Şimdi Ara

Orijinal Yerine Kusurlu Yan Sanayi Parça

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Değerli bilgilerinize ihtiyaç duyduğum bir olay yaşadım. 2008 model ve 1 ay öncesine kadar kazası olmayan bir aracım var. kusurun tamamen karşıya ait olduğu bir kaza geçirdim. Aracımın sol tarafı komple işlem gördü. Hasar aracımın sol bölümünün boydan boya derin bir şekilde çizilmesinden kaynaklandı gibi bir durum oluştu. Sonuç olarak, iki tampon boyandı, ön çamurluk değişti, iki kapı sacı da değişti. Aracımın kaskosu yok, bu nedenle aracımı onarırken, kusurlu aracın zorunlu trafik sigortası firmasının tedarik ettiği parçalar, edemediği parçalar içinde aracımı bıraktığım yetkili servis orijinal parçaları kullanmış. Çamurluk davlumbazı ve sol dikiz aynası dışında kalanların tedarik gelmediği için servis tarafından orijinal takıldığı bana iletildi. Kazadan önce aracım tamamen orijinaldi. kaza yaptığım sol taraftaki dikiz aynasının üzerindeki sinyal lambasının dışındaki şeffaf plastik çatlamıştı, ama ayna tamamen işlevseldi. Şimdi asıl konudan bahsetmek istiyorum size. Aracımı teslim alırken, aynada bir tuhaflık olduğunu fark ettim. Ortasında bir bulanıklık var gibiydi. Biraz fazla bakınca gözünüzü ciddi rahatsız eden bir bulanıklık. Ben servis yetkililerine durumu aktardığımda, aynanın yan sanayi olduğu söylediler. Sigorta firması tarafından gönderildiğini ve herhangi bir kırığı çıkığı olmadığı için de takmak durumunda kaldıklarını söylediler. "Siz aynanızı kendinize göre ayarlayın, problem çıkmayacaktır." dediler. Ben aynayı zaten ayarlamıştım, ve acaba bu bulanıklık kör nokta aynası gibi bir şey mi diye düşünmeye başladım. Servistekiler, "siz aracı bir kaç gün kullanın, değer kaybı vekaleti verirken konuşalım." dediler. Ama ayna için başka bir şey yapamayız gibi konuştular. Ben bugün aracı aldıktan sonra aynayı sürekli test ettiğimde, bu aynanın tamamen kusurlu olduğunu fark ettim. Aynaya biraz uzun (5 sn) bakınca gözlerim ağrıdığı gibi, hem soldan gelen aracın mesafesini, hem de geri geri park ederken yanımdaki araç ile aramdaki mesafeyi mümkün değil anlayamıyorum. Serviste orijinal ayna fiyatına boyası dahil 750 TL dediler. Aracımdan çıkan aynanın kırık olduğunu söylediler. Şimdi delirmeden önce bu konuda bir çözüm bulabilir miyim sizlere danışmak istiyorum. Yani adamın birisi benim arabama çarpıyor, ve benim arabamı eski haline getirmekle yükümlü olan sigorta firması nasıl oluyor da, benim orijinal dikiz aynamın yerine, 1. değil 11. kalite yan sanayi bir parça takıp beni mağdur edebiliyor.

    Bu konuda lütfen yapabileceğim bir şeyler olduğunu söyleyin a dostlar.

    Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

    (Edit : imla)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RightClick -- 31 Temmuz 2015; 23:26:28 >







  • RightClick R kullanıcısına yanıt
    Tekrar merhaba,

    Konuyu açtığımdan beri üzerinden 3 gün kadar geçmiş. Henüz bir yorum yazılmamış. Forumdaki benzer konuları araştırdığımda birebir aynı durum ile karşılaşmadım. Kimse cevap ta yazmayınca, artık herhalde tek benim başıma geldi, bu durumda bu bir anlamda iyi, çözümü olabilir diye düşündürdü. Benzer bir durum ile karşılaşan olur belki diye gelişmeleri aktarmak için yazayım hemen dedim.

    Konuyu açtıktan bir gün sonra yetkili servisi arayıp, aracımla ilgilenen arkadaşlar ile görüştüm. Kendilerine tekrar aynanın kusurlu olduğunu aktardım. Onlar ise aynaya bir şey yapamayacaklarını, dıştan yaptıkları kontroller sonucunda üründe bir kusur olmadığı için monte etmek zorunda kaldıklarını söylediler. Peki eski kırık aynam bundan çok daha iyi, onu tekrar alabilir miyim? diye sorduğumda. Aynayı tedarik eden firmanın orijinal aynayı aldığını söylediler. Peki benim artık bu noktada elimden ne gelir diye sorduğumda, aracıma ekspertiz yapan kişinin telefonunu verebileceklerini, onunla görüşmem sonucunda bir gelişme olabileceğini söylediler. Telefon numarasını aldım ve görüşmeyi sonlandırdık.

    Eksper hafta sonu çalışmadığı için Cumartesi ve Pazar içim içimi yiyerek ve arabaya her bindiğimde ve aynaya baktığımda sinirimden kalbim sıkışarak 2 gün geçirdikten sonra, Pazartesi sabah hemen eksper ile görüşmek için telefon açtım. Durumu aktardım, bana yetkili serviste buluşalım, ayna ya bir bakayım, ne yapabiliriz i konuşuruz dedi. Tabi bu bir gelişmeydi ve benim için olumlu bir rahatlama oldu. Hemen servise gittim ve bir süre sonra eksper geldi. Aynayı gördü ve evet bu ayna problemli dedi. Son olarak, ekspertiz raporunda ben zaten aynayı orijinal talep etmiştim, ancak tedarikçi firma bu ibareyi göremediği için bu ürünü göndermiş ve lakin ayna aracınıza takılmış be boyanmış. Dolayısı ile ben sigorta firması ile görüşeceğim ancak kesin söz veremiyorum dedi. Bende "teşekkür ederim, sizlerden haber bekliyor olacağım." dedim. Ofisime dönüp biraz azalan sinirimle söyleniyordum ki telefon çaldı. Ekspertiz firmasından aradılar ve aynanın orijinal olan ile yetkili servis tarafından değiştirileceğini söylediler. Yüzümde bir gülücük belirdi tabi :) Neyse servisi arayıp randevumu aldım, hafta içi gidip kısmetse orijinal aynamı taktıracağım.

    Değişik bir durum olursa bilgilendirme yazacağım.

    Herkese kolay gelsin...




  • ORJINAL ARACI MAHVEDİP SONRADAN SANKİ İHSANDA BULUNUR GİBİ ORJ AYNA TAKIYORLAR VE SİZ BUNA SEVİNİYORSUNUZ.
    ZARARIN NERESİNDEN DÖNÜLSE , ŞEMSİYE NE KADAR ÇIKSA KARDIR SİZDE HAKLISINIZ AMA BU TRAFİK SİGOTA DÜZENİ ÇOK YANLIŞ.

    SİZE SADECE TEK BİR SORUM OLACAK , EĞER KASKONUZ OLMUŞ OLSA İDİ TÜM PARÇALAR ORJİNALİ İLE Mİ DEĞİŞECEKTİ ? KASKONUZ OLSA İDİ SİZE NE FAYDA SAĞLAYACAKTI ?
  • Merhaba,

    Öncelikle geçmiş olsun. Ben mesajınızı bugün gördüm. Gerçi bu konu hakkında bilgim yok, daha doğrusu kasko poliçemi bile yanımda

    taşıyorum uzun zamandır detaylı okuyabilmek için ancak trafik sigortasına henüz vakit ayıramadım.

    Çeşitli yayın organlarında çıkmış haberlere göre bu onarım işleri bana sorarsanız can sıkmaya başladı. Eşdeğer denilen yan sanayi parça kullanımı,

    (bunun doğru düzgün bir denetimi yok kimse maval okumasın) ya da pert araçlardan çıkma parça kullanımı trafik sigortasında yapılan değişiklikle

    başladı. Bana sorarsanız aç sigorta şirketlerini doyurmak için yapıldı bu. Yoksa vatandaşa ne gibi bir katkısı olur bilen beri gelsin!



    Benim size ileteceğim, trafik sigortası kapsamında yan sanayi parçalar maalesef kullanılıyor. Kullanılmaya da devam edecek.


    Şurayı iyi okuyup anlamak gerek.

    quote:

    "Hasar halinde, hasar gören parça, onarımı mümkün değilse veya eşdeğer parça veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değişimine imkân yok ise orijinali ile değiştirilir. Kaza tarihine göre model yılından itibaren 3 yılı geçmeyen motorlu araçlarda hasar gören parça, onarımı mümkün değilse öncelikle orijinali ile değiştirilir, orijinal parçanın bulunmaması durumunda eşdeğer veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değiştirilir. Ancak model yılından itibaren 3 yılı geçmeyen motorlu araçta hasar gören parçanın orijinal olmadığı durumda eşdeğer veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değişim yapılır. Bu paragraf uygulaması sonucu araçta bir kıymet artışı meydana gelse dahi bu fark tazminat miktarından indirilemez.

    Eşdeğer veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değişim mümkün olduğu halde, sigortacının bilgisi ve onayı dahilinde olmadan orijinal parça ile onarım sağlanır ise sigortacının sorumluluğu, sigortacının kaza tarihi itibariyle benzer hasarlardaki onarım uygulamasına göre, eşdeğer veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça bedeli ile sınırlıdır. Sigortacı bu paragraf kapsamındaki onaya ilişkin tercihini hasar ihbarından itibaren 2 iş günü içinde onarım merkezine veya hak sahibine bildirmediği durumda onayı varsayılır."


    Tekrar tekrar geçmiş olsun. Değer kaybı davası için bir şeyler konuştunuz mu? Normalde bunu sigorta ödemiyor anladım ben okuduklarımdan. Şahıstan alınabilir diye okuduklarımdan çıkarım yapıyorum.

    Zira kusur tamamen karşı tarafa ait.

    Aşağıda Zorunlu Trafik Sigortası ile ilgili resmi gazetede yayınlanmış, bazı cümleleri oraya buraya çekilebilecek, klasik alel acele yazılmış genel şartlar yazıyor. Bir göz atın isterseniz. En azından bilginiz olsun.

    Belki size yarar, gözünüzden kaçmış, hakkınızı arayabileceğiniz yasal bir dayanağınız olur.

    KARAYOLLARI MOTORLU ARAÇLAR ZORUNLU MALİ SORUMLULUK SİGORTASI GENEL ŞARTLARI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L&M

    ORJINAL ARACI MAHVEDİP SONRADAN SANKİ İHSANDA BULUNUR GİBİ ORJ AYNA TAKIYORLAR VE SİZ BUNA SEVİNİYORSUNUZ.
    ZARARIN NERESİNDEN DÖNÜLSE , ŞEMSİYE NE KADAR ÇIKSA KARDIR SİZDE HAKLISINIZ AMA BU TRAFİK SİGOTA DÜZENİ ÇOK YANLIŞ.

    SİZE SADECE TEK BİR SORUM OLACAK , EĞER KASKONUZ OLMUŞ OLSA İDİ TÜM PARÇALAR ORJİNALİ İLE Mİ DEĞİŞECEKTİ ? KASKONUZ OLSA İDİ SİZE NE FAYDA SAĞLAYACAKTI ?

    Bu düzenin gerçekten çok yanlış olduğuna sonuna kadar katılıyorum. Ve evet resmen zaten tamamen orijinal olan aracıma, yine orijinal parça taktıkları için sevinir duruma geldim. Sorunuzun cevabına gelirsek. Yine özel olarak bu maddenin kasko poliçesinde yer alması gerekiyormuş. Yani kaza anında aracıma takılan her parçanın orijinal olmasını şartı. Sanırım benim örneğimde, kusur tamamen karşı tarafta olunca, kasko hasarsızlığıda bozulmuyor. Eğer benim aracım bu şartlarda kaskolu olsa, takılan her parça orijinal olurdu dediler. Benim edindiğim izlenim, bu madde genelde poliçelerde yazar şeklinde. Yani özellikle daha ucuz olsun diye bu maddeyi sildirmediysek, zaten yazar şeklinde anlıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: üstyayla

    Merhaba,

    Öncelikle geçmiş olsun. Ben mesajınızı bugün gördüm. Gerçi bu konu hakkında bilgim yok, daha doğrusu kasko poliçemi bile yanımda

    taşıyorum uzun zamandır detaylı okuyabilmek için ancak trafik sigortasına henüz vakit ayıramadım.

    Çeşitli yayın organlarında çıkmış haberlere göre bu onarım işleri bana sorarsanız can sıkmaya başladı. Eşdeğer denilen yan sanayi parça kullanımı,

    (bunun doğru düzgün bir denetimi yok kimse maval okumasın) ya da pert araçlardan çıkma parça kullanımı trafik sigortasında yapılan değişiklikle

    başladı. Bana sorarsanız aç sigorta şirketlerini doyurmak için yapıldı bu. Yoksa vatandaşa ne gibi bir katkısı olur bilen beri gelsin!



    Benim size ileteceğim, trafik sigortası kapsamında yan sanayi parçalar maalesef kullanılıyor. Kullanılmaya da devam edecek.


    Şurayı iyi okuyup anlamak gerek.

    quote:

    "Hasar halinde, hasar gören parça, onarımı mümkün değilse veya eşdeğer parça veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değişimine imkân yok ise orijinali ile değiştirilir. Kaza tarihine göre model yılından itibaren 3 yılı geçmeyen motorlu araçlarda hasar gören parça, onarımı mümkün değilse öncelikle orijinali ile değiştirilir, orijinal parçanın bulunmaması durumunda eşdeğer veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değiştirilir. Ancak model yılından itibaren 3 yılı geçmeyen motorlu araçta hasar gören parçanın orijinal olmadığı durumda eşdeğer veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değişim yapılır. Bu paragraf uygulaması sonucu araçta bir kıymet artışı meydana gelse dahi bu fark tazminat miktarından indirilemez.

    Eşdeğer veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değişim mümkün olduğu halde, sigortacının bilgisi ve onayı dahilinde olmadan orijinal parça ile onarım sağlanır ise sigortacının sorumluluğu, sigortacının kaza tarihi itibariyle benzer hasarlardaki onarım uygulamasına göre, eşdeğer veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça bedeli ile sınırlıdır. Sigortacı bu paragraf kapsamındaki onaya ilişkin tercihini hasar ihbarından itibaren 2 iş günü içinde onarım merkezine veya hak sahibine bildirmediği durumda onayı varsayılır."


    Tekrar tekrar geçmiş olsun. Değer kaybı davası için bir şeyler konuştunuz mu? Normalde bunu sigorta ödemiyor anladım ben okuduklarımdan. Şahıstan alınabilir diye okuduklarımdan çıkarım yapıyorum.

    Zira kusur tamamen karşı tarafa ait.

    Aşağıda Zorunlu Trafik Sigortası ile ilgili resmi gazetede yayınlanmış, bazı cümleleri oraya buraya çekilebilecek, klasik alel acele yazılmış genel şartlar yazıyor. Bir göz atın isterseniz. En azından bilginiz olsun.

    Belki size yarar, gözünüzden kaçmış, hakkınızı arayabileceğiniz yasal bir dayanağınız olur.

    KARAYOLLARI MOTORLU ARAÇLAR ZORUNLU MALİ SORUMLULUK SİGORTASI GENEL ŞARTLARI


    Merhaba,

    Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ederim. En nihayetinde cana değil mala geldiği için insan memnun oluyor. Yazıda bahsettiğiniz madde de yazılı olanları aynen yetkili servis çalışanları da bana ilettiler. Bugün bu ayna konusu için servise gittiğimde, aracımın onarımı esnasında kullanılan hangi parçaların yan sanayi olduğunu sordum. Çamurluk davlumbazından şüpheleniyordum. Yetkili onun tedarik geldiğini ve üzerinde marka logosu olduğunu söyledi. Ben şöyle elimle yokladım, orjiinaline göre daha yumuşak geldi. Büyük ihtimal ile o da yan sanayi. Neyse sonuç olarak, aracımın onarımından nispeten memnun olacağım aynadan sonra.

    Değer kaybı ile ilgili girişimlerde bulundum. 2008 model ve 91000 km de bir aracın, yaş ve km nedeniyle, normalde böyle bir kazada kaybetmesi gereken 3000 TL ye yakın değer yerine 1600 TL gibi bir değer kaybı ödemesi alacağı söylendi. Bazen kayıp ödemesi tam alınabiliyormuş, konuyla kimin ilgilendiğine kadar değişkenler ( her zaman, her yer olduğu gibi ) varmış. Ben avukata vekaletimi verdim. En az 1600 tl değer kaybını kesin alacağım söylendi. Bakalım takipteyim şimdilik.


    Kolay gelsin...


    Edit : Ben bu sene zorunlu trafik sigortamı yaptırırken, geçen sene ödediğim rakamın üzerinde bir rakam ödedim. Tabi sorma ihtiyacı hissettim. Benim kazam yok, neden daha pahalı ödüyorum diye. Sigorta satan yetkili bana şu açıklamayı yaptı.

    "Kaza sonrası değer kaybı ödemesini kanunlar gereği artık sigorta firmaları yapacak. Bu nedenle sigorta poliçe ücretlerini artırdılar. Sizin fazla ödeme yapmanızın nedeni maalesef bu."

    Diyeceğim o ki; değer kayıpları çok bilinen bir konu değil ülkemizde. Hani dava açan para alanlar vs. duyuyoruz ama net olarak tek tek anlatacak birisine henüz denk gelmedim. Yetkili servis benden noter onaylı vekalet istedi. Ben genel dava vekaleti alıp verdim kendilerine. Bundan sonrası nasıl işleyecek çok net bilgim yok. Genellikle hasar onarım dosyası kapandıktan 2 ay kadar sonra değer kaybı ödemesini alabileceğim söylendi. Süre kısa sayılmaz, eğer unutmazsam yine burada öğrendiklerimi ve gelişmeleri yazarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RightClick -- 3 Ağustos 2015; 14:44:55 >




  • BURADAN ÇIKACAK EN ÖNEMLİ SONUÇ.

    SAKIN SAKIN KASKO YAPTIRMAYIN. KAZA YAPARSANIZ PARASI İLE YAPTIRIN. KAFANIZ RAHAT OLUR. İSTEDİĞİNİZ YERDE YAPTITIR İSTEDİĞİNİZ PARÇAYI TAKTIRIRSINIZ.
  • Anladım. Tekrar geçmiş olsun.

    Açıklamalarınız için de ayrıca teşekkür ederim size. Böylesi konuları kimisi yana yana cevap almak için açar, cevabı buldu mu, sonuç ne oldu yazmaz kaçar.

    Siz yol göstermek adına bilgi veriyorsunuz. Açıkçası ben bilmediğim şeyler öğrendim. Bu yüzden teşekkür ederim.


    Söylemek istediğim bir kaç şey var.

    Birincisi aracınız 2008 model demiştiniz, değişen davlumbaz yeni olduğu için henüz yumuşak olabilir. Eskiler gevrekleşip sertleşiyor.

    İçiniz rahat olabilir o konuda. Sizinkini görmediğim için bir yargıya varmam doğru değil ancak aynı şeyi ben de yaşadım.

    Ben de aracımın ön sağ ya da sol hatırlamıyorum davlumbazını değiştirdiğimde aynı şeyi farketmiştim. Ki ben yan sanayi parçanın yanından geçmem.


    Değer kaybı davası için de söylediklerinizin tam tersini anlamışım ben yönetmelikten okuduğum kadarı ile. Kafamı toparlayıp tekrar okuyup önemli yerlerin altını çizip

    bir şekilde araçta evrak olarak saklamalı bence bunu.


    Değer kaybı tutarını da umarım içinizi rahatlatacak kadar alırsınız. Çünkü hiç hatasız başınıza gelen işler, vakti geçtim, kafaya takan biri olarak sürekli kafa patlatmalar,

    orijinal mi değil mi, eskisi gibi olacak mı olmayacak mı düşünceleri insanın canını hayli sıkıyor.

    Ne kadar kafaya takma dense de mal canın yongası derler işte.

    Bu tür kazalar, musibetler, sıkıntılar, hepsi dünyaya gelirken kabul ettiğimiz şeyler. Kaçışımız yok. Ne kadar az can sıksak o kadar iyi :)

    Öyle görünüyor ki değer kaybı davasını karşı taraf tam kusurlu olduğu için istediğiniz şekli ile kazanacaksınız. Oradan gelecek para bir nebze yüzünüzü güldürür.

    Tekrar geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın.




  • Merhaba Arkadaşlar,

    Zamanında açmış olduğum konuda güncelleme yapmadığımı hatırladım. 2. El bilgisayar parçası için tekrar foruma girip çıkarken, açtığım konuyu hatırladım.

    Avukata verdiğim vekalet sonrasında, yaklaşık 6 ay sonra avukat tekrar beni aradı. Değer kaybını aldığımızı, hesap numaramı vermem durumunda 2000 TL'ye yakın bir parayı hesabıma geçeceğini söyledi. Kendisinin 300 TL kadar komisyon alacağını daha önce belirtmemişti. Değerlendirme yapacak olursak; Aracın kaynaksız olan parçalarının ve yaşı gibi nedenlerinin etkisiyle, normalde tramer kayıtlarında 4500 TL civarı çıkan hasar kaydının sonucunda, hak kazandığım değer kaybı miktarı 2300 TL civarı çıktı. Bunun da bir kısmını avukat alınca 2000 TL gibi bir rakam bana ödenmiş oldu. Bu arada resimler yapılanlar vs. hepsi ortada iken, honda ikinci el araçları satan işletmesine gidip, aklımdaki dizel honda civic ile takas yapmak istesem arabamı kaça sayarsınız dediğimde, taş çatlasa 38.000 TL gibi bir rakam olur dediler. Dışarıda 1 yıl daha yeni ve km si benimle aynı olan aynı model aracın üzerine 52.000 TL rakam yapıştırdıklarını söylediğimde, "Ama sizin aracınızın değişeni var." dediler.

    Özetleyecek olursam. Aracıma gelip birisi çarpmasa ve tamamen hasarsız olarak bugün satmaya kalksam, gözüm kapalı 45.000 TL'ye satabileceğim aracımı, 4500 TL civarı bir hasar kaydı. Değişen sol ön, arka kapı sacları ve ön çamurluk sonrasında gözüm açık 40.000 TL'ye zor satarım gibi duruyor. Bu durumda bana ödenen 2500 TL'de hikayeden sadece teselliden öteye geçemiyor tabi.

    Herkese kazasız, belasız, hasarsız sürüşler dilerim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.