Şimdi Ara

YENİ FİAT LİNEA (49. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.584
Cevap
8
Favori
754.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hımmm. toyota 1,4 90 bg d4d ,astra 1,3 ctdi 90bg , megane 80 bg dci, fiesta1,4 tcdi 68bg
    bu araçları yapanlarda alanlarda da bir problem var o zaman .....

    biraz sağduyulu ve gerçekçi yorumlar yapın arkadaşlar. herşey performans değil.yukarıdaki arabaları üreten adamlarında kafası hiç çalışmıyor o zaman hepsi sağdan gidiyor.... (sağdan gitmenin nesi kötüyse? )
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ricardozonta

    vatana hayırlı ugurlu olsun.

    arkadaşlar pazar o kadar global,o kadar küçük ve
    aynı zamanda da o kadar dinamik ki.

    bir model dizayn edilirken,motor gamı tercih
    edilirken sadece türkiyr pazarının beklenti,begeni
    ve tercihlerine bakılmıyor.o nedenle fiat çalışanları
    binlerce hesap yapıp en uygun stratejiyi belirliyorlar.
    bundan dolayı;yok tutmaz,yok satmaz,yok o motor
    kaldırmaz diyen arkadaşların bu projenin hangi ayağından
    haberi var yada fiat bu modelin yüzde kaçında türkiye
    pazarından beklentisi var.

    uzun ve sıkıcı bir yazı yazma istemeden begeniyle ilğili
    bir örnek vererek konuyu sonlandırıyorum.
    ingilterenin önemli otomobil eleştirmenlerinden biri
    aynı zamanda yayıncı kuruluşu bizim hakkında tek
    kelime kötü söz söylemediğimiz ve çok begendiğimiz
    407 hakkında hem dizayn hem performans hem de
    kalite bakımından öyle şeyler söyledi ki ağzım açık kaldı.
    aynı zaman da bu model ingiltere'de segmentinde en az
    satan araçmış.kaynak:discovery chanel fifth gear.

    yani begeniler o kadar değişken ki fransızlar o aracı
    ingilizler begensin diye yapmamış allah bilir hedefleri neresi.
    aynı şekilde fiatta türkler begensin diye bu aracı yapmıyor.

    Yok yok Türk'lerin görüşü de çok önemli. Neden dersen Avrupa'da orta sınıfta tam 3 milyon araç piyasaya çıkıyor. Ama bunların sadece %5'i sedan. Yani astra, megan, corolla, golf, focus, vs hepsi hatchback satılıyor. zaten bunların sedanı satılmıyor bile. şahsen ben italya'ya gitmiştim bir tane megan sedan yok, bir tane bora görmedim, ama her tarafta golf vardı mesela. arabalara da meraklıyım dikkat ettim yani.
    türkiyede ise bu sınıfta 170bin araba satılırmış, ama yarısından çoğu sedan. o yüzden türkiye otomobil pazarı aslında avrupaya göre çok küçük ama linea gibi sedan orta sınıfın ana hedefi. o yüzden tofaş veya fiat bizim görüşümüze önem veriyor. buraya yazılanlar havaya gitmiyor.
    ancak herkesin beklentisi farklı. kimisi ekonomik bir optimum araç arıyor, kimisi marea hlx'i aşsın istiyor. bence linea şu anda hedefini tutturmuş görünüyor. daha da iyi olacaktır. linea'yı bu şekilde eleştirenler hyundai'ın yeni çıkardığı matrix'e ne diyorlar mesela? araba sanki 1995 yılından ışınlanmış gibi. bu kadar sönük bir tasarım olabilir yani. ama linea'ya gelinc nedence herkes acımasız oluyor. bence hem güzel hem de uygun fiyatlı görünüyor. selamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: L-O-R-D

    Bana kalırsa fiat Türkiyeyi alım gücü olmayan,zavallı,1.3 90 hp arabaya binip kendini buğday ambarına girmiş tavuk gibi sanan ve kimsenin yolda kendini geçemeyeceğini sanan insanlarla dolu olduğunu sanıyo.ama yanılıyo.bu ülkede cebinde 15-20 000 tl ile araba almaya çalışanda var.adam kredi kullanırım diyo,borç yaparım alırım diyo vergiside düşük olursa iyi olur diyo tamam,ama 250-300 000 tl ile de yola çıkan var.bunlarıda düşünmek lazım.işte burda her türden müşteri kitlesine hitab etme özelliği çıkıyor ortaya.bir arkadaşım sanırım genie 1 midir nedir böyle yapan firmalar insanları kazıklıyolarmış.1.9-2.0 arabaya binen kazık yemek isteyenmiş buna mahkummuş gibi açıklamalar yapmış.arkadaşım ww 2.0 tdı 140 hp passat la milleti kazıklıyor dersen eğer seni burada barındırmazlar.eyvallah fiat çıyız markamızın iyi olmasını isteriz ama çevremize at gözlüğü ile bakmamak lazım öyle değil mi?senin 30 000 ytl en var diyelim ww ye gidersin opel e gidersin toyotaya ford a gidersin eyvallah.ama 100.000 tl varsa ve kendine şöyle sağlam iyi kaçan birşey arıyorsan ww ye gidersin,opel e gidersin toyotaya gidersin ford a giersin ama fiat a gidemezsin.işte fiat burda kaybediyo.3 tane linea 1.3 satacağına 1 tane linea 2.0 satarsın hem açığı kapatır hemde prestij isim yaparsın hadi ozaman sıkıyosa fiat ın arabaları dandig desinlerde göreyim işte ozaman ulaşamayorlar mındar diyorlar deriz.ben fiatın ulaşılamaz arabalar üretmesini istemiyorum sakın yanlış anlamayın 1.3 te koyucak arabalarına 1.0 da ama yeri geldiğinde 2.0,2.5 koymasınıda bilecek.sen grande puntoyla linea ya aynı motoru koyarsan g.p senin kocaman lineanla alay eder sende ufukta kaybolan g.p ye bakarsın.fiat ürettiği arabalrdaki motor paylaşımını ayarlayamıyor benim kızdığım nokta bu.linea ya yap koy multijet in 1.6 sını çokmu zor en az onunla gir 2.0 a kadar çık 1.3 ne oluyo.yarın adam geldiğinde kardeşim ben şöyle iyi kaçan beni yolda mahçup etmeyen bir araba istiyorum dediğinde 1.3 ü mü göstereceksin yoksa 1.4 versiyonumuz var ama turbolu mu diceksin.kusura bakmayın ama ben olsam bu durumda gülerim.fiat yanlış yapıyor böyle devam edrse heryerde fiat araba yapmaktan anlamıyo yaptığı arabalar belli hepsi makara sağ şeride mahkum DEEEERRRLLEEERRR...bizde bunu değiştirmeye çalışır dururuz bu forumda sayfalarca uzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrr giderrrr.herkeze iyi günler dilerim

    Bahsettiğiniz yazıyı ben yazmadım. Aklınızda yanlış kalmış. Ancak burada bir yanlış anlama var. Fiat zaten Avrupa'da küçük ve ekonomik araçların üreticisi olarak bilinir. Büyük bir araba çıkarınca yabancılar ona çok soğuk yaklaşıyorlar (Marea örneği). Ama bahsettiğiniz prestiji bence Fiat yeni Bravo ile yapacak. Görmek istediğiniz büyük motorluları da var. Tabi tahminimce 2 litre üstü olanları buraya getirmezler, ama 1.6'dan büyük benzinli ve dizelleri var, onlar gelir. Sonuçta otomobil firmaları kar amaçlı işletmelerdir, satabilecekleri malları üretirler ve satarlar. Koskoca Türkiye'de yılda 30 tane 2.2 litre Bravo satacaksa onun yedek parçası için stok tutmayı bile istemeyebilir. Yoksa getirirsin, vergilerle birlikte üstüne 70 milyarlık etiketi koyarsın. Ha kaç kişi alır, ne kadar kar bırakır o ayrı hikaye. Ama imaj olur mu dersen olur heralde. Linea ise c sınıfa ucuz bir alternatif bu şekilde değerlendirin. Gidip audi ile karşılaştırmayın. Unutmayın Linea daha çıkmadan Almanya'dan, Finlandiya'dan o kadar ilgi gördü ki Fiat orta avrupa'yı da planına dahil etti. Selamlar. Ha bu arada sizi bu forumda barındırmazlar gibi anlamsız sözlerini okuyanların takdirine bırakıyorum (gerçi bunları 1.9 alanlar kazıklanır diyen kişiye demişsin ama o da haklı, devlete deli gibi ölçüsüz ve fahiş vergi vermiş oluyorsun). Biz burada rasyonel bir tartışma yapıyoruz, kahvehane seviyesi atışmaları seviyorsan git starda spor programı seyret.




  • quote:

    Yok yok Türk'lerin görüşü de çok önemli. Neden dersen Avrupa'da orta sınıfta tam 3 milyon araç piyasaya çıkıyor. Ama bunların sadece %5'i sedan. Yani astra, megan, corolla, golf, focus, vs hepsi hatchback satılıyor. zaten bunların sedanı satılmıyor bile. şahsen ben italya'ya gitmiştim bir tane megan sedan yok, bir tane bora görmedim, ama her tarafta golf vardı mesela. arabalara da meraklıyım dikkat ettim yani.

    Ben de başka bir örnek vereyim
    alfa romeo 156 satışının %70i sw idi italyada.
  • yok
    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan


    quote:

    Orjinalden alıntı: L-O-R-D

    Bana kalırsa fiat Türkiyeyi alım gücü olmayan,zavallı,1.3 90 hp arabaya binip kendini buğday ambarına girmiş tavuk gibi sanan ve kimsenin yolda kendini geçemeyeceğini sanan insanlarla dolu olduğunu sanıyo.ama yanılıyo.bu ülkede cebinde 15-20 000 tl ile araba almaya çalışanda var.adam kredi kullanırım diyo,borç yaparım alırım diyo vergiside düşük olursa iyi olur diyo tamam,ama 250-300 000 tl ile de yola çıkan var.bunlarıda düşünmek lazım.işte burda her türden müşteri kitlesine hitab etme özelliği çıkıyor ortaya.bir arkadaşım sanırım genie 1 midir nedir böyle yapan firmalar insanları kazıklıyolarmış.1.9-2.0 arabaya binen kazık yemek isteyenmiş buna mahkummuş gibi açıklamalar yapmış.arkadaşım ww 2.0 tdı 140 hp passat la milleti kazıklıyor dersen eğer seni burada barındırmazlar.eyvallah fiat çıyız markamızın iyi olmasını isteriz ama çevremize at gözlüğü ile bakmamak lazım öyle değil mi?senin 30 000 ytl en var diyelim ww ye gidersin opel e gidersin toyotaya ford a gidersin eyvallah.ama 100.000 tl varsa ve kendine şöyle sağlam iyi kaçan birşey arıyorsan ww ye gidersin,opel e gidersin toyotaya gidersin ford a giersin ama fiat a gidemezsin.işte fiat burda kaybediyo.3 tane linea 1.3 satacağına 1 tane linea 2.0 satarsın hem açığı kapatır hemde prestij isim yaparsın hadi ozaman sıkıyosa fiat ın arabaları dandig desinlerde göreyim işte ozaman ulaşamayorlar mındar diyorlar deriz.ben fiatın ulaşılamaz arabalar üretmesini istemiyorum sakın yanlış anlamayın 1.3 te koyucak arabalarına 1.0 da ama yeri geldiğinde 2.0,2.5 koymasınıda bilecek.sen grande puntoyla linea ya aynı motoru koyarsan g.p senin kocaman lineanla alay eder sende ufukta kaybolan g.p ye bakarsın.fiat ürettiği arabalrdaki motor paylaşımını ayarlayamıyor benim kızdığım nokta bu.linea ya yap koy multijet in 1.6 sını çokmu zor en az onunla gir 2.0 a kadar çık 1.3 ne oluyo.yarın adam geldiğinde kardeşim ben şöyle iyi kaçan beni yolda mahçup etmeyen bir araba istiyorum dediğinde 1.3 ü mü göstereceksin yoksa 1.4 versiyonumuz var ama turbolu mu diceksin.kusura bakmayın ama ben olsam bu durumda gülerim.fiat yanlış yapıyor böyle devam edrse heryerde fiat araba yapmaktan anlamıyo yaptığı arabalar belli hepsi makara sağ şeride mahkum DEEEERRRLLEEERRR...bizde bunu değiştirmeye çalışır dururuz bu forumda sayfalarca uzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrr giderrrr.herkeze iyi günler dilerim


    İyi de bunu adamlar yurtdışında yapıyolar zaten. C sınıfında yolda kaç tane 2.0 araç görebiliyorsun. Ben hayatımda hiç 2.0 Megane görmedim mesela ama araç Tr'de satışta.1.9 Dizel Jetta hiç görmedim. Türkiyede C sınıfı araç için 2.0 lüks. Performans istiyorsa müşteri 1.4 T-Jet ler özellikle 150 lik olanı o 2.0 larla dalga geçer. 120 lik Linea nın 0-100'ü 9 sn iken benim diyen ve astronomik fiyatlarla satılan Passat 2.0 FSI nin 9.4 sn. Linea eğer 2.0 la girseydi piyasaya şu anki satışlarının 3 te 1 ine ulaşabilir miydi? kesinlikle hayır. Yıl boyunca anca 500 tane satabilirdi o kadar. T-Jetlerin gelmesi ile birlikte bu motorlar bu sınıfta yeterli. 1.6 MultiJet de gelirse tam olur. Ama 90 hp de yeterli. Satılan her 3 meganedan biri 80lik dizel ve torku da daha düşük ve araç daha ağır. Demek ki müşteri 90ı bırak 80i bile yeterli görüyor.


    Yok yok sizlerdeki bu zihniyet değişmez.ya ben anlatamıyorum yada siz anlamak istemiyorsunuz.ben geniş motor yelpazesinin gerekliliğinden bahsediyorum,siz 1.6,1.9,2.0 lar gelince satışlar düşer millet 80 hp arabaya bile biniyor diyorsunuz.bakkal değilim ama bakkalar için kullanılan ünlü bir söz vardır:müşteri birkere gelir aradığı şeyi söyler ve siz yok dersiniz,2.kez gelir ve aradığı başka bir şeyi söyler siz yine oda yok dersiniz,son olarak 3.kez birdaha gelir ve siz eğer ona yine yok derseniz.adınız bu bakkalda hiçbirşey yok a çıkar ve birdaha kimse kapınızı açmaz sizde sinek avlarsınız.sat veya satma ama elinde bulunsun bu ticaret felsefesidir.sen yedek parça stoğunuda ona göre yap.bende 1.9 megane,2.0 marea az gördüm ama kullanan lar öve öve bitiremiyor.şöyle araba böyle araba yerinde durmuyo,vs...C sınıfında 1.3 ler le yollara hükmetmeye çalışılmaz.ancak satış rakamlarına hükmedersin.şahsen sürüş tukunu birisi olarak da C sınıfında 1.3 arabaya binmem.ha grande puntoya,idea ya,panda ya yakıştırırım ama linea ya gitmez.linea nın 1.3 ünüde ya bilinçsiz kullanıcı kesimi,ya aşırı ekonomi düşkünü kişiler,yada rant a car şirketleri alır.motorun içindeki her beygirin yüksek torkla kişneyişini sağ ayağının altında hissetmek isteyenler değil.bence fiat artık fiat adı altında güçlü araba üretmek istemiyor.fiat ın amacı daha ılımlı arabalar üreterek satış yapmak olsa gerek.eskiden kalan güçlü motorlar üzerindeki bilgi birikiminide alfa romeo üzerinde kullanıyor heralde.ben artık buna inanmaya başladım hal böyle olunca yolları titretecek fiat modelinin yolunu gözlemeye de gerek kalmadı ve artık fiat bir araba çıkarttığında nasıl olsa onada küçük bir motor entegre ederler diye kalbim eskisi gibi çarpmıyor.tek umudum bravo kaldı inşallah o beni mahcup eder.herkeze hayırlı günler




  • Bende benzer şekild fiat bayine niye croma gelmiyor 2.0 arabanız yok dedim
    adres olarak alfa romeoyu gösterdiler.
    fiat aslında hepsini yapıyor ama vergi kanunlarımız yüzünden getirmiyor her modelini.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozdil -- 10 Mayıs 2007; 15:24:43 >
  • Üzgünüm ama Bravo da TRye 1.9 motorla gelmeyecek. :(
    Sen iyisi mi maliyeye yaz bunları ÖTV ve yıllık vergi aynı olsun bak nası satıyo. Diğer türlü yılda 50-100 tane araba satmak için kimse prestij falan düşünüp araba getirmez.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Üzgünüm ama Bravo da TRye 1.9 motorla gelmeyecek. :(
    Sen iyisi mi maliyeye yaz bunları ÖTV ve yıllık vergi aynı olsun bak nası satıyo. Diğer türlü yılda 50-100 tane araba satmak için kimse prestij falan düşünüp araba getirmez.

    gerçekten prestij düşünen markalar yılda 4-8 araba satmayı hedefleyip öyle getiriyor.
  • şeytan diyo git toyota ya al birtane yaris 1.4 d4-d fıstık gibi ne park sorunu var ne bişe otoban yazısını gördüğümüzde o tarafa girmeyi veririz olur biter.gerçi yaris te küçümsencek bir şey değil ama neyse konu fiat şimdi.söylemeden edemicem düşünsenize linea nızla ışıklarda duruyosunuz yanınızda bir tane yaris ve sizi geçebilecek kapasitede ne üzücü bir durum yarabbim.bu konu fazla uzadı beyler yeni linea yı test eden arkadaşlar falan oluyor anlatacakları anılar vardır onlarında önünü kesmeyelim diyerek konuyu burda noktalıyorum.olumlu olumsuz görüş ve düşünceleriniz için hepinize teşekkür ederim.tanrı fiat çıları diğer firmaların aşırı beslemeli azgın boğa gibi ortalıkta dolaşan modellerinden korusun...herkeze hayırlı günler dilerim




  • Valla 120lik T-Jet Lineayı kırmızı ışıklarda geçebilecek araç çok az var piyasada.(0-100 9,0 sn) C sınıfında GTI lar vs. hariç yok sayılır. Onlar da çok az sayıda piyasada. 35.800 e bu aracın fullünü alabiliyorsun daha ne?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: L-O-R-D

    şeytan diyo git toyota ya al birtane yaris 1.4 d4-d fıstık gibi ne park sorunu var ne bişe otoban yazısını gördüğümüzde o tarafa girmeyi veririz olur biter.gerçi yaris te küçümsencek bir şey değil ama neyse konu fiat şimdi.söylemeden edemicem düşünsenize linea nızla ışıklarda duruyosunuz yanınızda bir tane yaris ve sizi geçebilecek kapasitede ne üzücü bir durum yarabbim.bu konu fazla uzadı beyler yeni linea yı test eden arkadaşlar falan oluyor anlatacakları anılar vardır onlarında önünü kesmeyelim diyerek konuyu burda noktalıyorum.olumlu olumsuz görüş ve düşünceleriniz için hepinize teşekkür ederim.tanrı fiat çıları diğer firmaların aşırı beslemeli azgın boğa gibi ortalıkta dolaşan modellerinden korusun...herkeze hayırlı günler dilerim

    hayat sadece kırmızı ışıktan ibaret değil.
    bende de vectra 2.5 v6 var. geçebilecek çok az araba var onu.
    ama yeni grande punto ve lineada olan esp yok. gitmek kadar durmak da önemli. vectrada 286mm disk var önde ama araba ağır 42-43mtde duruyor. esp olmadığı için kaygan zeminde savrulma ihtimali çok yüksek.
    yani performansı gözünde çok büyütüyorsun
    bir pirelli atasözü der ki...
    "kontrolsüz güç, güç değildir"




  • quote:

    Orjinalden alıntı: L-O-R-D

    şeytan diyo git toyota ya al birtane yaris 1.4 d4-d fıstık gibi ne park sorunu var ne bişe otoban yazısını gördüğümüzde o tarafa girmeyi veririz olur biter.gerçi yaris te küçümsencek bir şey değil ama neyse konu fiat şimdi.söylemeden edemicem düşünsenize linea nızla ışıklarda duruyosunuz yanınızda bir tane yaris ve sizi geçebilecek kapasitede ne üzücü bir durum yarabbim.bu konu fazla uzadı beyler yeni linea yı test eden arkadaşlar falan oluyor anlatacakları anılar vardır onlarında önünü kesmeyelim diyerek konuyu burda noktalıyorum.olumlu olumsuz görüş ve düşünceleriniz için hepinize teşekkür ederim.tanrı fiat çıları diğer firmaların aşırı beslemeli azgın boğa gibi ortalıkta dolaşan modellerinden korusun...herkeze hayırlı günler dilerim


    Yok yok konuyu noktalama

    Ben de 1.6 16v palio var.

    sen al o yarisi bana pm den ulaş

    arkadaşımda da bravo hgt var istediğin 2.0 toyotayı al gel.

    TANRI FİAT I tanımayanları korusun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sephiroth -- 10 Mayıs 2007; 17:54:43 >




  • Arkadaşlar hepiniz mutlaka biliyorsunuzdur, Fiat Grubu "Ferrari", "Maserati", "Alfa Romeo" gibi markaları da içinde barındıran büyük ve köklü bir otomobil devi. Grubun lokomotif satışlarını kolay ulaşılabilir olması dolayısıyla Fiat markası yapıyor.

    Grubun finanse edilmesi açısından da bu çok doğal. Bir Ferrari'yi Maserati'yi görünce dibimiz düşüyor ve gerçekçi olmak gerekirse çoğumuz için bir hayal bu araçlar. Lüks açısından diğerlerine nazaran Alfa Romeo'lara ne kadar kolay (!) sahip olabileceğimiz de ortada.. Bu adamlar o zaman kime ne satacaklar? Tabiki malzeme kalitesi düşük olan, tatminkar seviyede teknoloji barındıran ekonomik araçlar satacaklar.

    Linea'dan aman aman bişey bekleyen arkadaşlar için söylüyorum. Bence gördüğünüz model bir hayal kırıklığından ziyade Fiat Grubunun mevcut yapısının doğal sonucudur. Yoksa adamların elinde en ilerisi olarak kabul edilen Formula 1 teknolojileri dahi var. Markanın imajına ve ürettiği modellere bir de bu açıdan bakılıp değerlendirme yapılması gerektiği kanısındayım. Uluslararası imajından ziyade ülkemizde üretiliyor olması benim imaj anlayışım için yeterli. Burada istihdam sağlasınlar, ekonomimize katkıda bulunsunlar yeter.

    Opel çok iyi araba üretiyor ama fabrikasını kapatıp 5300 adamı kapı önüne koymayı da biliyor. Tabi kapanmasında rahmetli Ecevit döneminde yaşanan krizlerinin de büyük etkisi oldu vs. bu işin başka bir boyutu..

    Sözün özü Linea'nın da, Grande Punto'nun da ya da başka bir modelinin üretim-kalite standartlarının grubun kendi şartları içinde normal olduğuna, ancak yine de çitalarının biraz daha yükselebileceğine inanıyorum. Hepinize kazasız belasız günler diliyorum.




  • Konu: Linea Klinik Test Araştırması
    Gönderim Zamanı: 14-Nisan-2007 Saat 15:24

    Amaç

    Fiat Linea’nın Türk tüketicisi tarafından nasıl algılandığının, ne derece cazip olduğunun belirlenmesi, buradan hareketle ürün ve lansman stratejisinin oluşturulması için 14-19 Nisan 2006 tarihlerinde İstanbul’da bir klinik test araştırması yapılmıştır. Araştırma kapsamında aşağıdaki unsurlar derinlemesine sorgulanmıştır :

    * Fiat Linea’nın rakiplerine göre nasıl algılandığı,
    * Mevcut rakiplerine göre üstün ve zayıf yönleri,
    * Fiat Linea’ya en çok ilgi duyan tüketici tipi,
    * Modeli beğenme ve beğenmeme nedenleri,
    * Tüketicinin Fiat Linea’yı, hangi rakibine daha yakın gördüğü


    Yöntem ve Örneklem

    * Araştırmada, Fiat Linea ile birlikte 5 otomobil (Fiat Albea, Renault Megane,Honda City, Toyota Corolla,Hyundai Accent) sergilenmiş; potansiyel alıcıların bir anket formu doldurarak bu 6 otomobili değerlendirmeleri istenmiştir.
    * Araştırmada görüşülen kişilerin marka/model sahipliği ve sayıları aşağıdaki gibidir:

    o C Yüksek segmenti: Ford Focus, Honda Civic, Renault Megane, Toyota Corolla, VW Bora sahipleri --> 90 kişi
    o C Orta segmenti: Fiat Albea, Renault Clio Symbol, Hyundai Accent , Honda City sahipleri --> 80 kişi
    * Bunun dışında 4 grup tartışması yapılarak toplam 30 kişinin derinlemesine görüşleri alınmıştır.


    Araştırmanın Önemli Bulguları

    * Bu segmentteki kullanıcıların, marka ve model tercihinde en önemli faktör “aracın güvenlik özellikleri” ve “yakıt tüketimi”dir.
    * Müşteri nezdinde, Fiat Linea’nın direkt rakibi Renault Megane’dır ve Linea “C Yüksek” sınıfı bir araç olarak algılanmıştır.
    * Fiat Linea’nın tasarım açısından en çok, yan ve arka görünüşü beğenilmiştir. Ön görünüşü daha az beğenilmiştir.
    * Potansiyel müşteriler, Fiat Linea’yı kullanan kişileri “yeniliklere düşkün” “statüye önem veren ”, “zengin ”, “dış görünüme önem veren ”, “erkek” ve “başarılı” insanlar olarak tanımlamışlardır.
    * 35 yaş üstü müşteriler, 18-35 yaş grubuna kıyasla daha yüksek oranda kendilerini Fiat Linea’nın kullanıcısı olarak tanımlamışlardır.
    * Fiat Linea’yı tercih etme oranı, “C Yüksek” segmentinde aracı olan evli müşteriler arasında daha yüksektir.




  • arkadaşlar araç harika bindim kullanımı çok güzel jetta gibi bişey çocukluğumuzda konuşan araba kiti
    karaşimşeği seyrederdik aynısı arabayla konuştum
    tabi nasılsın demiyorsun ama radyoyu aç diyon açıyo telefonunu mesaj geliyor okuyor ne kadar saçma değilmi adamlar kadın sesi kullanıyor ve araba konuşuyor yeni fiyatlarada indirim bekliyorum ilk işim bu raçtan alıp filoma eklemek
    kiraya verecem nede olsa belki müşterilerin ne kadar kötü araba kullandığını bana söyler
    aracımı kiraya veriyorum linea diyorki sayın müşterimiz volkan rentacardan bu aracı kiraladınız ve bu volkan beyin aracı lütfen adam gibi kullanın patinaj çekmeyin yavaş ulan hatalı sollama falan diyecek
    çok daha iyi olur bu sistemin acilen kamyon larda kullanılmasını önerecem çünkü kamyoncular uyumaz yollarda rahat giderler kadınla konuşurlar karılarını aldatmazlar falan
    birde ne aklıma geldi bu forumlarda hep kişiler bir şeyler yazıyor bunlarda hiçmi kafa yok diyordum zamanlarını boşa harcıyolar falan ama bende aynını yaptım içinden geliyormuşl insanın volkan rentacar deyin ben burdayım
    volkan rentacar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gurcan007

    turkish delight. işte lineanın yabancı sitelerdeki tanıtımı. insan hakikaten duygulanıyor.
    http://www.channel4.com/4car/index.html


    link için sagol. ozellikle suspansiyonlar cok ovulmuş ve suspansiyonları kotu yol kosullarına gore ayarlanmış olmasını takdir etmişler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gurcan007

    turkish delight. işte lineanın yabancı sitelerdeki tanıtımı. insan hakikaten duygulanıyor.
    http://www.channel4.com/4car/index.html

    İngilizcesi olanlar mutlaka okusun ve arabaya yapılan övgüleri görsün. Hem de Fiat'ın yaptığı büyük arabalara şüpheyle yaklaşan İngilizler tarafından. Süspansiyonuna yapılan övgüler muhteşem. "Sportif olucam derken unutulmaya başlayan yumuşaklık geri dönmüş, hem de yığılmadan, yol tutuştan taviz vermeden" denmiş. Almanya'da bu arabanın satılacak olması ama İngiltere'de satılmamasına hayıflanmışlar (sedan pazarı orada orta sınıfta çok dar). Selamlar




  • Arkadaşlar bügün linea dizel dynamic versiyonu test etme imkanımız oldu.Bursa birmot bayine ilgilerinden dolayı çok teşekkür etmek isterim.Bu sınıf bir araba almayı düşündüğümden ford focus tdci, honda civic, renault megane , hyundai era, vw golf tsi gibi araçları test ettim.Ford tam bir hayal kırıklığı idi, motor car car çok gürültü yapıyor, ön kapı tıkırdıyor, arkada ise gacırtılar geliyordu, içiyle performansı ile tam bir bunalım araba idi.110 hp'si getz dizeli geçmeye yetmedi..Era performansı güzeldi fakat iç mekan kalitesi, amortisör ve direksiyon sistem sorunundan dolayı(şu an halletmişler ama..) soğumama neden oldu.Honda büyük performanslı iç mekan kaliteli bir araba.Ama sürüş özelikleri sıradan gibi geldi.Corolla d4d motor ses ve vibrasyonu en az araba, sürüş pozusyonu ise gayet güzel ama fiyatı pek makul değildi.Konfor olarak en mükemmeli renault megane.. sesiz , tıkırtısız yürüyen takım çok iyi, aferin adamlara.fakat fiyatı biraz fazla geldi.Kulandığım arabaların en mükemmeli araba değerlendirme kriterlerimi değiştiren golf tsi oldu..İç mekan kalitesi dışında özellikle performansı ile mükemmell muhteşem bir araba..çok zevkli içinde vakit nasıl geçiyor anlamıyorsunuz..Gelelim linea'ya..sadece Türkiyede üretilmesi nedeni ile gurur verici.Dış tasarım çok hoş, göze batan bir bölümü yok.İç mekan alman arabaları gibi tok, yekpare görünüyor.Oturuş pozisyonu güzel fakat minderler biraz daha sert olabilirmiş.Makyaj aynaları açıldığında sizi göstermiyor biraz yana eğilmeniz gerekiyor, torpido gözü küçük ve işıklandırma yok sanırım.Bagaj kapağında tutamaç yok kapak çamurlu olduğunda kapaması zor olabilir.Motor sesi ford focusun yarısı kadar , toyotadan biraz fazla geliyor fakat asla rahatsız etmiyor.Sinirli bir motor ve seside diğer dizellere göre daha iyi (italyan olduğu belli) performans normal kullanım için yeterli.Amörtisör ve yol tutuş baya güzel, yanlız virajlarda biraz yatıyor.İçi geniş ferah ve konforlu, donanım/fiyat avantajı çok iyi..Türkler gerçekten güzel araba yapmışlar gurur duydum valla..Sonuç olarak linea almaya karar verdim..Bizim insanımıza yarasın..Çok saol tofaş..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: targocid

    Arkadaşlar bügün linea dizel dynamic versiyonu test etme imkanımız oldu.Bursa birmot bayine ilgilerinden dolayı çok teşekkür etmek isterim.Bu sınıf bir araba almayı düşündüğümden ford focus tdci, honda civic, renault megane , hyundai era, vw golf tsi gibi araçları test ettim.Ford tam bir hayal kırıklığı idi, motor car car çok gürültü yapıyor, ön kapı tıkırdıyor, arkada ise gacırtılar geliyordu, içiyle performansı ile tam bir bunalım araba idi.110 hp'si getz dizeli geçmeye yetmedi..Era performansı güzeldi fakat iç mekan kalitesi, amortisör ve direksiyon sistem sorunundan dolayı(şu an halletmişler ama..) soğumama neden oldu.Honda büyük performanslı iç mekan kaliteli bir araba.Ama sürüş özelikleri sıradan gibi geldi.Corolla d4d motor ses ve vibrasyonu en az araba, sürüş pozusyonu ise gayet güzel ama fiyatı pek makul değildi.Konfor olarak en mükemmeli renault megane.. sesiz , tıkırtısız yürüyen takım çok iyi, aferin adamlara.fakat fiyatı biraz fazla geldi.Kulandığım arabaların en mükemmeli araba değerlendirme kriterlerimi değiştiren golf tsi oldu..İç mekan kalitesi dışında özellikle performansı ile mükemmell muhteşem bir araba..çok zevkli içinde vakit nasıl geçiyor anlamıyorsunuz..Gelelim linea'ya..sadece Türkiyede üretilmesi nedeni ile gurur verici.Dış tasarım çok hoş, göze batan bir bölümü yok.İç mekan alman arabaları gibi tok, yekpare görünüyor.Oturuş pozisyonu güzel fakat minderler biraz daha sert olabilirmiş.Makyaj aynaları açıldığında sizi göstermiyor biraz yana eğilmeniz gerekiyor, torpido gözü küçük ve işıklandırma yok sanırım.Bagaj kapağında tutamaç yok kapak çamurlu olduğunda kapaması zor olabilir.Motor sesi ford focusun yarısı kadar , toyotadan biraz fazla geliyor fakat asla rahatsız etmiyor.Sinirli bir motor ve seside diğer dizellere göre daha iyi (italyan olduğu belli) performans normal kullanım için yeterli.Amörtisör ve yol tutuş baya güzel, yanlız virajlarda biraz yatıyor.İçi geniş ferah ve konforlu, donanım/fiyat avantajı çok iyi..Türkler gerçekten güzel araba yapmışlar gurur duydum valla..Sonuç olarak linea almaya karar verdim..Bizim insanımıza yarasın..Çok saol tofaş..


    yorumların için teşekkürler..
    Hayırlı olsun . kazasız,belasız mutlu günlerde kullanman dileğiyle....




  • Naçizane görüşüm:

    Dışı gerçekten güzel olmuş lineanın.
    Lakin içi grande puntonun hemen hemen aynısı.
    Grande punto kendi sınıfı için güzel bir iç yapıya sahip.
    Ancak linea bir üst sınıf, dolayısıyla plastik kaltesi astra, focus, megana vs ile boy ölçüşebilir olmalıydı.
    Gördüğüm kadarıyla fiyatı oldukça makul.
    1,4 120 hp ve 1,3 dizel 90 hp kullanıcısını pek üzmeyecektir.
    Özellikle 120 hp benzinli üzmeyi bırakın, çok memnun eder. Özellikle torku süper.
    Tüketimi ve bakım maliyetleri de uygun olursa süper olur...
    Yol tutuşu iyiyse, ve gürültü düzeyi makulsa, bu fiyata alınabilecek en mantıklı araçlardan birisi olacaktır.
    Tamam içi daha kaliteli olabilirdi, koltukları daha güzel ve rahat olablirdi ama, beğenmedim dediysem de rezalet değiller.
    Sadece daha iyi olabilirdi.
    Neyse... Yalnızca Türküye'de üretilecek olması ve genel olarak bakıldığında kesinlikle kötü olmadığını düşündüğüm lineanın
    en büyük güzelliği, fiyatlarını uçurmuş olan diğer markaların aklını başına getirecek olması...
    Hadi bakalım 37000 TYL'ye tam dolu linea varken, 46000 YTL'ye auris, focus megan vb satsınlar da görelim bakalım...
    Fiat da sonunda imajını iyice düzeltecek bir adım attı bence...

    arz ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 10 Mayıs 2007; 22:19:19 >




  • 
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.