Şimdi Ara

FIAT Grande Punto Sport 1.4 FIRE Testi (Tüketim Verisi Eklendi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
2
Favori
3.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • FIAT Grande Punto Sport 1.4 FIRE Testi (Tüketim Verisi Eklendi)

    Merhaba arkadaşlar. 24.000 kilometredir kullandığım aracım hakkındaki izlenmilerimi sizlerle paylaşacağım.

    Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, şimdiye kadar sahip olduğum tüm araçlarım tek kapıydı (Peugeot 106 Quiksilver, 206 Quiksilver, Alfa Romeo 147 Ti). Tek kapı araçlar her zaman favorimdi.
    Eski aracımı sattıktan sonra yeni bir araç arayışına girdim. Aslında Punto’yu pek düşünmüyordum ama, aracın ilanını görmemle soluğu Bursa’da almam bir oldu. Araç 2006 model fabrika çıkışlı spor paket, skydomelu, hi-fi sistemli, dijital klimalı Dynamic donanım. Donanım olarak tatmin edici olması ve en önemlisi boyasız, kazasız, değişensiz olması bu araca ısınmama sebep olmuştu. Kapsamlı bir ekspertizin ardından aracı aldım. Araçtaki birkaç güzel detay da (koltuk ve torpido döşemelerinin turkuaz renk oluşu gibi) gün geçtikçe aracı sevmemde pay sahibiydi. Aracı alırken tek çekincem motorun yetersiz geleceğiydi, daha önce hiç bu kadar güçsüz bir aracım olmamıştı. Kafamdaki soru işareti aracın performansıydı. Daha sonra donanım ve aracın genel tasarım ögeleri ağır bastı.
    Aracı tam 110Bin kilometrede aldım, şuan ise 122Bin küsür kilometrede.

    FIAT Grande Punto Sport 1.4 FIRE Testi (Tüketim Verisi Eklendi)

    Dış Tasarım
    Araç tasarım olarak Giugiaro’nun kaleminden çıkmış ve göreceli olsa da benim gözüme hoş gelen bir tasarım. (Spor paket ve tek kapı olması en büyük artısı).
    Spor pakette fabrika çıkışı yan marşpiyeller ve arka spoiler var.
    Jantlar ilk aşamada gözüme çok küçük ve sıradan gelmiş olsa da, sonradan alıştım. Aracı ilk aldığımda kafamda Tjet jantı ve 205/45/17 lastik almak vardı ama daha önceki araçlarımda 17’’ jantla yaşadığım olmusuz tecrübeleri ve bütçe durumlarını düşünerek jant olayını rafa kaldırdım.
    Aracın orijinal lastikleri 175/65/15. Lastik demişken kısaca bahsedeyim, benim araçta da yine bu ebatta Pirelli Cinturato P1 Verde var, 2013 üretimli ama çok çok iyi durumda. Lastiklerin ıslak zemin, gürültü ve frenleme performansından oldukça memnunum, yol tutuş konusuna ise birazdan geleceğim.

    FIAT Grande Punto Sport 1.4 FIRE Testi (Tüketim Verisi Eklendi)


    İç Kullanım Alanı
    Donanımlarından bahsetmek gerekirse, öncelikle skydomedan başlamak isterim. Müthiş, müthiş.. Aracı aldıktan sonra resmen aradığım buymuş dedim. Araca acayip ferahlık katıyor. Özellikle arkada oturanlar için kış, akşam ve gece yolculuklarında müthiş bir olay. Kimisi hevesin geçince kullanmazsın diyor ama ben 1 yıla yakın süredir sürekli kullanıyorum ve o keyfi yaşıyorum. Akşamüstü sahilde skydomeu açıp gezmek acayip keyifli. Olumsuz olarak perdesinin güneşi geçirdiği yazılıp, çiziliyor. Ben bu konuda herhangi bir olumsuzluk yaşamadım. Zaten skydome camı fabrika çıkışı koyu, perdeyi çekmesem dahi güneşi %50 civarında engelliyor, perde ile bu oran %90’a çıkıyor.
    Dijital klima, stabil, hızlı soğutup ısıtıyor, kullanımı ve erişimi kolay. Fan çok güçlü ve uzun yolda 35’C havada 1 diş 20’C ile seyahat edilebiliyor.
    Elektronik bel desteği uzun yolda rahatlatıcı bir unsur, aynı şekilde kol dayama da. Lakin Punto’da kol dayama vites değişimine engel teşkil ettiğinden şehiriçinde kullanılamıyor.
    FIAT Hi-Fi System, oldukça iyi. Aracın en sevdiğim ögelerinden. Bu donanım fabrika çıkışlı olarak bagajda 1 adet sub-woofer ve döşeme altına gizli amfi ile geliyor. Ana ünite Blaupunkt ve MP3 + Audio CD çalıyor. eBay’den aldığım 4$’lık AUX kablosu ile de teybin arkasındaki ISO soketine bağlantı yaparak AUX girişini de sahip oldum.
    Koltuk minderleri orta düzeyde yumuşaklığa sahip, yan destekler zayıf. Uzun yolda yormuyor.
    Aracın saklama gözleri tam bir facia. Torpido gözü çok küçük. Bardak koyma yerleri vites kolunun önünde ve çok kullanışsız. Kapı boşluklarına 0.5lt pet şişe bile girmiyor. Arka tarafta hiçbir göz yok.
    Arka diz mesafesi ve bagaj 4 kapı Punto’larla aynı. 1.80 üzeri için baş ve diz mesafesi pek iç açıcı değil. Bu konuda aynı platformdaki rakibi Corsa Sport’un gerisinde.
    Arkaya inip binme alanı geniş, bu konuda sorun yaşanmıyor. Koltuklar rahat katlanıp rayın son noktasına kadar eğilebiliyor.
    Bagaj sınıf ortalamalarında. Ben sürekli arka koltukları yatırıp 28 jant yol bisikletimi taşıyorum, sorun yok.

    FIAT Grande Punto Sport 1.4 FIRE Testi (Tüketim Verisi Eklendi)

    FIAT Grande Punto Sport 1.4 FIRE Testi (Tüketim Verisi Eklendi)

    Sürüş Özellikleri
    Araç sürüş olarak rahat diyebilirim. Direksiyon oldukça yumuşak. Ayrıca City modu ile de bir tuşa basarak bir nebze daha direksiyonu yumuşatmak mümkün. Direksiyon normal halde iken zaten o kadar yumuşak ki, City modu ile resmen tüy gibi oluyor. Ancak Punto’ların genel kronik sorunu olduğundan City modunu kullanmaya cesaret edemiyorum, gerek de duymuyorum zaten. Şimdiye kadar City moduyla ilgili herhangi bir sorun yaşamadım.
    Direksiyon tepkileri çok net ve en ufak bir hamleyi araca aktarabiliyorsunuz. Şehiriçinde bu durum kıvraklık kazandırsa da, uzun yolda ve yüksek süratlerde daha dikkatli olmayı gerektiriyor.
    Sürüş pozisyonu kötü diyebilirim. Koltuğu en alt seviyeye getirdiğinizde direksiyon çok yukarıda kalıyor. Yani direksiyonun en alt noktasıyla koltuğun en alt noktası paralel değil.
    Aracın en büyük artılarından biri yan aynalar ve görüş açıları. C hatta D sınıfındaki birçok araca göre yan aynaları büyük ve görüş açıları çok başarılı. İç dikiz aynası ise küçük arka cama rağmen sorun yaratmıyor.
    Aracın yol tutuşu günümüz (2015 model) B sınıfı araçlarına göre zayıf. Yılına göre ise sınıf ortalamalarında. Yüksek hızlarla viraja girdiğinizde arka taraf kayma eğilimine kolay giriyor. Ayrıca engebeli yolla veya tümsekte araç kontrolden kolay çıkabiliyor. Aracın limitleri kuzeni Corsa Sport'a ve Alfa Romeo Mito'ya göre düşük. Bunu bilerek kullanmakta fayda var. Bu demek değildir ki aracın yol tutuşu sorunlu, yalnızca benim gibi limitlerde kullanmayı sevenler için belirtmek istedim. Sakin kullanım tarzına sahip sürücüler için ve şehiriçinde sorun teşkil edecek bir durum kesinlikle yok.
    Vites geçişleri net, aralıkları çok uzun değil, kısa da değil, orta denilebilir. Vites yapısı Peugeot’lar kadar kemikli değil, Opel’ler kadar net de değil, tam ortası diyebilirim.
    Frenler bu aracın en sevdiğim sürüş özelliği, dozajlaması çok iyi ve durma aralığı tatminkar. Pist kullanımıda dahi kolay şişmiyor. Önler disk arkalar kampana.

    FIAT Grande Punto Sport 1.4 FIRE Testi (Tüketim Verisi Eklendi)

    Motor, Tüketim, Performans
    Araçta FIAT’ın yıllardır eskimeyen, halen sıfır Punto’larda dahi kullanılan 1.4 8V FIRE motor var. 77HP güce ve 111Nm torka sahip. Kağıt üzerinde değerler düşük gözükse de araç 1024kg ve bu durumu hem yakıtta hem performansta artıya çeviriyor. 0-100’ü benim ölçümlerime göre 13.1sn civarı.
    Performans, beklentiyle alakalı olmasına karşın doğru vites kullanımı ve arabayı tanımayla, sollamalarda ve yokuşlarda tatminsizlik yaşatmıyor.
    Araç 5.vites 90km’de 3000 devir, 120km’de ise 4000 devir çeviriyor.
    Bu durum gürültü düzeyi anlamında olumsuzluk teşkil etse de motor genel olarak sessiz, yalıtım sınıf ortalamalarında. Rölantide ve düşük hızlarda motorun sesini duymak zor. 4000 devir bandında gürültülü bir hal alsa da 4500 devirlerde gürültü azalıyor.
    5. viteste 90km sabit hızda 4.8lt, 120km sabit hızda 5.9lt anlık tüketim düz yolda elde ediliyor.
    Ben araçla İstanbul şehiriçi ağırlıklı kullanımda ortalama 6.3lt yakıt tüketiyorum.
    Tamamen dur kalk köprü trafiğinde 7.9lt’ye kadar çıkmakta. Spesifik örnekler vermek gerekirse Bursa-Balıkesir arası 104km hız ortalaması ile 2 kişi + full bagaj 5.3lt ile tamamladım.
    İstanbul-Ankara arasını 122km ortalama hız ile aynı şekilde 6.6 litre ile tamamladım.

    Kronik Sorunlar
    City arızası: Benim başıma gelmemiş olsa da bir çok Punto kullanıcısının başına geliyor. Kimi servisten ücretsiz değiştiriyor. O kadar şanslı olmayanları yüksek bir meblağ bekliyor.
    Ön takım: Ön takım elemanları (rot başı, z rot) kolay bozuluyor ve ses yapma eğilimine giriyor. Neyse ki parça fiyatları epey ucuz.
    Soyulmalar: Kısa süre içinde teyp tuşları soyularak rezil bir görünüm oluşturuyor. Aynı zamanda deri direksiyonda ve deri vites topuzunda soyulmalar mevcut.
    Direksiyon yüksekliği: Bu aslında bir sorun değil fakat benim için eksi. Ben koltuğu en alt seviyede kullanırım fakat bu konumda direksiyonun seviyesi en altta iken dahi direksiyon epey yukarıda kalıyor.
    Trim sesleri: Ön göğüs komple sert plastikten oluşuyor. Buna da bağlı olarak kilometre göstergesinin üst kısmında titreşim sesi duymak mümkün.
    Ayrıca bagaj pandizotu sabitlendikten bir süre sonra tekrar ses yapmaya başlıyor. Bunların haricinde araçta rahatsız edici bir ses yok.

    FIAT Grande Punto Sport 1.4 FIRE Testi (Tüketim Verisi Eklendi)

    Özet
    Araç bence kendi fiyat aralığında rakipsiz. 2006 yılındaki rakiplerine bakıldığında (Fiesta, Corsa C, 207) tasarım olarak üstün. Genel anlamda ekonomik, sessiz ve kolay kullanıma sahip. Aşırı performans beklentisi olmayanlar için tatminkar bir motor. Uçuk olmayan rakamlara sorunsuz sayılabilecek, alım ve yürütme maliyeti düşük, 20-30Bin arasında tercih edilebilecek bir araç.

    FIAT Grande Punto Sport 1.4 FIRE Testi (Tüketim Verisi Eklendi)

    Bursa - İzmit arası yakıt tüketim verisi (Trafik lambaları ve benzin almak için durduğumdan ortalama hız düşük. 100'ün altına pek inmedim.
    FIAT Grande Punto Sport 1.4 FIRE Testi (Tüketim Verisi Eklendi)
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Tek kapı spor aracın 77 HP olması işte bu dramdır.
  • yakıt tüketimi çok iyi,palio 1.4 kullanmıştım içiyordu resmen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ancak Punto’ların genel kronik sorunu olduğundan City modunu kullanmıyorum demişsiniz city modunu ister kullanın ister kullanmayın arıza verme konusunda fark etmiyor bunu servis ve punto forumundaki arkadaşlarda söyledi ve bendede aynı aracın 1,3 mjet 4 kapılısı var donanımına kadar aynı şuana kadar 25 bin km yol yaptım city ile ilgili en ufak sorunum olmadı.direksiyon ve vites topuzu soyulması bendede mevcut.bu zamana kadar sadece ön takımda çukura düştüğüm için sol rot başını değiştirdim o kadar :) yol tutuş konusunda çoğu kullandığım Sandero,clio 3,corsa c-d essantia,polo 2006 trend-2010 comfort,206+,206 gibi b segmentten iyi geldi(bu araçların çoğunu 1000 km kadar kullandım ) ve aracımda 16 jant 195 lastik var bunun etkisi büyük kışlıklarım 15 jant 185 yanak arada çok fark olmuyor.parçası ucuz ve ustası bol piyasası canlı dizaynı güzel saklama yerleri konusunda başarısız ve sağ sol cam direklerinden kaynaklanan görüş alanı sıkıntısı mevcut. ve cam tavandan her hangi bir ses gelmiyor sadece aracta ses yapan yer bozuk yollarda gösterge ibrelerinin ordan gelen bir ses var onuda yakında hallettireceğim :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Tek kapı spor aracın 77 HP olması işte bu dramdır.

    Dramla alakası yok hocam sıfır alınınca 1.4 T jet motoru seçselerdi stok 120 bg yazılımla 140-150 bg alınan bir motor olurdu :) şuan bende T jet punto kovalıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk defa 77hp sport paket duyuyorum , bende. 2008 tjet sport vardı keyifli araçtı ama sonuçta punto
    bu seferde punto evo aldım ama diğer arabalardan sonra hiç keyif vermedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınızı güle güle kullanın. 3 yıl punto kullandım. Yol tutuş meselesi hariç dedikleriniz doğru . Benim aracımda güvenlik paketide vardı ESp li. Yol tutuşuna hayrandım.Tam bir F/P aracı...City modunu kulllanıp kullanmamanız önemli değil. Bozulan parça direksiyon açı sensörü, Servo motorun içinde. KOmple motoru değiştitiyorlar. Ayrıca acilen aracınıza cruise control taktırın. Dynamic paketlerde soketi var zaten kolu takıp yazılımla aktif hale getireceksiniz. Puntocular araçlarına çok değer verir :)
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • 5. vites 3000 devir 90 km bana çok az geldi. Gerçi tek kapı ve spor paket bir araç için 1.4 Tjet motor olmalıydı diyeceğim ama aracın yol tutuşundan da şikayet etmişsiniz. Tam bir şehir içi aracı aslında. Hele yağmurda tavan perdesini açacaksın offf...
  • bu araçların yerden yüksekliği, benzinli dizel hepsi aynımı,karteli yere değecek gibi duruyor,lastik çapını değiştirerek yükseltilirmi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    5. vites 3000 devir 90 km bana çok az geldi. Gerçi tek kapı ve spor paket bir araç için 1.4 Tjet motor olmalıydı diyeceğim ama aracın yol tutuşundan da şikayet etmişsiniz. Tam bir şehir içi aracı aslında. Hele yağmurda tavan perdesini açacaksın offf...

    bildiğin palio motoru,70 liklerde öyleydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    5. vites 3000 devir 90 km bana çok az geldi. Gerçi tek kapı ve spor paket bir araç için 1.4 Tjet motor olmalıydı diyeceğim ama aracın yol tutuşundan da şikayet etmişsiniz. Tam bir şehir içi aracı aslında. Hele yağmurda tavan perdesini açacaksın offf...

    bildiğin palio motoru,70 liklerde öyleydi

    6 sene daha eski 1.4 16v 75 beygir Polo'da 60-70 kg bir ağırlık avantajı da varken 3000 devir 110 km/s yapıyordu. Bence ideali budur diye düşünüyorum.




  • 6 senedir puntoya biniyorum yol tutusu berbat diyenin ya lastikleri antikadir yada arac kullanmasinda sikinti vardir. Virajda lastik yanagina dogru yatar evet ama bu yanak yuksekligine sahip her araba yatar. Fiestaya resmen yanaksiz lastik takmis fabrika millet tangur tungur binip yol tutusu uber saniyor. Puntoya 195-55-16 lastik kombinasyonunu takinca gunumuz c sinifi araclardan daha iyi yol tutusa sahip oluyor.
    diger arabam 120 binde z rot u bozdu on takimda baska birdey cikartmadi. Bu arabam 140 bine geldi on takimda zerre bosluk yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    ben 2000 model palio 1.4 kullanmıştım ,oda 3000 de 90 yapıyordu,fiat işte teknoloji yerine antika satıyor,sonra eleştirince kızıyolar ,yıl 2015 olmuş hala aynı motor tek seçenek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    bu araçların yerden yüksekliği, benzinli dizel hepsi aynımı,karteli yere değecek gibi duruyor,lastik çapını değiştirerek yükseltilirmi.

    dizeller daha ağır ve spor paketlerin bazısında biraz daha yere yakın şasi kullanılıyor denilmişti ne kadar doğru bilmiyorum benim aracımdada spor paket var 15 orjinal jantları varken diğer puntoların yanında biraz daha basık duruyordu şuan 16 jant 195 55 16 lastiklerim var çamurluklarda çok boşluk yok ve daha güzel yol tutuşu var.ben karter yere değecek kadar punto görmedim ama 1,3 95lik puntolarn bazılarında bir demir parçası var o sürtüyor diğer stok puntolarda sorun yaşayan görmedim ben ve benim aracımda karter koruyucu plastik mevcut daha cok toz topraktan koruyor bazen sürtüyor ama o parça sürtüyor.
    mesela birisi benzinli biri dizel spor paket teker boşlukları farklı

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-kazasiz-cok-temiz-punto-224402668/detay
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-sahibinden-full-plusfull-224543611/detay

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    ben 2000 model palio 1.4 kullanmıştım ,oda 3000 de 90 yapıyordu,fiat işte teknoloji yerine antika satıyor,sonra eleştirince kızıyolar ,yıl 2015 olmuş hala aynı motor tek seçenek.

    Uzun yolda sıkıntı yaşatır. Dediğim gibi şehir içi arabası için makul. Ancak ortalama bir 1.6 arabanın dahi 4. viteste 3000 devirde 90 km/s yaptığını düşünürsek bence uzun yol için yetersiz.
  • Hocam 4 kapı 2007 dizelini kullanıyorum bende. Yol tutuş hakkındaki fikirlerinize katılıyorum. Aracın limitlerini cok zorlarım şimdiye kadar hiç bir sıkıntı yaşamadım önden kayma hariç. Bide sorum olucak 185/65/15 lastik kullanıyordum, fakat 185/55/15 lastiklere geçtim ve araç çok sertleşti ve rahatsızlaştı.195/65/15 lastiklerini önerirmisiniz?
  • Herşey güzelde Yol tutuş 175 Taban lastiklerdinizden kaynaklanıyor.205 Taban puntolar tren gibi viraj dönüyor.
  • Bende 138 binde 2010 90 HP 1.3 multijet var, çok Fiat marka otomobil kullandım yaptığı en iyi F/P araç Punto'dur parasını tamamen hak ediyor. Ayriyeten bende 185 65 15 lastik var yol tutuşunda sıkıntı yok gayet iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 4 Ağustos 2015; 23:02:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Meeta

    Hocam 4 kapı 2007 dizelini kullanıyorum bende. Yol tutuş hakkındaki fikirlerinize katılıyorum. Aracın limitlerini cok zorlarım şimdiye kadar hiç bir sıkıntı yaşamadım önden kayma hariç. Bide sorum olucak 185/65/15 lastik kullanıyordum, fakat 185/55/15 lastiklere geçtim ve araç çok sertleşti ve rahatsızlaştı.195/65/15 lastiklerini önerirmisiniz?





    Orjinal ebatlar 185 65 15 ile 175 65 15 hocam 195 65 15 kullanmadım hiç kışlığım 185 65 15 yazlık 195 55 16



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoctorEconomy -- 4 Ağustos 2015; 23:43:04 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2007 de annemde 4 kapılısı vardı, motoru sessiz ve titreşimsiz çalışırdı, ağırkanlı bir akselerasyonu vardı ama tüketimine kimse birşey diyemezdi; ş.içi 6 ş.dışı 4.7 litre gibi genel bir ortalamamız vardı.

    Direksiyonu çok rahattı ancak sentetik bir hissi vardı, yol tutuş oldukça iyiydi ve bir diğer boyunu aşan yanı frenlerinin mesafe ve dozaj açısından kalitesiydi.

    Fabrika çıkışı Bridgestone B250 lerin de etkisiyle olsa gerek, yol sesi biraz fazlacaydı, arka kapı kapanışlarında sorun olabiliyordu ve işçilik sorunsuz olsa da kalitede zayıflıklar mevcuttu, bunlar ilk teknik makyajda düzelse de esas kalite atağı "Evo" versiyonu ile geldi.


    Daha güçlü ve sessiz bir model istediğimizden Punto musu satıp kardeş üretim olan 100Hp lik Corsa almıştık.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.