Şimdi Ara

Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
1.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük_Darius

    HoloLens değil bir kere HaloLens dk 1 gol 1.

    Merhaba,

    Evet gerçekten gol oldu.

    https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/en-us

    Sevgiler,
    Mesut Çevik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baelros

    32bit islemci koymalarinin mantikli bir aciklamasi var mi? Anladigim kadariyla etrafta her objeyi analiz edip ona gore bir geribildirimde bulunup sekillendirmeleri yapmasi gerekiyor. Neden 64bit degilde 32bit mimari kullanmislar? Bir de fiyat asiri ucuk. Sanal gerceklik uzerine yatirimlar artarken boylesi bir fiyat koymak gelistiricileri uzaklastirir.

    Host CPU hesap vs. ile ilgilenmeyeceğinden pek bi önemi yok. HPU dedikleri zımbırtı analiz için ne yapılıyorsa yapmaya çalışıyor. Burda önemli olan yeterince düşük gecikme ile gerçek ortamdaki değişiklikleri analiz etmeye çalışıp Host'a yollamak ve ondaki sanal nesne ne eklenecekse eklemesini sağlamak. Yeterince düşük gecikme olmazsa her hareket tırtıklı / atlamalı olur. Kafa hareketine göre sistemin gerçek dünyadaki değişikliği analiz edip sanal nesneyi ona uyan şekilde yerleştirmesi gerekiyor ki diğer VR'lar için bütün yük PC'deki single-thread yeteneği ile alakalı.

    DSP'lere belli sabit işlem yükü verildiğinden CPU tarzı yapı illaki olması gerekmez. Mesela Movidius'un Myriad çipinde(VR ile alakalı değil) görüntüğü hızlıca filtrelemek için(sharpen/resize vs.vs.) sonra da belli bi AI algo'sunu hızlıca işlemek için altyapı var. Bu sayede bi drone'a mesela çok düşük güç tüketimi ile iyi sayılacak bi akıllı görüntü işleme/nesneyi algılayıp nesnenin türüne göre etrafındn dolaşma vs. gibi yapay zeka işi verilebiliyor. Bu HPU'daki DSP'ler de benzeri şekilde çalışıp çok katmanlı veri kümeleri oluşturmaya çalıştırtılabilir (biri'i mesela point cloud oluşturur, diğeri derinlik verisi toplar, üçüncüsü hareket verisinin ortalamasını alır, dördüncüsü hareket verisi ile derinlik verisini eşleştirmeye çalışır, beşincisi yollanan IR noktaları toplar, altıncısı bu IR noktalardan referans noktaları oluşturmaya çalışır vs...).

    VR'da olay immersive / içine çekme. Tamamen sanal dünyadasın ve en basit şeyler bile kullanıcıyı içine çekip etkileyici olabiliyor. AR, sanal ile gerçeği üst üste oturtmak ise, kullanıcıyı bi yere kadar kandırabilir veya umursamamasını sağlarız. Sonrasında alışma/uyum faktörü devreye girer ve kafayı çevirince sanal nesnenin atlamaları titremeleri alakasız davranışlar tamamen can sıkmaktan öte VR'daki içine çekme olayının tam tersine dönmesine yol açıp rahatsızlık vermeye başlar.

    Bu, 20-25 fps ile takılan, strutter sorunu olan, titreyen, atlamalar olan, PC oyunu oynamaya benziyor. Oyunun konusu veya gerçekçi graafikler ilk başta içine çeker, cazibe yaratır. Sonrasında dayanılmaz noktaya gelmeye başlar. AR'nin de problemi böyle, çok düşük gecikme ile çok sayıda hesap yapıp sanal'ın gerçeğin üstüne oturtulması gerekiyor. Gecikme oluştukça kafa hareketi -> gerçek dünya -> sanal nesneler ve sanal nesnelerin konumları arasında uyumsuzluklar oluyor. Bunu aşmanın en kolay yolu gerçek dünyada referans noktaları kullanmak. Hani a4-a3 kağıt üstüne print almak gerekiyor sonra onun üstünde karakterleri düzgün gösterebiliyoruz ya bazı AR oyunlarında onun gibi. Yada laser tag gibi ortam düşünün,ama duvarlar yerler vs. hepsinde paralel dikey çizgiler noktalar var. Sistem referans noktalarından hareketle sanal nesneleri gerçekle daha kolay birleştirebilir.

    Ama bu Hololens veya diğer VR'lar ile herhangi bir ref. noktası olmadan, resgele bi odaya canavar ekleyip bunun olabildiğince mantıklı,düzgün durabilmesi için çok fazla işlemi düşük gecikme ile yapması lazım. Problem o zaten.




  • Cyclopsa benzettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amacı Olmayan Adam

    Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme


    Bir cisim yaklaşıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük_Darius

    HoloLens değil bir kere HaloLens dk 1 gol 1.

    Yok homolens
  • Bunu da aliexpressden almadınız inşallah

    Şaka bi yana inceleme için teşekkürler.
  • 3000 dolar + vergi ekliyolar 3300 dolar olur herhalde 10000 TL guzel fiyat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amacı Olmayan Adam

    Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme






  • Anladığım kadarıyla geleceği olan sağlam bir teknoloji. Ama geliştirilmesi lazım.
  • Bunlar işin başı, ilerde çok daha gelişmiş cihazlar ile müthiş işler çıkacaktır. Çocuklarımız ve torunlarımız müthiş teknolojiler görecek insanlık kendi sonunu getirmezse.
  • Komutan logar bir cisim yaklaşıyor
  • Bu son kullancılar için değil geliştiriciler için bu teknoloji daha çok erken ve pahalı gidin Youtube da 1-2 video izleyin de ağzınız açık kalsın donanımhaber de neden kullanım ekranını koymamış anlamadım kendi içinde kaydetmesini sağlayan yazılım bile var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speed-Step

    quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük_Darius

    HoloLens değil bir kere HaloLens dk 1 gol 1.

    Merhaba,

    Evet gerçekten gol oldu.

    https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/en-us

    Sevgiler,
    Mesut Çevik

    reis adam düşündüğü şeyin üstünde oturduğu için oluyo öyle idare et




  •  
    Merhaba ben Mesut Çevik bu videomuzda Microsoft'un sanal ile gerçeği birleştiren gözlüğü HoloLens'i inceliyeceğiz.
    HoloLens, Oculus ve HTC Vive aksine kullanıcıyı farklı bir dünyanın parçası yapmaktansa sanal içerikleri bulunduğumuz dünyaya getiriyor.
     
    Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme 

    Bunu yaparken de herhangi bir ekstra donanıma ihtiyaç duymuyor. 32bit Intel Atom işlemci 1GB bellek GPU ve HPU yani Holografik İşlem Ünitesine sahip olan kask, çevremizi ön yüzde her ki tarafa denk gelen kameralar ile tarıyor.
     
    Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme 

    Bu 4 farklı kameradan gelen bilgi Microsoft'un kendi tasarımı olan özel Holografik işlem biriminde gerçek zamanlı olara işlenerek sanal dünya ile gerçek arasında geçiş sağlanıyor.
     
    Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme 

    28nm üretim süreciyle işlenen ve 28 adet dijital işlem birimine sahip olan HPU, sistem belleği dışında kendi 1GB LDDR3 belleğine sahip ve saniyede 1 tirilyon işlem yapabilme kabiliyetine sahip.

    Tam yük altında da 10W gibi mobil bir platform için hatrı sayılır bir güç tüketimi yapıyor. Gerçek dünya kameralar sayesinde işlenirken oluşturulan hologramlar ise özel bir gözlük düzeniyle kullanıcıya aktarılıyor.

    Pikseller yerine ışık noktalarıyla görüntü keskinliğinin değerlendirildiği lensler tam güneş altında tatmin edici performans vermekten uzak olsalar da kapalı ortamlarda hologramları net bir şekilde görmemiz için yeterli performansı sunuyorlar.

    Görüş alanımız ise oldukça kısıtlı. Etrafımızı saran bir sanal dünyadan çok uzaktan büyük bir ekrana bakıyormuş hissi yaşıyorsunuz. Açıkçası mükemmel olmasa da şu anki hali de teknoloji tutkunlarını etkilemek için yeterli.
     
    Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme 

    Parmak ve el hareketler ile kontrolün sağlandığı kaskın işletim sistemi Windows 10 ve ortasına yerleştirilen 2mp kamera ile dilerseniz gördüğünüz şeyleri de kayıt altına alabiliyorsunuz.

    Kafa ayarı pratik bir şekilde yapılan ve ağırlığı rahatsız edici olmayan kaskın şarjı Micro USBportu üzerinden yapılıyor ve güç butonu yanında yer alan ledlerle pil durumu hakkında da hızlıca bilgi alınabiliyor. Kaskı taktıktan sonra ilgili bilgileri kask ekranından takip edebiliyorsunuz.
     
    Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme 

    Kontroller el hareketleri ile sağlandığı için üzerinde olabildiğince az tuş var. Ses çıkışı ise üzerindeki 2 tane dahli hoparlör ile sağlanıyor. Dilerseniz kulaklık takabiliyorsunuz ama kulak üzerine denk gelen hoparlörler o kadar etkililer ki sanki bir kulaklık takıyormuşsunuz deneyimi yaşıyorsunuz ve en azından ben ekstra bir kulaklık takma ihtiyacı hissetmedim.
    Genel deneyim hakkında konuşmak gerekirse eğer, Microsoft'un yayınladığı videolarla HoloLens'in gerçek kullanım performansı arasında yakın uzak bir ilgi yok.
     
    Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme 

    Belirttiğim gibi sanal dünyayı gördüğünüz alan kısıtlı kısacası çevrenizi saran bir görüş alanı yok. Oluşturulan hologramlar çevredeki ışıktan fazlaca etkileniyorlar. Eğer çevrede güçlü ışık kaynakları varsa gördüğünüz hologramlar da o kadar silikleşiyor.

    Sistem parmak ve el hareketlerini genelde hatasız anlıyor fakat öncesinde biraz antreman yapmanız gerekiyor.
    Oluşturulan hologramlar gerçek dünya içinde kusursuz sabitleniyorlar. Bir duvara sabitlediğiniz ekran bir kaç adım atıp arkanızı dönerek konumdan uzaklaşsanız dahi uzaktan baktığınızda hala duvarsa sabitlediğiniz yerde durmaya devam ediyor.
    Kaskın çevreyi taraması ve bu sırada gerçek dünya üzerinde görselleştirilen poligonlar inanılmaz etkileyici. Bir an için kendinizi bilim kurgu filminin parçası gibi hissediyorsunuz.
     
    Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme 

    Kaskın geleceği içinse görüş alanının genişletilmesi ve geliştiricilerin hayal dünyası büyük önem taşıyor. Zira yep yeni bir kontrol şekli ve görüş açısı ile birlikteyiz. Yapılabileceklerin sınırı yok gibi.

    Şu an için son kullanıcıya satılmayan ve ne zaman satışa çıkacağı hakkında bilgi bulunmayan HoloLens'in geliştirici sürümü 3000 dolara temin edilebiliyor. Paranız varsa geliştirici olmanıza gerek yok bu bilim kurgu filmlerinden fırlamış gibi görünen teknolojik gözlüğü denemeye şimdiden başlayabilirsiniz. Kutudan çıktığı gibi çalışır vaziyette emrinize sunuluyor.
     
    Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme 
     
    İnceleme sonunda çektiği muhteşem görüntüler için Erdi'e teşekkür ederim. Bu kısa deneyim turunu onsuz kayda alamazdım.
     







  • Ouvv














    Sao
  • 3000$ baya ucuzmuş.
  • Ucuzmuş 3 tane alirim
  • Arşive aldım fotoları ilerde lazım olur
  • 32bit islemci koymalarinin mantikli bir aciklamasi var mi? Anladigim kadariyla etrafta her objeyi analiz edip ona gore bir geribildirimde bulunup sekillendirmeleri yapmasi gerekiyor. Neden 64bit degilde 32bit mimari kullanmislar? Bir de fiyat asiri ucuk. Sanal gerceklik uzerine yatirimlar artarken boylesi bir fiyat koymak gelistiricileri uzaklastirir.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.