Şimdi Ara

Rölantide Dalgalanma ve Gazdan çekince 1500-2000 devir silkeleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
5.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar iyi forumlar herkese. 1997 model Fiat Bravo aracımda son zamanlarda rölantide 500- 1300 devir arası dalgalanma sorunu yaşıyorum. Araç soğukken (jikleden dolayı sanıyorum) böyle bi sorun yok ama araç ısındıktan sonra bu sorun başlıyo. Diğer bi problem de 1. 2. ve 3. viteslerde 1500-2000 devir arasında ayağımı gazdan çektiğimde araba silkelemeye başlıyo. 4. ve 5. viteste böyle bi sorun olmuyo. Forumda benzer konuları inceledim ama kesin bi sonuç bulamadım. Neden oluyo olabilir. 1 ay önce eksantrik sensörü, volan sensörü, eksoz sistemi komple, triger seti benzin pompası değişti. Hatta triger sente atlatılmıştı yeniden sökülüp takıldı :)
    Bilgisayara defalarca bağlandı hiçbi problem gözükmüyo.
    Forumlardan incelediğim kadarıyla ihtimaller;
    1) Egr Valfi (1.6 bravolarda bulunuyo mu tam bilmiyorum),
    2) Hava akış sensörü (aynı zamanda map sensörü diye geçiyomuş galiba)
    3) Buji, buji kablosu, bobin (ama bana göre bunlardan olsa her devirde olur yada ateşlemede de farklı sorunlar olmalı. Fakat emci otoda usta bobin çin malı o sorun yaşatabilir demişti.)
    4) Motor yada şanzuman kulakları (Bunlardan kaynaklı olsa her ayağı gazdan çekmede aynı sorun olur diye düşünüyorum.)
    5) Rölanti sensörü
    6) Oksijen sensörü (Aynı zamanda Lambda Sensörü diye de geçiyo galiba)

    Problemler lpg de ve benzinde aynı oluyo değişmiyo. O yüzden lpg ile ilgili bi sıkıntı olacağını sanmıyorum.
    Ankara'da bravo marea brava grubu araçlardan çok çok iyi anlayan bi usta varsa önerilerinizi de bekliyorum. Malum bizim arabadan her ustayım diyen anlamıyo.







  • Zamanında Marea kullanıcısıydım. Bu araçların en büyük kronik sorunu rölanti dalgalanmasıdır. Çözümü ecu'dan rölanti motoruna giden kablo grubu üzerindeki siyah renkli şasi kablosuna ek bir kablo lehimleyerek şasi hattını güçlendirmektir. Rölanti motoruna giden şasi beslemesi zamanla zayıflıyor bu da voltaj dalgalanmasına sebep oluyor. Haliyle bu durum rölanti motorunun düzen tutturamamasına sebep oluyor. Ama dikkat edin kablo iptal edilmeyecek, kesilmeyecek başlangıç ve bitiş kısımları yüzeyden sıyrılıp en az 1 lik bir kablo dıştan lehimlenecek.

    Diğer mesele olan düşük viteste silkeleme durumu ise sadece lpg de yapıyorsa kafanıza takmayın, zira bunun bir çözümünü ben de bulamamıştım. Sebebi tahminimce ayağı gazdan çekince lpg beyninin aniden yakıt kesmesi, sonra tekrar püskürtmesi şeklinde bir kısır döngüden... Genelde lpg ye uyumlu bir motor ama sadece bu durum göze batıyor. Benzinde yapmıyorsa boşuna aracı kurcalatmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Zamanında Marea kullanıcısıydım. Bu araçların en büyük kronik sorunu rölanti dalgalanmasıdır. Çözümü ecu'dan rölanti motoruna giden kablo grubu üzerindeki siyah renkli şasi kablosuna ek bir kablo lehimleyerek şasi hattını güçlendirmektir. Rölanti motoruna giden şasi beslemesi zamanla zayıflıyor bu da voltaj dalgalanmasına sebep oluyor. Haliyle bu durum rölanti motorunun düzen tutturamamasına sebep oluyor. Ama dikkat edin kablo iptal edilmeyecek, kesilmeyecek başlangıç ve bitiş kısımları yüzeyden sıyrılıp en az 1 lik bir kablo dıştan lehimlenecek.

    Diğer mesele olan düşük viteste silkeleme durumu ise sadece lpg de yapıyorsa kafanıza takmayın, zira bunun bir çözümünü ben de bulamamıştım. Sebebi tahminimce ayağı gazdan çekince lpg beyninin aniden yakıt kesmesi, sonra tekrar püskürtmesi şeklinde bir kısır döngüden... Genelde lpg ye uyumlu bir motor ama sadece bu durum göze batıyor. Benzinde yapmıyorsa boşuna aracı kurcalatmayın.

    rölanti için dediğinizi yaptırıcam hocam. çok masraflı bişey değildir galiba bahsettiğiniz işlem.
    silkeleme olayıda dalgalanma olayıda malesef benzindeyken de aynı. egr iptalinden başlayıp hava akış metresini boğaz kelebeğini temizletmeyi düşünüyorum. olmazsa bobin, buji, buji kablosu diye gidicem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Zamanında Marea kullanıcısıydım. Bu araçların en büyük kronik sorunu rölanti dalgalanmasıdır. Çözümü ecu'dan rölanti motoruna giden kablo grubu üzerindeki siyah renkli şasi kablosuna ek bir kablo lehimleyerek şasi hattını güçlendirmektir. Rölanti motoruna giden şasi beslemesi zamanla zayıflıyor bu da voltaj dalgalanmasına sebep oluyor. Haliyle bu durum rölanti motorunun düzen tutturamamasına sebep oluyor. Ama dikkat edin kablo iptal edilmeyecek, kesilmeyecek başlangıç ve bitiş kısımları yüzeyden sıyrılıp en az 1 lik bir kablo dıştan lehimlenecek.

    Diğer mesele olan düşük viteste silkeleme durumu ise sadece lpg de yapıyorsa kafanıza takmayın, zira bunun bir çözümünü ben de bulamamıştım. Sebebi tahminimce ayağı gazdan çekince lpg beyninin aniden yakıt kesmesi, sonra tekrar püskürtmesi şeklinde bir kısır döngüden... Genelde lpg ye uyumlu bir motor ama sadece bu durum göze batıyor. Benzinde yapmıyorsa boşuna aracı kurcalatmayın.

    rölanti için dediğinizi yaptırıcam hocam. çok masraflı bişey değildir galiba bahsettiğiniz işlem.
    silkeleme olayıda dalgalanma olayıda malesef benzindeyken de aynı. egr iptalinden başlayıp hava akış metresini boğaz kelebeğini temizletmeyi düşünüyorum. olmazsa bobin, buji, buji kablosu diye gidicem.

    Ne yaptınız, ne durumdasınız, halledilebildi mi problem ?




  • sübap yanığı olmasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Zamanında Marea kullanıcısıydım. Bu araçların en büyük kronik sorunu rölanti dalgalanmasıdır. Çözümü ecu'dan rölanti motoruna giden kablo grubu üzerindeki siyah renkli şasi kablosuna ek bir kablo lehimleyerek şasi hattını güçlendirmektir. Rölanti motoruna giden şasi beslemesi zamanla zayıflıyor bu da voltaj dalgalanmasına sebep oluyor. Haliyle bu durum rölanti motorunun düzen tutturamamasına sebep oluyor. Ama dikkat edin kablo iptal edilmeyecek, kesilmeyecek başlangıç ve bitiş kısımları yüzeyden sıyrılıp en az 1 lik bir kablo dıştan lehimlenecek.

    Diğer mesele olan düşük viteste silkeleme durumu ise sadece lpg de yapıyorsa kafanıza takmayın, zira bunun bir çözümünü ben de bulamamıştım. Sebebi tahminimce ayağı gazdan çekince lpg beyninin aniden yakıt kesmesi, sonra tekrar püskürtmesi şeklinde bir kısır döngüden... Genelde lpg ye uyumlu bir motor ama sadece bu durum göze batıyor. Benzinde yapmıyorsa boşuna aracı kurcalatmayın.

    rölanti için dediğinizi yaptırıcam hocam. çok masraflı bişey değildir galiba bahsettiğiniz işlem.
    silkeleme olayıda dalgalanma olayıda malesef benzindeyken de aynı. egr iptalinden başlayıp hava akış metresini boğaz kelebeğini temizletmeyi düşünüyorum. olmazsa bobin, buji, buji kablosu diye gidicem.

    Ne yaptınız, ne durumdasınız, halledilebildi mi problem ?

    hocam akünün kutup başını sökünce herşey düzeliyo 7-8 gün sonra sonra eskiye dönüyodu. Arabanın 4bin devirde bi takılması filanda vardı aşırı yakıt yakıyodu. Beyne yazılım attırdım yakıt düzeldi araba rölanti herşey rahatladı. Bugün yazılımdan sonraki sekizinci gün rölanti yine sapıtmaya başladı. Yarın kutup başını söküp takıcam artık yapıcak bişey yok :) Ama 4bindeki kasılma ayağı gazdan çektiğimdeki silkeleme tamamen kesildi. Muhtemelen rölanti motorunda bi sıkıntı var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Zamanında Marea kullanıcısıydım. Bu araçların en büyük kronik sorunu rölanti dalgalanmasıdır. Çözümü ecu'dan rölanti motoruna giden kablo grubu üzerindeki siyah renkli şasi kablosuna ek bir kablo lehimleyerek şasi hattını güçlendirmektir. Rölanti motoruna giden şasi beslemesi zamanla zayıflıyor bu da voltaj dalgalanmasına sebep oluyor. Haliyle bu durum rölanti motorunun düzen tutturamamasına sebep oluyor. Ama dikkat edin kablo iptal edilmeyecek, kesilmeyecek başlangıç ve bitiş kısımları yüzeyden sıyrılıp en az 1 lik bir kablo dıştan lehimlenecek.

    Diğer mesele olan düşük viteste silkeleme durumu ise sadece lpg de yapıyorsa kafanıza takmayın, zira bunun bir çözümünü ben de bulamamıştım. Sebebi tahminimce ayağı gazdan çekince lpg beyninin aniden yakıt kesmesi, sonra tekrar püskürtmesi şeklinde bir kısır döngüden... Genelde lpg ye uyumlu bir motor ama sadece bu durum göze batıyor. Benzinde yapmıyorsa boşuna aracı kurcalatmayın.

    rölanti için dediğinizi yaptırıcam hocam. çok masraflı bişey değildir galiba bahsettiğiniz işlem.
    silkeleme olayıda dalgalanma olayıda malesef benzindeyken de aynı. egr iptalinden başlayıp hava akış metresini boğaz kelebeğini temizletmeyi düşünüyorum. olmazsa bobin, buji, buji kablosu diye gidicem.

    Ne yaptınız, ne durumdasınız, halledilebildi mi problem ?

    hocam akünün kutup başını sökünce herşey düzeliyo 7-8 gün sonra sonra eskiye dönüyodu. Arabanın 4bin devirde bi takılması filanda vardı aşırı yakıt yakıyodu. Beyne yazılım attırdım yakıt düzeldi araba rölanti herşey rahatladı. Bugün yazılımdan sonraki sekizinci gün rölanti yine sapıtmaya başladı. Yarın kutup başını söküp takıcam artık yapıcak bişey yok :) Ama 4bindeki kasılma ayağı gazdan çektiğimdeki silkeleme tamamen kesildi. Muhtemelen rölanti motorunda bi sıkıntı var.

    Böyle sorun net belli olmayınca maalesef hep geçici çözümler bulunuyor, bende de HLX var, ayağı gazdan çekince 1.viteste silkeleme böyle öne doğru bir yığılma hali mevcut, ayrıca seyir halinde boşa atınca rölanti 500'lere düşüyor. Bakım yaptırdım geçen komple, gaz kelebeği temizlendi, bujiler, filtreler, yağ vs. değişti, şu an rölanti 1000 devirde takılıyor gaz verip çekersem geri yerine geliyor 750-800 devire, diğer sorunlar hala devam ediyor. Ne yapacağım şaşırmış durumdayım. İsterseniz mareatürkiye forumundan da bilgi alabilirsiniz, Ankara'da yaşayan çok 1.6 sahibi var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Zamanında Marea kullanıcısıydım. Bu araçların en büyük kronik sorunu rölanti dalgalanmasıdır. Çözümü ecu'dan rölanti motoruna giden kablo grubu üzerindeki siyah renkli şasi kablosuna ek bir kablo lehimleyerek şasi hattını güçlendirmektir. Rölanti motoruna giden şasi beslemesi zamanla zayıflıyor bu da voltaj dalgalanmasına sebep oluyor. Haliyle bu durum rölanti motorunun düzen tutturamamasına sebep oluyor. Ama dikkat edin kablo iptal edilmeyecek, kesilmeyecek başlangıç ve bitiş kısımları yüzeyden sıyrılıp en az 1 lik bir kablo dıştan lehimlenecek.

    Diğer mesele olan düşük viteste silkeleme durumu ise sadece lpg de yapıyorsa kafanıza takmayın, zira bunun bir çözümünü ben de bulamamıştım. Sebebi tahminimce ayağı gazdan çekince lpg beyninin aniden yakıt kesmesi, sonra tekrar püskürtmesi şeklinde bir kısır döngüden... Genelde lpg ye uyumlu bir motor ama sadece bu durum göze batıyor. Benzinde yapmıyorsa boşuna aracı kurcalatmayın.

    rölanti için dediğinizi yaptırıcam hocam. çok masraflı bişey değildir galiba bahsettiğiniz işlem.
    silkeleme olayıda dalgalanma olayıda malesef benzindeyken de aynı. egr iptalinden başlayıp hava akış metresini boğaz kelebeğini temizletmeyi düşünüyorum. olmazsa bobin, buji, buji kablosu diye gidicem.

    Ne yaptınız, ne durumdasınız, halledilebildi mi problem ?

    hocam akünün kutup başını sökünce herşey düzeliyo 7-8 gün sonra sonra eskiye dönüyodu. Arabanın 4bin devirde bi takılması filanda vardı aşırı yakıt yakıyodu. Beyne yazılım attırdım yakıt düzeldi araba rölanti herşey rahatladı. Bugün yazılımdan sonraki sekizinci gün rölanti yine sapıtmaya başladı. Yarın kutup başını söküp takıcam artık yapıcak bişey yok :) Ama 4bindeki kasılma ayağı gazdan çektiğimdeki silkeleme tamamen kesildi. Muhtemelen rölanti motorunda bi sıkıntı var.

    Böyle sorun net belli olmayınca maalesef hep geçici çözümler bulunuyor, bende de HLX var, ayağı gazdan çekince 1.viteste silkeleme böyle öne doğru bir yığılma hali mevcut, ayrıca seyir halinde boşa atınca rölanti 500'lere düşüyor. Bakım yaptırdım geçen komple, gaz kelebeği temizlendi, bujiler, filtreler, yağ vs. değişti, şu an rölanti 1000 devirde takılıyor gaz verip çekersem geri yerine geliyor 750-800 devire, diğer sorunlar hala devam ediyor. Ne yapacağım şaşırmış durumdayım. İsterseniz mareatürkiye forumundan da bilgi alabilirsiniz, Ankara'da yaşayan çok 1.6 sahibi var.

    Bizim arabalardan anlayan çok fazla usta yok malesef. Anlayanlarda uğraşmak istemiyo. Valla benim arabanın yığılma olayı beyne program atıldıktan sonra geçti. Ama 8 gün sonra rölanti olayı başladı. Akü kutup başını söküp takınca normala dönüyo yine 8 günlüğüne. Ama şimdi onada çekiniyorum programı sıfırlayıp eski sorunlarına döner mi diye. Yarın program attırdığım yere gidip bi sorucam. Fiat forumlarında ne zaman konu açıp bişey sorsam cevap gelmiyo ayrıca...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Zamanında Marea kullanıcısıydım. Bu araçların en büyük kronik sorunu rölanti dalgalanmasıdır. Çözümü ecu'dan rölanti motoruna giden kablo grubu üzerindeki siyah renkli şasi kablosuna ek bir kablo lehimleyerek şasi hattını güçlendirmektir. Rölanti motoruna giden şasi beslemesi zamanla zayıflıyor bu da voltaj dalgalanmasına sebep oluyor. Haliyle bu durum rölanti motorunun düzen tutturamamasına sebep oluyor. Ama dikkat edin kablo iptal edilmeyecek, kesilmeyecek başlangıç ve bitiş kısımları yüzeyden sıyrılıp en az 1 lik bir kablo dıştan lehimlenecek.

    Diğer mesele olan düşük viteste silkeleme durumu ise sadece lpg de yapıyorsa kafanıza takmayın, zira bunun bir çözümünü ben de bulamamıştım. Sebebi tahminimce ayağı gazdan çekince lpg beyninin aniden yakıt kesmesi, sonra tekrar püskürtmesi şeklinde bir kısır döngüden... Genelde lpg ye uyumlu bir motor ama sadece bu durum göze batıyor. Benzinde yapmıyorsa boşuna aracı kurcalatmayın.

    rölanti için dediğinizi yaptırıcam hocam. çok masraflı bişey değildir galiba bahsettiğiniz işlem.
    silkeleme olayıda dalgalanma olayıda malesef benzindeyken de aynı. egr iptalinden başlayıp hava akış metresini boğaz kelebeğini temizletmeyi düşünüyorum. olmazsa bobin, buji, buji kablosu diye gidicem.

    Ne yaptınız, ne durumdasınız, halledilebildi mi problem ?

    hocam akünün kutup başını sökünce herşey düzeliyo 7-8 gün sonra sonra eskiye dönüyodu. Arabanın 4bin devirde bi takılması filanda vardı aşırı yakıt yakıyodu. Beyne yazılım attırdım yakıt düzeldi araba rölanti herşey rahatladı. Bugün yazılımdan sonraki sekizinci gün rölanti yine sapıtmaya başladı. Yarın kutup başını söküp takıcam artık yapıcak bişey yok :) Ama 4bindeki kasılma ayağı gazdan çektiğimdeki silkeleme tamamen kesildi. Muhtemelen rölanti motorunda bi sıkıntı var.

    Böyle sorun net belli olmayınca maalesef hep geçici çözümler bulunuyor, bende de HLX var, ayağı gazdan çekince 1.viteste silkeleme böyle öne doğru bir yığılma hali mevcut, ayrıca seyir halinde boşa atınca rölanti 500'lere düşüyor. Bakım yaptırdım geçen komple, gaz kelebeği temizlendi, bujiler, filtreler, yağ vs. değişti, şu an rölanti 1000 devirde takılıyor gaz verip çekersem geri yerine geliyor 750-800 devire, diğer sorunlar hala devam ediyor. Ne yapacağım şaşırmış durumdayım. İsterseniz mareatürkiye forumundan da bilgi alabilirsiniz, Ankara'da yaşayan çok 1.6 sahibi var.

    Bizim arabalardan anlayan çok fazla usta yok malesef. Anlayanlarda uğraşmak istemiyo. Valla benim arabanın yığılma olayı beyne program atıldıktan sonra geçti. Ama 8 gün sonra rölanti olayı başladı. Akü kutup başını söküp takınca normala dönüyo yine 8 günlüğüne. Ama şimdi onada çekiniyorum programı sıfırlayıp eski sorunlarına döner mi diye. Yarın program attırdığım yere gidip bi sorucam. Fiat forumlarında ne zaman konu açıp bişey sorsam cevap gelmiyo ayrıca...

    Ne diyeyim hocam inşallah halledebiliriz şu sorunları, mis gibi konforlu arabalar kafayı konforsuz yapmaya başladı, şu mu olacak Eyvah bu mu olacak diye diye korkak oldum :) Bi gelişme olursa burdan yazarım hocam size, bir önerim egzoz emisyon ölçümü yaptırmanız oradan lambda değeri ne kadar görülebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sahinksk kullanıcısına yanıt
    hocam seyir halinde gazdan çekince rölanti düşmesi tam olarak düzeldimi,aynı sorun benim benzinli aracımdada var ,boğaz kelebeğini temizletim adaptasyonda yaptırdım birkaç hafta düzeldi tekrar başladı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    hocam seyir halinde gazdan çekince rölanti düşmesi tam olarak düzeldimi,aynı sorun benim benzinli aracımdada var ,boğaz kelebeğini temizletim adaptasyonda yaptırdım birkaç hafta düzeldi tekrar başladı
    Seyir halinde sadece 1 viteste ayağımı gazdan çekersem öne doğru yığılma, silkeleme oluyor. Eğer boşa atarsam herhangi bir viteste giderken o zaman rölanti 500 devirlere düşüp tekrar yerine geliyor.

    Ben de anlattım ustaya kelebeği temizledi, şu an rölanti hala boşa atarsam düşme gösteriyor, 1.vitesteki silkeleme hafif geçme eğilimi gösterdi ama bu seferde 1000 devirlerde takılıyor rölanti, usta zamanla geçeceğini ve adaptasyon yaptırılmasını söyledi, bakalım...

    Yani benim sorunum bunlar ve hala geçmedi, şu an yapmayı düşündüğüm; bujiler yeni değişti onun kablolarına baktırmak, sensörlere baktırmak, ateşleme bobinlerine baktırmak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    hocam seyir halinde gazdan çekince rölanti düşmesi tam olarak düzeldimi,aynı sorun benim benzinli aracımdada var ,boğaz kelebeğini temizletim adaptasyonda yaptırdım birkaç hafta düzeldi tekrar başladı
    Seyir halinde sadece 1 viteste ayağımı gazdan çekersem öne doğru yığılma, silkeleme oluyor. Eğer boşa atarsam herhangi bir viteste giderken o zaman rölanti 500 devirlere düşüp tekrar yerine geliyor.

    Ben de anlattım ustaya kelebeği temizledi, şu an rölanti hala boşa atarsam düşme gösteriyor, 1.vitesteki silkeleme hafif geçme eğilimi gösterdi ama bu seferde 1000 devirlerde takılıyor rölanti, usta zamanla geçeceğini ve adaptasyon yaptırılmasını söyledi, bakalım...

    Yani benim sorunum bunlar ve hala geçmedi, şu an yapmayı düşündüğüm; bujiler yeni değişti onun kablolarına baktırmak, sensörlere baktırmak, ateşleme bobinlerine baktırmak.

    hocam bilgisayara bağlattım bişey çıkmadı,vites değiştirirken yada boşa atınca 200 e düşüp normale gelip sabit kalıyor.
    klimayı açınca 1500 e çıkıp gaz veriyo bazen,sanki biri gaza basıyo kafayı yicem artık.

    daha 4 yıllık araba herşeyi orjinal ,arabanın çekişinde gidişinde tüketiminde hiç sorun yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    hocam seyir halinde gazdan çekince rölanti düşmesi tam olarak düzeldimi,aynı sorun benim benzinli aracımdada var ,boğaz kelebeğini temizletim adaptasyonda yaptırdım birkaç hafta düzeldi tekrar başladı
    Seyir halinde sadece 1 viteste ayağımı gazdan çekersem öne doğru yığılma, silkeleme oluyor. Eğer boşa atarsam herhangi bir viteste giderken o zaman rölanti 500 devirlere düşüp tekrar yerine geliyor.

    Ben de anlattım ustaya kelebeği temizledi, şu an rölanti hala boşa atarsam düşme gösteriyor, 1.vitesteki silkeleme hafif geçme eğilimi gösterdi ama bu seferde 1000 devirlerde takılıyor rölanti, usta zamanla geçeceğini ve adaptasyon yaptırılmasını söyledi, bakalım...

    Yani benim sorunum bunlar ve hala geçmedi, şu an yapmayı düşündüğüm; bujiler yeni değişti onun kablolarına baktırmak, sensörlere baktırmak, ateşleme bobinlerine baktırmak.

    hocam bilgisayara bağlattım bişey çıkmadı,vites değiştirirken yada boşa atınca 200 e düşüp normale gelip sabit kalıyor.
    klimayı açınca 1500 e çıkıp gaz veriyo bazen,sanki biri gaza basıyo kafayı yicem artık.

    daha 4 yıllık araba herşeyi orjinal ,arabanın çekişinde gidişinde tüketiminde hiç sorun yok.



    200 devir çok az...Ben bile korkuyorum 500'lere düşünce stop edecek diye malum yolda giderken çok tehlikeli. Sizde üstelik tüp de yok, servise göstermişsinizdir herhalde ? Benimkine servis bakmıyor, hatta ellerinden gelse sopayla kovalayacaklar. Sizin marka nedir ?




  • sahinksk kullanıcısına yanıt
    logan 1.2. 16v clio motoru,servise göstermedim artık son çarem,zaten tamirciye felan gidince düzgün çalışıyorenson bi düzgün elektrikçi bulayımda olmazsa artık servise götürücem.
    onlarında sanayiden farkı yokki,en son götürdüğümde baskı balatayı bozuk aldımcumartesi yoğundu hırslarını benim arabadan çıkarmışlar birsürü masraf yaptım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende de aynı sorun var, bulamadım sorunu, baskı balataya baktıracağım en son
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.