Şimdi Ara

Astra Sport/Cosmo 1.4T+LPG vs. Leon 1.2TSI Style?--Güncellendi Astra 1.4T Alındı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar uzun zamandır donanımhaber otomobil bölümünü takip ediyorum öğrendiğim çok şey oldu bu forumdan. Bir ilkokulda öğretmen olarak çalışıyorum ve araba alacağım artık Allah nasip ederse.
    Arabayı daha çok okula git gel yapmak için kullanacağım ve ev ile okul arası mesafe yaklaşık 50km. Diğer öğretmenler aralarında birisinin arabasını servis gibi kullanıp gelip gidiyorlar yani her arabaya 5'er kişi biniyorlar benim öyle bir şansım maalesef yok, rehber öğretmen olduğum için mesai saatlerimiz denk gelmiyor ve her gün toplamda 4 vesait değiştirmek yorucu gelmeye başladı bu yüzden alıyorum arabayı da en çok.
    Okul her ne kadar uzak olsa da evime, sıkışık bir trafiği olan güzergahı yok, ortalama 50-60km hızla gidilebilir çok rahat, istenirse daha da yüksek... Yaşadığım yer Adana.
    Limit olarak 50.000TL belirledim.
    Astra olursa makyajlı kasa(2013 ve sonrası) hatchback ve 1.4T+LPG şeklinde kullanmayı düşünüyorum sürüş tarzım ekonomiye dayalı genelde hep, olabilecek en yüksek vites ve düşük devirde motoru zorlamadan sürmeyi yeğlerim her zaman için, sadece tasarruf değil böyle sürmek ayrıca hoşuma da gittiği için.
    Diğer seçenek ise başlıkta da belirttiğim gibi Leon 1.2tsi style. Yakıt tasarrufunun hayli iyi olduğundan bahsediliyor hele de benzinli Astra'ya karşı eli çok güçlü bu konuda. Merak ettiğim Astra LPG kombinasyonuyla Leon karşısında belirgin derecede ekonomik olur mu? Mesela 70TL'ye dolan LPG tankıyla şehiriçinde yaptığım 300km'yi, 70TL'lik benzinle Leon'da da yapabilir miyim?
    Yakın zamanda almayı düşünüyorum arabayı. Bilhassa kullanıcı yorumları olursa çok daha sevinirim herkese şimdiden teşekkür ederim. İyi forumlar
    GÜNCELLEME---------
    Arkadaşlar bazı aksaklıklar yüzünden arabayı 1 hafta önce alabildim. 2013 model makyajlı sport kasa 1.4T motor 78.000Km de manuel vites, 4 lastik yeni, muayene 2 hafta önce yapılmış ve bütün bakımları Adana OPEL ONATÇA Yetkili servisinde yapılmış en son 75bin bakımları da dahil ve hepsinin faturalarını da verdi satıcı. Araba'da ne değişen ne de boya var, komple orijinal ve gerçekten içi hala sıfır kokmakta, sağolsun satıcı çok özenli kullanmış. Şimdiye kadar yetkili servis dışında dışarıdan cam silecek suyu bile değiştirilmemiş. 50.750TL'ye satın aldım. Ertesi günü Adana Olgun LPG'de Landirenzo Evo Yağlamalı Kit vs. taktırdım 2600TL'ye. Adana'da olanlar için tesisatı kuran ustanın ismi Recep. İletişimi çok iyi güler yüzlü birisi. Bu motora yüzlerce LPG sistemi uyguladığını söyledi gerçekten de hiçbir şeyle iki kere uğraşmadı tesisatı kurarken. Tak çalıştır modunda oldu LPG sistemi. Çok şükür en ufak aksaklık yaşamadık. Depo kapağına yapıldı LPG girişi, kaporta delinmemiş oldu böylece. Simit LPG tank takıldı tam 35LT alıyor. Henüz ilk haftası ve 4 lastik yeni olduğundan arabanın her vitesteki üst limitlerini öğrenme ve ivmelenmesi hakkında bilgi edinmek için çok agresif kullandığım zamanlar da oldu yol ve çevre müsait olduğunda. Bir gün akşam üzeri de öyle bir trafiğe yakalandım ki tam 2 saat boyunca neredeyse 4. vitese bile atamadım. Aslında tam şehir içi kullanım bu oluyor da biz Adana'da böyle trafiğe pek alışkın değiliz :) İlk depom bugün bitti tam 350km götürdü böyle bir kullanım sonucu.

    Turbo motor ilk defa kullandım, bir daha atmosferik kullanmam sanırım teknolojisi ne olursa olsun. Düşünüyorum da yokuşlarda Honda'da neydi öyle yarabbi hızı düşmesin diye 4000-5000rpm'ler...
    Direksiyon bana gayet yumuşak geldi ve koltuklar çok güzel sarıyor insanı, rahat ve konforlu. Araba'da şu ana kadar sevmediğim tek şey ses sistemi, ne yaptıysam da bir türlü açık ve net bir ses elde edemedim. CD 400 plus takılı orijinal üstünde gelen. USB ve Aux girişi var. USB'de klasör sistemini de göstermekte.

    Bir yorumda bulunmak istiyorum. Bugün arkadaşın Golf 6'sına bindim 2011 model trend paket, birkaç işimizi hallettik, koltuklar bildiğiniz iskemle. Astra'dan sonra o kadar rahatsız edici geldi ki. Astra'nın konforunun yarısını bile vermedi, arabamın kıymetini 2 kat daha iyi anladım. Comfortline paket koltuklar için bir şey diyemiyorum binmediğim için haliyle. Şimdilik bu kadar. Yazan çizen yorumda bulunan herkese çok teşekkür ederim, daha iyileri sizlerin olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jon doe -- 13 Kasım 2016; 21:29:45 >







  • Lpgli astra daha az yakar bu bir gerçek ama iki aracı da eşit şartlarda kıyaslarsak aralarında 1.5 2 litrelik bir fark olur uzun sureli ortalamada. Şehirdışı fark daha da azalır. Bu sıralar araç piyasası çok yüksek, 1.5 sene önce Leonun sıfırı 50 bin tl idi zaten. İkinci elde ilk sahibinden temiz kazasız hor kullanılmamış bir araç düşürürseniz ikisi de pişman etmez.

    İki aracın da süspansiyonları sert, malzeme kalitesi konusunda astra ufak farkla daha iyi, multimedya sistemi konusunda leon daha iyi, düşük hızlardaki performanslı kullanımlarda iki araç arasındaki beygir farkını da çok hissetmezsiniz, Astra 1.5 ton çünkü. Ama 120den sonra astra bariz daha hızlı olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam astranın bahsettiğiniz kasasına da bindim ve leon 2016ya da bindim. İki arabayı da sürücü koltuğuna oturmuş biri olarak değerlendirecek olursam kalite arıyorsanız kesinlikle astraya binin derim. Çekişi iyi, gerçekten sürüş keyfi veriyor, dış hatları güzel. Daha sportif, daha küçük, daha tasarruflu bir araç arıyorsanız leon almanızı tavsiye ederim. Fakat belirtmek lazım; astrada aldığım keyfi vermedi leon bana. Kişiye göre de değişebilir tabi.

    Edit: imla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Balgambaz -- 28 Eylül 2016; 0:50:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    İkinci el fiyatları konusunda çok haklısınız hocam fakat artık alıp çekilmek lazım bir köşeye çünkü hiç inmiyor sürekli artıyor. Bazı araba ve fiyatlarını görünce kendini tutamıyor insan neymiş efsane kasa diye 15 yaşında arabaya 30 35 çekmeler. Neyse konumuza dönersek km si düşük araçlar belirlediklerim 40 50bin km. aralığındalar genelde. Astra gayet dolu hele de uyguna cosmo olursa çok daha dolu olacak inşallah. Dizel arabalara da baktım bu sınıfta birbirine rakip sayılabilecek ama km çok yüksek maalesef o kadar kullanılmış arabalara da sırf dizel diye ikinci eline 50bin vermek istemiyorum açıkçası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Balgambaz B kullanıcısına yanıt
    Açıkçası astra ya daha yakınım hocam. Tasarruf kısmınıza atıfta bulunmam gerekirse konuda belirttiğim gibi bunu lpg ile çözeceğim inşallah. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Genel görüş sürüş dinamikleri açısından astra nın daha iyi olduğu yönünde araba forumlarında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ikinci el dizel araç almanızı önermiyorum. Genelde agresif kullanılmış oluyorlar, dizel araçların kilometresiyle daha çok oynanıyor ve yakıt pompasında da sorun çıkabiliyor. Araştırmalarıma dayanarak kendi fikrimi söylüyorum. Alacaksanız dolusundan bir 2015-2016 Renault Clio HB'de tavsiye edebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam , Sorunsuz otomatik vites , Bol donanim, Lpg'ye Uyum , Turbo Motor , Yakisikli bir tasarim, Yoltutus vs gibi avantajlari varken , Leon'a yonelmek macera olur.Astra'nin tek handikapi agir olmasi, ama 140 bg turbo motor gayet guzel.
    Leon ekonomik ama belli sartlarda.En ufak sıkistirmada ya da zorlanmada , Astra'dan daha fazla yakabilir.Astra'nin motora ayrica Lpg takiliyor, Leon istedigi kadar az yaksin, Lpg'li Astra'nin yakit ekonomisine yetisemez.
    Bence dogru Tercih Astra'dir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Balgambaz B kullanıcısına yanıt
    Öneriniz için çok teşekkür ederim. Clio hb dolusunu hiç görmedim ama sırf segment farkından dolayı bile astra nın iç mekan kalitesine yaklaşamayacagini ve onun kadar dolu olamayacağını düşünüyorum hele ki cosmo paket karşısında hiç şansı olmadığı kanısındayım. Motoruna sözüm yok tabi ki,dizel motorda kendini ispat etmiş bir marka. Fakat yine de boyasız orijinal 2013 2014 sport ya da cosmo astra hb seçimim olacak gibi duruyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • furkantasdemir kullanıcısına yanıt
    Aynen ben de dediğiniz kriterler ışığında ele aldığımda astra ağır bastı ama hani yine de foruma sormak istedim. Bu arabaların ikisini de hiç kullanmadım. Yalnız leon style paket doluluk açısından ortalamanın üstünde ve yakıt tasarrufunun bir hayli iyi olduğunu okuyunca kafamı karıştırdı iki gündür. Ama ortak kanı tahmin ettiğim gibi astra yönünde gibi şimdilik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra iyidir o zaman hocam araba hem ağır hem yol tutuşu iyi. Yanınızdan ağır vasıta geçince savurmaz, çekişi de iyidir dediğim gibi. İyice araştırmadan almayın derim yinede. 1400 Turbo motor kendisiyle birlikte 1.5 ton+yolcu çekmede yeterli. Binildiğinde hiç bir eksiklik hissettirmiyor ancak ses ve multimedya sistemleri bana leonda daha iyiymiş gibi geldi. Astrada güzel bir parça seçip sesi 25e kadar açtığımda çok fazla titreme hissettirmiyor, leonda bass bir parça açıp sesi çok değil birazcık açınca direksiyon kuş serilerinde olduğu gibi, elimde kalacakmış hissiyatı uyandırıyor. Eklemek istedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Balgambaz B kullanıcısına yanıt
    Valla ses sistemi ortalama olsa yeter bana zaten :). Normalde hep kaliteli ses isterim kulağımda iyidir ama ortalama bir şey olsa yeter. Arabanın ses yalıtımı için 100'den sonra rüzgar sesi almaya başlıyor diyenlerde var ama ne derece kestiremiyorum. Daha önce 1 yıl 2006 Civic kullandım onda çok şikayet ediyordum ses yalıtımından gerçekten berbattı. Şimdi bakıyorum 35 40bin TL talep ediyorlar o arabalara alanlara da allah akıl fikir versin diyorum, bomboş arabaya o kadar para yazık cidden. İnşallah temiz bir astra bulabilirim maddi limitlerime uyan.
    Piyasa o kadar değişken ve saçma sapan fiyatlar var ki, enjoy active paketi cosmo'dan daha pahalıya ilana koymuş, üstelik ikiside benzer temizlik ve kilometrelerde. Herkes arabasını bulunmaz nimet sanarak koyuyor ilanlara sanki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jon doe -- 28 Eylül 2016; 15:37:49 >
  • Araba pazarlarını gezmenizi tavsiye ederim. Baktığınız site sanırım malum site Orada bomboş 1990 BMW E30 kasa 3.20 baktım, 12-18bin arası değişken. Ankara'da araba pazarına baktım, daha güzel, temiz, daha düşük kilometrede ve modifiye için masraf harcanmış bir arabaya 9.800 istedi gencin biri.

    Ben de 1967 Ford Mustang arıyorum 2-3 yıldan beri. Ancak kafama yatan bir şey bulamadım. Eski model araçlar daha binilesi geliyor bana nedense. E30 değil de mesela bir Impala, Mustang, Thunderbird, 74-76 Mercedesler, VW 1303S'ler... Dış görünüşleri güzel ve klasik otomobil olduğu için maneviyatı oluyor. Baktığım araçlarda herhangi bir ötme üfleme yoktu Mustang'lerde ama bulamadık hala pazar pazar, site site dolaşıyoruz bakalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Balgambaz -- 29 Eylül 2016; 2:49:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser_q

    Valla ses sistemi ortalama olsa yeter bana zaten :). Normalde hep kaliteli ses isterim kulağımda iyidir ama ortalama bir şey olsa yeter. Arabanın ses yalıtımı için 100'den sonra rüzgar sesi almaya başlıyor diyenlerde var ama ne derece kestiremiyorum. Daha önce 1 yıl 2006 Civic kullandım onda çok şikayet ediyordum ses yalıtımından gerçekten berbattı. Şimdi bakıyorum 35 40bin TL talep ediyorlar o arabalara alanlara da allah akıl fikir versin diyorum, bomboş arabaya o kadar para yazık cidden. İnşallah temiz bir astra bulabilirim maddi limitlerime uyan.
    Piyasa o kadar değişken ve saçma sapan fiyatlar var ki, enjoy active paketi cosmo'dan daha pahalıya ilana koymuş, üstelik ikiside benzer temizlik ve kilometrelerde. Herkes arabasını bulunmaz nimet sanarak koyuyor ilanlara sanki

    Baktiginiz araclar esnaf arabası.bu markalardan,arac aliyorsaniz haliyle bu tarz ilanlarida,normal karsilayin.eger bu iki arac arasindan tercih yapacaksaniz astra alin.zaten su sartlarda senelik 10 15bine falan geliyor km niz dizele gerek yok.dizel alacaksaniz c4 olur.
    Lpg ile kullanacaksaniz alternatifiniz auris olur.leonu gecin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser_q

    Aynen ben de dediğiniz kriterler ışığında ele aldığımda astra ağır bastı ama hani yine de foruma sormak istedim. Bu arabaların ikisini de hiç kullanmadım. Yalnız leon style paket doluluk açısından ortalamanın üstünde ve yakıt tasarrufunun bir hayli iyi olduğunu okuyunca kafamı karıştırdı iki gündür. Ama ortak kanı tahmin ettiğim gibi astra yönünde gibi şimdilik

    Leon yakıt ekonomisi konusunda iyi olabilir fakat neticede benzinli araç, lpg uyumu yok. Yakıt masrafı astraya göre belirgin biçimde fazla olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 50 bine dediğiniz özellikte boyasız astra bulmanız oldukça zor bence. Ancak ufak tefek kazası olan bulunabilir. Makyajlı kasa 2012 de gelmiştir. 2012 model olup makyajlı olan ve olmayan araçlar vardır.

    Astra alacaksanız tercihiniz bence otomatikten yana olmalı çünkü d ye tak unut tarzında bir otomatik şanzıman ve 6 vites. Bu yüzden ikinci el ilanlara bakarsanız çoğunluğunun otomatik olduğu göreceksiniz. 1.4 ler genelde otomatik satmıştır.

    Astranın yalıtımı golf gibi olmasada iyidir. Eski hondanızla alakası yoktur.

    Cosmo donanımın artısı afl farları ve birkaç ekstra donanımdır.
    Ancak sport donanım astrada spor koltuklar, spor tipte yumuşak ve kalın direksiyon vardır. Bunlar aracı kullanırken bu tarz şeyleride seviyosanız aracı rakipsiz hissettirir. Çünkü benzer koltuk ve direksiyon hemen hemen sadece premium c segmenti araçların spor paketlerinde var. Ancak koltuklar insanı tuttugu için herkes rahat edemeyebilir. Bazı insanları bunaltabilir.




  • 1.2 TSİ ı hor kullanırsanız ufak olduğuna bakmayın 11 LT den aşşağı düşmüyor.
  • Arkadaşlar cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim. Araştırmalar neticesinde beni Opel'e iten sebepler kısaca;
    1-Güçlü ve turbolu bir motoru LPG avantajıyla sunması dolayısıyla sahibine yakıt tasarrufu sağlayabilmesi
    2-Arka watts bağlantısı sayesinde yol tutuşunda hissedilir iyileştirme ve viraj kabiliyetine sahip olması(Yılda 1-2 kere olsa da bu özellikten yararlanmak insanı memnun eder diye düşünüyorum)
    3-Sport paketinde sunulan özelliklerin gayet tatminkar olması(Led gündüz farları, Hız sınırlama/sabitleme, Otomatik far ve yağmur sensörü vs.)
    4-Ön koltuğa oturduğunuzda genel kalitesinin tatminkar olması, özellikle direksiyonunu yakışıklı buldum(Arkadaşın 1.3CDTI Sport arabasından biliyorum)
    5-Gözümde hep belli bir prestiji olan ve hep sempati ile baktığım(Her ne kadar bu kasanın gereksiz derecede ağır üretildiği eleştirisinde bulunsam da) OPEL markasının olması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jon doe -- 29 Eylül 2016; 20:16:04 >




  • Balgambaz B kullanıcısına yanıt
    Bu hafta sonu müsait olursam bir göz atmayı düşünüyorum. İşiniz zor, umarım istediğiniz temizlikte bir araba bulursunuz :)
  • Turbolu motora lpg önermek ve uyumlu demek, bunlarin atmosferigi bile tam uyumlu degil ki lpg ye turbolusuna lpg uyumlu deniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selmand kullanıcısına yanıt
    Muhaha hahaha yazmaktan başka varsa bir bildiğiniz yazınız. Uyumsuzsa nedir ne değildir söyleyin aydınlansın herkes. Opel forumlarında bu motora lpg uygulatıp kullanan bir dünya kullanıcı var, 60 70bin kmdir kullanılıyor. Magnezyum çelik subap olayından başka bir bildiğiniz varsa söyleyiniz. Aksi takdirde konuyu sulandiracak türden cümleler yazmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.