DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
LPG VE BUJİ SEÇİMİ
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
98
Cevap
0
Favori
32.536
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      387 Mesaj
      28 Mart 2009 15:13:43 Konu Sahibi
      Benzin ve dizel fiyatlarındaki artış nedeniyle, eskiye oranla daha fazla araç sahibi araçlarında CNG ve LPG kullanımına yöneliyor. Bosch, benzinli sistemlerde kullanılan ateşleme bujilerinin yerine, CNG/LPG’li sistemlerin yanma odasındaki yüksek çalışma sıcaklığını kompanse edebilme özelliğine sahip düşük ısıl değerli Double Platinli Bosch Bujileri’ni öneriyor.

      Gaz ile çalışan sisteme dönüştürülmüş araçlarda, ateşleme voltajının benzinli araçlara oranla daha yüksek olması, kullanılan ateşleme bujilerini yetersiz kılıyor. Diğer yandan yüksek sıcaklık, voltaj ve çalışma koşulları bujileri olumsuz etkileyerek, ömürlerini yarıya indiriyor. Bu nedenle Bosch, CNG/LPG’ye dönüştürülmüş araçlarda diğer bujilerden daha uzun ömre sahip Double Platinli Bosch Bujilerinin kullanılmasını tavsiye ediyor.

      Bosch’tan araçlara bakım tavsiyesi
      CNG/LPG’li sisteme dönüştürülmüş araçlar benzin ile çalışan sisteme oranla daha fazla yük altında kaldığı için düzenli olarak ateşleme bujilerinin, buji kablolarının, ateşleme bobinlerinin ve oksijen sensörlerinin kontrol edilmesi önem kazanıyor. Yüksek sıcaklık ve voltaj gibi koşullara maruz kalan gaz ile çalışan sisteme dönüştürülmüş araçlar için bakım aralıklarının sıklaştırılması tüm komponentlerden beklenen performansın alınmasını sağlıyor. (Bosch sitesinden alınmıştır.)



      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1703 Mesaj
      28 Mart 2009 19:09:52
      aslında yazılanlar doğru. LPG'li araçlarda ateşleme daha önemli. Gerçekten bu bujiler deinldiği gibi yarar sağlıyorsa denemeye değer..

      bu bujilerin tam olarak modeli nedir peki? ve her araç için uygun modelleri var mı acaba?
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      387 Mesaj
      30 Mart 2009 21:20:24 Konu Sahibi
      Bu bujilerden kullanan arkadaşımız varsa deneyimlerini öğrenmek istiyoruz.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      791 Mesaj
      31 Mart 2009 00:05:53
      SN:hassan01

      Ben yıllardan beri araçlarda otomotiv üreticilerinin kullandığı orjinal bujiyi kullanıyorum ve şu ana kadar
      herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmadım.araçlarda ateşleme dirençleri özel bir sistemle ayarlanmaktadır farklı dirençler size ateşleme bobin arıza ve avans değişikliğiyle motor arızalarına sebebiyet vericektir.




      NOT: siz siz olun aracın orjinal bujisinden farklı bir buji otomotiv üreticileri önermediği sürece kullanmayın.
      bu olay bukadar açık ve nettir. saygılarımla.


      www.uysalotogazedirne.com
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      387 Mesaj
      31 Mart 2009 14:15:41 Konu Sahibi
      Teşekkürler arkadaşım...Kolay gelsin.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      791 Mesaj
      31 Mart 2009 17:08:34
      yardımcı olabildiysem ne mutlu bana
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      7254 Mesaj
      01 Nisan 2009 22:16:35
      Arkadaşlar zaten birçok aracın orijinal bujisi de bosch markadır. Ayrıca mutlaka aracınıza uygun bir bosch buji vardır. Uygun derken çakma değil, tam olarak o araç için üretilmiş bir buji kastediyorum.

      Platin bujilere gelince, LPG'li aracıma daha yeni bu bujilerden aldım. (Aracıma uyumlu 2 çeşit buji vardı biri normal buji diğeri platin). Ben platin olanı aldım. Yaklaşık 2 katı para ödedim. Performans vs. olarak faydasını gördün mü derseniz gerçekten bir miktar performans artışı olduğunu söyleyebilirim ama tabi bu bujiler yeni olduğundan da olabilir. Ama derseniz ki süper bir fark var mı falan hayır yok. Verdiğin paraya değer mi derseniz bilmiyorum. Görünüşte bunlar diğerinden 2 kat uzun ömürlü ama tabi zaman gösterecek.

      Bu arada aracınıza uygun bosch parçaları ve kodlarını bu siteden bulabilirsiniz:

      http://ecat-online.bosch.de/toc/tr/0000KdsAwHr3suab3iHmGADFfuY:-1.srv?view=VIndexFramesetJsp

      Buradan kodunu aldıktan sonra herhangi bir bosch car service'i arayıp parçanın TR'de olup olmadığını ve fiyatını öğrenebilirsiniz.

      Kolay gelsin.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      642 Mesaj
      03 Nisan 2009 02:53:30
      Arkadaşlar LPG de genellikle tırnak aralığının daha düşük olması gerektiği konusunda LPG firmalarının yazıları var. Bu durum Enjeksiyonlu araçlar içinde böyle midir?
      |
      |
      _____________________________

      Önce güven gelir...
    • Binbaşı
      1560 Mesaj
      03 Nisan 2009 09:09:06
      ori buji haricinde buji kullanmamayı tercih ederim .
      |
      |
      _____________________________


    • Yarbay
      10427 Mesaj
      03 Nisan 2009 17:13:21
      quote:

      Orjinalden alıntı: catalyst

      Arkadaşlar zaten birçok aracın orijinal bujisi de bosch markadır. Ayrıca mutlaka aracınıza uygun bir bosch buji vardır. Uygun derken çakma değil, tam olarak o araç için üretilmiş bir buji kastediyorum.

      Platin bujilere gelince, LPG'li aracıma daha yeni bu bujilerden aldım. (Aracıma uyumlu 2 çeşit buji vardı biri normal buji diğeri platin). Ben platin olanı aldım. Yaklaşık 2 katı para ödedim. Performans vs. olarak faydasını gördün mü derseniz gerçekten bir miktar performans artışı olduğunu söyleyebilirim ama tabi bu bujiler yeni olduğundan da olabilir. Ama derseniz ki süper bir fark var mı falan hayır yok. Verdiğin paraya değer mi derseniz bilmiyorum. Görünüşte bunlar diğerinden 2 kat uzun ömürlü ama tabi zaman gösterecek.

      Bu arada aracınıza uygun bosch parçaları ve kodlarını bu siteden bulabilirsiniz:

      http://ecat-online.bosch.de/toc/tr/0000KdsAwHr3suab3iHmGADFfuY:-1.srv?view=VIndexFramesetJsp

      Buradan kodunu aldıktan sonra herhangi bir bosch car service'i arayıp parçanın TR'de olup olmadığını ve fiyatını öğrenebilirsiniz.

      Kolay gelsin.



      Sevgili catalist

      Daha önce bu başlık adı altında bilgiler verilmiş olmasına rağmen yeniden başlık açılması adına buraya cevap yazmıyacaktım ama
      Sizin yazınızdan sonra yazma hakkı doğdu :)

      1- Bütün markalar Bosch kullanmaz, ama bütün markaların MUADİLİ Bosch ta vardır.
      2- Araçlar genelde milliyetci davranır ve kendi ülkesinin bujisini kullanır.


      Renault-Eyquem
      Toyota-Denso
      Diğer japonlar- NGK
      Amerikanlar-Champion
      Almanlar - Beru gibi

      Siz siz olun Muadil buji kullanmayın.
      Orjinal buji numaranız kitapcığınızda yazar. Yada bana sorun ben söyleyeyim :)

      Evet buji tırnak aralığı
      Karbüratörlü araçlarda 65 micron
      İnjeksiyonlu araçlarda 70 micron dur.

      sevgilerimle.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1203 Mesaj
      08 Nisan 2009 13:51:22
      Focus 1 için tırnak aralığını kaç yapıyorsunuz Sayın Faruk SEVGİLİ orjinal aralığı 1.1 sanırım LPG de kaç yapıyorsunuz?
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      10427 Mesaj
      08 Nisan 2009 14:03:29
      70 micron
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      159 Mesaj
      08 Nisan 2009 15:36:15
      lada vega enjeksiyonlu 1.5 8v 78 beygir aracımda wr7dcx bosch marka buji kullanıyorum. kısmet olursa denso marka buji alacağım.

      benim arac için densonun seri numarası W20EPR-U11 dir. lpg uygulamasında benzinde kullandığım bosch marka bujinin aynısı ile değişim yapmıştık.

      densoda yukarda belirttiğim bujiyimi almalıyım. lpg olması sebebiyle bujide bir değişim yapılmalımı? ne dersiniz.
      |
      |
      _____________________________

      Dünyanın çivisi çıkmış bir tarafta kan bir tarafta alem.
    • Yarbay
      10427 Mesaj
      08 Nisan 2009 16:07:14
      quote:

      Orjinalden alıntı: okucukank

      lada vega enjeksiyonlu 1.5 8v 78 beygir aracımda wr7dcx bosch marka buji kullanıyorum. kısmet olursa denso marka buji alacağım.

      benim arac için densonun seri numarası W20EPR-U11 dir. lpg uygulamasında benzinde kullandığım bosch marka bujinin aynısı ile değişim yapmıştık.

      densoda yukarda belirttiğim bujiyimi almalıyım. lpg olması sebebiyle bujide bir değişim yapılmalımı? ne dersiniz.

      Sırf LPG taktırdığınız için bujinizi değiştirmenize gerek yok.
      Manuelinizde ne önermişse o bujiyi kullanın,
      Sevgilerimle
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1203 Mesaj
      10 Nisan 2009 20:13:07
      quote:

      Orjinalden alıntı: faruksevgili

      70 micron


      Teşekkür ederim ilginiz için denedim Tırnak aralığını 0.7 yapınca benzinde ilk çalışma sırasında problem çıkardı.0.9 yapınca problem yok.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      10427 Mesaj
      10 Nisan 2009 20:35:59
      Anladım 09 olarak kullanın :)1.1 den iyidir. Fordların ateşleme bobinleri malesef 50-60.000 km.de sorun yaşamaya başlıyor müzmin bir arıza.
      Aracınız devirsiz gaza bastığınızda kerkinmeye başlarsa bilinki artık bobininizi değiştirme zamanı geldi
      quote:

      Orjinalden alıntı: yeakin



      Alıntıları Göster



      Teşekkür ederim ilginiz için denedim Tırnak aralığını 0.7 yapınca benzinde ilk çalışma sırasında problem çıkardı.0.9 yapınca problem yok.

      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      199 Mesaj
      11 Nisan 2009 19:01:42
      slm 3 tınak buji bmv 316 i 2001 modele uygun olurmu acba
      |
      |
      _____________________________

      Kotu nıyet sahıbını bulur .....
    • Yüzbaşı
      791 Mesaj
      11 Nisan 2009 19:31:43
      orjinal buji kullan



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uysalotogaz -- 11 Nisan 2009; 19:34:01 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      10427 Mesaj
      11 Nisan 2009 19:54:51
      @advan

      Yazılarımı dikkatli okumuyorsun
      ORJİNAL-ORJİNAL-ORJİNAL
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1521 Mesaj
      12 Nisan 2009 00:28:00
      Sayın F. Sevgili
      kerkinmek derken?.. açıklar mısınız
      ateşleme bobininin bittiğini anlamamız için farklı seçenekler var mıdır
      teşekkürler
      quote:

      Orjinalden alıntı: faruksevgili

      Anladım 09 olarak kullanın :)1.1 den iyidir. Fordların ateşleme bobinleri malesef 50-60.000 km.de sorun yaşamaya başlıyor müzmin bir arıza.
      Aracınız devirsiz gaza bastığınızda kerkinmeye başlarsa bilinki artık bobininizi değiştirme zamanı geldi

      Alıntıları Göster



      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
izmir havalimanı transfer
SEO
ses yalıtımı
modasor
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHSQLZ
0,239
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.