Şimdi Ara

<<<< RENAULT 19 KULÜBÜ >>>> (36. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2.051
Cevap
41
Favori
593.201
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk arabam olan ve yıllarca kullandığım Renault 19 Europa (beyaz-sedan) gerçekten de çok güzel bir arabadır. Bunu rahatlıkla söyleyebilirim çünkü ondan sonra birçok farklı marka ve model araba kullanma imkanım oldu. Zamanının çok ilerisinde özellikleri, yol tutuşu ve konforu olan bir arabadır. Bu yüzden de, halen çok tutulan bir araçtır. Benzer yıllara ait araçları yollarda görüyorum resmen dökülüyor ama bu arabalar hala (ufak tefek sorunlar hariç) sapasağlam ayakta. Üretimden kalktıktan sonra malesef bu tip göze hoş gelen, fiyatı uygun ve sağlam bir B segmenti sedan araba üretilmedi. Symbol veliahtı gösteriliyor ama bence üretildikleri zaman dilimine bakılırsa Symbol çok gerilerde kalıyor, şu anda ben Yeni kasa Honda City i veliahtı olarak görüyorum (B SEGMENTİ SEDAN OLARAK). Çünkü B sınıfı artık hep hatcback lere kaydı, neredeyse hiç sedan yok. Herkese iyi günler dilerim.




  • arkadaşlar anladığım kadarı ile rolanti sorunu renoların kronik ve klasik sorunu. reno 9 karbüratörlü aracımda da vardı. bu anki aracımda da çıktı. belirtileri yukarılarda arkadaşlar yazmışlar, gaza basmadığınız zamanlarda istop etmesi dalgalanması gibi sorunlar oluyor. arıza makinasına bağlanınca problem gözükmüyor, bu takdirde önce temizletmek öneriliyor ama araç 90 000 i geçmişse bence temizletmek zaman kaybı. yapılacak şey zaman kaybetmeden rolanti motoru/regülatoru olarak adlandırılan parçayı yenisi ile değiştirmek. bunu yaparken servise de sorun çeşitli parçacılara da. r 19 un servis parçaları bazen uygun olabiliyor. bir kaç yere bakın. ancak deneme durumunu söyleyerek usta-parçacı bağlantısını kurdurarak deneyin. çünkü bazıları düz bazıları L şeklinde piyasada çeşit çeşit var.

    renoya kişilik kazandırmış bir araçtır. zamanının ilerisindedir. sağlam ve oturaklıdır. özellikle yan genişliğine hayranım. ayrıca metalik renkleri de çok tatlıdır. arka tasarımına hala yetişelemediğini düşünüyorum. reno 9 şahin vs gibi araçlar bunun yanında tamamen zaman kaybıdır. sedanının bagajı 430 litre ile lafa gerek bırakmaz. hb 330 lt olup bazı sedan araçların bagajları bu kadardır. 1.6 e motor bugün dacialarda göreve devam ediyor. böyle sorunsuz bir makinedir. öve öve biritemedim değil mi 5 yıldır 19 kullanıyorum brc sıralı sistem lpg taktırdım, ancak bunlara enceksiyonlulara olan sıralı olmayan lpg de taktırıyorlar onlarda oluyor, özellikle kısa mesafe de kullanacak olanlar değerlendirsin.

    98 model 1.6 e rte hb hava yastıklı 2 tivitır 4 hoparlör direksiyondan kumanda ses sistemi alaşım jant, arka koltuklada kafalık, uk, alarm




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadık_57

    saol arkadaşım, kolçağı ben taktırdım sonradan 50 tl fiyatı

    aracını kazasız belasız kullanman dileğiyle...

    R19 a kolçağı sabitleyemezsin diyen arkadaşlar vardı sen sabitledinmi yoksa orda emaneten mi duruyor merak ettim??
  • 1995 model renault 19 europa 1.6 RT sedan aracımın debriyaj bilyası bozuldu sanırım. debriyaja basınca adeta ciyaklıyor ve vitese çok zor geçiyor. ustayı aradım debriyaj bilyası bozulmuştur komple debriyaj seti değişecek dedi. bu konuda tecrübeli arkadaşlardan yardım istiyorum. hakikaten debriyaj seti komple mi değişmesi gerek eğer değişecekse hangi marka parça alayım. 300-400 arası masraf çıkar dedi. ile 40 km uzaklıktayım ve araba bu halde iken gitmem çok zor. mecbur ilçedeki en iyi ustayı bulacağız.

    yardımlarınızı bekliyorum. saygılar...
  • Aynı arabadan bende de var ama araçla alakası yok debriyaj sisteminin ilk önce onu belirtiyim..
    İlk önce şanzıman inecek bakılacak eğer bilya dağıımışsa (ki büyük ihtimalle öyle olmuşdur).Debriyaj seti (Baskı balata) değişeli kaç km oldu ya da değişmediyse araç kaç binde bunları bir paylaşın.Düzgün kullanımla 70 80 bin anca gider eğer sürekli şehir dışı kullanılmamışsa.Yani çok az vites değiştirildiyse biraz daha fazla gider...
    Gelelim markaya ben yıllarca taksicilik yaptım çok fazla baskı balata değiştirdim.Bizim araçların orjinalinde valeo marka kullanılır tavsiyede ederim..
    Ancak sakso marka debriyaj setide takıyorlar bizimkine, ben genellikle valeo kullandım..
  • Merhaba,

    1998 model 1.6 rne enjeksiyonlu R19 aracım vardı. yani sattım Nisan'da.

    Bu araç, benim edindiğim izlenime göre, modeline göre gerçekten güzel ve kaliteli bir araçtı. Sorunları elbette vardı.
    En başta gelen kronik sorunu bence direksiyon kutusu ve mili idi. Benimki dahil, çevremdeki reno marka (eski megan, kangoo, R19) hepsi de direksiyon kutusu keçeden yağ kaçırıyordu.
    Benimkini hidrolikçide bir kez yaptırmıştım, ondan sonra bir daha olmadı. Ama orjinalini değiştirmediğim için, direksiyonda hafif bir boşluk kalmıştı.

    Baskı balataya gelince, satıncaya kadar hiç değiştirmedim. 173 küsur bin km'de idi. Alan da henüz değiştirmedi. Sanırım, benim gibi kullanırsa en az 50,000 km daha yapar.

    Belki klimalı olsa bir zaman daha kullanırdım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cemalettinx

    Merhaba,

    1998 model 1.6 rne enjeksiyonlu R19 aracım vardı. yani sattım Nisan'da.

    Bu araç, benim edindiğim izlenime göre, modeline göre gerçekten güzel ve kaliteli bir araçtı. Sorunları elbette vardı.
    En başta gelen kronik sorunu bence direksiyon kutusu ve mili idi. Benimki dahil, çevremdeki reno marka (eski megan, kangoo, R19) hepsi de direksiyon kutusu keçeden yağ kaçırıyordu.
    Benimkini hidrolikçide bir kez yaptırmıştım, ondan sonra bir daha olmadı. Ama orjinalini değiştirmediğim için, direksiyonda hafif bir boşluk kalmıştı.

    Baskı balataya gelince, satıncaya kadar hiç değiştirmedim. 173 küsur bin km'de idi. Alan da henüz değiştirmedi. Sanırım, benim gibi kullanırsa en az 50,000 km daha yapar.

    Belki klimalı olsa bir zaman daha kullanırdım.


    Eğer sen baskı balatayla 173 bin km yaptıysan o arabayı hep uzun yolda kullanman gerekir çok zor yani bilyanın da dağalması gerekir zaten baskı diye bir şeyde kalmaz çok sertleşmişdir..
    Senden önceki sahibi oldu mu aracın o değiştirmiş olmasın..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alp2828

    Aynı arabadan bende de var ama araçla alakası yok debriyaj sisteminin ilk önce onu belirtiyim..
    İlk önce şanzıman inecek bakılacak eğer bilya dağıımışsa (ki büyük ihtimalle öyle olmuşdur).Debriyaj seti (Baskı balata) değişeli kaç km oldu ya da değişmediyse araç kaç binde bunları bir paylaşın.Düzgün kullanımla 70 80 bin anca gider eğer sürekli şehir dışı kullanılmamışsa.Yani çok az vites değiştirildiyse biraz daha fazla gider...
    Gelelim markaya ben yıllarca taksicilik yaptım çok fazla baskı balata değiştirdim.Bizim araçların orjinalinde valeo marka kullanılır tavsiyede ederim..
    Ancak sakso marka debriyaj setide takıyorlar bizimkine, ben genellikle valeo kullandım..



    aracı ben 148 bin km de aldım şu an 158 bin kmde. aracı aldığımda debriyaj en yukarıda kavrıyordu. debriyaja hafıf basınca bir ses geliyordu bilyadan dedi usta o şekilde 10.000 km yaptım bir sıkıntı yoktu bir arkadaşa emanet vermiştim onda bozuldu belki de artık miadı dolmuştu.
    her halükarda baskı balata değişecek değil mi?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: karadeniz_tr

    aracı ben 148 bin km de aldım şu an 158 bin kmde. aracı aldığımda debriyaj en yukarıda kavrıyordu. debriyaja hafıf basınca bir ses geliyordu bilyadan dedi usta o şekilde 10.000 km yaptım bir sıkıntı yoktu bir arkadaşa emanet vermiştim onda bozuldu belki de artık miadı dolmuştu.
    her halükarda baskı balata değişecek değil mi?


    Şimdi yukardan kavraması debriyaj teliylede alakalıdır ama debriyaj serleştiyse baskı bitmişdir nese siz gidin bir indirim şanzımanı baksınlar..
    Bilya dağıldıysa mecbur baskı balata değişecek..Ama öyle olmasa bile şanzıman indimide baskı balata değişmeden olmaz siz değişdirin, ha dedimi inmez bu şanzıman uğraştırır...


    Hatta yukarı yazdım volan dişlisi sıyırdığı için bende geçenlerde indirdim şanzımanı baskı balata 70.000 de olmasına ramen değiştirdim bana 400 tl ye patladı ustanın parası falan komple..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alp2828 -- 30 Haziran 2009; 21:30:38 >




  • benim debriyaj baskı balata 120.000 gibi yanlışlıkla değişmişti. o zaman 150 baskı balata 100 tl de işçilik vermiştim. debriyaj teli kopuyodu. usta iki kere bğladı, tekrar kopunca bağladığı yerden 5 tl ye yeni tel taktı oda kopunca debriyaj baskı balata değişecek dedi. değişti. tekrar kopunca ben ustayı değiştirdim. meğerse tel bağlandığı yere iki noktadan bağlanıyoöuş, benim eski ustada tek yerden bağlayınca düzgün bağlanmadığı için kopuyo ve tutmuyomuş, ücret almadan bu işi halletti. ogün bugün sorun yok. ama olan bizim debriyaj baskı balataya oldu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alp2828


    quote:

    Orjinalden alıntı: cemalettinx

    Merhaba,

    1998 model 1.6 rne enjeksiyonlu R19 aracım vardı. yani sattım Nisan'da.

    Bu araç, benim edindiğim izlenime göre, modeline göre gerçekten güzel ve kaliteli bir araçtı. Sorunları elbette vardı.
    En başta gelen kronik sorunu bence direksiyon kutusu ve mili idi. Benimki dahil, çevremdeki reno marka (eski megan, kangoo, R19) hepsi de direksiyon kutusu keçeden yağ kaçırıyordu.
    Benimkini hidrolikçide bir kez yaptırmıştım, ondan sonra bir daha olmadı. Ama orjinalini değiştirmediğim için, direksiyonda hafif bir boşluk kalmıştı.

    Baskı balataya gelince, satıncaya kadar hiç değiştirmedim. 173 küsur bin km'de idi. Alan da henüz değiştirmedi. Sanırım, benim gibi kullanırsa en az 50,000 km daha yapar.

    Belki klimalı olsa bir zaman daha kullanırdım.


    Eğer sen baskı balatayla 173 bin km yaptıysan o arabayı hep uzun yolda kullanman gerekir çok zor yani bilyanın da dağalması gerekir zaten baskı diye bir şeyde kalmaz çok sertleşmişdir..
    Senden önceki sahibi oldu mu aracın o değiştirmiş olmasın..



    Toplamda en fazla 10 kez uzun yola gitmişimdir 11 yıl içinde. Şehir içi kullandım. Ağırlıkla İstinye- Maslak - Tem yolu - Gazi Mh çıkışı ve aynı güzergahın dönüşü şeklinde..
    TEM otobanını uzun yol gibi düşünmeyin. Kabaca TEM seyahatimin %40-50'sinde komple trafik sıkışıklığı yaşanmıştır. Bu güzergahı kullananlar bilir... Özellikle dönüş yolunda Okmeydanından gelen yolun TEM ile birleştiği noktadan sonra çoğu zaman trafik sıkışmaktadır. Hatta bazen bu trafik yoğunluğu Sultançiftliği çıkışına kadar uzamaktadır..

    Güzergahımdaki Maslak trafiğini pek anlatmaya gerek yok sanırım.

    Aracı 1998'de sıfır almıştım. Yani ilk sahibi bendim. İkinci el araç almayı pek sevmiyorum. Bunu sattıktan sonra şimdi yine sıfır Verso aldım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cemalettinx

    Toplamda en fazla 10 kez uzun yola gitmişimdir 11 yıl içinde. Şehir içi kullandım. Ağırlıkla İstinye- Maslak - Tem yolu - Gazi Mh çıkışı ve aynı güzergahın dönüşü şeklinde..
    TEM otobanını uzun yol gibi düşünmeyin. Kabaca TEM seyahatimin %40-50'sinde komple trafik sıkışıklığı yaşanmıştır. Bu güzergahı kullananlar bilir... Özellikle dönüş yolunda Okmeydanından gelen yolun TEM ile birleştiği noktadan sonra çoğu zaman trafik sıkışmaktadır. Hatta bazen bu trafik yoğunluğu Sultançiftliği çıkışına kadar uzamaktadır..

    Güzergahımdaki Maslak trafiğini pek anlatmaya gerek yok sanırım.

    Aracı 1998'de sıfır almıştım. Yani ilk sahibi bendim. İkinci el araç almayı pek sevmiyorum. Bunu sattıktan sonra şimdi yine sıfır Verso aldım.


    Ben en fazla 120.000 km kullandım oda zorlayarak hatta bilyada dağıldı ben taksi olarak kullandığımdan kaynaklanıyor sürekli dur kalk...Ama 173 binde araçda baskı diye bişey kalmaz o kadar zorlamaya gerek yok...
    Şimdiye kadar 10 11 set baskı balata değiştirdim en fazla 120.000 km...




  • cemalettinx, arabanı kaça satın acaba?
  • Merhaba,

    Alp2828.. aracımı zorlamadım. Bizim mahalleden çocukluk arkadaşım bir motorcu-tamirci vardı, Maslakta. Ona sormuştum 160 küsür binde iken. Kontrol etmişti. Gayet iyi demişti. Yalnız o aralar bir ses geliyordu, ben ve usta baskı balata bilyesi sanıyorduk. Usta, hepsini beraber değiştirirsin demişti. Bir zaman sonra, ön teker bilyalarından birini değiştirdikten sonra o ses de kesildi.
    Halen o ses baskı balata bilyesinin sesi miydi, değil miydi bilemiyorum.
    Tabii ki, takside kullanım daha farklıdır. Hele de bir kaç kişi kullanıyorsa..
    Doğrusu, benim aracımın dışında bu kadar uzun süre baskı balata kullanıldığını hiç duymadım. Ya şansıma iyi bir şey çıktı, ya da kullanım tarzımdan oldu bilemiyorum.

    yuhu....

    Aracımı, 9250'e vermiştim.
  • merhaba 19'cular,

    uzun zamandır okuyorum bu forumu ama yazma fırsatım olmadı.

    benim araç; 1998 model R 19 1.6 RNE e

    üzerinde enjeksiyona uygun lpg var ve yaklaşık 7 aydır bende. 8500'e almıştım.
    bir hafta öncesine kadar hiç bir şikayetim olmadı. ustaya gittim, yağını, triger setini, dış kayışlarını değiştirttim. (aslında gerek yokmuş ama ben içim rahat olsun dedim ustaya zorla değiştirttim, çünkü benden önceki sahibinin ne zaman ne tür bir bakım yaptığını bilmiyorum.) derken direksiyon hidroliğinden yağ kaçırıyormuş, onu da yaptırdım. direksiyon kutusunu çıkartmışken (çok zahmetli bir İş) rot ve rot başlarını değiştirdim.
    bütün bubnlardan sonra 60 km yol yaptım deneme amaçlı. dinlendim çay içtim, araçtan gelen hafif bir ses kafamı kurcaladı ve tekrar denemeye çıktım daha bir kilometre olmadan araç durdu ve bir türlü çalıştıramadım. marş basıyor ancak çalışmıyor. elektrikçi çağırdık anlamadı bişey. allahtan ilçenin yolu iniş aşağı idi ve çağırdım ustaya sen bunu götür dedim. ben de onun arabasına bindim ( çünkü korkuyorum, her şey kilitleniyor). usta arabayı götürdü bakımları yaptırdığım ustayı çağırdık kelebek gibi bişey vardı onu değiştirdi araba çalıştı. (kendi kendime dedimki ustanın öekici hakkaten bin lira imiş.) adam marşa basar basmaz hemen anladı arızayı.

    neyse arkadaşlara yardımcı olması açısından fiyatları da yazayım:

    motor yağı : 50 (10w 40 casrol macnateg)
    bor power : 55
    triger seti : 45
    dış kayışlar : 18
    rot&başlar : 20
    tamirat : 130 (direksiyon kutusu için, hidrolikçiye)
    usta : 90
    kelebek : 35 (volan sensörü)
    debriyaj : 120 (baskı-balata-bilye... komple set)
    usta : 100


    herkese güvenli sürüşler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gozlugol -- 9 Temmuz 2009; 11:47:23 >




  • arkadaşlar sırf merak ettiğimden soruyorum fiyatları uygun gelirse taktırıcamda...

    orjinal lastik boyutunu değiştirmeden çelik şant taktırmak istiyorum (biraz geniş ve ince yanaklı bi lastik taktırırsam yakıtta vs performans düşüklüğü olurmu?
    şu kolçak olayı hoşuma gitti kaça patlar ve sabitlemek mümkünmü?
    arka camın üstüne stop lambalı kaliteli (2 gün sonra ampulleri bozulmayacak cinsten) bi rüzgarlık kaça patlar?
    ön cam harici bütün camlara film attırmayı düşünüyorum fiyatı ne kadardır? yada perde taktırtsam ne kadara patlar?
    orjinalinde sis farı yok. orjinal sis farı (yada görünüm olarak aynısı) ne kadardır?
    xenon far taktırmak istiyorum fiyatı kaç kuruştur bunların?
    işi abartmışken far yükseklik ayarı ve direksiyondan kumanda olayına dahil olmam mümkünmü? mümkünse kaça patlar?

    abarttım ama kusura bakmayın aşağısı yukarısı fiyat konusunda beni aydınlatabilecek olan varmı?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: LAZUSAGI_61

    arkadaşlar sırf merak ettiğimden soruyorum fiyatları uygun gelirse taktırıcamda...

    orjinal lastik boyutunu değiştirmeden çelik şant taktırmak istiyorum (biraz geniş ve ince yanaklı bi lastik taktırırsam yakıtta vs performans düşüklüğü olurmu?
    şu kolçak olayı hoşuma gitti kaça patlar ve sabitlemek mümkünmü?
    arka camın üstüne stop lambalı kaliteli (2 gün sonra ampulleri bozulmayacak cinsten) bi rüzgarlık kaça patlar?
    ön cam harici bütün camlara film attırmayı düşünüyorum fiyatı ne kadardır? yada perde taktırtsam ne kadara patlar?
    orjinalinde sis farı yok. orjinal sis farı (yada görünüm olarak aynısı) ne kadardır?
    xenon far taktırmak istiyorum fiyatı kaç kuruştur bunların?
    işi abartmışken far yükseklik ayarı ve direksiyondan kumanda olayına dahil olmam mümkünmü? mümkünse kaça patlar?

    abarttım ama kusura bakmayın aşağısı yukarısı fiyat konusunda beni aydınlatabilecek olan varmı?


    arkadaşım bildiğim kadarıyla yanıtlayayım sisfarı bende araştırdım yan sanayisini 25 lira civarında tekini bulabilmiştim ama takmadım kendim

    xenonlar hakkında bilgim yok sonradan takanlara acayip kılım ama 800 lira civarında arkım yapmıştı ama 400 liraya da bişeyini eksik yapark takıyorlar sanırım bilen arkadaşlar yazsın bunu forum genel kısmında çok konuşulan konular bunlar aynı şekilde lastik yanak genişliği vs. sen en iyisi bi arat bakalım forumda




  • slm.a. arkadaslar bendede 96 model 19 war.arabayı stop ettıkten sonra fan uzun sure calısıyo.ama anormal uzun. sorun ne olabılır aynı sorunla karsı karsıya kalan warmı? yardımcı olursnız cok sewınırım sımdıden tesekkurler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: solomonoo

    slm.a. arkadaslar bendede 96 model 19 war.arabayı stop ettıkten sonra fan uzun sure calısıyo.ama anormal uzun. sorun ne olabılır aynı sorunla karsı karsıya kalan warmı? yardımcı olursnız cok sewınırım sımdıden tesekkurler.

    Kronik bir sorun diyebilirim bende de vardı ve sorduğum araçların hemen hemen hepsinde vardı..Kaç kere müşür değiştirdim başka bir ton şey yaptım olmadı..En sonunda ilkel yöntemlere baş vurdum aracın yeterince soğuduğunu düşündüğüm zaman elle kapatıyorum...
  • slm arkadaslar forumunuza yeni katıldım renault 19 olunca bende 98 1.6 hacback cok nokta enjeksiyonlu 19 var ayrıca ben kayseride lpg ustasıyım herkese selamlar
  • 
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.