Şimdi Ara

>> 13 YAŞINDA ! (1879. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
38.993
Cevap
71
Favori
2.988.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 18771878187918801881
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BmCpRo827 kullanıcısına yanıt
    evet KARACABEYLİ'yim. taşıyıcılar kooperatifinden ama iki tırı da süte çevirdik çünkü garanti para. mesela normalde olsa yükü götürüyoruz faturayı kesip para alamıyoruz. HAVALE. bekletiyorlar 2-3 ay. tabi bizimde ödemelerimiz aksıyor sıkılıyoruz. bu arabayı (1846T) alırsak bunu süte koyup bir 1838T ile kooperatife devam edeceğiz.
  • Cevap için teşekkür ederim.

    Bakalım olursa aracı alıp migros depoda çalıştıracağız da cargo mu atego mu karar veremedik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tryaqain

    Cevap için teşekkür ederim.

    Bakalım olursa aracı alıp migros depoda çalıştıracağız da cargo mu atego mu karar veremedik

    Atego daha mantıklı sanki aga :) Canberk kardeşim atego konusunda bilgi sahibidir aslında görürse cevaplayacaktır :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tryaqain

    Cevap için teşekkür ederim.

    Bakalım olursa aracı alıp migros depoda çalıştıracağız da cargo mu atego mu karar veremedik

    atego hem yakıt hem konfor konusunda cargo'yu ezer geçer.

    imkan varsa atego derim ben.
  • Sayin kamyonci tirci arkadadaslar 37 yasindayim gecen ay elime tirci olmam icin buyuk bir firsat gecti bir firmada yetismek uzere tur soforlugu ise basladim neyse yanimda soforle yollara ciktik daha once 5 10 kez daf tir surmustum bu firmada kullandigim arac g 420 retardarli scania ilk gun otobanda 40 km verdiler vites 3 3 mus ben daf gibi 4 4 sandim ortalik karisti neyse o gece vitesleri ezberledim ertesi gun yalavodan inegole tiri goturdum artik vitesleri cozdum sofor uykuyabile cekildi herturlu sollama hiz ihlali her bir seyi yaptim neyse fabrikaa geldik adam cadiri ac demezmi benim isim cadir acmak degil soforkugu ogrenecem dedim cadirin bir kusmini acip yiruldum diyince bu patronlara soylemis 10 gun sonra isimi son verdiler buna ben soguk yaptim baska soferin yanina gectim mersem usta siformus bu kisi retardar sudur yagisli havada kullanma gaza ezerek bas rampada soyle yapcan iyi seyler kaptim yolda bos dolu hep veriyor inegolden adapaxara 27 ton yukle tek molasiz iki saate geldim rampa sollama herseyi yaptim10 kez bis dolu yollarda gidip geldim usta siforler benim durumuma ne der ben is bulabilirmiyin rahat tir kullaniyorum ejsikliklerim var tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oace O kullanıcısına yanıt
    Selamlar birkaç yerden alıntı yaptım umarım faydalı olur senin ve diğer kamyoncu arkadaşlar için.

    ----Retardar hangi viteslerde ve hızda en aktif kullanılır----

    1-Düşük süratlerde Retarder kullanımının pek bir anlamı yok ayak freni ile beraber motor freni yeterli gelecektir, yüksek hızlardan düşük hızlara inmek ve özellikle rampa aşağı sürüşlerde kullanılması en uygunudur.

    ----Kullanması nasıldır ? ( özellikle uzun bayır aşağı inişlerde nasıl kullanılır ) ----

    2-Kullanımı birçok markada direksiyonnun altındaki kumanda kolu ile yapılır kademeleri vardır ve kaç kademe olduğu markadan markaya değişebilir.

    ----Retardarsız araba ile retardarlı arasında özellikle yine uzun bayır aşağı inişlerde ne gibi farklar vardır.Örneğin Akseki-Seydişehir veya Bozüyük rampası gibi rampalardan bahsediyorum bu arada uzun iniş derken.----

    3-Büyük farklar vardır; normal frenleme sırasında açığa çıkan ısı, balata ve kampana yüzeylerinin çabuk aşınmasına yol açıyor uzun ve sürekli frenlemelerde oluşan yüksek ısı nedeniyle zamanla yüzeyler kayganlaşıyor ve fren etkisi ortadan kalkıyor, uzun süreli rampa inişlerinde servis frenlerinin sürekli kullanılması balataların aşınmasına, frenleme yeteneğinin azalmasına ve giderek kaybolmasına neden oluyor, ayrıca servis maliyetleride bu şekilde artıyor, Diğer fark ise zaman açısından retarderli bir araç rampaları daha kısa bir süre de inebileceği için büyük zaman farkları oluşuyor.

    ----Motor freni ile arasında ne gibi farklar var ( gene uzun yokuş aşağı inişlerden bahsediyorum)----

    4-Motor freni ile ortak noktası servis frenlerinin yükünü azaltarak daha stabil ve güvenli bir sürüş sunmak, fakat motor frenleme gücü markadan markaya büyük oranda değişmekte ve çoğu markanın motor frenleme gücü gerçekten kayda değer değil. Diğer yandan motor devrine göre motor frenini kullanmak gerekirken retarder bağımsız olduğu için çok daha rahat kullanımı olan bir komponentdir.

    ----Ekranda retardar uyarı ışığı ne zaman yanar ? ----

    5-Kullanıldığı zaman.

    ----Hidrolik ile eletrikli olanlar arasındaki farklar nelerdir?----

    6-Elektrikli == Aktarma organına eklenen bir elektrik motorudur. Rotor şaft ile beraber dönerken Statör Şaseye sabittir. Rotor ile statör birbiriyle temas etme ve aralarından yağ yoktur. Frenleme gerektiğinde statöre elektrik verilerek rotor üzerinde dönme etkisi yaratacak olan bir manyetik akım oluşturması sağlanır. Şaftdan bağımsız olsa statöre uyarak ters yönde dönecek olan rotor, şafta bağlı olduğu için onun dönme hızını aynı oranda düşürürerek frenleme yapmış olur.
    Hidrolik == Fren yapıldığında konventör içersindeki kanallara yağ basılarak konventörün türbinleri ağarlaştırılarak yavaşlama sağlanır. Kanalların yağ ile doldukça aktarma organlarından alınan güç ve fren etkisi de o kadar kuvettlenir.

    ----Zemin kaygan iken ( buzlu,yağışlı vs) retardar kullanımda dikkat edilmesi gereken hususlar var mıdır ?----

    7-Retarder sistemini kaygan zeminlerde tam kapasite kullanmamak ve dikkatli olmak gerekir. Tek parça olan otobüs, kamyon gibi araçlarda bu tolerans daha yüksektir fakat tır gibi 2 parça olan araçlar için motor freni veya retarder kullanımı kaygan zeminlerde çok sınırlıdır, zira çekici de bulunan retarder sistemi sadece çekiciyi frenler fakat arkadan gelen dorsenin yüküyle birlikte olan tonlarca ağırlığı çekiciye binerek aracın makaslama riskini yükseltir ve kaza kaçınılmazdır.


  • Fotoğraf montaj fakat yeni kasa SCANIA diye bir söylenti var.

    >>  13 YAŞINDA !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BmCpRo827 -- 24 Temmuz 2013; 19:32:54 >
  • AKSARAY MERCEDES KAMYON FABRİKASI...

    İlk kasa(2002-2005) AXOR üretim bandı.

    AXOR'ların ilk çıkış tarihini 2001 AĞUSTOS mu yoksa 2002 mi diye tam kestiremiyorum. Fotoğrafa bakılırsa 2001 yılında çekilmiş gibi, zira fotoğrafta SK 2521 var. Muhtemelen AXOR, ilk olarak 2001 AĞUSTOS'unda 2002 model olarak piyasa sunuldu.
    >>  13 YAŞINDA !


    >>  13 YAŞINDA !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BmCpRo827 -- 24 Temmuz 2013; 19:36:45 >
  • arkadaşlar aldık 1846T. basamak ışık ve kapakları midilli modellerinde opsiyonel.



    >>  13 YAŞINDA !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karakabus_ -- 27 Temmuz 2013; 12:54:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakabus_

    arkadaşlar aldık 1846T. basamak ışık ve kapakları midilli modellerinde opsiyonel.




    Hayırlı olur inşallah yeni ekmek tekneniz.

    Heybetli bir duruş sergilemiş maşallah.

    Allah hayırlısıyla borcunu ödetmeyi nasip etsin.


    Fotoğrafları bekleriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BmCpRo827 -- 24 Temmuz 2013; 20:18:19 >
  • BmCpRo827 kullanıcısına yanıt
    amin cümlemize. en kısa zamanda diğer fotoları da koyacağım.
  • s.a cümleten amcaoğlunun atego 2124 le aydından gebzeye dolu gelip boş gidiyoruz ama frigo olduğu için %23-25 arası değişiyor bizim yakıt

    yeni haliyle kendi çekimim taze bir fotoğraf gebze eskihisar - yalova feribotunda ...

    >>  13 YAŞINDA !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canberk erhal -- 25 Temmuz 2013; 0:07:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oace

    Sayin kamyonci tirci arkadadaslar 37 yasindayim gecen ay elime tirci olmam icin buyuk bir firsat gecti bir firmada yetismek uzere tur soforlugu ise basladim neyse yanimda soforle yollara ciktik daha once 5 10 kez daf tir surmustum bu firmada kullandigim arac g 420 retardarli scania ilk gun otobanda 40 km verdiler vites 3 3 mus ben daf gibi 4 4 sandim ortalik karisti neyse o gece vitesleri ezberledim ertesi gun yalavodan inegole tiri goturdum artik vitesleri cozdum sofor uykuyabile cekildi herturlu sollama hiz ihlali her bir seyi yaptim neyse fabrikaa geldik adam cadiri ac demezmi benim isim cadir acmak degil soforkugu ogrenecem dedim cadirin bir kusmini acip yiruldum diyince bu patronlara soylemis 10 gun sonra isimi son verdiler buna ben soguk yaptim baska soferin yanina gectim mersem usta siformus bu kisi retardar sudur yagisli havada kullanma gaza ezerek bas rampada soyle yapcan iyi seyler kaptim yolda bos dolu hep veriyor inegolden adapaxara 27 ton yukle tek molasiz iki saate geldim rampa sollama herseyi yaptim10 kez bis dolu yollarda gidip geldim usta siforler benim durumuma ne der ben is bulabilirmiyin rahat tir kullaniyorum ejsikliklerim var tabi

    aga öncelikle Hoşgeldin ben 20 yaşındayım 1-2 senedir aktif olarak kullanıyorum tır'ı babamla yola gittiğimde filan hani teknik bilgi tamam önemli ama asıl önemli olan bence farketmez tırmış arabaymış kullandığın vasıtanın dilinden anlamak nerde ne yapacağını teknik olarak bilirsin ama onun yanında altındaki makinanın ne istediği önemli maksimum güç ve maksimum tasarruf 12000-15000 Devirdedir Tırlarda genelde ama sen 10000-12000 arası gidersin daha az yaktırırsın yine 70-80 gider sonuçta :) soruyu bize değil kendine soracaksın cesaretin varsa her türlü kullanırsın kıvırırsın bu işi kimseyede yüzün kara çıkmaz herkesin bi stili vardır ya sen reterdar çektiğin yerde ben çekmem basar gider ne olacak derim mesela en basitinden bi örnek ben seni gördüğümde böyle olunca acemi derim artık şoförlükten ziyade geçmişin önemli iş bulman için referansın sağlam olmalı malum hırsızlık yalan dolan çok olduğundan kimse güvenemiyor şoförlüğü bi şekilde zaten kıvırıyosundur ilk defa binen insan korkar zaten Tırı karşısında görünce başlamadan kaçar :) mühim olan güven aga.

    Haa kimi işverende tecrübesiz insan ister o hevesle nereye desen gidecek bi şoför ister :) yani iş senin çevrene kalmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canberk erhal

    s.a cümleten amcaoğlunun atego 2124 le aydından gebzeye dolu gelip boş gidiyoruz ama frigo olduğu için %23-25 arası değişiyor bizim yakıt

    yeni haliyle kendi çekimim taze bir fotoğraf gebze eskihisar - yalova feribotunda ...

    >>  13 YAŞINDA !


    Aleyküm selam Kardeşim Özletiyorsun kendini :) bayramdan sonra yine denk getirmeye çalışcam o taraflardayım inşallah :) yalnız seninle bi pendiğe akmamız gerekiyor dostum :)
  • Kardes guzel yazmissin cesaret tam bende sanki binek arac kullaniyor gibiyim dedigin gibi teknik bilgileri rampada nasil gidelicek hepsini uyguladim kimi baktiysam en az 1 sene tecrube diyor bende 20 gun diyorum tabi olmuyor yakinda olur insallah son buldugum yerde zaten cadir cekmedigim icin sifor ispiyonlamis o yuzden cikarildim ne insanlar var kafasina gore adam cikarilirmi benide dinlemeleri lazimdi hayirlisi boyle olabilir yola devam allah buyuk yardimi bekliyecegiz yeterki durust olalim istesem 1 sene tecrubem var derim isi kapabilirim sonucta kendime yazik etmis olurum kullandigim arac g420 scania ondada dedigin gibi 12000 13000 devirde kullaniyordun tabi sofor hocam bu sekilde anlatmisti yanliz arabada tam yuklu iken 20000 devirde vitesdegistirmemi soyledi dogrumu dedi bu konuda bilginiz varmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sagol kardesim bilgilendirmen icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgilendirme icin sagol kardesim gercekten dedigin gibi tecrubesiz arayan varmi bu sektorde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oace

    Bilgilendirme icin sagol kardesim gercekten dedigin gibi tecrubesiz arayan varmi bu sektorde

    Mutlaka vardır NEvşehirliyim ben burda denk gelmiştim 40 yaşındaki adam başvuru yapmış alınmamış 20 senedir şoförüm diyor adam yeni ehliyet alan adamı işe almışlar daha sonra bana nereye sürersem oraya gidecek kanı deli lazım diyo işveren adam arabamı vursun kırsın önemli değil diyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oace

    Kardes guzel yazmissin cesaret tam bende sanki binek arac kullaniyor gibiyim dedigin gibi teknik bilgileri rampada nasil gidelicek hepsini uyguladim kimi baktiysam en az 1 sene tecrube diyor bende 20 gun diyorum tabi olmuyor yakinda olur insallah son buldugum yerde zaten cadir cekmedigim icin sifor ispiyonlamis o yuzden cikarildim ne insanlar var kafasina gore adam cikarilirmi benide dinlemeleri lazimdi hayirlisi boyle olabilir yola devam allah buyuk yardimi bekliyecegiz yeterki durust olalim istesem 1 sene tecrubem var derim isi kapabilirim sonucta kendime yazik etmis olurum kullandigim arac g420 scania ondada dedigin gibi 12000 13000 devirde kullaniyordun tabi sofor hocam bu sekilde anlatmisti yanliz arabada tam yuklu iken 20000 devirde vitesdegistirmemi soyledi dogrumu dedi bu konuda bilginiz varmi

    20000 devirde vites değiştirmek bilmiyorum mantıksız geldi bana belki Scania'yı hiç kullanmadım ondan dicemde yinede mantıksızlık aga yüklüyken demiş bide resmen mazot düşmanı olursun :D

    hani şu vardır bazı yerlerde mecbur kalırsın 20000 devirlere çıkarsın öyle yükseltirsin vitesini yemeyecektir yada yolun ortasında kalacaksındır aklın keser bunu o şekil gidersin 1-2 vites ama her zaman 20000 devirlerde olursa maaşına zam işine son :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reiss5050 -- 25 Temmuz 2013; 13:10:29 >
  • Arkadaşlar selam

    yeri mi bilmiyorum ama bir sorum olacak. firmamızda 3 adet çift akslı Mercedes Actros 2643 var. bu araçlarımıza bağlı 3 adet 3 akslı 12 ton boş yükte dorselerimiz de mevcut.
    bu araçlarla yaklaşık fabrikaya yaklaşık 375 km mesafede bir yerden kömür getiriyoruz. toplam gidiş dönüş 750 km. dönerken aldığı yük ort. 30-35 ton aralığında.
    sormak istediğim ortalama 1,7 km de 1 lt yakıt yakıyor kamyonlar şoförlerin verdiği bilgiler doğrultusunda. bu normal mi? bana hiç normal gelmedi sormak istedim.
    cevaplarınız için teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: önceki 18771878187918801881
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.