Şimdi Ara

:::DH TEMPRA TeAm::: (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.263
Cevap
24
Favori
608.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bendede rolanti problemi var.kışın ısınana kadar gazdan ayağını çekince stop ediyo.tamirciye götürdüm.wds ye girmesi lazım dedi.bende makina yoq dedi.başka tamirciye gittim makinası olan.odaelektronik müşür arıza yapmıştır dedi.dış ısıyı algılayan.onu değiştirdik.şimdi bazen kendiliğinden rolantiyi 1500 lere kadar çıkartıyo çalışınca.bazen de aynı sorun devam ediyo.çözemediler bi türlü.eğer 2.0 16 v kullanan bi arkadaş varsa yardım etsin.elektronik enjeksiyon var diye her tamircide bakmak istemiyor.anlamadım gitti.
  • slm arkdaşlar wala bu sayfayı görünce hemen bu siteye üye oldum.. ömrümü yiyen araba tempra 10 senedir bizde war yapmadığı arıza kalmadı bizee ama bi türlü ayrılamadık... bazı arızalarda size yardımcı olabiliirim baya tecrübelendim
  • aytug_kaan Tarih 8 Mart 2007; 20:01:53
    bendede rolanti problemi var.kışın ısınana kadar gazdan ayağını çekince stop ediyo.tamirciye götürdüm.wds ye girmesi lazım dedi.bende makina yoq dedi.başka tamirciye gittim makinası olan.odaelektronik müşür arıza yapmıştır dedi.dış ısıyı algılayan.onu değiştirdik.şimdi bazen kendiliğinden rolantiyi 1500 lere kadar çıkartıyo çalışınca.bazen de aynı sorun devam ediyo.çözemediler bi türlü.eğer 2.0 16 v kullanan bi arkadaş varsa yardım etsin.elektronik enjeksiyon var diye her tamircide bakmak istemiyor.anlamadım gitti.

    Problemin rölanti motorundan kaynaklanıyor büyük ihtimalle bendede aynı sorun vardı. Serviste söktürüp temizletmiştim çok kurum tutan bir malzeme. Emme monifoldunun üzerinde bulunuyor baktırırsan iyi olabilir.
  • fedolo
    sendede 2.0 16 v mı var? eğer öleyse bikaç soru daha soracağım bunlarla ilgili.
    mesela son hızı nedir?sen kaça kadar çıktın.
  • bide lastikleriniz ne marka.büyüklüğü ne.
  • @aytug_kaan@

    Benim aracım 1,6 i.e MPI full enjeksiyon 104 hp (SAE). Ama bildiğim kadarı ile sorularını yanıtlamaya çalışırım. Son hızı hakkında bir bilgim yok denemedim istersen sende deneme Ama şunu söyleyebilirim yeni nesil çoğu arabaya nal toplatabilirsin altındaki araçla.

    Lastik konusuna gelince benim aracımın orjinal laskit ebadı 175/65/14 ama üzerinde 185/65/14 lastik var orjinaline uyumlu değil yuvarlanma çapı orjinaline nazaran biraz büyük.

    Lastik işi bence çok önemli orjinal ebatına uyumlu lastik ebadı seçmek gerekli yuvarlanma çapını değiştirmemek için. mesela benim aracımın çapı orjinaline göre büyük olduğundan 100 km de 5 km eksik gösteriyo bunun için lastik uyum cetvelleri mevcut istersen linki bulup atabilirim.
  • benim lastiklerde 185.ama kullanma kılavuzunda 195 olması gerekiyo diye yazıyo.aldığım adam 185 takmış diye bende 185 aldım yeni lastikleri.çoğunlukla şehir içinde kullandığım için,daha az yakıyo dediler bende değiştirmedim.ama yol tutuşunu biras engelliyomuş.bide son hızı azaltıyomuş küçük lastikler.
  • birde bilen varsa performans arttırmak için ne gibi uygulamalar yapabilirim arabama.açık hava fitresi koyma dediler.sakıncalı imiş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aytug_kaan

    birde bilen varsa performans arttırmak için ne gibi uygulamalar yapabilirim arabama.açık hava fitresi koyma dediler.sakıncalı imiş.

    çok kaliteli markaların yetkili servislerinde yapılan uygulamalar sakınca doğurmaz...yanlış hesaplanmış yüzey alanı bulunan açık hava filtreleri düşük devirlerde tork düşüklüğüne,yüksek devirlerde de hava -yakıt karışımının doğru olmaması nedeniyle enjektör arıza bildirimi ve kaydına neden olabilir...kalitesiz açık filtre kullanımı istenmiyen partiküllerin motora girerek hasar oluşturmasına neden olur....dikkatinize..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fedolo

    @aytug_kaan@

    Benim aracım 1,6 i.e MPI full enjeksiyon 104 hp (SAE). Ama bildiğim kadarı ile sorularını yanıtlamaya çalışırım. Son hızı hakkında bir bilgim yok denemedim istersen sende deneme Ama şunu söyleyebilirim yeni nesil çoğu arabaya nal toplatabilirsin altındaki araçla.

    Lastik konusuna gelince benim aracımın orjinal laskit ebadı 175/65/14 ama üzerinde 185/65/14 lastik var orjinaline uyumlu değil yuvarlanma çapı orjinaline nazaran biraz büyük.

    Lastik işi bence çok önemli orjinal ebatına uyumlu lastik ebadı seçmek gerekli yuvarlanma çapını değiştirmemek için. mesela benim aracımın çapı orjinaline göre büyük olduğundan 100 km de 5 km eksik gösteriyo bunun için lastik uyum cetvelleri mevcut istersen linki bulup atabilirim.



    YENİ KATILAN ARKADAŞLAR
    HOŞ GELDİNİZ.
    KURUCU ÜYEMİZ ORTALARDA GÖZÜKMÜYOR

    LASTİK KONUSUNDA FİRMALAR
    2,0 16 V İÇİN 195/60/14
    1,6 MODELLERİ İÇİN 185/65/14 UYGUN DİYORLAR.

    @ fedolo

    LASTİĞİN 185 VEYA 175 OLMASI YUVARLANMA CAPINI ETKİLEMEZ.SADECE YERE DEYEN YÜZEY GENİŞLİĞİNİ ETKİLER.BUDA TUTUNMA VE HIZLANMAYA ETKİ EDER.
    ÇAP OLARAK 65 VEYA 60 OLMASI YUVARLANMA CAPINA ETKİ EDER. O ZAMAN SENİN DEDİKLERİN DOĞRUDUR.


    BEN ARACIMA
    LASSA İMPETUS 2 185/55/14
    TAKTIRDIM.EBAT TAN MEMNUNUM.ARACIM YOLA DAHA İYİ TUTUNUYOR.VİRAJLARDA KAYMIYOR.
    AMA LASSA BERBAT. DAHA 600 KM GİTMİŞTİM Kİ 2 ADET LASTİĞİM BALON YAPTI. GARANTİYE GÖNDERDİM KULLANICI HATASI DENİLDİ.LASTİKLERİ DIŞ ETMENLERE KARŞI GARANTİSİZMİŞ.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 12 Mart 2007; 11:30:35 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sencer1

    slm arkdaşlar wala bu sayfayı görünce hemen bu siteye üye oldum.. ömrümü yiyen araba tempra 10 senedir bizde war yapmadığı arıza kalmadı bizee ama bi türlü ayrılamadık... bazı arızalarda size yardımcı olabiliirim baya tecrübelendim


    BENDE SEVİYORUM TEMPRAMI.AYRILMAMAYA KARAR VERDİM.HATTA BİR OLAY YADA KAZA OLMAZSA BİR ÖMÜR BERABERİZ İNSAALAH
  • @mavis717@

    LASTİĞİN 185 VEYA 175 OLMASI YUVARLANMA CAPINI ETKİLEMEZ.SADECE YERE DEYEN YÜZEY GENİŞLİĞİNİ ETKİLER.BUDA TUTUNMA VE HIZLANMAYA ETKİ EDER.
    ÇAP OLARAK 65 VEYA 60 OLMASI YUVARLANMA CAPINA ETKİ EDER. O ZAMAN SENİN DEDİKLERİN DOĞRUDUR.

    Bu kanıya nerden vardın merak ettim çünki olay senin düşündüğün gibi değil. Olayı sana anlatmaya çalışayım benim aracımın orjinal lastik ebadı 175/65/14 ama 185/65/14 kullanıyorum senin düşüncene göre yuvarlanma çapında bir değişiklik olmaz ama oluyor.

    175/65/14 lastiğin lastik çapı= 583,099 mm dir
    185/65/14 lastiğin lastik çapı= 596,099 mm dir. Yani 175/65/14 lastikle 185/65/14 lastiğin yuvarlanma çapları farklıdır. Orjinal lastiğe göre %2, 180 daha büyük.

    İstersen bu linkten bakabilirsin http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fedolo -- 12 Mart 2007; 11:55:19 >
  • arabalarınız ne kadar yakıyo arkadaşlar?
    tabiki benim ki 2.0 olduğundan çok yakacaktır sizinkilere göre ama.ben yinede merak ettim.
    full enjeksiyon olması güsel bişi ama.benim ki şehir içi 33 ykr,şehir dışı 220 ykr yakıyo.
    2000 motor için ii değerler bence.bide 10 yaşında araba.
  • Yakıt tüketim verilerinin tam anlaşılabilmesi için miktarın YKRŞ cinsinden
    değilde lt cinsinden verirsek daha açıklayıcı olacaktır.

    1.6 i.e MPİ full enjeksiyon aracımda Zavoli sıralı sistem LPG mevcut
    Şehir içi : 10,5-12 lt
    Şehir dışı: 8-9 lt lpg tüketiyorum kullanıma göre değişiklikler gösterebiliyor.
  • sen kafana göre litreye çevir.ben aldığım benzini gittiğim yola bölüyorum.daha kolay oluyo
    şaka bi yana seninki lpg li.sayılmaz o.bana benzinli arkadaşların ki lazım.karşılaştırma olsun.
  • 1.6 MPI tempram var,özellikle sabahları geç çalışıyor,tek marşta ama geç çalışıyor,bujiler ve kabloları,akü değişti,hatta benzin pompa motoru bile değişti,acaba soğuktanmı yapıyor arkadaşlar.
  • Aracını bilgisayara bağlatıp arıza teşhisi yaptırmanı tavsiye ederim.......
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dartannyan

    1.6 MPI tempram var,özellikle sabahları geç çalışıyor,tek marşta ama geç çalışıyor,bujiler ve kabloları,akü değişti,hatta benzin pompa motoru bile değişti,acaba soğuktanmı yapıyor arkadaşlar.


    çok soğuk memlketlerde .. sulu aküsü olan bi kaç tanıdıgım aküsünü gece söküp sabah takıyomuş..çalışmama ve geç çalışma riskine karşı...

    tek marşta alıyor ama geç çalışıyor olayını ben anlamadım..

    ama eger ki geç marş alıyosa sana tek önerim: marş motorunu elden geçirt.. yada biraz para varsa yeni sini al..100 küsür ytl falan olmalı.
    saydıgın şeyleri yapmışsan buna ragmen geç alıyosa marş motoru derim başka bişy demem..ben de de öle oluyo du..şimdi tek marşta enjeksiyonlıulardan daha hızlı alıyo...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wf1x -- 14 Mart 2007; 18:14:53 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fedolo

    Yakıt tüketim verilerinin tam anlaşılabilmesi için miktarın YKRŞ cinsinden
    değilde lt cinsinden verirsek daha açıklayıcı olacaktır.

    1.6 i.e MPİ full enjeksiyon aracımda Zavoli sıralı sistem LPG mevcut
    Şehir içi : 10,5-12 lt
    Şehir dışı: 8-9 lt lpg tüketiyorum kullanıma göre değişiklikler gösterebiliyor.


    fedolo ben senın yazından bişiy anlamadım..:))


    ben size kendi tarifimle anlatıyıım..1.40 küsür ytl olsa gerek şu an lpg litre fiyatı
    ben 20 ytl lik tüple şehir içi 100 km gidiyorum şehir dışı iki katına çıkıyorum...aşagısına düşmüyorum
    95 model..tempra s enjeksiyon yok..
    iyi mi sizce?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wf1x -- 14 Mart 2007; 18:21:50 >
  • arkadaş herkesin temprası tüplümü ya?
    benzinli kullanan yokmu?
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.