Şimdi Ara

<<<<<SUZUKİ CLUB>>>>>>

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.580
Cevap
62
Favori
397.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar
    temmuz ayında 2013 model swift 1.2 AT aracımı sıfır olarak aldım. 3 ay oldu araç şuanda 9800km de önümüzdeki günlerde ilk 10000 km bakımını yaptıracağım. şuana kadar araçtan çok memnunum süspansiyonların biraz sert olması dışında bir sıkıntı yaşamadım yakıt olarak da çok memnunum şehir içi 28-29krş yakıyor kilometreden anlaşılacağı üzere aracı oldukça fazla kullanıyorum ev iş arası günde yaklaşık 70km yapıyorum. yakıt konusunda endişesi olanlar daha az yakan benzinli otomatik vites araç bulamazlar emin olsunlar şimdilik bir şikayetim yok inşallah uzun yıllar da olmaz.
    söylemeden olmayacak, bu kadar küçük motorlu bir araçtan hiç performans beklemiyorum klasik bir şehir içi aracı olur diyordum ama yüksek devirlerde kullanması çok keyifli bir araç 6000-7000 deviri rahatlıkla çeviriyor, cc ve yokuş kalkış desteği harika bir kez daha japonlar yapmış dedirtti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forza61

    Bende 4/2 sahibiyim. 2009 model gecen yil agustos ayinda taktirdim atiker marka gaz aracima sehir ici 25 kurus sehirler arasi uzun yol da 15 kurus yakio yani 75 tl gaz ile 510 km gittim.. Hicbir sikinti cikartmadi bana simdiye kadar
    [Deleted by Admins]
  • SUZUKİ Kullanıcıları ve sevenleri bu başlık altında da bizler toplanalım. Ne dersiniz???



  • Suzuki swift'in şu an ki 25.500 lük fiyatı gayet hesaplı. Bu paraya birkeç alternatif var zaten. Yeni swift'in kalitesi de artmış. Eskileri gibi değil.
  • işte dayımın swifti (mavi olan )

     <<<<<SUZUKİ CLUB>>>>>>



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cell-im -- 20 Haziran 2007; 22:54:32 >
  • Kazasız belasız iyi günlerde kullanmanız dileğiyle çok iyi bir tercih. Swiftlerin 1.5 otomatik olanları kalkışları ve ara hızlanmaları gayet seridir araçlardır. Fren ve yol tutuşuda beton gibidir. Bu sınıfta zaten 1.5-1.6 hacimli motor kullananan mini araçta hemen hemen olmadığı için swiftler her zaman bir adım öne çıkıyor. 4X4 lerde sadece arkadaki 4x4 çekiş kontrol kutusu araca kötü görüntü veriyor. Yeni jenerasyonlarda bunu düzelteceklerini zannediyorum. Otomatik vites ile ilgili aşağıdaki gibi bir bilgi vermek kafanızdaki soru işaretleri açısından daha doğru olur.

    Otomatik Şanzumanla İlgili Bilgiler
    Vites hangi konumda olursa olsun, aracı durdurduğunuzda frene basınız ve ayağınızı gaz pedalından çekiniz. Vitesi değiştirdiğinizde vitesin yeni konumunu mutlaka gösterge paneli üzerindeki vites konum göstergesinden kontrol ediniz.


    1 : Bazı modellerde bulunmayabilir
    2 : L
    D4 : O/D (Gösterge panelindeki O/D ışığı yanmıyorken)
    P veya N konumunda araç marş basar.
    PARK KONUMU (P)

    Park konumu, şanzumanı mekanik olarak kilitlediği için, aracınızı, freni kullanarak tamamen durdurduğunuz zaman bu konumu kullanınız. Motoru durdururken yada çalıştırırken de park konumunu kullanınız. (Vites P veya N konumunda olmadan bazı yeni modellerde kontak anahtarı çıkmaz)
    GERİ VİTES KONUMU (R)

    Şanzumanı geri vitese takmadan önce freni kullanarak aracınızı tamamen durdurunuz.
    BOŞ KONUM (N)

    Boş konumunu motor kendiliğinden durduğunda aracı yeniden çalıştırmak için yada kısa bir süre rölantide çalıştırmak gerektiğinde kullanınız.
    SÜRÜŞ (D4)

    Normal sürüş için bu konumu kullanınız
    SÜRÜŞ (D3)

    Bu konum şanzumanın ilk üç dişliyi kullanmasını sağlar, çabuk hızlanma ve rampa inerken motor freni sağlamak için kullanılır. D3-D4 konumu olmayan araçlar, vites D konumunda iken Over Drive devreye sokulduğunda D3 konumuna gelir. Over Drive devrede değilken vites D4 konumuna gelir.
    İKİNCİ (2) (L)

    Bu konum şanzumanın 2.viteste kilitlenmesini sağlar, böylece rampa inerken daha fazla motor freni sağlar. Bu konumu kaygan yüzeyde yada karda kalkış yaparken kullanınız, patinajı önlemeye yardımcı olur.
    BİRİNCİ (1)

    Bu konum şanzumanı birinci viteste kilitleyerek dik bir rampadan inerken daha fazla motor freni yapmanızı sağlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_muharrem

    ARKADASLAR MERHABA.......12 SENEDİR SUZUKİ KULLANICISIYIM FAKAT ARANIZA YANİ KATILDIM.....BÜYÜK BİR HEVESLE ALDIGIM 1.3 MT 4X4 ARACIMLA İLGİLİ BAZI SORUNLARIM VAR.

    ARAÇ LPG KULLANIMINDAN DOLAYI SİBOP SIKMIS ALIRKEN KANGURU SERVİS BUNU SOYLEDİ FAKAT BAYAGI TUZLU BİR FATURA CIKARTTINCA BANA BENDE ARACIN SATISINI ALDIGIM GUN TECİMEROGLUNUN YOLUNU TUTTUM.

    TECİMEROGLUNDA YAPILANLAR SIRASIYLA....

    YAG YAG FİLTRESİ POLEN FİLTRESİ YAG DEGISIMI
    SANZUMAN KECELERİNİN DEGISIMI
    SANZUMAN VE DIFRANSİYEL YAGI DEGISIMI
    ON FREN DISKLERİNİN TASLANMASI
    SIBOP AYARLAMASI
    FAR VE ON IZGARA TIRNAKLARI KOPUKTU ONLAR TAMIR EDİLDİ
    BUJİ KABLOSU DEGISTI

    ARAC ALDIGIMDA SIBOPLAR SIKISTIGI ICIN GITMEKTE ZORLANIYODU ANCAK BU UYGULAMARDAN SONRA YURUMEYE BASLADI....DERKEN LPGYE ALDIGIMIZDA PATLATMA YAPINCA ATESLEME BOBINLERINIDE ARIZALI OLDUGUNU OGRENDIK...SERVISTE 550 TL TEKİ İSTANBULDAN CIKMA BULUNCA TAKTIMERTESİ GUNU VE SIMDI ARACIMA BUGUN ITIBARI ILE BINDIM...

    SIZE SORMAK ISTEDIGIM BU ARACLARIN YOKUS CIKMA EGILIMLERI GENELDE KOTUMU....VE HIZLANMAK ICIN DEVIRLERI YUKSEK TUTMAKMI GEREKIYOR HER ZAMAN...ORNEGIN KEPEKLI YOKUSUNU CIKARKEN 5 TEN 4.VITESE GECMEK ZORUNDA KALIYORUM.

    GERİ VITESTEN 1 VITESE TAKARKEN PEDAL BOLUMUNDA TIK DIYE BIR SES GELIYOR......CEVAPLARSANIZ SEVINIRIM TESEKKURLER


    Abim de 4x4 kullanıyor malesef yokuş yukarı çıkışlar da vites küçültmek gerekiyor.En favori vitesim 3.vites :) 4bin devir ve üzeri çok atiktir ama 4. ve 5.viteste hayat yok :) geriden 1.vitese atarkenki durumla hiç karşılaşmadım.




  • Pazar Hazırlıgı :)

     <<<<<SUZUKİ CLUB>>>>>>

     <<<<<SUZUKİ CLUB>>>>>>

     <<<<<SUZUKİ CLUB>>>>>>

     <<<<<SUZUKİ CLUB>>>>>>

     <<<<<SUZUKİ CLUB>>>>>>



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bravery2011 -- 4 Ağustos 2013; 9:54:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: by.adem

    o km araç için garanti kapsamı bakım km leri 10 bin 20 bin 30 mu 40 bin miydi ? teşekkürler

    2011 1.2 AT Swift için söylüyorum. Ben 10.000, 20.000, 30.000 olarak götürdüm. Araç 42.000 oldu fırsat bulup gidemiyorum. Yarın götürmeyi düşünüyorum ama bu sabah son bakım kağıdına baktım, bir sonraki bakım zamanı olarak 45.000 km veya 2015 yılı diye yazmışlar. Kafam karıştı, yinede ilk fırsatta götüreceğim.
  • Herkese selamlar,

    Foruma yeni katılıyorum aranıza... Ama yaklaşık 1 senedir suzuki swift 1.2 AT kullanıcısıyım.
    Arabamı severek kullanıyorum, bu süre içerisinde swift hakkında epey bi tecrübem oldu. Daha öncesinde swift in varlığından bile habersizdim, yollardada görmüyordum. Zaten ilk gördüğümde ,tabiri caizse aşık oldum, hemende aldım.
    Birçok sebep var, lâkin renkleri farklı hatta aynı renkli , aynı marka arabaları heryerde görmekten sıkıldığım bizamanda, , suzuki swift ile ayrıcalıklı farklı olmak beni mutlu ediyor.

    Saygılar arkadaşlar
  • [Deleted by Admins]
  • Hayirli ugurlu olsun, kazasiz belasiz kullanin insallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sat5

    Merhaba arkadaslar 2009 model 1.3 swiftimle araniza katildim ama aracim bayagi marjinal 4x4 ya da 4x2 degil direk 1.3 :) . Forumda mesajlarda cevabi vardi sma hangi sayfa oldugunu bulamadim, bu yol bilgisayari anlik tuketimi gosterme moduna nasil geliyordy? Bir de bu aracta aux girisi falan var mi :)

    Yol bilgisayarı: Ekranda, sağdaki çubuğa basarak değiştirebilirsiniz.
    Aux girişi: Araçta yok, takılabiliyor. Bu başlıkta anlatmıştım:http://forum.donanimhaber.com/m_72034616/f_//tm.htm#72034616

    Aracınız hayırlı olsun.




  • Arkadaşlar yaklaşık bir ay önce 2012 Swift imin lastiklerini değiştirdim 41000 km de. Bildiğiniz gibi bizim lastik ebatları zor bulunuyor ve pahalı(185/55/16). Fiyat aralığı 170 ile 330 arasında idi. Uzun araştırmalar sonucu 195/55/16 takmaya karar verdim bazıları tavsiye etmedi yakıtı artar yol tutuşu olumsuz etkilenir... İki lastik arasında %1,8 yükseklik farkı var yani eski lastikte 100 km hız ile giderken yeni lastikte 101,8 ile gideceğim.Lastik seçimine gelince Türkiye de çok bilinmeyen ama yabancı sitelerde çok övülen Japon markası olan Falken i tercih ettim. 4000 km gibi bir yol yaptım şuana kadar kaliteli ve pahalı olarak bilinen lastiklerden eksiği yok fazlası var fiyatı da yarı yarıya. Yol tutuşu aracın dahada arttı continental de virajlara sert girişte arkayı savurma değilde 4 lastiğin birlikte hafif kayma hissi oluyordu bu durum çok daha sert kullanımlarda olmaya başladı. Aracımızım yol tutuşu sınıfının çok üzerindeydi ve şuan çok daha iyi oldu. Lastik sesi konusunda herkesin bildiği gibi bizim araçlarda yalıtım yetersiz. Ebat büyüdüğü için ses artacağı yönünde düşüncem vardı ama aksine ses azaldı. Yine süspansiyonlar sert olduğu için sarsıntı fazla oluyordu buda bi nebze azaldı diyebilirim. Lastik değiştirmeyi düşünenler 195 tabanlı lastik takmaktan çekinmesinler yakıt artma hissedilir derecede değil %1 belki fark ediyor.İlk fırsatta resimlerini de ekleyeceğim.
    benim aldığım lasti: Falken 195 / 55 V 16 Tl Ze914ec 87V üretim tarihi 2014 sonları idi.
    Değiştirmeyi düşünenlere tavsiye ederim. Ben internet üzerinden satın aldım. Puan kampanyası felan kargo dahil 560 ty ye geldi 4 adeti. 40 tl de montaj ve balans a verdim.




  • fatihf35 F kullanıcısına yanıt
    Bugün BRC marka lpg taktırıyorum, araç şuan yetkili BRC servisinde. Akşam alacağım aracı.

    Aracım 2006 swift 1.3 4x4 . LPG takıldıktan sonra yakıt vs yorumarımı buradan paylaşacağım.
  • ozkan1907 O kullanıcısına yanıt
    Depo 35 lik simit tank.. Kucuk arac olmasina ragmen 45 kurus benzin yakmasi sehir ici benide gaz taktirmaya mecbur etti pisman degilim satarken yaptigin masrafi koyar satarsin pisman olmazsin bana gore tercih senin..
  • erkanbil kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Hocam pazartesi günü ateşleme bobinlerinin ikisini de değiştirdim, ve sorun tamamen bitti..

    Yalnız parçayı arayıp bulmamla ilgili süreç hakkında bilgi vermek isterim. Suzuki özdağan yetkili servisi, orjinal ateşleme bobininin tane fiyatını 620 tl olarak belirtti. Ellerinde kaliteli yan sanayi olduğunu, bunun da fiyatının 300 tl olduğunu söyledi. Ben de bu fiyatlar aşırı yüksek olduğu hatta mantıksız olduğu için internetten araştırmaya başladım. Önce ümraniye dudullu tarafında bir yere tanesini 110 tlye buldum. Ama avrupa yakasında olduğum için orası çok uzak kaldı. Araştırmaya devam edince, LPG sistemini taktırdığım sanayi sitesinde yani Bahçelievler Kocasinan sanayi sitesinde yer alan Boğaziçi otomotivde tanesini 90 tl den buldum ve irtibata geçip sipariş verdim. Cuma sipariş verdim ve pazartesi 2 adet teslim alıp lpg yi taktırdığım Ayar lpg de bobinleri taktırdım.

    Sonuç: sorun tamamen bitti. 1000 devirde bile gaza yüklensem araba anında toparlayıp yürüyor, hem de lpg de. Ama ben öncesinde bujileri de orjinal iridyum olarak değiştirmiş, ek olarak da buji kablolarını da değiştirmiştim. Yani değiştirecekseniz, ateşleme bobini, bujiler (iridyum olacak) ve buji kablolarını komple değiştirin, sorun tamamen ortadan kalksın, aracınıza keyifle binin.

    Bilindiği gibi arızalı ateşleme bobini silkeleme-tekleme yaptırdığı gibi, yakıt tüketimini arttırır. Buna rağmen aracım 65 tl lik lpg ile 275 km yol yaptı. Benzin maliyetini de üzerine eklersek, tamamen yoğun şehiriçi trafiğinde aracım 27-28 kuruş yakmış oldu. Bobin de buji değişikliklerinden sonra bu rakamın 25 kuruş seviyesine gerileyeceğini düşünüyorum. Çünkü çok daha az gaz vererek araç ilerleyebiliyor. Öncesinde durum öyle kötüydü ki, aracı kaldırırken fazladan gaz verip bağartarak kaldırıyor, silkeleme yapmasın diye sürekli yüksek devirde tutmaya çalışıyor ve düşük deirde olmasın diye ara gaz verip duruyordum. Bunlar da yakıt tüketimini arttırdıı gibi, debriyaj baskı balata ve motor kulaklarına da zarar veriyordu.

    Sonuç olarak, 1.3 4x4 swift için BRC lpg sistemini öneriyorum. benim yaşadıklarım da sizelere faydalı tecrübe olsun.




  • Herkese Merhaba,
    Duymayanlar için yazıyorum, Splash forumunda Pendo isimli arkadaş da yazmış.

    Suzuki Türkiye Distribütörlüğü boyner grubuna geçmiş, geçiyormuş arkadaşlar.

    Geçen hafta ufak bir işlem için servise uğradım. Aynı şekilde Suzuki'nin satışını da yapıyorlar.
    Bayide hiç araç yoktu, sordum biraz sohbet ettik.
    Marka Boyner grubuna geçti hocam dediler.

    İlk etapta gündüz ledleri eklenmiş ya da bir tık makyajlanmış, motoru yenilenmiş Swift'ler gelecekmiş. Yine yeni Vitara'yı da bekliyorlar.
    Umarım Sx4 de gelir, hatta sedanı da gelir. Splash'ı da çektiler ama üretim bandından çekilmediyse o da gelebilir bence.

    http://otomobil.mynet.com/haberler/dogus-alamadi-boyner-kapti-149

    http://www.otoajanda.com/5989/ozel-haber-31-yillik-distributor-el-degistiriyor/


    Haydi hayırlısı, bakalım neler olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: by.adem

    Ben bu araca (2012)cam rüzgarlığı bulamayacağım galiba
    tedarik eden varsa link gönderebilir mi lütfen

    Merhaba,
    Direkt olarak Swift için bulamıyorsanız, şöyle bir yöntem yardımcı olabilir.

    Oto aksesuarı satan yerleri bir dolaşın, arabaya bakıp uyacak farklı rüzgarlıkları çıkartırlar.
    Üzerinde bir araç marka, modeli yazmayan rüzgarlıklar var. Onlardan uygunları ölçer çıkartırlar, beğendiğinizi takarlar.
    Misal Splash'a Golf'ün bir versiyonunun rüzgarlıkları tam olmuştu ve ben onları taktırmıştım.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.