DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Biri bana bu VALF meselesini anlatsın.8-16 arası fark nedir?
42
Cevap
1
Favori
64.270
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Biri bana bu VALF meselesini anlatsın.8-16 arası fark nedir?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      127 Mesaj
      23 Ocak 2007 11:29:12
      Bazı araçlarda 16V yazıyor.Bu valf nedir basitce.Ne işe yarar.Motor konusunda pek fazla bılgım yok.Arac satın alırken tercıhımızde bunu gozonunde bulundurmalı mıyız?8 valf motorlar eski teknolojı denılıyor dogru mu?


      _____________________________

    • Teğmen
      244 Mesaj
      23 Ocak 2007 11:38:43
      motor bilginiz de pek yokmuş şöle güzelcene anlatayım,
      8v motor eski teknolojidir, doğrudur.. bakmayın yeni audi a3de, golf te kullanıldığına.. 97de üretilmiş motor kullanılıyor hala..
      16v hem daha güçlüdür, hem daha az yakar..
      örnek olark;
      golf4 de kullanılan motorlarda;
      golf 1.6 8v 100hp
      golf 1.6 16v 105hp
      golf5 de kullanılan motorlarda
      golf 1.6 8v 100hp
      golf 1.6 16v (FSI) 115hp

      hep 16v olan daha az yakıt tüketip daha seridir..
      otomobil alırken önemlidir.. aynı otomobilin 16v'ı olan modeli varsa kesinlikle tercih edilmelidir.



      _____________________________

    • Binbaşı
      1238 Mesaj
      23 Ocak 2007 13:24:58
      Motor hava/yakıt karışımının silindir içerisinde yanması (patlaması) sonucu güç üreten bir birimdir. Bu birimin sağlıklı çalışabilmesi için patlamanın kapalı bir haznede gerçekleşmesi gerekir, yoksa patlama ile açığa çıkan güç silindirin hareketin sağlayamayacak ve bu güç işe çevrilemeyecektir. Haliyle silindirin içerisinde hareket ettiği ve hava/yakıt karışımının içinde yakıldığı yanma haznesi adı verilen bölüme bir biçimde hava/yakıt karışımının verilmesi ve bir biçimde yanma sonrası oluşan atık gazların yanma haznesinden tahliye edilerek bir sonraki yanma için temizlenmesi gerekir. Motorlarda bu iki işlevi yerine getiren emme ve egsoz subapları veya ingilizce adıyla valve (valf diye okunur) vardır. Bu subapların sayısı ise silindir sayısı ve kullanılan teknolojiye göre değişir. Mesela her silindirde bir emme ve bir egsoz subabı varsa ve araç 4 silindirli bir motora sahipse o arabada 8 subap vardır. Eğer silindir başına bir emme ve iki egsoz subabı varsa ve yine 4 silindirli bir motor varsa bu 12 subaplı bir motordur. 16 subaplı 4 silindirli motorlarda ise silindir başına 2 emme ve 2 de egsoz subabı vardır. Yani bu motorlar daha rahat nefes alır ve daha rahat nefes verir. Haliyle daha (özellikle yüksek devirlerde) güçlüdür.

      Teknoloji olarak ise genelde 16 subap motorlar 8 subaplılardan daha teknolojiktir denebilir ama istisna durumlarda vardır. Güç sıralamasında ise sadece subap sayısı değil bu subapların kontrol ediliş biçimleri de önemlidir. Mesela 16 subap olup ta tek egzantrik veya çift egzantrikli olma durumu veya değişken subap zamanlaması sağlayan sistemlerin varlığı gibi etkenler hem motorun teknoloji düzeyiyle alakalıdır hem de üretebileceği güç miktarını belirler.


      _____________________________

    • Teğmen
      127 Mesaj
      24 Ocak 2007 00:01:23
      Tesekkur ederim.Bu bılgıler ancak bu kadar doyurucu olabilirdi.Güzel yazmıs ve anlatmıssınız.Schekil arkadasım bazı rakamlar vermıssın,güç bakımından cok yuksek değerlerde bır fark goremedım 8 ve 16 valf arasında.Tabi yakıt degerlerını bılemem.


      _____________________________

    • Yarbay
      3189 Mesaj
      24 Ocak 2007 00:36:26
      Basit olarak;

      16 Valflı bir araba kendini 3500 devirden sonra gösterir. Alt devirlerde cansızdır.

      8 Valflı araba 3500 - 4000 devirden sonra ölür. Fakat alt devirlerde güçlüdür.


      _____________________________

    • Teğmen
      244 Mesaj
      24 Ocak 2007 01:30:37

      quote:

      Orjinalden alıntı: mufettis74

      Tesekkur ederim.Bu bılgıler ancak bu kadar doyurucu olabilirdi.Güzel yazmıs ve anlatmıssınız.Schekil arkadasım bazı rakamlar vermıssın,güç bakımından cok yuksek değerlerde bır fark goremedım 8 ve 16 valf arasında.Tabi yakıt degerlerını bılemem.


      ben daha güçlüdür demedim zaten, daha seridir dedim.. aracın seriliğini belirleyen sadece kağıt üzerindeki 5hp değildir ( :
      sırf kağıt üzerinde tatmin olmaksa amaç buyrun;
      2.0 8v 115hp (VW'in new beetleda filan kullandığı bi motor)
      2.0 16v 150hp (vw golf mk3 gti)
      ayrıca 90-00 arası çıkan birsürü aracın 2.0larının hep 2 seçeneği olmuştur, 8v ve 16v..
      tempra 2.0 8v 115hp
      tempra 2.0 16v 150hp
      gibi bir çok örnek var..
      ve o dönemki rakamlar ne hikmetse fix 115 ve 150 ( :


      _____________________________

    • Teğmen
      127 Mesaj
      26 Ocak 2007 01:46:06
      yanıtlar için tşkr ederım.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      336 Mesaj
      26 Ocak 2007 14:12:30
      16Valf / 8Valf karşılaştırmasındansa, silindir başına 2Valf / silindir başına 4Valf karşılaştırması yapmak daha doğru bir tanımlama olacak sanırım. Silindir başına çok valfli sistemlerin daha iyi olmasının sebebini en basit şekliyle anlatmaya çalışayım:

      Arkadaşlarında belirttiği gibi, valflerin görevi, yanma odasına gerekli havayı almak ve yanmadan sonra da yanma odasında oluşan egzost gazını dışarıya atmaktır. Yani, silindir başına 2Valf modellerde 1 emme, bir de egzost falfi bulunurken, 4Valf modellerde 2emme 2de egzost valfi bulunur.

      Örnek kolay olsun diye, yanma odası hacmini 100cc olarak alalım. Diyelim ki, bir yanma için enjektör 10cc yakıt püskürtüyor, Kalan 90cc ise valten gelen temiz hava ile dolacak. Silindir başına 2valf olan sistemdeki tek emme valfi, yanma için gerekli 90cc' lik havayı almak için 0,2 saniye açık kalmalı ise, 4valf olan sistemdeki 2 emme valfi, aynı miktardaki havayı yanma odasına 0,1saniyede alabilir. Aynı şey egzost valfleri için de geçerlidir. Daha çok valf, daha hızlı tahliye ve doldurma demektir.

      Bu durumda her bir yanma için gereken süre azalacağından, motor aynı sürede daha fazla yanma gerçekleştirecektir. Örneğin kabaca, silindir başına 2Valfli bir motor, 10 saniyede 5 yanma yapıyorsa, 4Valfli bir motor 9 yanma yapacaktır. Bu hızlı yanma döngüsü, aracın performansını arttırmakla bilikte, kompresyonunda da iyileşme sağlar.

      Olay çok kabaca bundan ibarettir. (Yanma işlemi için verdiğim sayısal değerler örnek kolay olsun diye verilmiştir, gerçeğe yakın değerler değildir.)


      _____________________________

      HP EliteBook Folio 9470m | NIKON D3100 | IPHONE 5 | PANASONIC TX-P46G20 | ONKYO HT-S3200 | KIA CEE'D SW PREMIUM 7DCT | VW TIGUAN FUN
    • Binbaşı
      1827 Mesaj
      26 Ocak 2007 14:20:27
      güzel bilgiler vermişsiniz. teşekkür ederim, yaralı oldu gerçekten. benim aracın yüksek devirdeki isteksizliğinin nedenini de anlamış oldum.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1513 Mesaj
      26 Ocak 2007 15:31:25
      kesinlikle farkediyo. daha önceki 86 beygirlik 8v arabamla şimdiki 103 beygirlik 16v arabam arasında çok fark var, hem de bu daha ağır olduğu halde. o kadar fark bu üç-beş beygirden olamaz. 16v olduğu için...


      _____________________________

    • Teğmen
      127 Mesaj
      27 Ocak 2007 22:29:24
      Arkadaslar bu valf olayıda bılgısayardakı ram gibi olmasın.Ram'ler de benım bıldıgım oncelerı 16 mb idi.Katlanarak arttı ve şimdi 1024 mblara kadar cıktı.bu valf sayısında da sanırım yıllara göre artış olmuş.Belkı yakında 16 valf yerıne 32 valflerde cıkacaktır veya cıkmıstır haberımız yoktur.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1552 Mesaj
      28 Ocak 2007 03:13:52


      pekiii piston caplari asagi yukari ayni cok fazla fark yok yani santimetre ler bazinda
      8 valve li motorun valf lerini gordum ama 16 yi gormedim soruda bu sanirim valf leri koyacak yer sinirli oldugundan 16 tane valf 8 valf e gore daha kucuk valf ler olmasi lazim yani silindirin icine disina acilan pncere capi toplamda asagi yukarii ayni oluyor
      buda cok fazla bir etki yapmiyor sanirim,yani yukarida da dendigi gibi 5 pk lik bir artis falan oluyor
      bir bakima belki arkadasin sorusuna da yanit oldu belki yani 32 valfi sigdiramayiz herhalde
      yada sigdirsak ta onlari hareket ettirmek icin bircok duzenege ihtiyac var

      acaba performanstaki artisin sebebi hava nin yakitin iki ayri kanaldan girip silindirin icine daha iyi dagilmasi mi acaba




      _____________________________

      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü
    • Yüzbaşı
      998 Mesaj
      28 Ocak 2007 13:54:24
      Sanırım burda en mantıklı cevap ZMY3435 adlı arkadaştan gelmiş...

      güç ,birim zamanda yapılan iş olduğuna göre burda valf sayısının artması birim zamanda yapılan işin (az zamanda çok iş muhabbeti::))artmasını dolayısıyla beygir gücünün artmasını sağlar...

      mesela hemen hemen aynı yakıt sarfiyatları olmasına rağmen Kia rio 1.5 dizel 110 beygir yaris dizel 90 beygir neden? çünkü rio 16 valfli yaris 8 valfli..16 valfli bir motor beygir gücü ve tork açısından büyük farka sahip olacakdır...

      ancak 8 valfli motorun düşük devirlerde daha avantajlı olduğunu söyleyen arkadaş da haklı..çünkü 0-100 hızlanmada yaris riodan yaklaşık 1 saniye daha iyi...

      işleri bitirip güç konusuna geçtikten sonra, açtığım konuda bu valf konusunada matematiksel formüllerle değimmeye çalışacağım..
      quote:

      Orjinalden alıntı: ZMY3435

      16Valf / 8Valf karşılaştırmasındansa, silindir başına 2Valf / silindir başına 4Valf karşılaştırması yapmak daha doğru bir tanımlama olacak sanırım. Silindir başına çok valfli sistemlerin daha iyi olmasının sebebini en basit şekliyle anlatmaya çalışayım:

      Arkadaşlarında belirttiği gibi, valflerin görevi, yanma odasına gerekli havayı almak ve yanmadan sonra da yanma odasında oluşan egzost gazını dışarıya atmaktır. Yani, silindir başına 2Valf modellerde 1 emme, bir de egzost falfi bulunurken, 4Valf modellerde 2emme 2de egzost valfi bulunur.

      Örnek kolay olsun diye, yanma odası hacmini 100cc olarak alalım. Diyelim ki, bir yanma için enjektör 10cc yakıt püskürtüyor, Kalan 90cc ise valten gelen temiz hava ile dolacak. Silindir başına 2valf olan sistemdeki tek emme valfi, yanma için gerekli 90cc' lik havayı almak için 0,2 saniye açık kalmalı ise, 4valf olan sistemdeki 2 emme valfi, aynı miktardaki havayı yanma odasına 0,1saniyede alabilir. Aynı şey egzost valfleri için de geçerlidir. Daha çok valf, daha hızlı tahliye ve doldurma demektir.

      Bu durumda her bir yanma için gereken süre azalacağından, motor aynı sürede daha fazla yanma gerçekleştirecektir. Örneğin kabaca, silindir başına 2Valfli bir motor, 10 saniyede 5 yanma yapıyorsa, 4Valfli bir motor 9 yanma yapacaktır. Bu hızlı yanma döngüsü, aracın performansını arttırmakla bilikte, kompresyonunda da iyileşme sağlar.

      Olay çok kabaca bundan ibarettir. (Yanma işlemi için verdiğim sayısal değerler örnek kolay olsun diye verilmiştir, gerçeğe yakın değerler değildir.)




      _____________________________

    • Binbaşı
      1238 Mesaj
      28 Ocak 2007 14:17:57
      Kia ile Yarisin motor hacimleri farklı bu 1. Kia da VGT var bu 2. Bu iki faktör aradaki güç farkının çok daha büyük bir kısmını açıklar.
      quote:

      Orjinalden alıntı: Rocapitol

      Sanırım burda en mantıklı cevap ZMY3435 adlı arkadaştan gelmiş...

      güç ,birim zamanda yapılan iş olduğuna göre burda valf sayısının artması birim zamanda yapılan işin (az zamanda çok iş muhabbeti::))artmasını dolayısıyla beygir gücünün artmasını sağlar...

      mesela hemen hemen aynı yakıt sarfiyatları olmasına rağmen Kia rio 1.5 dizel 110 beygir yaris dizel 90 beygir neden? çünkü rio 16 valfli yaris 8 valfli..16 valfli bir motor beygir gücü ve tork açısından büyük farka sahip olacakdır...

      ancak 8 valfli motorun düşük devirlerde daha avantajlı olduğunu söyleyen arkadaş da haklı..çünkü 0-100 hızlanmada yaris riodan yaklaşık 1 saniye daha iyi...

      işleri bitirip güç konusuna geçtikten sonra, açtığım konuda bu valf konusunada matematiksel formüllerle değimmeye çalışacağım..

      Alıntıları Göster






      _____________________________

    • Yüzbaşı
      998 Mesaj
      31 Ocak 2007 00:15:36
      VGT sistemi motorun düşük devirlerinde de turbonun çalışmasını sağlayan bir sistem... max beygir gücü yüksek devirde sözkonusu olduğu için bu sistemin beygir gücü üstüne çok fazla bir etkisi olduğunu sanmıyorum...




      quote:

      Orjinalden alıntı: yilmaz101

      Kia ile Yarisin motor hacimleri farklı bu 1. Kia da VGT var bu 2. Bu iki faktör aradaki güç farkının çok daha büyük bir kısmını açıklar.

      Alıntıları Göster






      _____________________________

    • Yüzbaşı
      418 Mesaj
      03 Şubat 2007 00:53:43
      Demekki Bi KAç Valf Arabaya Neler yapıyormuş ???
      Hiç Dikkat Etmezdim 16 Valve Olsun 8 Valve Olsun Ama
      Bu Bilgilerden Sonra Dikkat Edicem Artık.
      Bu Forumdaki Bizi Aydınlatan Herkese teşekkürler :)


      _____________________________



      KARARLAR, YILAN BALIĞINA BENZER. KOLAYCA YAKALANIR, AMA TUTULMASI ZORDUR.
    • Yüzbaşı
      323 Mesaj
      04 Şubat 2007 20:17:39
      en güzeli 12valve hem az yakar hem performansı iidir...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1724 Mesaj
      04 Şubat 2007 21:50:06

      quote:

      Orjinalden alıntı: mufettis74

      Arkadaslar bu valf olayıda bılgısayardakı ram gibi olmasın.Ram'ler de benım bıldıgım oncelerı 16 mb idi.Katlanarak arttı ve şimdi 1024 mblara kadar cıktı.bu valf sayısında da sanırım yıllara göre artış olmuş.Belkı yakında 16 valf yerıne 32 valflerde cıkacaktır veya cıkmıstır haberımız yoktur.


      32 valfli arabalar mevcuttur. Örneğin Aston Martin Vantage , Audi A8 4,2 Quattro gibi.


      _____________________________

      2012 Kia Pro_Cee'd ConceptSR
    • Yüzbaşı
      336 Mesaj
      07 Şubat 2007 15:24:55

      quote:

      Orjinalden alıntı: legion90



      Alıntıları Göster



      32 valfli arabalar mevcuttur. Örneğin Aston Martin Vantage , Audi A8 4,2 Quattro gibi.


      İlk mesajımda anlattığım üzere bu tartışmayı toplam valf sayısı yerine silindir başına valf sayısı üzerinden yapmak durumundayız.

      Bahsettiğiniz arabalar 32 Valf'lidir, çünkü ikisi de 32/4=8 silindirlidir. Bu kadar uç örneklere bakmaya gerek yok, FIAT Bravo HGT 5 silindirli motora sahiptir ve valf sayısı 20' dir.

      Maddenin atalet özelliğinden ve söz konusu sistemlerin yüksek maliyetlerinden yola çıkarak, üreticilerin neden silindir başına 4 valften fazlasını kullanmadığını ya da bu teknolojinin üzerine gidilmediğini anlayabiliriz. Valfleri ve silindir kapaklarını bırakın, bu valfleri çalıştıran egzantrik milleri ve bağlı sistemler de oldukça maliyetli parçalardır.

      Herkes bilir, üstten çift egzantrik diye bir şey var. Bu sistemlerde her egzantrik mili, silindir başına iki olmak üzere toplam 8 valfe bağlıdır. Silindir başına ikişer valf daha eklemek için ya ekstradan 3. bir egzantrik miline ya da eskisine göre daha ağır iki egzantrik miline ihtiyaç duyulur.

      Falan filan...


      _____________________________

      HP EliteBook Folio 9470m | NIKON D3100 | IPHONE 5 | PANASONIC TX-P46G20 | ONKYO HT-S3200 | KIA CEE'D SW PREMIUM 7DCT | VW TIGUAN FUN
    • Binbaşı
      1948 Mesaj
      07 Şubat 2007 16:30:07
      32 valf var mı diye sorulmuş, 48 valf arabalar da var 12 silindir x 4. yani yine silindir basına 4 valf kullanılmış anlasılan



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      07 Şubat 2007 17:02:25

      quote:

      Orjinalden alıntı: xeon82

      32 valf var mı diye sorulmuş, 48 valf arabalar da var 12 silindir x 4. yani yine silindir basına 4 valf kullanılmış anlasılan


      silindir adedıne dusen valf onemlı degılmıdır nissan ınfınıtı dede 32 valf vardı tam emın degılım ama oyle olmalıydı


      _____________________________

      DRİVER WRX (HAKAN) BLACK HAWK BENI TANIYAN TANIR (Y)

    • Yüzbaşı
      418 Mesaj
      27 Şubat 2007 17:37:09
      Yaw O Kadar Valf Olsa Ne Olacak. Bi Arıza Çıkarsa Bi Sürü Parça Bi Sürü Para Ayarlatması Desen O da Ayrı
      Bi Dert......


      _____________________________



      KARARLAR, YILAN BALIĞINA BENZER. KOLAYCA YAKALANIR, AMA TUTULMASI ZORDUR.
    • Yüzbaşı
      418 Mesaj
      13 Şubat 2008 21:21:14
      60 valf arabalr varmıdır acaba çok merak ediyorum . ???


      _____________________________



      KARARLAR, YILAN BALIĞINA BENZER. KOLAYCA YAKALANIR, AMA TUTULMASI ZORDUR.
    • Yarbay
      3567 Mesaj
      13 Şubat 2008 21:27:12
      quote:

      Orjinalden alıntı: bLuE_bErRy

      60 valf arabalr varmıdır acaba çok merak ediyorum . ???


      hocam bir yıldır uyuyan konuyu uyandırmışsınız!

      http://forum.donanimhaber.com/m_20848475/tm.htm

      bu başlık daha güncel.

      bu başlıkta elimden geldiğince açıklamaya çalıştım...

      kolay gelsin...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1713 Mesaj
      13 Şubat 2008 21:40:21
      Motorların üretimine göre silindir başına 2,3,4,5 subap konulmaktadır. Bu subaplar emme ve eksoz subaplarıdır. Buna göre 4 silindirli bir araç 8 valf, 12 valf, 16 valf, 20 valf olabilir. Normalde otomobiller genelde 8 yada 16 valfdir. Ama istisnalar mevcuttur. Mesela Mercedes teknoloji olarak silindir başına 3 valf kullanmakta (2 emme, 1 eksoz subabı), buda 4 silindirde 12 valfe denk gelmektedir. Aradaki fark ise 16 valfli bir motor 8 valfli bir motora göre daha fazla güç üretmekte ve daha az tüketmektedir. Örneğin benim imzamdaki araç 1.4 lt olmasına rağmen 90 hp gücündedir ve bunun sebebi 16 valftir. Üretildiği yıla göre 8 valf olsa tahmini 70-75 hp gibi bir gücü olurdu.


      _____________________________

      Paran yoksa japon, paran varsa alman...

      Opel Astra 1.6 CD NB Otomatik (2000)
    • Yarbay
      3567 Mesaj
      13 Şubat 2008 22:10:49
      quote:

      Orjinalden alıntı: mukeya

      Motorların üretimine göre silindir başına 2,3,4,5 subap konulmaktadır. Bu subaplar emme ve eksoz subaplarıdır. Buna göre 4 silindirli bir araç 8 valf, 12 valf, 16 valf, 20 valf olabilir. Normalde otomobiller genelde 8 yada 16 valfdir. Ama istisnalar mevcuttur. Mesela Mercedes teknoloji olarak silindir başına 3 valf kullanmakta (2 emme, 1 eksoz subabı), buda 4 silindirde 12 valfe denk gelmektedir. Aradaki fark ise 16 valfli bir motor 8 valfli bir motora göre daha fazla güç üretmekte ve daha az tüketmektedir. Örneğin benim imzamdaki araç 1.4 lt olmasına rağmen 90 hp gücündedir ve bunun sebebi 16 valftir. Üretildiği yıla göre 8 valf olsa tahmini 70-75 hp gibi bir gücü olurdu.


      yukarıda adresini verdiğim linkte valflerle motor gücünün doğrudan birebir orantılı olmadığını ayrıntılı olarak açıklamıştım.

      okumanızı tavsiye ederim...

      kolay gelsin...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1238 Mesaj
      15 Şubat 2008 22:20:23
      bide v6 lar var


      _____________________________

    • Yarbay
      7031 Mesaj
      15 Şubat 2008 22:49:56
      o silindir sayısı.
      quote:

      Orjinalden alıntı: gooogle96

      bide v6 lar var




      _____________________________

      God doesn't play dice with the universe.
    • Er
      3 Mesaj
      16 Şubat 2008 20:13:59
      tüm bilgiler için herkeze tsklr bilgi paylaştıkca degerlenir


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      920 Mesaj
      17 Şubat 2008 22:47:03
      16valf bir araba varsa yanında kapışma 8valfle nal toplarsın demektir


      _____________________________

      No Comment...
    • Çavuş
      57 Mesaj
      09 Mart 2008 01:40:53
      16 valf daha güçlüdür ama yakıtta fazladır aslında ama hakkını verir.
      örnek renault aynı nesil 8vlik motoru 90 hp ama 100 kmde 5,2 lt yakıt
      16vlik motoru 110 hp ama 100 kmde 5,7 lt yakıt


      _____________________________

    • Çavuş
      57 Mesaj
      09 Mart 2008 01:43:40

      quote:

      Orjinalden alıntı: gooogle96

      bide v6 lar var

      o silindir sayısı
      normal araçlar 2000 cc ye kadar 4 silindirdir yani V4
      yükseldikçe cc silindirde artar 6 silindir V6
      8 silindir V8


      _____________________________

    • Yarbay
      2138 Mesaj
      16 Nisan 2008 11:59:24
      2000'li yıllarda f1 araçları v12*6=72 valfdi.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1342 Mesaj
      16 Nisan 2008 15:25:51

      quote:

      Orjinalden alıntı: Aulutrene



      Alıntıları Göster


      o silindir sayısı
      normal araçlar 2000 cc ye kadar 4 silindirdir yani V4
      yükseldikçe cc silindirde artar 6 silindir V6
      8 silindir V8


      Silindir sayısının önündeki V silindirlerin dizilimini gösterir. V8, motora krank mili doğrultusunda bakıldığında silindirlerin belli bir açı yapacak şekilde V biçiminde yerleştirildiğini gösterir. Kullandığımız çoğu 4 silindirli yol arabası V4 değil, sıralı 4 silindirdir. Bir başka deyişle silindirler tek bir çizgi üzerinde dizilmişlerdir...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1342 Mesaj
      16 Nisan 2008 15:28:27

      quote:

      Orjinalden alıntı: idemo

      2000'li yıllarda f1 araçları v12*6=72 valfdi.


      2000 yılı ve sonrasında (2-3 sene önceye kadar) Formula 1'de 10 silindirli V motorlar kullanıldı....


      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      12 Ekim 2010 15:51:06
      Eski bir konu ama cvp yazayım şimdi 8 valf eski tip motor ama yenı nesil dizel corolla lar 8 valf neden böyle bişey yapmış toyota


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      12 Ekim 2010 17:35:45

      quote:

      Orijinalden alıntı: Aulutrene



      Alıntıları Göster


      o silindir sayısı
      normal araçlar 2000 cc ye kadar 4 silindirdir yani V4
      yükseldikçe cc silindirde artar 6 silindir V6
      8 silindir V8

      v4 değil..sıralı 4


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      376 Mesaj
      14 Mayıs 2011 14:55:51
      Kısaca daha fazLa yanıcılık sağLar bizde vectra 2.0i gLs 95 a kasa war acaip yakıo meseLa 95 gt oLsaydı uçardı hem yakıttanda tasarruf


      _____________________________

      Arnold Schwarzenegger
    • Çavuş
      81 Mesaj
      10 Ağustos 2012 01:45:53
      quote:

      Orijinalden alıntı: SchekiLL

      motor bilginiz de pek yokmuş şöle güzelcene anlatayım,
      8v motor eski teknolojidir, doğrudur.. bakmayın yeni audi a3de, golf te kullanıldığına.. 97de üretilmiş motor kullanılıyor hala..
      16v hem daha güçlüdür, hem daha az yakar..
      örnek olark;
      golf4 de kullanılan motorlarda;
      golf 1.6 8v 100hp
      golf 1.6 16v 105hp
      golf5 de kullanılan motorlarda
      golf 1.6 8v 100hp
      golf 1.6 16v (FSI) 115hp

      hep 16v olan daha az yakıt tüketip daha seridir..
      otomobil alırken önemlidir.. aynı otomobilin 16v'ı olan modeli varsa kesinlikle tercih edilmelidir.


      8v nedir, 16v nedir, aralarında ne fark var diye hep merak ederdim. verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.


      _____________________________

      YD
    • Otomobil Uzmanı
      4683 Mesaj
      10 Ağustos 2012 12:35:23

      quote:

      Orijinalden alıntı: yusufdemir55


      Alıntıları Göster


      8v nedir, 16v nedir, aralarında ne fark var diye hep merak ederdim. verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.

      Alıntı yaptığınız mesajdaki bilgilerin büyük kısmı yanlış. Valf sayısı ile motorun gücü ve arabanın seriliği arasında bir oran yoktur.

      Birkaç mesaj üstte O.B.K nın verdiği konuyu incelemenizi tavsiye ederim.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Er
      3 Mesaj
      05 Mayıs 2015 18:41:42
      1.6 tipo var nasil anlayacağız 16 v mi 8 v mi olduğunu ?????????????????



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      solayysss
    • Er
      1 Mesaj
      04 Ağustos 2016 22:42:05
      8v ne 16v nedir ?

      4 silindirli bir araçta silindir başına 2 valf 1 hava 1 yakıt vanası düşülecek şekilde dizayn edilmiş motorlar 8v, (4 silindir X Silindir başına 2 Valf= 8v)
      4 silindirli bir araçta silindir başına 4 valf 2 hava 2 yakıt vanası düşülecek şekilde dizayn edilmiş motorlar 16v (4 silindir X Silindir başına 4 Valf= 16v) motorlardır.

      8v motorlarda krank milini döven 1 ateşleme vanası bir hava sirküle vanası varken
      16v motorlarda krank milini döven 2 ateşleme vanası iki hava sirküle vanası vardır.

      Dolayısıyla 16v motorlar hacimce aynı motorlarda daha yüksek tork üretir. Olay bu.
      https://www.youtube.com/watch?v=Hrc_-67BG8s

      hayalimiz 1.4 16v skoda fabia



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aeyildiz -- 4 Ağustos 2016; 22:48:45 >
      _____________________________

    • Yarbay
      2597 Mesaj
      06 Ağustos 2016 18:57:07
      1.6 8v dacia logan aracımız var gidişindende yakıt olarak az yakmasındanda memnunuz.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Biri bana bu VALF meselesini anlatsın.8-16 arası fark nedir?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.