Şimdi Ara

LPG VE BUJİ SEÇİMİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
39.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benzin ve dizel fiyatlarındaki artış nedeniyle, eskiye oranla daha fazla araç sahibi araçlarında CNG ve LPG kullanımına yöneliyor. Bosch, benzinli sistemlerde kullanılan ateşleme bujilerinin yerine, CNG/LPG’li sistemlerin yanma odasındaki yüksek çalışma sıcaklığını kompanse edebilme özelliğine sahip düşük ısıl değerli Double Platinli Bosch Bujileri’ni öneriyor.

    Gaz ile çalışan sisteme dönüştürülmüş araçlarda, ateşleme voltajının benzinli araçlara oranla daha yüksek olması, kullanılan ateşleme bujilerini yetersiz kılıyor. Diğer yandan yüksek sıcaklık, voltaj ve çalışma koşulları bujileri olumsuz etkileyerek, ömürlerini yarıya indiriyor. Bu nedenle Bosch, CNG/LPG’ye dönüştürülmüş araçlarda diğer bujilerden daha uzun ömre sahip Double Platinli Bosch Bujilerinin kullanılmasını tavsiye ediyor.

    Bosch’tan araçlara bakım tavsiyesi
    CNG/LPG’li sisteme dönüştürülmüş araçlar benzin ile çalışan sisteme oranla daha fazla yük altında kaldığı için düzenli olarak ateşleme bujilerinin, buji kablolarının, ateşleme bobinlerinin ve oksijen sensörlerinin kontrol edilmesi önem kazanıyor. Yüksek sıcaklık ve voltaj gibi koşullara maruz kalan gaz ile çalışan sisteme dönüştürülmüş araçlar için bakım aralıklarının sıklaştırılması tüm komponentlerden beklenen performansın alınmasını sağlıyor. (Bosch sitesinden alınmıştır.)



  • aslında yazılanlar doğru. LPG'li araçlarda ateşleme daha önemli. Gerçekten bu bujiler deinldiği gibi yarar sağlıyorsa denemeye değer..

    bu bujilerin tam olarak modeli nedir peki? ve her araç için uygun modelleri var mı acaba?
  • Bu bujilerden kullanan arkadaşımız varsa deneyimlerini öğrenmek istiyoruz.
  • SN:hassan01

    Ben yıllardan beri araçlarda otomotiv üreticilerinin kullandığı orjinal bujiyi kullanıyorum ve şu ana kadar
    herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmadım.araçlarda ateşleme dirençleri özel bir sistemle ayarlanmaktadır farklı dirençler size ateşleme bobin arıza ve avans değişikliğiyle motor arızalarına sebebiyet vericektir.




    NOT: siz siz olun aracın orjinal bujisinden farklı bir buji otomotiv üreticileri önermediği sürece kullanmayın.
    bu olay bukadar açık ve nettir. saygılarımla.


    www.uysalotogazedirne.com
  • Teşekkürler arkadaşım...Kolay gelsin.
  • yardımcı olabildiysem ne mutlu bana
  • Arkadaşlar zaten birçok aracın orijinal bujisi de bosch markadır. Ayrıca mutlaka aracınıza uygun bir bosch buji vardır. Uygun derken çakma değil, tam olarak o araç için üretilmiş bir buji kastediyorum.

    Platin bujilere gelince, LPG'li aracıma daha yeni bu bujilerden aldım. (Aracıma uyumlu 2 çeşit buji vardı biri normal buji diğeri platin). Ben platin olanı aldım. Yaklaşık 2 katı para ödedim. Performans vs. olarak faydasını gördün mü derseniz gerçekten bir miktar performans artışı olduğunu söyleyebilirim ama tabi bu bujiler yeni olduğundan da olabilir. Ama derseniz ki süper bir fark var mı falan hayır yok. Verdiğin paraya değer mi derseniz bilmiyorum. Görünüşte bunlar diğerinden 2 kat uzun ömürlü ama tabi zaman gösterecek.

    Bu arada aracınıza uygun bosch parçaları ve kodlarını bu siteden bulabilirsiniz:

    http://ecat-online.bosch.de/toc/tr/0000KdsAwHr3suab3iHmGADFfuY:-1.srv?view=VIndexFramesetJsp

    Buradan kodunu aldıktan sonra herhangi bir bosch car service'i arayıp parçanın TR'de olup olmadığını ve fiyatını öğrenebilirsiniz.

    Kolay gelsin.
  • Arkadaşlar LPG de genellikle tırnak aralığının daha düşük olması gerektiği konusunda LPG firmalarının yazıları var. Bu durum Enjeksiyonlu araçlar içinde böyle midir?
  • ori buji haricinde buji kullanmamayı tercih ederim .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Arkadaşlar zaten birçok aracın orijinal bujisi de bosch markadır. Ayrıca mutlaka aracınıza uygun bir bosch buji vardır. Uygun derken çakma değil, tam olarak o araç için üretilmiş bir buji kastediyorum.

    Platin bujilere gelince, LPG'li aracıma daha yeni bu bujilerden aldım. (Aracıma uyumlu 2 çeşit buji vardı biri normal buji diğeri platin). Ben platin olanı aldım. Yaklaşık 2 katı para ödedim. Performans vs. olarak faydasını gördün mü derseniz gerçekten bir miktar performans artışı olduğunu söyleyebilirim ama tabi bu bujiler yeni olduğundan da olabilir. Ama derseniz ki süper bir fark var mı falan hayır yok. Verdiğin paraya değer mi derseniz bilmiyorum. Görünüşte bunlar diğerinden 2 kat uzun ömürlü ama tabi zaman gösterecek.

    Bu arada aracınıza uygun bosch parçaları ve kodlarını bu siteden bulabilirsiniz:

    http://ecat-online.bosch.de/toc/tr/0000KdsAwHr3suab3iHmGADFfuY:-1.srv?view=VIndexFramesetJsp

    Buradan kodunu aldıktan sonra herhangi bir bosch car service'i arayıp parçanın TR'de olup olmadığını ve fiyatını öğrenebilirsiniz.

    Kolay gelsin.



    Sevgili catalist

    Daha önce bu başlık adı altında bilgiler verilmiş olmasına rağmen yeniden başlık açılması adına buraya cevap yazmıyacaktım ama
    Sizin yazınızdan sonra yazma hakkı doğdu :)

    1- Bütün markalar Bosch kullanmaz, ama bütün markaların MUADİLİ Bosch ta vardır.
    2- Araçlar genelde milliyetci davranır ve kendi ülkesinin bujisini kullanır.


    Renault-Eyquem
    Toyota-Denso
    Diğer japonlar- NGK
    Amerikanlar-Champion
    Almanlar - Beru gibi

    Siz siz olun Muadil buji kullanmayın.
    Orjinal buji numaranız kitapcığınızda yazar. Yada bana sorun ben söyleyeyim :)

    Evet buji tırnak aralığı
    Karbüratörlü araçlarda 65 micron
    İnjeksiyonlu araçlarda 70 micron dur.

    sevgilerimle.
  • Focus 1 için tırnak aralığını kaç yapıyorsunuz Sayın Faruk SEVGİLİ orjinal aralığı 1.1 sanırım LPG de kaç yapıyorsunuz?
  • 70 micron
  • lada vega enjeksiyonlu 1.5 8v 78 beygir aracımda wr7dcx bosch marka buji kullanıyorum. kısmet olursa denso marka buji alacağım.

    benim arac için densonun seri numarası W20EPR-U11 dir. lpg uygulamasında benzinde kullandığım bosch marka bujinin aynısı ile değişim yapmıştık.

    densoda yukarda belirttiğim bujiyimi almalıyım. lpg olması sebebiyle bujide bir değişim yapılmalımı? ne dersiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okucukank

    lada vega enjeksiyonlu 1.5 8v 78 beygir aracımda wr7dcx bosch marka buji kullanıyorum. kısmet olursa denso marka buji alacağım.

    benim arac için densonun seri numarası W20EPR-U11 dir. lpg uygulamasında benzinde kullandığım bosch marka bujinin aynısı ile değişim yapmıştık.

    densoda yukarda belirttiğim bujiyimi almalıyım. lpg olması sebebiyle bujide bir değişim yapılmalımı? ne dersiniz.

    Sırf LPG taktırdığınız için bujinizi değiştirmenize gerek yok.
    Manuelinizde ne önermişse o bujiyi kullanın,
    Sevgilerimle
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    70 micron


    Teşekkür ederim ilginiz için denedim Tırnak aralığını 0.7 yapınca benzinde ilk çalışma sırasında problem çıkardı.0.9 yapınca problem yok.
  • Anladım 09 olarak kullanın :)1.1 den iyidir. Fordların ateşleme bobinleri malesef 50-60.000 km.de sorun yaşamaya başlıyor müzmin bir arıza.
    Aracınız devirsiz gaza bastığınızda kerkinmeye başlarsa bilinki artık bobininizi değiştirme zamanı geldi
    quote:

    Orjinalden alıntı: yeakin


    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    70 micron


    Teşekkür ederim ilginiz için denedim Tırnak aralığını 0.7 yapınca benzinde ilk çalışma sırasında problem çıkardı.0.9 yapınca problem yok.

  • slm 3 tınak buji bmv 316 i 2001 modele uygun olurmu acba
  • orjinal buji kullan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uysalotogaz -- 11 Nisan 2009; 19:34:01 >
  • @advan

    Yazılarımı dikkatli okumuyorsun
    ORJİNAL-ORJİNAL-ORJİNAL
  • Sayın F. Sevgili
    kerkinmek derken?.. açıklar mısınız
    ateşleme bobininin bittiğini anlamamız için farklı seçenekler var mıdır
    teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Anladım 09 olarak kullanın :)1.1 den iyidir. Fordların ateşleme bobinleri malesef 50-60.000 km.de sorun yaşamaya başlıyor müzmin bir arıza.
    Aracınız devirsiz gaza bastığınızda kerkinmeye başlarsa bilinki artık bobininizi değiştirme zamanı geldi
    quote:

    Orjinalden alıntı: yeakin


    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    70 micron


    Teşekkür ederim ilginiz için denedim Tırnak aralığını 0.7 yapınca benzinde ilk çalışma sırasında problem çıkardı.0.9 yapınca problem yok.


  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.