Şimdi Ara

<<<<Yeni Renault Fluence Ze alacaklar alanlarlar kulübü>>> (29. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
678
Cevap
25
Favori
124.323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben aldım gayet güzel çalışıyor. Sahibindende Ahmet Sarı diye biri satıyor. çok da yardımcı oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Big_Data

    Cancer038 Hocam araciniz hayirli olsun. Fluence ze ile tanismaniz cok macerali olmus ve stresinizi tahmin edebiliyorum. Ama bu yasadiklarinizi bir an once unutun, araciniza alisinca cok memnun kalacaginizi dusunuyorum. Allah hayirlisiyla kazasiz belasiz surmeyi size ve hepimize nasip etsin. Hizli alismaniz acisindan kendi fikrimi sunmak istiyorum, ben soldaki buyuk batarya gostergesini daha faydali buluyorum. Zaten cok guzel bir tasarimi var sIk sIk bakmak hosuma gidiyor :)

    Ek olarak burada cok degerli ve yardimsever bir kullanici grubu var ve arac hakkinda bir cok bilgiyi paylasiyorlar.

    Ses konusu ayarlanabiliyorsa ben o sesi kapatmak istiyorum, ozellikle sinyal verirken cok fazla ses cikiyor:)

    Benim sahsen aracla ilgili tek eksikligini dusundugum konu yol sesinin cok fazla olmasi. Belki benim lastiklerim cok eski ve kis lastigi oldugu icindir. Diger arkadaslarin da fikrini almak isterim.

    Kullanim kilavuzunda arac sessiz oldugu icin yol sesi daha cok hissedilir demis ama ben katilmiyorum ses yalitimini daha iyi yapabilirlerdi. Belki dynamique olanlarda daha iyidir ses yalitimi.








    Hocam kış lastiği yol sesini %80 arttırıyor özellikle kalitesiz olanlar. Ben şahsen benzinli arabada dandik kış lastiği kullanıyorum çok uğultu yapıyor. Normal 4 mevsim lastikleri takınca ses kesiliyor.




  • Lastik konusu açılmışken gözden kaçan bir bilgi vereyim. Lastik tercih ederken mutlaka verimlilik etiketi A olan lastiklerden alınmalı. Menzile oldukça etkisi var. Bir de x markanın x model lastikleri A verimlilikte diye bir şey yok. Model aynı bile olsa her lastik ebatının farklı etiket değerleri vardır. Bazı markaların internet sitesinde lastik ebatını girince kolayca etiket değerlerini görebiliyoruz. Bazı markaların internet sitesi çok vasat, etiket değeri ya hiç yok ya da bulmak için çok uğraşıyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancer038

    Hocam tesekkur ederim. Allah herkese daha iyilerini nasip etsin. Bugune kadar almadan once onyargili davranan asagi yukari herkese deneme imkani verdim. Direksiyona gecen şok. :)) hatta yakit maliyetini anlatinca ulan ben 500 tl heray yakit parasi veriyormusum diye sok olanlar var :)) şu 380 sarj olayini çözebilen olursa burda paylassa keske enazindan sarj aletinin icerigini filan. Ben cozebilirsem paylasacagim insallah. Bu sayfayi aktif kullanip herkese yardimci olan arkadaslara ayrica tesekkur ediyorum. Bilgi paylastikca çoğalır.

    ben daha önce 1.9 dizel arabaya bindigim icin bana o kadar sessiz geliyorki hic farketmedim. Lakin belki sizdeki kapi contalari sicaktan soguktan deforme olmus olabilir. Bi kontrol edin.

    Hayırlı olsun elektrikli aracınız...

    Ben de dünden beri yoğun bir şekilde araştırıyorum, bu konunun yarısından fazlasını okudum, yakın tarihte alan biriyle karşılaşmak mutlu etti çünkü konudaki ZE sahiplerinin neredeyse hepsi zaten en az 3-4 yıldır kullanan kişiler...

    Bi galeride buldum ZE, 90 bin km.de, tam şarjda 120 km menzil olduğunu yazmışlar! taşınabilir şarj ve hızlı şarj kablosu da mevcutmuş arabada... 53 bin TL istiyor, sanırım ufak da olsa bi pazarlık yapılabilir...

    Benim çekincelerim batarya durumuyla ilgili, 2012 model araç, garantinin bitmesine 4 yıl kalmış sonuçta...
    4 yıl sonra pilin garantisi bitecek, menzil 120-140 km değil de 80-100'e düşse bile işe git gel için hala kullanışlı ve ekonomik olmaya devam eder...

    ZE sahibi deneyimli arkadaşlardan yorum bekliyorum, teşekkürler...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • bdrc kullanıcısına yanıt
    Öncelikle kararınızdan dolayı sizi tebrik ederim, satın aldıktan sonra ne kadar doğru bir şey yapmışım diyeceksiniz. Aracın pilleri hakkında kafanızda soru işareti kalmasın. Sebebine gelirsek bilindiği gibi araç satın alınma tarihinden itibaren 10 yıl garantili piller. 120-130 km giden bir aracın pili tahmini olarak %75-80 arasıdır. Pil durumuna yetkili servisten randevu alarak bakabilirsiniz ya da yukarılarda verilen obd aracı ile Fluence Spy ve ya CanZE uygulamasını telefonunuza indirip durumunu görebilirsiniz. Piller tamamen sizin kullanımınıza bağlı olarak belirli bir kapasite kaybedecektir. Bu süreci araç sahibi olduğunuzda pile iyi davranarak uzatabilir ya da kötü davranarak kısaltabilirsiniz.

    Pil değişiminde önemli olan nokta ihtiyaçlarınız. Örneğin pili değişmemiş bir araç satın aldınız ve bu aracın pil garantisi 2022 yılında bitiyor olsun. Günde ortalama 50 km yapan birisi iseniz mevcut pili 2022 yılına kadar kullanıp son yıl pil değişimi talebinde bulunabilirsiniz. Yıllar içinde menziliniz 100km,90km vs gibi değerlere düşecektir fakat günlük 50km yi aşmadığınız için sizi etkilemeyecektir.

    Diğer bir seçenek ise yine pili değişmemiş bir aracı satın aldığınızda pili garanti kapsamında değiştirmek. Bu durumda aracınıza gerçek kullanımda 200km yol yapabilen kapasitesi daha büyük piller garanti kapsamında ücretsiz takılacaktır. Bu pilleri önümüzdeki 4 yıl 'dikatsizce' kullanabilir, yine son yıl pil değişim talebinde bulunabilirsiniz. Garanti süresi içinde olacağından ve piliniz %75 altında olacağından yine ücretsiz bir şekilde değişmiş olacaktır.

    Pillerin kapasite kaybında araç kullanıcısının rolü büyüktür. Kapasitesi %75in altına inip 30.000km de pili değişen araç da var, 80.000 km de pili değişen araç da var.

    Fluence ZE lerin en güzel tarafı kullanıcıların pil derdinin olmaması. Renault bu araçtan sonra piyasaya çıkan ZOE lere 5 yıl pil garantisi vermektedir. Günümüzde 2012-2013 yıllarında satılan Fluence ZE lerin 4-5 yıl daha pil garantisinin olması büyük bir avantaj.

    Önümüzdeki 4-5 yıl içerisinde pil fiyatlarının oldukça aşağı düşeceği bir gerçektir. Şu an hemen hemen bütün markalar elektrikli otomobile yatırım yapıp seri üretime geçirme derdindeler. Haliyle bununla birlikte pil fabrikalarına da yatırım yapılmakta, üretim teknolojisi gelişmekte, maliyetler her geçen gün daha da aşağıya çekilmektedir. Bundan 5 yıl sonra piller zaten çok uygun olacak ki pilinizi son yıl yenilerseniz en az 5 yıl daha kullanırsınız. 10 yıla kim bilir neler olur(bknz 10 yıl önce iPhone diye bir cihaz piyasaya yeni çıkmıştı).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bdrc kullanıcısına yanıt
    Hocam teşekkür ederim daha iyileri sizin olsun. Alacaginiz aracin durumu hakkinda bir bilgi verip sizi yaniltmak istemem. Ama ze gercekten ayri bi deneyim ayri bir keyif. Kim onyargili yaklasirsa arkadaslardan bi test imkani veriyorum ve hayretler içinde kaliyorlar. Ekonomik boyutu ayri bi guzel.arac konusuna gelince En guzeli guvendiginiz bi expere iyice baktirmak. Pil ve beyin test işlerini yetkili servise baktirin. 50 60 bin tl verip te 100 150 tl den kacinmak mantiksiz. Pil konusunu hic dert etmiyorum ne kadar gec degistirirsen teknoloji gelismislik o kadar iyi bir pille degisir muhakkak. Bugun degistirdikleri 180 km 3 sene sonraki en kotu 180 km.belki 280 km bilemiyorum ama en kotusu suanda belli. ☺ temizini buldun hemen al. Suan fiyatlari zaten 60 ve uzerini buldu. Yerli aracin fiyati 80.000 den asagi olmayacagini hesaba katarsan o gun geldiginde ze enaz 80 bin tl tahminim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlanlardan birinde çelik jant olduğunu yazmışlar, menzile olumsuz etkisi olur mu orjinal jant olmayışının?


    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • merhaba arkadaşlar bende kısmet olursa bir fluence ze almak istiyorum pil değişim problemi olmayan piliyle beraber kasko yaptırılabilecek araç almak istiyorum kağıdı küreği belgesi tam olan olsun lütfen satmak isteyen varsa görüşebiliriz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bdrc kullanıcısına yanıt
    ZE ler orijinal 16inc olarak gelir. Expression modellerde saç jant + kapak vardır dynamique modellerde çelik jant ya da alüminyum alaşım (artık hangisi doğru ise) olarak gelir. Jant lastik ebatları değiştirilmediyse menzili etkilemez diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba arkadaşlar. e-şarjın ev duvar tipi şarj ünitesi vardı bildiğiniz üzere kalın sacdan ve oldukça ağır. onu küçük kombinsyon panosuna yerleştirdim. gayet kibar ve taşınabilir oldu. şuan iş yerindeyim. akşam şemasıyla birlikte eklerim inşallah. mesuliyeti yapana olmakla birlikte yapmak isteyen olursa az buçukta olsa bu işlerden anlarım diyenler kolayca yapabilir.
    selam ve dua ile
  • cancer038 C kullanıcısına yanıt
    biraz cevap geç oldu arkadaşlar kusura bakmayın evde banyo kısmında inşaat açıldı. bir haftadır perişanlık. neyse konumuza gelelim malumunuz e-şarj ın verdiği pano bir hayli ağır ve büyük eğer montaj imkanınız yoksa benim gibi bagajda taşımak zorundaysanız bu şekilde küçültme yapılabilir. öncelikle söylemeliyim ki sorumluluğu yapana aittir. ben kendimin kini feda ederek denedim. bir haftadırda sıkıntısız kullanıyorum.3 sinyal lambası olan röleyi iptal ettim bana biraz gereksiz geldi. çünkü zaten fişe takıldığında araç dörtlülerle başladım diye sinyal veriyor. o yüzden lamba kısmına çok gerek duymadım. isteyen panonun istediği bir yerine delik açıp 220 sinyal lambası ekleyebilir. kolay gelsin.




    1 adet plastik boş kombinasyon panosu benim kullandığımın linki

    http://www.tpelectric.com.tr/urunler/sanayi-grubu-urunler/kombinasyon-kutulari/bos-kombinasyonlar/130x220-gov-bos-komb-kut-1x6-cli-ve-bli

    2 adet kablo rekoru









  • cancer038 C kullanıcısına yanıt
    Öncelikle elinize sağlık oldukça kullanışlı görünüyor. Gerçi kablonun bir ucunu kesmek zorunda kalmışsınız ancak bu haliyle de gayet iyi duruyor. Ancak şemayı ilk haline göre yapmışsınız. İki adet direnç var bunlardan biri şemada görünmüyor. Bu dirençlerin değerleri nedir? Ayrıca Kullandığınız röle ve diğer malzemelerin de değerlerini yazarsanız sevinirim.
  • depoyu 4-5 liraya doldurmak paha biçilemez Arkadaşlar bu benzine her zam geldiğinde aracın piyasası 5000tl artıyor Hergün işe gitgel 80 km yol yapıyorum öğlenleride ekstra işim olsa 20 km falan bana hayli hayli yetiyor 3 ayda 7000km yaptım bakım mtv masrafları falan olmadığı için tahminen 3500-4000tl karda gibiyim . 2. kez fluence z.e aldım pişman oldum benzinli araca döndüğüme tekrar doğru yolu bulduk çok şükür. Temizini buldunmu kaçırmamak lazım
  • elektrocar E kullanıcısına yanıt
    Hocam teşekkür ederim. Insallah bir elektrikci olarak başka çalismalarimda olacak deneyip test edip calistiktan sonra buraya paylasirim. şeklin orjinalini verme sevebim herkesin benim gibi bazi parcalari kullanmak isteyip istedigini bilemiyordum. O yuzden orjinalini verdim. Fisin bi tarafini kesmedim vidalarindan cikarip kabloları vidalarindan söktüm. Yani istendigi an geri takilabilir. Diger direnç söktüğüm fişin icinden cikan direnc. Sari yesil ile pp kablosu arasinda bagli. Ben eklemedim yani.

    Mazota benzine gelen zamlari arkadaşlar adina uzulerek dinliyorum. Ve aklimi seveyim aklimi diyorum ;)

    Selam ve dua ile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • torba yasa onaylandigini yazdı bir arkadas facebook grupta, buna gore mtv lerimiz hayırlı olsun ancak ne kadar bir tutar ödeyeceğimiz hakkında bilgisi olan var mi? ayrıca arkadasimiz pil kapasite kaybini kisisel kullanıma gore değiştiğini yazmış, bu konuyuda biraz açarsanız yeni katılacak arkadaslar bilgi sahibi olur. benim bildigim hep full charge pile zarar veriyor. tesla da kullandım. onda pili daily günlük (%80 civarı) ve trip dediği (full charge) ayarı vardi. full charge icin sadece o menzile ihtiyacınız varsa yapın diyordu. renolarimiza yeni takılan pillerin yazilim ile bir isminin sarsa tamamen kapaotildigini duymuştum. yukarıda anlattigim nedenden dolayı. bilgisi olan varsa yazsın




  • fluence ze nin amortisörleri ile normal fluence arasında fark var mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SmiLeY

    torba yasa onaylandigini yazdı bir arkadas facebook grupta, buna gore mtv lerimiz hayırlı olsun ancak ne kadar bir tutar ödeyeceğimiz hakkında bilgisi olan var mi? ayrıca arkadasimiz pil kapasite kaybini kisisel kullanıma gore değiştiğini yazmış, bu konuyuda biraz açarsanız yeni katılacak arkadaslar bilgi sahibi olur. benim bildigim hep full charge pile zarar veriyor. tesla da kullandım. onda pili daily günlük (%80 civarı) ve trip dediği (full charge) ayarı vardi. full charge icin sadece o menzile ihtiyacınız varsa yapın diyordu. renolarimiza yeni takılan pillerin yazilim ile bir isminin sarsa tamamen kapaotildigini duymuştum. yukarıda anlattigim nedenden dolayı. bilgisi olan varsa yazsın

    öncelikle Mtv miz hayırlı olsun
    aşağıdaki veriler kanun taslağındaki olanlar muhtemelen değişmemiştir.

    yukarıdaki verilere bakarak şunu söyleyebiliriz. Fluence Ze motor gücü 50 KW bu da bizi 70 kw yı geçmeyen grubunda 1,2,3. satıra götürüyor.

    hepimizin araçları 2012 model yani 4-6 yaş arası. kasko değeri de 40 bini aşıp 70 bini aşmayan grubundadır diye düşünüyorum.
    buda bizi 570 tl gibi bir değere ulaştırır. 570 /4 =142,5 tl bölü 2 dersek 6 ayda bir 71,25 tl vergi çıkar. Ne diyelim buna da şükür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancer038

    Hocam teşekkür ederim. Insallah bir elektrikci olarak başka çalismalarimda olacak deneyip test edip calistiktan sonra buraya paylasirim. şeklin orjinalini verme sevebim herkesin benim gibi bazi parcalari kullanmak isteyip istedigini bilemiyordum. O yuzden orjinalini verdim. Fisin bi tarafini kesmedim vidalarindan cikarip kabloları vidalarindan söktüm. Yani istendigi an geri takilabilir. Diger direnç söktüğüm fişin icinden cikan direnc. Sari yesil ile pp kablosu arasinda bagli. Ben eklemedim yani.

    Mazota benzine gelen zamlari arkadaşlar adina uzulerek dinliyorum. Ve aklimi seveyim aklimi diyorum ;)

    Selam ve dua ile.

    -Ersinious hocam ve HarvardHarvey hocam tesekkurler, aslinda 225/55/16 gibi bir lastige gecmeyi dusunuyorum. Hizli arac kullanmayi hic sevmem o nedenle viraj performansi vs gibi seyler problem olmaz diye dusunuyorum. Sessizlik ve konfor icin cok faydali olabilir diye dusunuyorum. Bir duster da gormustum bu lastik capini musait bir zamanda bu lastigi takmaya niyetliyim.

    -Cancer038 hocam elinize saglik guzel olmus sarj cihaziniz. En sagdaki zaman rolesinin ne ise yaradigini biliyor musunuz acaba ? Bendeki sarj cihazi arizalanmisti biraz karistirirken onun set degerini rastgele bir degere almistim ama ne ise yaradigina da tam anlam veredim, su an calisiyor ama mesela arac 4lu sinyal verdikten 2 sn sonra sarj cihazi kontaktoru enerjilendiriyor. Sizdeki role nasil davraniyor acaba?

    -Bir de bu sarj aletinde bulunan araca takilan fisin fiyati cok yuksek en uygun 70 Euro civari bulabilmistim hatirladigim kadari ile. Bunun daha ucuzunu bulmak mumkun mu acaba? Fis dediginiz 5-10 Tl olmali degil mi :)




  • Big_Data B kullanıcısına yanıt
    Big-data hocam teşekkür ederim. Zaman rölesi anladığım kadarı ile ters zaman rölesi. Yani enerji verildikten belirli bir sure sonra kontak degistiriyor gibi insallah bi ara bunu detayli inceler burada paylasirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deepmath


    quote:

    Orijinalden alıntı: SmiLeY

    torba yasa onaylandigini yazdı bir arkadas facebook grupta, buna gore mtv lerimiz hayırlı olsun ancak ne kadar bir tutar ödeyeceğimiz hakkında bilgisi olan var mi? ayrıca arkadasimiz pil kapasite kaybini kisisel kullanıma gore değiştiğini yazmış, bu konuyuda biraz açarsanız yeni katılacak arkadaslar bilgi sahibi olur. benim bildigim hep full charge pile zarar veriyor. tesla da kullandım. onda pili daily günlük (%80 civarı) ve trip dediği (full charge) ayarı vardi. full charge icin sadece o menzile ihtiyacınız varsa yapın diyordu. renolarimiza yeni takılan pillerin yazilim ile bir isminin sarsa tamamen kapaotildigini duymuştum. yukarıda anlattigim nedenden dolayı. bilgisi olan varsa yazsın

    öncelikle Mtv miz hayırlı olsun
    aşağıdaki veriler kanun taslağındaki olanlar muhtemelen değişmemiştir.

    yukarıdaki verilere bakarak şunu söyleyebiliriz. Fluence Ze motor gücü 50 KW bu da bizi 70 kw yı geçmeyen grubunda 1,2,3. satıra götürüyor.

    hepimizin araçları 2012 model yani 4-6 yaş arası. kasko değeri de 40 bini aşıp 70 bini aşmayan grubundadır diye düşünüyorum.
    buda bizi 570 tl gibi bir değere ulaştırır. 570 /4 =142,5 tl bölü 2 dersek 6 ayda bir 71,25 tl vergi çıkar. Ne diyelim buna da şükür.



    kaçtane full elektrikli otomobil var ki ülkede ? bu verginin peşine düşüyorlar anlamıyorum. Yerli araçlar full elektrikli olacak deniyor insanları bir şekilde teşvik edin ki yönelsin. Sonumuz hayrolsun




  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.