Şimdi Ara

<<<<Yeni Renault Fluence Ze alacaklar alanlarlar kulübü>>> (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
678
Cevap
25
Favori
124.296
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma


    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma


    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak


    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx

    bu fluence z.e ler 3-5 sene sonra ne olacak ? piller tamamen bitecek ? en iyi 50 km gider. zaten lion piller 5 senede ömrü bitiyor. kimyası bu şekilde bu pillerin. çok gitse 10 sene gider tabi en düşük kapasiteye çoktan ulaşmış olur. lion piller ortalama 25 derecede yılda %20 ölüyor.

    Ben aracı daha çevreci olduğu ve hep hayalini kurduğum için almıştım. Alırken daha tasaaruflu olsun yakıttan kar edeyim filan diye bir düşüncem kesinlikle yoktu. Fakat herkes o açıdan baktığı için hic yapmadigim bir ince hesap yapayım;



    Aracı 1 yıl 10 ay önce 23000 km.de almıştım, bugün 64000'de. Yani 22 ayda 41000 km yol yapmışım. Eski aracim yine bir Renault'ydu ve km.de 30 krş tüketiyordu. Su ana kadar sırf yakıttan 41000x0,3=12300 lira cebimde kalmış. Eski aracim bu sürede 4 kez 10000 bakımına girerdi ve motor yagi, yağ filtresi, hava filtresi, benzin filtresi, buji vs ortalama en az 300 lira harcardim her bakımına. Fluence ZE ile 30000 km. aralıkta tek bir bakıma girdim ve 297 lira tuttu. En az 900 lira da ordan cebimde kalmış. Bu surede iki kez senelik vergi odemedim bir kez de egzoz muayenesi yaptırmadım, en az 1500 lira da oradan cebimde kalmış. Bu sürede bu araç icin elektrik faturasına ödediğim parayı da 1650 lira olarak toplamdan düşmek gerekir tabi.



    Tüm bu hesaplara gerek var mı bilmiyorum ama hesap ortada, 22 ayda 13000 liradan fazla para cebimde kalmış. 22 ayda 13000 lira demek 60 ayda yani 5 yılda bugünün parasıyla 35450 lira yapar. Yeryüzünde parasını 5 senede yakıttan çıkarabilecek başka bir araç var mı acaba? Bilen varsa yazsın hepimiz öğrenelim.



    Bu arada aracı aldığımdan beri 2 yila yakin oldu ve hala ilk günkünden farkı yok menzil olarak. O gün de bu arabalar 2-3 yıl sonra elinizde kalır alınmaz diyenler vardı. Hala şükrediyorum iyi ki dinlememisim kimseyi diye. 5 sene sonra araba hakikaten kullanılamaz hale gelse, Renault da sözünden dönüp 10 sene dediği batarya garantisinden caysa, ben de kiloyla hurdaciya satmak zorunda bile kalsam cebime para kaliyor. Sizce kendime mi inanayım ya şöyle olursa ya böyle olursa diye bilmeden yazanlara mı?



    Bu arada Renault babamin oglu degil ama, batarya kirası almayarak geleceğin teknolojisini bugünden kullanmama vesile oldukları için her aklıma geldiğinde teşekkür ediyorum adamlara. Ve emin olun 2012den beri piyasadaki bu arabaları almayı düşünüp de cesaret edemeyen herkes keşke ta o gün alsaymış, eminim hic pişman olmazlardı. Hemen hemen ayni özelliklerdeki BMW i3 en az 150000 lira, ben o paraya 6 tane Fluence alır ayrı ayrı renklere boyatir her gün birini sürerdim...



    senede 20 bin çok iyiymiş. fakat pil bitince ne olacak ? hiç araştırdınızmı ? piyasadakilere soruyorum 80-100 gidiyor en iyisi. örneğin takıldınız trafiğe 2-3 saat, kışın bir kere ısıtma kesin çalışacak ne olur bu durumda ? hiç böyle birşey oldumu ? en merak ettiğim pil ne olacak? garanti veriyormuş renault ama fabrika verisi 185 ise ve ben diyelim aldım 2. el araç 100km gidiyor, pili değişecekmi ? yoksa bakım evraklarınımı soracak ?

    genel olarak aracın garantisi hakkında nedir ne değildir bilgi verirmisiniz. araç tam benlik ama bu pilin bitmesi veya zayıflaması konusu beni düşündürüyor.

    Bu konuyu daha önce açıkladık. Pilin menzilinde yüzde 25 kayıp varsa ölçüm yapılıyor yenisi veriliyor. Fakat dikkate deger çok önemli bir mesele varki neden bazıları 180 km gidebilirken bazıları 120 zor görüyor. Benim araba ben 150 km zor gitmiştim yani satmadam önce. 100-120 gidiyordu. Bazen inanılmaz uzun menzil götürüyordu. Bunun bence araştırılması lazım. Yani ben fluence aracımı satmasaydım ölçüm yaptırıp pili değiştirirdim. Şimdi bu menzil nedem bazılarında kısa anlamak zor. Fakat kendi deneyimlerinde gördümki arabanın yürüyen aksanı ne kadar iyi çalışıyorsa yani giderken sebepsiz yavaşlamıyorsa pili o kadar uzun menzil götürüyor. Bu yüzden arabanın baskı balata fren aksanı gibi tekerin dönmesini zorlaştıran faktörler ortadan kaldırılmalı. Bazen kafamda soru işareti kalıyor acaba el freni bazen tam inmiyor çok hafifte olsa tekerse sürtünmemi oluyor ondanmı araba iyi gitniyor diyorum. Çünkü bazen bakıyorum araba boşa aldıgımda gayet süper ilerlerken bazen boşta sanki tekerler iyi dönmüyor gibi. O yüzden çoğu zaman el frenini çekmiyorum vitesi parka getiriyorum o halde biniyorum. Bu nasıl bi sorun yaratır ilerde bilmiyorum. Yani sorun sadece pilde oşmayabilir. Tekerlerin hepai eşit şişirilmeside arabanın düzgün gitmesini sağlıyor. Benim 3 teker 37 hiç inmiyor. Biri 2 günde 34e iniyor arabanın kasis çukurda normalden fazla sarıldığını anlıyorum 3 günde bir şişiriyorum... Umarım yardımcı olmuşumdur...

    pil garanti şartları yazılı olarak varmı sizde ? en büyük muamma bu. nihayetinde bitecek bu pil 5 yıl sonra. peki pil bitince ne yapacaksınız? piyasada 10 bin tane fluence olsa bizim esnaf bir çözüm üretir ama öyle bir satış rakamıda yok. 5 yıl sonra çöpemi atılacak yada 20-30 bin lira pil parasımı verilecek ? bir bisiklet pili bile bugün 1500 liralar civarında. lityum iyon piller zaten hiç kullanmayın olduğu yerde bitiyor. illaki bitecek bu pil. max 5 yıl. ucuzda değil 40 bin istiyor millet. bi tane var 33500 e satan o bile satamıyor.

    Yaw pil in ödünç sözleşmesi yapıyorsun içinde şartları yazıyor daha önce anlattık eski mesajlara bi baksaydın. 5 sene sonra nolacak bilinmiyor ama o zamana kadar 400 km menzilli hızlı şarj olan zoeler yada daha üst modeller belki teslanın alınabilir fiyatlı arabaları ortalıkta gezecegi için 130 km 8 saatte dolan pilli fluencden kira alınacağını pek zannetmiyorum :)

    ben bulamadım ne olacağını. lafla değil varsa belge gönderin lütfen. merak ettiğimiz husus bu pilin garantisi ve ondan sonrası. 4-5 yıl sonra garantide bitmiş olacak sonra bu araba çöpemi atılacak ? elinizde bir belge varsa bu hususların net şekilde belirtildiği foto çekip yükleyinde bizde bilelim.

    herkes garantili demiş çekilmiş kenara. esnaf garantisi gibi, mal satılana kadar garantili, eee sonra ? aracı alıp kalacağız ortada. herkesin aklında tek bir soru var pil ne olacak?! garanti diyenler varsa böyle bir belge göstersinler lütfen, garanti yoksa zaten şimdiden çöp bu araçlar. diyelim pil satılacağı garantisi versinler, eeee? pilin fiyatı ne olacak ? hasılı kelam pil pil pil başka bir dert yok. zaten bu iş net olsa peynir ekmek gibi el değiştirir bu araçlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xenofx -- 8 Mayıs 2017; 19:44:47 >




  • xenofx X kullanıcısına yanıt
    Bizde bilelim derken siz kimsiniz? Sana kimse bu aracı zorla git al demiyorki. Burası fluence ze aldırma kulübü felan değil. Sana belge göstermek zorundada değilim. Sordugun soruların cevabı zaten önceden verildi. Kafana uyarsa alırsın uymazsa almazsın ok?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma

    Bizde bilelim derken siz kimsiniz? Sana kimse bu aracı zorla git al demiyorki. Burası fluence ze aldırma kulübü felan değil. Sana belge göstermek zorundada değilim. Sordugun soruların cevabı zaten önceden verildi. Kafana uyarsa alırsın uymazsa almazsın ok?

    ben ve buraya gelen herkesin merak ettiği konu bu. seni yargılamıyorum sorgulamıyorum, rahat ol. sadece resmi evrakmı var yoksa ortada dolaşan bir lafmı bu pil garantisi onu öğrenmeye çalışıyoruz. sizde dahil bir çok kişi pil garantisinden bahsediyor. bizde diyoruzki bunun belgesi varmı yoksa sizde servisten ordan burdan duyduğunuz lafımı söylüyorsunuz? geçmiş 15 sayfada sadece laf var. ne kullanım kılavuzu ne garanti belgesi nede başka bir resmi evrak hiçbir yerde göremedik. bilgi veriyorsunuz bizde soruyoruz bu bilgiyi neye göre söylüyorsunuz diye, forumların amacı bu zaten bilgi edinmek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma

    Bizde bilelim derken siz kimsiniz? Sana kimse bu aracı zorla git al demiyorki. Burası fluence ze aldırma kulübü felan değil. Sana belge göstermek zorundada değilim. Sordugun soruların cevabı zaten önceden verildi. Kafana uyarsa alırsın uymazsa almazsın ok?

    ben ve buraya gelen herkesin merak ettiği konu bu. seni yargılamıyorum sorgulamıyorum, rahat ol. sadece resmi evrakmı var yoksa ortada dolaşan bir lafmı bu pil garantisi onu öğrenmeye çalışıyoruz. sizde dahil bir çok kişi pil garantisinden bahsediyor. bizde diyoruzki bunun belgesi varmı yoksa sizde servisten ordan burdan duyduğunuz lafımı söylüyorsunuz? geçmiş 15 sayfada sadece laf var. ne kullanım kılavuzu ne garanti belgesi nede başka bir resmi evrak hiçbir yerde göremedik. bilgi veriyorsunuz bizde soruyoruz bu bilgiyi neye göre söylüyorsunuz diye, forumların amacı bu zaten bilgi edinmek.

    Zaten Renault Mais dahil hiçbir bayi Garanti var diyemiyor.Sadece muglak ifadeler kullanıyorlar,kimi 5 yıl garantiliydi diyor digeri 10 yıldı ama nasıl kullanıldıysa diyor yani birşey olursa sonuç mualllak.Bir aydır ben aradıgım sorulara cevap bulamadım vede elektirikli araçların bugün için almanın pek akıl kari olmadıgına inandım malesef...Son görüştügüm bayi direk abi boşver elektirikli aracı sana bir dizel Cilıo verelim zaten az yakıyor..dedi.Olaya bakış açısı bu malesef...




  • Anlamadığınız birşey var; bataryalar araba sahiplerine degil Renault'ya ait. Ben birisine bedava birşey versem o da benden tutsa bir de garanti belgesi istese "yürü git lan" derim. Bu da ona benziyor.



    Renault bu araçları satarken bataryalarını satmadı. O yüzden benzerleri 100000 liraya satılırken bunlarin sifirlari önce 60 sonra 40 bin gibi fiyatlara satılmıştı. Aracın satış fiyatı yükselmesin diye satmak yerine müşteriye kiraya verme yöntemini seçtiler. Sonra da süper birsey yapıp o kirayı almaktan da vazgeçtiler.

    Dolayısıyla kendi bataryaları için bana garanti belgesi vermelerini istemek gibi birşey hic aklıma gelmedi bugüne kadar. Onun yerine bataryayı 10 yıl sureyle benim kullanımıma bedelsiz olarak verdiklerini gösteren, bu sürede bataryayı kaza vs ihtimaline karsi korumam gerektiğini yazan, arizalanirsa veya kapasitesi düşerse yenisini temin edeceklerini taahhüt ettikleri bir sözleşme imzalamıştık. Çoğu kimse bunu bile imzalamadı. Ben de müsaade ederseniz ya şöyle olursa ya böyle olursa diyenlere değil de Renault'ya güvenmeyi seçiyorum. Kaldı ki Renault sözünden dönse bile bugüne kadar yakıttan cebime 26000 lira kalmış. Bir arabaya verdiğim parayı çoktan geri almışım bile. Artık o arabayı birisi bana hediye etmiş sayılır. Sürdüğüm her gün yanıma kar, yansa bile farketmez.

    Bir de benim iki yıldır çatır çatır bindigim 80000 km.den fazla yol yaptığım araçlara işe yaramaz çöp, alınmaz filan deyince biraz komik oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi e_kodak -- 9 Mayıs 2017; 19:16:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak

    Anlamadığınız birşey var; bataryalar araba sahiplerine degil Renault'ya ait. Ben birisine bedava birşey versem o da benden tutsa bir de garanti belgesi istese "yürü git lan" derim. Bu da ona benziyor.



    Renault bu araçları satarken bataryalarını satmadı. O yüzden benzerleri 100000 liraya satılırken bunlarin sifirlari önce 60 sonra 40 bin gibi fiyatlara satılmıştı. Aracın satış fiyatı yükselmesin diye satmak yerine müşteriye kiraya verme yöntemini seçtiler. Sonra da süper birsey yapıp o kirayı almaktan da vazgeçtiler.

    Dolayısıyla kendi bataryaları için bana garanti belgesi vermelerini istemek gibi birşey hic aklıma gelmedi bugüne kadar. Onun yerine bataryayı 10 yıl sureyle benim kullanımıma bedelsiz olarak verdiklerini gösteren, bu sürede bataryayı kaza vs ihtimaline karsi korumam gerektiğini yazan, arizalanirsa veya kapasitesi düşerse yenisini temin edeceklerini taahhüt ettikleri bir sözleşme imzalamıştık. Çoğu kimse bunu bile imzalamadı. Ben de müsaade ederseniz ya şöyle olursa ya böyle olursa diyenlere değil de Renault'ya güvenmeyi seçiyorum. Kaldı ki Renault sözünden dönse bile bugüne kadar yakıttan cebime 26000 lira kalmış. Bir arabaya verdiğim parayı çoktan geri almışım bile. Artık o arabayı birisi bana hediye etmiş sayılır. Sürdüğüm her gün yanıma kar, yansa bile farketmez.

    Bir de benim iki yıldır çatır çatır bindigim 80000 km.den fazla yol yaptığım araçlara işe yaramaz çöp, alınmaz filan deyince biraz komik oluyor.

    elinizde sözleşme var bu çok güzel birşey. TR de malesef kimseye güven olmuyor. honda accord aracımın direksiyon hidrolik pompası patladı. araştırdım kronik sorunmuş abd ve japonyada binlercesi geri çağrılmış. servise ve genel müdürlüğe ilettim oralı bile olmadılar hatta şasede sorguladım araç sorunlu çıkıyor sorunlu seri ama kimse ilgilenmiyor, 350 tl verip özelde yaptırdım, mahkeme ile kim uğraşacak. honda crv var servise verdim geri aldığımda ampul yanmıyordu 300 lira para istediler, bir sürü uğraş şikayet yazı vs sonrası değiştiler ampulü, öyle lafla güvenmek benim için zor.

    bu TR de her alanda böyle malesef. o yüzden bu garanti olayını bu kadar sorguladım. sizin sözleşmeye sahip olmanız çok güzel zaten parasını çıkarmışsınız. ama ben şimdi alsam o parayı çıkartma imkanım yok, çoğu satıcıya soruyorum 100 km ancak gidersin diyor, zaten maks yapacağım km yılda 10 bin, bu performansda sürekli düşecek, vereceğim 35-40 bin lira maks 5 yıl sonra bitmiş olacak. dolayısıyla ben çöpe gidecek para olarak niteleyebiliyorum bu parayı çünkü resmi garanti yok ortada. 350 lira için uğraşmam ama bu araçların resmi garantisi olsa 30-40 bin lira edecek pil için uğraşırım.

    dediğim gibi garanti olayı olsa hemen bugün alırım bir tane bu araçlardan.

    edit: ayrıca TR de firmalar kuruşunu yedirmez. 4-5 yıl kadar pilin kirasını aldı zaten. 80 eurodan almış olsa yılda 960 euro eder, 5 yılda yaklaşık 5000 euro. bundan sonra pile garanti vermektense zaten ölmeye başlamış olan piller için para almayı bıraktı, böylece herkesi kaderiyle başbaşa bırakmış oldu, her şekilde kar etmiş durumda. çok merak ediyorum satılan bin yada üç bin araç var galiba kaçının pilini değiştirdiler bugüne kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xenofx -- 9 Mayıs 2017; 21:8:52 >




  • Merak edilen konu 5 sene sonra ne olacagı. 5 sene sonra bu araçlar pille kullanılmaya devam edecek ama kira parası alınacak aylık. Zaten şuanda da kiralık ama kira parası alınmıyor. Şimdi pil biterse yada menzil kısalırsa meselesi merak ediliyorsa söyleyeyim üzerine basa basa diyoruzki menzilde yüzde 25 kayıp olduğunda yenisi veriliyor eskisi tamir ediliyor başkasına kiralanıyor. Çöp olmasıyla nasıl bir ilgisi var şimdi bunun? Ben 5 sene sonra ne olacagı belli değil derken pil kirası alınıp alınmayacağı belli değil dedim. Renaılt pillerini geri alacak değil milleti pilsiz bırakacak değil. Aynı şimdiki gibi kullanılacak ve menzil kaybında değiştirilecek tek farkı ilk zamanlardaki gibi aylık pil kirası alınacak ama benim kendi tahminim bir 10 sene daha pil kirası alınmaz diye düşünüyorum. Zaten bunu alacal olan kişi 5 sene sonra pil kirası alınacak diye bu aracı satın alması gerekiyor. Garanti dediğimiz şey bu yani pilin değişmesi. Ama pilin kırılması hasae görmesi gibi şeyler için siz pili kiralarken pil için kaskoda yapıyorsunuz oda ucuz bişey 180 tl felan. Çöp durum yok yani ömürlük araba. Zaten pilin menzil kaybınndan dolayı değiştirlecek şekilde kiralanması satım alınmasından daha mantıklı ki satım alındığında pilin ömrü biterse pil çöp olur araba çöp olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • xenofx X kullanıcısına yanıt
    Yanlış biliyorsunuz, dolayısıyla da yanlış bilgilendiriyorsunuz. Renault 4-5 yıl pil kirası alıp sonra da araçları kaderine bırakmış filan değil. Araçlar daha yeni 4,5 yaşına ulaştılar zaten. Renault da araçlar 1,5-2 yaşındayken kullanıcılarına birer yazıyla durumu bildirip ta o zaman o günden itibaren kira almayacağını ama 10 sene boyunca bataryanin garantileri altında olduğunu bildirdi. O zamandan beri de almiyorlar hakikaten.



    Elinde kapı gibi sözleşme varken bile alacağından vazgeçmiş koskoca firmanın 10 sene sonra tutup da bana yine kira odeyeceksiniz diyecegini düşünmek bile abes. Performans kesin düşer araçlar çöp olur geyiği de bir turlu bitmiyor. Bu araç çöp olursa ayni lityum iyon bataryayı kullanan Teslalar da, BMW i3'ler de, Toyota Corolla DMA'lar da çöp olur. Üstelik onlar batarya ya bir de 25-30 bin lira para ödediler. Onlar ne yapsınlar? Bataryanin ömrü sizin umdugunuz kadar uzun değil diye elektrikli araç kullanmaktan vaz mi geçelim. Öyle bir gün gelirse onu o gün düşünür tüm elektrikli araç kullanıcıları, siz dert edip uzmeyin hic kendinizi. Kaldı ki Tekrar yazayım: ilk günden beri pilin performansında hicbir düşme yok 4,5 yıldir, ilk yılında da bor Renault Fluence ortalama 130 km gidiyordu, hala da öyle. Daha dun gün boyu 122 km yol yapmışım, gece 11de döndüğümde kalan yakıt 4 km gösteriyordu, sabah kalktığımda da arabam tam dolmuş ekranda 112 km. menzil gösteriyordu.



    Keşke aracı kullanmayanlar "ya şöyle olursa, ya boyle olursa" seklinde asılsız yorumlar yapmasa..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak

    Yanlış biliyorsunuz, dolayısıyla da yanlış bilgilendiriyorsunuz. Renault 4-5 yıl pil kirası alıp sonra da araçları kaderine bırakmış filan değil. Araçlar daha yeni 4,5 yaşına ulaştılar zaten. Renault da araçlar 1,5-2 yaşındayken kullanıcılarına birer yazıyla durumu bildirip ta o zaman o günden itibaren kira almayacağını ama 10 sene boyunca bataryanin garantileri altında olduğunu bildirdi. O zamandan beri de almiyorlar hakikaten.



    Elinde kapı gibi sözleşme varken bile alacağından vazgeçmiş koskoca firmanın 10 sene sonra tutup da bana yine kira odeyeceksiniz diyecegini düşünmek bile abes. Performans kesin düşer araçlar çöp olur geyiği de bir turlu bitmiyor. Bu araç çöp olursa ayni lityum iyon bataryayı kullanan Teslalar da, BMW i3'ler de, Toyota Corolla DMA'lar da çöp olur. Üstelik onlar batarya ya bir de 25-30 bin lira para ödediler. Onlar ne yapsınlar? Bataryanin ömrü sizin umdugunuz kadar uzun değil diye elektrikli araç kullanmaktan vaz mi geçelim. Öyle bir gün gelirse onu o gün düşünür tüm elektrikli araç kullanıcıları, siz dert edip uzmeyin hic kendinizi. Kaldı ki Tekrar yazayım: ilk günden beri pilin performansında hicbir düşme yok 4,5 yıldir, ilk yılında da bor Renault Fluence ortalama 130 km gidiyordu, hala da öyle. Daha dun gün boyu 122 km yol yapmışım, gece 11de döndüğümde kalan yakıt 4 km gösteriyordu, sabah kalktığımda da arabam tam dolmuş ekranda 112 km. menzil gösteriyordu.



    Keşke aracı kullanmayanlar "ya şöyle olursa, ya boyle olursa" seklinde asılsız yorumlar yapmasa..

    Aynen çöp demek saçma. Siz el fenerinin pili bittiğinde fenerle birlikte atıyormusunuz? Arabayla pili ayrı düşünmek lazım. Ben etrafta görüyorum 1970 model arabalar geziyor 2012 model bi araba nasıl çöp olacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma


    quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak

    Yanlış biliyorsunuz, dolayısıyla da yanlış bilgilendiriyorsunuz. Renault 4-5 yıl pil kirası alıp sonra da araçları kaderine bırakmış filan değil. Araçlar daha yeni 4,5 yaşına ulaştılar zaten. Renault da araçlar 1,5-2 yaşındayken kullanıcılarına birer yazıyla durumu bildirip ta o zaman o günden itibaren kira almayacağını ama 10 sene boyunca bataryanin garantileri altında olduğunu bildirdi. O zamandan beri de almiyorlar hakikaten.



    Elinde kapı gibi sözleşme varken bile alacağından vazgeçmiş koskoca firmanın 10 sene sonra tutup da bana yine kira odeyeceksiniz diyecegini düşünmek bile abes. Performans kesin düşer araçlar çöp olur geyiği de bir turlu bitmiyor. Bu araç çöp olursa ayni lityum iyon bataryayı kullanan Teslalar da, BMW i3'ler de, Toyota Corolla DMA'lar da çöp olur. Üstelik onlar batarya ya bir de 25-30 bin lira para ödediler. Onlar ne yapsınlar? Bataryanin ömrü sizin umdugunuz kadar uzun değil diye elektrikli araç kullanmaktan vaz mi geçelim. Öyle bir gün gelirse onu o gün düşünür tüm elektrikli araç kullanıcıları, siz dert edip uzmeyin hic kendinizi. Kaldı ki Tekrar yazayım: ilk günden beri pilin performansında hicbir düşme yok 4,5 yıldir, ilk yılında da bor Renault Fluence ortalama 130 km gidiyordu, hala da öyle. Daha dun gün boyu 122 km yol yapmışım, gece 11de döndüğümde kalan yakıt 4 km gösteriyordu, sabah kalktığımda da arabam tam dolmuş ekranda 112 km. menzil gösteriyordu.



    Keşke aracı kullanmayanlar "ya şöyle olursa, ya boyle olursa" seklinde asılsız yorumlar yapmasa..

    Aynen çöp demek saçma. Siz el fenerinin pili bittiğinde fenerle birlikte atıyormusunuz? Arabayla pili ayrı düşünmek lazım. Ben etrafta görüyorum 1970 model arabalar geziyor 2012 model bi araba nasıl çöp olacak?

    fluence, el feneri ? kalem pil, fluence pili ? fiyat ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak

    Yanlış biliyorsunuz, dolayısıyla da yanlış bilgilendiriyorsunuz. Renault 4-5 yıl pil kirası alıp sonra da araçları kaderine bırakmış filan değil. Araçlar daha yeni 4,5 yaşına ulaştılar zaten. Renault da araçlar 1,5-2 yaşındayken kullanıcılarına birer yazıyla durumu bildirip ta o zaman o günden itibaren kira almayacağını ama 10 sene boyunca bataryanin garantileri altında olduğunu bildirdi. O zamandan beri de almiyorlar hakikaten.



    Elinde kapı gibi sözleşme varken bile alacağından vazgeçmiş koskoca firmanın 10 sene sonra tutup da bana yine kira odeyeceksiniz diyecegini düşünmek bile abes. Performans kesin düşer araçlar çöp olur geyiği de bir turlu bitmiyor. Bu araç çöp olursa ayni lityum iyon bataryayı kullanan Teslalar da, BMW i3'ler de, Toyota Corolla DMA'lar da çöp olur. Üstelik onlar batarya ya bir de 25-30 bin lira para ödediler. Onlar ne yapsınlar? Bataryanin ömrü sizin umdugunuz kadar uzun değil diye elektrikli araç kullanmaktan vaz mi geçelim. Öyle bir gün gelirse onu o gün düşünür tüm elektrikli araç kullanıcıları, siz dert edip uzmeyin hic kendinizi. Kaldı ki Tekrar yazayım: ilk günden beri pilin performansında hicbir düşme yok 4,5 yıldir, ilk yılında da bor Renault Fluence ortalama 130 km gidiyordu, hala da öyle. Daha dun gün boyu 122 km yol yapmışım, gece 11de döndüğümde kalan yakıt 4 km gösteriyordu, sabah kalktığımda da arabam tam dolmuş ekranda 112 km. menzil gösteriyordu.



    Keşke aracı kullanmayanlar "ya şöyle olursa, ya boyle olursa" seklinde asılsız yorumlar yapmasa..

    renault mais e mail attım cevap bekliyorum.

    "Renatul Fluence Z.E. almayı düşünüyorum, bu araçlar için 10 yıl pil garantisi olduğu ve pil performansı %75 in altına düştüğünde yenisi ile ücretsiz değiştirileceğine dair bilgiler var piyasada. 2011 2012 model bu araçlar için böyle bir garantiniz var mı ? Böyle bir garanti varsa bunun geçerliliği için hangi şartları ve evrakları istiyorsunuz ? Fabrika verisi olarak 185 km menzil belirttiğiniz bu araçlar için, araç test koşullarında 137 km den daha az gittiği taktirde (yani fabrika verisinin %75 inden az) pili yenisiylemi değiştireceksiniz ? Almayı düşündüğüm araçların hemen hepsi 100 km menzile sahip, daha fazla gidemiyorlar. Pil garantisi ve garanti değişim şartları hakkında detaylı bilgi bekliyorum."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak

    Yanlış biliyorsunuz, dolayısıyla da yanlış bilgilendiriyorsunuz. Renault 4-5 yıl pil kirası alıp sonra da araçları kaderine bırakmış filan değil. Araçlar daha yeni 4,5 yaşına ulaştılar zaten. Renault da araçlar 1,5-2 yaşındayken kullanıcılarına birer yazıyla durumu bildirip ta o zaman o günden itibaren kira almayacağını ama 10 sene boyunca bataryanin garantileri altında olduğunu bildirdi. O zamandan beri de almiyorlar hakikaten.



    Elinde kapı gibi sözleşme varken bile alacağından vazgeçmiş koskoca firmanın 10 sene sonra tutup da bana yine kira odeyeceksiniz diyecegini düşünmek bile abes. Performans kesin düşer araçlar çöp olur geyiği de bir turlu bitmiyor. Bu araç çöp olursa ayni lityum iyon bataryayı kullanan Teslalar da, BMW i3'ler de, Toyota Corolla DMA'lar da çöp olur. Üstelik onlar batarya ya bir de 25-30 bin lira para ödediler. Onlar ne yapsınlar? Bataryanin ömrü sizin umdugunuz kadar uzun değil diye elektrikli araç kullanmaktan vaz mi geçelim. Öyle bir gün gelirse onu o gün düşünür tüm elektrikli araç kullanıcıları, siz dert edip uzmeyin hic kendinizi. Kaldı ki Tekrar yazayım: ilk günden beri pilin performansında hicbir düşme yok 4,5 yıldir, ilk yılında da bor Renault Fluence ortalama 130 km gidiyordu, hala da öyle. Daha dun gün boyu 122 km yol yapmışım, gece 11de döndüğümde kalan yakıt 4 km gösteriyordu, sabah kalktığımda da arabam tam dolmuş ekranda 112 km. menzil gösteriyordu.



    Keşke aracı kullanmayanlar "ya şöyle olursa, ya boyle olursa" seklinde asılsız yorumlar yapmasa..

    renault mais e mail attım cevap bekliyorum.

    "Renatul Fluence Z.E. almayı düşünüyorum, bu araçlar için 10 yıl pil garantisi olduğu ve pil performansı %75 in altına düştüğünde yenisi ile ücretsiz değiştirileceğine dair bilgiler var piyasada. 2011 2012 model bu araçlar için böyle bir garantiniz var mı ? Böyle bir garanti varsa bunun geçerliliği için hangi şartları ve evrakları istiyorsunuz ? Fabrika verisi olarak 185 km menzil belirttiğiniz bu araçlar için, araç test koşullarında 137 km den daha az gittiği taktirde (yani fabrika verisinin %75 inden az) pili yenisiylemi değiştireceksiniz ? Almayı düşündüğüm araçların hemen hepsi 100 km menzile sahip, daha fazla gidemiyorlar. Pil garantisi ve garanti değişim şartları hakkında detaylı bilgi bekliyorum."

    Eliniz değmişken bir email de BMW'ye atsanız; "Araçlarınıza 190 km. menzil yazmışsınız ama piyasada anca 100-110 km gittiğine dair bilgiler dolaşıyor, garanti şartları ile ilgili acil bilgi bekliyorum" şeklinde.

    Şu şekilde tanıtım yapıyorlar çünkü;

    "BMW i3 artık iki model seçeneğiyle birlikte sunuluyor. Bunlardan biri günlük kullanımda düzenli olarak maksimum 130 km menzile sahip BMW i3 (60 Ah) (Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü NEDC: 190 km), diğeri ise, kullanım alanı maksimum 200 km olan BMW i3 (94 Ah) modelidir (NEDC: 300 km).

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak


    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak

    Yanlış biliyorsunuz, dolayısıyla da yanlış bilgilendiriyorsunuz. Renault 4-5 yıl pil kirası alıp sonra da araçları kaderine bırakmış filan değil. Araçlar daha yeni 4,5 yaşına ulaştılar zaten. Renault da araçlar 1,5-2 yaşındayken kullanıcılarına birer yazıyla durumu bildirip ta o zaman o günden itibaren kira almayacağını ama 10 sene boyunca bataryanin garantileri altında olduğunu bildirdi. O zamandan beri de almiyorlar hakikaten.



    Elinde kapı gibi sözleşme varken bile alacağından vazgeçmiş koskoca firmanın 10 sene sonra tutup da bana yine kira odeyeceksiniz diyecegini düşünmek bile abes. Performans kesin düşer araçlar çöp olur geyiği de bir turlu bitmiyor. Bu araç çöp olursa ayni lityum iyon bataryayı kullanan Teslalar da, BMW i3'ler de, Toyota Corolla DMA'lar da çöp olur. Üstelik onlar batarya ya bir de 25-30 bin lira para ödediler. Onlar ne yapsınlar? Bataryanin ömrü sizin umdugunuz kadar uzun değil diye elektrikli araç kullanmaktan vaz mi geçelim. Öyle bir gün gelirse onu o gün düşünür tüm elektrikli araç kullanıcıları, siz dert edip uzmeyin hic kendinizi. Kaldı ki Tekrar yazayım: ilk günden beri pilin performansında hicbir düşme yok 4,5 yıldir, ilk yılında da bor Renault Fluence ortalama 130 km gidiyordu, hala da öyle. Daha dun gün boyu 122 km yol yapmışım, gece 11de döndüğümde kalan yakıt 4 km gösteriyordu, sabah kalktığımda da arabam tam dolmuş ekranda 112 km. menzil gösteriyordu.



    Keşke aracı kullanmayanlar "ya şöyle olursa, ya boyle olursa" seklinde asılsız yorumlar yapmasa..

    renault mais e mail attım cevap bekliyorum.

    "Renatul Fluence Z.E. almayı düşünüyorum, bu araçlar için 10 yıl pil garantisi olduğu ve pil performansı %75 in altına düştüğünde yenisi ile ücretsiz değiştirileceğine dair bilgiler var piyasada. 2011 2012 model bu araçlar için böyle bir garantiniz var mı ? Böyle bir garanti varsa bunun geçerliliği için hangi şartları ve evrakları istiyorsunuz ? Fabrika verisi olarak 185 km menzil belirttiğiniz bu araçlar için, araç test koşullarında 137 km den daha az gittiği taktirde (yani fabrika verisinin %75 inden az) pili yenisiylemi değiştireceksiniz ? Almayı düşündüğüm araçların hemen hepsi 100 km menzile sahip, daha fazla gidemiyorlar. Pil garantisi ve garanti değişim şartları hakkında detaylı bilgi bekliyorum."

    Eliniz değmişken bir email de BMW'ye atsanız; "Araçlarınıza 190 km. menzil yazmışsınız ama piyasada anca 100-110 km gittiğine dair bilgiler dolaşıyor, garanti şartları ile ilgili acil bilgi bekliyorum" şeklinde.

    Şu şekilde tanıtım yapıyorlar çünkü;

    "BMW i3 artık iki model seçeneğiyle birlikte sunuluyor. Bunlardan biri günlük kullanımda düzenli olarak maksimum 130 km menzile sahip BMW i3 (60 Ah) (Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü NEDC: 190 km), diğeri ise, kullanım alanı maksimum 200 km olan BMW i3 (94 Ah) modelidir (NEDC: 300 km).

    onuda sen atarsın çok meraklıysan. malını öve öve bitiremedin be.




  • xenofx X kullanıcısına yanıt
    Benim yaptığım "malını övmek" değil, kullanıcısı olduğum bir araçla ilgili bildiklerimi artı eksi tüm yönleriyle paylaşmak.

    Sen sahibinden.com'dan iki tane ilanı arayıp gaza geldin diye elektrikli araç uzmanı kesilip, hayatında bir kez direksiyonuna bile oturmadığın bir araç hakkında bok atabiliyorsun normal oluyor. Ben iki yıldır gece gündüz kullandığım hemen herşeyini bildiğim araçlarla ilgili bilgi verince suç oluyor, öyle mi?

    Kim sana bu araba 137 km. gitmezse fabrika pilini yenisiyle değiştiriyor dedi de tutmuş bir de buradan hesap soruyorsun. O hesabı sen yapmışsın kendi kafana göre. Ne yapalım, sen bataryanın ömrünü yeterli bulmadın, Renault'ya da güvenmedin diye "kusura bakmayın siz bugünden itibaren çöp sayılıyormuşsunuz" deyip Makina Kimya'ya mı götürelim arabaları.

    Öyle hem 30000 liraya alıyım, hem pile para vermeyim, hem 300-500 km gitsin, hem de da fabrika pil eskiyince yenisini versin diye bir elektrikli araç yok. Dünyada yok. Teknoloji bu. 600 bin lira verip Tesla da alsan pil eskiyince kimse sana yenisini bedavaya vermiyor. Bak bu yeryüzündeki en gelişmiş elektrikli aracı Tesla model X'in garantisi;

    "Warranty
    8 year, infinite kilometer battery and drive unit warranty
    4 year, 80,000 km limited warranty"
    Senin hesapla 8 yıl 1 ay sonra bu araba da çöp.

    Konunun en başından beri yazıyoruz, okuma yazman var gibi görünüyor, fabrikalara email bile yazabiliyorsun, aç oku. Gün içerisinde 100-120 km.den fazla yol yapması gerekmeyen, her akşam aracını rahatça şarj etme imkanı olan, bu araçla şehir dışına çıkma ihtiyacı duymayacak kişiler için bu araç ideal. Onun dışındakiler için uygun değil. Üstelik bu gizli saklı birşey de değil, tüm kullanıcılar biliyor. Sana gıcır gıcır, ambalajında yeni batarya da verseler, üç aşağı beş yukarı gidebileceğin menzil bu olacak. Bu limitler sana yetersiz geliyorsa Fluence ZE sana uymaz. Yok yere fabrikaya savaş ilan edip kendini üzme. BMW i3 de uymaz. Onlara da hiç bulaşma. Opel Ampera var bak mesela şarjı bitince üzerindeki benzinli motor çalışıp bataryayı şarj ediyor, o uyabilir gibi. Gerçi onda da 5 sene sonra yeni batarya vermiyorlar ama en azından araba çöp olduktan sonra benzinli kullanmaya devam edersin. Ya da 1.5 DCI Cliolar var, dertsiz tasasız, al onlardan bir tane, hem sen kurtul hem forumu ara sıra da olsa ziyaret edenler kurtulsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu adam troll boşa cevap verme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • he he trol, 2. eli bile olmayan çöp olmuş bir arabaya trol. renaulttan cevap gelsin çöpmü değilmi göreceğiz, inşallah değildirde bir tane alırım çünkü ihtiyaçlarımı fazlasıyla karşılayacak bir araba. eğer olumsuz cevap gelirse o çok bayıldığınız araçlar çöpe gidecek 5 yıl sonra. açar bakarsınız bu mesajlarıma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xenofx -- 11 Mayıs 2017; 21:10:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak

    Yanlış biliyorsunuz, dolayısıyla da yanlış bilgilendiriyorsunuz. Renault 4-5 yıl pil kirası alıp sonra da araçları kaderine bırakmış filan değil. Araçlar daha yeni 4,5 yaşına ulaştılar zaten. Renault da araçlar 1,5-2 yaşındayken kullanıcılarına birer yazıyla durumu bildirip ta o zaman o günden itibaren kira almayacağını ama 10 sene boyunca bataryanin garantileri altında olduğunu bildirdi. O zamandan beri de almiyorlar hakikaten.



    Elinde kapı gibi sözleşme varken bile alacağından vazgeçmiş koskoca firmanın 10 sene sonra tutup da bana yine kira odeyeceksiniz diyecegini düşünmek bile abes. Performans kesin düşer araçlar çöp olur geyiği de bir turlu bitmiyor. Bu araç çöp olursa ayni lityum iyon bataryayı kullanan Teslalar da, BMW i3'ler de, Toyota Corolla DMA'lar da çöp olur. Üstelik onlar batarya ya bir de 25-30 bin lira para ödediler. Onlar ne yapsınlar? Bataryanin ömrü sizin umdugunuz kadar uzun değil diye elektrikli araç kullanmaktan vaz mi geçelim. Öyle bir gün gelirse onu o gün düşünür tüm elektrikli araç kullanıcıları, siz dert edip uzmeyin hic kendinizi. Kaldı ki Tekrar yazayım: ilk günden beri pilin performansında hicbir düşme yok 4,5 yıldir, ilk yılında da bor Renault Fluence ortalama 130 km gidiyordu, hala da öyle. Daha dun gün boyu 122 km yol yapmışım, gece 11de döndüğümde kalan yakıt 4 km gösteriyordu, sabah kalktığımda da arabam tam dolmuş ekranda 112 km. menzil gösteriyordu.



    Keşke aracı kullanmayanlar "ya şöyle olursa, ya boyle olursa" seklinde asılsız yorumlar yapmasa..

    renault mais e mail attım cevap bekliyorum.

    "Renatul Fluence Z.E. almayı düşünüyorum, bu araçlar için 10 yıl pil garantisi olduğu ve pil performansı %75 in altına düştüğünde yenisi ile ücretsiz değiştirileceğine dair bilgiler var piyasada. 2011 2012 model bu araçlar için böyle bir garantiniz var mı ? Böyle bir garanti varsa bunun geçerliliği için hangi şartları ve evrakları istiyorsunuz ? Fabrika verisi olarak 185 km menzil belirttiğiniz bu araçlar için, araç test koşullarında 137 km den daha az gittiği taktirde (yani fabrika verisinin %75 inden az) pili yenisiylemi değiştireceksiniz ? Almayı düşündüğüm araçların hemen hepsi 100 km menzile sahip, daha fazla gidemiyorlar. Pil garantisi ve garanti değişim şartları hakkında detaylı bilgi bekliyorum."

    Yapılan açıklamaya göre Carlos Ghosn sabah ilk uçakla gelip konu hakkında talep ettiğin detaylı bilgileri içeren bir briefing için Turkiye'ye geliyormuş. Sen ikinci el bir araba al diye ilgili tüm departmanlar seferber olmuş, tatlı bir telaş icindelermiş...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim merak ettigim Ankaradaki 2. 33.500tl lik ze yi acaba bu forumdan birimi aldi ilandan kalkmis arac birisi aldi herhalde ankarada olsam gidip bakmak isterdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pil üreticisi batmış. mais ise biz bu işle ilgilenmiyoruz demiş. alacaklara duyurulur. benim mailime henüz dönüş yapan olmadı.

    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=114983579
  • ayrıca yine alacaklara sahidinden.com daki uzun bir açıklama yol gösterici olacaktır.

    bu aracın şu anki max menzili 80km imiş. "alın pili değiştirin veya ben pili değiştittiricem" diye yazmış. eğer garantiden değiştirirse ben alıcıyım ama sanmıyorum öyle birşey olacağını.

    edit: ilan sahibi ile iletişime geçtim. sözleşmeyide gördüm biraz daha araştırma yapayım bakalım ne sonuç çıkacak.

    quote:

    SEVGİLİ DOSTLAR SOHBET BAZINDA BURADA AKLINIZA GELEBİLECEK HER ŞEYİ YAZACAĞIM Kİ , MERAKTAN TELEFON AÇIPTA YOK ŞÖYLE Mİ BÖYLE Mİ OLMASIN. TÜM TECRÜBELERİMİ BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAYA ÇALIŞACAĞIM. ASKERİ PERSONEL EMEKLİSİYİM, EMEKLİ OLUR OLMAZ İLK HAYALİM OLAN ELEKTRİKLİ ARABAMI ALDIM, ÇOK ŞÜKÜR ÇOKTA MEMNUN KALDIM. MADEM MEMNUNSUN NEDEN SATIYORSUN O HALDE KARDEŞİM DEDİĞİNİZİ DUYUYORUM, BİR İNSAN SIK SIK ŞEHİR DIŞINA ÇIKMASI GEREKİRSE TEK ARAÇ İLE BU MÜMKÜN DEĞİL, İKİ ARACI OLANLAR İÇİN MUHTEŞEM ÖTESİ BİR ARAÇ. BEN ALANYA DA YAŞAMAYA DEVAM EDERKEN, BAŞKA BİR İLDE BİR TİCARİ FAALİYET YAPMAM GEREKİYOR, BU NEDENLE GEL GİT YAPMAK ZORUNDAYIM. SATIŞ SEBEBİM AÇIKÇA BUDUR. ŞİMDİ GELELİM ARABA İLE YAŞADIĞIM DENEYİMLERE, MİSAL EŞİNİZİNDE BİR ARACI VAR VE İKİSİ DE YAKITLI YA DA EMLAKÇISIN AKŞAMA KADAR 3-5 EV GÖSTERMEYE BİR O SEMT BİR BU SEMT GİDİYORSUN, İŞTE BU DURUMDA ARAÇ TAM ANLAMI İLE TASARRUF MANYAĞI, TOPLAMDA 22 KW ELEKTİRİK DEPOLAYABİLEN PİLLER BU GÜNKÜ RAKAMLAR İLE 9,48 KURUŞA DOLAR, AMA ARACIMIN MENZİLİ ŞU AN DA 80 KM CİVARINDA YANİ YAKLAŞIK 4 TL YE DOLUYOR VE 70 KM YOL YAPIYORSUN, 10 KM TEMKİN AMAÇLI ŞARJIMI YAPIYORUM, ŞİMDİLİK SADECE EŞİMİ İŞE GETİRİP GÖTÜRMEK VE ÇARŞI PAZAR GEZMEK İÇİN KULLANDIĞIMDAN HAFTA DA BİR ANCAK ŞARJ EDİYORUM, ARAÇ AYAĞINIZI GAZDAN KESTİĞİNİZDE AKÜLERİ DOLDURMAYA BAŞLIYOR, BAZEN MİSAL 50 KM MENZİLİ VAR İKEN ÇARŞIYA GİDİP GELİYORUM, 4 KM YOL YAPIYORUM AMA 51 KM MENZİL İLE GERİ DÖNÜYORUM, FREN KULLANMA ALIŞKANLIĞINI BIRAKIR AYAĞI GAZDAN ÇEKEREK YAVAŞLAMA METODU İLESÜREKLİ ŞARJ EDERSENİZ BAZEN KAR YAPIP GERİ EVE DÖNÜYORSUNUZ. BALKONUMUN ALTINDAN 3 LÜ PİRİZ SARKITTIM 10 KM MENZİL KALDI DEDİMİ AKŞAM ŞARJA TAKIYORUM, SABAH FULL DOLU BİNİYORUM. SEN SİTE İÇERİSİNDESİN, BİZ KAPI ÖNÜNDE ŞARJ EDECEĞİZ, ADAM GECE 1000 EUROLUK ŞARJ ALETİNİ ÇALARSA? ÇALAMAZ ÇÜNKİ ARACI KLİTLEDİĞİNİZDE ŞARJ EKİPMANIDA KLİTLENİYOR. ARABADA SIFIR SES OLDUĞU İÇİN İÇERİDE EV ORTAMINDA GECE SESSİZLİĞİNDE MUHTEŞEM SOHBET EDEBİLİR, YAHUT MÜZİĞİNİZİ MUHTEŞEM BİR SESSİZLİK ORTAMINDA DİNLEYEBİLİRSİNİZ. ARAÇ ELEKTRİKLİ MOTOR OLDUĞU İÇİN TORKU DİREK TEKERLERE VERİYOR BUDA AŞIRI GÜÇLÜ BİR KALKIŞ VE PEDALA DOKUNUR DOKUNMAZ ATILMASINA SEBEBP OLUYOR, IŞIKLARDA YANININDA 5.20 OLSA KALKIŞTA SİZİ GEÇMESİ MÜMKÜN DEĞİL. O DENLİ ATİK VE TORKLU BİR ARAÇ, HA 200 METRE SONRA ODA SİZİ GEÇER ORASI AYRI, ÇÜNKİ ARAÇ ELEKTRİK TASARRUFU İÇİN 135 KM HIZ İLE SINIRLANDIRILMIŞ. SEYİR TEPESİ RAMPASINI YAYLA YOLU RAPMASINI ALANYA LILAR BİLİR, O RAMPADA KİM VARSA ARKANIZDAN TOZUNUZU TOPLAR. BATARYALAR RENAULT GARANTİSİNDE OLDUĞUNDAN FIRSATI OLAN ANTALYA RENOYA GİDİP PİL DURUMU TESPİTİ YAPTIRABİLİR VE BATARYA DÜZEYİ %70 İN ALTINDA OLDUĞUNDAN GARANTİ KAPSAMINDA ÜCRETSİZ DEĞİŞTİREBİLİR, BELKİ SİZ DAHA ARACI ALMADAN BUNU BENDE YAPTIRMIŞ OLABİLİRİM, HENÜZ FIRSATIM OLMADI, SERVİS ÖNCE RANDEVU ALIP GELMELİSİNİZ VE AKÜ DURUMLARINI TESPİT EDECEĞİZ, SONRA GENEL MERKEZ DEPODAN YENİ BATARYA GRUBU İSTEYECEĞİZ, BATARYALARINIZ GELDİĞİNDE SİZİ ÇAĞIRIP DEĞİŞTİRECEĞİZ DEDİLER. ÜCRETSİZ ÇÜNKİ 2023 1 OCAĞA KADAR ARACIN BATARYALARI RENO KAPSAMINDA HEM GARANTLİLİ HEMDE SÖZLEŞMELİ OLARAK PİL KİRASI VERMİYORSUNUZ. BEN KOLAYCA SÖZLEŞMEMİ YAPTIM. İNŞALLAH ALAN ŞANSLI KARDEŞİMEDE NE YAPMASI GEREKTİĞİNİ TARİF EDECEĞİZ VE ODA SÖZLEŞMESİNİ YAPIP 2023 Ü E KADAR PİLLERE KİRA VERMEDEN BİNECEK, SONRASINDA NE OLUR, BELKİ RENO BATARYALARI ÜCRETSİZ HEDİYE EDER, ÇÜNKÜ HER YIL BATARYA BEDELİNDEN OTOMATİK OLARAK %10 DÜŞÜYORLAR. ARACINIZA SADECE SİGORTA VE KASKO YAPTIRIYORSUNUZ, VERGİ EGZOS YAĞ IVIR ZIVIR BAKIMI YOK. EN PAHALI BAKIM TOPLAMI 250 TL ODA KLİMA FİLTRESİ AKÜ SOĞUTMA SİSTEMİ FİLTRESİ GİBİ ŞEYLER. NE KAYIŞ BE TRİGİER NEDE BİLİNEN YAKITLI ARAÇLARDAKİ BAKIM YOK. CAM SUYUNU DOLDUR DEVAM. ŞEHİR İÇİ TRAFİĞİNDE GAZA DOKUNDUĞUNUZ AN DİĞER ARAÇLARI SESSİZCE ARKANIZDA BIRAKIYORSUNUZ, MUHTEŞEM BİR HİS. OTOMATİK VİTES OLDUĞU İÇİN BAYANLAR RAHATLIKLA KULLANABİLİR. EŞİNİZE YAHUT İŞ YERİNİZE ALIN ARACI AYDA 20 LİRALIK ELEKTRİK PARASI İLE 400-500 KM YOL YAPIN. SENELİK 1200 LİRA VERGİ PARASINDAN KURTULUN. 2 GÜN ÖNCE TEK SEFERDE MUAYENESİNİ YAPTIRDIM. 2019 MAYIS 17 YE KADAR MUAYENE YOK. MUAYENE ESNASINDA DA EGZOZ MUAYENESİ YOK. BEN ARACI ALDIĞIMDA KİMSE DEMEDİ ARKADAŞ BU ARABA KONTAK AÇIK İKEN BAŞKA BİR ARAÇ TARAFINDAN ÇEKİLİRSE O ESNADA ŞARJ OLUYOR DİYE, NİĞDE DEN ÇEKİCİ ARACA 500 LİRA VERİP GETİRDİM, ÇEKİCİ ABİ BU ARACI MANAVGAT MAKASINDA İNDİRELİM BEN SENİ 20 KM ÇEKEYİM ARACIN DOLSUN DEDİ, MAKASTAN İNCEKUM'A KADAR ÇEKTİ 80 KM FULL DOLDU. ŞİMDİ BEN BUNU ANTALYA'YA NASIL GÖTÜRECEĞİM DİYORSANIZ İKİNCİ BİR ARAÇ İLE BİRLİKTE GİDİP ŞARJ BİTTİĞİNDE ÇEKTİREBİLİRSİNİZ, YAHUT RENO YOL YARDIMI ARAYARAK BEN ŞURADA KALDIM DEDİĞİNİZDE YİNE SÖZLEŞME GEREĞİ ÜCRETSİZ GELİP ARACINIZI ÇEKMEK ZORUNDALAR. BEDAVA SİZİ SERVİSE GÖTÜRME ZORUNLULUKLARI VAR. TAKAS TEKLİF EDECEK ARKADAŞLAR İÇİN AÇIK SÖYLEYEYİM, FİYATI ŞİŞİRİLMEMİŞ, DEĞERİNDE BMW, MERCEDES, VE VOLVO TARZI DİZEL ARAÇLAR İLE ÜZERİNE 2-3 BİN ALABİLECEĞİM YADA 2-3 BİN ÖDEYECEĞİM ARAÇLAR İLE TAKAS YAPABİLİRİM. UZUN YOLDA KULLANACAĞIM İÇİN DİZEL YADA LPG Lİ OLMALI. BU ARAÇTAN ÖNCE VOVO S40 IM VARDI ŞEHİR İÇİ KULLANIMDA AYDA 200 LİRALIK MAZOT ALIYORDUM. ŞİMDİ ELEKTRİK PARAM 20 LİRA FAZLA GELİYOR, ALLAH İZİN VERİR DE TİCARETİMDE BAŞARILI OLURSAM İLK İŞİM İKİNCİ ARABA OLARAK YİNE BİR FLUENCE ALACAĞIM. ŞEHİR İÇİNDE ELEKTRİKLİ ŞEHİRLER ARASINDA MAZOT YADA LPG Lİ :) ALANYA'LI EMLAKÇI ARKADAŞLAR YADA OTELLERE MÜŞTERİ GETİRİP GÖTÜREN TİCARİ SEKTÖRLER, BU ARAÇ TAM ESNAFLIK VE EŞ İÇİN İDEAL. ALAN ARKADAŞA ŞİMDİDEN HAYIRLI UĞURLU OLSUN. ALAN KİŞİ BİR UÇAK KULLANIYORMUŞ GİBİ HİSSEDECEK.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xenofx -- 21 Mayıs 2017; 21:40:17 >




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.