadaş, herkez değil herkes yazılır hahahahaaa. Halo 2 de mi atlıyorsun Halo 3 de mi :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bountr


    quote:

    Orjinalden alıntı: Hakantan

    quote:

    Orjinalden alıntı: LONELY UNDERGRAD


    quote:

    Orjinalden alıntı: Hakantan

    Utanmadan bide yalan söylüyosun daha 2 satır yukardakı yazın orda dururken. Otoban faresi diyosun sonrada ben aracımı pistde sürüyom ayağına yatıyosun. Hangi pist te ne zaman sürüyosun bi söle de öğrenelim.Bu kadarıda olmaz ayıp utanın azcık şöyle, kıvırdığınız zaman( biz caddelerde değil pistlerde kendimizi ifade ediyoruz) . Belkide sen otobanı e5 i filan pist zannediyosundur otoban faresi ya aracın


    otoban faresi 106-205 lerin genel lakabıdır ben o lakabı kendim takmadım aracıma, çok istiyosan autodrom a, izmit körfeze gelip görebilirsin, otoban ile e5 i -caddeyi ayırt edemiyecek kadar cahil değilim +ileri sürüş teknikleri dersleri almış biriyim, 106 gti ya dede aracı demedin corsa-106 kıyaslamasında corsa genç aracı dedin, %80 i trafik canavarı demişsin ben o %20 nin içindeyim merak etme, kendi hayatımı ve başkalarının hayatını hafife almıyorum bir anlık zevk için, lütfen daha fazla uzatıp polemik yaratıp bu güzel topici kapatmayalım, @emrem80 kazasız belasız kulanman dileğimle, herkese iyi forumlar

    %80 nin trafik canavarı olduğunu kabullenmen bir 106 git kullancısı olarak çok dürüstçe seni tebrik ederim. Ayrıca bende HALO atlama ve ileri seviye astronotluk dersi aldım sertifikalarımda var. NÜkleer enerji, quantum ve akışkanlar mekaniğinide sular seller gibi bilirim.

    Herkeze bol 106git lı az süratli günler dilerim

    EKleme :: BU arada ben corsaya genç sehir aracı dedim bunun 106 gti la 207 ile ne bilim passat la filan alakası yok garip yerlere vurmuşsun lafımı. Sadece corsayı tanımladım


    Ya aradan bir sene geçmiş ama dayanamayacağım. Astronot arkadaş, herkez değil herkes yazılır hahahahaaa. Halo 2 de mi atlıyorsun Halo 3 de mi :D


    aradan 4 sene geçmiş ama dayanamayacağım:

    ahahahahaha yorum iyiydi hocam




  • en son mesajdan 4 ay geçti bende dynamadım yazıcam :D

    Bende almayı dusunuyorum bu ölüm makinesinden :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hugolina

    aynen abi katılıorum sana
    bende bitiorum o sese tabi arkadanda benzin bitio hiç dayanmıo ya off:D:D
    ama gercekten aracta abs olmasın sis farı olsun
    hepsi war allahtan su an ama abs siz araclar daha ii duran dien arkadaslar duydum stabilite konusunda söfore kalmıs bişi diolar ama mesafe konusunda bazı aracların abs siz modelleri daha kısa duruomusss
    sahsen benim eski 206 da abs yoqtu kac kere ucu ucuna yırttıımı hatırlarım bu yüzden abs de sart

    efet abi tek olmak lasım bide sen istanbuldamısın buyuk ihtimalle ordasındır sanırım bişi sorcam sana
    dün tuzladan kartal a dönüodum kırmızı ısıkta yanımda kırmızı bi opel astra durdu söförü kızdı söle baktı baktı yesil ısık yanınca bi bastı allahım ben böle kalkıs görmedim hayatımda bende basıp yetiştim sora arkada yeditepe üniv. yazıodu annem wardı yanımdaydı cok basamadım gecti kız
    sizin 7tepeli kızlar böle basıomu hep???

    Abs kaygan zeminde kontrollü durmak için diye biliyorum . Yani frene basarken direksiyon kontrolü sağlamak . 5 yıllık konu ama yazdırıyor kendine . :)




  • İç güdüsel dürtülerim sonucunda ben de dayanamayıp yazıyorum 106 GTI için konserve diyo bazıları, ölüm makinesi de diyenler var. Bütün araçlar ölüm makinesidir sürmesini ve kullanmasını bilmeyene ;) Haa şu da var 106 GTI ı normal araba kullanır gibi kullanmaya kalkarsanız bir anlamı kalmaz. Onun ruhunu yaşamanız ve aracı a'dan z'ye ezberlemeniz lazım. Hangi yol şartlarında hangi hızlarda savrulur vs. vs. bunları tecrübe edindikten sonra gerçekten kullanması çok zevkli ve eğlenceli bir araç 106 GTI. Yaşı fazla olmasına rağmen halen daha günümüzdeki 50-60 binlik araçlara kafa tutuyo meretler. 106 GTI, çok kafa yorularak yapılmış bir mühendislik harikasıdır kullanmayan asla bilemez




  • Kullanışı çok rahat oyuncak gibi heryere girer çıkar GTİ sahibi olmasamda XR sahibiyim tavsiye ederim
  • E benim de çorbana bir tuzum olsun istedim.. yaklaşık 10 yıldır 106 GTI sahibiyim. yılda yaklaşık 14.000 km yol yaptım. Bakın gördüğünüz gibi hala hayattayım. Demek ki tabut da olsa konserve de dense önemli olan pilotajlık. Zamanında ben de çok canavar oldum. Kazandıklarım da oldu kaybettiklerim de.. Kısaca bir 106 GTI ile yaşanması gereken herşeyi yaşadım. Allah'a şükür kimseye zarar vermedim yaptıklarımdan pişman da değilim. Ama 10 yıl geçmesine rağmen hala zevkle sürdüğüm bir araç. Şimdi ise keyfe keder sürüyorum. Ama arada bağzen dürtülerim geliyor...
  • 106 gerçekten güzel makine millet ucuz oluşuna modelinin eski oluşuna bakıp aldanıyor ama bugün bile hala birçok güncel araçtan daha güzel tasarıma ve keyifli sürüşe sahip bir araç.

    106 yı tekrar modern üretim teknolojisiyle(sağlamlık&iç konfor) ve yenilenen motor seçenekleriyle üretseler harika olurdu.
  • Benim asil merak ettigim impreza ile 106 gti viraja girseler impreza cizgisinden cikacak 106 gti cikmicak yani. Ne kadan hos.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MorningGrey

    E benim de çorbana bir tuzum olsun istedim.. yaklaşık 10 yıldır 106 GTI sahibiyim. yılda yaklaşık 14.000 km yol yaptım. Bakın gördüğünüz gibi hala hayattayım. Demek ki tabut da olsa konserve de dense önemli olan pilotajlık. Zamanında ben de çok canavar oldum. Kazandıklarım da oldu kaybettiklerim de.. Kısaca bir 106 GTI ile yaşanması gereken herşeyi yaşadım. Allah'a şükür kimseye zarar vermedim yaptıklarımdan pişman da değilim. Ama 10 yıl geçmesine rağmen hala zevkle sürdüğüm bir araç. Şimdi ise keyfe keder sürüyorum. Ama arada bağzen dürtülerim geliyor...

    Sans.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aranızda 34UG5869 plakalı aracın kime ait olduğunu bilen varmıdır. Araç Bostancı'da öylece yatmakta sahibine ulaşmak istiyorum. Tanıyan 106'cılar varsa çok iyi olur. Teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.