Şimdi Ara

Lustral etkileşimleri (hekim olan var mı aranızda?)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
20.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
1 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Yaklaşık 2 aydır Lustral adlı bir antidepresan kullanıyorum. Bu beni ilk başlarda çok halsiz ve rahatsız yaptı, sonradan geçti ancak bahar yorgunluğu gelince bu etki geri döndü. Ben bunu engellemek için vitamin almayı düşünüyorum.

    Lustral'in etkileşimlerine baktım ve plazmadaki proteinlere bağlanan diğer ilaçlar da etkileşimlere dahil edilmiş. Vitaminlerin enzimlere bağlandığını biliyoruz (kofaktör); acaba aynı proteine, serotonin yıkım enzimlerini bloke eden madde yerine vitamin bağlanabilir mi? Etkisini azaltır mı onun? Hekim iseniz soru saçma gelebilir ama aklıma takıldı.



    _____________________________
    test 1
    test 2
    test 3
    test 4
    test 5
  • Ilaci sana yazan hekime danissan bunu nasil olur?
    _____________________________
  • Tekrar gitmek istemiyorum buradan halledilebilecek bir mesele. Zira teşhis gerektiren bir durum yok, sadece kimya bilgisi var.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    _____________________________
    test 1
    test 2
    test 3
    test 4
    test 5
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Citizen

    Tekrar gitmek istemiyorum buradan halledilebilecek bir mesele. Zira teşhis gerektiren bir durum yok, sadece kimya bilgisi var.


    Yanlış anlamayın ama siz tabir-i caizse "ayva"yı yemişsiniz. 2 ay sonra lustral sizi kesmez prozac ile devam edersiniz.

    Nacizane tavsiyem anti-depresan kullanmayı bırakın
    _____________________________
  • Estağfurullah dostum yanlış anlamıyorum da, hayırdır bunu nereden anladınız.

    Dünyada milyonlarca insanın kullandığı bir ilaç bu ve milyonlarca tip insan var. Ben burada spesifik özelliklerimi belirtmedim, bunu diyebiliyor olduğunuza göre bu ayvayı yeme ortak özelliğine diğer milyonlarca kişiyi de katıyor olmalısınız. O halde rahatlıkla diyebilirim ki bunun tartışma yeri burası değil. Antidepresanlar hakkında başlık açmanız daha doğru olurdu.

    Antidepresanı en az birkaç ay kullanmayı düşünüyorum bu arada, iyi gelse de gelmese de kendimle biri ilgileniyormuş gibi hissediyorum. Bu en iyi özelliği, plasebo etkisi yani bir nevi.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    _____________________________
    test 1
    test 2
    test 3
    test 4
    test 5
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Citizen

    Estağfurullah dostum yanlış anlamıyorum da, hayırdır bunu nereden anladınız.

    Dünyada milyonlarca insanın kullandığı bir ilaç bu ve milyonlarca tip insan var. Ben burada spesifik özelliklerimi belirtmedim, bunu diyebiliyor olduğunuza göre bu ayvayı yeme ortak özelliğine diğer milyonlarca kişiyi de katıyor olmalısınız. O halde rahatlıkla diyebilirim ki bunun tartışma yeri burası değil. Antidepresanlar hakkında başlık açmanız daha doğru olurdu.

    Antidepresanı en az birkaç ay kullanmayı düşünüyorum bu arada, iyi gelse de gelmese de kendimle biri ilgileniyormuş gibi hissediyorum.



    En basit olarakhttp://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/8617789.asp?yazarid=12&gid=61&sz=38017

    Milyonlarca kişiden bazıları..
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Citizen

    Tekrar gitmek istemiyorum buradan halledilebilecek bir mesele. Zira teşhis gerektiren bir durum yok, sadece kimya bilgisi var.


    Eczacı birinede sorabilirsin. Ama sana şöyle bir örnek veriyim; kasımdan beri kullanıyorum (150mg), geçen gün bir rahatsızlık geçirdim mideden, hastanede serum verildi ve seruma bol miktarda vitaminde eklendi. Doktorlar lustral kullandığımı biliyorlardı. Yani negatif yönlü yada dikkate alınacak kadar çok bir etkileşim olsa vermezlerdi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ramonJC

    Yanlış anlamayın ama siz tabir-i caizse "ayva"yı yemişsiniz. 2 ay sonra lustral sizi kesmez prozac ile devam edersiniz.

    Nacizane tavsiyem anti-depresan kullanmayı bırakın


    Dimi cart diye bıraksın aniden, ondan sonra "anti depresan intihar ettiriyor", "daha kötü yapıyor" vs.. Bir hastalığın iyileşmesi için doktor tarafından verilen ilacı siz nasıl oluyorda nacizanede fikrinizde olsa "bırakın" diyebiliyorsunuz? Anti depresan'ın ne olduğunu biliyormusunuz? Anti depresan bir ilaçtır. Ben günde 1,5 tane special alıyorum, başka bir arkadaşım 2 senedir 200mg llustal + Xmg anafranil alıyor, ayvayı falan yemedi. Tam tersi anti depresan vucuda zarar vermez, bazı açılardan koruyucu etkiler bile gösterebilir.
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Lustral kullanan var mı ?
    2 ay önce açıldı
    Aranızda doktor var mı?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen


    Dimi cart diye bıraksın aniden, ondan sonra "anti depresan intihar ettiriyor", "daha kötü yapıyor" vs.. Bir hastalığın iyileşmesi için doktor tarafından verilen ilacı siz nasıl oluyorda nacizanede fikrinizde olsa "bırakın" diyebiliyorsunuz? Anti depresan'ın ne olduğunu biliyormusunuz? Anti depresan bir ilaçtır. Ben günde 1,5 tane special alıyorum, başka bir arkadaşım 2 senedir 200mg llustal + Xmg anafranil alıyor, ayvayı falan yemedi. Tam tersi anti depresan vucuda zarar vermez, bazı açılardan koruyucu etkiler bile gösterebilir.



    Antidepresan kullanmalı mı kullanmamalı mı


    Acayip mutluyum, yine sizinle birlikte bir konu yapıyoruz. Üstelik, hemen hemen herkesin bizzat yaşadığı ya da çevresinde tanık olduğu bir meseleyi ele alıyoruz.

    Ortada hiç kimse tarafından itiraz edilemeyecek bir gerçek var, o da şu: Hayatın yükü ağırlaştı. Her kesimden, her yaştan, her sınıftan, her cinsten insan için bu böyle. Sorunlar arttı, bu tartışmasız. Ama bu sorunlara nasıl çözüm bulunacak, daha yerleşmiş değil. Bana gelen maillerden anlıyorum ki, antidepresan alınmasını destekleyenler çoğunlukta. Yüzde 40 karşı gibi ama yüzde 60 destekliyor. Ne var ki sorunları yüzünden antidepresan alıp kullanan ve bir süre sonra bırakanların şikayetleri de canhıraş ve çok içten. Bazen bana kızıyorsunuz kendi fikrini söylemiyorsun diye, söyleyeyim, ben kafadan karşıyım. Daha doğrusu abuk sabuk şeyler için antidepresan alınmasına karşıyım. Ama "Ben faydasını gördüm" diyene de, "Hayır sen bir şey görmedin!" nasıl denilebilir, onu da bilemiyorum. Sizin gibi benim de kafam karışık yani. Bu hafta uzman görüşleri bekliyorum. Haftaya daha bilimsel bir açıdan gireriz konuya...

    KARŞI ÇIKANLAR

    SORUNLARI ERTELEMEKTEN BAŞKA BİR İŞE YARAMIYOR

    37 yaşındayım. 31 yaşında evlendim, 33 yaşında da bebeğim oldu. Ne olduysa bundan sonra oldu. Doğum sonrası depresyonu mu dersiniz, sorumlulukların ağır gelmesi mi bilemiyorum artık ama anormal bir agresiflik. Her şeye, herkese, özellikle de kocama karşı müthiş bir sinirli olma hali. Buna o zamanlar minicik olan bebeğim de dahil. Kızım, iki yaşına geldiğinde ne oldu dersiniz? Yeniden hamile kaldığımı öğrendim. Hayatım iyice kaydı. Bebeği aldırdım. Her şeyin üstüne bir de suçluluk duygusu eklendi. Sonuç olarak, bir psikiyatra gitmeye karar verdim. Beni 15 dakika kadar dinledi. O 15 dakika boyunca da sürekli ağladım zaten. Hemen bir antidepresan yazdı. "En az 6 ay kullanacaksınız!" dedi. İlacı kullanmaya başlar başlamaz, içi tamamen boşalmış bir çuval gibi oldum. Hiçbir şeye sinirlenmiyor, hiçbir şeyden zevk almıyordum. Dünya bile umurumda değildi. Ağlamalarım kesilmişti. Bir robot gibi, yapmam gereken şeyleri yapıyor ve hiçbir şeye tepki vermiyordum. Hiçbir zaman zayıf değildim, ancak antidepresanla beraber 9 kilo daha eklendi. 5 ayın sonunda "Yeter!" dedim, bıraktım. Çünkü şunun farkına vardım: İlaç, sorunları ertelemekten başka bir şeye yaramıyor. Şimdi mi? Hálá agresifim, gerginim, bir sürü sorunum var ama bunu kabullendim, bunun adının "büyümek" olduğunu idrak ettim. Şimdi herhangi bir ilaç almadan, sinirlerimi dengelemeyi ve kilo vermeyi öğrenmeye çalışıyorum. Bakalım. (Aylin A.)

    AŞKA İHTİYACIM VAR AŞKA!

    Yolda yürüyen her iki kişiden biri AKP’ye oy vermiş ya, aynı hesap, neredeyse yolda yürüyen iki kişiden biri antidepresan kullanıyor. Şeker gibi dağıtılıyor maşallah. Örneğin bana, "travma sonrası stres" teşhisi konuldu, babamı kaybettikten sonra bir türlü toparlanamadım. Önce "İnsomin" isimli hafif bir ilaçla başladım, sonra "Lustral" verdiler. Normal boy ve kiloda olmama rağmen müthiş iştahımı açtı, 2 ayda 5 kilo aldım. Yine doktora gittim, bu sefer "Prozac" verdi. Allah’tan artık hiçbirini kullanmıyorum. 30 yaşında, kentli, iyi eğitimli, sosyal ama yalnız yaşayan her genç kadın gibi, benim ilaca değil aşka ihtiyacım var. Bana en iyi gelecek ilaç bence o! (Gökçe Y.)

    SORUNA NEDEN OLAN SEBEPLERİ

    ORTAYA ÇIKARMAK YERİNE İLAÇ YOLUNA GİTMEK NİYE

    16 yaşındaki çocuğumun sorunları ve bunun sonunda oluşan bir tiki yüzünden bir sürü doktora gittik. Hem psikolog hem psikiyatrist. Bir çoğu, bu soruna neden olan sebepleri ortaya çıkarıp, çözüm yolunu hastaya buldurmaya çalışan bir yol izlemek yerine, ilacı tercih etti. Tabii ki işe yaramadı. "Lustral", "Prozac", "Anafranil" gibi ilaçlar kullandık. "Şimdiki ilaçlar harika, yan etkileri yok" deniyor. Ben bu ilaçların masum olduklarına filan inanmıyorum. Doktorlar uzun süreli kullanımda yararlarının ortaya çıkacağını, anksiyete ve kaygıya iyi geldiklerini söylüyorlar. Sonuçta yıllarca bu ilaçları kullanmaya mecbur kalıyorsunuz. Bence ilaç firmalarının doktorlarla işbirliğinden kaynaklanıyor bu kadar yaygın ilaç kullanımı. Sizi para makinesi gibi görüp, paranızı almaktan başka bir şey düşünmüyorlar. Oğlum bile "Ben bir daha doktora filan gitmem" dedi, "Bunlar bana bir şey sormuyor ki, ha bire ilaç yazıyorlar..." (Fatoş K.)

    UYUŞARAK YAŞAMAK YAŞAMAK MIDIR?
    Etrafım, antidepresan bağımlılarıyla dolu. Uzun zaman kullanmış biri olarak, bağırarak, haykırarak antidepresanlara karşı olduğumu söylemek istiyorum. Birkaç gün içmeyi unutunca, fiziksel bir değişim yaşamaya başlıyorsun. Olumsuz etkileri, olumlu etkilerinden fazla. Doktorumun "Asla bırakma!" diyeceğini bildiğim için, ona sormadan, yavaş yavaş azaltarak, bıraktım. Hayatımdaki en büyük başarılarımdan biridir. Yaklaşık 3 sene oldu ve her geçen yıl, duygularımla yüzleşebilmenin mutluluğunu yaşıyorum. Antidepresanlarda 2 durum var: Ya ani psikolojik bir etki yaratıyor ya da yüksek dozlu bir uyuşturucu. Uyuşarak, duygularından ayrılarak yaşamak, yaşamak mıdır? Ben önlerine gelen herkese antidepresan öneren doktorların da hatalı olduğunu düşünüyorum. İlaç endüstrisine hizmetten başka bir şey değil. (Sezin K.)

    AŞK ACISINA LUSTRAL

    Lustral’ı ben de kullandım. Ağır bir aşk acısı yaşıyordum, doktorum verdi. Ancak devam etmedim çünkü aptallaştım, ben ben olmaktan çıktım. O arada şunu öğrendim: "Lustral", her yaştan erkek tarafından cinsel ilişkide, geç boşalmayı sağlamak için kullanılıyor, hatta tıpçılar yakın arkadaşlarına tavsiye ediyor. Lustral-Viagra karışımı da mevcut. Belki biliyorsunuzdur ben yine de yazmak istedim. (Erdem N.)
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ramonJC

    ...Bazen bana kızıyorsunuz kendi fikrini söylemiyorsun diye, söyleyeyim, ben kafadan karşıyım. Daha doğrusu abuk sabuk şeyler için antidepresan alınmasına karşıyım. Ama "Ben faydasını gördüm" diyene de, "Hayır sen bir şey görmedin!" nasıl denilebilir, onu da bilemiyorum. Sizin gibi benim de kafam karışık yani. Bu hafta uzman görüşleri bekliyorum. Haftaya daha bilimsel bir açıdan gireriz konuya...



    Sevgili arkadaşım, eğer tedavide gereksizse, baştan sağmak için, en ufak şeyde bile veriliyorsa evet haklısın. Ama eğer psikolojik rahatsızlıkların fiziksel yansıması yada psikolojik rahatsızlıkların fiziksel nedeni olan beyin kimyasının değiştirilmesi gerekiyorsa, ilaç dışında bir alternatif yok. Erken tanılarda terapi ile sorun çözülebiliyor ama günümüzde sorunlar o kadar fazla ki, psikiyatristler terapi, konuşma yapmıyorlar, "şikayetiniz nedir", "tanı şu", "şunu şu kadar kullan" diyorlar. Bilim geliştikçe bu psikolojik rahatsızlıkların çoğunun aslında fiziksel nedenlere yada sonuçlara sebep olduğunu gösteriyor. Anti depresanın amacıda bu. Ayrıca en önemlisi büyük bir çoğunluk anti depresanları sakinleştiri ilaçlar olarak görüyorlar, hayır alakası yok. Sakinleştirici yada sorunları tedavi etmekten ziyade kafayı güzelleştirip erteleyen ilaçlar farklı sınıf ilaçlar ve bunlara çoğu doktor, özellikle uzun süre kullanılması konusunda karşı. "İyi" doktorların çoğu bunları hiç yazmaz. Ben şikayetim için gittiğimde anti depresan tedavi etkisini gösterene kadar xanax istemiştim ve yazmadı. Yani Xanax kullanmak, çekilmesi gereken ağrıyan dişi çekmek yerine, sürekli ağrı kesici almak gibi birşey. Yada daha güzel örnek; heyecandan dolayı iş görüşmesi yapamayan birinin alkol alıp işe gitmesinden pek farkı yoktur. Geçicidir, insanı değiştirir, sersemletir ve bunlardan dolayı bağımlılık yapar. Sizin için söylemiyorum ama çoğu insan anti depresanları bu ilaçlarla, anksiyetik vs. ile aynı kefeye koyduğu için kendince haklı olarak karşı çıkıyor.
    _____________________________




  • @citizen
    anti depresanlar her şartta doktor kontrolünde kullanılmalıdır, burda ilacın tek bir etkisini düşünmek yeterli olmayabilir en iyisi doktora sormak,sonucta her ilaç vücuda alınan bir nevi zehirdir.
    _____________________________
    Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı, sahip olduğu, sahip olduğunu sandığı.
    A. Karr

    Vizyon500k
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.