Bildirim
Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme
Kuashidai Mini Kamera Dedektörü Mikro Kamera Bulucu Otel Anti Açık Çekim Casus Kamera Kızılötesi Dedektörü : Amazon.com.tr: Elektronik
https://www.amazon.com.tr/dp/B09BYYNZF3
7 sa. önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: Büyük_Darius
HoloLens değil bir kere HaloLens dk 1 gol 1.
Merhaba,
Evet gerçekten gol oldu.
https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/en-us
Sevgiler,
Mesut Çevik -
quote:
Orijinalden alıntı: Baelros
32bit islemci koymalarinin mantikli bir aciklamasi var mi? Anladigim kadariyla etrafta her objeyi analiz edip ona gore bir geribildirimde bulunup sekillendirmeleri yapmasi gerekiyor. Neden 64bit degilde 32bit mimari kullanmislar? Bir de fiyat asiri ucuk. Sanal gerceklik uzerine yatirimlar artarken boylesi bir fiyat koymak gelistiricileri uzaklastirir.
Host CPU hesap vs. ile ilgilenmeyeceğinden pek bi önemi yok. HPU dedikleri zımbırtı analiz için ne yapılıyorsa yapmaya çalışıyor. Burda önemli olan yeterince düşük gecikme ile gerçek ortamdaki değişiklikleri analiz etmeye çalışıp Host'a yollamak ve ondaki sanal nesne ne eklenecekse eklemesini sağlamak. Yeterince düşük gecikme olmazsa her hareket tırtıklı / atlamalı olur. Kafa hareketine göre sistemin gerçek dünyadaki değişikliği analiz edip sanal nesneyi ona uyan şekilde yerleştirmesi gerekiyor ki diğer VR'lar için bütün yük PC'deki single-thread yeteneği ile alakalı.
DSP'lere belli sabit işlem yükü verildiğinden CPU tarzı yapı illaki olması gerekmez. Mesela Movidius'un Myriad çipinde(VR ile alakalı değil) görüntüğü hızlıca filtrelemek için(sharpen/resize vs.vs.) sonra da belli bi AI algo'sunu hızlıca işlemek için altyapı var. Bu sayede bi drone'a mesela çok düşük güç tüketimi ile iyi sayılacak bi akıllı görüntü işleme/nesneyi algılayıp nesnenin türüne göre etrafındn dolaşma vs. gibi yapay zeka işi verilebiliyor. Bu HPU'daki DSP'ler de benzeri şekilde çalışıp çok katmanlı veri kümeleri oluşturmaya çalıştırtılabilir (biri'i mesela point cloud oluşturur, diğeri derinlik verisi toplar, üçüncüsü hareket verisinin ortalamasını alır, dördüncüsü hareket verisi ile derinlik verisini eşleştirmeye çalışır, beşincisi yollanan IR noktaları toplar, altıncısı bu IR noktalardan referans noktaları oluşturmaya çalışır vs...).
VR'da olay immersive / içine çekme. Tamamen sanal dünyadasın ve en basit şeyler bile kullanıcıyı içine çekip etkileyici olabiliyor. AR, sanal ile gerçeği üst üste oturtmak ise, kullanıcıyı bi yere kadar kandırabilir veya umursamamasını sağlarız. Sonrasında alışma/uyum faktörü devreye girer ve kafayı çevirince sanal nesnenin atlamaları titremeleri alakasız davranışlar tamamen can sıkmaktan öte VR'daki içine çekme olayının tam tersine dönmesine yol açıp rahatsızlık vermeye başlar.
Bu, 20-25 fps ile takılan, strutter sorunu olan, titreyen, atlamalar olan, PC oyunu oynamaya benziyor. Oyunun konusu veya gerçekçi graafikler ilk başta içine çeker, cazibe yaratır. Sonrasında dayanılmaz noktaya gelmeye başlar. AR'nin de problemi böyle, çok düşük gecikme ile çok sayıda hesap yapıp sanal'ın gerçeğin üstüne oturtulması gerekiyor. Gecikme oluştukça kafa hareketi -> gerçek dünya -> sanal nesneler ve sanal nesnelerin konumları arasında uyumsuzluklar oluyor. Bunu aşmanın en kolay yolu gerçek dünyada referans noktaları kullanmak. Hani a4-a3 kağıt üstüne print almak gerekiyor sonra onun üstünde karakterleri düzgün gösterebiliyoruz ya bazı AR oyunlarında onun gibi. Yada laser tag gibi ortam düşünün,ama duvarlar yerler vs. hepsinde paralel dikey çizgiler noktalar var. Sistem referans noktalarından hareketle sanal nesneleri gerçekle daha kolay birleştirebilir.
Ama bu Hololens veya diğer VR'lar ile herhangi bir ref. noktası olmadan, resgele bi odaya canavar ekleyip bunun olabildiğince mantıklı,düzgün durabilmesi için çok fazla işlemi düşük gecikme ile yapması lazım. Problem o zaten.
-
Cyclopsa benzettim -
-
quote:
Orijinalden alıntı: Büyük_Darius
HoloLens değil bir kere HaloLens dk 1 gol 1.
Yok homolens -
Bunu da aliexpressden almadınız inşallah
Şaka bi yana inceleme için teşekkürler. -
3000 dolar + vergi ekliyolar 3300 dolar olur herhalde 10000 TL guzel fiyat. -
-
Anladığım kadarıyla geleceği olan sağlam bir teknoloji. Ama geliştirilmesi lazım. -
Bunlar işin başı, ilerde çok daha gelişmiş cihazlar ile müthiş işler çıkacaktır. Çocuklarımız ve torunlarımız müthiş teknolojiler görecek insanlık kendi sonunu getirmezse. -
Komutan logar bir cisim yaklaşıyor -
Bu son kullancılar için değil geliştiriciler için bu teknoloji daha çok erken ve pahalı gidin Youtube da 1-2 video izleyin de ağzınız açık kalsın donanımhaber de neden kullanım ekranını koymamış anlamadım kendi içinde kaydetmesini sağlayan yazılım bile var. -
quote:
Orijinalden alıntı: Speed-Step
quote:
Orijinalden alıntı: Büyük_Darius
HoloLens değil bir kere HaloLens dk 1 gol 1.
Merhaba,
Evet gerçekten gol oldu.
https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/en-us
Sevgiler,
Mesut Çevik
reis adam düşündüğü şeyin üstünde oturduğu için oluyo öyle idare et
-
-
Ouvv
Sao -
3000$ baya ucuzmuş. -
Ucuzmuş 3 tane alirim -
Arşive aldım fotoları ilerde lazım olur -
32bit islemci koymalarinin mantikli bir aciklamasi var mi? Anladigim kadariyla etrafta her objeyi analiz edip ona gore bir geribildirimde bulunup sekillendirmeleri yapmasi gerekiyor. Neden 64bit degilde 32bit mimari kullanmislar? Bir de fiyat asiri ucuk. Sanal gerceklik uzerine yatirimlar artarken boylesi bir fiyat koymak gelistiricileri uzaklastirir.
Benzer içerikler
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X