Şimdi Ara

LPG ye geçiş ısısı herkesin dikkatine ! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
196
Cevap
0
Favori
69.775
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LPG'yi oluşturan Bütan ve Propanın bazı değerleri şöyle

    Bütan Buhar basıncı : 25 Derecede 2 Bar
    Propan Buhar basıncı: 20 Derecede 8,6 bar

    Basınç altında sıvı halde bulunduğundan 22,7 dereceden önce gaz fazına geçemiyor.

    Ortada şöyle bir durum var; Hiç bir sistem gaz sıcaklığını ölçmüyor. Motor suyu sıcaklığından gereken doneyi alıyor . Motor suyu sıcaklığı 40 derecede iken İçinden LPG geçen bütün aksamlarda sıcaklık yaklaşık 20 derece daha düşük, yani 20 derece civarında. bu şu anlama gelmektedir, 20 derecedeki lpg yavaş yavaş sıvı halden gaz haline gelmeye başlamıştır fakat henüz tam anlamıyla gaz fazında değildir. ilk yazdığım satırdaki basınç değerini de karşılayamayacağından genelde sıvı fazına daha yakındır.

    Araçlar 20 derecede LPG'ye geçerse ne olur ? Sıvı haldeki lpg'yi piston tepesine gönderirseniz, Piston delme ihtimaliniz yükselir, Yakıtı tam yakamadığınız için yanmamış yakıt Katalitik konvertöre dolar, Katalitik Konvertör ısınınca yakıt bunun içinde patlamaya neden olur ve bunun neticesinde Katalitik Konvertör zarar görür. vs...


    Bence de 40 derece





  • benimkini +38 e ayarlamışlardı.
    2 derece daha mı yükselttireyim acep ?
  • İKİ GÜN ÖNCE PATRONUN ARACINA SIRALI TAKTIRDIK,GAZA GEÇİŞ ISISINI 49 DERECEYE AYARLADILAR.BEN BİRAZ FAZLA DEDİM ANCAK USTA BUNUN İDEAL OLDUĞUNU SÖYLEDİ.SELAMLAR...
  • az olmuş 100e ayarlatsaydınız
    quote:

    Orjinalden alıntı: dayıcım

    İKİ GÜN ÖNCE PATRONUN ARACINA SIRALI TAKTIRDIK,GAZA GEÇİŞ ISISINI 49 DERECEYE AYARLADILAR.BEN BİRAZ FAZLA DEDİM ANCAK USTA BUNUN İDEAL OLDUĞUNU SÖYLEDİ.SELAMLAR...
  • Yok 100 derece olmaz 90 derece de termostat açar araba gaza hiç bir zaman geçmez
    Arkadaşın gördüğü deger sıcak motorda geçiş sıcaklığıdır
    Soğuk motorda 40 derece sıcak motor da 50 derecedir geçiş sıcaklığı
    quote:

    Orjinalden alıntı: frozenrealm

    az olmuş 100e ayarlatsaydınız
    quote:

    Orjinalden alıntı: dayıcım

    İKİ GÜN ÖNCE PATRONUN ARACINA SIRALI TAKTIRDIK,GAZA GEÇİŞ ISISINI 49 DERECEYE AYARLADILAR.BEN BİRAZ FAZLA DEDİM ANCAK USTA BUNUN İDEAL OLDUĞUNU SÖYLEDİ.SELAMLAR...






  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Yok 100 derece olmaz 90 derece de termostat açar araba gaza hiç bir zaman geçmez
    Arkadaşın gördüğü deger sıcak motorda geçiş sıcaklığıdır
    Soğuk motorda 40 derece sıcak motor da 50 derecedir geçiş sıcaklığı
    quote:

    Orjinalden alıntı: frozenrealm

    az olmuş 100e ayarlatsaydınız
    quote:

    Orjinalden alıntı: dayıcım

    İKİ GÜN ÖNCE PATRONUN ARACINA SIRALI TAKTIRDIK,GAZA GEÇİŞ ISISINI 49 DERECEYE AYARLADILAR.BEN BİRAZ FAZLA DEDİM ANCAK USTA BUNUN İDEAL OLDUĞUNU SÖYLEDİ.SELAMLAR...









  • gncl
  • Benim araç da 40 dereceye ayarlı (by mocan otogaz) by sabah -7,5 derece hava sıcaklığında 1,8 km'de LPG'ye geçti. Gittiğim mesafe 6,5 km.
  • Sayın bmnankara,

    Aracınız lpg geçişini 40 dereceye ayarladık.

    Sabit devirde aracınızı sürerek en kısa sürede LPG'ye geçişi sağlayabilirsiniz (sabit hızla sürüşte aracınızın motoru daha kısa sürede ısınır)

    Kaloriferi minimumda tutarsanız aracınız çok kısa sürede LPG'ye geçecektir.

    Ankarada sizin dediğiniz gibi -7 - 8 derece soğuklarda Araçlar daha uzun sürede LPG'ye geçiyor

    Saygılarımızla


    quote:

    Orjinalden alıntı: bmnankara

    Benim araç da 40 dereceye ayarlı (by mocan otogaz) by sabah -7,5 derece hava sıcaklığında 1,8 km'de LPG'ye geçti. Gittiğim mesafe 6,5 km.
  • evet bu çok mantıklı aracımı sabah -5 -6 derece civarında seri kulanırsam yani kalkıp hemen 1 2 3 4 yapınca araba cok gecıyo LPG ye ama 2.viteste devir 30bin ne kadar gittigini anlamadan hemen lpg ye geciyo yada rölanti durdugu zaman
    quote:

    Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    Sayın bmnankara,

    Aracınız lpg geçişini 40 dereceye ayarladık.

    Sabit devirde aracınızı sürerek en kısa sürede LPG'ye geçişi sağlayabilirsiniz (sabit hızla sürüşte aracınızın motoru daha kısa sürede ısınır)

    Kaloriferi minimumda tutarsanız aracınız çok kısa sürede LPG'ye geçecektir.

    Ankarada sizin dediğiniz gibi -7 - 8 derece soğuklarda Araçlar daha uzun sürede LPG'ye geçiyor

    Saygılarımızla


    quote:

    Orjinalden alıntı: bmnankara

    Benim araç da 40 dereceye ayarlı (by mocan otogaz) by sabah -7,5 derece hava sıcaklığında 1,8 km'de LPG'ye geçti. Gittiğim mesafe 6,5 km.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    Sayın bmnankara,

    Aracınız lpg geçişini 40 dereceye ayarladık.

    Sabit devirde aracınızı sürerek en kısa sürede LPG'ye geçişi sağlayabilirsiniz (sabit hızla sürüşte aracınızın motoru daha kısa sürede ısınır)

    Kaloriferi minimumda tutarsanız aracınız çok kısa sürede LPG'ye geçecektir.

    Ankarada sizin dediğiniz gibi -7 - 8 derece soğuklarda Araçlar daha uzun sürede LPG'ye geçiyor

    Saygılarımızla


    quote:

    Orjinalden alıntı: bmnankara

    Benim araç da 40 dereceye ayarlı (by mocan otogaz) by sabah -7,5 derece hava sıcaklığında 1,8 km'de LPG'ye geçti. Gittiğim mesafe 6,5 km.



    Teşekkürler pratik bilgiler için. Yarın uygulayacağım




  • gncl
  • merhabalar;

    arkadaşlar öncelikle bilende konuşuyor bilmeyende, bilen bildiğini konuşuyor bilmeyen -mış lı - muş lu konuşuyor ve hiç bilmeyenlerinde kafasını karıştırıyor, lütfen öncelikle eğer birbirimize biraz faydamız olsun istiyorsak bu konuya biraz daha hassas olalım,

    gelelim 20, 25, 30, 35, 40 bilmem ne derecelerine, özellikle burada LPG sistemlerinin en önemli parçası olan regülatörün önemi ortaya çıkıyor, ve dolayısı ile her aracın motor tipi ve gücüne göre değişebilecek regülatör gücünüde unutmamak gerekiyor, LPG nin araçlarda kullanma sıcaklığı minumum 25 C. olmalı ki buda LPG nin gaz halinde kullanılabilme alt limitidir. daha düşük sıcaklıklarda eğer gaz pedalına ani basışlarda diğer bir deyimle roketlendiğinde, regülatörden geçen gaz miktarı daha fazla olacak ve buda regülatörün LPG yi gaz haline getirmesinde zorlanacak ve gaz ısısı daha düşük olacak belkide LPG sıvı olarak enjektöre gidecek,(araç sahibi bu durumlarda montajcıya "benim araba çok gaz yakıyor" veya LPG sıvı olarak enjektöre gidecek basınç artacak, "arabam gazdan benzine atıyor" ve buna benzer şikayetlerde bulunacak.). önemli bir konu daha, eğer sıcaklık 40, 45 derecelere ayarlanmış, ısıtma suyu iyi yerden alınmamış, ve doğru regülatör seçilmemiş, eee bu durumda ne olacak...??? araçla otobana çıktık gidiyoruz. canımız biraz sürat yapmak istedi, bastık gaza 170, 180 km. hızdayız, bu durumda gaz yakıt miktarı artacak ve daha hızlı bir şekilde gaz regülatörden geçecek, yeterince güçlü olmayan bir regülatörde gazı yetiştiremeyecek ve normalde 70-80 derece olan gaz sıcaklığı düşecek, ECU deki yaptığımız sıcaklık değerinden aşağı düşünce araç yine benzine geçecek, al sana bir problem daha....

    valla biraz başınızı ağrıttım kusura bakmayın, arkadaşlar, bilmem birşeyler anlatabildim mi? olay sadece 25 derece 40 derece olayı değil, ben derimki doğru seçilmiş bir regülatör ile 30 derece ayarlarsın, benim gibi bu konuda hiç bir problem yaşamazsın....saygılar..




  • slm en uygun derece bence 40 çünkü lpg 40 derece sıcaklıktan sonra buharlaşıyor 40 dereceden erken olursa sıvı halde gaz gelecenden lpg ejektörlerine zarar verecektir
    yani kısa sürede enjektörler bozulur veya daha sesli çalışmaya başlar sonra yakıt sarfiyatı fazla olmaz saygılarwww.muratotogaz.com
  • slm aracınızın lpg geçiş ısısı 40 derece olmalıdır varsın gaza geç geçsin çok önemli degil önemli olan uygun geçiş zamöanı 40 çünkü lpg 40 derecede buharlaşıyor 40 derecenin altında geçtiginde lpg sıvı halde gider buda lpg enjektörlerine zarar verirve kısa zamanda bozulur veya enjöktörlerin ömrünü azaltır bence 40 derece idealidir saygılarwww.muratotogaz.com
  • mutfakta LPG tüpü mutlaka kullanmışsınızdır, o tüp ile araçlardaki tüp arasında bir fark varmı? ev tüpünü neden 40 derecede ısıtmadan kullanıyordunuz? yada evinizin sıcaklığı hep 40 derecedemiydi?

    saygılar
  • 25 C uygundur zaten motor suyu sıcaklığı 25 C ulaştıktan itibaren hızla ısınmaktadır bu bir sorun teşkil etmeyecektir çok az miktarda LPG yi fazla yakacaktır varsın yaksın benzin yakacağına LPG yaksın...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: www.baskentlpg.com

    mutfakta LPG tüpü mutlaka kullanmışsınızdır, o tüp ile araçlardaki tüp arasında bir fark varmı? ev tüpünü neden 40 derecede ısıtmadan kullanıyordunuz? yada evinizin sıcaklığı hep 40 derecedemiydi?

    saygılar



    Mutfak tüpünü sadece mutfakta yemek pişirmek için 0 derecede bile kullansanız bir sorun çıkmayacaktır.

    Konu motor çalıştırmaya gelirse ısıtılmayan lpg buharlaşmak için ortam ısısından faydalanmak isteyecektir ve tüp dışında buharlanmaya hatta dış ortam sıcklığına bağlı olmak kaydı ile karlanmaya kadar gidecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeakin -- 15 Şubat 2008; 11:02:20 >




  • slm ev tüpüyle elbetteki farklı ev tüplerinin propan oranı lpg ye göre çok yüksektir bu propanın yüksek olması sebebiylede motorlarda piston yakma sibop yakma gibi olaylarla çok sık karşılaştım yani kısaca motorun ömrünü azltıyordu şimdiki kullanılan lpgler daha az propanlı ve matora her hangi bir zararı bulunmuyor evdeki tüple araçta kullandın lpg nin derece olayıda farklı
  • Başlığı düzeltelim mi
    ısı değil sıcaklık
    ikisi ayrı birimlerdir ve terimlerdir.


    Konuya dönersek benim BMW 320i'de Zavoli var ve geçiş sıcaklığı 25 derece ve eğer sıcak ise ilk çalıştırmadan itibaren 20 saniye.
    ve bu konuda uygun sıcaklıkların 25-30 derece olduğunu düşünüyorum
    Bir miktar motorun benzin ile çalışması daha iyi olur.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.