Şimdi Ara

M. Külünk; UBER, Kamu düzeni ve iç güvenlik için tehdittir.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
0
Favori
5.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
78 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • https://mobile.twitter.com/mkulunk/status/966779678647312387

    UBER, Kamu düzeni ve iç güvenlik için tehdittir. Yasa tanımaz bir küresel organizasyonla karşı karşıyayız. Yargıyı bu konuda göreve davet ediyorum.

    #######
    Vatandaşa eziyet etmek zorunluluktur diye bir yasa var heralde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackGhost12 -- 23 Şubat 2018; 8:5:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • “Kamu güvenliğini tehdit eden(!)” uberde sürücünün adı belli, ücret önceden belli, kaldı ki senin adın da belli. Şöförler genelde kibar ve kurallara uyuyor.

    Hangi şöförün kullandığı belli olmayan, berbat muamele gördüğümüz, bedelin fazlasını alıp hizmetini alamadığımız, milletin karısına kızına sarkıntılık yapan, hiçbir trafik kuralına uymayan taksiciler kamu güvenliğini tehdit etmiyor demek ki.
    Kimse kusura bakmasin. Bu parti marti olayi degil.



    Büyük rant dönüyor ne yapsınlar! Şurda 10 yıl sonra hala bu kafada giderse taksiler, teknolojiyi benimseyen bireyler bitirecek alayını. Uber’in gözünü seveyim. Taksiye binip dolandırılmayan, sorun yaşamayan bir Allahın kulu yoktur!



    Uber kullanmaya devam!
  • Şuna güzelce biz paranın ve rantın partisiyiz , halkın güvenliği ve konforu zerre umrumuzda değil desene sen.
  • Uber 'in nesi tehdit len
  • Bu adamlar çatır çatır vergisini vermiyor mu? Veriyorsa sorun seçmen(taksici camiasını) kaybetme korkusu mu? Ne zman halkın yanında oldu ki AKAPE...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onların derdi bu işte, Uber vergi vermiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kamu düzeni taksicilerin vatandaşı kazıklaması ile mi sağlanır?
    Memurlar ve AKPliler Uber kullanmasın o zaman.
    Külünk ciddiye alınacak biri değil, geçenlerde de Erdoğan'ı gazi ilan etmişti.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanki taksi plakası sıradan vatandaşlarda var. Sanatçı takımı zamanında toplamış 5-10 tane. Gelirleri düşünce bu bakana rica etmişlerdir.
  • İstediğiniz yere bakkal açabiliyorsunuz, çünkü liberal ekonomi işliyor.
    İstediğiniz yere fırın açabiliyorsunuz, çünkü liberal ekonomi işliyor.
    İstediğiniz yere lokanta açabiliyorsunuz, çünkü liberal ekonomi işliyor.

    Ama istediğiniz anda otomobilinizi taksiye çeviremiyorsunuz, çünkü rant var.

    İstanbul'da tüm taksi plakaları 3-5 tane mafya galericiden çıkıyor. Bu galericiler, plaka sahibi olan daha büyük mafyaların ya da para babalarının işlerini yürütmekteler. Öyle ki, bundan birkaç sene önce İstanbul'da bir taksinin aylık kirası 8 bin liranın üzerindeydi. Bunun yanı sıra bahsettiğim galericiler taksi plakasını tek kiralamak yerine, en ucuzundan Fiat marka bir otomobil alıp, plakayı takıp aracı da 100.000 TL'ye taksiye talip olan kişiye satıyorlar.

    Devletin plaka sınırlaması nedeniyle, ortada öyle büyük bir rant dönüyor ki, taksicilik dünyanın en karlı işi durumuna geliyor.

    Şöyle ki, taksi plakasının sahibi en az 8 bin lira kira alıyor ve taksinin hiçbir masrafına karışmıyor.
    Taksiyi kiraya veren galerici, başta bir komisyon koyuyor ve zaten 3 kuruş edecek arabayı da taksi plakasını kiralayan adama Mercedes parasına satıyor.
    Taksi plakasını kiralayıp para kazanmak isteyen adam, tüm bu masrafları çıkarmanın yanı sıra, bu kadar zor bir mesleğin karşılığı olarak, kazanabildiği kadar çok para kazanmak istiyor.
    Çok para kazanmak isteyen kiracı, gündüzleri taksiyi kendi kullanıp geceleri ise, olabilecek en düşük maliyetli ve en yüksek getirili şoföre taksiyi emanet ediyor.

    Ortada her ay kazanılan (masraflar dahil) 40-50 bin lira para var. Bu para tek bir otomobilin sırtından kazanılıyor ve garantili iş.

    Bu durumun suçlusu AKP değil, ki bunu da not etmek gerekiyor. Bu düzen uzun zamandan beri bu şekilde işliyor ve vatandaşın mağduriyeti hiçkimsenin umrunda değil.

    Bir diğer konu ise, havaalanı taksileri;

    Havaalanı taksileri, yukarıdaki masraflara ek olarak en yüksek durak kirasını ödemek zorundalar.
    Bu da yetmezmiş gibi, mafyanın belirlediği "Değnekçi" olarak tabir edilen kişinin haracını vermek zorundalar.
    Havaalanı polisini de bir şekilde kızdırmamak zorundalar.

    Yani, havaalanındaki maliyetler dışarıdakilerden çok daha yüksektir. Bunun sonucunda, tüm bu maliyetler doğrudan vatandaşın sırtına binmektedir.

    Özetle, bahsettiğimiz oluşum tam bir mafya-rant-yasadışı çalışma oluşumudur ve buna gücü yetebilecek tek iktidar AKP iken, nedense ses çıkarmamayı tercih ediyor. Oysa ki, AKP İstanbul'da taksi işini (kendi içindeki akbabalara da engel olup) düzene soksa, önümüzdeki seçimde İstanbul'u silip süpürür. Çünkü İstanbul'da en büyük sorun ulaşım sorunudur.




  • Almanya'da taksi plakası yok, taksi ehliyeti var. Alması kolay değil, kaybetmemek için düzgün kullanıyorlar. İstediği arabayı belli kurallara uyarak taksi olarak kullanıyor. Rant yok. Londra için taksi ehliyeti almak çok daha zor mesela. Ama plaka üzerinden rant ülkemize özgü. Sonunda buraya Rant Cumhuriyeti diyecekler tarih kitaplarında...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sen vergi toplamayi bilmiyorsan millet ne yapsin.

    Avustralyada uber soforleri taksici gibi akredite olmak zorundalar ve is sahibi gibi vergi numarasi vs kayit oluyorlar vergilerini de oduyorlar bu isi meslek olarak yapan Turk arkadaslarim var universite mezunu adam ayda $3000-4000 para kazaniyo bir de uber'i yaptigi arabasini da krediyle aldi onu oduyor.

    Turkiye'de uber'ciden vergi almak yerine hemen yasak konuluyor. Su YASAK muhabettini unutun kardesim artik 2018'e geldik. Hem serbest ekonomi rekabet vs hem de ona buna yasak. insanlar para verip aldigi arabayi istedigi ticari amacla kullanir bunun yasal duzenlemesini vergi durumlarini yapmak meclisin o vergiyi denetimi yapmak da devletin gorevidir vatandasa yasaklar koyup vatandasi hizaya sokmak degil.
  • insanlar neden UBER'i tercih ediyor ve bunun diğer illere de yayılmasını istiyor. sebebi maliyet. taksileri de bu paralara çalışır hale getir.eğitime yaptığın yap boz düzenlemeler gibi. yeni taksi plakalarını sen kirala.mafyaya peşkeş çekme. rengini siyah beyaz yap Uber gibi hizmet geliştir. esas tehdit vatandaşın bütçesine zarar taksiciler. toplu taşımada rezalet. Ankara'da dolmuşçu ilk duraklardaki yolcuyu cukkalar daha ilerideki evlerin yolcularını almaz. hepsi peş peşe çıkar. işin olur 20 dk araç beklersin.suriyelilerde ayrı bir yoğunluk oluşturuyor. neyse umarım Ankara'ya da Uber gelir
  • Hahaha ulan ne adamlar ya. Ne oldu taksiciler toptan size oy vermeyiz mi dedi?
  • Plaka rantı mafyalar panik yapıyor

    Umarım Über büyür de taksi plaka fiyatları yerin dibine girsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uber üstünden bile prim yapıyorlar yok küresel organizasyon da bilmem ne, yakında uber in ip lerini yasaklarlar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • vergi ödemeyenler, rüşvet verenler için de umarım benzer açıklamalar yapılır.
  • ankara taksi şoförlerinin %80 i hapçı, at hırsızı, hapishane kaçkını hırt tipler...arabalar leş ve hurda...uber iyi olabilir ama bu sefer de bu tipler uberci olur...kanı bozuk insan aleminde ne kuralı koyarsanız koyun nafile...
  • tavakspor kullanıcısına yanıt
    düzgün adam seçerlerse bişi olmaz uber en dandik arabası siyah Fi$€Q mercedes (ticari olmayan)
  • Kendileri her yere özel araç ve özel şoförle gittiği için, bol keseden atmaları gayet normal.
  • Böyle vekiller daha büyük tehdit. Anlaşılan Taksici lobisinin başı büyük dertte, Bi Metin abi bulmuşlar.
  • uber ve korsanı her türlü sarı taksiye tercih ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.