Şimdi Ara

>> 13 YAŞINDA ! (1880. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
38.993
Cevap
71
Favori
2.988.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 18781879188018811882
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinoza17

    Arkadaşlar selam

    yeri mi bilmiyorum ama bir sorum olacak. firmamızda 3 adet çift akslı Mercedes Actros 2643 var. bu araçlarımıza bağlı 3 adet 3 akslı 12 ton boş yükte dorselerimiz de mevcut.
    bu araçlarla yaklaşık fabrikaya yaklaşık 375 km mesafede bir yerden kömür getiriyoruz. toplam gidiş dönüş 750 km. dönerken aldığı yük ort. 30-35 ton aralığında.
    sormak istediğim ortalama 1,7 km de 1 lt yakıt yakıyor kamyonlar şoförlerin verdiği bilgiler doğrultusunda. bu normal mi? bana hiç normal gelmedi sormak istedim.
    cevaplarınız için teşekkür ederim.

    bildiğim kadarıyla cevap veriyorum yanlışta olabilir. toplam 42 ton yük olan bir tır(410hp - 460 hp arası) 100 km'de 29/32 lt yakar. sen buradan yap istersen hesabını.
  • spinoza17 kullanıcısına yanıt
    araç 6x4 olduğuna göre tek çekerlere göre ciddi daha fazla yakacaktır. sizin hesap 100 km de 59 litreye geliyor. yakıtta arazi şartları da çok etkilidir.
  • teşekkürler cevap için. fazla kullanıyorlar şoförler.

    @karakabus_
  • quote:

    Orijinalden alıntı: G-CMAX

    araç 6x4 olduğuna göre tek çekerlere göre ciddi daha fazla yakacaktır. sizin hesap 100 km de 59 litreye geliyor. yakıtta arazi şartları da çok etkilidir.

    evet yaklaşık olarak bu değerde. size bu normal midir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinoza17

    quote:

    Orijinalden alıntı: G-CMAX

    araç 6x4 olduğuna göre tek çekerlere göre ciddi daha fazla yakacaktır. sizin hesap 100 km de 59 litreye geliyor. yakıtta arazi şartları da çok etkilidir.

    evet yaklaşık olarak bu değerde. size bu normal midir?

    incelenmesi lazım... boş giderken aşağı yüklüyken yukarı ise başka yakar tersi durumda başka yakar...

    güvendiğiniz anlayan birisi bir sefer yapacak şoförün yanında. doldurup yola çıkacaklar. aracınız bakımlıysa, şoför normal kullanıyorsa, mazotu da çalmıyorsa sefer sonunda depoyu tekrar dolduracaksınız ne aldıysa onu yakmıştır...

    kimsenin haksız yere günahına girmemek lazım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinoza17

    Arkadaşlar selam

    yeri mi bilmiyorum ama bir sorum olacak. firmamızda 3 adet çift akslı Mercedes Actros 2643 var. bu araçlarımıza bağlı 3 adet 3 akslı 12 ton boş yükte dorselerimiz de mevcut.
    bu araçlarla yaklaşık fabrikaya yaklaşık 375 km mesafede bir yerden kömür getiriyoruz. toplam gidiş dönüş 750 km. dönerken aldığı yük ort. 30-35 ton aralığında.
    sormak istediğim ortalama 1,7 km de 1 lt yakıt yakıyor kamyonlar şoförlerin verdiği bilgiler doğrultusunda. bu normal mi? bana hiç normal gelmedi sormak istedim.
    cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Merhabalar...

    Öncelikle araçlar hangi jenerasyon ACTROS, kaç bin km'de, arazi ve çevre şartları nasıl, bakımları düzenli yapılıyor mu ? Önemli olan bunlar.

    2643 dediğinize göre muhtemelen MP1(1997-2003) kasadır. Zira MP1'den sonra 2644 modelleri çıktı.

    Normal 4x2 bir çekiciden yola çıkalım.
    Dolu dolu, 27-28 tonla çalışan bir çekici uzun yol şartlarında ortalama 100 km'de 35-37 LT yakıt tüketiyor. Ki bunlar uç rakamlar.
    Sizde dolu-dolu çalışma olayı yok, bu artınız.

    4x2 çekicide, boş-dolu çalışsanız, 27 tonda ortalama 100 km'de 30-32 LT yakıt tüketirsiniz.
    Marka ve modele göre değişiklik gösterebilir ama çok fazla esneklik payı yok.

    Bir 6x4 aracın, ortalama 7 ton fazla yüklemesi ve çift çeker cerli aks olması 27 LT'lik bir tüketim farkı yaratacağını zannetmiyorum.

    Bu durumda şoförlere yakt kotası koymanızı tavsiye ederim. Araçlar gerçekten o kadar yakıyorsa bile, daha hassas kullanımda bu yakıtı gayet düşürebilirler. 3 aracın, sefer başı ortalama 5'er LT'den 15 LT daha az mazot tüketmesi sizin faydanızadır.

    Üç günde bir sefer atılsa, bir araba aylık 10 sefer yapar.
    Sefer başı 5 LT mazot tasarrufu sağlansa, mazotu 4,50 TL baz alırsak sefer başı 22,5 TL, aylık ise 225 TL kârınız olur.
    Üç araçta 675,00 TL yapar, ki bu ciddi bir rakam.

    Ama tabii bu yazdıklarımız yüzeysel ve bir nevî kağıt üzerinde olan hesaplar. Öncelikle araçların bu kadar yaktığına, şoförlerin hassas kullanımına rağmen 27 LT'lik yakıt farkının gerçek olduğuna emin olmanız gerekli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BmCpRo827 -- 25 Temmuz 2013; 16:38:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakabus_

    arkadaşlar aldık 1846T. basamak ışık ve kapakları midilli modellerinde opsiyonel.



    >>  13 YAŞINDA !


    hayırlı olsun allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinoza17

    Arkadaşlar selam

    yeri mi bilmiyorum ama bir sorum olacak. firmamızda 3 adet çift akslı Mercedes Actros 2643 var. bu araçlarımıza bağlı 3 adet 3 akslı 12 ton boş yükte dorselerimiz de mevcut.
    bu araçlarla yaklaşık fabrikaya yaklaşık 375 km mesafede bir yerden kömür getiriyoruz. toplam gidiş dönüş 750 km. dönerken aldığı yük ort. 30-35 ton aralığında.
    sormak istediğim ortalama 1,7 km de 1 lt yakıt yakıyor kamyonlar şoförlerin verdiği bilgiler doğrultusunda. bu normal mi? bana hiç normal gelmedi sormak istedim.
    cevaplarınız için teşekkür ederim.

    ik iyıl önce bende bir kömür ocağına gitmiştim orada da çift çekerler çalışıyordu ortalama 50-55 lt yakıyorlarmış. en sonunda firma sahibi ileri sürüş eğitimi uzmanlarını getirip şöförlere ders falan verdirmiş sonasında yakıtları 45 lt civarıa düşmüş ama dediğim madende yol şartları çok zorluydu baya rampa vardı.

    yol şartlarını bilemediğimziden en iyisi güvenilir bir şöföre arabayı verip yakıtını ölçtürmek. başka türlü ne desek boş.
  • Orjinal rüzgarlık takımıyla beraber görsel bir bütünlük oluşturan bir PRO 1144...

    >>  13 YAŞINDA !
  • Ramazan öncesi ERDEK'teydim.

    Bilirsiniz, klasik tatil kaçamakları.

    Sizler için birşeyler fotoğraflamıştım şimdi telefonu PC'ye bağlayınca aklıma geldi.

    ERDEK'e daha önce gelen arkadaşlar bilirler, bir doğallığı vardı ama şimdi esnafın para kazanma hırsı o doğallığı alıp götürdü. Yıllardan beri doğru düzgün bir değişim yok.

    >>  13 YAŞINDA !


    Bu fotoğrafta, sahiş bandının sonunu görebiliyorsunuz değil mi ? Bu fotoğrafın altındaki fotoğraf ise o sahil bandının sonu. Oraya ulaşmak için sahil bandından kaç km yürümüş olduğumu tahmin edin.
    >>  13 YAŞINDA !


    >>  13 YAŞINDA !
  • >>  13 YAŞINDA !
  • SUSURLUK-ÇİÇEK LOKANTASI.

    Önceden çok tavsiye ederdim burasını. Tavsiyelerim üzerine giden var mı bilmiyorum ama gitmeyenler varsa bile o çorbanın tadı hâlâ aynı.

    Kamyonlar için park sorunu fazla yok.

    >>  13 YAŞINDA !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reiss5050

    quote:

    Orijinalden alıntı: oace

    Kardes guzel yazmissin cesaret tam bende sanki binek arac kullaniyor gibiyim dedigin gibi teknik bilgileri rampada nasil gidelicek hepsini uyguladim kimi baktiysam en az 1 sene tecrube diyor bende 20 gun diyorum tabi olmuyor yakinda olur insallah son buldugum yerde zaten cadir cekmedigim icin sifor ispiyonlamis o yuzden cikarildim ne insanlar var kafasina gore adam cikarilirmi benide dinlemeleri lazimdi hayirlisi boyle olabilir yola devam allah buyuk yardimi bekliyecegiz yeterki durust olalim istesem 1 sene tecrubem var derim isi kapabilirim sonucta kendime yazik etmis olurum kullandigim arac g420 scania ondada dedigin gibi 12000 13000 devirde kullaniyordun tabi sofor hocam bu sekilde anlatmisti yanliz arabada tam yuklu iken 20000 devirde vitesdegistirmemi soyledi dogrumu dedi bu konuda bilginiz varmi

    20000 devirde vites değiştirmek bilmiyorum mantıksız geldi bana belki Scania'yı hiç kullanmadım ondan dicemde yinede mantıksızlık aga yüklüyken demiş bide resmen mazot düşmanı olursun :D

    hani şu vardır bazı yerlerde mecbur kalırsın 20000 devirlere çıkarsın öyle yükseltirsin vitesini yemeyecektir yada yolun ortasında kalacaksındır aklın keser bunu o şekil gidersin 1-2 vites ama her zaman 20000 devirlerde olursa maaşına zam işine son :D

    Devir saatinde yeşil bölge 1500 civarı bitiyor zaten orada değiştirseniz bile çekişi etkilenmiyor ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    quote:

    Orijinalden alıntı: Reiss5050

    quote:

    Orijinalden alıntı: oace

    Kardes guzel yazmissin cesaret tam bende sanki binek arac kullaniyor gibiyim dedigin gibi teknik bilgileri rampada nasil gidelicek hepsini uyguladim kimi baktiysam en az 1 sene tecrube diyor bende 20 gun diyorum tabi olmuyor yakinda olur insallah son buldugum yerde zaten cadir cekmedigim icin sifor ispiyonlamis o yuzden cikarildim ne insanlar var kafasina gore adam cikarilirmi benide dinlemeleri lazimdi hayirlisi boyle olabilir yola devam allah buyuk yardimi bekliyecegiz yeterki durust olalim istesem 1 sene tecrubem var derim isi kapabilirim sonucta kendime yazik etmis olurum kullandigim arac g420 scania ondada dedigin gibi 12000 13000 devirde kullaniyordun tabi sofor hocam bu sekilde anlatmisti yanliz arabada tam yuklu iken 20000 devirde vitesdegistirmemi soyledi dogrumu dedi bu konuda bilginiz varmi

    20000 devirde vites değiştirmek bilmiyorum mantıksız geldi bana belki Scania'yı hiç kullanmadım ondan dicemde yinede mantıksızlık aga yüklüyken demiş bide resmen mazot düşmanı olursun :D

    hani şu vardır bazı yerlerde mecbur kalırsın 20000 devirlere çıkarsın öyle yükseltirsin vitesini yemeyecektir yada yolun ortasında kalacaksındır aklın keser bunu o şekil gidersin 1-2 vites ama her zaman 20000 devirlerde olursa maaşına zam işine son :D

    Devir saatinde yeşil bölge 1500 civarı bitiyor zaten orada değiştirseniz bile çekişi etkilenmiyor ;)

    Normal yolda demedim zaten. 12000 devirde de vites değişimi yapsan sorun yok ben kendi adıma konuşuyum 410 beygirlik aracımda sorun yaşamıyorum 25 tonla
  • kardeşim her zaman beklerim akşam 6 dan sonra ve pazar günleri boşum başımın üstünde yerin var gelecek olan varsa gebzeye beklerim @Reiss5050
  • herkese ilgisi için çok teşekkür ediyorum. kimsenin günahını almayı bizde istemiyoruz ama kuşkulu rakamlar var ortada.
    yarın bir kişiyi göndereceğiz şoför ile o zaman ortaya çıkacak herşey.
    tekrardan teşekkürler arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinoza17

    herkese ilgisi için çok teşekkür ediyorum. kimsenin günahını almayı bizde istemiyoruz ama kuşkulu rakamlar var ortada.
    yarın bir kişiyi göndereceğiz şoför ile o zaman ortaya çıkacak herşey.
    tekrardan teşekkürler arkadaşlar.

    sonucu da paylaşırsan sevinirim... kolay gelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: G-CMAX

    quote:

    Orijinalden alıntı: spinoza17

    herkese ilgisi için çok teşekkür ediyorum. kimsenin günahını almayı bizde istemiyoruz ama kuşkulu rakamlar var ortada.
    yarın bir kişiyi göndereceğiz şoför ile o zaman ortaya çıkacak herşey.
    tekrardan teşekkürler arkadaşlar.

    sonucu da paylaşırsan sevinirim... kolay gelsin

    tabi arkadaşım. bellli olsun yazarım buraya
  • BmCpRo827 kullanıcısına yanıt
    ne olacak bu BMC'nin hali. sizin fikriniz nedir ? almak isteyenler vazgeçiyor elinde olanlar diken üstünde. pro 1144 güzel araba hatta tır almadan önce pro 822 vardı bizde. 5-6 sene ekmeğini yedik. ufak tefek masraf dışında pek bir masrafı olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakabus_

    ne olacak bu BMC'nin hali. sizin fikriniz nedir ? almak isteyenler vazgeçiyor elinde olanlar diken üstünde. pro 1144 güzel araba hatta tır almadan önce pro 822 vardı bizde. 5-6 sene ekmeğini yedik. ufak tefek masraf dışında pek bir masrafı olmadı.

    valla manisa salihli de eskiden pro çoğunluktaydı tutuluyodu da ama bmc yeni araç çıkarmayınca bide üstüne batınca salihli ve turgutlu tümden cargoya kaydı genel olarak artık kırk ayak kamyon cargo 3238c oldu.Şuan manisada cargo iyi kampanyalar yapıyo millette napsın el mahkum ucuza geliyo bide yeni araba alcam diye kargoya yönelmiş durumdalar.cargo allaha yakın bize uzak olsun :D Ha bmc araç hala çok manisada ama ilerleyen zamanda yavaş yavaş azalıcak gibi.(yanlış anlaşılmasın mıllet küt diye cargoya dönmedi kullananlar devam ediyor sadece yeni araç almak isteyenler için geçerli cargoya geçiş)BMC batması yedek parçada felan sıkıntı yaratmaz ama ikinci el fiyatlarını belki etkiler.aslında cargoya talebin en büyük nedeni ucuzluğu scania en boş g420 ye 195 bin üzerinde fiyat çekerse mercedes 3229 180 bin tl ve civarında gezerze olacağı bu lafın kısası 155 bin lik carco 3238c manisanın yeni fatihi olma yolunda ilerliyo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enternet -- 26 Temmuz 2013; 17:38:42 >
  • 
Sayfa: önceki 18781879188018811882
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.