Şimdi Ara

BU BULAŞIK MAKİNESİ KARTI YANIK MI ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
3.129
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba geçen günlerde bulaşık makinem bozuldu elektrik gelmiyordu servisi çağırdım ve kart yanmış dedi yeni kart sipariş edip getirdiklerinde ise çalışmadı ve makinenin ön yüzünün başka bir bölümünü açtılar ve oradaki kabloların komple yanık olduğunu gördük şimdi acaba bu fotoğraftaki kartımda yanık mı değil mi ? Markası arçelik . BU BULAŞIK MAKİNESİ KARTI YANIK MI ?
     BU BULAŞIK MAKİNESİ KARTI YANIK MI ?



  • ''Kart Yanık'' tabiri aslında yıllar öncesinden dile pelesenk olmuş bir şeydir.
    ustalarımız arıza yapan her kart için ''bozulmuş, arıza yapmış'' tabiri yerine direkt olarak ''Yanmış'' dedikleri için bu şekilde kalmış.

    Bu bilgiden yola çıkarak zaten siz de görüyorsunuz ki kartınızda fiziksel bir yanık yok (ki yüksek akıma ve kısadvreye bağlı yanmalar oluyor) ancak bu demek değildir ki sizin bu kartınız sağlam.

    yani resimden bakarak bir kartın sağlam veya arızalı olduğunun anlaşılması da teknik olarak mümkünü olan bir şey değil.

    Kabloların yanma sebebi genelde şu dur, o kablodan bir enerji geçer, o enerjinin beslediği bir konponent vardır, o konponent X nedenden dolayı arıza yaptığında (kısadevre) eğer parça patlayıp da açık devre olmazsa o zaman bu enerji kısadevre neticesi en zayıf gördüğü yerden patlama yapar, bu genelde ya elektronik kart üzerinde bakır hatlar olur ya da kablolar olur. Sizin kablolarda yanma yaşanmasının sebebi bu olabilir..

    Bu gibi durumlarda tüketiciler genellikle ''Bak gördünmü kart bozuk değilmiş kablo yanıkmış'' düşüncesine gider ama bu hatalı bir düşüncedir zira kablo kendi kendine o hale gelmez, önemli olan kablonun erimesine veya yanmasına neden olan aşırı akım çekişi ne ise onu bulmaktır. Elbette ki bu illa ki kart bozuk anlamı da taşımıyor, ''Yanmış'' dediğiniz kablonun beslediği nokta neresi ise elbette ki sorun aramak için o bölgede yoğunlaşılmalıdır.
  • Beni aydınlattığın için teşekkür ederim verdiğin cevap gayet açıklayıcı :) Yalnız servis makinemi aldı ve hala getirmedi 13 gündür makinemi yapamadılar.Güzel bir şikayet dilekçesi hazırlıyım en iyisi .
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.