Şimdi Ara

18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
951
Cevap
82
Favori
122.623
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu hafta başıma gelen kredi kartı dolandırıcılığı: Önce 3D şifresini almaya çalışıp sonra şifresiz işlemle dolandırılıp cuma günü de iadenin gerçekleşmesi olayımın detayları:

    18 Ocak pazartesi günü telefonuma Yapı Kredi Bankasından "3D secure şifresi" geldi. Bu ne demeye kalmadan 0542 465 40 56 no'lu telefondan arandım ve birisi "Bağkur işlemi yaparken yanlışlıkla şifreyi benim telefonuma gönderdiğini " söyleyip şifreyi istedi ve elbette tepki gösterip kapattım.
    Mesajda gelen şifre EPRO VOUCHER RESELLER LİM firmasından yapılan 1.052 TL tutarındaki işlem ile ilgiliydi. (İngiltere'de imiş)

    30 saniye geçmeden, YKB'dan "Yapmış olduğunuz 2.362 TL. Tutarındaki alışverişinize 3 taksit..." mesajını görünce hemen YKB MH'ni arayıp kartı iptal ettirdim ve YKB MH ile aramda 4 gün sürecek bir sinir savaşı başladı:

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    Şubeye gidip "Harcama itirazı" dilekçesi vermemi söyledi ama bana işlemin nerden yapıldığını bir türlü söylemedi, güya ben "telefonla bilgi verilmesin" diye kısıtlama koymuşum.
    Ben bu güne kadar kendilerini sadece iki defa KK ücretini iptal etmeleri talebim dışında hiç aramadım, internet bankacığı şubelerine de hiç girmedim, giriş şifrem bile yoktu.

    Neyse hemen en yakın şubeye gidip dilekçemi yazdım. Şubedeki MH temsilcisi çok yardımcı oldu, dilekçemi hemen genel müdürlüklülerine faksladı sonra yapılan işlemin ekstresini verdi. İnternet şifresi almamı da sağladı.

    Evet, kartımı kapattırıp itiraz dilekçesini de verdikten sonra 30-60 vs. Gün bankadan cevap gelmesini beklemekten başka yapacak bir şey görünmüyor idi. Tabi bu süre içinde kartın ödeme günü de gelmiş olacaktı.

    Eve döndükten sonra netten "Kredi kartı dolandırıcılığı"olaylarını incelemeye başladım.
    Google'da ilk sırada çıkanwww.osmanduman.com isimli sitede Gümüşhane Üniversitesi Torul MYO da Öğretim Görevlisi olan arkadaşımızın parafly kartından 5 dakikada 30 işlemle 4.000 TL. Üzeri parasının gittiğini ve bankasının kendisine hiç yardımcı olmaması üzerine tamamen kendi çabasıyla paralarını nasıl geri kurtardığını örnekleriyle anlatmasını dikkatle okudum ve ben de uygulamaya karar verdim.
    (Not: site çok hit alınca limit aşımına uğramış, şu an ulaşılamıyor.)

    Öncelikle ekstremde görünen ve isminden dolayı yurtdışı sitesi zannettiğim iyzico firmasını araştırınca adıyla adresiyle, vergi numarasıyla, referansları ile İstanbul'da bulunan büyük ve ciddi bir Sanal Pos kuruluşu olduğunu görünce olayımı detaylıca anlatan ve mağduriyetimin giderilmesini rica eden bir mesajı gece 23 dolaylarında gönderdim.

    Ertesi sabah saat 10:00'da gelen cevabi maili çekinerek açtığımda ise "kendilerinin sanal pos firması olduklarından dolayı ekstrede isimlerinin göründüğünü, işlemin müşterileri olan xxxxx.com isimli bir firma üzerinden yapıldığını, talebimin Fraud ekipleri tarafından süratle incelenerek ödemenin geri çekilerek tarafıma iade edildiği" ni okuyunca çok sevindim elbette.

    Salı sabahı olan bu gelişmeyi YKB MH'lerine aktardığımda sinir harbimiz tekrar başladı: "Efenim bizde görünmüyor siz o firmayı tekrar arayıp sorun" deyince tepem attı: "Sizin sahtecilik ekibinizin yapması gereken işi ben yapıyorum, bakın size pası verdim ekibiniz bunu değerlendirsin"
    "Efenim 30-60 gün bekleyeceksiniz." Hele başka bir tanesi "30-180 gün bekleyeceksiniz" deyince kötü konuşmamakla beraber ses tonumun kontrolünü kaybettim.

    Sonunda iade edilen meblağ çarşamba günü bekleyen provizyonlara düştü ve perşembe gece yarısından sonra karta iade oldu.

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç



    SONUÇ:

    1- Talebimi alır almaz süratle mağduriyetimi gideren, salı sabahı ilk iş alışveriş yapılan firmayı arayıp haber verip onların da kargo'yu şubeden geri çekmelerini sağlayan, talebimi incelemek için yetkili atayan , yani olaya profeyonel kurum ciddiyetiyle yaklaşan iyzico.com sanal pos firmasına çok teşekkür ediyorum.

    2- "Beyfendi 30-60-90-180 gün bekleyeceksiniz" diyerek 4 gün boyunca vıdı vıdı etmekten başka hiç bir işe yaramayan, hiçbir şekilde yardımcı olmayan YKB MH'ni ve sahtecilik araştırma (Ya da ünvanları her ne ise) ekibini kınıyorum.

    Kartımdan 3D secure şifresi olmadan çekilen meblağ 1,5 gün provizyonda beklerken yazılı sözlü tüm itirazlarıma rağmen paranın 19 Ocak gecesi 00:00 itibariyle kesin ödenmesini sağlayan bu bankayı bir daha kınıyorum.

    Ayrıca salı sabahı arayıp "İptal ettirdiğiniz diğer kartı tekrar gönderelim mi" diye soran, "Şu an biraz gerginim, sonra tekrar arayın" dediğimde bana "Siz bilirsiniz, tekrar müracaat etmeniz gerekebilir" diye aklı sıra korkutmaya çalışan elemanı da ayrıca kınıyorum. Yahu bu söylediğin kart için zaten ben müracaat etmemiştim ki, siz arayıp teklif ettiniz ve hatta o anda bana kafama göre bir limit belirlettirip siz gönderdiniz ki zaten o kartı da hiç kullanmamıştım.
    Kartlarınızı da bundan sonra siz kullanın artık.

    3- Olayım çözüldükten sonra YKB'na intenet siteleri üzerinden şikayet mesajı göndermeye çalıştığımda bilin bakalım ne oldu: Elbette gönderemedim:

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    4- Anlamadığım husus: Emniyet siber suçlar bürosuna şikayet için gittiğimde ilgili görevliye "Kredi kartı bilgilerimizin, mesela benim güvenlik konusunda nerdeyse paranoyak derecede dikkatli olmama ve bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde kart bilgilerimin 3.şahıslara nasıl geçmiş olabileceğini sorduğumda, polemik olmasın diye burada ismini vermek istemediğim bir kurumun "bile" veri tabanından hack yoluyla çalındığını söyledi.
    Ancak sonradan düşününce, ben otomatik fatura ödemesi için o kuruma KK'mı kaydetmediğim halde nasıl oluyor, bunlar anlık ödememizde bile bilgilerimizi kayıt mı ediyor anlamadım.

    5- Başından geçenleri ve çözüm çabalarını anlatarak bana yol gösteren Osman Hoca'ya da teşekkür ederim. Yanlız o kadar çok tıklanmış ki şimdi baktığımda Bandwitdh limit aşımından sitesi askıya alınmış. Evet, bu noktada hızımı alamayıp godady hosting firmasını da kınıyorum.

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    Yazım biraz uzun oldu ama bu tür dolandırıcığın son derece arttığını ve benim de olayı başka bir yazıdan faydalanarak çözdüğümü düşünerek başka mağdurlara faydası olabilir diye düşündüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 27 Ekim 2016; 3:47:23 >







  • benim ön inceleme duruşması yapıldı ve ön inceleme duruşması olmadan aralık ayının sonunda banka aradı ve müsteri memnuniyeti kapsamında para iadesi yapacaz dıye bende önce kesinleşmiş thh kararına dava actınız onu kapatıp vermiş oldugum icra kanalı ile ödeme yapın dedim ve o gün bu gündür bekliyorum mayısta duruşmam var herşey lehime ön incelemeye dahi avukatları gelmemek için mazeret bildirmiş, Benim haklı olduğum kesin başka bir bankayı aradım cihaz eşleşme yapmadan qr kod ile para cekilemediğini ögrendim. bankanın acıgıda bu şekilde
    Dolandırıcılıkların büyük bir kısmı mobil fatura ödemeleri üstünden dönüyor. Operatörler ısrarla 3D Secure sistemine geçmiyorlar ödeme ekranında. Faturaları ödensin de, isterlerse çalıntı kartla ödensin umurlarında değil. Ne devlet, ne emniyet, ne yönetmelik koyucular kimse bir şey yapmıyor. Söylemekten dilimde tüy bitti. Operatörler fatura tahsilatında 3D Secure'a geçsin, kart sahteciliği olaylarının yüzde 70'i biter.
  • hocam çok geçmiş olsun 15 gün önce benzeri durum benimde başıma geldi atm'ye kart kopyalamak için apart takılmıştı dikkatim sayesinde anladım, banka müşteri hizmetlerine defalarca bu atm'yi inceleyin apart takmışlar hem bankanıza hem müşterilerinize yazık olacak dememe rağmen inanmadılar ve anında müdahale etmediler sonradan öğrendiğim atm den kart kopyalanarak 20-30 müşteriden yüz binlerce lira para çekmişler, çekemedikleri miktarıda havale ile kendi hesaplarına aktarmışlar.

    Ayrıca konuyu burada açtım okumak isteyecek arkadaşlar olabilir, belki bir kişiye faydamız dokunur.

    http://forum.donanimhaber.com/m_113473546/tm.htm
  • Öncelikle geçmiş olsun.

    Yalnız benim de bu anlattıklarınızda anlayamadığım ve çelişkili bulduğum birkaç nokta var:

    Bir yerde demişsiniz ki
    quote:

    "Kredi kartı bilgilerimizin, mesela benim güvenlik konusunda nerdeyse paranoyak derecede dikkatli olmama ve bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde ..."

    Fiziksel kredi kartınız internet alışverişlerine açık mıydı? Hem paranoyak derecede dikkatli olmak hem de fiziksel kredi kartının internet alışverişlerine açık olması bence çelişki. Paranoyak adam tüm kredi kartlarını internet ve mail order alışverişlerine kapattırır, internette sadece ve sadece sanal kredi kartı kullanır, onun limitini de kullanmadığı zamanlar sıfır yapar.

    Ayrıca bir yerde "zaten o kartı da hiç kullanmamıştım." demişsiniz başka bir yerde "bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde" demişsiniz. Hangisi doğru?

    Not: osman duman sitesini google cache'den okumak için link:
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ASE-V3PUcdsJ:osmanduman.com/+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=tr

    Son olarak: Kredi kartını internet işlemlerine kapattırmamak dolandırıcılara gelin benim kredi kartımı kullanın demekle aynı şeydir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman7 -- 24 Ocak 2016; 16:20:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabit Fikir

    Bu hafta başıma gelen kredi kartı dolandırıcılığı: Önce 3D şifresini almaya çalışıp sonra şifresiz işlemle dolandırılıp cuma günü de iadenin gerçekleşmesi olayımın detayları:

    18 Ocak pazartesi günü telefonuma Yapı Kredi Bankasından "3D secure şifresi" geldi. Bu ne demeye kalmadan 0542 465 40 56 no'lu telefondan arandım ve birisi "Bağkur işlemi yaparken yanlışlıkla şifreyi benim telefonuma gönderdiğini " söyleyip şifreyi istedi ve elbette tepki gösterip kapattım.
    Mesajda gelen şifre EPRO VOUCHER RESELLER LİM firmasından yapılan 1.052 TL tutarındaki işlem ile ilgiliydi. (İngiltere'de imiş)

    30 saniye geçmeden, YKB'dan "Yapmış olduğunuz 2.362 TL. Tutarındaki alışverişinize 3 taksit..." mesajını görünce hemen YKB MH'ni arayıp kartı iptal ettirdim ve YKB MH ile aramda 4 gün sürecek bir sinir savaşı başladı:

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    Şubeye gidip "Harcama itirazı" dilekçesi vermemi söyledi ama bana işlemin nerden yapıldığını bir türlü söylemedi, güya ben "telefonla bilgi verilmesin" diye kısıtlama koymuşum.
    Ben bu güne kadar kendilerini sadece iki defa KK ücretini iptal etmeleri talebim dışında hiç aramadım, internet bankacığı şubelerine de hiç girmedim, giriş şifrem bile yoktu.

    Neyse hemen en yakın şubeye gidip dilekçemi yazdım. Şubedeki MH temsilcisi çok yardımcı oldu, dilekçemi hemen genel müdürlüklülerine faksladı sonra yapılan işlemin ekstresini verdi. İnternet şifresi almamı da sağladı.

    Evet, kartımı kapattırıp itiraz dilekçesini de verdikten sonra 30-60 vs. Gün bankadan cevap gelmesini beklemekten başka yapacak bir şey görünmüyor idi. Tabi bu süre içinde kartın ödeme günü de gelmiş olacaktı.

    Eve döndükten sonra netten "Kredi kartı dolandırıcılığı"olaylarını incelemeye başladım.
    Google'da ilk sırada çıkanwww.osmanduman.com isimli sitede Karabük'te öğretmen olan bu kişinin parafly kartından 5 dakikada 30 işlemle 4.000 TL. Üzeri parasının gittiğini ve bankasının kendisine hiç yardımcı olmaması üzerine tamamen kendi çabasıyla paralarını nasıl geri kurtardığını örnekleriyle anlatmasını dikkatle okudum ve ben de uygulamaya karar verdim.
    (Not: site çok hit alınca limit aşımına uğramış, şu an ulaşılamıyor.)

    Öncelikle ekstremde görünen ve isminden dolayı yurtdışı sitesi zannettiğim iyzico firmasını araştırınca adıyla adresiyle, vergi numarasıyla, referansları ile İstanbul'da bulunan büyük ve ciddi bir Sanal Pos kuruluşu olduğunu görünce olayımı detaylıca anlatan ve mağduriyetimin giderilmesini rica eden bir mesajı gece 23 dolaylarında gönderdim.

    Ertesi sabah saat 10:00'da gelen cevabi maili çekinerek açtığımda ise "kendilerinin sanal pos firması olduklarından dolayı ekstrede isimlerinin göründüğünü, işlemin müşterileri olan xxxxx.com isimli bir firma üzerinden yapıldığını, talebimin Fraud ekipleri tarafından süratle incelenerek ödemenin geri çekilerek tarafıma iade edildiği" ni okuyunca çok sevindim elbette.

    Salı sabahı olan bu gelişmeyi YKB MH'lerine aktardığımda sinir harbimiz tekrar başladı: "Efenim bizde görünmüyor siz o firmayı tekrar arayıp sorun" deyince tepem attı: "Sizin sahtecilik ekibinizin yapması gereken işi ben yapıyorum, bakın size pası verdim ekibiniz bunu değerlendirsin"
    "Efenim 30-60 gün bekleyeceksiniz." Hele başka bir tanesi "30-180 gün bekleyeceksiniz" deyince kötü konuşmamakla beraber ses tonumun kontrolünü kaybettim.

    Sonunda iade edilen meblağ çarşamba günü bekleyen provizyonlara düştü ve perşembe gece yarısından sonra karta iade oldu.

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç



    SONUÇ:

    1- Talebimi alır almaz süratle mağduriyetimi gideren, salı sabahı ilk iş alışveriş yapılan firmayı arayıp haber verip onların da kargo'yu şubeden geri çekmelerini sağlayan, talebimi incelemek için yetkili atayan , yani olaya profeyonel kurum ciddiyetiyle yaklaşan iyzico.com sanal pos firmasına çok teşekkür ediyorum.

    2- "Beyfendi 30-60-90-180 gün bekleyeceksiniz" diyerek 4 gün boyunca vıdı vıdı etmekten başka hiç bir işe yaramayan, hiçbir şekilde yardımcı olmayan YKB MH'ni ve sahtecilik araştırma (Ya da ünvanları her ne ise) ekibini kınıyorum.

    Kartımdan 3D secure şifresi olmadan çekilen meblağ 1,5 gün provizyonda beklerken yazılı sözlü tüm itirazlarıma rağmen paranın 19 Ocak gecesi 00:00 itibariyle kesin ödenmesini sağlayan bu bankayı bir daha kınıyorum.

    Ayrıca salı sabahı arayıp "İptal ettirdiğiniz diğer kartı tekrar gönderelim mi" diye soran, "Şu an biraz gerginim, sonra tekrar arayın" dediğimde bana "Siz bilirsiniz, tekrar müracaat etmeniz gerekebilir" diye aklı sıra korkutmaya çalışan elemanı da ayrıca kınıyorum. Yahu bu söylediğin kart için zaten ben müracaat etmemiştim ki, siz arayıp teklif ettiniz ve hatta o anda bana kafama göre bir limit belirlettirip siz gönderdiniz ki zaten o kartı da hiç kullanmamıştım.
    Kartlarınızı da bundan sonra siz kullanın artık.

    3- Olayım çözüldükten sonra YKB'na intenet siteleri üzerinden şikayet mesajı göndermeye çalıştığımda bilin bakalım ne oldu: Elbette gönderemedim:

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    4- Anlamadığım husus: Emniyet siber suçlar bürosuna şikayet için gittiğimde ilgili görevliye "Kredi kartı bilgilerimizin, mesela benim güvenlik konusunda nerdeyse paranoyak derecede dikkatli olmama ve bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde kart bilgilerimin 3.şahıslara nasıl geçmiş olabileceğini sorduğumda, polemik olmasın diye burada ismini vermek istemediğim bir kurumun "bile" veri tabanından hack yoluyla çalındığını söyledi.
    Ancak sonradan düşününce, ben otomatik fatura ödemesi için o kuruma KK'mı kaydetmediğim halde nasıl oluyor, bunlar anlık ödememizde bile bilgilerimizi kayıt mı ediyor anlamadım.

    5- Başından geçenleri ve çözüm çabalarını anlatarak bana yol gösteren Osman Hoca'ya da teşekkür ederim. Yanlız o kadar çok tıklanmış ki şimdi baktığımda Bandwitdh limit aşımından sitesi askıya alınmış. Evet, bu noktada hızımı alamayıp godady hosting firmasını da kınıyorum.

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    Yazım biraz uzun oldu ama bu tür dolandırıcığın son derece arttığını ve benim de olayı başka bir yazıdan faydalanarak çözdüğümü düşünerek başka mağdurlara faydası olabilir diye düşündüm.





    Hocam geçmiş olsun...

    Yazmışsın derdini iyi hoş.. Yalnız şu kredi kartı bilgilerinin çalındığı siteyi söyler misin? İnsanlar bilsin ki daha dikkatli davransınlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolman7

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Yalnız benim de bu anlattıklarınızda anlayamadığım ve çelişkili bulduğum birkaç nokta var:

    Bir yerde demişsiniz ki
    quote:

    "Kredi kartı bilgilerimizin, mesela benim güvenlik konusunda nerdeyse paranoyak derecede dikkatli olmama ve bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde ..."

    Fiziksel kredi kartınız internet alışverişlerine açık mıydı? Hem paranoyak derecede dikkatli olmak hem de fiziksel kredi kartının internet alışverişlerine açık olması bence çelişki. Paranoyak adam tüm kredi kartlarını internet ve mail order alışverişlerine kapattırır, internette sadece ve sadece sanal kredi kartı kullanır, onun limitini de kullanmadığı zamanlar sıfır yapar.

    Ayrıca bir yerde "zaten o kartı da hiç kullanmamıştım." demişsiniz başka bir yerde "bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde" demişsiniz. Hangisi doğru?

    Not: osman duman sitesini google cache'den okumak için link:
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ASE-V3PUcdsJ:osmanduman.com/+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=tr

    Son olarak: Kredi kartını internet işlemlerine kapattırmamak dolandırıcılara gelin benim kredi kartımı kullanın demekle aynı şeydir.

    Yazımı üstünkörü okuduğunuz belli:

    Ben de öncelikle geçmiş olsun dileğiniz için teşekkür ederim ancak:

    - "Paranoyak olmanız, takip edilmediğiniz anlamına gelmez" deyimiyle belirtildiği gibi:

    a- Bu kartı sadece büyük marketler, büyük internet siteleri ve Elektrik/su/internet gibi büyük firmaların ödemeleri dışında hiç kullanmadığım gibi herhangi bir ATM''de de kullanmadım. Yani fiziksel kopyalanma ihtimali zayıf.
    b- Bu kartı, sadece 3-4 aydır, o da limiti düşük olan ve yıllardır yukarıda saydığım ödemelerde kullandığım kredi kartımın 3-d secure şifresinde sorun çıkartması ve bankamla görüşmeme rağmen çözülmemesi üzerine kullanmaya başladım.
    c- Sanal kart kullanmamak eleştirilebilir ancak bu akşam ilk defa sanal kartla denediğim su faturası ödemesini gerçekleştiremedim, örneğin, 3-d secure hatası verdi durdu. Bankamla görüşmeden de sonuç çıkmadı.

    - Yazımı açık bulmaktan ziyade dikkatle okusaydınız eğer, "Zaten o kartı da hiç kullanmamıştım" ifadesinden önce "İptal ettirdiğim diğer kartı" cümlesindeki "DİĞER" vurgusunu atlayıp bana da "YKB MH sen misin" esprisini yapmama fırsat vermemeniz gerekirdi.

    Yani sizin, benim "diğer" vurgusuyla bu bankada 2 kredi kartı olduğumu algıyamamanız üzerine yazımda şüphe oluşturmaya yönelik mesajnıızla sizi baş başa bırakıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 25 Ocak 2016; 23:27:47 >




  • Keşke ben de o kadar şanslı olup para mı geri alabilseydim.İngiltere deki site cevap bile vermiyor(http://eproreseller.com ). Muhtemelen onlar da bu işlerle uğraşıyorlar. Visa ya kadar mail attım ama bankayla muhatap olmaktan başka çare bırakmıyorlar.Bankanın da cok umrundaymış gibi.Ekstre zamanı da geldigi için ödemek zorunda bırakıyorlar şuan.Kartımı dolandırıldıktan sonra aynı saatte kapattırmama (23 ocak )ragmen farklı bi numaradan arayıp tekrar kullanmaya calistilar kartımı (26 ocak). işin enteresanı telefonuma yine şifre geldi kapalı karttan ve banka bununla ilgili işlem yok diyor.
     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç




  • 3 ay önce benimde başıma geldi
    gece saat 2-3 arası 3D ödeme şifresi geldi ben önce şaşırdım arkasından hemen ...... sitesinden 382.65 USD tutarında harcama yaptınız şeklinde mesaja geldi.
    harcama yapılan site bu :https://www.bongous.com/
    hemen müşteri hizmetlerini aradım itiraz kaydı oluşturdu kartı kapattım. harcama iptal olurmu şimdi diye sorduğumda hiç olumlu yanıt vermiyor yapılan harcama incelenecek vs. vs. bişeyler söylüyor. MH. bana itiraz formunu fakslamam gerektiğini dahi söylemedi görüşmeden 2 gün sonra banka mesaj gönderdi itiraz formunu fakslamam için.
    MH. den olumlu yanıt alamayınca harcama yapılan siteye durumu açıklayan bir mail gönderdim yapılan harcamanın iptal edilmesi için.(site yabancı olmasına rağmen ben türkçe gönderdim) ertesi gün hemen site bana dönüş yaptı harcama yapılan kredi kartın son 4 hanesini istedi. bende gönderdim. yaklaşık 1 haftada para kartıma iade oldu.
    siteyle iletişime geçmeseydim para belkide iade olmayacaktı veya uzun zaman bekleyecektim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tobey

    dun acık cezaevinden firar eden bir mahkum getirdiler ust aramasında a4 kagıdına el yazisi ile yazılmis resmen kart dolandırıcılık islemleri nasıl yapilcagını anlatıyordu ..kagıta 3d ile islem yapmayan sitelerden altın alma 3d isterse patates hat nasıl olusdurur gibi ifadeler wardi..ayrıca 5-6 kisininin tum kart bilgileri , tel no yazıyordu anne kızlık soy ismine kadar dusunun yanı hemen savcılaga suc duyurusnda bulunduk gorseniz adam cahilin teki dersiniz ..kesin bu bilgileri bir yerden ele gecirdiler cunku anne kızlık soy ismi filan kolay bulunmas buyuk ihtimal bankalardan caldılar bunları..

    Öncelikle geçmiş olsun dileklerini ileten tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

    Ayrıca bu tür konular hep yukarıda kalmalı çünkü telefon/İnternet dolandırıcılığı giderek arttı ve hız keseceğe benzemiyor.
    Ayrıca, dolandırıcılık olaylarının daha komplike olmaya başladığı anlaşılıyor.

    Alıntı yaptığım arkadaşın mesajını okuyunca olayın çok ileri boyutlara ulaştığı görülüyor:

    Adam firari mahkum ve bunun üzerinden çıkan kağıda göre annenizin kızlık soyadına kadar tüm bilgiler var: İşte güvenlik konusunda ne kadar paranoya yaparsak yapalım sözün bittiği yer:

    Kredi kartının ön ve arka yüzündeki bilgiler, cep telefon numaranız ve annenizin kızlık soyadı;
    Futbol ile ilgili hatırladığım bir spiker deyiminde olduğu gibi: "Kaleci Lukovcan'ın yapabileceği bir şey yoktu, top 90'a gitti"

    İyi de bu kadar bilgi, sahibinin bilgisinin dışında nasıl bir araya getirildi?
    Bankalar'dan çalındı
    Mutsuz Banka/Şirket çalışanları firmalarından intikam almak için bu bilgileri sattı..

    Sonuç?

    Bu gün okuduğum habere göre İzmir Eminiyet Müdürü'nün bulduğu çözüm: "Galiz sözler söyleyip telefonu kapatın, polis sizi para için aramaz"

    Ne güzel, peki arayan telefon no belli olmasına rağmen bunu bildirdiğinizde ne oluyor? "Dolandırılmadıysan bizi meşgul etme"

    İyi de bu Banka/Firmaların veritabanlarını hack'leyen ya da içerden bilgi sızdıran olası şüpheliler hakkında bir gelişme? Duymadık. Mesela bana da Telekom'um hack'lendiği söylendi ama sonuç?

    Sanal kart kullanın, peki önceki mesajımda yazdığım gibi sanal kart ile su faturasını ödemeyemedim, gecikmeye girdi ama neyse ki su konusunda çoğu Belediye hoşgörülüdür.

    Ayrıca son günlerdeki araştırmalarımdan şunu öğrendim:

    Garanti ve Akbank gibi bankalar cep tel uygulamalarında bile tek tıkla Kredi Kartınızı internet alışverilerinize açıp/kapama imkanı sunuyorlar ki bu da en az sanal kart kadar güvenlik sağlıyor.
    Ancak bu seçenek YKB'da yok.

    Bu arada, başka linkte verilen fotoda canımı sıkan ne oldu:

    Adamlar dolandırıcılık için çağrı merkezi oluşturup elemanlar almışlar ve bir tanesi masasının üstüne pokemon oyuncağı koymuş: Her sabah insanları dolandırma işine gelip akşama kadar bu işte çalışırken karşısına pokemon oyuncağını koyan kadının iş çıkışında metroda vs. yanınızda duran birisi olma ihtimali...

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 30 Ocak 2016; 23:10:43 >




  • Bu sitedeki yazıları ve önerileri okuyalım, dolandırıcılardan korunalım:

    https://www.dolandirilmayin.com/dolandiricilik-yontemleri/sigorta-dolandiriciligi
    https://www.dolandirilmayin.com/icerik/genel-bilgiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolman7

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Yalnız benim de bu anlattıklarınızda anlayamadığım ve çelişkili bulduğum birkaç nokta var:

    Bir yerde demişsiniz ki
    quote:

    "Kredi kartı bilgilerimizin, mesela benim güvenlik konusunda nerdeyse paranoyak derecede dikkatli olmama ve bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde ..."

    Fiziksel kredi kartınız internet alışverişlerine açık mıydı? Hem paranoyak derecede dikkatli olmak hem de fiziksel kredi kartının internet alışverişlerine açık olması bence çelişki. Paranoyak adam tüm kredi kartlarını internet ve mail order alışverişlerine kapattırır, internette sadece ve sadece sanal kredi kartı kullanır, onun limitini de kullanmadığı zamanlar sıfır yapar.

    Ayrıca bir yerde "zaten o kartı da hiç kullanmamıştım." demişsiniz başka bir yerde "bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde" demişsiniz. Hangisi doğru?

    Not: osman duman sitesini google cache'den okumak için link:
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ASE-V3PUcdsJ:osmanduman.com/+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=tr

    Son olarak: Kredi kartını internet işlemlerine kapattırmamak dolandırıcılara gelin benim kredi kartımı kullanın demekle aynı şeydir.

    Sanane milletin ne dediğinde ne yazdığından ? Adam başına bi olay gelmiş anlatmış saçma sapan postları posta kasnak içinmi atıyorsun yoksa yaran filan var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • MuradinBronzeBeard kullanıcısına yanıt
    Güzel İngilizce bilmene gerek yok, basitce dert anlatılabilir.

    Hatta, Google translate vasıtasıyla Türkçe yazıp ingilizceye çevirirsen karşıdaki kişi anlayacaktır.

    Ne yazık ki benim esinlendiğimwww.osmanduman.com halen çok fazla ziyaretci akımından dolayı ulaşılamıyor, orada örnek yazılar vardı.


    Bu arada ilginç olan ben bu siteye ulaşıp bahsettikten sonra bir daha da ulaşamadım:

    - Bu siteye ddos atak yapılması muhtemel, dolandırıcılar tarafından.

    - Ya da bu Godaddy hosting firması tam bir sahtekar: 3-5 ziyaret olunca müşterisini daha pahalı pakete yönlendirmek istiyor.
  • mavilider1 M kullanıcısına yanıt
    Tam seyahatiniz arefesinde yaşadığınız bu olaylar için büyük geçmiş olsun.

    Öncelikle moralinizi hemen bozmayın, hiç bir banka bu durumda "Tamam, siz rahat olun hemen hallediyoruz" demiyor. Hesap kesim tarihinde haksız yere ödeme yapmak zorunda kalsanız bile Banka bu meblağı size geri ödeyecektir.

    Bahsettiğiniz mersis.com.tr sitesini inceledim ve bu sitenin "Bilgi Teknolojileri Danışmanlık ltd.Şti." olduğunu görüyorum. Yani bu site bir alışveriş sitesi olmadığı gibi "Sanal Pos hizmeti" sağladığına dair bir bilgi de yok.
    YKB ile tek görünen ilişkisi, "Referans" ları arasında olduğuna dair ama link içermeyen bir logo göstermeleri: http://mersis.com.tr/Mersis/Mersis_Referanslar.html

    Tam hafta sonuna denk geldi ama mersis.com.tr'nin verdikleri tek iletişim adresi olan bilgi@mersis.com.tr adresine, telefonunuza gelen taksit mesajının ekran görüntüsünü de içeren bir itiraz maili göndermenizi öneriyorum.
    Eğer onların da bu işle ilgisi yoksa yani isimleri kullanıldıysa kendileri de bu işin peşine düşecektir hiç olmazsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan

    05368314600 0536 831 46 00


    Az önce bu numaradan bir bayan aradı, yapı krediden arıyorum dedi. World kart numaramın ilk 6 hanesini söyledi, ismimi de biliyordu. Kartınızla yurtdışından bir çok işlem yapılıyor, bu işlemleri iptal ediyorum onaylıyor musunuz dedi. Kimlik numaramı istedi, ne yapacaksınız kimlik numaramı diye sordum. Sizin Orhan ..... olduğunuzdan emin olmak için soruyorum dedi. Aklıma hemen bu konu geldi, ben sizi birazdan ararım dedim kapattım.

    kart numarasının ilk 6'sı zaten biliniyor, internetten bir alışveriş yaptığınızda bu bilgiye göre banka ve kart tipi çıkıyor ekranda

    http://www.belgelerim.org/kredi-karti-bin-listesi/




  • mushack M kullanıcısına yanıt
    Benim kartımdan yabancı bir e-ticaret sitesinden 30 dolarlık bir alışveriş yapılmıştı.MH ile iletişime geçtim.Ürün daha kargolanmadığı için anında sipariş iptal edildi ve ücret kartıma geri yansıdı.Teknosa'nın bu tutumu gerçekten saçma.Sonuçta sipariş veren hesap belli adres belli.Daha kargolanmadıysa iptal etmeleri lazım.

    Bir de buradan iletişime geçin.Sorununuzun çözülür umarım.

    https://www.sabanci.com/tr/iletisim/iletisim-formu
    https://twitter.com/bulentgurcan1




  • Maalesef bugün babamhttp://sorgulamasistemlerimdv.com/ adlı dolandırıcı siteden 180 TL kadar dolandırıldı. Google üzerinden kredi kartı borcunu sorgulamak için bu siteye girmiş ve gelen SMS'teki 180 TL'lik harcamayı dikkate almadan şifreyi girmiş. Sonrasında bankaya itiraz etse de sonuç ne olur bilmiyorum, 3D işlemde onay verildiği için muhtemelen o borç kalacak. Lütfen siz de çevrenizdeki büyükleri uyarın, bizler dikkat etsek de onların dikkatlerinden kaçabiliyor bu ayrıntılar. Bu arada banka Yapı Kredi, eğer benzer durumdan sonuç alabilen varsa belirtsin lütfen.
  • disintegrators D kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun hocam, sizin de her şeyi tamamen Bankaya bırakıp bekleyeceğinize kendi gayretinizin de paranızı kurtarmada yardımcı olmuştur muhakkak.

    Ayrıca biraz önce şöyle bir haber okudum:

    "Binlerce siteden kredi kartı bilgileri çalındı" (Yurtdışı)

    Dijital korsanlar kredi kartı bilgilerini çalmak için binlerce e-ticaret sitesine özel bir JavaScript kodu eklemiş.

    Gerçekleşen bir dizi dijital saldırı sonucunda 6.000 e-ticaret sitesinin bu saldırılardan etkilendiği düşünülüyor. İlk olarak bir yıl önce Hollanda’lı bir güvenlik uzmanı tarafından fark edilen saldırılar e-ticaret sitelerinin kodlarına eklenen bir JavaScript kodu ile tüketicilerin kredi kartı bilgilerini çalmayı hedefliyor. Aradan geçen bir yıl içinde bu saldırı tipine karşı önlem alınması gerekirken maalesef tam aksine bu durumdan etkilenen site sayısı 3.500 gibi bir rakamdan 6 binin üstüne çıkmış durumda....

    Ülkemizdeyse büyük oranda online ödeme işlemlerinde çift yönlü doğrulama sistemleri kullanıldığı için kart bilgilerinin güvenliği yurt dışına göre çok daha güvenli durumda.


    Kaynak: http://www.pcworld.com.tr/gundem/binlerce-siteden-kredi-karti-bilgileri-calindi/




  • chessmania kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Ama kartınızı kapattırmaya gerek olmadığını düşünüyorum.
    Çünkü bu tür dolandırıcılığa uğramayan Banka KK neredeyse kalmadı.

    O halde hep söylendiği gibi, esas kartımızı internet/mailorder'a kapatıp internet alışverişlerinde sanal kart kullanmak en uygun çözüm görünüyor, hangi Banka olursa olsun.
    Tabi, alışverişten sonra sanal kartın sıfırlanmasına izin veren bankalar olsun ve bunlar çoklar şimdi.

    Ayrıca tüm arkadaşların ek bir güvenlik önlemi olarak bilgisayarlarındaki olası zararlılara karşı finansal işlemlerini "Güvenli Tarayıcı" özelliği taşıyan Kaspersky, Bitdefender, Norton vs. gibi lisanslı internet security programlarını kullanmaya dikkat etmeleri.

    Bu lisanslı programlar hakkında forumda sıcak fırsat konusu var mesela Norton için.
    Ya da meselawww.hizlial.com sitesinde Bitdefender Total Security 2015 var 13 TL (1 yıl 1 PC) ve ücretsiz kargo ile hem de kutulu ve CD'li. 2016 versiyonuna ücretsiz geçilebiliyor.




  • Bugün gazetede de haber olmuş konu
    http://uzmanpara.milliyet.com.tr/haber-detay/gundem2/postu-kaptirmayin/59000/59416/

    Benim de 2 hafta önce başıma geldi.
    113 TL civarında TTNET düzenli ödeme diye bir kalemi bekleyen işlemlerde gördüm.
    İşlem Cuma (07.10) provizyona düşmüş, ben Pazar (09.10) farkedip, anında kartı kapattırdım, pazartesi günü (10.10) ise harcama itiraz formunu faxladım.
    2 haftadır henüz iade olmadı, bakalım ne zaman olacak.
    Kart işbankası maximum, ayrıca eşimde ek kart vardı.
    İkisi birden iptal oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: economist52

    Uzmanlar uyarıyor: Milyonlar tehdit altında!
    http://finans.mynet.com/haber/detay/ekonomi/uzmanlar-uyariyor-milyonlar-tehdit-altinda/123676/

    arkadaşın dediği gibi pos cihazı görünür yerde olsun
    Benim alış veriş yaptığım bir yerde pos cihazı benim göremeyeceğim şekilde bir yerde idi ve ondan sonra o kartımdan fatura ödemesi yapılmıştı
    Alt tarafa bir kamera yerleştirse o bile yeter kart numaralarını çalmasına

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.