DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Amerikadan Otomobil getirmek...
46
Cevap
1
Favori
16.083
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      21 Ocak 2007 18:11:09
      ne zamandır düşünüyordum Az evel okuduğum konuda abd den sipariş edilen ürün aklıma getirdi..


      ABD den gemi ile otomobil getirmek hakkında bilgisi olan var mı??

      mesela bildiğim kadarı ile Hummer 35bin$ a alınabiliyor.. ve inşaat aracı sınıfına girdiği için düşük vergiye tabi hatta şirket gider gösterip vergiden düşebiliyor belki...

      2-4bin$ nakliye ile böyle bi araç getirilemez mi?


      _____________________________


      Orta Doğu Teknik Üniversitesi
      İnşaat Mühendisliği
      2014

    • Yarbay
      3664 Mesaj
      21 Ocak 2007 19:22:40

      quote:

      Orjinalden alıntı: _MARS_

      ne zamandır düşünüyordum Az evel okuduğum konuda abd den sipariş edilen ürün aklıma getirdi..


      ABD den gemi ile otomobil getirmek hakkında bilgisi olan var mı??

      mesela bildiğim kadarı ile Hummer 35bin$ a alınabiliyor.. ve inşaat aracı sınıfına girdiği için düşük vergiye tabi hatta şirket gider gösterip vergiden düşebiliyor belki...

      2-4bin$ nakliye ile böyle bi araç getirilemez mi?


      getirrsin de gene aynı paraya gelir.işte galeriden aldığınla arasında 5000dolar fark eder.yani 100bin dolar değel de 95bin e gelir.
      3 yaşından büyük 2.el arabayı getirmeyi düşünüyosan unut.



      _____________________________

      parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar
    • Yarbay
      3310 Mesaj
      21 Ocak 2007 19:23:51
      boyle bir sey yok, olsaydi hersek ordan getirir di
      quote:

      Orjinalden alıntı: _MARS_

      ne zamandır düşünüyordum Az evel okuduğum konuda abd den sipariş edilen ürün aklıma getirdi..


      ABD den gemi ile otomobil getirmek hakkında bilgisi olan var mı??

      mesela bildiğim kadarı ile Hummer 35bin$ a alınabiliyor.. ve inşaat aracı sınıfına girdiği için düşük vergiye tabi hatta şirket gider gösterip vergiden düşebiliyor belki...

      2-4bin$ nakliye ile böyle bi araç getirilemez mi?




      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      21 Ocak 2007 19:32:07




      quote:

      Orjinalden alıntı: daturkishulan



      Alıntıları Göster



      getirrsin de gene aynı paraya gelir.işte galeriden aldığınla arasında 5000dolar fark eder.yani 100bin dolar değel de 95bin e gelir.
      3 yaşından büyük 2.el arabayı getirmeyi düşünüyosan unut.




      normal şartlarda öyle, biliyorum, fakat bazı araçlar gümrük vergisi olarak çok düşük bir mebla ödüyor...

      bu konuda bilgisi olan var mı merak ettiğim bu....


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _MARS_ -- 21 Ocak 2007; 19:32:19 >
      _____________________________


      Orta Doğu Teknik Üniversitesi
      İnşaat Mühendisliği
      2014

    • Yarbay
      3664 Mesaj
      21 Ocak 2007 19:56:45

      quote:

      Orjinalden alıntı: _MARS_






      Alıntıları Göster




      normal şartlarda öyle, biliyorum, fakat bazı araçlar gümrük vergisi olarak çok düşük bir mebla ödüyor...

      bu konuda bilgisi olan var mı merak ettiğim bu....


      evet doğru,çok düşük vergi ödeyerek soktuğun araçlar vardı...burdan yaklaşık 1500liralık klasik belgesi çıkarıyordun ve amerikadan tc klasik oto derneğinin klasik saygığı 25 yaşı geçmiş araçlardan istediğini yannızca taşıma ücretini ödeyerek getirtebiliyordun.yani bi 69 mustangı 3000dolara bulsan,2000 de taşıma ücreti yaklaşık olarak 9000liraya + hiçbir ÖTV ödemeden getiretebiliyordun.ama milletin yararlandığını gören hükümet hemenonu da uygulamadan kaldırdı.şimdi klasik oto getirmek bile adamı fıtık eder.yasak yani.ya %128 ötv ödeyecen ya da cadillac parasına pöjoya binecen diyor devlet.
      zaten gümrük almasa,amerikadan getireceğn araba 5000cc nin üstünde olacağ için yıllık 12000liralık vergi ödemen gerekecek+sigortası...yani imkansız

      sen ne tür araba getirmek istiyosun ki??


      _____________________________

      parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      21 Ocak 2007 20:01:27
      Bende imkansız diye biliyorum artık. Bu arada adam hummer istiyor 6000cc olan. Galeri satış fiyatı şu an 100.000$ civarı.




      _____________________________

      V8
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      21 Ocak 2007 20:08:32
      quote:

      Orjinalden alıntı: daturkishulan



      Alıntıları Göster



      evet doğru,çok düşük vergi ödeyerek soktuğun araçlar vardı...burdan yaklaşık 1500liralık klasik belgesi çıkarıyordun ve amerikadan tc klasik oto derneğinin klasik saygığı 25 yaşı geçmiş araçlardan istediğini yannızca taşıma ücretini ödeyerek getirtebiliyordun.yani bi 69 mustangı 3000dolara bulsan,2000 de taşıma ücreti yaklaşık olarak 9000liraya + hiçbir ÖTV ödemeden getiretebiliyordun.ama milletin yararlandığını gören hükümet hemenonu da uygulamadan kaldırdı.şimdi klasik oto getirmek bile adamı fıtık eder.yasak yani.ya %128 ötv ödeyecen ya da cadillac parasına pöjoya binecen diyor devlet.
      zaten gümrük almasa,amerikadan getireceğn araba 5000cc nin üstünde olacağ için yıllık 12000liralık vergi ödemen gerekecek+sigortası...yani imkansız

      sen ne tür araba getirmek istiyosun ki??



      anlıyorum ama benim söylediğim yasa özel amaç ya da benzeri amaçlı araçlar ile ilgili gibi hatırlıyorum..

      mesela Hummer H3x modeli 38bin$, sıfır fiyatı. bir arkadaşım bahsediyordu bu aracı düşük vergi ile sokabiliyormuşsun ama prosedürleri karmaşıkmış epey....


      ben burdan 70bin TLye sıfır bi kia alacağıma, uğraşarak bunu almayı tercih ederim...

      peki şirket gider olarak gösterebiliyor mu bu vergiyi..




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _MARS_ -- 21 Ocak 2007; 20:16:10 >
      _____________________________


      Orta Doğu Teknik Üniversitesi
      İnşaat Mühendisliği
      2014

    • Yarbay
      3664 Mesaj
      21 Ocak 2007 20:09:09

      quote:

      Orjinalden alıntı: TSMC

      Bende imkansız diye biliyorum artık. Bu arada adam hummer istiyor 6000cc olan. Galeri satış fiyatı şu an 100.000$ civarı.




      TMSC sen vaypır almamış mıydın??




      _____________________________

      parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar
    • Yarbay
      3664 Mesaj
      21 Ocak 2007 20:18:13

      quote:

      Orjinalden alıntı: _MARS_



      Alıntıları Göster




      anlıyorum ama benim söylediğim yasa özel amaç ya da benzeri amaçlı araçlar ile ilgili gibi hatırlıyorum..

      mesela Hummer H3x modeli 38bin$, sıfır fiyatı. bir arkadaşım bahsediyordu bu aracı düşük vergi ile sokabiliyormuşsun ama prosedürleri karmaşıkmış epey....


      ben burdan 70bin TLye sıfır bi kia alacağıma, uğraşarak bunu almayı tercih ederim...

      peki şirket gider olarak gösterebiliyor mu bu vergiyi..

      nıt: bu araç yaklaşık 0.65tl/km yakıt harcıyor...



      şirket adına fatura kestirdiğin herşey gider olarak gösterilebilir zaten.onu da gösterebilirsin tabi.ama ben özel amaçla bile geleceğini hiç sanmıyorum.illaki benim kulağma gelirdi.çünkü o kadar amrkancı tanıyom.hiçbiri böyle bi işe kalkışmadı bugüne kadar.yani hiç duymadım özel amaçla araba getirdiğinde vergi düştüğnü.getirirsin ama gene aynı ÖTV yi ödetir sana.yannız ne değeşir pikap ya da kamyonet getirtirsen vergisi düşük olur.dodge ramlar bi ara 600 lira ödüyordu.düşün yani 8000cclik motorlu araç 12000liradan 600 liraya düşüyor.ama gene aynı gümrüğü ödetiyorlar.
      ama benim şuana kadar hiç duymamış olmam senin dediğn özel amaçla araba getirme diye bişey olmadığ anlamına gelmez.sen gene de o arkadaşına bi sor araştırın.yasa açığından yararlanabilyosanız getirtin aracı hatta bize de nassı yapılıyomuş bi PM atın.valla ben de bi dolu markan getirrim heralde.

      ayrıca H3 çok kötü bi araba.tek motor seçeneğiyle üretiliyor ve de düz 5 silindir
      ne aklahizmet yapmışlarsa??? V6 annarız.bence hiç gerek yok.hazır getirebilme imkanın varsa V8 bi araç getir.


      _____________________________

      parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar
    • Yarbay
      3664 Mesaj
      21 Ocak 2007 20:24:21



      H3 yerine yeni silverado getirebilirsin.17000dolarmış ''0''ı.burda o paraya tata alınıyor.ehhh o da güzel




      _____________________________

      parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      21 Ocak 2007 20:25:45

      quote:

      Orjinalden alıntı: daturkishulan



      Alıntıları Göster



      Nerde hocam, 8300cc ben nereye alıyorum
      Oda değil, gerçi çok yüksek torku sayesinde hiç gaza basmasan bile gider o araba Mesela benim araba D'ye alınca gaza basmasam bile gidiyo yani, ama sorun şu o aracı 2. el Amerikadan vermezler diye düşünüyorum. 0'ını ohoo

      quote:

      bu araç yaklaşık 0.65tl/km yakıt harcıyor...


      " The H3 uses the 3.7 L (3464 cc) Atlas straight-5 engine. The same engine that is used in the Chevrolet Colorado/GMC Canyon pickup trucks. This 20-valve DOHC unit produces 242 hp (164 kW) at 5600 rpm and 242 ft·lbf (305 N·m) at 2800 rpm. It is available with a 5-speed manual or 4-speed automatic transmission that includes GM's Stabilitrak vehicle stability control. Its 111.9 in (2842 mm) wheelbase is 1.1 in (28 mm) shorter than the GMT360 SUVs. It includes an electronically-controlled dual-speed transfer case and electronic locking differential. In 2007, a new Atlas straight-5 engine was introduced. It is 3.7 liters, and makes 242 hp and 242 lbft."

      H3'de 3.7 Atlas sıralı 5 silindirli motor görev yapıyor. Aynı motor Chevrolet Colardo ve GMC Canyon kamyonetlerindede görev yapıyor. Bu 20 Valf'e sahip Doch ( Üstten çift egzantrik )'li motor 5600 devirde 242 beygir, 2800 devirde 305 Nm tork üretiyor. Hem 5 İleri düz, hemde 4 ileri otomatik şanzımanlı olarak alınabiliyor. 4 ileri otomatik vites General Motor'un araç stabilite kontrol programına sahip. 2842 mm dingil mesafesi ile GMT360 Suvlarından sadece 28 mm daha kısa. Elektrik kontrollü çift hızlı aktarma organı ( Sanırım ön ve arkanın birleştiği yeri söylüyor ) ve elektrikli kilitlemeli diferansiyele sahip. 3.7 Atlas motoru 2007 yılında piyasaya sunulmuştu."

      Bu arada, sana şunu söyliyeyim bu araç dediğin gibi 65 yrk yakar. Ben H2 alacaksın zannettim , H3 zaten Avrupa için çıkan versiyon. Deposu 87 litre.

      "In the American market, the H3 is priced from $29,500 to just over $40,000. Sales have been strong, with the 33,140 sold in 2005 making up 58% of Hummer's total sales for the year. For the first two months of 2006, 8,071 H3s were sold, 74% of all Hummer sales."

      Amerikada 29.500$'dan başlıyormuş. 33.140 satış ile 2005 toplam hummer satışlarının %58'ini oluşturmuş. 2006'nın ilk 2 ayında ise 8.071 adet satılarak hummer satışlarının %74'ünü oluşturmuş.

      Birde sitede, Otomatik olanının 14.7, otobanda ise 11.2 litre tükettiği yazıyor. Bence alınası bir araç.

      Uzunluk 4.8 , Genişlik 1.9, Yükseklik ise 1.86 m.






      _____________________________

      V8
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      21 Ocak 2007 20:28:26
      "ayrıca H3 çok kötü bi araba.tek motor seçeneğiyle üretiliyor ve de düz 5 silindir
      ne aklahizmet yapmışlarsa??? V6 annarız.bence hiç gerek yok.hazır getirebilme imkanın varsa V8 bi araç getir. "

      Evet bende anlamadım ne akla hizmet 5 silindir yapılmış, hoş bu H3 Avrupa versiyonu Hummer'in. Bari Powertech V6 kullansalardı, gerçi 3700cc, silindir başına 4 sübaplı ve 242 hp ile, tam bir avrupa aracı. Motorun karakteristiğinin Amerikan aracıyla alakası yok.

      H2 filan getir sen


      _____________________________

      V8
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      21 Ocak 2007 20:48:49

      quote:

      Orjinalden alıntı: daturkishulan



      Alıntıları Göster




      şirket adına fatura kestirdiğin herşey gider olarak gösterilebilir zaten.onu da gösterebilirsin tabi.ama ben özel amaçla bile geleceğini hiç sanmıyorum.illaki benim kulağma gelirdi.çünkü o kadar amrkancı tanıyom.hiçbiri böyle bi işe kalkışmadı bugüne kadar.yani hiç duymadım özel amaçla araba getirdiğinde vergi düştüğnü.getirirsin ama gene aynı ÖTV yi ödetir sana.yannız ne değeşir pikap ya da kamyonet getirtirsen vergisi düşük olur.dodge ramlar bi ara 600 lira ödüyordu.düşün yani 8000cclik motorlu araç 12000liradan 600 liraya düşüyor.ama gene aynı gümrüğü ödetiyorlar.
      ama benim şuana kadar hiç duymamış olmam senin dediğn özel amaçla araba getirme diye bişey olmadığ anlamına gelmez.sen gene de o arkadaşına bi sor araştırın.yasa açığından yararlanabilyosanız getirtin aracı hatta bize de nassı yapılıyomuş bi PM atın.valla ben de bi dolu markan getirrim heralde.

      ayrıca H3 çok kötü bi araba.tek motor seçeneğiyle üretiliyor ve de düz 5 silindir
      ne aklahizmet yapmışlarsa??? V6 annarız.bence hiç gerek yok.hazır getirebilme imkanın varsa V8 bi araç getir.



      anladım, ben biraz daha araştırayım eğer varsa bu durum detayları aktarırım

      hummeri örnek verdim sadece tipini seviyorum zaten...
      payaşım için saol


      _____________________________


      Orta Doğu Teknik Üniversitesi
      İnşaat Mühendisliği
      2014

    • Yarbay
      3664 Mesaj
      22 Ocak 2007 00:25:57
      @TMSC

      sen öyle bişi almıştın ama.korvetmiydi yoksa??

      ben mi yannış hatırlıyom


      _____________________________

      parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar
    • Yüzbaşı
      254 Mesaj
      22 Ocak 2007 06:18:47
      ankarada daha iyisini yapıyorlar hamur diye bence elin abd lisine vermeyin o kadar para


      _____________________________

      Ben şahı almışım veziri kim takar...
    • Binbaşı
      1670 Mesaj
      22 Ocak 2007 07:57:46
      quote:

      getirrsin de gene aynı paraya gelir.işte galeriden aldığınla arasında 5000dolar fark eder.yani 100bin dolar değel de 95bin e gelir.
      3 yaşından büyük 2.el arabayı getirmeyi düşünüyosan unut.



      ABD den 3 YASINDAN BUYUK ARABA GETIREMEZSIN...

      1 kisinin omru hayati boyunca sadece 1 araba getirme sansi vardir...

      onda da yururluk nasil bilmiyorum...




      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      25 Haziran 2010 10:06:08
      selamlar, arkadaşlar benim kafamda hep 96-97 ımpala ss var 1999-2000 yılları arasında amerikada kalmıştım ve bu arabaya orada aşık olmuştum kısmet olmadı alamadım üstüne 10 sene geçti aklım hala ss de şimdi bana akıl verecek yol gösterecek biri varsa lütfen yardım etsin ben bu arabayı sahibinden.comda 40000 usd karşılığı bulabiliyorum ama oda bütcemi aşıyor hali hazırda abd de yaşıyan arkadaşlarım var onlar oradan benim adıma alıp gemiye bindirebilirler ama gerisi nasıl olur ???türkiyede ben arabaya nasıl ve kaça plaka çıkartabilirim??? hiç bir fikrim yok yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum teşekkürler


      _____________________________

    • Yarbay
      4996 Mesaj
      25 Haziran 2010 14:16:04
      Amerikadan Otomobil getirmek...

      ...İtalya'dan pizza getirmeye benzer.


    • Yarbay
      11692 Mesaj
      25 Haziran 2010 15:05:58
      Bayağı zor bir iş bir tanıdığımında chevrolet tahoe jipi vardı Amerika'da yaşıyodu Türkiyeye döndü jipini getirmek istemiş ancak TR plakası konduğunda vergilerininde buraya göre olacağından ve gümrükte aracın ülkeye girişinde görevlilerinde rüşvet almadan geçirmeyeceklerinden getirtemedeğini söylemişti bana... bizim için araba almak ev almak gibi yaa belcikada 2008model 5 kasa bmw 35.000 TL ikinci el


      _____________________________

      Soru, şikayet ya da önerilerinizi özel mesajdan gönderebilirsiniz.
    • Binbaşı
      1975 Mesaj
      25 Haziran 2010 16:08:26

      quote:

      Orijinalden alıntı: FAZLIKAZAK



      1 kisinin omru hayati boyunca sadece 1 araba getirme sansi vardir...

      onda da yururluk nasil bilmiyorum...




      bu yurtdışından getiren galeriler nasıl hallediyor bu işi


      _____________________________

    • Binbaşı
      1183 Mesaj
      25 Haziran 2010 17:07:03
      ben bi gümrük müşaviri ile konusmustum klasik araba getirebilmek için, mesela ebay dan adımıza fatura düzenleyebilecek birisinden aracı aldıgımızda bu gümrük müşavirleri anahtar teslim aracı size ulaştırıyolar, prosedür boyle ama vergi konusunda nası bi uygulama oluyor klasiklerde bilmiyorum


      _____________________________

      2014 Corolla
    • Binbaşı
      1839 Mesaj
      25 Haziran 2010 18:10:33
      sadece ilk mesajını okudum

      a be kardeşim sanıyormusun ki buradaki araçların pahalı olmasının nedeni galerilerdir? Buradaki araçların pahalı olmasının nedeni vergilerdir 1., hummerlar normal araç gibi vergilendirilir 2., 2. el araç getiremezsin 3

      yani hummer getirmek istesen

      hummerin abd fiyatı + %84 ÖTV + aracın ÖTV'li fiyatının %18 KDV si sana maliyetidir


      _____________________________


    • Yarbay
      11692 Mesaj
      26 Haziran 2010 22:48:52
      Çok değerli bir araç olmadıktan sonra (yani klasik araba gibi ) değmez bence ama siz bilirsiniz


      _____________________________

      Soru, şikayet ya da önerilerinizi özel mesajdan gönderebilirsiniz.
    • Yüzbaşı
      366 Mesaj
      27 Haziran 2010 11:47:25
      mesajım bulunsun


      _____________________________

    • Teğmen
      216 Mesaj
      27 Haziran 2010 20:37:30
      il olarak çok meşakkatli olur,ayrıca burdaki fiyatlardan pek de farklı olmaz.O vergiyi öyle ya da böyle alıcaklar çünkü..


      _____________________________

    • Binbaşı
      1545 Mesaj
      03 Temmuz 2010 09:58:56
      quote:

      Orijinalden alıntı: arabaci_58

      sadece ilk mesajını okudum

      a be kardeşim sanıyormusun ki buradaki araçların pahalı olmasının nedeni galerilerdir? Buradaki araçların pahalı olmasının nedeni vergilerdir 1., hummerlar normal araç gibi vergilendirilir 2., 2. el araç getiremezsin 3

      yani hummer getirmek istesen

      hummerin abd fiyatı + %84 ÖTV + aracın ÖTV'li fiyatının %18 KDV si sana maliyetidir


      Sadece vergiler değil, kullanılmış otomobil ithalatı yasağı da bu iç sömürge sisteminin en önemli direklerindendir.

      TC 1996 yılında AB'den 10 yıllık ithalat yasağı kaldırmak için süre istemiş, lakin 2006'da dolan bu süreye karşılık hala kullanılmış otomobil ithalatına izin verilmeyerek, sömürü düzeni sürdürülmektedir.

      Galeriler bu işte fonksiyonsuz sayılabilir. Asıl olan otomobil üreticisi tekelci mafyaya bakmak lazımdır. Kanunları bürokratlara bunlar hazırlatırlar. Bildiğiniz gibi, açıkhava hapishanesi olan ülkemizde, fakirler siyaset dışı tutulmuştur. Ayda 600 liraya kölelik yapmaya hazır nice türk vatandaşı mevcuttur.

      Aynı şekilde ABD'de 8 liraya löp biftek yersiniz burada iyisi 32 liradır. burada 100.000 liraya aldığınız ev depremde ailenizi ve sizi tost yapar. dallas'ta 100.000 liraya, müstakil havuzlu, çift garajlı, şömineli, iki buçuk banyolu ve geniş arka+ön bahçeli evinizde bilardo oynarken olur bütün bunlar. Üstelik 2 tane otonuz gölgede eskir, siz barbekünün başında 32 çeşit et sosunuzdan hangisini kullansam acaba?!... paradoksuna girersiniz...

      Fiyatlar şişer, şişer, şişer ve asla da patlamaz.




      Ufaltılmış önizleme resmi



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LAST_DRIVER -- 3 Temmuz 2010; 10:01:31 >
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      06 Temmuz 2010 21:29:15

      quote:

      Orijinalden alıntı: LAST_DRIVER


      Alıntıları Göster



      Sadece vergiler değil, kullanılmış otomobil ithalatı yasağı da bu iç sömürge sisteminin en önemli direklerindendir.

      TC 1996 yılında AB'den 10 yıllık ithalat yasağı kaldırmak için süre istemiş, lakin 2006'da dolan bu süreye karşılık hala kullanılmış otomobil ithalatına izin verilmeyerek, sömürü düzeni sürdürülmektedir.

      Galeriler bu işte fonksiyonsuz sayılabilir. Asıl olan otomobil üreticisi tekelci mafyaya bakmak lazımdır. Kanunları bürokratlara bunlar hazırlatırlar. Bildiğiniz gibi, açıkhava hapishanesi olan ülkemizde, fakirler siyaset dışı tutulmuştur. Ayda 600 liraya kölelik yapmaya hazır nice türk vatandaşı mevcuttur.

      Aynı şekilde ABD'de 8 liraya löp biftek yersiniz burada iyisi 32 liradır. burada 100.000 liraya aldığınız ev depremde ailenizi ve sizi tost yapar. dallas'ta 100.000 liraya, müstakil havuzlu, çift garajlı, şömineli, iki buçuk banyolu ve geniş arka+ön bahçeli evinizde bilardo oynarken olur bütün bunlar. Üstelik 2 tane otonuz gölgede eskir, siz barbekünün başında 32 çeşit et sosunuzdan hangisini kullansam acaba?!... paradoksuna girersiniz...

      Fiyatlar şişer, şişer, şişer ve asla da patlamaz.




      Ufaltılmış önizleme resmi


      +1
      daha nasıl anlatılabilirdi ülkenin kuş bakışı hali.


      _____________________________

      DH'ye reklam veren şirketleri TERCIH ETMIYORUM ! ! !

      Toyota Corolla 1.6 GLi Special Gümüş Gri ( Atiker LPG )
    • Binbaşı
      1183 Mesaj
      06 Temmuz 2010 22:18:15
      quote:

      Orijinalden alıntı: LAST_DRIVER


      Sadece vergiler değil, kullanılmış otomobil ithalatı yasağı da bu iç sömürge sisteminin en önemli direklerindendir.

      TC 1996 yılında AB'den 10 yıllık ithalat yasağı kaldırmak için süre istemiş, lakin 2006'da dolan bu süreye karşılık hala kullanılmış otomobil ithalatına izin verilmeyerek, sömürü düzeni sürdürülmektedir.

      Galeriler bu işte fonksiyonsuz sayılabilir. Asıl olan otomobil üreticisi tekelci mafyaya bakmak lazımdır. Kanunları bürokratlara bunlar hazırlatırlar. Bildiğiniz gibi, açıkhava hapishanesi olan ülkemizde, fakirler siyaset dışı tutulmuştur. Ayda 600 liraya kölelik yapmaya hazır nice türk vatandaşı mevcuttur.

      Aynı şekilde ABD'de 8 liraya löp biftek yersiniz burada iyisi 32 liradır. burada 100.000 liraya aldığınız ev depremde ailenizi ve sizi tost yapar. dallas'ta 100.000 liraya, müstakil havuzlu, çift garajlı, şömineli, iki buçuk banyolu ve geniş arka+ön bahçeli evinizde bilardo oynarken olur bütün bunlar. Üstelik 2 tane otonuz gölgede eskir, siz barbekünün başında 32 çeşit et sosunuzdan hangisini kullansam acaba?!... paradoksuna girersiniz...

      Fiyatlar şişer, şişer, şişer ve asla da patlamaz.



      +100000000 tek hayalim bi 59 belair olmasına rağmen 2004 megane II ye binerim ancak işte bu memlekette


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chevymel1 -- 6 Temmuz 2010; 22:20:49 >
      _____________________________

      2014 Corolla
    • Yüzbaşı
      418 Mesaj
      23 Temmuz 2012 22:34:07
      Acaba çok ucuz 3000Ş lık arabalar kaç paraya gelir ülkemize ?


      _____________________________

    • Yarbay
      16502 Mesaj
      23 Temmuz 2012 22:43:06
      Vergisiz 2.el araç ithalatı artık serbest olmalı. Parası olan istediği aracı getirip binmeli.

      10-15 sene önceki Türkiye yok artık. Bu tür şeylerden korkmaya gerek de yok.

      Sonuçta benzin, mtv, yol ıvır zıvır olarak bir sürü masraf var.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      799 Mesaj
      23 Temmuz 2012 22:54:27
      quote:

      Orijinalden alıntı: LAST_DRIVER


      Alıntıları Göster



      Sadece vergiler değil, kullanılmış otomobil ithalatı yasağı da bu iç sömürge sisteminin en önemli direklerindendir.

      TC 1996 yılında AB'den 10 yıllık ithalat yasağı kaldırmak için süre istemiş, lakin 2006'da dolan bu süreye karşılık hala kullanılmış otomobil ithalatına izin verilmeyerek, sömürü düzeni sürdürülmektedir.

      Galeriler bu işte fonksiyonsuz sayılabilir. Asıl olan otomobil üreticisi tekelci mafyaya bakmak lazımdır. Kanunları bürokratlara bunlar hazırlatırlar. Bildiğiniz gibi, açıkhava hapishanesi olan ülkemizde, fakirler siyaset dışı tutulmuştur. Ayda 600 liraya kölelik yapmaya hazır nice türk vatandaşı mevcuttur.

      Aynı şekilde ABD'de 8 liraya löp biftek yersiniz burada iyisi 32 liradır. burada 100.000 liraya aldığınız ev depremde ailenizi ve sizi tost yapar. dallas'ta 100.000 liraya, müstakil havuzlu, çift garajlı, şömineli, iki buçuk banyolu ve geniş arka+ön bahçeli evinizde bilardo oynarken olur bütün bunlar. Üstelik 2 tane otonuz gölgede eskir, siz barbekünün başında 32 çeşit et sosunuzdan hangisini kullansam acaba?!... paradoksuna girersiniz...

      Fiyatlar şişer, şişer, şişer ve asla da patlamaz.




      Ufaltılmış önizleme resmi


      İnanılmaz harika anlatmıssın ülkemizi 25 bin euroluk aracı 127 bine almak nedir ya siyasiler sesimizi duysada kurtulsak dicem ama zaten duyuyorlar sonuç:Koca bir HİÇ sonra Türkiye de memleketimde yaşamak varmı be de kendini avut onlarda sana çok haklısın al sana %25 zam hadi eyvallah diye bizi (Doldum da şimdi iyiyim)


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheTurkAdam07 -- 23 Temmuz 2012; 22:58:54 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      799 Mesaj
      23 Temmuz 2012 22:59:22

      quote:

      Orijinalden alıntı: senersongur

      Vergisiz 2.el araç ithalatı artık serbest olmalı. Parası olan istediği aracı getirip binmeli.

      10-15 sene önceki Türkiye yok artık. Bu tür şeylerden korkmaya gerek de yok.

      Sonuçta benzin, mtv, yol ıvır zıvır olarak bir sürü masraf var.




      < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      16502 Mesaj
      23 Temmuz 2012 23:01:46
      quote:

      Orijinalden alıntı: okaaaaaan

      Acaba çok ucuz 3000Ş lık arabalar kaç paraya gelir ülkemize ?

      3000 dolarlık araç taş çatlasa 10000 dolar olur.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      640 Mesaj
      05 Kasım 2012 15:02:54
      quote:

      Orijinalden alıntı: daturkishulan



      Alıntıları Göster



      evet doğru,çok düşük vergi ödeyerek soktuğun araçlar vardı...burdan yaklaşık 1500liralık klasik belgesi çıkarıyordun ve amerikadan tc klasik oto derneğinin klasik saygığı 25 yaşı geçmiş araçlardan istediğini yannızca taşıma ücretini ödeyerek getirtebiliyordun.yani bi 69 mustangı 3000dolara bulsan,2000 de taşıma ücreti yaklaşık olarak 9000liraya + hiçbir ÖTV ödemeden getiretebiliyordun.ama milletin yararlandığını gören hükümet hemenonu da uygulamadan kaldırdı.şimdi klasik oto getirmek bile adamı fıtık eder.yasak yani.ya %128 ötv ödeyecen ya da cadillac parasına pöjoya binecen diyor devlet.
      zaten gümrük almasa,amerikadan getireceğn araba 5000cc nin üstünde olacağ için yıllık 12000liralık vergi ödemen gerekecek+sigortası...yani imkansız

      sen ne tür araba getirmek istiyosun ki??

      hocam %124 ötv derken mesela 9000 bin liraya geldi bu 25 35 bin tl gibi bir meblayamı çıkıyor anladığım kadarıyla ?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      447 Mesaj
      05 Kasım 2012 15:34:54
      Peki tersi nasıl oluyor bilen var mı? Yani arabayı berdan alıp amerikaya götürsek, sokabilirmiyiz, nasıl sokarız, kaç para öderiz vs.....


      _____________________________

      Hyundai Elantra Prime Plus Otm. 2012
    • Yüzbaşı
      640 Mesaj
      05 Kasım 2012 15:51:56
      quote:

      Orijinalden alıntı: exantric

      Peki tersi nasıl oluyor bilen var mı? Yani arabayı berdan alıp amerikaya götürsek, sokabilirmiyiz, nasıl sokarız, kaç para öderiz vs.....




      _____________________________

    • Yarbay
      5160 Mesaj
      05 Kasım 2012 17:17:32
      quote:

      Orijinalden alıntı: exantric

      Peki tersi nasıl oluyor bilen var mı? Yani arabayı berdan alıp amerikaya götürsek, sokabilirmiyiz, nasıl sokarız, kaç para öderiz vs.....

      adama enayi misin derler


      _____________________________

      Audi A4 B8 2.0 TFSI Quattro S line S tronic // APR Stage 1 236 hp/405 nm - OEM 3.0 TDI FMIC

    • Binbaşı
      1986 Mesaj
      05 Kasım 2012 17:25:07
      quote:

      Orijinalden alıntı: exantric

      Peki tersi nasıl oluyor bilen var mı? Yani arabayı berdan alıp amerikaya götürsek, sokabilirmiyiz, nasıl sokarız, kaç para öderiz vs.....

      apaçi şahin mi götürecen :)


      _____________________________

      1975 Opel Record 1.9 -1986 Mıtsubıshı Lancer 1.6 diesel -1992 Citroen BX TZD Turbo -2011 DFM Succe -2013 Mıtsubıshı L200 4x2 -2006 Fiat İdea
    • Yüzbaşı
      420 Mesaj
      05 Kasım 2012 17:46:08
      quote:

      Orijinalden alıntı: LAST_DRIVER


      Alıntıları Göster



      Sadece vergiler değil, kullanılmış otomobil ithalatı yasağı da bu iç sömürge sisteminin en önemli direklerindendir.

      TC 1996 yılında AB'den 10 yıllık ithalat yasağı kaldırmak için süre istemiş, lakin 2006'da dolan bu süreye karşılık hala kullanılmış otomobil ithalatına izin verilmeyerek, sömürü düzeni sürdürülmektedir.

      Galeriler bu işte fonksiyonsuz sayılabilir. Asıl olan otomobil üreticisi tekelci mafyaya bakmak lazımdır. Kanunları bürokratlara bunlar hazırlatırlar. Bildiğiniz gibi, açıkhava hapishanesi olan ülkemizde, fakirler siyaset dışı tutulmuştur. Ayda 600 liraya kölelik yapmaya hazır nice türk vatandaşı mevcuttur.

      Aynı şekilde ABD'de 8 liraya löp biftek yersiniz burada iyisi 32 liradır. burada 100.000 liraya aldığınız ev depremde ailenizi ve sizi tost yapar. dallas'ta 100.000 liraya, müstakil havuzlu, çift garajlı, şömineli, iki buçuk banyolu ve geniş arka+ön bahçeli evinizde bilardo oynarken olur bütün bunlar. Üstelik 2 tane otonuz gölgede eskir, siz barbekünün başında 32 çeşit et sosunuzdan hangisini kullansam acaba?!... paradoksuna girersiniz...

      Fiyatlar şişer, şişer, şişer ve asla da patlamaz.




      Ufaltılmış önizleme resmi


      ülkenin içler acısı hali


      _____________________________


      The Spirit of Competition
    • Binbaşı
      1038 Mesaj
      05 Kasım 2012 18:01:30
      Amerikan vatandaşları fakir olduğundan böyledir. Biz zenginiz ya bize koymaz.


      _____________________________

    • Yarbay
      5160 Mesaj
      05 Kasım 2012 18:19:47
      bazen düşünüyorum amerikalının alım gücüne rağmen bizdeki otomobil, benzin ve vergi fiyatları orada da olsa halk ne tepki verirdi?
      bizdeki gibi 3000 tl maaş alıp bi ton kredi çekip 110 bine c180 alır mıydı?

      yani oraya uyarlarsak 3000 dolar maaş alıp 110 bin dolarlık arabaya biner miydi?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuSoniC -- 5 Kasım 2012; 18:20:54 >
      _____________________________

      Audi A4 B8 2.0 TFSI Quattro S line S tronic // APR Stage 1 236 hp/405 nm - OEM 3.0 TDI FMIC

    • Yarbay
      3664 Mesaj
      05 Kasım 2012 20:33:29
      quote:

      Orijinalden alıntı: hakantrk


      Alıntıları Göster


      hocam %124 ötv derken mesela 9000 bin liraya geldi bu 25 35 bin tl gibi bir meblayamı çıkıyor anladığım kadarıyla ?

      bu yaziyi nezaman yazdim hatirlamiyorum ama suan gecerli olani yazayim. yurddisindan istersen sana biri bedavaya klasik araba hediye etsin bunu tc gumrugu en dusuk 18bin dolardan sayiyor. onun uzerine otv kdv arac 45bin dolara geliyor. yani o kapi da kapandii artik.


      _____________________________

      parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar
    • Yüzbaşı
      640 Mesaj
      05 Kasım 2012 20:48:11
      quote:

      Orijinalden alıntı: daturkishulan


      Alıntıları Göster


      bu yaziyi nezaman yazdim hatirlamiyorum ama suan gecerli olani yazayim. yurddisindan istersen sana biri bedavaya klasik araba hediye etsin bunu tc gumrugu en dusuk 18bin dolardan sayiyor. onun uzerine otv kdv arac 45bin dolara geliyor. yani o kapi da kapandii artik.

      hımm anladım hocam bilgilendirme için teşekkürler


      _____________________________

    • Yarbay
      2051 Mesaj
      11 Ocak 2013 11:55:20
      quote:

      Orijinalden alıntı: LAST_DRIVER


      Alıntıları Göster



      Sadece vergiler değil, kullanılmış otomobil ithalatı yasağı da bu iç sömürge sisteminin en önemli direklerindendir.

      TC 1996 yılında AB'den 10 yıllık ithalat yasağı kaldırmak için süre istemiş, lakin 2006'da dolan bu süreye karşılık hala kullanılmış otomobil ithalatına izin verilmeyerek, sömürü düzeni sürdürülmektedir.

      Galeriler bu işte fonksiyonsuz sayılabilir. Asıl olan otomobil üreticisi tekelci mafyaya bakmak lazımdır. Kanunları bürokratlara bunlar hazırlatırlar. Bildiğiniz gibi, açıkhava hapishanesi olan ülkemizde, fakirler siyaset dışı tutulmuştur. Ayda 600 liraya kölelik yapmaya hazır nice türk vatandaşı mevcuttur.

      Aynı şekilde ABD'de 8 liraya löp biftek yersiniz burada iyisi 32 liradır. burada 100.000 liraya aldığınız ev depremde ailenizi ve sizi tost yapar. dallas'ta 100.000 liraya, müstakil havuzlu, çift garajlı, şömineli, iki buçuk banyolu ve geniş arka+ön bahçeli evinizde bilardo oynarken olur bütün bunlar. Üstelik 2 tane otonuz gölgede eskir, siz barbekünün başında 32 çeşit et sosunuzdan hangisini kullansam acaba?!... paradoksuna girersiniz...

      Fiyatlar şişer, şişer, şişer ve asla da patlamaz.




      Ufaltılmış önizleme resmi


      akrabam amerikada polis oldu.yıllardır isterim klasik amerikan arabalarını bir 68 Chevrolet Camaro veya impala alayım diye düşünüyordum.neden sokamıyoruz ki .çok saçma.parasını verince değil mi arkadaş.ayrıca süper bir tespit yapmışsın.alışkanlıklar olmasa durulacak yer değil burası.battıkça batıyoruz.fakirlik bir yandan baskılar bir yandan.


      _____________________________

    • Yarbay
      2051 Mesaj
      11 Ocak 2013 11:58:44
      quote:

      Orijinalden alıntı: daturkishulan


      Alıntıları Göster


      bu yaziyi nezaman yazdim hatirlamiyorum ama suan gecerli olani yazayim. yurddisindan istersen sana biri bedavaya klasik araba hediye etsin bunu tc gumrugu en dusuk 18bin dolardan sayiyor. onun uzerine otv kdv arac 45bin dolara geliyor. yani o kapi da kapandii artik.

      oha neredeyse 90 bin yani.fabrika açmasınlar bize kitledikleri vergilerle bütçeyi denklesinler oldu olacak.pfff tüm kalbimle söylüyorum müslüman olmasam yada refah seviyesi daha yüksek olan bir müslüman ülke bulsam sadece bavulumu toplamak için zaman harcarım.işimi gücümü de 1 dilekçe ile bırakırım cevabını bile beklemem.


      _____________________________

    • Onbaşı
      26 Mesaj
      09 Mart 2014 21:38:41

      Belki de müslüman ses çıkarmaz, ülke büyüklerinin dediklerine muhalefet etmez diye diye bize öğretildiği için bu halde olamaz mıyız? Sen gelir seviyesi en yüksek ülkeden daha falza benzine, arabaya, iletişime ve sair şeylere para ver sesini de çıkarma ohh ne güzel halk. zaten ekonomistlerin söylediği gibi "kümesteki kazı bağırtmadan yolabilmek"tir marifet ;)


      memotembelgezerkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

Sayfa: [1]
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.