DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
CLIO II HB 1.2 16V Authentique mi 1.4 16V Dynamique mi?
55
Cevap
1
Favori
30.026
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> CLIO II HB 1.2 16V Authentique mi 1.4 16V Dynamique mi?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      15 Kasım 2006 13:43:51
      2. elde siz olsanız hangisini alırdınız!
      ve mümkünse hangi sebeple!

      1.2 motor aynı kasa için 1.4 ü çok mu aratır?
      1.2 lerin yakıtlarının çok ta fazla düşük olmadığ söyleniyor, ne kadar doğru?

      ilginize şimdiden teşekkürler...


      _____________________________

    • Yarbay
      3061 Mesaj
      15 Kasım 2006 15:37:08
      Ben olsam 1.2 yi alırım hem vergi hem az yakıt,Tercih senin


    • Binbaşı
      1563 Mesaj
      15 Kasım 2006 17:52:38
      fazla bi beklentin yoksa 1.2 yeterli olacaktır dostum ancak yakıtta süper farketmez ben en fazla 0.5 litre diye düşünüyorum vergiden kurtarırsın ama performans çok düşük olabilir yokuşlarda fln kolay gelsin


      _____________________________

      we are just a moment in time
      agiegas
    • Yüzbaşı
      352 Mesaj
      15 Kasım 2006 17:57:23
      CLIO II HB 1.2, görünüşünü daha çok beğeniyorum, vergisinin az olması da cabası, ama öle hemen hızlansın ışıklarda önce ben fırlıyım demiyceksin


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      16 Kasım 2006 12:39:04
      pek görünüm farkı yok diye biliyorum. 1.4 lerde sis farı standart olması lazım ama beni asıl çıkmazda bırakan motorları aradaki vergi ve fiyat farkı 1.4 aldıgım zaman keske 1.2 olsaymıs dedirtirmi; yada 1.2 aldıgımda sizlerin de belirttiği gibi ışıklarda fazla önemli olmasa da uzun yolda kasıp sürüş zevkini çileye dönüştürür mü?

      özellikle iki aracı da ya da herhangi birini kullanan arkadaşların ilgi ve bilgilerine sunuyorum bu çıkmazı...

      teşekkürler...


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Kasım 2006 12:41:57
      ikisi de güzel; 1.2ler ikinci elde daha çabuk kapılıyor


      _____________________________


      DH-OTOMOBİL GEYİKLERİ SAYFASI

      Renault Scenic II 1.6 16v Privilege BVA (2005) with powersystems @ 124 hp - 0-100km/h @13.5sn - max 180km/h
      Renault Laguna 2.0 16v RXT (2001) @ 140 hp - 0-100km/h @ 9.8sn - max 210km/h

      Gazi Üniversitesi MMF-Motorsporları Topluluğu
    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      16 Kasım 2006 12:49:09

      quote:

      Orjinalden alıntı: Team Technical

      ikisi de güzel; 1.2ler ikinci elde daha çabuk kapılıyor



      ama neden öyle bunu bilen varmı neden 1.2 ler sadece vergi avantajı ve düşük fiyatı mı? yoksa 1.4 ler fazla mı geliyor bu kasaya da 1.2 yeterli diye mi düşünüyorlar.




      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Kasım 2006 12:53:35
      vergi ve yaklaşık 1lt yakıt avantajından dolayı abi; 1.2 motor da yetiyor; 1.4 16v motor uçuruyor o kasayı; 200km rahat görüyor


      _____________________________


      DH-OTOMOBİL GEYİKLERİ SAYFASI

      Renault Scenic II 1.6 16v Privilege BVA (2005) with powersystems @ 124 hp - 0-100km/h @13.5sn - max 180km/h
      Renault Laguna 2.0 16v RXT (2001) @ 140 hp - 0-100km/h @ 9.8sn - max 210km/h

      Gazi Üniversitesi MMF-Motorsporları Topluluğu
    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      16 Kasım 2006 13:01:48

      quote:

      Orjinalden alıntı: Team Technical

      vergi ve yaklaşık 1lt yakıt avantajından dolayı abi; 1.2 motor da yetiyor; 1.4 16v motor uçuruyor o kasayı; 200km rahat görüyor


      saol Team Technical yorumların için ve düşünüyorum da o hızla gidilecek bizde de yol sınırlı sayıda (ist-ank arası otobanlar gibi.) olduguna göre 1.2 yeterli görünüyor. yarışa katılacak değilim zaten bir çekirdek aile arabası olacak inşallah clio 1.2 16V Authetique.....


      clio forever....


      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      20833 Mesaj
      16 Kasım 2006 13:30:28
      1.4 tercıh ederdım. 1.2 de 5 kısı falan bındıgınde bıraz bayar arabayı(gercı o arabaya pek 5 kısı bıınılmez ama belkı hanı). vergıden tasarruf yapayım derken performanstan olursun gibime gelıyor. fazla yakabılır vergıden artan parayı benzıne verebılırsın. 1.4 uygun olur. performans konusunda cok basarılı bır aractır. yakıtı az olmasa da sehır ıcı kullanımında gayet ıyıdır. az yakıp cok kacmaz ama çokda yakıp az kaçmaz orta yakar ortanın ustunde kaçar.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1759 Mesaj
      16 Kasım 2006 13:48:55
      Aile diyosun yani ailece ortalama 3 - 4 kişi binseniz o araca uzun yolda sollamalarda araba bayılır tehlike oluşabilir. Zaten fazla yakıt farkıda yok ben olsam 1.4 alırdım


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      16 Kasım 2006 18:16:26
      alttaki verilere göre (hızlanma ve esneklik verilerine) 1.2 nin uzun yoldaki yani ara hızlanmaları çok ta mı kötü (uzun yolda 1.2 kullanan arkadaşlara sorumdur) de yolun çok açık olması illaki şart mı. yani kötü bir anda allah kimseye göstermesin kullanıcıyı kurtaramaz mı! ya da bunun çözümü vites küçültmek sureti ile bulunmuş mu oluyor?

      Motor, performans
      Clio ürün gamma en yeni eklenen, 1.2 litre hacmindeki 16 supaplı motor, şehir trafiğinde yakıt ekonomisi ve yeterli performans sunmayı başarıyor. 1149 litre hacimli, üstten çift eksantrikli, silindir basma dört supaplı ve elektronik kontrollü enjeksiyon sistemine sahip motor, 5500 d/d'de 75 HP güç, 3500 d/d'de 105 Nm maksimum tork üretiyor. Renault mühendisleri, daha önce Twingo ve Clio'da kullanılan 1.2 litre 60 HP'lik motorun üst kapağında yapılan çalışmalarla, gücü 15 HP, torku da 12 Nm artırmış. Ayrıca gaz kelebeği, eski motordan farklı olarak gaz teliyle değil, elektronik olarak kontrol ediliyor. Bu gelişme, motorun sürücünün emirlerine verdiği tepkiyi çabuklaştırmış. Tork dağılım bandı çok iyi optimize edilen motor, maksimum torkunun yüzde 90'ını 1750 d/d ile 5750 d/d arasında üretebiliyor. Bu sayede motor, hacminden beklenmeyecek kadar akıcı kullanım özellikleri sağlayabiliyor. Motorun eleştirilecek tek yönüyse, üst devirlerde ve yüksek hızlar denendiğinde biraz gürültülü çalışması. İlk hızlanmalarda motor hacmi elverdiğince canlı olan otomobil, orta devirlerde keyifli kullanım özellikleri sunarken ara hızlanmalarda biraz yavaş kalıyor. Performans ölçümlerinde 0-100 km/s hızlanmasını 14.1 sn'de tamamlayan test otomobilimizin 130 km/s hiza ulaşabilmesi için 22.6 sn geçti. Bu da küçük motor hacminin doğal sonucu. Ara hızlanma ölçümlerindeyse 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 12.5 sn, beşinci viteste 21.0 sn'de tamamlarken 90-120 km/s ara hızlanma ölçümlerinde dördüncü viteste 10.7 sn, beşinci viteste de 18.7 sn'lik değerler elde edildi. Bütün bu rakamlar, ani hızlanma isteklerinde Clio'nun çok atak olmayacağını, sollamalarda vites küçültülmesi ya da yolun iyice açık olması gerektiğini ortaya koyuyor. Test şartlarında 100 km'de ortalama 7.1 litre yakıt tüketen Clio 1.2 l6V, bu ortalamayla kullanıldığında 704 km'lik menzile ulaşabiliyor.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      16 Kasım 2006 18:19:39

      quote:

      Orjinalden alıntı: koksalsoy

      alttaki verilere göre (hızlanma ve esneklik verilerine) 1.2 nin uzun yoldaki yani ara hızlanmaları çok ta mı kötü (uzun yolda 1.2 kullanan arkadaşlara sorumdur) de yolun çok açık olması illaki şart mı. yani kötü bir anda allah kimseye göstermesin kullanıcıyı kurtaramaz mı! ya da bunun çözümü vites küçültmek sureti ile bulunmuş mu oluyor?

      Motor, performans
      Clio ürün gamma en yeni eklenen, 1.2 litre hacmindeki 16 supaplı motor, şehir trafiğinde yakıt ekonomisi ve yeterli performans sunmayı başarıyor. 1149 litre hacimli, üstten çift eksantrikli, silindir basma dört supaplı ve elektronik kontrollü enjeksiyon sistemine sahip motor, 5500 d/d'de 75 HP güç, 3500 d/d'de 105 Nm maksimum tork üretiyor. Renault mühendisleri, daha önce Twingo ve Clio'da kullanılan 1.2 litre 60 HP'lik motorun üst kapağında yapılan çalışmalarla, gücü 15 HP, torku da 12 Nm artırmış. Ayrıca gaz kelebeği, eski motordan farklı olarak gaz teliyle değil, elektronik olarak kontrol ediliyor. Bu gelişme, motorun sürücünün emirlerine verdiği tepkiyi çabuklaştırmış. Tork dağılım bandı çok iyi optimize edilen motor, maksimum torkunun yüzde 90'ını 1750 d/d ile 5750 d/d arasında üretebiliyor. Bu sayede motor, hacminden beklenmeyecek kadar akıcı kullanım özellikleri sağlayabiliyor. Motorun eleştirilecek tek yönüyse, üst devirlerde ve yüksek hızlar denendiğinde biraz gürültülü çalışması. İlk hızlanmalarda motor hacmi elverdiğince canlı olan otomobil, orta devirlerde keyifli kullanım özellikleri sunarken ara hızlanmalarda biraz yavaş kalıyor. Performans ölçümlerinde 0-100 km/s hızlanmasını 14.1 sn'de tamamlayan test otomobilimizin 130 km/s hiza ulaşabilmesi için 22.6 sn geçti. Bu da küçük motor hacminin doğal sonucu. Ara hızlanma ölçümlerindeyse 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 12.5 sn, beşinci viteste 21.0 sn'de tamamlarken 90-120 km/s ara hızlanma ölçümlerinde dördüncü viteste 10.7 sn, beşinci viteste de 18.7 sn'lik değerler elde edildi. Bütün bu rakamlar, ani hızlanma isteklerinde Clio'nun çok atak olmayacağını, sollamalarda vites küçültülmesi ya da yolun iyice açık olması gerektiğini ortaya koyuyor. Test şartlarında 100 km'de ortalama 7.1 litre yakıt tüketen Clio 1.2 l6V, bu ortalamayla kullanıldığında 704 km'lik menzile ulaşabiliyor.







      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Kasım 2006 19:33:41
      1.2 motor yeterli bence


      _____________________________


      DH-OTOMOBİL GEYİKLERİ SAYFASI

      Renault Scenic II 1.6 16v Privilege BVA (2005) with powersystems @ 124 hp - 0-100km/h @13.5sn - max 180km/h
      Renault Laguna 2.0 16v RXT (2001) @ 140 hp - 0-100km/h @ 9.8sn - max 210km/h

      Gazi Üniversitesi MMF-Motorsporları Topluluğu
    • Yüzbaşı
      442 Mesaj
      16 Kasım 2006 21:49:03
      Ben kullanıyorum 1.2 16v..

      Arkadaşların da söylediği gibi vergi ve yakıt avantajı var. Ancak 1.4 16v de az yakıyor,arada önemli bir fark yok.. 0.5 lt kadar fark eder..
      1.2'nin alt devirleri biraz cansız ancak 3500 rpm'den sonra boyundan büyük işler yapıyor..
      Yalnız, araç tamamen yüklüyken+klima açıkken küçük hacmin dezavantajı hissediliyor..

      Clio II HB başarılı,sorunsuz bir araç. Kesinlikle tavsiye ederim. Her iki versiyonun da ikinci elde aralarında büyük rakamlar yok. Öncelikle 1.4 16v bakın,istediğiniz gibi bir tane bulamazsanız 1.2 16v de sizi memnun eder.. Unutmadan, 1.2 Authentique'in iki versiyonu var. Mutlaka ABS,4 hava yastığı vs olanı alın..


    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      17 Kasım 2006 11:26:41

      quote:

      Orjinalden alıntı: gordini

      Ben kullanıyorum 1.2 16v..

      Arkadaşların da söylediği gibi vergi ve yakıt avantajı var. Ancak 1.4 16v de az yakıyor,arada önemli bir fark yok.. 0.5 lt kadar fark eder..
      1.2'nin alt devirleri biraz cansız ancak 3500 rpm'den sonra boyundan büyük işler yapıyor..
      Yalnız, araç tamamen yüklüyken+klima açıkken küçük hacmin dezavantajı hissediliyor..

      Clio II HB başarılı,sorunsuz bir araç. Kesinlikle tavsiye ederim. Her iki versiyonun da ikinci elde aralarında büyük rakamlar yok. Öncelikle 1.4 16v bakın,istediğiniz gibi bir tane bulamazsanız 1.2 16v de sizi memnun eder.. Unutmadan, 1.2 Authentique'in iki versiyonu var. Mutlaka ABS,4 hava yastığı vs olanı alın..


      uyarın için saol bunu bilmiyordum. bu forumlar ne kadar faydalıymıs yav.

      paylaşım forever...

      clio forever...





      _____________________________

    • Teğmen
      243 Mesaj
      17 Kasım 2006 17:30:59
      Bence 1,4 almaya çalış nedenine gelince 1,2 aracın eğer yüklü ise 5 kişi ve bagajı düşünürsek aracını çok iyi tanıman lazım çünkü sollama esnasında seni zora sokabilir.Ben kendim 2 yıl aynı aracı kullandım(1,2 16 valf)yakıtın ve vergin düşük olur ama bu tip problemlerde yaşayabilirsin.Karar senin


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      17 Kasım 2006 18:07:47

      uzun bir yazı ama fenaolmamış...


      http://www.sihirlitur.c.../renault_clio/index.html

      tek kişilik bir test olmuş her zamanki gibi ve yüklü konumdaki performansının ne olacağı sizlerin dediği gibi ise hiçte iyi değil. keşke her ikisini de kullanma imlanım olsaydı...


      _____________________________

    • Yarbay
      2048 Mesaj
      17 Kasım 2006 19:23:10
      3 kuruş için 1.4 16v gibi bir motorun zevkini kaçırmak hata olur, aradaki donanım farkı da yüksek. Benzin tüketimi açısından çok ciddi bir farklılık olmayacaktır. Bence 1.4 16V Dynamique renaultun son 10 yılda yapabildiği en iyi araçtır , zaten bunu fark eden oyak-renault hemen bu aracının özelliklerini budayıp fiatını da kazıklaştırmış, aracı rezil etmiştir.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      17 Kasım 2006 21:43:47

      quote:

      Orjinalden alıntı: Umit

      3 kuruş için 1.4 16v gibi bir motorun zevkini kaçırmak hata olur, aradaki donanım farkı da yüksek. Benzin tüketimi açısından çok ciddi bir farklılık olmayacaktır. Bence 1.4 16V Dynamique renaultun son 10 yılda yapabildiği en iyi araçtır , zaten bunu fark eden oyak-renault hemen bu aracının özelliklerini budayıp fiatını da kazıklaştırmış, aracı rezil etmiştir.


      1.4 için elinizde test linki var mı arkadaslar?...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      18 Kasım 2006 08:57:49
      yok mu?


      _____________________________

    • Yarbay
      2048 Mesaj
      18 Kasım 2006 09:09:39
      4 sene 1.4 16 kullandım, neyini sormak istiyorsan sor ona göre cevap vereyim. İlla test istiyorsan arabam.com'un testi vardı onu okuyabilirsin.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      18 Kasım 2006 10:08:30

      quote:

      Orjinalden alıntı: Umit

      4 sene 1.4 16 kullandım, neyini sormak istiyorsan sor ona göre cevap vereyim. İlla test istiyorsan arabam.com'un testi vardı onu okuyabilirsin.


      1.4 için (clio II kasa 2002 ve sonrası) orada bulamadım.

      cevaplayabilirsen 1.2 den performans cok cok iyi mi?

      bir de symboller için kasa ve şasi zayıf deniyor! ithal olduğunu bildiğim hb (clio II) ler için de bu durum varsa eğer aynı mı!

      tsk...


      _____________________________

    • Yarbay
      2048 Mesaj
      18 Kasım 2006 11:23:01
      Çok çok iyi kişiye göre değişir ama bir arkadaşımın 1.2sini birkaç saatliğine kullandım araçta ABS bile yoktu(!) yüksek renault güvenliği(!!).
      İlk kalkışta çok fark etmese de (1.4-16 da ilk başta nazlı nazlı devirlenir o motor kendine 2500-3000 den sonra gelir) ,ara hızlanmalarda ve motorun yavaşladıktan sonra kendisini toparlamasında filan farklılık var. 1.4 ile o zamanın 1.6 motorlu araçlarının çoğuna kafa tutuyordum 1.4-16v oldukça seri sayılır üst devirlerde torkunu çok kaybetmez aynı vites te hızlanmaya devam edebilirsin, hala daha şimdiki 1.6 ltlik üst segmentteki çoğu arabayla boy ölçüşür, frenleri de o zamana göre iyidir müzik sistemi iyidir, aynaları elektriklidir, sileceklerini vasılalarını ayarlayabilirsin, harita lambası vardır, 1.2 de bunları bulamazsın, 1i4 de hatta denk gelirsen xenon farlı far yıkama sistemli, otomatik klimalı olanları bile vardır.
      Symbol de allahın cezası bir araçtır, orjinal cliodan bu kadar kötü bir araç çıkarması ve bize sokuşturabilmesi renaultun büyük becerisidir, biz alırken bir HB bir de bagajı büyük diye symbol(var olan en üst modelini ) almıştık. Symbol, HB'e göre en az 3-4 katı arıza çıkardığı yetmediği gibi ses yalıtımı kötü, radyosu felaket , klimasının felaket (polen filtresini bile çalmışlar), yol tutuşunun kötü, ergonomisinin kötü , güvenlik ekipmanlarının kötü (istersen bütün farklılıkları tek tek yazarım ama sayfa tutar) rahatça söyleyebilirim, fiyatı ise HB 1.4 16 valf ile aynı. Nasıl dolandırıcılık ama...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 18 Kasım 2006; 11:24:44 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      18 Kasım 2006 13:46:27

      quote:

      Orjinalden alıntı: Umit

      Çok çok iyi kişiye göre değişir ama bir arkadaşımın 1.2sini birkaç saatliğine kullandım araçta ABS bile yoktu(!) yüksek renault güvenliği(!!).
      İlk kalkışta çok fark etmese de (1.4-16 da ilk başta nazlı nazlı devirlenir o motor kendine 2500-3000 den sonra gelir) ,ara hızlanmalarda ve motorun yavaşladıktan sonra kendisini toparlamasında filan farklılık var. 1.4 ile o zamanın 1.6 motorlu araçlarının çoğuna kafa tutuyordum 1.4-16v oldukça seri sayılır üst devirlerde torkunu çok kaybetmez aynı vites te hızlanmaya devam edebilirsin, hala daha şimdiki 1.6 ltlik üst segmentteki çoğu arabayla boy ölçüşür, frenleri de o zamana göre iyidir müzik sistemi iyidir, aynaları elektriklidir, sileceklerini vasılalarını ayarlayabilirsin, harita lambası vardır, 1.2 de bunları bulamazsın, 1i4 de hatta denk gelirsen xenon farlı far yıkama sistemli, otomatik klimalı olanları bile vardır.
      Symbol de allahın cezası bir araçtır, orjinal cliodan bu kadar kötü bir araç çıkarması ve bize sokuşturabilmesi renaultun büyük becerisidir, biz alırken bir HB bir de bagajı büyük diye symbol(var olan en üst modelini ) almıştık. Symbol, HB'e göre en az 3-4 katı arıza çıkardığı yetmediği gibi ses yalıtımı kötü, radyosu felaket , klimasının felaket (polen filtresini bile çalmışlar), yol tutuşunun kötü, ergonomisinin kötü , güvenlik ekipmanlarının kötü (istersen bütün farklılıkları tek tek yazarım ama sayfa tutar) rahatça söyleyebilirim, fiyatı ise HB 1.4 16 valf ile aynı. Nasıl dolandırıcılık ama...


      saol umit bu bilgileri testlerin vermesi mümkün değil biliyosun...

      hepside şurası iyi burası iyi şeklinde anlatıyo...

      al ve uzun uzun kullan için 1.4 16v çok çok daha iyi görünüyor...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1918 Mesaj
      18 Kasım 2006 17:15:39
      Kardeş biz 1,2 16v Clio HB kullanıyoruz.Performans mükemmel.Arabayı çok iyi kaldırıyor bu motor.
      Hiç bir dez avantajını görmedim.2005 model sıfır aldım.
      Km de 160/180 şehir içi yakıyor.
      Şehir dışı 140kuruş yakıyor.
      Sadece arka koltuk kısmının tavan yüksekliği düşük.
      Sen kendin kullanacaksan ön tarafı çok geniş.
      Yol tutuşu mükemmel.Yalıtım yeterli.170km hızdan sonra ses biraz artıyor.
      LPG taktıranlar şehir içi 90 kuruş yaktığını söylüyor.
      Ortak bir garaj kullanmasaydım LPG kullanırdım.
      1,4motor 98 beygir en az 2lt daha fazla yakar.bizden bu kadar ihtiyaçlarını belirle ona göre seçim sana ait......


      _____________________________

      "Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz; en doğru, en hakiki tarihat, tarikat-ı medeniyedir; medeniyetin emir ve talep ettiğini yapmak, insan olmak için kafidir..."
      Mustafa Kemal Atatürk
    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      18 Kasım 2006 20:42:22
      saol altrea kardeş..

      1.2 nin yeterli olduğunu kullanıcısından duymak beni rahatlattı. vergi ve yakıt avantajı zaten cepte idi....



      _____________________________

    • Binbaşı
      1918 Mesaj
      18 Kasım 2006 20:50:19
      Aklına takılan sormak istediğin şeyler olursa sorabilirsin..
      Ayrıca ben teşekkür ederim...

      quote:

      Orjinalden alıntı: koksalsoy

      saol altrea kardeş..

      1.2 nin yeterli olduğunu kullanıcısından duymak beni rahatlattı. vergi ve yakıt avantajı zaten cepte idi....





      _____________________________

      "Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz; en doğru, en hakiki tarihat, tarikat-ı medeniyedir; medeniyetin emir ve talep ettiğini yapmak, insan olmak için kafidir..."
      Mustafa Kemal Atatürk
    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      21 Kasım 2006 08:47:35

      quote:

      Orjinalden alıntı: altrea

      Aklına takılan sormak istediğin şeyler olursa sorabilirsin..
      Ayrıca ben teşekkür ederim...


      Alıntıları Göster






      şimdi de 2001 1.4 16v rxt takıldı kafama. 1.2 16v 2003 model ile vergisi aynı piyasa fiyatı daha düşük dananımı biraz daha fazla ve motor daha daha iyi görünüyo rxt de. napıcam şimdi....


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      21 Kasım 2006 19:38:16

      quote:

      Orjinalden alıntı: koksalsoy



      Alıntıları Göster




      şimdi de 2001 1.4 16v rxt takıldı kafama. 1.2 16v 2003 model ile vergisi aynı piyasa fiyatı daha düşük dananımı biraz daha fazla ve motor daha daha iyi görünüyo rxt de. napıcam şimdi....





      _____________________________

    • Yüzbaşı
      281 Mesaj
      22 Kasım 2006 00:37:18
      Bende 2001 1.4 RXT var, tek kelimeyle düşük kilometresini bulabilirsen hemen git al derim. Öyle altrea'nın dediği gibi 2 lt fark kesinlikle yok. Arkadaşımda 1.2 16V'si bendede 1.4 RXT yani 1.4 16V'si var. Kullanım şekillerimiz aynı ve arada 0.5-1 litre fark ediyordu yanlış haırlamıyorsam. Uzun yolda 1.4 16V belkide kafa kafaya aynı yakar, çünkü 1.2'nin verdiği gücü daha düşük devirlerde veriyor. Donanım desen bayaa iyi, yol bilgisayarı, abs, 2 hava yastığı var, kliması gayet iyi. Yokuşlarda ve arabamda ben dahil 4 yetişkin varken klimanın çalışması performansı etkiliyor doğal olarak, ama 1.2 olsa çok zorlanırdı eminim. Bilen bilir muğla, marmaris arası yolları, o yokuşlarda banamısın demiyor, gerektiğinde ok gibi fırlıyor ve buna rağmen yakıt gerçekten çok düşük. Zaten bu motor bu kadar başarılı olmasa, reno hala modusta, meganda, clio III'de bilimum bu araçlarda hala aynı motoru kullanmazdı emin ol. Ben tam 2.5 ay araştırdım, temizini buldum, hemen gidip aldım. 64 bindeydi aldığımda. RXT'nin parçaları araç orjinal fransız olduğundan sanırım biraz pahalı belkide. 70 bin periyodik bakımını yetkili servisinde yaptırdım. 5 lt elf motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, partikül filtresi, yakıt filtresi, bujiler, ön fren balataları, antifrizi falan hepsi 270 ytl tuttu 6 taksitle. Eski broadway'imde olsa belkide 3'te 1'i tutardı bilmiyorum yinede. Orjinal aküsü hala üzerindeydi tudor marka bitti oda yeni, aküde aldım mecburen oda 94 ytl tuttu.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      22 Kasım 2006 22:04:02

      quote:

      Orjinalden alıntı: Cekcak

      Bende 2001 1.4 RXT var, tek kelimeyle düşük kilometresini bulabilirsen hemen git al derim. Öyle altrea'nın dediği gibi 2 lt fark kesinlikle yok. Arkadaşımda 1.2 16V'si bendede 1.4 RXT yani 1.4 16V'si var. Kullanım şekillerimiz aynı ve arada 0.5-1 litre fark ediyordu yanlış haırlamıyorsam. Uzun yolda 1.4 16V belkide kafa kafaya aynı yakar, çünkü 1.2'nin verdiği gücü daha düşük devirlerde veriyor. Donanım desen bayaa iyi, yol bilgisayarı, abs, 2 hava yastığı var, kliması gayet iyi. Yokuşlarda ve arabamda ben dahil 4 yetişkin varken klimanın çalışması performansı etkiliyor doğal olarak, ama 1.2 olsa çok zorlanırdı eminim. Bilen bilir muğla, marmaris arası yolları, o yokuşlarda banamısın demiyor, gerektiğinde ok gibi fırlıyor ve buna rağmen yakıt gerçekten çok düşük. Zaten bu motor bu kadar başarılı olmasa, reno hala modusta, meganda, clio III'de bilimum bu araçlarda hala aynı motoru kullanmazdı emin ol. Ben tam 2.5 ay araştırdım, temizini buldum, hemen gidip aldım. 64 bindeydi aldığımda. RXT'nin parçaları araç orjinal fransız olduğundan sanırım biraz pahalı belkide. 70 bin periyodik bakımını yetkili servisinde yaptırdım. 5 lt elf motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, partikül filtresi, yakıt filtresi, bujiler, ön fren balataları, antifrizi falan hepsi 270 ytl tuttu 6 taksitle. Eski broadway'imde olsa belkide 3'te 1'i tutardı bilmiyorum yinede. Orjinal aküsü hala üzerindeydi tudor marka bitti oda yeni, aküde aldım mecburen oda 94 ytl tuttu.


      saol cekcak kardes.
      senden ricam kullandıysan makyajlı olanla (2002 ve sonrası) fark var mı fiyat ve model ve dış makyajı hariç.
      yani kullanımda güvenlikte gibi...




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      22 Kasım 2006 22:17:24
      herkese bilgi ve deneyimlerinden ötürü tsk.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      281 Mesaj
      22 Kasım 2006 22:47:09
      2002 ve sonrası motor aynı 1.4 16V. Yol tutuşununda geliştirildiği söyleniyor, ama benim kullanma fırsatım olmadı açıkcası. Kasa değişti biliyosun ama inanırmısın clio II'nin makyajsız hali benim daha çok hoşuma gidiyor. O çift farlar falan daha sportif görünüyor. Ek olarak 2002 sonrasında 4 hava yastığı varken benimkinde 2 adet var.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      22 Kasım 2006 22:52:06
      ben de 2002 öncesi kasayı beğeniyorum. ama biraz da modelli olsun istiyorum araç.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      281 Mesaj
      22 Kasım 2006 23:16:03
      Aslında benim istediğim 1.6 16V olanlardı, çok seri arabadır. Tek kapılı olması dolayısıyla vazgeçtim. 1.6 RXT olanlar ise 8V motor olduğundan tercih etmedim, o anki düşünceme göre ve hala aynı düşünüyorum. En iyi seçenek 1.4 16V motordur, hem ekonomiktir hemde 98hp ve 126 torkla çoğu 1.4 rakibinden iyidir ki zaten hala 2007 cliolarda bile motor aynıdır :) motor 1.4 16V olsunda kasasını sen seç artık :) Şimdi ben yol bilgisayarından gördüğüm yakıt tüketimi verilerini söylerim ama millet imkansız falan diyeceği için gerek yok :) benim bilmem yeterli bana :)


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      22 Kasım 2006 23:27:56
      clio ve 1.4 16V forever....


      _____________________________

    • Teğmen
      139 Mesaj
      23 Kasım 2006 00:25:11
      cok faydali bir konu olmus katkida bulunanlara tesekkurler



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      369 Mesaj
      23 Kasım 2006 11:12:57
      İkinci elde ne kadar ediyor bu arabalar?
      ben de clio almak istiyorum ama maksimum 14000ytl'ye...
      bu paraya 2002 rxt'den ötesi alınamıyor sanırım


      _____________________________

      "Bankacılar paranın sahte olup olmadığını anlamak için, parayı ışığa doğru tutup içerisinde ATATÜRK filigrani var mı yok mu diye bakarlar. Siz
      de bir adamın ne mal olduğunu anlamak için, onu ışığa tutun; bakın bakalım içerisinde ATATÜRK var mı, yok mu! İçerisinde ATATÜRK olmayan adamlara iltifat etmeyiniz. Cumhuriyet'e sahip çıkınız."
      Ali Poyrazoğlu
    • Yüzbaşı
      442 Mesaj
      23 Kasım 2006 11:30:13
      2002 sonrasındaki makyaj klasik dış görünüş makyajı değildir. Aracın parçalarının %50'si yenilenmiştir. (Bir araçta ortalama 10.000 parça olduğunu düşünürsek..) Bunların birçoğu güvenlik üzerinedir ve dışarıdan görmemeniz normaldir.. Güçlendirilmiş beşik ve tavan kirişleri,ön göğüs sacı,B sütunu,yan kuşaklar,büyütülmüş fren diskleri,eklenen elektronik fren gücü dağıtıcısı (EBV) ve ani fren destek sistemi (AFU), mekanik gaz teli yerine elektronik kullanılması vs vs.. En basitinden; 2002 öncesinde sadece 172 hp'lik versiyonda bulunan arka süspansiyondaki esnek bağlantılar 2002 sonrasında tüm versiyonlarda standarttır.. Ayrıca iç mekanda da birçok değişiklik vardır. Bence bunları göz ardı etmeyin.. Saygılar


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gordini -- 23 Kasım 2006; 11:43:58 >
    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      23 Kasım 2006 19:42:36
      gordini gerçekten teşekkürler. bu denli bir makyaj oldugunu bilbiyordum. neredeyse baştan yapmışlar bu kasayı desenize..

      hımmm... biraz rxt den soğudum şimdi.

      clio forever, 1.4 16V (2002 ve sonrası kasa) forever...




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      23 Kasım 2006 20:15:30
      piyasa fiyatlarını bilen var mı?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      23 Kasım 2006 21:33:29
      yok mu?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      23 Kasım 2006 21:35:41

      quote:

      Orjinalden alıntı: koksalsoy

      yok mu?






      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      28 Kasım 2006 10:22:47

      quote:

      Orjinalden alıntı: altrea

      Kardeş biz 1,2 16v Clio HB kullanıyoruz.Performans mükemmel.Arabayı çok iyi kaldırıyor bu motor.
      Hiç bir dez avantajını görmedim.2005 model sıfır aldım.
      Km de 160/180 şehir içi yakıyor.
      Şehir dışı 140kuruş yakıyor.
      Sadece arka koltuk kısmının tavan yüksekliği düşük.
      Sen kendin kullanacaksan ön tarafı çok geniş.
      Yol tutuşu mükemmel.Yalıtım yeterli.170km hızdan sonra ses biraz artıyor.
      LPG taktıranlar şehir içi 90 kuruş yaktığını söylüyor.
      Ortak bir garaj kullanmasaydım LPG kullanırdım.
      1,4motor 98 beygir en az 2lt daha fazla yakar.bizden bu kadar ihtiyaçlarını belirle ona göre seçim sana ait......


      clio 1.2 16v bu kadar az yakabiliyomu eğer öyleyse mükemmel ama eşit hacimli motorlu palio 1.2 16v nin hiç te öyle olmadıgını okumustum forumlardan.... bu nasıl oluyor arkadaşlar??????









      _____________________________

    • Binbaşı
      1513 Mesaj
      28 Kasım 2006 11:01:22
      o senin sürüş tarzına bağlı. o arabayla zırt-pırt sollama yapıcam diyorsan ve de dikkatsiz biriysen zorda kalabilirsin. aynı şey 1.4 le de olur. benim şahin 1.4 arabam vardı. serilik diye bişi yoktu. ama yine de sakat bir durumla karşılaşmadım.
      clio uzun yolda kullandım. uzun yolda hiç çekilmiyor o koltuklar.

      quote:

      Orjinalden alıntı: koksalsoy
      alttaki verilere göre (hızlanma ve esneklik verilerine) 1.2 nin uzun yoldaki yani ara hızlanmaları çok ta mı kötü (uzun yolda 1.2 kullanan arkadaşlara sorumdur) de yolun çok açık olması illaki şart mı. yani kötü bir anda allah kimseye göstermesin kullanıcıyı kurtaramaz mı! ya da bunun çözümü vites küçültmek sureti ile bulunmuş mu oluyor? ...




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      28 Kasım 2006 14:32:13

      şimdi madem yakıt kullanımla az ya da çok oluyo fabrika verileri hiç birşey ifade etmiyor mu? peki bu araçlar test ediliyor ve testteki kullanım şartları normal hayattan da stabil olabiliyor ama bu resimdeki sarı yerleri nasıl açıklayabiliriz.

      aynı durum yeşil renkli alandaki gibi hızlanma değerlerinde nasıl farkedebiliyo. fabrika verisine göre daha iyi bir derece yapabilen test kullanıcısı nasıl becerebiliyor bu işi.

      bu verilerin çoğu yanlış o zaman bizin birtek inanıp güvenebileceğimiz duyarlı kullanıcılar kalıyo geriyo bu durumda..

      araba almak ne zor işmiş arakadaşlar yav...

      bu verilere göre mavi renkli yerde oldugu gibi clio 1.4 16v rakiplerinden çok yakıyor..






      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      28 Kasım 2006 15:44:27
      clio 1.4 16v e paramın yetebileceği bir rakip daha katıldı. bir anda geliyorlar diğer seçenekler..
      soldan soldan

      sun gelen işte bu;





      _____________________________

    • Çavuş
      99 Mesaj
      28 Kasım 2006 15:56:51
      1 yıldır 1.2 16v kullanıyorum. Çok uzun yola çıktım sollamalarda problem yaşamadım. Ayrıca rodaj hemen bittikten sonra yaptığım ölcümde 100 km de 4,15 lt benzin tüketti. 90 km hızda gitmeye çalıştım ama ekonomi yapacağım diye de kastırmadım. Fakat 4-5 kişi klima açık olursa performanstan düşüyor ama bence yakıt ekonomisi telafi ediyor.



      _____________________________

    • Binbaşı
      1387 Mesaj
      08 Şubat 2007 03:02:30
      1.4 16V privilge.... mükemmel tek sorun üst devirlerde 150 km/h üzeri biraz gürültülü


      _____________________________

      Megane 3 faz 2 1.6 extrem.
      Sony Xperia P
    • Yüzbaşı
      498 Mesaj
      18 Haziran 2007 20:22:52
      Yorumlarını Esirgemeyen tüm arkadaşlara teşekkürü bir borç bilirim...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1589 Mesaj
      19 Haziran 2007 02:16:15
      1.2 clio Hb iyi bir araçtır performansı gayet yeterlidir .. yeterli demek yetmiyor hatta haddinden fazla ...


      _____________________________

      The Ultimate Driving Machine



    • Honda Uzmanı
      9579 Mesaj
      19 Haziran 2007 15:11:21
      arkadaşta 1.2si var.Rezil gerçekten.Gitmiyor bu araba.Alacaksan 1.4 fln al.1.4 de o kasayı uçurmuyor ayrıca


      _____________________________

    • Teğmen
      164 Mesaj
      21 Haziran 2007 20:13:14
      bende 2004 1,4 16v 100hp clio II HB dynamic [(abs-4 airbag-elektrikli direksiyon-klima-renkli camlar(açık yeşil) bir de farklı olarak terletmeyen direksiyon simidimevcut] 2. el aldım 49.700km deydi... şu an 55.400 km deyim Allah nazardan saklasın şimdiye dek bir arıza çıkartmadı...gerekli bakımını eksik etmedim. Klima etkilese de performansından çok memnunum. spor tipi de gücüyle örtüşüyor. yeni nesil motoru clio 3 tede kullanılıyor bildiğim kadarıyla... eksiği çelik jantın olmaması o da en uygun zamanda 15' jantlarla değişmek istiyorum. bi de virajlara çok hızlı girmemek gerek arkası kayma eğilimi gösteriyor... herkese kazasız ve de hayırlı yolculuklar


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfaonair -- 21 Haziran 2007; 20:15:32 >
      _____________________________

      Clio II HB 1.4 16V 100HP Dynamique (The Orginal)
Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> CLIO II HB 1.2 16V Authentique mi 1.4 16V Dynamique mi?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.