Şimdi Ara

Debriyaj (Baskı-Balata) Problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
770
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Aracımda kısa süredir vites geçişinde problemler yaşıyorum. Özellikle 1. vites ve 2. viteste zor geçişler oluyordu. (1. viteste daha fazla problemli geçiş vardı). Daha sonra döner kavşakta vitesi 1'e geçirmeme rağmen aracın gitmediğini fark ettim ve vitesi kendiliğinden boşa attığını gördüm. Bu durumu 2 kez yaşadım. Bu olaydan sonra aracı sanayide bir servise götürdüm ve debriyaj veya vites dişlilerinde problem olup olmadığını sordum. Adam araca bindi vites geçişleri sorunsuzdu fakat debriyaj setinin değişmesi gerektiğini ve debriyaj pedalının çok sert olduğunu belirtti. Ayrıca debriyaj pedalına basarkenki süreçte hafif gıcırtı (yay gerilimi sesi gibi) vardı (Hala daha var). Ben yine de para koparmak istemiş olabilir diye internette araştırma yaptım ve aracı kendim de test etmek istedim. Durur halde araç eğer 5. viteste, benzinli araçlar için 4000 devirdeyken debriyajı hafif hafif bırakarak aracın hareket edip etmediğini kontrol etmek gerektiğini, eğer araç stop ederse debriyaj sisteminin sağlam, eğer buna rağmen hareket ederse debriyaj sisteminin aşınmış ve değiştirilmesi gerektiği yazıyordu. Aracı 5. viteste 3500-4000 devirdeyken debriyajı bıraktığım halde stop etmedi araç. Fakat bu bilgi ne kadar doğru emin olamadım sizlere de danışmak istedim. Çok uzun bir yazı oldu kusura bakmayın ama tüm detaylarıyla anlatmak istedim. Görüşleriniz nedir bu konu hakkında yardımcı olursanız sevinirim.
    Not: Araç 1.8 motor benzin+lpg. Testi lpg ile çalışır halde yaptım. Ayrıca testten sonra arabadan yanık kokusu gibi tuhaf kokular geldi.







  • Ustanın dediği büyük ihtimalle doğru. Yaptığınız testte stop etmeden devam ettiyse, balata artık sıyırıyor demektir. İçinize sinmesi için bir ustaya daha gösterin derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kasto_37 kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi başka bir ustaya da göstermem daha iyi olur. Çünkü yaptığım testin çok güvenilir olduğunu düşünmüyorum çünkü doğru becerememiş olabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben debriyaj testini şöyle yapıyordum mesela. araç 2. viteste 20-30 ile giderken sol ayağımla hafiften frene dokunurken diğer yandan da gaz veriyordum, eğer balata bitikse o esnada kendini belli ediyordu. ayrıca bahsettiğiniz vites atma sorunu senkromeç'den de yapabilir diye biliyorum.
  • Hocam bende balatayı 1 ay önce kadar değiştirdim o testleri yapmamanızı tavsiye ederim araçta çekişten düşme varsa araba bağırıp gitmiyorsa bunlarda balatanın bittiğini gösterir.
  • Cevaplarınız için teşekkür ederim. Aslında dediğiniz gibi sakin bir yolda devir-hız senkronizesini test etmem en iyisi olacak.
  • baskı balatası saglam bir araç 5 ci viteste kalkmaz...

    ayrıca sizin sıkıntı baskı balata sıyırması değil sanki yapışması gibi geldi...

    bizim şirketteki dacia da da var aynı sorun... baskı balata çok ısınınca 1 ci vitesten çıkmıyor yada 2 ye taktığımda garç diye ses yapıyor...

    baskı balata değişecek...
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz için teşekkür ederim Acaba 5.viteste debriyajı yavaş çektiğim için mi hareket etti diye düşündüm o yüzden emin olamamıştım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.