Şimdi Ara

dizeller ilk çalıştırmada neden siyah duman atar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
36.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bilenler varsa lütfen cevaplasınlar dizeller ilk çalıştırmada neden siyah duman atar ? aracımın sabahları siyah duman atma nedeni nedir ? bütün dizellerde hatta sıfır passatta bile yapıyormuş bunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 4 Şubat 2007; 20:25:41 >



  • ben en çok volkswagenlerde gördüm renault opel ve fiatta bu tür şeyleri görmedim ama en iyi dizelde volkswagen olduğunu söylüyorlar
  • ilk çalışma anındaki yanma odasındaki ideal olmayan yanmadan(patlamadan) dolayı
  • Bu çok normal bir durum. Hatta siyah dumanla birlikte alışılmışın dışında bir kokuda (yanmamış gazlar) çıkabilir. Partikül filtresinin olması da bu durumu değiştirmez. Bu siyah duman sadece ilk çalıştırmada değil vites değişiminde, ani gaz yüklenmelerinde ve gaz kesme esnasında çıkabilir ama anlıktır. Sürekli siyah duman atıyorsa problem var demektir.

    Siyah duman motorda zengin karışım olduğuna ya da az hava olduğuna da delalet eder.
  • sabah ilk çalıştırmada simsiyah duman atan arabamda sorun varmı diye düşünüyordum , ama vw passat dizelde dahi aynı şeyin olması beni sevindirdi işin açığı :)
  • bir süre önce bu konu ile ilgili bir yazı okumuştum..ve kaydetmiştim..buraya kopyalayayım..parantez içindeki yazılar benim eklemelerimdir..

    Dizel motorların çalışma prensibi benzinli motorlardan farklıdır. Bu motorlarda yakıt sıkıştırılmış ve sıcakılığı yükselmiş havanın içine püskürtülür ve böylece kendiliğinden ateşlenmesi sağlanır. Dizel motorları, yarı yükte (örneğin kent içi faaliyetinde ) daha az yakıt harcamakta; bunun sonucunda daha az karbonmonoksit, azotoksitler ve hidrokarbonlar açığa çıkmaktadır.

    Dizel motorlardan kaynaklanan zararlı emisyonların başında mutojenik ve kanserojenik etkiye sahip olan katı parçacıklar(partiküller) gelmektedir. Dizel motorlar benzinlilerle karşılaştırıldığında CO ve HC emisyonlarını daha az içermesine rağmen, dizel araçlarda SO2 ve NOx emisyonları daha fazladır.

    Dizel motorlardan yayılan partikül maddeleri ince ve hafif parçacıklar olduklarından, bunların çevre üzerindeki etkileri önemlidir. Bu parçacıkların yüzey alanları geniş olduğu için güneş ışığını daha fazla absorblayabilmekte, böylece görünürlük azalmaktadır. Ayrıca, dizel motorlu araçlardan daha fazla SO2 emisyonu yayılmakta, nemli ortamlarda H2SO3’e ve H2SO4’e dönüşebilmekte ve asit yağmurlarına neden olabilmektedir.

    Dizel araçlarda NOx seviyesinin daha yüksek olması nedeniyle dizel emisyonların fotokimyasal oksitleme veya dumana katkısı fazla olmaktadır. Dizel motorlarda çalışma koşullarına göre; siyah, gri-beyaz, mavi olmak üzere üç tür duman yayılır. Siyah duman tam yanmamış yakıt zerrelerinin meydana getirdiği bir aerosoldür. Yanma odasına normalden fazla yakıt sevkedilmesi sonucunda oluşur.(ilk çalıştırmalar,ani gaz yüklenmeleri vs)Gri-beyaz duman, tam yanma artığı maddelerin meydana getirdiği nem oranı yüksek bir aerosoldür.(normal kullanımlarda veya rölantide) Mavi duman ise yanmamış yakıt ve yağ karışımı olup motorun bakıma ihtiyacı olduğunu gösterir.(yağ yakma diye tabir ettiğimiz durum)

    Ayrıca dizel araçlar benzinli olanlardan daha gürültülü ve kullandıkları yakıt sebebiyle daha fazla kokuludur. Ancak gürültü seviyesi, araçlara susturucu takılması ile, kokulu özellikleri ise yakıt bileşiminin değiştirilmesi ile giderilebilmektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 14 Şubat 2007; 19:11:15 >




  • hayır atmaz km çoksa yapar bende caddy var b118binde hiç atmıyo ondan önce 2000 tdi passat vardı kalorifer bacasıydı sanki atsın sonra ne oluyomuş anlamadım ne
    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    Arkadaşlar bilenler varsa lütfen cevaplasınlar dizeller ilk çalıştırmada neden siyah duman atar ? aracımın sabahları siyah duman atma nedeni nedir ? bütün dizellerde hatta sıfır passatta bile yapıyormuş bunu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: slleey

    hayır atmaz km çoksa yapar bende caddy var b118binde hiç atmıyo ondan önce 2000 tdi passat vardı kalorifer bacasıydı sanki atsın sonra ne oluyomuş anlamadım ne
    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    Arkadaşlar bilenler varsa lütfen cevaplasınlar dizeller ilk çalıştırmada neden siyah duman atar ? aracımın sabahları siyah duman atma nedeni nedir ? bütün dizellerde hatta sıfır passatta bile yapıyormuş bunu




    ortada bilimsel,kimyasal,fiziksel ve mekanik gerçekler varken arkadaşımız yok öyle değil diyor...bizde niye öyle değil diye bilimsel,kimyasal,fiziksel ve de mekanik bir açıklama bekliyoruz ki konu hakkında aydınlanalım...




  • Bir defa hiç siyah duman atmaz diyen arkadaş sabah ilk çalıştırmada anahtarı versin bir başkasına ve egzos çıkışına baksın. Siyah duman atıyor mu atmıyor mu gözleriyle görsün. Ayrıca yine çalıştırdıktan sonra şöyle devri 3000.lere çıkarsın birden birde öyle baksın. Çıkar kardeşim. Arabasını arkadan takip etsin arkadaşı vites değiştirdiğinde birde öyle baksın yine atar. Bu normaldir bunda bir anormallik yokki niye gocunuluyor anlamıyorum. Birde şimdiki arabalarda son susturucuların çıkışları zemine doğru verilir ve biraz da içeride kalır. Dolaysıyla araba duman atıyor mu atmıyor mu sürücü koltuğundan anlaşılmaz.

    Bakın MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI MAKİNA EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNDEN Yücel KILIÇKAPLAN beyefendi FAZLA siyah dumanın nedenlerini güzelce açıklamış.

    1. Hava filtresi kirli
    2. Yakıt miktarı fazla
    3. Turboşarjer basıncı düşük
    4. Turboşarjer bağlantı hortumlarında kaçak var
    5. Intercooler bağlantı hortumlarında ve radyatöründe kaçak var
    6. Subap ayarları hatalı (boşluk fazla)
    7. Soğukta çalıştırma tertibatı arızalı

    Eğer arabanız sürekli siyah duman atıyorsa servise gidin baktırın.




  • Benzinli araçlarda ilk çalıştırmada duman atar. En azından daha verimsiz yanar, leş gibi benzin kokna bir egzoz çıkışı olur.

    Tüm motorların ideal şekilde çalışmaları için kararlı hale geçmeleri gereklidir. Motorun ısınmış olması sadece bu şartlardan birisidi.

    İlk çalıştırma, adı üztinde daha hiç birşey düzene oltumamış. Yağlama yok, silindirin içinde yakıt var, vs,vs,vs. doğal olarak motor normal hali gibi çalışmayacaktır.

    arz ederim...
  • YAPTIM BU SABAH TAM GAZ VERDİM BENİM CADDY 118BİNDE ZERRE DUMAN ATMIYO NE YAPICAZ ŞİMDİ
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Bir defa hiç siyah duman atmaz diyen arkadaş sabah ilk çalıştırmada anahtarı versin bir başkasına ve egzos çıkışına baksın. Siyah duman atıyor mu atmıyor mu gözleriyle görsün. Ayrıca yine çalıştırdıktan sonra şöyle devri 3000.lere çıkarsın birden birde öyle baksın. Çıkar kardeşim. Arabasını arkadan takip etsin arkadaşı vites değiştirdiğinde birde öyle baksın yine atar. Bu normaldir bunda bir anormallik yokki niye gocunuluyor anlamıyorum. Birde şimdiki arabalarda son susturucuların çıkışları zemine doğru verilir ve biraz da içeride kalır. Dolaysıyla araba duman atıyor mu atmıyor mu sürücü koltuğundan anlaşılmaz.

    Bakın MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI MAKİNA EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNDEN Yücel KILIÇKAPLAN beyefendi FAZLA siyah dumanın nedenlerini güzelce açıklamış.

    1. Hava filtresi kirli
    2. Yakıt miktarı fazla
    3. Turboşarjer basıncı düşük
    4. Turboşarjer bağlantı hortumlarında kaçak var
    5. Intercooler bağlantı hortumlarında ve radyatöründe kaçak var
    6. Subap ayarları hatalı (boşluk fazla)
    7. Soğukta çalıştırma tertibatı arızalı

    Eğer arabanız sürekli siyah duman atıyorsa servise gidin baktırın.





  • AYRICA 4 TANE VW tdi ARAÇ KULLANMIŞ BİRİ OLARAK VE YILDA 65BİN KM YAPAN BİRİ OLARAKVİTES DEĞİŞTİRİRKEN arkadan duman atıp atmadığını bilemem nasıl olur ..neden sanki hiç arakamdan araç gelirken ve vites atarkaen dikiz aynası yokda benim arabamda posiyoneldi o zaman kusura bakma dikiz aynam yok diyeyim...burda fazla kalp kırmıyayım sorunun cevabı şu araç uzunyola gitmezse hız verilmezse ve sürekli şehir içi kullananların aracında cok oluyor.deneme yanılma ile coğu bilim adamı tezlerini ve buluşlarını böyle bulmuştur herşey teknik fizik bilim diyenlerde bence fazlada bilgiden başka bişi bildiklerini sanmıyorum.387binde aracım vartı passat tdi ben kullanırsam duman atmıyordu .amcamlarda 2 hafatakalırdı duman atardı bence kullanma ..hatası tabi filitre gibi teknik boyutlarıda göz ardı etmiyorum ama bakımını yapılan bi araç düzgün kullanılmazsa 1-2 haftada duman atmaya başlar.size bir tecrübemi söyleyim aracınız duman atmayı kesecek1-.kükürt oaranı 50 olan yakıt alın 2-tam gaz yapın 1 vitesde sonra 2vitesde biraz gidin düzelecek bide süratli ve devirde kullanın 100km hızla mesala 4 vites gaza yumurtaya basar gibi basın dumanda azaldıktan sonra onuda hatırlatıyım ..yani aracınızda duman atma yoksa olmamasınıda istiyorsanız gaza yedire yedire basın sakin olun acele etmeyi tam gazlama yapıncada yeterince devirlenince sollamalarda mesala 5 vitese atmanız gerkmedikce hızlanmıyacaksanız vites değiştirmeden o vitesde iken yağınızı gazdan kesip hızınızı azaltın derim .kendimce tecrübelerimi yazdım .saygılar




  • doğru söylemişsin dizel araçta kullanım çok önemli dizel araçların gaz pedalına yavaş yavaş basmak gerekir. örneğin ben kendi aracımda 1 den 2. vitese geçtiğimde eğer devir de çok düşük ve bende gaza yükleniyorsam fösür fösür duman atıyo baktığım kadarıyla çoğu araçta da durum böyle
    quote:

    Orjinalden alıntı: slleey

    AYRICA 4 TANE VW tdi ARAÇ KULLANMIŞ BİRİ OLARAK VE YILDA 65BİN KM YAPAN BİRİ OLARAKVİTES DEĞİŞTİRİRKEN arkadan duman atıp atmadığını bilemem nasıl olur ..neden sanki hiç arakamdan araç gelirken ve vites atarkaen dikiz aynası yokda benim arabamda posiyoneldi o zaman kusura bakma dikiz aynam yok diyeyim...burda fazla kalp kırmıyayım sorunun cevabı şu araç uzunyola gitmezse hız verilmezse ve sürekli şehir içi kullananların aracında cok oluyor.deneme yanılma ile coğu bilim adamı tezlerini ve buluşlarını böyle bulmuştur herşey teknik fizik bilim diyenlerde bence fazlada bilgiden başka bişi bildiklerini sanmıyorum.387binde aracım vartı passat tdi ben kullanırsam duman atmıyordu .amcamlarda 2 hafatakalırdı duman atardı bence kullanma ..hatası tabi filitre gibi teknik boyutlarıda göz ardı etmiyorum ama bakımını yapılan bi araç düzgün kullanılmazsa 1-2 haftada duman atmaya başlar.size bir tecrübemi söyleyim aracınız duman atmayı kesecek1-.kükürt oaranı 50 olan yakıt alın 2-tam gaz yapın 1 vitesde sonra 2vitesde biraz gidin düzelecek bide süratli ve devirde kullanın 100km hızla mesala 4 vites gaza yumurtaya basar gibi basın dumanda azaldıktan sonra onuda hatırlatıyım ..yani aracınızda duman atma yoksa olmamasınıda istiyorsanız gaza yedire yedire basın sakin olun acele etmeyi tam gazlama yapıncada yeterince devirlenince sollamalarda mesala 5 vitese atmanız gerkmedikce hızlanmıyacaksanız vites değiştirmeden o vitesde iken yağınızı gazdan kesip hızınızı azaltın derim .kendimce tecrübelerimi yazdım .saygılar




  • dizel motor fabrikadan çıktığı gün dahi ilk çalıştırma ve ani gaza yüklenmelerde az da olsa duman yapar.

    Askam chrysler yetkili servisinde çalışıyorum.Man motorlu EDC kontrol ünitesine sahip bir modelimiz var 8,0lt sıralı 6 silindirli,turbo ve 292HP. O motor orjinal pıston sekman gömlek kullanılarak rektefiye edildikten sonra dahi ilk çalıştırmada ve ani gaza yüklenmelerde duman atıyor.
  • +1 bu gayet normal bi durumdur

    ayrıca ortaya bozuk yumurta kokusu gibi kotu bi benzin kokusuda yayılır.. aman korkmayın buda normal
  • Arkadaşım burada kimse yanlış kullanımdan ya da araç bakımsızlığından dolayı arabanın siyah duman atıp atmadığını tartışmıyor. Biz normal olan siyah dumandan bahsediyoruz anormal olandan değil. Senin ifadelerinden hangi mana çıkıyor farkında mısın? Farkında değilsen ben yazayım.

    Sana göre eğer araba ilk çalıştırmada azda olsa siyah duman atıyorsa problem var demektir.

    Sana göre eğer araba ani gaz yüklenmelerinde siyah duman atıyorsa yine problem var demektir.

    Sana göre Türkiye.de kullanılan dizel otomobillerin % 99.9.unda (senin kullandıkların hariç) sürüş tarzı ya da başka nedenlerden dolayı yukarıda bahsettiğimiz iki durum için (soğuk çalıştırma ve ani gaz yüklenmeleri)ya otomobilden ya da sürüş tarzından kaynaklanan problem var demektir.

    Edit : Bence aracınız ilk çalıştırmada ve özellikle motor soğukken ani gaz yüklenmelerinde (mesela rampada kalkarken) siyah duman atıyorsa hiç telaş etmeyin. En kaliteli yakıtı kullansanız, en kaliteli yakıt katkısını kullansanız, otomobilinizde dizel partikül filtresi ya da sekonder hava pompası bile olsa, en kaliteli arka susturucuyu kullansanız yine de azda olsa siyah duman atar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 19 Şubat 2007; 11:47:37 >




  • Bu kadar uzun acıklamara hic mi hic gerek yok sorunun cevabı gayet basit ilk calıstırma esnasında gerekli yanma ısısına erislemedigi icin verimsiz yanma olur sebebi budur.
  • motor sogukken eksoz dumani siyah degil, beyazdir.
    dizellerde ilk marsta bir miktar siyah duman normaldir. Yukarida bir arkadas deginmis, bu duman surekli ise o zaman problem var demektir.
  • hiç anahtarı birine verip arkasına geçip incelemedim ama sürücü koltuğunda da hiç farketmedim yahu. farketsem direk servise götürürdüm panik yapıp :)
  • ARACIMI ALALI 1 AYI GEÇTİ 2 .DEPODAYIM. DİZEL ARACIM.. OPETTEN ALMIŞTIM İLK DEPOYU İLK ÇALIŞTIRMADA BEYAZ DUMAN VE EPEY OLUYORDU... 2. DEPO TOTAL ŞU ANA KADAR BEYAZ DUMAN GÖRMEDİM.... BENCE SİYAH ATIYORSA O ARACIN PROBLEMİ VAR VEDE EURO DİZEL KULLANMIYOR DEMEKTİR. YANİ NORMAL MAZOT VE BİR PROBLEM LE BİRLEŞİYORDUR MUHTEMELEN.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.