Şimdi Ara

sıralı sistem lpg ile ilgili tüm sorularınız cevap bulacak (100. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.391
Cevap
17
Favori
323.891
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tabikide etkiler.sağılıklı bir yanma için gerekli olan hava yakıt dengesinin iyi bir ekilde kurulmasıdır.rölanti sensörü hava miktarını uygun ayarlayamazsa yakıt miktarının artacağı gibi çalışmada düzensiz olur hatta ara stop eder.

    quote:

    Orijinalden alıntı: linux_talebesi

    sayın öncel merhaba

    size bir sorum var motorla ilgili, rölanti valfi nin çalışmaması yakıtı etkilermi eğer bilginiz varsa

    saygılar.
  • eyvallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: linux_talebesi

    sayın öncel merhaba

    size bir sorum var motorla ilgili, rölanti valfi nin çalışmaması yakıtı etkilermi eğer bilginiz varsa

    saygılar.


    sayın öncel; ben bu rölanti valfini değiştirdim. aracımda landi renzo blue sistem var tekrar ayar yaptırmam gerekirmi

    saygılar.
  • sıralı sistemlerde ayar bozulması diye bir durum olmaz ancak daha önce arızalı sensöre göre ayarlar yapıldığından tekrar gözden geçirtmenizde yarar var.
    saygılarımla..
    quote:

    Orijinalden alıntı: linux_talebesi


    quote:

    Orijinalden alıntı: linux_talebesi

    sayın öncel merhaba

    size bir sorum var motorla ilgili, rölanti valfi nin çalışmaması yakıtı etkilermi eğer bilginiz varsa

    saygılar.


    sayın öncel; ben bu rölanti valfini değiştirdim. aracımda landi renzo blue sistem var tekrar ayar yaptırmam gerekirmi

    saygılar.




  • her türlü soru, sorun ve görüşleriniz için yazabilirsiniz.
    quote:

    Orijinalden alıntı: linux_talebesi


  • quote:

    Orijinalden alıntı: ac öncel

    her türlü soru, sorun ve görüşleriniz için yazabilirsiniz.
    quote:

    Orijinalden alıntı: linux_talebesi






    sayın öncel
    Birkaç kısa sorum olacak.
    1:yukarda adı geçen enjektörlerın dısında Brc nın kulandığı enjektörler hangı grupta ve yapıları nasıl? Bosch un enjektörleri yapı ve grup olarak nerde duruyor?
    2:Romano ve kme kitleri hakkında görüşleriniz nedir?
    3:Atiker ile Romano ve Brc kitlerini kıyasladığımızda Fiyat/performans açısından degerlendırecek olursak bu kitlere vereceğimiz fazladan 650 tl ye deger mı?
    Aralarında tasarruf farkı var mı?

    4: aracım da mitsubishi engine number:4G92P olan 1.6 16 v motor var(kit kıyaslamalarını motoruma göre yaparsanız daha makul olur)
    5:1000-1200 tl aralığında ki kitlerde en iyi yazılım ve enjektör hangi kitte mevcut?
    Tşk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 7 Ekim 2009; 2:24:30 >




  • Sayın Öncel ;

    Landi kitin Matrix enjektörlerinin (sigara paketi ne benzeyen) bakımı , temizliği yapılıyor mu ?

    Eğer bu enjektör kirli gazdan ya da katkılı lpg den dolayı kirlendiyse ne yapılabilir ? Sizler ne yapıyorsunuz ?
  • 2001 model hyundai accent 1.3 lx mpı sahibiyim.lpg taktırmam durumunda pişman olurmuyum diye düşünüyorum. görüşlerinizi bekliyorum saygılar
  • arkadaşlar 2001 model renault 19 model aracımıza tartarini kit taktırdık, araç benzinde ortalama 100km de10lt yaktığı yerde lpg de 17lt lpg ile anca 100-110 arası km yapabiliyor....

    bu bize biraz fazla geldi taktırdığımız yere götürdü babam aracı adam subap ayarlarında bozukluk olduğunu söylemiş babam onu yaptırmış ama nafile araç hala aynı durumda...

    lpgden istediğimiz verimi alamamış durumdayız...

    sizce nasıl bir yol izlemeliyiz???
  • merhaba.
    bizler bu tip enjektrlerin daha doğrusu selonoid valf lerin montajını yapmamayı tercih ediyoruz
    ama tabiki temizliği ve bakımı mümkün.montajcı firmanıza giderek hem enjektrlerin hemde filterelerin bakımını yaptırmalısınız
    saygılarımla.
    quote:

    Orijinalden alıntı: cancin965

    Sayın Öncel ;

    Landi kitin Matrix enjektörlerinin (sigara paketi ne benzeyen) bakımı , temizliği yapılıyor mu ?

    Eğer bu enjektör kirli gazdan ya da katkılı lpg den dolayı kirlendiyse ne yapılabilir ? Sizler ne yapıyorsunuz ?
  • merhaba
    bahsetmiş olduğunuz yakıt tüketimi sınırların çok üzerinde.eğer montajcı firmanız size bu konuda yardımcı olamıyor ise disbirütr firmadan yardım isteyebilirsiniz.burada da tartarini ile ilgilenen arkadaların açmış oldupu topclerden yardım isteyiniz.
    saygılarımla
    quote:

    Orijinalden alıntı: sergy

    arkadaşlar 2001 model renault 19 model aracımıza tartarini kit taktırdık, araç benzinde ortalama 100km de10lt yaktığı yerde lpg de 17lt lpg ile anca 100-110 arası km yapabiliyor....

    bu bize biraz fazla geldi taktırdığımız yere götürdü babam aracı adam subap ayarlarında bozukluk olduğunu söylemiş babam onu yaptırmış ama nafile araç hala aynı durumda...

    lpgden istediğimiz verimi alamamış durumdayız...

    sizce nasıl bir yol izlemeliyiz???
  • merhaba.
    doğru seçim yapmanız durumunda hiç bir şekilde bir pişmanlığınızda söz konusu olmaz.bu nedenlede kalitesi ispat olmuş cihazlardan birini seçmenizi öneririm.
    Orijinalden alıntı: tataryan

    2001 model hyundai accent 1.3 lx mpı sahibiyim.lpg taktırmam durumunda pişman olurmuyum diye düşünüyorum. görüşlerinizi bekliyorum saygılar
    [/quote
  • merhaba,

    bendeki fast sistemli lovatodaki filtre asagidaki tipten;

    http://www.lpghaber.com/html/ilanresimpop2.php?res=ha0m1cjqfwgzip8.jpg

    ancak bazi kitlerde yatay filtre kutusu kullanılmıs, acaba o tip kutular bundan daha performasli olabilir mi özellikle 4500 uzeri devirlerde ne dersiniz?

    bir diger sorumda su, aracımdaki montajda, beyinden filtreye giden gaz hortumu, filtreden enjektörlere gidenden daha kalın. Filtre sonrasi hortumun daralmasi dogru bir uygulamamidir?
  • merhaba.
    filterede her hangi bir şekilde gazın akışını engelleyecek bir tıkanıklık veya başka bir neden olmadığı sürece kullanılan tipin aracın çalımasına bir etkisi olmaz.eğer yüksek devirlerde aracınızda bir problem yaşıyor iseniz bunun çeşitli nedenleri olabilir.(regülatr ayar enjektr çıkışları vs.)
    ikinci sorunuza gelince; filtre giriş ve çıkış uçları aynı çapta dır.bu nedenle takılacak hortumun iç çapıda aynı olmak durumunda.sizin araçtaki farklılığın sebebi boru et kalınlıklarından kaynaklanıyor olabilir.eğer anlattığınız şekilde boru iç çaplarıda farklı ise en azından estetik açıdan hoş değil.teknik açıdan değerlendirisek genelde lpg sistemleri 1-1.5 bar arası çalıştığından her hangi bir sorun teşkil edecek bir durum olmaz.
    saygılarımla
    quote:

    Orijinalden alıntı: bond777

    merhaba,

    bendeki fast sistemli lovatodaki filtre asagidaki tipten;

    http://www.lpghaber.com/html/ilanresimpop2.php?res=ha0m1cjqfwgzip8.jpg

    ancak bazi kitlerde yatay filtre kutusu kullanılmıs, acaba o tip kutular bundan daha performasli olabilir mi özellikle 4500 uzeri devirlerde ne dersiniz?

    bir diger sorumda su, aracımdaki montajda, beyinden filtreye giden gaz hortumu, filtreden enjektörlere gidenden daha kalın. Filtre sonrasi hortumun daralmasi dogru bir uygulamamidir?




  • merhaba.
    enjektör konusu açılmışken önemli bir noktaya değinmek istiyorum.

    bu gün piyasada onlarca sıralı sistem bulunmaktadır ancak bunların sadece bir kaç tanesi gerçek anlamıyla enjektr kullanmaktadırlar(landi renzo,prins,teleflex mtm gibi).diğer markların kullnadıkları selonoid vana lara enjektr demek doğru değildir.
    piyasada ençok kullanılan valtek tip dediğimiz gaz dağıtıcılarıda bu valf sınıfına girerler.bu tipler enjektr değidir. gaz dağıtım kütüğünün üzerine silindir adeti kadar yerleştirilmiş valfler aracılığı ile yakıtın gidiş yolunun açılıp kapanması sağlanır başkada bir özelliği yoktur.çıkış uçlarının iç çapını daraltıp genişleterekte çıkacak gazın miktarı belirlenmişş olur yani gayet basit ve birçok aracın teknik kapasitesine görede ilkel kalan sistemlerdir.(maliyeti tahmin edemeyeceğiniz kadar da düşüktür)işte bu nedenle bu tip enjektrlere sahip markalar komu oyuna göre ucuz olup maliyeti düşünüldüğünde pahalı sistemlerdir.bir çok kullanıcının sorduğu ucuz ile pahalı sistemler arasındaki farkların en başta geleni de budur.bu nedenle bunu tüm kullanıcıların bilmesi gereklidir.

    ses olayına gelince aslında tüm benzin enjektrleride sesli çalışırlar ancak bu sesi biz motor sesiyle özleştirdiğimiz için farkına bile varmayız.landi renzonun enjektrleri biraz sesli çalışır ancak bu ses sadece rolantide ve kaput açık iken duyulabilen bir sestir.kullanım esnasında asla rahatsızlık vermez.ama gerçek bir enjektördür ve benzin enjektrlerinizle 8000 devre kadar dahi bire bir uyumlu çalışabilirler.işte bu nedenlede tüm araç guruplarında her hangi bir arıza lambası veya başka bir soruna neden olmadan çalışabilmektedirler.

    saygılarımla.
    quote:

    Orijinalden alıntı: advan

    LANDI RENZONUN ENJEKTORLERI BIRAZ SES YAPIYORMUS DOGRUMU ACABA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu


    Konu enjektör olunca ben de bir iki kelime karalıyayım dedim:)
    LPG, CNG enjektörleri, bunların test ve ölçüm düzenekleri ile uzun bir süredir meşgul olan bir kişi olarak şunu belirtmek isterim ki bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir.
    Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

    1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
    2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
    3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
    4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
    5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
    6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
    7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
    8) Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
    9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
    10) Uzun ömürlü olması.

    Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

    RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

    Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
    Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.
    Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
    Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
    Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

    MATRIX :

    Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
    Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.
    Bence piyasadaki en iyi enjektördür, favorim bu enjektör:)

    KEIHIN :

    Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

    BRC :

    Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.





    Ben yukardaki yazı ve yabancı sitelerdeki yazıları araştırarak Matrix enjektörün kaliteli bişey olduğunu sanıyordum. Siz ise selenoid valflerin arasına atmışsınız , kötü birşey olsa landi takmaz gibi geliyor, ayrıca fiyat olarak yabancı sitelerde rail fiyatıtla aynı fiyattan satılıyor. BENCE SORUN TÜRKİYEDEKİ KİRLİ LPG DE. Sonuçta ölü zamanı en az olan enjektör matrix.performans, hız onda :)


    quote:

    Orijinalden alıntı: ac öncel

    merhaba.
    bizler bu tip enjektrlerin daha doğrusu selonoid valf lerin montajını yapmamayı tercih ediyoruz
    ama tabiki temizliği ve bakımı mümkün.montajcı firmanıza giderek hem enjektrlerin hemde filterelerin bakımını yaptırmalısınız
    saygılarımla.
    quote:

    Orijinalden alıntı: cancin965

    Sayın Öncel ;

    Landi kitin Matrix enjektörlerinin (sigara paketi ne benzeyen) bakımı , temizliği yapılıyor mu ?

    Eğer bu enjektör kirli gazdan ya da katkılı lpg den dolayı kirlendiyse ne yapılabilir ? Sizler ne yapıyorsunuz ?






  • quote:

    Orijinalden alıntı: ac öncel

    merhaba.
    filterede her hangi bir şekilde gazın akışını engelleyecek bir tıkanıklık veya başka bir neden olmadığı sürece kullanılan tipin aracın çalımasına bir etkisi olmaz.eğer yüksek devirlerde aracınızda bir problem yaşıyor iseniz bunun çeşitli nedenleri olabilir.(regülatr ayar enjektr çıkışları vs.)
    ikinci sorunuza gelince; filtre giriş ve çıkış uçları aynı çapta dır.bu nedenle takılacak hortumun iç çapıda aynı olmak durumunda.sizin araçtaki farklılığın sebebi boru et kalınlıklarından kaynaklanıyor olabilir.eğer anlattığınız şekilde boru iç çaplarıda farklı ise en azından estetik açıdan hoş değil.teknik açıdan değerlendirisek genelde lpg sistemleri 1-1.5 bar arası çalıştığından her hangi bir sorun teşkil edecek bir durum olmaz.
    saygılarımla
    quote:

    Orijinalden alıntı: bond777

    merhaba,

    bendeki fast sistemli lovatodaki filtre asagidaki tipten;

    http://www.lpghaber.com/html/ilanresimpop2.php?res=ha0m1cjqfwgzip8.jpg

    ancak bazi kitlerde yatay filtre kutusu kullanılmıs, acaba o tip kutular bundan daha performasli olabilir mi özellikle 4500 uzeri devirlerde ne dersiniz?

    bir diger sorumda su, aracımdaki montajda, beyinden filtreye giden gaz hortumu, filtreden enjektörlere gidenden daha kalın. Filtre sonrasi hortumun daralmasi dogru bir uygulamamidir?





    cevabiniz icin tesekkurler,

    aslinda gaz filtresinden enjektörlere giden hortum, filtreye gelene kıyasla oldukca dar, o yuzden performansindan supheliyim.

    diger bir nokta, gaz filtresi olarak her yerde orjinali 40tl olan filtrelerin yerine oto sanayideki hırdavatcilarda satilan 6tl lik olandan taktım, boyu biraz uzun geldiginden cekicle kısalltım tam oturdu. Hem gaza gecisler super hem 1. vitesteki kalkis benzine yakın ama 2 ve 3ten itibaren benzine kıyasla agır kalıyor.

    en yakın zamanda alip takacagim orjinal lovato filtresini




  • İyi çalışmalar, iyi günler

    benim merak ettiğim konu kit farklı enjektör farklı olabilir mi? Yani atikere brc ya da lovatoya prins enjektör takılabilir mi?
  • sayın cancin965

    evet matrix tip valtek tipe göre daha performanslıdır sıralı sistemlerin ilk çıktığı dönemlerde ençok tercih edilen tipti.fakat zamanla teknoloji ve beklentilerde ilerleme gösteriyor.
    ben yazımda da bu günki şartlar için bir bilgilendirme yaptım.önümüzdeki yıllardada bu gün en iyi dediğimiz sistemler artık yetersiz olabilir.malumunuz üzere her geçen yıl otomotiv sektörü ve motor teknolojileri gelişme göstermekte dolayısı ilede lpg firma ve üğrünlerininde bu gelişime ayak uydurmaları gerekmektedir.(bundan bir kaç yıl önce bu konu bile yoktu ve emilatörlü sistemleri tartışıyorduk.)

    saygılarımla.
  • 
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.