Şimdi Ara

<<<<< RENAULT LATİTUDE KULÜBÜ >>>>> (227. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
4.950
Cevap
69
Favori
503.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 225226227228229
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar, latitude düşünüyoruz 55-60 bin tl gibi paramız var sizce bu para alınır mı? alınırsa hangi donanım alınır? dacia lodgy 2013 model kullanıyoruz onun perte çıkma durumu var o yüzden bakıyoruz. genelde az kullanıyoruz yılda 10 bin km falan. Az yaksın, tipi fena olmasın, biraz konforlu olsun eh az çok da gitsin yeter kafasındayız.
  • Bende 2012 model 1.5 DCI manuel privilage donanım latitude var. 73000 km de 2. el aldım. 18 aydır kullanıyorum. Şu anda 95 000 km de. 65 000 tl ye almıştım. Fiyatına göre konfor, donanım, performans bence oldukça iyi. Beyaz renk, siyah cam tavan ve sunroof on numara estetik görüntü sunuyor. İçi çok çok geniş ve bej renk çok ferahlık sağlıyor .Renault kart çok iyi fikir bence. Cebe atıp unutuyorsun. Aracın koluna uzanınca kapı kilidi eli algılayıp açılıyor, start-stop butonuna basıp araç çalıştırılıyor-kapatılıyor , araçtan inip uzaklaşınca kapılar otomatik olarak kilitleniyor. Bu işlemler sırasında kart hep cepte duruyor. USB , bluetooth , navigasyon, ABS, ESP, park sensörü , makam perdeleri, hız sabitleyici, hız limitörü , yağmur ve far sensörü hemen sayabileceğim bazı özellikleri. Elektronik el freni çok işlevsel olup özellikle dik yokuşlarda geri kaçırmadan rahatça kalkış sağlıyor. Araç donanımlı ve bu donanımlar oldukça etkili çalışıyor. Bagaj 480 lt olup aracın cüssesine göre küçük kalıyor bence. Aracın iç hacim genişliği ile tezat yani. Maalesef erkenden vites topuzu ve direksiyonda aşınmalar var. Bu km de çok erken tabi. Bu kronik sorun olarak her yerde yazılmış zaten. Yol tutuş oldukça iyi. Oldukça riskli sürüş tarzı sergilediğimde dahi güven veriyor. Ani sert viraj dönüşlerinde önden kayma oluyor. Sırf şehir içi yakıtı ise fazla bence. Erzurum da yaşıyorum. Palandöken dağının eteğindeyim. Günlük 3 km iniş ve 3 km çıkış yolum var. Soğuk hava , kısa yoldan dolayı soğuk motor ve sürekli iniş-çıkışın da etkisi ile sanırım 9 -10 lt sadece şehir içi yakıt ortalamam var. Sadece uzun yol ortalamam 100-110 km/h hızla 5-5,5 lt olup 150-160-170 km hızlarda hiç bu hızlarda gitmiyorcasına hissettirmeden yolculuk yapılıyor. Yakıt ortalaması bu durumda 6,5- 7 lt yi buluyor. Max hız 195 km olup bu hıza rahatça ulaşıyor ancak 200 km/h hızı kesinlikle görmüyor(Hız kesici var) Sollamalar için ani hızlanması bence gayet iyi. Motor hacmine göre şaşırtıcı denilebilir hatta. 240 Nm torkun etkisiyle özellikle uzun yolda yokuşlarda hız kesmeden vites küçültmeden stabil şekilde çıkışı çok keyifli. DPF olup sürekli kısa mesafe kullanımda tıkanıyor maalesef. Bu yüzden sürekli kısa mesafe kullanılacaksa DPF ni iptal ettirmen gerekli.(yaklaşık 1000 tl civarı masrafı var) Şehir içi kasislerden geçişlerde arka koltuktakiler beklenenden fazla zıplıyor. Bu hazırlıksız yakalanılan tümseklerde çok rahatsız edici bir durum olabiliyor . Yol sesi , rüzgar sesi ve motor sesi oldukça az olup kesinlikle rahatsız edici değil. Bu araba bu fiyata bana fırsat aracı olarak görünüyor. Hatta bu fiyatlara satılmasına çok şaşırıyorum diyebilirim. Özellikle uzun yol gidilmesi halinde yakıtı ve konforu ile araç kendisine bağlıyor insanı. Ayrıca 66 lt yakıt deposu bitmek bilmiyor. Araç tam uzun yol aracı diyebilirim özetle. Şehir içi dur kalk fazla değilse ve yokuş tırmanmıyorsanız şehir içi yakıtı da sanırım 7-8 lt civarı olacaktır ama şehir içinde bunun altı hiçbir şartta bence mümkün değil. Aklıma gelenler böyle. Biraz dağınık oldu ama idare et. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALIUZTURK -- 9 Ocak 2019; 23:33:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba. Alacağınız aracı expertiz yaptırın öyle alın. Süper bir araç. Bu fiyata bu konfor hiç bir araçta yok. Servis bakımları 20 000 km. Uzun bir km. Tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar. Ben de yakın zamanda Latitude Executive 2012 model aldım. Multimedyası şu anki haliyle hiç işime yaramıyor. Navigasyonu cep telefonu üzerinden kullanıyorum ve öyle yapmaya devam edeceğim. Acaba latitude'nün mültimedya ekranını harita dışında başka bir amaç için daha kullanışlı hale getirmek mümkün mü? Farklı bir program kurmak gibi mesela. Önerileriniz olursa çok memnun olurum. Şimdiden teşekkürler.
  • Merhaba Arkadaşlar

    2013 executive aracımı 4-5 aydır kullanıyorum. 10bin km yol yaptım. Arada babamın kia sportage ını ve fiat egeayı kullanıyorum.

    Şunu rahatlıkla söyleyebilirim:

    Bu aracın belirgin bir gövde salınım problemi var. Süspasiyonu yumuşak olmasına rağmen tümsekler ve çukurlar aracın içersine fazlasıyla sızıyor. yumuşak bir araçtan ne beklersiniz? Sizi yooldan yalıtmasını ama belirgin şekilde bunu yapamıyor. Yumuşak olduğu için frenlemede ve virajlarda yatıyor. Konforu bozuyor ve hatta tedirgin ediyor. Kia sportage gram yatmıyor. Egea aynı yollarda yolun bozukluğunu hissettirmeden düm düz yol alıyor hatta yolda uykum geliyor ama latitude süspansiyonları olmamış olmamış olmamış. Hem yumuşak hem konforsuz bravo latitudüme nasıl yaptıysanız başarmışsınız.


    Hava basıncı dedik 30/26 yaptık fazla birşey değişmedi. Lastikleri değiştirdik daha fazla zıplar olduk. Olmamış bu araç. Bağımsız süspansiyon delisi ardakaşlara da bağımsız süspasiyonun bir halt olmadığını anlatmak için iyi bir örnek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basarank -- 18 Ocak 2019; 23:32:18 >




  • Sevgili basarank kardeşim sana katılıyorum. Bu arabanın belki de en önemli sorunu bu. Araçta anlamsız bir şekilde girilen çukur ya da tümsekle orantısız zıplama problemi var. Virajda yatma problemi yaşamıyorum. Araca illa da anlamlı bir kusur bulunacaksa " zıplama problemi " denilebilir. Bu ön tarafta çok rahatsızlık oluşturmasa da arka
    yolcular çok etkileniyor. Yine de parasının hakkını fazlası ile verdiğini düşünüyorum. Fiyatına göre bana sunduğu avantajlar zıplama kusurunu gözardı ettiriyor. Alacak olan arkadaşlar illaki asfalt ve stabilize yolda ; şehir içi ve şehir dışında denemeli. İnsanların araçtan beklentileri farklı oluyor. Kiminin muhteşem dediği araç diğerini tatmin etmeyebiliyor. Farklı şartlarda kullanıp karar verilmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALIUZTURK -- 25 Ocak 2019; 16:30:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: basarank

    Merhaba Arkadaşlar

    2013 executive aracımı 4-5 aydır kullanıyorum. 10bin km yol yaptım. Arada babamın kia sportage ını ve fiat egeayı kullanıyorum.

    Şunu rahatlıkla söyleyebilirim:

    Bu aracın belirgin bir gövde salınım problemi var. Süspasiyonu yumuşak olmasına rağmen tümsekler ve çukurlar aracın içersine fazlasıyla sızıyor. yumuşak bir araçtan ne beklersiniz? Sizi yooldan yalıtmasını ama belirgin şekilde bunu yapamıyor. Yumuşak olduğu için frenlemede ve virajlarda yatıyor. Konforu bozuyor ve hatta tedirgin ediyor. Kia sportage gram yatmıyor. Egea aynı yollarda yolun bozukluğunu hissettirmeden düm düz yol alıyor hatta yolda uykum geliyor ama latitude süspansiyonları olmamış olmamış olmamış. Hem yumuşak hem konforsuz bravo latitudüme nasıl yaptıysanız başarmışsınız.


    Hava basıncı dedik 30/26 yaptık fazla birşey değişmedi. Lastikleri değiştirdik daha fazla zıplar olduk. Olmamış bu araç. Bağımsız süspansiyon delisi ardakaşlara da bağımsız süspasiyonun bir halt olmadığını anlatmak için iyi bir örnek.
    5 yıl önce ben de aynı duygulardaydım. Ama gördüm ki çukurlar dışında pek sorun yok.(Mahalle aralarında daha çok) Efficientgrip lastik takmak son derece konforu artırdı.(Ama bu arada 3 yılda eskidi) Avrupaya otomobille gitmeye karar verdiğimizde passat yerine latitude tercih ettik. 10 bin km yol yaptık. Bagaj full + 5 kişi. Hiç yorulmadan sıkılmadan pişmanlıklar duymadan. Diğer araçla 5-10 saatlik yollar tam bir işkence olmuştu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akinayk

    5 yıl önce ben de aynı duygulardaydım. Ama gördüm ki çukurlar dışında pek sorun yok.(Mahalle aralarında daha çok) Efficientgrip lastik takmak son derece konforu artırdı.(Ama bu arada 3 yılda eskidi) Avrupaya otomobille gitmeye karar verdiğimizde passat yerine latitude tercih ettik. 10 bin km yol yaptık. Bagaj full + 5 kişi. Hiç yorulmadan sıkılmadan pişmanlıklar duymadan. Diğer araçla 5-10 saatlik yollar tam bir işkence olmuştu.

    Alıntıları Göster
    Cevap için teşekkürler.

    Bir kaç iyileştirme yaptım. Ön ve arka amortisörleri maslak sanayide söktürüp yağ kanallarını genişlettirdim. Takozlarını değiştirttim. Lastik basınçlarını da 30/26 yaptım. Araç istediğim seviyeye şimdi geldi.
    Hankook lastikeri 2 hafta önce aldım. Fena değil fakat egp bundan daha iyi yol tutan, daha yumuşak hamurlu sessiz bir lastik miş. Keşke Egp alsaydım dedim hatta 50 yerine 55 yanaklı bi egp iyi olabilirdi.

    Şuan tek sorun hızlı gidilen anlarda yoldaki dalgalanma hissiyatı. Araç sürekli yaylanmıyor sadece bas-çek yapıyor ve hareketsiz kalıyor. Kısmen otobüs gibi oldu :) Arkanın atma hissi ilk aracı ilk aldığım günden beri var. Arkalarda bağımsız süspansiyon olduğu için rot ayarı ile çözüldüğü söyleniyor. Bana mantıklı geldi.

    Birde şöför koltuğumun deri dikişleri yırtılmaya başladı o canımı sıkıyor. Koltuğa bi çare arıyorum.




  • Bu aracı almayı düşünen arkadaşlara bir tavsiyede bulunmak isterim. Araç hızla elden çıkartılabilecek bir araç değil arkadaşlar. Hemen satmak isterseniz galericilere ciddi zararına verirsiniz. Müşteriyi beklerseniz, aracı bilen alıcı da olursa iyi paraya satarsınız. Bu nedenle acil nakite dönüştürürüm hesabı ile bu aracı almayın. Aracı uzun süre kullanmak için alın ve keyfini sürün....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar tekrar merhaba. Daha önce ara ara sağ ön lastiğin üzerine su döküldüğünü görüyordum ancak önemsemiyordum. 2 gün önce uzun yolda giderken aniden motor hasar riski uyarısı ile beraber hararet göstergesi de kırmızıya geldi ve motor kendiliğinden stop etti. Kaput altından fokurdama sesleri geliyordu. Kaputu açıp yaklaşık 20 dakika bekledikten sonra soğutma suyu kapağını açtım, su neredeyse bitmişti. Su kapaktan damlıyormuş. Suyunu koyup devam ettim ve iki farklı ustaya gösterdim. İkisi de silindir kapak contası yanmış dedi. Ancak arabada ne beyaz duman, ne de yağında su karıştığına dair ibare var. Yağı tertemiz. Motorun çekişi de çok iyi, hiç düşme yok. Sizce neden olabilir? Şimdiden çok teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuda sınırlı bilgim şu şekilde; Silindir kapak contası motor blokları arasında yağ ve soğutma suyunu ayıran oldukça sağlam malzemeden yapılmış bir contadır. Diğer taraftan silindir kapak contası hararet yapan araçta en erken de hasar gören parçadır. Bir defa hararetle ciddi hasar almayabilir sadece ömrü kısalabilir; ancak ciddi hasar görmesi halinde su kaçağına yol açacağından soğutma sıvısı sürekli motor yağına karışır. Bu durumda yağ görevini tam yerine getiremez ve zamanla motor aşınıp ciddi hasar alır. Bu nedenle başlarda çekişte sorun olmayabilir. Silindir kapak contası kendisi pahalı bir malzeme olmamasına rağmen işçilikten dolayı değişimi pahalıdır. Diğer taraftan silindir kapak contasının hararet dışı bir nedenle hasarlanıp (çok çeşitli nedenleri var diye biliyorum) kaçak yapması da aynı tabloya yol açar. Burada önemli olan acaba soğutma sisteminde bir kaçak var da hararet ve conta hasarı buna bağlı mı oluştu ya da conta hasarı başka bir nedenle oluşup soğutma suyunun eksilmesine mi neden oluyor? Soğutma sisteminde kaçak var ise bu düzeltilir ve tekrar suda azalma olmuyorsa conta sağlamdır. Soğutma suyu sisteminde bir kaçak yoksa o zaman conta başka bir nedenle hasarlıdır ve suyun azalmasının nedenidir , kesinlikle değiştirilmelidir. Sizin anlattığınız duruma göre su kapaktan boşalmış. Buna bağlı hararet olmuş ve suyun tekrar doldurulması ile sorun çözülmüş. Zamanla tekrar su azalmıyorsa , yağda grimsi renk değişimi ve köpüklenme olmuyorsa conta hasar almış olsa bile ömrü kısalmıştır ; ancak işlev görüyor ve değişimi gerekmez. Diğer taraftan kapak sağlam ama soğutma sıvısı sisteminde başka bir yerde kaçak varsa zaten bu düzeltilir. Sonrasında sıvı azalması olmuyorsa yine conta işlev görüyordur ve değişimi gerekmez. Bu arada hararet yapan araçta soğutma suyu kapağı açılırsa kaynama meydana gelir ve kaynama esnasında silindir kapak contası suyla temassız kalabilir. Bu durumda daha çok hasar alır. Demem o ki kapağı 20 dk sonra açmanız da suyun kaynamasını engelleyip contada ciddi hasar oluşmuş olma ihtimalini azaltmaktadır. Benim bu konuda bildiklerim böyle. Eksik yada yanlışım varsa affola.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALIUZTURK -- 8 Şubat 2019; 23:44:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @ALIUZTURK hocam çok sağolun açıklamalar için. İkinci gösterdiğim usta ayrıca yakın zamanda (ben arabayı alalı sadece bir kaç ay oldu) soğutma suyu kapağının ve termostatın değiştiğinin belli olduğunu söyledi. Ben de kapaktan şüphelenip internetten araştırma yaptığımda kapağın orijinal olmadığını anladım. Internetten orijinal kapak siparişi verdim. Sanırım soğutma sisteminde hava var ve havası alınmamış. Belki orijinal kapak havayı atar diye umut ediyorum. Bu arada o olaydan sonra aracı bir kaç gündür sorunsuz hararetsiz kullanıyorum. Tabi suyu hala lastiğe dökülmeye devam ediyor ben de ekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vesselcaptain

    Arkadaşlar 2011 yılından beri 1,5 Latitude kullanıyorum. Aracım henüz 70 bin km'de. 1 yıldır motorda bir arıza ile karşı karşıyayım. Sürüş anında, ekranda motor hasar riski ibaresi belirdi. Bu ibare ekranda durduğu sürece motor vibrasyonlu ve titreşimli çalışıyor. Bazen kendi kendine ekrandaki uyarı sönüyor ve motorun çalışması da normale dönüyor. Servise götürdüm tabiki, fakat çok bir randıman alamadım. Bazen servise gidene kadar ekrandaki uyarı kayboluyor. Bu durumda da araçta herhangi bir arıza tespit edemiyorlar. Bu şekilde 6 ay kadar devam etti. En sonunda ekranda uyarı varken denk getirdim ve enjektörlerin biri arızalandı dediler. Enjektör değiştirildi. Yaklaşık 6 ay sorunsuz gittik. Şimdi tekrar aynı sorunu yaptı. Mantık olarak değişmeyen diğer 3 enjektörden biri de gittti gibi gözüküyor. Zaten serviste bu durumu söylemişlerdi; diğer enjektörlerde de aynı sorun zamanla çıkabilir diye. Enjektör arızasının yakıt kaynaklı olduğunu ve kirli yakıtla ilgili olduğunu söylemişlerdi. Bu arada sürekli yakıtı aynı firmadan almıştım, ona rağmen bu şekilde oldu. Şimdi aklımdan da şöyle geçiyor; bir defada kalan 3 enjektörü de değişiyim olsun bitsin diye ne dersiniz?
    Hangi yakıtı kullanmıştınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • vesselcaptain V kullanıcısına yanıt
    Hangi yakıtı kullanmıştınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar. Aracımda orjinal geri görüş kamerası var. Ancak bulanık gösteriyordu. Bende kamerayı söktüm. Söküp camına su zınparası uygulayacaktım. Ancak sökerken kabloyu kopardım. Kameranın içini açarak kopan flex kabloyu tamir ettim. Ancak kamerayı yerine taktığımda görüntü gelmiyor.

    Sorum şu: kamerayı doğru şekilde tamir ettiğimi var sayarsak kameranın çalıştığını düşünelim yani. Görüntünün gelmemesi için ne sebep olabilir yani mesela r link’i sıfırlamak yada sistemi resetlemek yada yazılımı tekrar yüklemek gibi bir şey gerekir mi?

    Yada diyelim ki kamera bozuk ve tamir edemedim. Yeni kamerayı alıp oraya taksam yine çalışmama gibi bir problem ile karşılaşır mıyım?

    Diğer sorum ise şu: orjinal latitude kamerası 3bin tl. Ancak birbirine tıpatıp benzeyen Megane veya capture kameraları 300-400 gibi rakamlara parçacılarda satılıyor. Bu parçalardan herhangi birini takarsam görüntü alabilir miyim?

    Yardımlarınız için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhammedali25

    Merhabalar. Aracımda orjinal geri görüş kamerası var. Ancak bulanık gösteriyordu. Bende kamerayı söktüm. Söküp camına su zınparası uygulayacaktım. Ancak sökerken kabloyu kopardım. Kameranın içini açarak kopan flex kabloyu tamir ettim. Ancak kamerayı yerine taktığımda görüntü gelmiyor.

    Sorum şu: kamerayı doğru şekilde tamir ettiğimi var sayarsak kameranın çalıştığını düşünelim yani. Görüntünün gelmemesi için ne sebep olabilir yani mesela r link’i sıfırlamak yada sistemi resetlemek yada yazılımı tekrar yüklemek gibi bir şey gerekir mi?

    Yada diyelim ki kamera bozuk ve tamir edemedim. Yeni kamerayı alıp oraya taksam yine çalışmama gibi bir problem ile karşılaşır mıyım?

    Diğer sorum ise şu: orjinal latitude kamerası 3bin tl. Ancak birbirine tıpatıp benzeyen Megane veya capture kameraları 300-400 gibi rakamlara parçacılarda satılıyor. Bu parçalardan herhangi birini takarsam görüntü alabilir miyim?

    Yardımlarınız için teşekkür ederim.
    Kendi sorumu kendim cevaplayayım. Olurda birinin işine yarar.

    200 Tl ye Renault Capture un kamerasını satın aldım. Konektörü biraz büyük gelmişti. Bende eski kameranın konektörü ile değiştirdim. Basit lehim işlemi ile hallettim. Daha sonra kamerayı araçtaki soketine taktım çalışıyordu. Sıkıntı çözüldü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhammedali25

    Kendi sorumu kendim cevaplayayım. Olurda birinin işine yarar.

    200 Tl ye Renault Capture un kamerasını satın aldım. Konektörü biraz büyük gelmişti. Bende eski kameranın konektörü ile değiştirdim. Basit lehim işlemi ile hallettim. Daha sonra kamerayı araçtaki soketine taktım çalışıyordu. Sıkıntı çözüldü

    Alıntıları Göster
    Hocam ben de merak ediyordum. Faydalı bir paylaşım oldu, teşekkürler. Peki Latitude'nin multimedia ekranını da değiştirmeyi düşünüyor musunuz? Ekrandaki geri görüş kamerası görüntüsünde hissedilir bir düzelme oldu mu?




  • Arkadaşlar bugün 2011 model 118 bin km 1.5 latitude privellig tekno paket ile aranıza katıldım.52 bin tl ye aldım.üç beş prçasında çizik boyası vardı.iki ekspertizden geçirip aldım.kazası yok.herkese hayırlı sürüşler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.Parolo -- 22 Mart 2019; 19:46:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Parolo

    Arkadaşlar bugün 2011 model 118 bin km 1.5 latitude privellig tekno paket ile aranıza katıldım.52 bin tl ye aldım.üç beş prçasında çizik boyası vardı.iki ekspertizden geçirip aldım.kazası yok.herkese hayırlı sürüşler dilerim.
    Hayırlı uğurlu olsun hocam.
  • kataruna kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim sağolun hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 225226227228229
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.