Şimdi Ara

<<<<Yeni Renault Fluence Ze alacaklar alanlarlar kulübü>>> (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
678
Cevap
25
Favori
124.286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 38.000TL isteyenbirisi var görüşmeyi düşünüyorum , önce pil kirası kalktımı ona sorucam. Diyelimki 10 yıl sonra piller bitti maliyeti nedirki acaba komple pillerin.
    Vede hala tavsiye edermisiniz. ben günde 15km yapıyorum
  • hocam güzel soru sormuşun da 10 sene sonra kim öle kim kala :) satıştaki arabalara baktım da bitane izmirde var 26.500 diyor imkanın varsa al istanbula getir. 38 bin fiyatla arası baya var. o fiyata alıp getirebilirsen almaya değer bence. istanbulda son çıkan ilanlara baktım ben hep 35 binden başlıyordu artık sana kalmış. günde 15 km gidiyosan motor al diycem komik olacak :) ama fluence le işini rahat görürsün ...
    pil kirası kalktımı diye sormuşsun evet haklısın . benim pil kirası devam ediyordu 2 ay öncesine kadar hatta yaptğım anlaşma gereği3 sene daha devam edecekti ama yogun ısrarlarıma dayanamılaar benimkini kaldırmışlar. acaba bütün arabalarınkimi kalktı yada sen alsan iptal ederlermi bilmiyorum. eger alacagın kişi anlaşmasını 1 sene olarak yapmışsa ki büyük ihtimal öyledir . çoktan kalkmıştır. kesin anlamak için arabanın şase numarasını ögrenip orf kiralamayı telefonla arayıp soylersen numaradan bakıyorlar. kalkmamışsa orf kiralamaya durumu sor bence . evet seninkinide kaldırırız felan derse alabilirsin.

    benim asıl merak ettiğim menzil uzayacakmı uzarsa ne olacak maliyet çıkacakmı. yeniden pil kirası çıkarmı belli değil. belki daha ucuza daha uzun menzilli bi araç çıkar o zaman pişman olma olasılıgı var ama ne zaman çıkacak nasıl olacak. toyotanoın bile 100 binden başlıyor ki toyotanın yeni modeli 400 km gidiyor 2.5 saat şarjla fiyatına bakılmıyor bile 210 bin tl. şimdi bu fluence atıyorum 350 km ye felan çıktı degeri en az 80 -90 bin eder. yatırım için iyi bence

    kendi adıma söyleyeyim sırf şehir içi kullanım bile olsa ben araba pert kadar kullanırım bu arabayı 8 saat şarj etme süresi olmasına ragmen yani. kullanmasam kardeşime veririm oda işe gidip geliyor o kadar.

    yardımcı oldummu olamadımı bilmiyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antilogaritma -- 13 Ocak 2016; 11:38:45 >




  • Hala bulunuyor sahibinden.com'da. Bu aralar giderek de fiyatları artmaya başladı :)
  • Fluence Z.E.'yi yaklaşık 7 aydır kullanıyorum. 7 ay içinde geneli şehir içinde (Salihli/Manisa) 10.000 km yol yaptım. Aracı alırken "Batarya Kirasından Muaf" olan araçlardan olmasına dikkat ettim, şansıma üst donanım paketli Dynamique versiyonunda bir araç buldum. Ortalama bir şarjla şehir içinde 100 km, şehir dışında 150 km yol yapıyorum. Çok atak ve keyifli bir araç. Motorlu taşıtlar vergisi yok, batarya kirası yok, 10 yıl Renault'un Batarya Garantisi var (Batarya performansı %75'in altına inerse ücretsiz değişim taahhüdü var), 30.000 km/yıl servis ücreti 250 tl, bu araç için özel geliştirilen Goodyear lastik takımı 600 tl... Gece şarj edecek şekilde evimde sistem kurdum, maksimum 18 kW yükleme yapılabilen bataryayı (4 kW sistem kullanımına ayrıldığından kullanılamıyor) gece 10:30'da otomatik şarja başlayarak 18 kW x 0,22 tl = 4 tl'ye dolduruyorum. Bu hesapla şehir içinde 0,04 tl, şehir dışında 0,03 tl tüketiyor aracım. Bu aracı alırken araç satmadım, uzun yolculuklara çıkmak için yedek araçlarım var ama bilin istiyorum, diğer araçlarımı artık hiç kullanasım gelmiyor. Ayda 1500 km bu aracı kullanıyorum, ev elektriğim ve şarj masrafım 150 tl'yi geçmiyor, bedavadan biraz fazlasına günlük ortalama 50 km yol yapıyorum. Şehir içinde 10 km/sa gibi hızlarla gezildiğinde 1 TL'lik şarjla (çeyrek depo) 4 saat kadar klima açık gezilebiliyor, bizzat test edildi onaylandı. Elektrikli dışında araç kullananlara "sizin kadar zengin değilim, 100 km için 4 tl'den fazla yola masraf yapamam" diyorum, ve insanların yüzlerinin aldığı ifadeye bayılıyorum :) Yılda 20.000 km araç kullandığımda 250 tl bakım + 200 tl lastik + 1300 tl kasko + 450 tl trafik sigortası + 800 tl elektrik masrafı yapıyorum. 3000 tl toplam yıllık giderle 20.000 km yol yapmak muhteşem :) Dizel Grand Scenic aracımın yıllık masrafı aynı kullanımda 600 tl bakım + 400 tl lastik + 1300 tl kasko + 450 tl trafik sigortası + 6000 tl yakıt masrafı + 750 tl MTV = 9500 tl'yi buluyor. Tek sıkıntı olarak görülebilecek şey maksimum 3,3 kW/saat yüklemeyle bataryayı doldurabilmeniz (Bu değer yükseltilerek süre kısaltılamıyor, araç 2010'lu yılların elektrikli araç teknolojisini kullanıyor). Hem hızlı hem yavaş şarjım var, 5 saatte hızlı şarj, 8 saate yavaş şarj oluyor...




  • Merhaba,
    Ben de yaklaşık olarak 2 ay önce bu araca sahip oldum. Çok memnunum. Menzil konusu çözülürse muhteşem olacak. Benim öğrenmek istediğim bir konu var. Aracın şarj durumu akıllı telefonlara indirilen uygulamalarla takip edilebiliyor. Ben uygulamayı telefonuma indirdim ancak aktive edemedim. Anladığım kadarıyla bir üyelik gerektiriyor. Bu konuda bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim.
    Saygılar...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende aynı diğer araçlar gürültülü hantal gibi geliyor. Trafikte dururken etraftaki arabalara bakıyorum titreşimli gürültülü arkasından duman çıkan biseyin icindeler:) vitesli olanlar 1 e atacak sonra 2 ye dur kalk dur kalk. Allah bi daha o hale düşürmez inşallah.kalkış ayağı frenden ceker çekmez gaza basmaya gerek kalmadan hızlanmaya başlıyor . boylece trafikte dusuk hizda dur kalk yapmak sadede frenle mümkün .bu ozelligi normal otomatik vitesli arabalara göre daha rahat gibi geldi. Kardeşimin arabasi otomatik vites kalkarken yada dururken böyle çalkalanıyor araba. Hızlanırken uçak kalkışı gibi bi ses geliyor . dururken de uçak iner gibi :) çok ilginç.
    Yanliz arabayı sabit hızda tutmak biraz ayak hareketlerinde ustalik gerektiriyor. Gazdan çeker çekmez yavaşlıyor çünkü şarj doldurma moduna geçiyor. Arkadan gelen araç takip etmekte zorlanıyor biraz geriden takip etmeye başlıyor. Gazdan çekince boşa geçse yada o tarz bi seçeneği olsa daha güzel olurdu. Birde kalkarken aşırı yüklenince tekerler kaydirıyor arkadaki bataryanin ağırlığından galiba. Yokuş aşağı dururken frenleme özelliği var gayet rahat.
    bunun dışında vergi yok yağ yok antifiriz yok . ozantasdelen arkadaşın anlattığı gibi insani sinir eden ekstra bir masrafı yok çok ekonomik. hararet göstergesi bile yok. Su kaynatan bi arabam vardı mahvetmişti beni. 1 seneyi geçti kaputu 2 yada 3 defa açtım silecek suyunu doldurdum bide merak edenlere motoru göstermek için. Böyle birşey varken neden fosil yakıtlı arabada satış rekorları kırılıyor anlaşılır değil.
    Telefona ben indirmistim bi ara uygulamayı sonra kaldırdım.arabadaki navigasyon ekranın yaninda kartlı birşey vardı onu çıkardım sonra kayboldu . onla ilişkili olmasi lazım. Kullanma kılavuzunda yazıyordu galiba tomtommu ne öyle birşey. Telefondan aracın şarj durumuna bakılabiliyor ama gerek duymadım.
    Good year lastiği nasıl birşey acaba ben lastiklerden pek memnun değilim. Hızlı şarj bataryanin ömrünü azaltır diyede denemek istemedim . akucu birine gösterdim amperi hızlı şarjı kaldırır dedi ama 5 saat şarj bekledikten sonra 3 saat daha beklerim. Zaten yarısı bos olsa diğer yarısını 3 saatte felan dolduruyor.
    Araba gerçekten iyi uyduruk bi araba değil içi geniş Fluence daha nolsun Renault Zoe ye baktım ufacık birşey. BMW nin ekekttikkieine baktım pahalı araba ama tipi hoşuma gitmedi. Kliması sağ sol ayrı sıcaklık verebiliyor geçen sanseseri farkettim.
    Menzil sorunu hallolsa guzel olacak gerçekten. Herşeyin hayırlısı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antilogaritma -- 23 Ocak 2016; 9:16:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Uzun soluklu polisiye okur gibi heyecanla okudum yazınızı, menzil artsa merak etmeyin bayilerde sabahlarız :) ama yılların benzin mazot kokusu alışkanlığı var ciğere çekmeden nasıl yaşarız bilmem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.hepsiburada.com/aksa-11-kva-ab-110-me-monofaze-benzinli-marsli-portatif-jenerator-p-HRAKSAAB110ME

    Menzili uzatmak için bagaja bir tane şundan atsak olmaz mı yav? Hatta üzerindeki gereksiz parçalar çıkarılıp çok daha iyi bir şekilde arabayla bütünleştirilebilir. Al sana range extender. 10 - 12 beygirlik bir gücü var ama araç zaten düz yolda 90 100 le giderken zaten bu kadar güce ihtiyaç duyuyor aşağı yukarı.

     <<<<Yeni Renault Fluence Ze alacaklar alanlarlar kulübü>>>




  • 30bin civarina 50bin km yapmis ZE dynamique satilik nette mevcut.
    Bu aracin pilini degistirip daha yuksek kapasiteli pil ve pil kontrolcusunu daha iyi birsekilde modifiye edebilir miyiz acaba. En azindan DMA toyotalar gibi menzili 280 kmye cikarmak icin.
    Sehirdisina cikmaya. Biri icin 280 km muazzam bi deger.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tameronemci

    Merhaba,
    Ben de yaklaşık olarak 2 ay önce bu araca sahip oldum. Çok memnunum. Menzil konusu çözülürse muhteşem olacak. Benim öğrenmek istediğim bir konu var. Aracın şarj durumu akıllı telefonlara indirilen uygulamalarla takip edilebiliyor. Ben uygulamayı telefonuma indirdim ancak aktive edemedim. Anladığım kadarıyla bir üyelik gerektiriyor. Bu konuda bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim.
    Saygılar...

    Ben de dusunuyorum ciddi ciddi.
    Forumda lineayi elektrikliye cevirip konu acan bir arkadas var. Ona sordum.
    Piller pil yoneticisi pil sarj edici vs vs degisirse menzil artar diyor. 30bine arabayi birakacak bir tanidigim var 2012 model 60bin kmde.
    15 -20bin de masraf edip menzili toyota dmalardaki gibi 400kmye cikarabilirsek en az 10 sene kullanirim. 50bin liraya toyota gibi menzilli reno tadinda bi elektrikli aracim olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 6.cadde -- 21 Şubat 2016; 3:58:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Pil kirasından muaf nedir bilen açıklayabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 6.cadde

    quote:

    Orijinalden alıntı: tameronemci

    Merhaba,
    Ben de yaklaşık olarak 2 ay önce bu araca sahip oldum. Çok memnunum. Menzil konusu çözülürse muhteşem olacak. Benim öğrenmek istediğim bir konu var. Aracın şarj durumu akıllı telefonlara indirilen uygulamalarla takip edilebiliyor. Ben uygulamayı telefonuma indirdim ancak aktive edemedim. Anladığım kadarıyla bir üyelik gerektiriyor. Bu konuda bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim.
    Saygılar...

    Ben de dusunuyorum ciddi ciddi.
    Forumda lineayi elektrikliye cevirip konu acan bir arkadas var. Ona sordum.
    Piller pil yoneticisi pil sarj edici vs vs degisirse menzil artar diyor. 30bine arabayi birakacak bir tanidigim var 2012 model 60bin kmde.
    15 -20bin de masraf edip menzili toyota dmalardaki gibi 400kmye cikarabilirsek en az 10 sene kullanirim. 50bin liraya toyota gibi menzilli reno tadinda bi elektrikli aracim olur.

    İyi fikir. Böyle bi gelişme olursa haber verin bende yapabilirim. 15 bin böyle bi iş için ucuz gibi. Ama mevcut düzeni bozmaktansa biraz daha para verip Toyota almak daha mantıklı diyecem ama o da 100 binden baslıyor. Yeni modeli 138 bine satan var sahibi den.com da toyotanın yani 400 km gideni. Belki biraz daha beklersek toyota ucuzlar. Fluenci dönüştürme profesyonel olsa daha iyi olur gibi yani Renault un kendi servisi bu işi yapsa. Bide makul bi rakam olmalı. Biraz daha beklemeyi düşünüyorum. Renault dan haber bekliyorum bi şekilde ama 400 km menzil için 15 bin verilebilir. Fluence le şehirlerarası gezmek keyifli olur. Toyotanın şarj istasyonlarını da Fluence e acması gerekir. Fluence için avm lerde şarj yeri bulmak da zor. Normal bir priz yetiyor. Elektrikli aracların yavaş da olsa şarj edilebilmesi için park yerinde priz kullanılabilen yerler oluşturulmalı. Tam şarj 5 tl veririm 5 tl. Zaten duracağı 2-3 saat en azından yarısı dolsun ben avm de gezene kadar. Burdan avm lere Çağrı yapıyorum :)

    Toyotanın elektriklisinin normalinden farkı yok. Fluence arkası uzatılmış oldugu halde 130 km gibi ortalama bir menzili olması da işin daha ilginç bir yanı. Yani daha büyük bi aracın daha büyük bir pile sahip olması ve daha uzun gitmesi gerekir :) toyota 400 se bunun 500 km gitmesi yani. Toyotanın pili neresinde bilmiyorum. dolayısıyla fluencin sarj etme süresi ve menzil yönünden toyota ya göre sınıfta kalmış durumda. Degişik pil modellerinden bahsediliyor mesela aluminyum hava pili 1600 km göturebiliyormuş. Bu teknolojilerin yavaş ilerlemesi de garip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antilogaritma -- 22 Şubat 2016; 5:10:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma


    quote:

    Orijinalden alıntı: 6.cadde

    quote:

    Orijinalden alıntı: tameronemci

    Merhaba,
    Ben de yaklaşık olarak 2 ay önce bu araca sahip oldum. Çok memnunum. Menzil konusu çözülürse muhteşem olacak. Benim öğrenmek istediğim bir konu var. Aracın şarj durumu akıllı telefonlara indirilen uygulamalarla takip edilebiliyor. Ben uygulamayı telefonuma indirdim ancak aktive edemedim. Anladığım kadarıyla bir üyelik gerektiriyor. Bu konuda bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim.
    Saygılar...

    Ben de dusunuyorum ciddi ciddi.
    Forumda lineayi elektrikliye cevirip konu acan bir arkadas var. Ona sordum.
    Piller pil yoneticisi pil sarj edici vs vs degisirse menzil artar diyor. 30bine arabayi birakacak bir tanidigim var 2012 model 60bin kmde.
    15 -20bin de masraf edip menzili toyota dmalardaki gibi 400kmye cikarabilirsek en az 10 sene kullanirim. 50bin liraya toyota gibi menzilli reno tadinda bi elektrikli aracim olur.

    İyi fikir. Böyle bi gelişme olursa haber verin bende yapabilirim. 15 bin böyle bi iş için ucuz gibi. Ama mevcut düzeni bozmaktansa biraz daha para verip Toyota almak daha mantıklı diyecem ama o da 100 binden baslıyor. Yeni modeli 138 bine satan var sahibi den.com da toyotanın yani 400 km gideni. Belki biraz daha beklersek toyota ucuzlar. Fluenci dönüştürme profesyonel olsa daha iyi olur gibi yani Renault un kendi servisi bu işi yapsa. Bide makul bi rakam olmalı. Biraz daha beklemeyi düşünüyorum. Renault dan haber bekliyorum bi şekilde

    50bin degil 60bin civari. Yanlis yazmisim ama her halukarda toyota dmanin 78bin dolarlik satisindan ucuz ve 400km civari menzile sahip. Birkac yerle gorustum 10bin dolar civari fiyat aldim. Arac zaten elektrikli oldugu icin lityum pil fiyati ve iscilik. Motor veya baska bir ekipmana ihtiyac duymayacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 6.cadde


    quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma


    quote:

    Orijinalden alıntı: 6.cadde

    quote:

    Orijinalden alıntı: tameronemci

    Merhaba,
    Ben de yaklaşık olarak 2 ay önce bu araca sahip oldum. Çok memnunum. Menzil konusu çözülürse muhteşem olacak. Benim öğrenmek istediğim bir konu var. Aracın şarj durumu akıllı telefonlara indirilen uygulamalarla takip edilebiliyor. Ben uygulamayı telefonuma indirdim ancak aktive edemedim. Anladığım kadarıyla bir üyelik gerektiriyor. Bu konuda bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim.
    Saygılar...

    Ben de dusunuyorum ciddi ciddi.
    Forumda lineayi elektrikliye cevirip konu acan bir arkadas var. Ona sordum.
    Piller pil yoneticisi pil sarj edici vs vs degisirse menzil artar diyor. 30bine arabayi birakacak bir tanidigim var 2012 model 60bin kmde.
    15 -20bin de masraf edip menzili toyota dmalardaki gibi 400kmye cikarabilirsek en az 10 sene kullanirim. 50bin liraya toyota gibi menzilli reno tadinda bi elektrikli aracim olur.

    İyi fikir. Böyle bi gelişme olursa haber verin bende yapabilirim. 15 bin böyle bi iş için ucuz gibi. Ama mevcut düzeni bozmaktansa biraz daha para verip Toyota almak daha mantıklı diyecem ama o da 100 binden baslıyor. Yeni modeli 138 bine satan var sahibi den.com da toyotanın yani 400 km gideni. Belki biraz daha beklersek toyota ucuzlar. Fluenci dönüştürme profesyonel olsa daha iyi olur gibi yani Renault un kendi servisi bu işi yapsa. Bide makul bi rakam olmalı. Biraz daha beklemeyi düşünüyorum. Renault dan haber bekliyorum bi şekilde

    50bin degil 60bin civari. Yanlis yazmisim ama her halukarda toyota dmanin 78bin dolarlik satisindan ucuz ve 400km civari menzile sahip. Birkac yerle gorustum 10bin dolar civari fiyat aldim. Arac zaten elektrikli oldugu icin lityum pil fiyati ve iscilik. Motor veya baska bir ekipmana ihtiyac duymayacak.

    Hocam bu teklifin bende heyecan yarattı. İstanbuldan bodruma 4 kişilik rüya gibi bi tatil yapılabilir. 300 km civarı gittikten sonra bir şarj daha 10 tl veririz. Sonra bodrum. 90-100km hız sabitlemeyle gidilse acayip güzel olur.
    Biraz daha bilgi verebilirmisin mesela hızlı sarj olabilecekmi. Arabadaki eski pil nolacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

    Uzun soluklu polisiye okur gibi heyecanla okudum yazınızı, menzil artsa merak etmeyin bayilerde sabahlarız :) ama yılların benzin mazot kokusu alışkanlığı var ciğere çekmeden nasıl yaşarız bilmem

    :) sagol hocam ama sende benzin sevdasından vazgeç artık yaw. Bak ortadoğuya benzin için ölen masum insanlar var. Hava kirliliği var :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma


    quote:

    Orijinalden alıntı: 6.cadde


    quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma


    quote:

    Orijinalden alıntı: 6.cadde

    quote:

    Orijinalden alıntı: tameronemci

    Merhaba,
    Ben de yaklaşık olarak 2 ay önce bu araca sahip oldum. Çok memnunum. Menzil konusu çözülürse muhteşem olacak. Benim öğrenmek istediğim bir konu var. Aracın şarj durumu akıllı telefonlara indirilen uygulamalarla takip edilebiliyor. Ben uygulamayı telefonuma indirdim ancak aktive edemedim. Anladığım kadarıyla bir üyelik gerektiriyor. Bu konuda bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim.
    Saygılar...

    Ben de dusunuyorum ciddi ciddi.
    Forumda lineayi elektrikliye cevirip konu acan bir arkadas var. Ona sordum.
    Piller pil yoneticisi pil sarj edici vs vs degisirse menzil artar diyor. 30bine arabayi birakacak bir tanidigim var 2012 model 60bin kmde.
    15 -20bin de masraf edip menzili toyota dmalardaki gibi 400kmye cikarabilirsek en az 10 sene kullanirim. 50bin liraya toyota gibi menzilli reno tadinda bi elektrikli aracim olur.

    İyi fikir. Böyle bi gelişme olursa haber verin bende yapabilirim. 15 bin böyle bi iş için ucuz gibi. Ama mevcut düzeni bozmaktansa biraz daha para verip Toyota almak daha mantıklı diyecem ama o da 100 binden baslıyor. Yeni modeli 138 bine satan var sahibi den.com da toyotanın yani 400 km gideni. Belki biraz daha beklersek toyota ucuzlar. Fluenci dönüştürme profesyonel olsa daha iyi olur gibi yani Renault un kendi servisi bu işi yapsa. Bide makul bi rakam olmalı. Biraz daha beklemeyi düşünüyorum. Renault dan haber bekliyorum bi şekilde

    50bin degil 60bin civari. Yanlis yazmisim ama her halukarda toyota dmanin 78bin dolarlik satisindan ucuz ve 400km civari menzile sahip. Birkac yerle gorustum 10bin dolar civari fiyat aldim. Arac zaten elektrikli oldugu icin lityum pil fiyati ve iscilik. Motor veya baska bir ekipmana ihtiyac duymayacak.

    Hocam bu teklifin bende heyecan yarattı. İstanbuldan bodruma 4 kişilik rüya gibi bi tatil yapılabilir. 300 km civarı gittikten sonra bir şarj daha 10 tl veririz. Sonra bodrum. 90-100km hız sabitlemeyle gidilse acayip güzel olur.
    Biraz daha bilgi verebilirmisin mesela hızlı sarj olabilecekmi. Arabadaki eski pil nolacak.

    Trifaz ile hizli sarj mumkun.
    Toyota dmalarda 62/84 kwa motor var.
    Renaultlarda 54/70 kwa.
    Toyotanin 37kwalik bataryasi 280km yol yaptiriyor.
    50kwa plus paketi de 400km.
    Renaultlarsaki batarya cikarilacak yerine 40kwa ustu batarya paketi takilacak ve sistem ona gore duzenlenecek. Zaten pahali olan sey batarya. Ostimde bi firma ile yuzyuze gorusucem.
    Benim amacim 400km menzilli hizli sarj ile 1-1.5 saat arasinda sarj ile kullanabilecegim bir modifikasyon. 30bin Tutsa arac da 30-35bin bandinda.
    En fazla 65bine malolur. Renaultun icinden cikan bataryanun sifir fiyati 6bin euro falan. Ikinci el olarak satilabilir.
    *3bin dolum garantisi veriyorlar.
    *3bin dolum garanti demek 8 yil demek.
    *100km 2.5TL tuketim
    *gunde ortalama 100km yapan biri icin hesaplarsak.
    Elektriklide MTV yok
    Yillik 750TL MTV karin var.
    1.6 benzinli fluence 100km ortalama 35TL yakiyor
    Benzinli aracin 8 yillik maliyeti gunluk 100km icin
    35TLx2920gun = 102bin TL ve MTV 750TLx8yil=6binTL
    Ortalama 110bin TL yakit ve vergi masrafi var 8 yilda benzinlide. Buna motor bakimi parca degisimi falan dahil degil.
    Elektriklide ise
    100kmde 2.5TL yakiyor ve 2920gun ile hesaplarsak 7500TL ortalama masraf cikiyor. Elektrik tarifesine gore bir miktar artabilir tabiki MTV zaten yok. Motor bakim vs buna da eklemedim.
    Bu kaba bi hesaplama ama 100kmde 12kat fark var ve benzinliye MTV eklenmeli her yil icin.
    Aradaki farka 8 yilda yipranacak parcalarini da eklersin, yeni batarya kiti de alirsin. Elektrik motorunu da yenilersin. Hatta 8 yil sonra cikacak gelistirilmis sistem ile yenilersin aracini. Tabi satmayi dusunmezsen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 6.cadde


    quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma


    quote:

    Orijinalden alıntı: 6.cadde


    quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma


    quote:

    Orijinalden alıntı: 6.cadde

    quote:

    Orijinalden alıntı: tameronemci

    Merhaba,
    Ben de yaklaşık olarak 2 ay önce bu araca sahip oldum. Çok memnunum. Menzil konusu çözülürse muhteşem olacak. Benim öğrenmek istediğim bir konu var. Aracın şarj durumu akıllı telefonlara indirilen uygulamalarla takip edilebiliyor. Ben uygulamayı telefonuma indirdim ancak aktive edemedim. Anladığım kadarıyla bir üyelik gerektiriyor. Bu konuda bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim.
    Saygılar...

    Ben de dusunuyorum ciddi ciddi.
    Forumda lineayi elektrikliye cevirip konu acan bir arkadas var. Ona sordum.
    Piller pil yoneticisi pil sarj edici vs vs degisirse menzil artar diyor. 30bine arabayi birakacak bir tanidigim var 2012 model 60bin kmde.
    15 -20bin de masraf edip menzili toyota dmalardaki gibi 400kmye cikarabilirsek en az 10 sene kullanirim. 50bin liraya toyota gibi menzilli reno tadinda bi elektrikli aracim olur.

    İyi fikir. Böyle bi gelişme olursa haber verin bende yapabilirim. 15 bin böyle bi iş için ucuz gibi. Ama mevcut düzeni bozmaktansa biraz daha para verip Toyota almak daha mantıklı diyecem ama o da 100 binden baslıyor. Yeni modeli 138 bine satan var sahibi den.com da toyotanın yani 400 km gideni. Belki biraz daha beklersek toyota ucuzlar. Fluenci dönüştürme profesyonel olsa daha iyi olur gibi yani Renault un kendi servisi bu işi yapsa. Bide makul bi rakam olmalı. Biraz daha beklemeyi düşünüyorum. Renault dan haber bekliyorum bi şekilde

    50bin degil 60bin civari. Yanlis yazmisim ama her halukarda toyota dmanin 78bin dolarlik satisindan ucuz ve 400km civari menzile sahip. Birkac yerle gorustum 10bin dolar civari fiyat aldim. Arac zaten elektrikli oldugu icin lityum pil fiyati ve iscilik. Motor veya baska bir ekipmana ihtiyac duymayacak.

    Hocam bu teklifin bende heyecan yarattı. İstanbuldan bodruma 4 kişilik rüya gibi bi tatil yapılabilir. 300 km civarı gittikten sonra bir şarj daha 10 tl veririz. Sonra bodrum. 90-100km hız sabitlemeyle gidilse acayip güzel olur.
    Biraz daha bilgi verebilirmisin mesela hızlı sarj olabilecekmi. Arabadaki eski pil nolacak.

    Trifaz ile hizli sarj mumkun.
    Toyota dmalarda 62/84 kwa motor var.
    Renaultlarda 54/70 kwa.
    Toyotanin 37kwalik bataryasi 280km yol yaptiriyor.
    50kwa plus paketi de 400km.
    Renaultlarsaki batarya cikarilacak yerine 40kwa ustu batarya paketi takilacak ve sistem ona gore duzenlenecek. Zaten pahali olan sey batarya. Ostimde bi firma ile yuzyuze gorusucem.
    Benim amacim 400km menzilli hizli sarj ile 1-1.5 saat arasinda sarj ile kullanabilecegim bir modifikasyon. 30bin Tutsa arac da 30-35bin bandinda.
    En fazla 65bine malolur. Renaultun icinden cikan bataryanun sifir fiyati 6bin euro falan. Ikinci el olarak satilabilir.
    *3bin dolum garantisi veriyorlar.
    *3bin dolum garanti demek 8 yil demek.
    *100km 2.5TL tuketim
    *gunde ortalama 100km yapan biri icin hesaplarsak.
    Elektriklide MTV yok
    Yillik 750TL MTV karin var.
    1.6 benzinli fluence 100km ortalama 35TL yakiyor
    Benzinli aracin 8 yillik maliyeti gunluk 100km icin
    35TLx2920gun = 102bin TL ve MTV 750TLx8yil=6binTL
    Ortalama 110bin TL yakit ve vergi masrafi var 8 yilda benzinlide. Buna motor bakimi parca degisimi falan dahil degil.
    Elektriklide ise
    100kmde 2.5TL yakiyor ve 2920gun ile hesaplarsak 7500TL ortalama masraf cikiyor. Elektrik tarifesine gore bir miktar artabilir tabiki MTV zaten yok. Motor bakim vs buna da eklemedim.
    Bu kaba bi hesaplama ama 100kmde 12kat fark var ve benzinliye MTV eklenmeli her yil icin.
    Aradaki farka 8 yilda yipranacak parcalarini da eklersin, yeni batarya kiti de alirsin. Elektrik motorunu da yenilersin. Hatta 8 yil sonra cikacak gelistirilmis sistem ile yenilersin aracini. Tabi satmayi dusunmezsen.



    valla 1-1.5 saatlik şarjla 400 km gidebilen bi araba olabilirmi biraz abartı gibi geldi. öyle bi araç çok kıymetli olur. trifaze sistemle hızlı şarj mümkün ama bu adamlar güvenilirmi . 30 bin verilebilir ama şu an bütçem müsait değil. sen bi dene hocam olumlu olursa bende parasına felan bakmadan aynısını yaptırırım. bedava şehirlerarası gezmek kimin eline geçmiş. peki bişey daha sorucam hızlı şarj varda yavaş şarj etmek zorunda kalırsak kaç saat sürer ?

    valla böyle bişey çok kullanışlı olur zırt pırt şarj etmek zorunda kalmayız. avm de şurda burda priz aramak zorundada kalmayız . şehir içinde 3 günde bi şarj etsek yeter süper olur . yani yavaş şarj da olsa 6 saat felan hatta 8 saat 400 km şehir içi için çok güzel bi menzil ...




  • antilogaritma A kullanıcısına yanıt
    Şarj suresi aractaki charger denen cihaza bagli.
    40kwalik bataryaya 4kwalik charger kullanilirsa 10 saatte doldurur. Teslada kullanilan 10kwalik charger 200dolar. 25kwalik da 600 dolar.
    25kwalik charger kullanildiginda 1.5saatte 40kwa doluyor. Benim teknik bilgim bu konularda yok.
    Acikcasi 60-70bin TL arasi bi arac alicaz. Fluence 1.5dci 72bin TLden basliyor sifiri.
    Batarya modifikasyonu olursa 30bin lira civarina manavgatta tanidik bir aile dostumuz satacak aracini. Forumda lineayi elektrikli araca ceviren arkadas da Antalyada zaten. Ben Ankarada iki firma ile goruscem. Biri gazetelere falan cikti zaten. DMA ile gorusucem. Bir de Antalyadaki arkadasi gidip ziyaret edicem.
    Sahibinden.com da toyota DMA plus sifir 2015 model 78bin dolar fiyati var. 235bine geliyor.
    30 -35 bin TL arasina 50kwa batarya + iscilik halledebilirsem arac zaten elimin altinda.
    Daha sonra chargeri degistirip 1.5 saat civari sarj olacak sekilde ayarlarim. Zaten menzil uzun olunca sarj suresi tolere edilebilir. Toyota DMAlar 2.5 saatte sarj oluyor. En kotu 2.5 saat seklinde olur.
    70bini gozden cikardim.
    Bu paraya sifir araba da alabilirim. Ikinci el full bi arac da alabilirim ama motor yagi bakimi buji falan filan derdi olmadan veya minimum seviyede basim agrimadan getirisi olacak sekilde kullanirim aracimi. Vw zaten almam DSG malum :)

    Edit:
    Sahibindendeki 138bin TLlik toyota dma plus aracta 22kwalik charger kuanilmis 54kwalik bataryayi 2.5saatte dolduruyor.
    Edit2:
    Renaultlardaki batarya 22kwa. Mevcut motoru ile 100kmde 13kwalik enerji harciyor.
    13kwa X 4 : 52kwa batarya ile 400km ortalama. 50kwalik batarya ile 400km menzil yapabilir tabiki arti eksi şeklinde.
    Edit3
    25kwalik charger kullanilirsa 2 saatte dolum demektir. Hizli sarj istasyonlarinda daha kisa surer diye biliyorum. %80ini yarim saatte veya kirkbes dakikada felan bi yerde okumustum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 6.cadde -- 22 Şubat 2016; 14:53:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • merhaba arkadaşlar,

    bugünlerde ben de araştırmaya başladım bu aracı ama emin olamadığım bir konu var, bu batarya kirası nasıl oldu da kalktı? yani bataryaları hibe mi etti araç sahiplerine?
    sonra geçmişe yönelik borç çıkarmazlar mı ya da sözleşmede belli bir süre sonra kalkacağı yazıyor muydu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ravin

    merhaba arkadaşlar,

    bugünlerde ben de araştırmaya başladım bu aracı ama emin olamadığım bir konu var, bu batarya kirası nasıl oldu da kalktı? yani bataryaları hibe mi etti araç sahiplerine?
    sonra geçmişe yönelik borç çıkarmazlar mı ya da sözleşmede belli bir süre sonra kalkacağı yazıyor muydu?

    pil kirasının kaldırılması süpriz oldu eminim kimse beklemiyordu. bende bu siteden öğrendim . aylık 250 tl pil kirası ödüyordum . pil kirasına da razıydım ben ama kota denen saçma sapan bişey vardı. yıllık 10bin km geçince ekstradan km başına para ödemek gerekiyordu. zaten 10 bin km ben 4 ayda bitirdim . bu sefer km hesaplamaya başlamıştım igrenç bişeydi. aldığımda 9bin km deydi adam 10 bine girmeden satılıga çıkarmıştı. pil kirasını kaldırmakla hakkını vermek lazım çok büyük bir iyilik yapmış oldular . tebrik ediyorum. renault zoe nin aynen pil kirası ve kotası devam ediyor . onu alacagına fluence al daha iyi hem nerdeyse yarı fiyatına. 250 pil kirası 100 elektrik faturası bide ekstra yol aylık 150 de ordan gitse her ay 500 tl felan ödemek saçmaydı. bide zırt pırt şarj etme derdi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antilogaritma -- 23 Şubat 2016; 11:01:06 >




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.