Şimdi Ara

Evinize Klima Montajına Geleceklerse Mutlaka Okuyunuz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
188
Cevap
50
Favori
121.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
28 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba;
    Yine bir bilinçlendirme yazısı ile karşınızdayım. Aslında Bu Metni, görsel ile destekleyecektim ama yoğunluktan vakit bulamıyorum. En azından fikir vermesi açısından sizlere paylaşma gereği duydum. Zaman içerisinde vakit buldukça konuyu revize ederim.
    Elbette sizlere faydası olsun diye kendi yazdığım bir yazı olması nedeniyle eksik kısımları olabilir, Bu eksikleri iletirseniz konuda revizyona gideriz arkadaşlar


    Klima Montajında Dikkat Edilmesi gereken Hususlar

    1- Montaj öncesi ilgili markanın teknik ekibi tarafından keşif hizmeti verilmiş olmalı ve bu hizmet mutlaka belgelendirilmelidir.

    2- Montaj noktası tüketicinin istediği değil, Servisin istediği değil, Teknik olarak en uygun ve ortak kararlaştırılmış yere yapılmalıdır. Servisin dediği yer olmak zorunda değildir. Ancak unutmayınız ki Tüketicinin dediği yer olmak zorunda da değildir. Sizin satıştan vazgeçme hakkınız olduğu gibi, Servisin montaj reddetme hakkı olduğunu unutmamalısınız

    3- Montaj yapılacak alanın elektrik tesisatının kontrolü ve topraklama hattının var olmasından ziyade kapasitesi tespit edilmelidir. Toprak hattı zayıf olan veya hiç olmayan mekânlarda yapılacak olan klima montajlarının, Yeni nesil klimaların yüksek elektronik donanım ve yazılımsal işlevlere sahip olması nedeniyle büyük risk içerdiği, aynı zamanda toprak hatsız mekânların can güvenliği açısından tehlike arz ettiği unutulmamalıdır. Yeni iş güvenliği yasası gereği de ARTIK elektrik bağlantıları yetkili servisler tarafından yapılmamaktadır.

    4- Klima için enerji kaynağı olarak prizler kullanılmamalı, en yakın buat veya mümkün ise sigorta panosundan klimaya özel 3 x 2.5 kesitte (Mümkünse TTR) özel hat çekilmeli, İç ünite yanına Sigorta mutlaka taktırılmalıdır. Dışarıya sigorta takılması ve Elektrik kablosuna ek yapılması gibi durumlar asla kabul görmeyen uygulamalardır.

    5- Elektrik tesisatlarında iç ünite 5 metre, Dış ünite 5 metre olacak şekilde sorumluluk Yetkili Servise aittir. Elbette yine kurumsal uygulamalara göre değişiklik göstermekle birlikte bu mesafelerin dışındaki tesisatlar, panodan klimanın takılacağı noktaya hat çekilmesi vs tüketici sorumluluğundadır.

    6- Montaj için duvara açılacak olan delik için mümkünse PUNCH kullanılmalıdır.

    7- İç ünite drenaj borusu çekildiği gibi mutlaka Dış ünite için de Drenaj Borusu çekilmelidir. Bu hizmet için servis tarafından ek ücret talep edilemez zira firmalar bu hizmetin karşılığında Yetkili servislere bedel ödemekte ve bu bedel içerisinde sizin 5 metreye kadar dış ünite tahliye borunuzun parası da bulunmaktadır.

    8- Bilmelisiniz ki BÜTÜN Markalar ve üretici firmalar VAKUM konusunu ZORUNLU kılmış ve bu doğrultuda tüm ekiplerini defalarca bilgilendirmiş, kurum içi bültenler yayınlamıştır ancak Montaj ekipleri zamansızlık bahanesi arkasına sığınarak veya bilinçsizlikten dolayı VAKUM KONUSUNU pas geçmektedir. VAKUMSUZ MONTAJ KLİMAYA İHANETTİR cümlesini forumumuza gelen her üyemize mutlaka ezberleteceğiz. İster sıfır montaj ister ikinci, ister 5 inci montaj olsun her söküm sonrası yeniden monte edilen klimaya MUTLAKA yeniden VAKUM yapılmalıdır

    9- VAKUM unsurunda süre OLMAZ. Vakumun bittiğine süre değil ibre karar verir. Bu doğrultuda 5 dakika 15 dakika 3 saat gibi söylemlerin forumumuzda ve GERÇEK klima dünyasında anlamı ve geçerliliği yoktur. Manometre bağlanarak ibrenin sıfırın altına düşmesi beklenir, eğer manometrede HASSAS SAAT var ise 10 dakika beklenir, ibrenin yerinden oynamadığı görülürse o zaman Vakum bitmiş demektir. İbre yerinden oynadıysa sistemde kaçak vardır, klima gazı salınmadan önce kaçak bulunmalı, yeniden vakum yapılmalı, yeniden 10 dakika beklenmeli, sorun giderildiyse o zaman sisteme gaz verilmelidir.

    10- ‘’Vakum yerine süpürme yapıyoruz’’ diyen teknik ekibi evden kovabilirsiniz en doğal ve yasal hakkınızdır zira sizden ÇALIYORDUR. Süpürme diye bir yöntem yoktur, süpürme kavramının hangi anlamda kullanıldığı Vakum konusunda yanlış bilinenler yazımızda işlenmiştir okuyabilirsiniz.

    11- Yetkili servisler KOLON ve KİRİŞ kesmeyi/delmeyi reddedebilirler. Bu, Deprem yönetmeliği ve bina güvenliği gerekliliğidir.

    12- Kesilen, delinen, kırılan tüm noktalar alçı ile kapatılmak zorundadır ancak Yetkili Servislerin Boyama zorunlulukları yoktur. Kurum içi eğitimlerde teknik ekiplere verilen bilgi ‘’Müşteri evine nasıl temiz girdiyseniz, aynı şekilde temiz çıkmak zorundasınız’’ şeklindedir.

    13- Uygulamalar markadan markaya değişmekle birlikte, en az 4 metre boru ücretsiz olarak sunulmakta (bazı markalarda 5-15m arası ALM. 5m Bakırdır) birlikte, bu metrajın üzerindeki her 1 metre için ek bedel ödemekle yükümlü olduğunuzu unutmayınız.

    14- Ürün içinden 5 metre boru çıktı, size 7 metre lazım, 2 metre ek yaptılar. YOK ÖYLE BİR ŞEY. Siz ekli boru kullanmak zorunda değilsiniz. Mademki 2 metre için sizden fark isteniyor, o halde ürün içerisinden çıkan 5 metreyi servise teslim edip, servisten 7 metrelik yekpare boru talep ediniz.

    15- 5 metre üzeri tesisata sahip klimalarınız için ilave gaz şarjını mutlaka yaptırınız. Boru çapı ve marka uygulamalarına göre değişmekle birlikte, 5 metreden sonraki her 1 metre için (Fabrika ortamında sistem içerisine 5 metre tesisat baz alınarak gaz şarjı yapılır) 20-30 gram ilave gaz sisteme likit olarak girilmelidir. ‘’R410A gazına ilave olmaz’’ diyen klimacı olmayanların lafına bakmayınız. Gerçek klimacılar sisteme gazı vermeden önce ne yapılması gerektiğini iyi bilir. Fazladan 5 metre demek 100 gram gaz demektir, sistemde toplasanız 600-800 gram gaz olduğunu düşünürseniz 100 gramın önemi daha iyi anlaşılmış olur. İlave gaz şarjınız yapılmazsa Sistem performansınız düşer unutmayınız.

    16- Klimanızın kalıcı elektrik bağlantısı EHLİYETLİ BİR ELEKTRİKÇİ tarafından yapılmak zorundadır. Kurumlara ve kurumların yetkili servislerinin dahi kendi arasındaki uygulama farklılıklarına göre bölgesel anlamda değişiklik gösteren bir konudur. Yasa gereği KESİNLİKLE servisin bağlaması yasaktır, ancak gelecek olan elektrikçi maliyeti kim tarafından karşılanacaktır o ayrı bir muamma dır. Şu anki koşullarda servisler ''Ben Bağlamam'' diyerek işin içinden çıkmaktadır bu nedenle mutlaka satın alın aşamasında bu maddeyi önce netleştiriniz.

    17- Montaja dair teknik tüm bağlantılar-vakum-gaz verilmesi-alçı yapılması-temizlik vb gibi tüm unsurlar bittikten sonra test aşamasında ortam ısısı ve Montajı yapılan klimanın üfleme derecesi dijital termometre ile ölçülüp tüketiciye gösterilmesi gerekir. Tüm bu unsurlar, size verilen hizmetin resmi belgesinde yazılı olmalıdır.

    18- Tüm Hizmetler bittikten sonra tüketici tarafından görsel ve işitsel tüm kontroller yapılır ve Yetkili Servisin düzenlemiş olduğu formun TEKNİK EKİP AÇIKLAMASI yazan bölüm mutlaka OKUNARAK karşılıklı imza altına alınmalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ado -- 10 Ağustos 2017; 23:40:50 >







  • Aslında kurumların denetim birimleri de mevcut ama birincisi her firmada yok, ikincisi ise olanlarda da yetersiz kalıyorlar hele ki yoğun sezonda.

    Ancak bu denetim mekanizması inanıyorumki çok yakın zamanda zaruri bir hal alacak.

    Bu işin yaptırım ayağı çok kolay hocam. Yetkili servisler, vermiş oldukları hizmetin bedelini üretici firmadan alıyorlar, Bu doğrultuda;

    1- Tüketicinin satın almış olduğu firma yetkili servis yönlendirmesi yapar
    2- Yetkili Servis tüketici adresinde gerekli hizmeti sağlar
    3- Hizmet bitti bilgisi sisteme girilir
    4- Denetleme birimine otomatik olarak görev emri açılır
    5- Denetleme personeli montaj yapılan adresi ziyaret eder, teknik kontrolünü yapar ve A-) Teknik prosedüre riayet edilmiş mi B-) Tüketici Memnuniyeti sağlanmış mı unsurlarını kontrol eder.
    6- Sonuç olumlu ise Sistemde hakkediş ödemesi onaylanır
    7- Sonuç olumsuz ise sistemde hakkediş ödemesi onaylanmaz ve Yetkili Servis Tüketici memnuniyeti sağlanmadan veya Teknik prosedüre uygun hale getirmeden o ödemeyi alamaz


    Bu şartlar altında 2-3 kere montaj parasını firmadan alamayan yetkili servis sahibi, Teknik personelinin işlerini ADAM gibi yapması için baskı yapmak zorunda kalacaktır. Zira bu işin bir kısmı servis sahipleri yüzünden, bir kısmı da personel yüzünden kaynaklanmaktadır.

    GERÇEK anlamda medeniyetin yakalandığı ülkelerde iş ahlakı denen bir olgu var hocam, bu nedenle yaptırım gerekliliği kalmıyor. Ancak bizim ülkemizde maalesef kanun ve nizam var olmakla birlikte 1- uygulanabilirlik yok 2- iş ahlakı yok gibi gerekçelerle bu düzen işlememektedir.

    Bir gün bu profesyonelliği yakaladığımız günleri göreceğiz umarım.
    Hocam biliyorum uzun iş ve de meşakkatli, Lakin ben yapardım emin olun. Zira haklı olduğumu biliyorum. Ben burada bir üyemizin 56TL para iadesini servise yaptırtmak için ortalığı ayağa kaldırdım, bu direnci biz göstermezsek istedikleri gibi at oynatırlar.

    Size ÜCRETSİZ MONTAJ vaadinde bulunuldu mu? Evet bulunuldu. Satış aşamasında veya keşif esnasında size bu bilgi verildi mi? Bildiğim kadarıyla Hayır. Bu durumda size düşen bu hizmetin VAAT EDİLDİĞİ GİBİ yapılmayacağı takdirde iade için devlet kanalı ile resmi işlem başlatacağınızı beyan etmektir.

    Yine de tabi ki takdir sizindir hocam. Konu para değil, konu, tüketicinin güveninin suistimal edilmesidir.

    Olaya hukuki açıdan dahi baksak, 6502 sayılı tüketiciyi koruma kanununun 13 üncü maddesi bu konuda gayet açık bir şekilde, sadece MAL değil HİZMET için de AYIP kavramını kabul etmiş ve şöyle demiştir.

    Buna göre ayıplı hizmet, (kısaltıyorum) objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması (yani ücretsiz montaj özelliği)

    Başka bir paragrafta ise ''tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi hukuki ve ekonomik eksikler'' diye devam ediyor yani siz bu ürüne bu kadar para verdiniz (yani 4 klima alınabilecek paraya 2 klima alıp aynı zamanda ücretsiz montaj hizmetinden de elektrikçi parası vermek (Hemde 2 kere) suretiyle mahrum bırakıldınız)

    2 kere 70 TL para ödeyeceksiniz hem de 1 eve 1 kere gelinmesine rağmen. İnsanlar 150TL ye komple klima monte ettiriyor hocam. Hem de elektriğinden gazından tuzuna alçısına kadar her şeyi yapılıyor bu hizmet karşılığında.

    İşin hukuki kısmını kurcalasanız size uyacak daha bir çok paragraf ve bu doğrultuda alınmış yargı kararları bulursunuz.

    Ben oturduğum yerden öyle kolayca yazıp çiziyor görülmek de istemem hocam, ama inanın yolda gördüğü açık egsoz araba ve motosikletleri dahi hiç üşenmeden plakalarını alıp, yapabiliyorsam resimleyip devlete bildiren ben, asla bu işi kabul etmez her kapıyı çalardım buna emin olun.

    Yazdıklarım kişisel görüştür ve sadece tavsiye niteliği taşır sizi malınızdan etmek veya markaya cephe almanızı sağlamak değil amacım. Sadece HAKKINIZ/HAKKIMIZ olan hizmetin verilmesini istiyorum o kadar
  • donanımcı123 kullanıcısına yanıt
    Aslında kurumların denetim birimleri de mevcut ama birincisi her firmada yok, ikincisi ise olanlarda da yetersiz kalıyorlar hele ki yoğun sezonda.

    Ancak bu denetim mekanizması inanıyorumki çok yakın zamanda zaruri bir hal alacak.

    Bu işin yaptırım ayağı çok kolay hocam. Yetkili servisler, vermiş oldukları hizmetin bedelini üretici firmadan alıyorlar, Bu doğrultuda;

    1- Tüketicinin satın almış olduğu firma yetkili servis yönlendirmesi yapar
    2- Yetkili Servis tüketici adresinde gerekli hizmeti sağlar
    3- Hizmet bitti bilgisi sisteme girilir
    4- Denetleme birimine otomatik olarak görev emri açılır
    5- Denetleme personeli montaj yapılan adresi ziyaret eder, teknik kontrolünü yapar ve A-) Teknik prosedüre riayet edilmiş mi B-) Tüketici Memnuniyeti sağlanmış mı unsurlarını kontrol eder.
    6- Sonuç olumlu ise Sistemde hakkediş ödemesi onaylanır
    7- Sonuç olumsuz ise sistemde hakkediş ödemesi onaylanmaz ve Yetkili Servis Tüketici memnuniyeti sağlanmadan veya Teknik prosedüre uygun hale getirmeden o ödemeyi alamaz


    Bu şartlar altında 2-3 kere montaj parasını firmadan alamayan yetkili servis sahibi, Teknik personelinin işlerini ADAM gibi yapması için baskı yapmak zorunda kalacaktır. Zira bu işin bir kısmı servis sahipleri yüzünden, bir kısmı da personel yüzünden kaynaklanmaktadır.

    GERÇEK anlamda medeniyetin yakalandığı ülkelerde iş ahlakı denen bir olgu var hocam, bu nedenle yaptırım gerekliliği kalmıyor. Ancak bizim ülkemizde maalesef kanun ve nizam var olmakla birlikte 1- uygulanabilirlik yok 2- iş ahlakı yok gibi gerekçelerle bu düzen işlememektedir.

    Bir gün bu profesyonelliği yakaladığımız günleri göreceğiz umarım.




  • Kablo renkleri için bir standart vardır. Merak ediyorsanız Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliği, 57. Maddede görebilirsiniz. Yalnız özellikle eski tesisatlarda buna uyulmadığı sıkça görülür. Bu kablo sarı-yeşil bu topraktır veya bu kablo açık mavi nötr hattıdır şeklinde yaklaşmayın. Mutlaka kontrol edin.

    Saygılar....
  • unusual_pscho kullanıcısına yanıt
    Hocam biliyorum uzun iş ve de meşakkatli, Lakin ben yapardım emin olun. Zira haklı olduğumu biliyorum. Ben burada bir üyemizin 56TL para iadesini servise yaptırtmak için ortalığı ayağa kaldırdım, bu direnci biz göstermezsek istedikleri gibi at oynatırlar.

    Size ÜCRETSİZ MONTAJ vaadinde bulunuldu mu? Evet bulunuldu. Satış aşamasında veya keşif esnasında size bu bilgi verildi mi? Bildiğim kadarıyla Hayır. Bu durumda size düşen bu hizmetin VAAT EDİLDİĞİ GİBİ yapılmayacağı takdirde iade için devlet kanalı ile resmi işlem başlatacağınızı beyan etmektir.

    Yine de tabi ki takdir sizindir hocam. Konu para değil, konu, tüketicinin güveninin suistimal edilmesidir.

    Olaya hukuki açıdan dahi baksak, 6502 sayılı tüketiciyi koruma kanununun 13 üncü maddesi bu konuda gayet açık bir şekilde, sadece MAL değil HİZMET için de AYIP kavramını kabul etmiş ve şöyle demiştir.

    Buna göre ayıplı hizmet, (kısaltıyorum) objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması (yani ücretsiz montaj özelliği)

    Başka bir paragrafta ise ''tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi hukuki ve ekonomik eksikler'' diye devam ediyor yani siz bu ürüne bu kadar para verdiniz (yani 4 klima alınabilecek paraya 2 klima alıp aynı zamanda ücretsiz montaj hizmetinden de elektrikçi parası vermek (Hemde 2 kere) suretiyle mahrum bırakıldınız)

    2 kere 70 TL para ödeyeceksiniz hem de 1 eve 1 kere gelinmesine rağmen. İnsanlar 150TL ye komple klima monte ettiriyor hocam. Hem de elektriğinden gazından tuzuna alçısına kadar her şeyi yapılıyor bu hizmet karşılığında.

    İşin hukuki kısmını kurcalasanız size uyacak daha bir çok paragraf ve bu doğrultuda alınmış yargı kararları bulursunuz.

    Ben oturduğum yerden öyle kolayca yazıp çiziyor görülmek de istemem hocam, ama inanın yolda gördüğü açık egsoz araba ve motosikletleri dahi hiç üşenmeden plakalarını alıp, yapabiliyorsam resimleyip devlete bildiren ben, asla bu işi kabul etmez her kapıyı çalardım buna emin olun.

    Yazdıklarım kişisel görüştür ve sadece tavsiye niteliği taşır sizi malınızdan etmek veya markaya cephe almanızı sağlamak değil amacım. Sadece HAKKINIZ/HAKKIMIZ olan hizmetin verilmesini istiyorum o kadar




  • melchiah1978 M kullanıcısına yanıt
    Hocam biz tüketicilerin elindeki en büyük güç, SATIN ALIM GÜCÜDÜR.

    Bu anlamda ne kadar bilinçlenir ve satın alım aşamasında bu istekleri (Özel istek değil hak bular) yerine getirmeyecek servise sahip olan markalara ALMIYORUM O ZAMAN KARDEŞİM diyebilecek duruma gelmedikçe maalesef sizin gibi çok mağdur arkadaşlarımız buraya yazar böyle.

    Benim amacım bütün yükü satıcı ve servise yıkmak değil, lakin ASLA bütün yük tüketiciye de kalmamalı.

    İşte bu nedenle HESAP SORULABİLİR markalardan alışveriş yapmak lazım diye ısrar ediyorum. Şimdi sen BAYMAK da muhatap ara ki bulasın da senin bu işini çözsün. Çözmek istemek için önce HATA olduğunu kabul etmesi lazım ki bir mücadele de bunun için vereceksin demektir.


    Şimdi sayın hocam; Benim yaklaşımım değişiktir biraz, yani vakum yapılmadı diye çatlayıp patlamaz diye yıllar önce ne yazdıysam şimdi de aynı şekilde yazarım. Lakin yine yıllardır yazdığım gibi şimdi de Vakumsuz montaj klimaya ihanettir diyorum elbette. Elektrik parasıdır, Kısalan ömürdür (Tamam zaten çok uzun ömürlü olmadıklarından bunu pek önemsemem ben), performans kaybıdır vs vs

    Şu aşamada o gazı geriye toplayıp vakum yapıp yeniden salmalarının anlamı yok artık. İşin o kısmı göstermelik olur zira o gaza oksijen ve nem sirayet etti artık. Yapılması gereken tek şey, o gazı salacaklar, sistemi bu şartlarda en az 30 dk vakumlayacaklar ve gramınca yeniden gaz verecekler.

    Sizin vesileniz ile bir daha yazayım. Klima alan her tüketici mutlaka klimayla birlikte bir tane de derece satın alsın. 10TL arkadaşlar, servisi beklemeyin zira yapmıyorlar, montaj biter bitmez soğuk moda alın dereceyi klimaya bağlayın ve kendi gözünüz ile servis daha oradayken üfleme derecesini görün ve hatta resmini çekin. ilk çalıştırmadan yaklaşık 10 dakika sonra (Çok bile) emiş ile üfleme arasında en az ama en az 20 derece fark görmezseniz servisi evden göndermeyin, ya da verin klimayı da birlikte gönderin zira sorun var demektir.

    Priz konusunda bina yaşı/linye hattı kablo kesiti/priz hattında bağlı diğer unsurlar vs gibi durumlar nedeniyle buradan size ''bağlatın hocam sorun olmaz'' demem, kimse de böyle bir şey söylememeli zira bu iş güvenlik işidir. Doğrusu buattan almaktır ancak gerçekten o priz kullanılmıyorsa ve aynı hatta kullanılan çamaşır bulaşık termosifon su ısıtıcı vs gibi unsurlar yok ise ve küçük kasa ise 12K ya kadar, o zaman bağlanabilir. Yine de tekrar yazıyorum ki doğrusu panodan veya en yakın buattan almaktır.




  • melchiah1978 M kullanıcısına yanıt
    Hocam büyük bir mücadele veriyorum burada bu servislerin densizliklerine karşı ama henüz yeterli derecede yayamadık bu bilgileri tabi.

    Geçmiş olsun dileklerimle, rica ediyorum gelişmeleri yazınız. Bu arada derece işini ihmal etmeyin lütfen, şu hali ile üfleme derecesini ve başarabilirseniz işlemi yaptıktan sonraki üfleme derecesini bilmeniz sizin avantajınıza olur
  • SerdarS. kullanıcısına yanıt
    Millet boğucu sıcaklarda vantilatörle 35-40 derece havayı rüzgarlamaya uğraşırken siz buz gibi evinizde oturunca bu düşüncenizde haksız olduğunuzu anlayacaksınız hocam.

    32.1 derece ve %32 nem ile halen klima çalıştırmadım bu arada.
  • Görkem3535 G kullanıcısına yanıt

    Merhaba. Ücretsiz montaj kapsamına,klimanın monte edilmesi için "standart" ölçülerde gereken her şey dahildir.


    (5 Metre boru,5 metre haberleşme kablosu,iç ünite askı sacı,dış ünite konsolu ve kauçuk takozlar.


    Nasıl ki klima konsol üzerine monte edilirken sizden ücret istemeyeceklerse,konsol kullanılmadığı zaman da size bırakmaları gerekirdi. Çünkü klima ile beraber "ücretsiz montaj" hizmetini de satın alıyorsunuz. Ücretsiz montaj denen hizmeti yerine getirecek ekipmanlar da yukarıda sıraladığım gibi ürün ile beraber verilir. Yani siz bunları da bir nevi satın almış oluyorsunuz. O nedenle servisle görüşmek yerine durumu markanın müşteri hizmetlerine aktarmanızı,orası da çözüm üretemezse (reklam olmasın) meşhur şikayet yazım platformu olan siteye şikayetinizi yazmanızı tavsiye ederim.


    Saygılarımla...

  • Daha dün klima taktırdık ve elektrik bağlantısı yapamayız gerekçesiyle elektrikçiye yönlendirdiler. Elektrikçide bizden 100 TL aldı. Şaka gibi
  • Ado kullanıcısına yanıt
    Bugün msz g71 klimanın montajı için geldiler.Daha önce elektrikçi çağırmıştım.Dışarıdaki bir sigortaya topraklama yapıldı,akım koruma rolesi ve 13 M kablo ile dış üniteye elektrik sağlandı.Bütün bunlar için 150 TL ücret istendi.
    Gelelim montaja.Bulunduğum yer küçük biryer olduğu için herşey anam babam usülü.Önce dış üniteyi kurmak istedikleri yerin değişmesini istedim.Daha 1. Dakika da abla sandalye varmı, süpürge varmı demeye başladılar.Daha önce kaynak makinesi soran bile olmuştu biraz alıştık bu durumlara.Biz bunların uyanıklıktan değilde biraz üşengeçlikten yapıldığını düşünüyorduk sürekli.
    Tam bu esnada baktım Elemanın elinde hazır ,kablosuyla ,drenajıyla sarılmış klima borusu.Dedim bu ne? boru dedi.Niye bukadar kısa dedim bu 2,80 cm dedi.
    Daha önce keşfe geldiğinde şuraya takarız falan demişti ona göre hazırlamış.Kardeşim dedim bak.ben ilk defa klima almıyorum Eve de ilk defa servis gelmiyor.Hadi teferruatı geçtik sen benden 5 M boru parası almıyormusun, Hadi ben taşındım ya da yerini değiştirecek.Dedi kalanı veririm sana.Bana 5 M boruyu tek parça vereceksin bunuda nereye takacaksan takacaksın.Uzunun anlamı yok daha böyle daha iyi falan Dedi.Dedim başka serviste çok kısa iyi değil biraz kıvırıp arkaya dolarız diyor.Hanginizi dinleyeceZ Çık bak 3 tane daha klima var içlerinde melectrikte var hepsi kıvırmış boruyu.
    Neyse Ada'm baktı benim renk gitti Dükkana gitti getirdi boruyu .Sonra problem edecek birşey olmadıda.Benim aklıma takılan bu Adam 2.80 boruya göre serviste gaz basıp benim yanıma öyle getirdiyse şimdi 5 M olunca ne olur bilmiyorum.Klima çalıştı dereceyle ölçüldü 8,9 derece soğuklukta üfledi alt limit nedir bilmiyorum.
    Soğutma performansından memnunum.
    Resim işini daha önce denemedim.
    İlerde kullandıkça tecrübelerimi yazarım.




  • erdempal E kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirmenizi ve mümkünse yorum yapabilecek resimleri bekliyoruz hocam
  • derya78 kullanıcısına yanıt
    Doğrudur, sığar.
  • unusual_pscho kullanıcısına yanıt
    Değerli Hocam Merhaba;

    Bakınız, Ülkemizde bu iş güvenliği nedeniyle çıkartılan yasalar kapsamında evet haklılar. Yani devlet diyor ki ''Klimacı, klimacıdır, O elektrikçi değildir. Elektrik bağlamak SERTİFİKALI elektrikçinin işidir''

    Fakat Aynı devlet nedense ''Elektrikçi Elektirkçi dir, O klimacı değildir, Klimayı sadece SERTİFİKALI klimacı takar'' demiyor kanuni olarak. Zira piyasada klima takanların %70 i maalesef resmi anlamda EHİL kişiler değil. Daha dün bir işletme ziyaretimde bir klima personeli ile yaptığım sohbette elektirk bölümü mezunu olduğunu, elektronik klima beyaz eşya her şeye baktığını öğrendim. Sohbet amaçlı ama aslında bilinçli olarak kendisine ''bana gaz'ın yol hikayesini anlatabilirmisin?'' dedim. Tabi bu alışılmış bir soru deil hocam dolayısı ile bana böyle bakması normal. Daha anlaşılır bir şekilde Dedim ki ''Bana, gazın kompresörden çıkış anından itibaren ısıtmada ve soğutmada izlediği yolu ve değişkenlikleri anlat. Yine bana, bu FREON denilen soğutucu akışkanın ne zaman gaz ne zaman sıvı ne zaman likit olduğunu anlat'' Konuyu çok uzatmayacağım sonucu zaten tahmin etmişsinizdir. Eğitim verdiğim dönemlerde katılımcılara sorduğum basit sorulardan birisiydi hocam ''BTU nedir?'' sorusu. Maalesef ki hiç bir dersimde hiç bir katılımcıdan doğru veya doğruya yakın mantıkta cevap alamadım zira bizler yaptığımız işi pek önemsemeyiz, araştırmayız, gereğini yerine getirmeyiz. lakin oturduğumuz yerden ''İş çok, Para yok, mesai uzun, koşullar ağır'' vs demeyi iyi biliriz. Aslında ben de işçiyim benim de tabi ki şikayet ettiğim konular var lakin ben her şeyin bir mantık çerçevesinde olmasını istiyorum. Hep dediğimiz gibi KAZAN/KAZAN formülü olmalı hayatın her aşamasında.

    Buradaki bu anlamsız kararı ve ulusca takındığımız tavrı bir kenara bırakalım ve sizin konuya kanalize olalım hocam.

    Yukarıda belirttiğim nedenlerle EVET devlet klimacıların elektrik bağlamasını yasakladı bu karara itirazım yok. Benim itirazım şu;

    Devlet yarın, ''Gaz basma yetkisi sadece EHLİYETLİ gazcılardadır'' dediğinde (Ki aslında bu durum var ama uygulanmıyor)
    Ve yine devlet daha sonra ''Elektronik kartlara sadece EHLİYETLİ elektronikçiler müdahale edebilir''

    gibi kararlar aldığında. Şimdi siz klima montajı için evinize
    1- Klimacı
    2-Elektrikçi
    3-Gazcı
    4-Elektornikçi

    getirmek durumundamı kalacaksınız?

    velev ki kaldınız tamam güvenlik ve KANUN dedik saygı gösterdik. O halde sorarım size;

    KLİMA 5000
    Elektrikçi 500
    Gazcı 500
    Elektronikçi 500


    Gibi bir tabloya katlanmak zorunda kalacak olan biz miyiz? (yani tüketici mi?)

    tamam yukarıdaki yaklaşım abartılı oldu.

    O halde gelin GERÇEK olaya bakalım.

    Devlet ne diyor? ''Elektrik bağlama yetkisi sadece EHLİYETLİ Elektrikçilerdedir'' diyor. Peki devlet aynı zamanda şunu demiş mi? ''Mevcut klimacıların Elektrik bağlama yetkisi için EHLİYET alması yasaktır''

    var mı hocam böyle bir durum? YOK

    O klimayı bağladığı için MİTSUBİSHİ firmasından ÇATIR ÇATIR montaj parasını alacak olan o servis, personeline EHLİYET aldırmasın diye neden bağlantı ücreti için ben cebimden para ödemek zorunda kalayım ki?

    Bu işin oluru şu dur hocam, Bu kanun çıkalı ortalama 3 yıl oldu, 3 yıl içerisinde sadece 1 tane personeline bile bu ehliyeti aldırmamış işletmeye ben klima bağlatmam hocam. Hatta o klimaları evime bile sokmam hele ki MİTSUBİSHİ gibi ARABA fiyatına klima satan bir marka bile ''Ben sorumluluk almıyorum'' diyorsa Şart olsun ki (şahsi yaklaşımımdır) ben o klimayı evime taktırırsam namerdim.

    Sayın hocam; kanuna lafım yok, ama kanunun arkasına sığınıp işten kaçanlara bayramlık ağzımı açarım ben. Az yiyecek ve personelini o kursa gönderip o ehliyeti aldıracaklar eğer bu işi yapıyorlarsa.

    Yerli firmalar bu konuda tüketicilerini üzmemek adına bırakın bağlamamayı, belli oranda enerji kablosunu bile ücretsiz montaj hizmetine dahil ederken, bahsi geçen araba fiyatına klima satan markaların bundan kaçması anlaşılır konu değil.

    Yazdıklarımın hepsi yaklaşım tarzı olarak şahsi fikrimdir lütfen bir yönlendirme olarak algılanmasın. İnsan utanır yahu bu cümleleri kurarken. Ne demek ''Ben karışmıyorum elektrikçi parasını sen ödeyeceksin'' ayıp ayıp.

    Bizler bu tepkilerimizi ortaya koymadıkça yukarıda size yazdığım senaryo bir kaç seneye gerçek olur ve bizler artık attığımız her adım için servise, elektrikçiye,elektronikçiye,gazcıya,tuzcuya para verir hale geliriz hocam.

    Kanunun arkasına sığınmak yerine gereğini yapsınlar.

    http://www.memurlar.net/haber/460188/

    Şu haberi okuyun hocam, nelerden kaçıp da sizi nasıl bir yük altında bıraktıklarını anlarsınız.




  • unusual_pscho kullanıcısına yanıt
    1 vakum

    2 vakum

    3 vakum



    :)



    Toprakli elektrik baglantisi

    Uzun boru takilirsa ilave gaz ( 5 metre sonrasi her 1 metre icin 30 gram)
  • cino__cool kullanıcısına yanıt
    unreleased kullanıcısına yanıt
    Hocam ben bilmiyordum, kardeşimiz oradan destek olmuş hemen sağ olsun.

    Bu tamamen sistemin dizaynı ile ilgili bir durum, AVANAJ veya DEZAVANTAJ olarak nitelendirilecek bir durum yok

    Bu nedenledir ki İçten beslemeli bir klimayı mecburi koşullar nedeniyle dıştan da beslemişimdir. Aslında olayın temel prensibi haberleşmede yatar, haberleşme eskiden sadece voltaj kontrolü ile yapılırdı, şimdi ise protokol üzerine kurulu bir sistem ile çalışıyor o da 1 (evet bir) adet kablo üzerinden geçer. Bu nedenle iç ünite ile dış ünite arasındaki kablo 4 lüdür (istisnalar elbette vardır) bu 4 kablonun

    1-FAz
    2-Notr
    3-Haberleşme
    4-Toprak hattı

    Olduğunu düşünürsek, aslında dikkat ederseniz zaten besleme olarak nitelendirdiğiniz unsuru hangi noktadan verirseniz diğer tarafa da aynı enerjiyi sağlamış oluyorsunuz. Bundan gayrısı KOMUTSAL verilerin elindedir. 'AÇ'' dediğinizde açılır ''KAPAN'' dediğinizde kapanır


    Diyeceğim o ki istense bağlanır da, ''Mühendisler o şekilde tasarlamış sa oradan vermek lazım enerjiyi, ben ne diye uğraşayım'' mantığının hakim olduğu alanlarda kimse bu ''Olmaz'' diyerek çözüm üretmeye dair bir adım dahi atmayan arkadaşları yadırgamaz ve sorgulamaz.




  • CnnRose kullanıcısına yanıt
    Hocam borun belli olmamasının tek yolu kırım.
    Kırım yapılıp borular duvara gömülüp üzeri sıva yapılıp yeniden boyanmalıdır ki buna zaten ankastre tesisat deniyor.

    Boru işlerini boşver hocam, sürekli açıklamalar yapıyoruz lakin bazen bu açıklamalrdan cımbızla laf alıp ''Eeee önceden şöyle demiştin'' durumları oluyor.

    Size değil lafım lütfen yanlış anlamayınız, bu üretici firmaların bütün üretim bilgilerini tüketicileri ile paylaşmadığını ve paylaşmak zorunda olmadığını defalarca yazdım, Bu doğrultuda ilan etmeye gerek duymadan belli üretimleri kontrol altında tutmak kaydı ile alm kondanser ile üretip sahaya verdiler ve seri numarasından ürünleri takibe aldılar. Firmaların ilk defa yaptığı şey değil buna gizli saha testi denir. İlk partide sorun yaşamayınca adet yükseltilerek aynı proje daha değişik bir yöntemle ancak daha yüksek adetle yine tekrar edilir. Saha geri dönüşleri doğrultusunda iyileştirme yapılır tabi bu iyileştirme tüketici lehinemidir üretici lehine mi ona geri dönüşlerin içeriği karar verir. Bu deneme yanılma döngüsü devam ederken dikkat ederseniz hep belli rakamlardan bahsettik. Yani 10.000 adet klimanın 500 adeti alm kondanser ile sürülmüş sahaya lakin kalan 9500 yine bakır. 1 yıl sonra bu 10.000 de 500 olan rakam yerini 10.000 de 1500 e bırakır. Döngünün sağlıklı bir şekilde ilerlediğini teyit eden kuruluş gerekli görüyorsa lansmanını yapar ve der ki ''kardeşim ben bundan sonra alm kondanserli ürün üretiyorum'' SAMSUNG bunu yapalı yıllar oldu. Geçen sene bu forumda ben ''Çok yakın zamanda tüm firmalara alm ye geçmek zorunda kalacak zira bakırın üretim maliyeti çok yüksek'' demiştim, halen de söylüyorum. Benim bu beyanım sonrası ARÇELİK gurubundan bizzat kendim bilgi aldım ki ARTIK üretimleri TAM olarak alm kondansere sahip olacak.

    Şimdi 1 yıl sonra yönetim X bir nedenle karar değiştirip pirinç (Sallıyorum tabi ki) ile üretim yapmaya kalkarsa sizce bizlerden izin mi alacak? veya bize ''bundan sonra pirinç ile üreteceğim'' demezse üretim yapamayacağını beyan eden bir kanuni yaptırım mı var? yok elbette.

    bakır ve alm konusu çok çok çok konuşuldu yazıldı çizildi hocam, siz bırakın ne ile ürettiklerini veya ne kullandıklarını. SORUMLULUK firmada kalacak şekilde montajı yaptırın +4 yıl ek güvencenizi de yaptırın gerisi bırakın 7 yıl boyunca siz sırtınızı yaslayın rahat rahat klimanızı kullanın bırakın boru mu delindi kondanser mi çürüdü onu kurum düşünsün zira 3-5 yılda eriyecek bir kondanser yaptılarsa zaten o 7 yıl içerisinde o kondanser çürüyecektir size sıfır kondanser takıp zarar edecek olan yine kendileri olur, Peki sizce koskoca kuruluş ve mühendisleri bunu düşünmemişmidir?

    Bunlar şahsi düşüncelerimdir elbette hocam.


    Şu hususu belirtmeden geçemeyiz elbette. ASLA alm nin bakır kadar dayanıklı ve verimli olduğu savı çıkartılmasın buradan. Olması gereken bakırdır, ama alm kullandılar diye de kıyamet kopmuyor.

    Ayrıca, en önemli diğer husus, ASLA ankastre tesisatta alm kit kullanılmaz, bakır olmak MECBURİDİR




  • CnnRose kullanıcısına yanıt
    Rica ederim hocam bana da ders oldu bundan sonra bizim önemsemediğimiz bu küçük detayları da yine de yazalım mutlaka üyelerimize
  • PrePress__ kullanıcısına yanıt
    Neyse ki içiniz rahatladı, sorun çözüldü. filtre için irtibat kuruldumu hocam ?
  • Merhabalar, Ado Bey elinize sağlık bilgilendirici bir yazı olmuş. Ben Daikin'de Servis Mühendisi olarak çalışmaktayım. Anadolu Yakası bölge sorumlusuyum. Daikin ve Daikin'in servisini verdiği diğer markalarla ilgili herhangi bir sorunuz olursa yardımcı olabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reactive

    Merhabalar, Ado Bey elinize sağlık bilgilendirici bir yazı olmuş. Ben Daikin'de Servis Mühendisi olarak çalışmaktayım. Anadolu Yakası bölge sorumlusuyum. Daikin ve Daikin'in servisini verdiği diğer markalarla ilgili herhangi bir sorunuz olursa yardımcı olabilirim.

    Merhabalar;

    Yaklaşık 1 yıldır gerek kurumsal kanallardan kendileri ile irtibat kurarak, gerekse belli aralıklarla buradaki yazılarımın içeriğinde bütün markalara çağrıda bulunuyorum.

    Öncelikli talebim, Kurumların burada temsilcilerinin olması ve tüketicileri ile interaktif şekilde diyalog halde olmaları.

    Ülkemizdeki (Yabancı ülkeleri bilmiyorum) müşteri memnuniyeti mantığı genelde şikayetvar gibi sitelerde tüketicilerin çıldırmış halde yazdıkları yazıya ''Değerli müşterimiz, görüşleriniz bizim için çok önemli, lütfen buyrun gelin özelden görüşelim konuyu çözelim'' tarzı bir yaklaşım oluyor. Kapalı kapılar ardında neler olduğu ve sorunun nasıl çözüldüğü belli değil, soruna neden olanların (Genelde Yetkili Servisler) bir yaptrıma maruz kalıp kalmadıkları dahi gizlilik ilkesi adı altında bilinememektedir.

    Buradaki ana amaç elbette ki birilerinin ceza aldığını görmek değil lakin bizler de tüketici olarak eziyet çekmek istemiyoruz.

    Bu anlamda öncelikle CESARETİNİZ nedeniyle sizi kutlarım ki bir kuruma bağlı olup gelip burada yazmak cesaret ister zira kendimden iyi bilirim.

    Size üyelerimizden mutlaka sorular gelecektir ancak ben aklımdaki bir kaç soruyu aktarmak isterim (Gerçekten merak ettiğim sorulardır kinaye zinhar yoktur)

    1- DAIKIN klimalarda kullanılan kompresör ile AİREL klimalardaki kompresörler aynı mı?
    2- DAIKIN klimalarda verilen servis hizmet kaitesi ile AİRFEL klimalarda verilen servis hizmet kalitesi aynı mı?
    3- DAIKIN Klimalarda kullanılan kompresörün üreticisi kimdir? Bütün kompresörler aynı üretim midir?
    4- 12.000TU klimada kullanılan kompresör 12.000BTU, 18.000BTU klimada kullanılan kompresör 18.000BTU mudur? (kompresör kataloğundaki verilere göre)
    5- Yeni iş güvenliği yasası gereği klimacıların elektrik bağlamaması konusuna DAIKIN markasının yaklaşımı nedir?


    Gelir gelmez rahatsızlık vermemek adına şimdilik sadece 5 Soru sordum

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim. Benim de orum ortamında sizlere yardımcı olabileceğim bir şey var ise lütfen yazınız.

    Görüşmek üzere.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.