Şimdi Ara

Albea Yıllık Bakımı Hakkıda

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
10.297
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 1.2 16V 2006 Model LPG'li Albea sahibiyim arabamın 1 nci yılı doldu ve 16bin km ye geldim servis bana 1 yıl doldurunca yada 20000 km doldurunca bakımını yaptır dedi. İzmirde bakımını yaptırcam sizler hangi servisi hangi sebepden tercih ettiniz veya tam tersi hangi sebeplerden dolayı servis değiştirdiniz bu konuda görüşlerinizi yazarsanız sevinirim. ayrıca 1 nci bakımı ortalama kaç ytl tutuyor fikir verirseniz sevinirim.



  • Arkadaşlar hiçmi albea sına bakım yaptıran bir arkadaş yok...
  • bu kadar uzun bakım süresi olmaz emin misiniz 20000 km olduğuna? kitapçıkta da yazıyor mu? eğer kitapçıkda 10000 km ve ya 15000 km yazıyorsa (ki muhtemelen) aracınız garantiden bile çıkarabilirler. ben doblo 1.3 ün ilk bakımını 90 ytl ye yaptırdım geçen ay
  • Ben arabayı alırken de aynı şeyi söylediler ve ikinci bakımda 40 bin km de olduğunu söylediler bende herhalde 150 ytl civarı dır diye düşünüyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    bu kadar uzun bakım süresi olmaz emin misiniz 20000 km olduğuna? kitapçıkta da yazıyor mu? eğer kitapçıkda 10000 km ve ya 15000 km yazıyorsa (ki muhtemelen) aracınız garantiden bile çıkarabilirler. ben doblo 1.3 ün ilk bakımını 90 ytl ye yaptırdım geçen ay



    Arkadaşım fiatın yeni nesil benzinli motorları 20.000 km de yada yılda bir bakıma giriyor o doğru...


    konuyu açan arkadaşa gelince ben ankaradayım ve aracım 1 yılını doldurmadan garanti belgesini servis elemanının suratına fırlattığımdan bakımını kendim yaptım... garanti önemlkiyse senin için mecburen servise git değilse kesinlikle sanayiye git ve parçaları sen al derim..
  • ARKADAŞLAR ŞUANKİ BENZİNLİ FİAT MODELLERİNDE BAKIM ARALIKLARI 20000 DEN 20000 E HABERİNİZ OLSUN
  • benim makıne de 10.600 km .1 yıl sonra gel demişlerdi. 1yıl 1 ay oldu.ayın 20 sinde göturecegim.kaç ytl tutar acaba. albe 1.2 16 valf dynamic 2006 model..
  • kardeş, bende de aynı araba var. yani 2006 albea active 1,2 16v 80 hp lpg. bakımlar her 20,000 kmde. ben ilkini yaptırdım. fren balataları (değişmese de olur dediler ama ben değiştirttim), bujiler, filtreler, selena marka motor yağı, değiştirildi toplam 240 ytl ödedim. hangi servise gidersen git, senin ödeyeceğin rakam da aşağı yukarı aynıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: standbye

    Arkadaşlar 1.2 16V 2006 Model LPG'li Albea sahibiyim arabamın 1 nci yılı doldu ve 16bin km ye geldim servis bana 1 yıl doldurunca yada 20000 km doldurunca bakımını yaptır dedi. İzmirde bakımını yaptırcam sizler hangi servisi hangi sebepden tercih ettiniz veya tam tersi hangi sebeplerden dolayı servis değiştirdiniz bu konuda görüşlerinizi yazarsanız sevinirim. ayrıca 1 nci bakımı ortalama kaç ytl tutuyor fikir verirseniz sevinirim.




  • arkadaşlar ben 17500 de bakımı yaptırdım zira 1 yıl dolmuştu fren balataları arkadaşlar tanıdık olduğundan balataların değişmesine gerek olmadığını söylediler ayrıca balans da yaptırmadım gerisi full bakım yapıldı toplam 164 YTL çıktı. Burdan Fiat Tırak Otomotiv teknik servisi elemanlarınada gösterdikleri güler yüzlü servis anlayışından ve sorduğum sorulara verdikleri sabırlı cevaplardan dolayı teşekkür ediyorum. ayrıca eğer full herşey değişse de max. 250 YTL masraf tutacağını söylediler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    bu kadar uzun bakım süresi olmaz emin misiniz 20000 km olduğuna? kitapçıkta da yazıyor mu? eğer kitapçıkda 10000 km ve ya 15000 km yazıyorsa (ki muhtemelen) aracınız garantiden bile çıkarabilirler. ben doblo 1.3 ün ilk bakımını 90 ytl ye yaptırdım geçen ay



    Arkadaşım fiatın yeni nesil benzinli motorları 20.000 km de yada yılda bir bakıma giriyor o doğru...


    konuyu açan arkadaşa gelince ben ankaradayım ve aracım 1 yılını doldurmadan garanti belgesini servis elemanının suratına fırlattığımdan bakımını kendim yaptım... garanti önemlkiyse senin için mecburen servise git değilse kesinlikle sanayiye git ve parçaları sen al derim..
    selam....bu garanti kartı fırlatma olayınızı birkaç topicte daha okumuştum...ama nedenini sanırım yazmadınız ya da ben rastlayamadım....yaptığınız bir değişiklikten ya da müdahaleden dolayımı tartışma çıktı..yoksa servis hizmetinden bir şekilde memnun mu kalmadınız?(teknik yetersizlik,kötü davranış,ya da fiyat memnuniyetsizliği gibi...)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    bu kadar uzun bakım süresi olmaz emin misiniz 20000 km olduğuna? kitapçıkta da yazıyor mu? eğer kitapçıkda 10000 km ve ya 15000 km yazıyorsa (ki muhtemelen) aracınız garantiden bile çıkarabilirler. ben doblo 1.3 ün ilk bakımını 90 ytl ye yaptırdım geçen ay



    Arkadaşım fiatın yeni nesil benzinli motorları 20.000 km de yada yılda bir bakıma giriyor o doğru...


    konuyu açan arkadaşa gelince ben ankaradayım ve aracım 1 yılını doldurmadan garanti belgesini servis elemanının suratına fırlattığımdan bakımını kendim yaptım... garanti önemlkiyse senin için mecburen servise git değilse kesinlikle sanayiye git ve parçaları sen al derim..
    selam....bu garanti kartı fırlatma olayınızı birkaç topicte daha okumuştum...ama nedenini sanırım yazmadınız ya da ben rastlayamadım....yaptığınız bir değişiklikten ya da müdahaleden dolayımı tartışma çıktı..yoksa servis hizmetinden bir şekilde memnun mu kalmadınız?(teknik yetersizlik,kötü davranış,ya da fiyat memnuniyetsizliği gibi...)



    arkadaşım ben sanayi ustasıyım ve terzi sökük hesabının tam tersiyim. arabanda en ufak bırak sesi kir olsun o gece uyuyamam iner araba temizlerim. neyse arabayı 2003 ün nisanında aldım geldim. bi hafta falan geçti sağa sinyal verdim frene bastım sinyal hızlandı freni bırakınca düzeliyo arkaya bi baktım arka fren sinyal karışmış. neyse gittim servise 5 dakikada yapıp verdiler normal. çıktım gittim 3 gün sonra bu sefer sol gene gittim gene 5 dakada verdiler bir hafta sonra tekrar sağ. gittim bu sefer akşama kadar serviste kaldı tabi bu arada aracımı göremiyorum. neyse çıktım yola 2 hafta sont-ra gene aynı gittim bakıyımnapıyosunuz diye arkadaki şasi kablo soket bağlantısı tetmediğinden oksitlenme haliyle karışıklık oluyor tüm abelarada şubat nison 2003 üretimlerinde durum aynı neyse kazıdılar adama dedimki şu parçayı değiş yok işte abi ben bunun eğitimini gördüm bişey olmaz. olmaz olmazsda neden geliyorum boyuna? yok lan parasını ben vereyim değiş diyorum yok. tabı bu ara klimada kullanıyorum klimadan ses geliyor bunuda söyledim. lan gazını değiş kompresörü sök ses gitmedi.Bende işim gereği bu yaşıma kadar klimada sadece orjinal araçta sökmeyi yaptım hiç anlamam neyse ara ara yok çıktım bizim klimacıya usta yanımda otobüs klimacısı adam baktı dinledi ustayla aralarındaki diyalog;

    -Bu sesimi çözemediniz?
    -evet abi
    -nereleri değiştiniz
    -işte abi şura bura.....
    -sen şimdi fiat ustasısın öylemi?
    -evet abi
    -bu arabaan başkasına bakmıyosun öylemi?
    -evet abi
    -ve sen ustasın?
    -evet abi
    -senin gibi ustanın ben ta ......... gerizekalı bu gaz geçiş sesi bunudamı bilmiyosunuz sorun morun yok bunda al emre bin git dedi.

    neyse daha sonra elektrik arızası tekrarladı yine gittim araba garantide diye. lan çözün diyorum yok.o zaman bi yazı verin elektrik aksamı hariç garanti devam ediyo diye kendim yapıyım onada yok. bir daha olursamuhatabım siz değilsiniz dedim. çıktım tekrar yaptı bu sefer tofaşı aradım fabrikaya dava açacağımı söyledim halkla ilişkiler müdürü müsait olduğum günü ve saati sordu vemühendis yollıycağını söyledi ertesi güne anlaştık.neyse mühendis geldi bizi bu sorunamı çağırdın gibi gayet lağbali bir tutum bu hatalı üretim dava açacam dedim cevabı
    -Karşındakikoç napabileceksinki?

    bende sinirendimustanın vemühendisin suratına garanti belgesini fırlattım kendim yaptım o günden beri arıza falan yok.




  • benim makine albea 1.2 16 Valf 2006 model.ilk servisi 11.000 de izmir poyraz otoya yaptırdım.ayın 5 inde.motor yagı,fitree ,(hava filtresı ve buji degişmemeiş) hesap:76.ytl. servisten memnun degilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DEMİRCİEFE -- 15 Şubat 2007; 20:14:35 >
  • 1.3ün göker otomotivde 50 ytl 20.000 bakımı 297ytl tuttu.abi fiat hep ekonomik
    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    bu kadar uzun bakım süresi olmaz emin misiniz 20000 km olduğuna? kitapçıkta da yazıyor mu? eğer kitapçıkda 10000 km ve ya 15000 km yazıyorsa (ki muhtemelen) aracınız garantiden bile çıkarabilirler. ben doblo 1.3 ün ilk bakımını 90 ytl ye yaptırdım geçen ay
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    bu kadar uzun bakım süresi olmaz emin misiniz 20000 km olduğuna? kitapçıkta da yazıyor mu? eğer kitapçıkda 10000 km ve ya 15000 km yazıyorsa (ki muhtemelen) aracınız garantiden bile çıkarabilirler. ben doblo 1.3 ün ilk bakımını 90 ytl ye yaptırdım geçen ay




    Arkadaşım fiatın yeni nesil benzinli motorları 20.000 km de yada yılda bir bakıma giriyor o doğru...


    konuyu açan arkadaşa gelince ben ankaradayım ve aracım 1 yılını doldurmadan garanti belgesini servis elemanının suratına fırlattığımdan bakımını kendim yaptım... garanti önemlkiyse senin için mecburen servise git değilse kesinlikle sanayiye git ve parçaları sen al derim..
    selam....bu garanti kartı fırlatma olayınızı birkaç topicte daha okumuştum...ama nedenini sanırım yazmadınız ya da ben rastlayamadım....yaptığınız bir değişiklikten ya da müdahaleden dolayımı tartışma çıktı..yoksa servis hizmetinden bir şekilde memnun mu kalmadınız?(teknik yetersizlik,kötü davranış,ya da fiyat memnuniyetsizliği gibi...)



    arkadaşım ben sanayi ustasıyım ve terzi sökük hesabının tam tersiyim. arabanda en ufak bırak sesi kir olsun o gece uyuyamam iner araba temizlerim. neyse arabayı 2003 ün nisanında aldım geldim. bi hafta falan geçti sağa sinyal verdim frene bastım sinyal hızlandı freni bırakınca düzeliyo arkaya bi baktım arka fren sinyal karışmış. neyse gittim servise 5 dakikada yapıp verdiler normal. çıktım gittim 3 gün sonra bu sefer sol gene gittim gene 5 dakada verdiler bir hafta sonra tekrar sağ. gittim bu sefer akşama kadar serviste kaldı tabi bu arada aracımı göremiyorum. neyse çıktım yola 2 hafta sont-ra gene aynı gittim bakıyımnapıyosunuz diye arkadaki şasi kablo soket bağlantısı tetmediğinden oksitlenme haliyle karışıklık oluyor tüm abelarada şubat nison 2003 üretimlerinde durum aynı neyse kazıdılar adama dedimki şu parçayı değiş yok işte abi ben bunun eğitimini gördüm bişey olmaz. olmaz olmazsda neden geliyorum boyuna? yok lan parasını ben vereyim değiş diyorum yok. tabı bu ara klimada kullanıyorum klimadan ses geliyor bunuda söyledim. lan gazını değiş kompresörü sök ses gitmedi.Bende işim gereği bu yaşıma kadar klimada sadece orjinal araçta sökmeyi yaptım hiç anlamam neyse ara ara yok çıktım bizim klimacıya usta yanımda otobüs klimacısı adam baktı dinledi ustayla aralarındaki diyalog;

    -Bu sesimi çözemediniz?
    -evet abi
    -nereleri değiştiniz
    -işte abi şura bura.....
    -sen şimdi fiat ustasısın öylemi?
    -evet abi
    -bu arabaan başkasına bakmıyosun öylemi?
    -evet abi
    -ve sen ustasın?
    -evet abi
    -senin gibi ustanın ben ta ......... gerizekalı bu gaz geçiş sesi bunudamı bilmiyosunuz sorun morun yok bunda al emre bin git dedi.

    neyse daha sonra elektrik arızası tekrarladı yine gittim araba garantide diye. lan çözün diyorum yok.o zaman bi yazı verin elektrik aksamı hariç garanti devam ediyo diye kendim yapıyım onada yok. bir daha olursamuhatabım siz değilsiniz dedim. çıktım tekrar yaptı bu sefer tofaşı aradım fabrikaya dava açacağımı söyledim halkla ilişkiler müdürü müsait olduğum günü ve saati sordu vemühendis yollıycağını söyledi ertesi güne anlaştık.neyse mühendis geldi bizi bu sorunamı çağırdın gibi gayet lağbali bir tutum bu hatalı üretim dava açacam dedim cevabı
    -Karşındakikoç napabileceksinki?

    bende sinirendimustanın vemühendisin suratına garanti belgesini fırlattım kendim yaptım o günden beri arıza falan yok.

    yazdıklarınız ışığında size tamamen hakveriyorum.....ülkemizdeki insankaynakları sorunu başta olmak üzere toplam kalitenin artması gerekir...Koç topluluğu birmot yapılanması ile bu sorunları aşmaya çalışıyor...ama diğer antlaşmalı servislerin denetimi dışında bayilik iptaline kadar varabilen uygulamalar var...yüzlerce servisi koç bünyesinde toplamak imkansız...




  • 180 mılyon cıvarı
  • Bizim şirkette 1.3 multijet Albea Sole var.

    Sadece yağ ve filtre değişikliği yapılıyor. aldığımızda 20.000km idi, şimdi 118000km.

    Hangi bakımları gerekiyor? pparça değişimi falan yapılmadı.

    Albea bakımı ile ilgili bakım sırası nasıldır? Yani 20000km şunlar, 60000km şunlar, 100000km şunlar gibi.

    Bilgi vermenizi rica ederim.
  • Arkadaşlar, arabalarınızın periyodik bakımlarını aksatmayın. Sonra başınıza büyük işler açılabiliyor. Hemen hemen tüm araçlar için yapılabilecek şeyler aynı, yanlış bilmiyorsam (uzmanı olan arkadaşlar lütfen düzeltsin)
    - Her 10 Binde veya her yılda bir kez yağ değişimi,
    - Her yıl Hava Filtresi değişimi veya hava tutulup pisliklerinden arındırılması
    - 2 Yılda bir Yağ filtresi değişimi
    - 2 Yılda bir Polen Filtresi değişimi

    Daha detaylı olarak;http://www.birmot.com.tr/Sayfalar/56/Servis-ve-Bakim/Bakim-Periyodlari.aspx sitesinde gerekli bilgiler mevcuttur.




  • Arkadaşlar bugün arabanın bakımını yaptırdım. Bosch alibeyköy şubesine gittim, müşteri kabuldeki bayan arkadaş fiyatları bilmiyor, müziğin sesini biraz açmışlar, rahatsız ediciydi hoşuma gitmedi. 15 dk bekledikten sonra, bize ne zaman sıra gelir diye sordum. 3 ustada yoğunmuş, sizden önce gelen arabalar var, sizin arabanın çıkması akşamı bulur dedi. Biz sormasak söylemeyecek. Ustalarda yoğun olduğu için ilgisiz.

    Topkapı fiat'ı aradım, en erken haftaya randevu verebiliriz dediler.

    Oturduğum semte geri dönerken Lassa ve Bridgestone lastik satan bi yer vardı, biraz küçük bir yermiş gibi görünsede gayet iyi ve hoşuma gitti. Ustalar ilgili, 215 TL'ye bakımını yaptırdım. Memnun kaldım, tavsiye ederim.

    Faturada yazan rakamlar (2012 Albea Multijet):
    Motor yağı: 80 TL
    Yağ filtresi: 20 TL
    Hava filtresi: 20 TL
    Polen filtresi: 15 TL
    Yakıt filtresi: 20 TL
    Servis işçiliği: 40 TL
    Antifiriz: 20 TL (Açık kutu yokmuş, eksilen antifirize takviye yaptılar ve artan kutuyu arabanın bagajına koydular).
    Toplam 215 TL tuttu.

    Sağ ön tekeri söktüler, balataların yarım vaziyette olduğunu, şimdilik değişmesine gerek olmadığını söylediler. Diğer tekerleri sökmediler yada sprey sıkmadılar. Balatalar için sprey sıkılması şart mı?

    Özetle, evime yakın olması, ilgili olmaları, sıra bekleme derdi olmaması hoşuma gitti (Bosch servisinde müzik sesi diskotek gibi hiç hoşuma gitmedi, usta ne diyor anlamıyorum, çalışanlar mutlu belki ama müşteri o sesten rahatsız olabileceği akıllarına gelmemiş. Birde boşu boşuna sabah erken kalkıp, bosch servisinin yerini bulmakla uğraştık).

    http://i.hizliresim.com/zA5EG4.png

    http://aricioglu.com/iletisim.php




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.