Şimdi Ara

Evinize Klima Montajına Geleceklerse Mutlaka Okuyunuz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
188
Cevap
50
Favori
121.286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
28 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba;
    Yine bir bilinçlendirme yazısı ile karşınızdayım. Aslında Bu Metni, görsel ile destekleyecektim ama yoğunluktan vakit bulamıyorum. En azından fikir vermesi açısından sizlere paylaşma gereği duydum. Zaman içerisinde vakit buldukça konuyu revize ederim.
    Elbette sizlere faydası olsun diye kendi yazdığım bir yazı olması nedeniyle eksik kısımları olabilir, Bu eksikleri iletirseniz konuda revizyona gideriz arkadaşlar


    Klima Montajında Dikkat Edilmesi gereken Hususlar

    1- Montaj öncesi ilgili markanın teknik ekibi tarafından keşif hizmeti verilmiş olmalı ve bu hizmet mutlaka belgelendirilmelidir.

    2- Montaj noktası tüketicinin istediği değil, Servisin istediği değil, Teknik olarak en uygun ve ortak kararlaştırılmış yere yapılmalıdır. Servisin dediği yer olmak zorunda değildir. Ancak unutmayınız ki Tüketicinin dediği yer olmak zorunda da değildir. Sizin satıştan vazgeçme hakkınız olduğu gibi, Servisin montaj reddetme hakkı olduğunu unutmamalısınız

    3- Montaj yapılacak alanın elektrik tesisatının kontrolü ve topraklama hattının var olmasından ziyade kapasitesi tespit edilmelidir. Toprak hattı zayıf olan veya hiç olmayan mekânlarda yapılacak olan klima montajlarının, Yeni nesil klimaların yüksek elektronik donanım ve yazılımsal işlevlere sahip olması nedeniyle büyük risk içerdiği, aynı zamanda toprak hatsız mekânların can güvenliği açısından tehlike arz ettiği unutulmamalıdır. Yeni iş güvenliği yasası gereği de ARTIK elektrik bağlantıları yetkili servisler tarafından yapılmamaktadır.

    4- Klima için enerji kaynağı olarak prizler kullanılmamalı, en yakın buat veya mümkün ise sigorta panosundan klimaya özel 3 x 2.5 kesitte (Mümkünse TTR) özel hat çekilmeli, İç ünite yanına Sigorta mutlaka taktırılmalıdır. Dışarıya sigorta takılması ve Elektrik kablosuna ek yapılması gibi durumlar asla kabul görmeyen uygulamalardır.

    5- Elektrik tesisatlarında iç ünite 5 metre, Dış ünite 5 metre olacak şekilde sorumluluk Yetkili Servise aittir. Elbette yine kurumsal uygulamalara göre değişiklik göstermekle birlikte bu mesafelerin dışındaki tesisatlar, panodan klimanın takılacağı noktaya hat çekilmesi vs tüketici sorumluluğundadır.

    6- Montaj için duvara açılacak olan delik için mümkünse PUNCH kullanılmalıdır.

    7- İç ünite drenaj borusu çekildiği gibi mutlaka Dış ünite için de Drenaj Borusu çekilmelidir. Bu hizmet için servis tarafından ek ücret talep edilemez zira firmalar bu hizmetin karşılığında Yetkili servislere bedel ödemekte ve bu bedel içerisinde sizin 5 metreye kadar dış ünite tahliye borunuzun parası da bulunmaktadır.

    8- Bilmelisiniz ki BÜTÜN Markalar ve üretici firmalar VAKUM konusunu ZORUNLU kılmış ve bu doğrultuda tüm ekiplerini defalarca bilgilendirmiş, kurum içi bültenler yayınlamıştır ancak Montaj ekipleri zamansızlık bahanesi arkasına sığınarak veya bilinçsizlikten dolayı VAKUM KONUSUNU pas geçmektedir. VAKUMSUZ MONTAJ KLİMAYA İHANETTİR cümlesini forumumuza gelen her üyemize mutlaka ezberleteceğiz. İster sıfır montaj ister ikinci, ister 5 inci montaj olsun her söküm sonrası yeniden monte edilen klimaya MUTLAKA yeniden VAKUM yapılmalıdır

    9- VAKUM unsurunda süre OLMAZ. Vakumun bittiğine süre değil ibre karar verir. Bu doğrultuda 5 dakika 15 dakika 3 saat gibi söylemlerin forumumuzda ve GERÇEK klima dünyasında anlamı ve geçerliliği yoktur. Manometre bağlanarak ibrenin sıfırın altına düşmesi beklenir, eğer manometrede HASSAS SAAT var ise 10 dakika beklenir, ibrenin yerinden oynamadığı görülürse o zaman Vakum bitmiş demektir. İbre yerinden oynadıysa sistemde kaçak vardır, klima gazı salınmadan önce kaçak bulunmalı, yeniden vakum yapılmalı, yeniden 10 dakika beklenmeli, sorun giderildiyse o zaman sisteme gaz verilmelidir.

    10- ‘’Vakum yerine süpürme yapıyoruz’’ diyen teknik ekibi evden kovabilirsiniz en doğal ve yasal hakkınızdır zira sizden ÇALIYORDUR. Süpürme diye bir yöntem yoktur, süpürme kavramının hangi anlamda kullanıldığı Vakum konusunda yanlış bilinenler yazımızda işlenmiştir okuyabilirsiniz.

    11- Yetkili servisler KOLON ve KİRİŞ kesmeyi/delmeyi reddedebilirler. Bu, Deprem yönetmeliği ve bina güvenliği gerekliliğidir.

    12- Kesilen, delinen, kırılan tüm noktalar alçı ile kapatılmak zorundadır ancak Yetkili Servislerin Boyama zorunlulukları yoktur. Kurum içi eğitimlerde teknik ekiplere verilen bilgi ‘’Müşteri evine nasıl temiz girdiyseniz, aynı şekilde temiz çıkmak zorundasınız’’ şeklindedir.

    13- Uygulamalar markadan markaya değişmekle birlikte, en az 4 metre boru ücretsiz olarak sunulmakta (bazı markalarda 5-15m arası ALM. 5m Bakırdır) birlikte, bu metrajın üzerindeki her 1 metre için ek bedel ödemekle yükümlü olduğunuzu unutmayınız.

    14- Ürün içinden 5 metre boru çıktı, size 7 metre lazım, 2 metre ek yaptılar. YOK ÖYLE BİR ŞEY. Siz ekli boru kullanmak zorunda değilsiniz. Mademki 2 metre için sizden fark isteniyor, o halde ürün içerisinden çıkan 5 metreyi servise teslim edip, servisten 7 metrelik yekpare boru talep ediniz.

    15- 5 metre üzeri tesisata sahip klimalarınız için ilave gaz şarjını mutlaka yaptırınız. Boru çapı ve marka uygulamalarına göre değişmekle birlikte, 5 metreden sonraki her 1 metre için (Fabrika ortamında sistem içerisine 5 metre tesisat baz alınarak gaz şarjı yapılır) 20-30 gram ilave gaz sisteme likit olarak girilmelidir. ‘’R410A gazına ilave olmaz’’ diyen klimacı olmayanların lafına bakmayınız. Gerçek klimacılar sisteme gazı vermeden önce ne yapılması gerektiğini iyi bilir. Fazladan 5 metre demek 100 gram gaz demektir, sistemde toplasanız 600-800 gram gaz olduğunu düşünürseniz 100 gramın önemi daha iyi anlaşılmış olur. İlave gaz şarjınız yapılmazsa Sistem performansınız düşer unutmayınız.

    16- Klimanızın kalıcı elektrik bağlantısı EHLİYETLİ BİR ELEKTRİKÇİ tarafından yapılmak zorundadır. Kurumlara ve kurumların yetkili servislerinin dahi kendi arasındaki uygulama farklılıklarına göre bölgesel anlamda değişiklik gösteren bir konudur. Yasa gereği KESİNLİKLE servisin bağlaması yasaktır, ancak gelecek olan elektrikçi maliyeti kim tarafından karşılanacaktır o ayrı bir muamma dır. Şu anki koşullarda servisler ''Ben Bağlamam'' diyerek işin içinden çıkmaktadır bu nedenle mutlaka satın alın aşamasında bu maddeyi önce netleştiriniz.

    17- Montaja dair teknik tüm bağlantılar-vakum-gaz verilmesi-alçı yapılması-temizlik vb gibi tüm unsurlar bittikten sonra test aşamasında ortam ısısı ve Montajı yapılan klimanın üfleme derecesi dijital termometre ile ölçülüp tüketiciye gösterilmesi gerekir. Tüm bu unsurlar, size verilen hizmetin resmi belgesinde yazılı olmalıdır.

    18- Tüm Hizmetler bittikten sonra tüketici tarafından görsel ve işitsel tüm kontroller yapılır ve Yetkili Servisin düzenlemiş olduğu formun TEKNİK EKİP AÇIKLAMASI yazan bölüm mutlaka OKUNARAK karşılıklı imza altına alınmalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ado -- 10 Ağustos 2017; 23:40:50 >







  • Aslında kurumların denetim birimleri de mevcut ama birincisi her firmada yok, ikincisi ise olanlarda da yetersiz kalıyorlar hele ki yoğun sezonda.

    Ancak bu denetim mekanizması inanıyorumki çok yakın zamanda zaruri bir hal alacak.

    Bu işin yaptırım ayağı çok kolay hocam. Yetkili servisler, vermiş oldukları hizmetin bedelini üretici firmadan alıyorlar, Bu doğrultuda;

    1- Tüketicinin satın almış olduğu firma yetkili servis yönlendirmesi yapar
    2- Yetkili Servis tüketici adresinde gerekli hizmeti sağlar
    3- Hizmet bitti bilgisi sisteme girilir
    4- Denetleme birimine otomatik olarak görev emri açılır
    5- Denetleme personeli montaj yapılan adresi ziyaret eder, teknik kontrolünü yapar ve A-) Teknik prosedüre riayet edilmiş mi B-) Tüketici Memnuniyeti sağlanmış mı unsurlarını kontrol eder.
    6- Sonuç olumlu ise Sistemde hakkediş ödemesi onaylanır
    7- Sonuç olumsuz ise sistemde hakkediş ödemesi onaylanmaz ve Yetkili Servis Tüketici memnuniyeti sağlanmadan veya Teknik prosedüre uygun hale getirmeden o ödemeyi alamaz


    Bu şartlar altında 2-3 kere montaj parasını firmadan alamayan yetkili servis sahibi, Teknik personelinin işlerini ADAM gibi yapması için baskı yapmak zorunda kalacaktır. Zira bu işin bir kısmı servis sahipleri yüzünden, bir kısmı da personel yüzünden kaynaklanmaktadır.

    GERÇEK anlamda medeniyetin yakalandığı ülkelerde iş ahlakı denen bir olgu var hocam, bu nedenle yaptırım gerekliliği kalmıyor. Ancak bizim ülkemizde maalesef kanun ve nizam var olmakla birlikte 1- uygulanabilirlik yok 2- iş ahlakı yok gibi gerekçelerle bu düzen işlememektedir.

    Bir gün bu profesyonelliği yakaladığımız günleri göreceğiz umarım.
    Hocam biliyorum uzun iş ve de meşakkatli, Lakin ben yapardım emin olun. Zira haklı olduğumu biliyorum. Ben burada bir üyemizin 56TL para iadesini servise yaptırtmak için ortalığı ayağa kaldırdım, bu direnci biz göstermezsek istedikleri gibi at oynatırlar.

    Size ÜCRETSİZ MONTAJ vaadinde bulunuldu mu? Evet bulunuldu. Satış aşamasında veya keşif esnasında size bu bilgi verildi mi? Bildiğim kadarıyla Hayır. Bu durumda size düşen bu hizmetin VAAT EDİLDİĞİ GİBİ yapılmayacağı takdirde iade için devlet kanalı ile resmi işlem başlatacağınızı beyan etmektir.

    Yine de tabi ki takdir sizindir hocam. Konu para değil, konu, tüketicinin güveninin suistimal edilmesidir.

    Olaya hukuki açıdan dahi baksak, 6502 sayılı tüketiciyi koruma kanununun 13 üncü maddesi bu konuda gayet açık bir şekilde, sadece MAL değil HİZMET için de AYIP kavramını kabul etmiş ve şöyle demiştir.

    Buna göre ayıplı hizmet, (kısaltıyorum) objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması (yani ücretsiz montaj özelliği)

    Başka bir paragrafta ise ''tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi hukuki ve ekonomik eksikler'' diye devam ediyor yani siz bu ürüne bu kadar para verdiniz (yani 4 klima alınabilecek paraya 2 klima alıp aynı zamanda ücretsiz montaj hizmetinden de elektrikçi parası vermek (Hemde 2 kere) suretiyle mahrum bırakıldınız)

    2 kere 70 TL para ödeyeceksiniz hem de 1 eve 1 kere gelinmesine rağmen. İnsanlar 150TL ye komple klima monte ettiriyor hocam. Hem de elektriğinden gazından tuzuna alçısına kadar her şeyi yapılıyor bu hizmet karşılığında.

    İşin hukuki kısmını kurcalasanız size uyacak daha bir çok paragraf ve bu doğrultuda alınmış yargı kararları bulursunuz.

    Ben oturduğum yerden öyle kolayca yazıp çiziyor görülmek de istemem hocam, ama inanın yolda gördüğü açık egsoz araba ve motosikletleri dahi hiç üşenmeden plakalarını alıp, yapabiliyorsam resimleyip devlete bildiren ben, asla bu işi kabul etmez her kapıyı çalardım buna emin olun.

    Yazdıklarım kişisel görüştür ve sadece tavsiye niteliği taşır sizi malınızdan etmek veya markaya cephe almanızı sağlamak değil amacım. Sadece HAKKINIZ/HAKKIMIZ olan hizmetin verilmesini istiyorum o kadar
  • s.a ado hocam yazlığa klima takılacak evde ki aşağıda eklediğim resimde klima için boş yere şalter takılır mı

    resim de görünen kablolar hangisi toprak hattıdır renk olarak



    Evinize Klima Montajına Geleceklerse Mutlaka Okuyunuz
  • unusual_pscho kullanıcısına yanıt
    Değerli Hocam Merhaba;

    Bakınız, Ülkemizde bu iş güvenliği nedeniyle çıkartılan yasalar kapsamında evet haklılar. Yani devlet diyor ki ''Klimacı, klimacıdır, O elektrikçi değildir. Elektrik bağlamak SERTİFİKALI elektrikçinin işidir''

    Fakat Aynı devlet nedense ''Elektrikçi Elektirkçi dir, O klimacı değildir, Klimayı sadece SERTİFİKALI klimacı takar'' demiyor kanuni olarak. Zira piyasada klima takanların %70 i maalesef resmi anlamda EHİL kişiler değil. Daha dün bir işletme ziyaretimde bir klima personeli ile yaptığım sohbette elektirk bölümü mezunu olduğunu, elektronik klima beyaz eşya her şeye baktığını öğrendim. Sohbet amaçlı ama aslında bilinçli olarak kendisine ''bana gaz'ın yol hikayesini anlatabilirmisin?'' dedim. Tabi bu alışılmış bir soru deil hocam dolayısı ile bana böyle bakması normal. Daha anlaşılır bir şekilde Dedim ki ''Bana, gazın kompresörden çıkış anından itibaren ısıtmada ve soğutmada izlediği yolu ve değişkenlikleri anlat. Yine bana, bu FREON denilen soğutucu akışkanın ne zaman gaz ne zaman sıvı ne zaman likit olduğunu anlat'' Konuyu çok uzatmayacağım sonucu zaten tahmin etmişsinizdir. Eğitim verdiğim dönemlerde katılımcılara sorduğum basit sorulardan birisiydi hocam ''BTU nedir?'' sorusu. Maalesef ki hiç bir dersimde hiç bir katılımcıdan doğru veya doğruya yakın mantıkta cevap alamadım zira bizler yaptığımız işi pek önemsemeyiz, araştırmayız, gereğini yerine getirmeyiz. lakin oturduğumuz yerden ''İş çok, Para yok, mesai uzun, koşullar ağır'' vs demeyi iyi biliriz. Aslında ben de işçiyim benim de tabi ki şikayet ettiğim konular var lakin ben her şeyin bir mantık çerçevesinde olmasını istiyorum. Hep dediğimiz gibi KAZAN/KAZAN formülü olmalı hayatın her aşamasında.

    Buradaki bu anlamsız kararı ve ulusca takındığımız tavrı bir kenara bırakalım ve sizin konuya kanalize olalım hocam.

    Yukarıda belirttiğim nedenlerle EVET devlet klimacıların elektrik bağlamasını yasakladı bu karara itirazım yok. Benim itirazım şu;

    Devlet yarın, ''Gaz basma yetkisi sadece EHLİYETLİ gazcılardadır'' dediğinde (Ki aslında bu durum var ama uygulanmıyor)
    Ve yine devlet daha sonra ''Elektronik kartlara sadece EHLİYETLİ elektronikçiler müdahale edebilir''

    gibi kararlar aldığında. Şimdi siz klima montajı için evinize
    1- Klimacı
    2-Elektrikçi
    3-Gazcı
    4-Elektornikçi

    getirmek durumundamı kalacaksınız?

    velev ki kaldınız tamam güvenlik ve KANUN dedik saygı gösterdik. O halde sorarım size;

    KLİMA 5000
    Elektrikçi 500
    Gazcı 500
    Elektronikçi 500


    Gibi bir tabloya katlanmak zorunda kalacak olan biz miyiz? (yani tüketici mi?)

    tamam yukarıdaki yaklaşım abartılı oldu.

    O halde gelin GERÇEK olaya bakalım.

    Devlet ne diyor? ''Elektrik bağlama yetkisi sadece EHLİYETLİ Elektrikçilerdedir'' diyor. Peki devlet aynı zamanda şunu demiş mi? ''Mevcut klimacıların Elektrik bağlama yetkisi için EHLİYET alması yasaktır''

    var mı hocam böyle bir durum? YOK

    O klimayı bağladığı için MİTSUBİSHİ firmasından ÇATIR ÇATIR montaj parasını alacak olan o servis, personeline EHLİYET aldırmasın diye neden bağlantı ücreti için ben cebimden para ödemek zorunda kalayım ki?

    Bu işin oluru şu dur hocam, Bu kanun çıkalı ortalama 3 yıl oldu, 3 yıl içerisinde sadece 1 tane personeline bile bu ehliyeti aldırmamış işletmeye ben klima bağlatmam hocam. Hatta o klimaları evime bile sokmam hele ki MİTSUBİSHİ gibi ARABA fiyatına klima satan bir marka bile ''Ben sorumluluk almıyorum'' diyorsa Şart olsun ki (şahsi yaklaşımımdır) ben o klimayı evime taktırırsam namerdim.

    Sayın hocam; kanuna lafım yok, ama kanunun arkasına sığınıp işten kaçanlara bayramlık ağzımı açarım ben. Az yiyecek ve personelini o kursa gönderip o ehliyeti aldıracaklar eğer bu işi yapıyorlarsa.

    Yerli firmalar bu konuda tüketicilerini üzmemek adına bırakın bağlamamayı, belli oranda enerji kablosunu bile ücretsiz montaj hizmetine dahil ederken, bahsi geçen araba fiyatına klima satan markaların bundan kaçması anlaşılır konu değil.

    Yazdıklarımın hepsi yaklaşım tarzı olarak şahsi fikrimdir lütfen bir yönlendirme olarak algılanmasın. İnsan utanır yahu bu cümleleri kurarken. Ne demek ''Ben karışmıyorum elektrikçi parasını sen ödeyeceksin'' ayıp ayıp.

    Bizler bu tepkilerimizi ortaya koymadıkça yukarıda size yazdığım senaryo bir kaç seneye gerçek olur ve bizler artık attığımız her adım için servise, elektrikçiye,elektronikçiye,gazcıya,tuzcuya para verir hale geliriz hocam.

    Kanunun arkasına sığınmak yerine gereğini yapsınlar.

    http://www.memurlar.net/haber/460188/

    Şu haberi okuyun hocam, nelerden kaçıp da sizi nasıl bir yük altında bıraktıklarını anlarsınız.




  • Merhaba, yarın sabah Arçelik servisi ultra iyonizer klimamı kurmaya gelecek, keşife de onlar geldi ve şu noktaya klimanın kurulmasının uygun olduğu belirttiler. Zaten daha önceden de buraya kurulmuş.



    Birkaç sorum var, birincisi alüminyum boru kullanıldığını zaten unreleased hocam söylemişti, ben de yan odamdaki Beko klimada bakır var neden alüminyum kullanılıyor dedim, eğer ki elektrik tesisatı hazır ise bakır kullanabileceklerini ilettiler. Ne demekse artık, ben anlamadım ama siz anlamışsınızdır ne demek istediklerini. Bu doğrultuda geldiklerinde ne yapayım, bakır alüminyum farketmez benim için ama servise kayıt açtırırken bunu ilettim onlar da tamam müşteri hizmetleri söylediyse yaparız dediler.



    2. sorum borunun belli olmaması için ne yapmam lazım?

    3. sorum vakum yapıyor musunuz dedim tabii ki yapıyoruz dediler, başka dikkat etmem gereken bir şey var mı? (Montajda dikkat edilmesi gerekenler konusunu okudum)



    Unrelased üstadın ricası üzerine yarın klima kurulurken bol bol fotoğraf çekip forumda paylaşacağım bilgi olması amacıyla.











    https://i.hizliresim.com/gqJ2pO.jpg

    https://i.hizliresim.com/9QPgAN.jpg

    https://i.hizliresim.com/qbZjpd.jpg

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=119789363

    Şu yazdıklarımın üzeriden neredeyse 1 yıl geçmiş ama arpa boyu yol almamışız, yazık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberta50

    ayrı başlık açtım ama kimse yazmadı. r32 gazlı klimlarda vakumlatmaya gerek yok dedi servis kurup gitti. doğrumu söylüyor sizce?
    https://tavsiyeforumu.com/konu/r32-gaz-nedir-ne-degildir.4361/

    11. R32 gazı diğer gazlar ile karıştırılamaz, yanıcı bir gaz olduğu için kati suretle muhakkak vakum işlemi yapılmalıdır.

    Servise şikayet kaydı açın. Gelip yarım yamalak yaptıkları işi düzeltsinler.

    Ben işin tekniğini bilemem ama vakumlamanın her makinede şart olduğunu birçok yazıda okudum. Eğer düzeltmezlerse satış sözleşmenize bakmak lazım sanıyorumki sözleşmeye montajda dahildir. Montajda klavuza uygun olmalı klavuzdaki şartları taşımıyorsa buda bir sözleşme ihalidir. Gerekli zararı bilirkişi tespit eder alırsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 29 ekimde toshiba multi klima sistem klima montajı yapıldı motor açık çatıda yere pabuç üzerine montaj yapıldı biz ayaklarını istedik başka yere montaj yaptırırsak kullanmak için sonuçta kutu içeriğinde olması gerekiyor ancak bize onun ücretli olduğunu söyledi montaj yapan eleman aldığımız yere söyledik hala ses seda yok bu parçanın bize verilmesi gerekmiyor mu arkadaşlar?


    Söz konusu parça;


    Evinize Klima Montajına Geleceklerse Mutlaka Okuyunuz
    Evinize Klima Montajına Geleceklerse Mutlaka Okuyunuzgittigidiyor
    Klima Ayağı Konsol Büyük Vidalı 40 Cm Fiyatı ve Özellikleri - GittiGidiyor
    https://www.gittigidiyor.com/ev-elektronigi/klima-ayagi-konsol-buyuk-vidali-40-cm_pdp_733149798
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.