Şimdi Ara

Lpg tanki kullanim omru (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
6.280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Gerçi dünyanın geri kalanı garajında motor swaplıyo biz dandik regülatör için heyecan yaptık neyse buda bir gelişme

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • biraz konudışı ama bende 28 lik tank var. yılı dolunca 30 luk veya 35 lik taktırabilir miyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Qonrul

    biraz konudışı ama bende 28 lik tank var. yılı dolunca 30 luk veya 35 lik taktırabilir miyim?
    Taktırırsınız hiç bir sıkıntı yok. Ben 42'lik söktüm 53'lük taktım.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    iyimiş hocam teşekkürler. valla 28 bi şeye yetmiyor. taktıran neye göre taktırmamış daha büyük hacimlisini anlamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sene değiştiren varmı fiyatı ne kadardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forever DH

    Bu sene değiştiren varmı fiyatı ne kadardır
    Benim bir kaç ay içinde simit 40 litre tankın değişecek 550 TL fiyat aldim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana 32 lt silindir tank Şamandıra ile 580 TL dediler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuyu hortlatıyorum kusura bakmayın, tank değişim süresi artık tüm araçlar için 15 yıl olarak güncellenmiş tüvtürkte, ayrıca sızdırmazlık vs... sorulmuyor kontrollerde kaçak yoksa sıkıntı yok. tankınızın üretim tarihi üzerinde yazar o süreye 15 sene ilave edeceksiniz. değişimlerdeki fiyatlarda lpgcilerin tekeline kalmış durumda maalesef, o yüzden arayıp 3-4 yerden fiyat alın mutlaka, tüm işlemler lpgcilerde yapılıyor sızdırmazlık vs... sorun olması durumunda mmo'dan yeniden rapor istiyorlar, montaj yapılan yerden sorun olması durumunda zararınızı temin edin.

    edit ; tank konusu genellikle araç muayenesi için sorulduğu için güncel birkaç bilgi vereyim araç muayene ile akalalı. emniyet kemerlerinizin hepsi sorunsuz çalışmak zorunda arka koltuklar dahil, iç aydınlatma lambasına kadar tüm aydınlatma ekipmanları çalışmak zorunda, araca sonradan takılan sis lambaları ve arka cama monte edilen ilave fren lambalarında sorun olursa önemli değil ama iç lambanız çalışmazsa geçemezsiniz. muayeneden 1 gün önce tüm sinyal far fren lambalarınızı kontrol ettrin mutlaka, plakalarda vida delik deformasyon olursa muayeneden kalırsınız, en önemli konu frenler çoğunluk frenlemeden kalıyor, fren bakımlarınıza dikkat edin. onun dışında stepne ve ilk yardım çantası olmasada muayeneden hafif kusurlu olarak geçersiniz, ön cam dahil cam filminde güncel olarak bir sorun yok muayeneden geçersiniz. lastik jant ebatlarınız araç standardı dışında ise ağır kusurlu olarak kalırsınız, genelde kapı içlerinde yazan ebatlara riayet edin, kapı içlerinde yoksa googleda aratın mutlaka, araç lpgli ise benzinde ve lpgde sorunsuz çalışması lazım, bu arada araçta yeterli miktarda benzin olduğundan emin olun. son olarak egzos emisyon ölçümünü kesinlikle tüvtürkte yaptırmayın muhtemelen geçemezsiniz özel servislerde hele birde tanıdık varsa sorunsuz geçersiniz. aklıma gelenler bunlar şimdilik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • newrophat kullanıcısına yanıt
    Tank ömrü tüm araçlar için 15 yıl olarak belirlenmiş değil. Mevzuat maksimum 15 sene olabilir diyor ancak üretici bundan daha az bir süre belirlemişse o geçerli. Türkiye'deki belli başlı tank üreticileri 10 yıl olarak belirlediği için 10 yıl geçerli tankların ezici çoğunluğu.

    4.18.9- Araçlarda bulunan CNG tanklarının BM/AEK Regülasyon 110’da belirtilen şartlar dâhilinde imalatçının belirlediği kullanım ömrü (azamî 20 yıl olabilir) sonunda değiştirilmesi zorunludur. CNG tankının üzerinde imalatçının belirlediği bir ömür yoksa 10 yılda bir değiştirilmesi zorunludur. LPG tankının ise her 15 yılda bir değiştirilmesi zorunludur. LPG tankı için imalatçı tarafından bu süre daha kısa olarak belirlendi ise, imalatçının belirlediği süreler uygulanır.
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    bende o söylediğin mevzuat değişmiş diyorum herhangi bir koşul aranmıyormuş tüp tesisatında tanka beyinde hortumlarda doldurma ağzında vs... kaçak yoksa sorun olmuyormuş , daha bugün girdim muayeneye tüvtürkten öğrendiğimi söylüyorum, anlaşılmayan bir durum yoktur sanırım.

    ayrıca burada 2 sene önce şikayetvardaki tüvtürkün cevabını iyi okuyun ;

    https://www.sikayetvar.com/tuvturk/tuvturk-yonetmelige-uymuyor-lpg-tanki-degisim-15-yila-cikti

    yani özetle diyor ; senin dediğin gibi 15 sene yazmıyorsa 10 senedir değil, tank üreticisinin tank ömrü 10 senedir diye müracaatı olmadığı sürece tank ömrü tüm lpgli araçlar için 15 senedir diyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi newrophat -- 3 Ağustos 2019; 0:16:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • newrophat kullanıcısına yanıt
    Mevzuat değişmedi, mevzuat.gov.tr'den Araçların İmal, Tadil ve Montajı hakkında yönetmelik yazarak güncel metine ulaşabilirsiniz. Ben de size diyorum ki tank üreticilerinin ezici çoğunluğunun tank ömrü 10 yıl şeklinde bildirimi var. Yazdığım madde şu anki güncel madde, orada zaten 15 sene yazmıyorsa 10 senedir demiyor, üretici daha kısa belirlediyse o geçerlidir diyor. Ülke çapında birçok tüvtürk istasyonunda tank markaları ve belirledikleri yıl değerleri görülebilecek yerlere asılır bilgilendirme amaçlı.

    Örneğin

    Lpg tanki kullanim omru



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 3 Ağustos 2019; 0:27:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Mevzuat değişmedi, mevzuat.gov.tr'den Araçların İmal, Tadil ve Montajı hakkında yönetmelik yazarak güncel metine ulaşabilirsiniz. Ben de size diyorum ki tank üreticilerinin ezici çoğunluğunun tank ömrü 10 yıl şeklinde bildirimi var. Yazdığım madde şu anki güncel madde, orada zaten 15 sene yazmıyorsa 10 senedir demiyor, üretici daha kısa belirlediyse o geçerlidir diyor. Ülke çapında birçok tüvtürk istasyonunda tank markaları ve belirledikleri yıl değerleri görülebilecek yerlere asılır bilgilendirme amaçlı.

    Örneğin

    dostum o zaman mevzuat yeniyse ve listedeki tüplerin hepsinin skt 10 sene ise o zaman 15 sene olmasının mantığı yok ki , yani mevuzatta 15 sene deyipte tüp üreticileri 10 sene ömür belirliyorsa ya devleti sallamıyorlar yada tüvtürk ve lpg tank üreticileri şirket olmuş vatandaşı söğüşlüyorlar .

    zira bugün üretimi yapılan modele 15 sene ömür vermenin hiçbir mantığı yok , 15 seneye o mevzuatlar kimbilir kaç kere değişir . skt olayında şöyle bir durum vardır ; devlet satışa sürülen ürünlere belirli bir süre maksimum skt ömrü tanımlar . misal yoğurt 1 aydır ilaç 2 senedir , sıvı sabun 3 senedir , bakliyat 1 senedir vs... (rakamlar afaki) . sana der ki üretimden itibaren maksimum X gün/ay/yıl SKT belirleyebilirsin , ama pratikte farzedelim bir ağrı kesicinin ömrü 10 senedir ama devlet bunu 3 sene olarak sınırlar senin için rahat ederse dolaptaki 5 senelik ilaı içebilirsin yada 5 senelik deterjanı kullanabilirsin .

    bu tank olayında da devlet tankların süresini 15 sene olarak belirlediyse tankların süresi 15 sene olmak zorundadır , firma istediği kadar 10 sene ömrü olduğunu söylesin , dünyada en çok lpg kullanan 2. ülkeyiz demek ki lpg tank değişimi üretici firmalar için ciddi bir pazar , bunu kaybetmemek için herkese herşeyi yedirebilirler . bence bu işin henüz mahkeme yolu açılmadığı için ilk itiraz edip emsal dava olana kadar kafalarına göre takılırlar .

    tüvtürke gelince normalde araç muayenesi süresince personel araç sahibi ile araç hakkında konuşmaz bilgi vermez hatta araç muyanesi yapılan yerde bile durmanızı istemezler, bizim burası ufak bir vilayet olduğu ve personeli dışarıdan tanıdığım için arkada sigara içerken denk geldi birisi onunla muhabbet ettik , bana 15 sene süresi olduğunu bizzat muayene yapan personel söyledi , hatta benim tankın yılını sordu 2012 dedim senin daha 8 sene var diye ekledi . bende 10 sene olduğunu biliyordum , hatta muayeneden çıktıktan sonra kafama takıldı az araştırdım hakikatende 15 sene olduğu bilgisi vardı , konu sahibi arkadaşada değiştirmen lazım diye telkinler verildiği için bildiğim kadarıyla düzeltme ihtiyacı hissettim .

    şu saatten sonra kendi adıma söylüyorum , şayet bana ait olan bir aracın 10 seneden fazla 15 seneden az lpg tankını muayeneden geçirmezlerse her türlü hakkımı ararım . herkes kafasına göre kural belirleyip uygulayamaz , lpg tankı geçerliliği 15 sene ise 15 senedir , firma ben 10 sene yapıyorum diyemez , devlet bu tankların 15 sene sağlıklı şekilde çalışacağına emin olmasa zaten bu süre 10 yıl olarak kalırdı .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newrophat

    dostum o zaman mevzuat yeniyse ve listedeki tüplerin hepsinin skt 10 sene ise o zaman 15 sene olmasının mantığı yok ki , yani mevuzatta 15 sene deyipte tüp üreticileri 10 sene ömür belirliyorsa ya devleti sallamıyorlar yada tüvtürk ve lpg tank üreticileri şirket olmuş vatandaşı söğüşlüyorlar .

    zira bugün üretimi yapılan modele 15 sene ömür vermenin hiçbir mantığı yok , 15 seneye o mevzuatlar kimbilir kaç kere değişir . skt olayında şöyle bir durum vardır ; devlet satışa sürülen ürünlere belirli bir süre maksimum skt ömrü tanımlar . misal yoğurt 1 aydır ilaç 2 senedir , sıvı sabun 3 senedir , bakliyat 1 senedir vs... (rakamlar afaki) . sana der ki üretimden itibaren maksimum X gün/ay/yıl SKT belirleyebilirsin , ama pratikte farzedelim bir ağrı kesicinin ömrü 10 senedir ama devlet bunu 3 sene olarak sınırlar senin için rahat ederse dolaptaki 5 senelik ilaı içebilirsin yada 5 senelik deterjanı kullanabilirsin .

    bu tank olayında da devlet tankların süresini 15 sene olarak belirlediyse tankların süresi 15 sene olmak zorundadır , firma istediği kadar 10 sene ömrü olduğunu söylesin , dünyada en çok lpg kullanan 2. ülkeyiz demek ki lpg tank değişimi üretici firmalar için ciddi bir pazar , bunu kaybetmemek için herkese herşeyi yedirebilirler . bence bu işin henüz mahkeme yolu açılmadığı için ilk itiraz edip emsal dava olana kadar kafalarına göre takılırlar .

    tüvtürke gelince normalde araç muayenesi süresince personel araç sahibi ile araç hakkında konuşmaz bilgi vermez hatta araç muyanesi yapılan yerde bile durmanızı istemezler, bizim burası ufak bir vilayet olduğu ve personeli dışarıdan tanıdığım için arkada sigara içerken denk geldi birisi onunla muhabbet ettik , bana 15 sene süresi olduğunu bizzat muayene yapan personel söyledi , hatta benim tankın yılını sordu 2012 dedim senin daha 8 sene var diye ekledi . bende 10 sene olduğunu biliyordum , hatta muayeneden çıktıktan sonra kafama takıldı az araştırdım hakikatende 15 sene olduğu bilgisi vardı , konu sahibi arkadaşada değiştirmen lazım diye telkinler verildiği için bildiğim kadarıyla düzeltme ihtiyacı hissettim .

    şu saatten sonra kendi adıma söylüyorum , şayet bana ait olan bir aracın 10 seneden fazla 15 seneden az lpg tankını muayeneden geçirmezlerse her türlü hakkımı ararım . herkes kafasına göre kural belirleyip uygulayamaz , lpg tankı geçerliliği 15 sene ise 15 senedir , firma ben 10 sene yapıyorum diyemez , devlet bu tankların 15 sene sağlıklı şekilde çalışacağına emin olmasa zaten bu süre 10 yıl olarak kalırdı .

    Alıntıları Göster
    Bu davalar daha önce açıldı ve sonuçlandı zaten bu maddelere yönelik danıştay tarafından herhangi bir sorun görülmedi. Hakkınızı pek tabi ki arayabilirsiniz ancak firmalarda yönetmelikle kendilerine verilen hakkı kullanıyorlar. Mevzuat 15 sene demiyor azami süre bu ve eğer bildirimde bulunmadıysan bu süre tankının kullanılabileceği öngörülüyor ama sen hayır benim tankım 10 sene sorunsuz kullanılabilir diyorsan 10 yıldır bu süre. Devlet firmalara bir hareket alanı belirlemiş durumda bu sadece 10 yılda değil bir firma bunu 7 yıl olarak belirlerse bu 7 yıldır. Serbest piyasa ekonomisi en nihayetinde sizde 7 yıl değil 15 yıl belirleyenden alırsınız.

    Bu arada son kullanma tarihinini devlet değil üretici belirler, bir sucuk 2 yılken diğeri 6 ay olabilir. Sizin bahsettiğiniz devletin belirlediği net süre garanti süresidir. Aslında siz de bahsediyorsunuz maksimum süre diye, devlet maksimumu 15 sene belirlemiş bunun altında ise üreticiyi serbest piyasa ekonomisinde serbest bırakmış. Bir üretici tankının 7 sene sorunsuz olacağını belirler ve 7 senenin sorumluluğunu alarak satar, diğeri 15 sene belirler ve 15 senenin sorumluluğunu alarak satar. Fiyat fayda dengesini gözeterek tüketici karar verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 3 Ağustos 2019; 2:48:33 >




  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    sucuk örneği çok uç bir örnek olmuş zira 2 sene ile 6 skt olması arasında yapılış tekniği ve malzeme farkı vardır , birisi ısıl işlem görmüş vakumlu pakette soğuk zinciri muhafaza edilmek şartıyla x süredir diğeri doğal fermentedir sktsi x süredir , bahsettiğimiz şey ise lpg tankı yani birçok güvenlik ve kalite sertifakasına kanunen sahip olması gereken ben alüminyum yapıyorum sen çelik yap et kalınlığı 1mm yok yok 1cm olsun diye çeşitlendiremeyeceğin , maksimum kullanım dayanıklılığına ve malzeme ömrüne sahip olmak zorunda olan bir ekipman . devletin bunu esnetmesi tamamen iş bilmezliğindendir , yoksa sen kanunu çıkarırsın 15 seneden önce kullanıcı hatası olmadığı sürece ürünün arkasında duracaksın yaptığın malzemenin ömrü minimum 15 sene olmak zorundadır dersin , o zaman adam 30 sene dayanacak malda yapsa 15 sene 1 gün dayanacak malda yapsa sen devletin tank değişim süresi 15 sene deyip rahatına bakarsın , o zaman onu üretende 7-10 senede bir vatandaşı/bizi soyamaz . yoksa 15 sene yaptım ama sen daha kısa süreli tank yap demek bana göre cinayete teşviktir , o zaman bunu üreten adam 15 sene gidebilecek tankı üretme zorunluluğu yerine 7 senede perte çıkacak ürün yapma cesaretinide kendinde bulur .

    bizim eksikliğimiz vatandaşın hakkını aramaması , devletin çıkardığı her yasayı anayasanın 1. ve 2. maddeleri gibi ciddiye almaması ve esnafımızın her daim işin daha çok para kazanmak için her yolu mübah saymasıdır . aynı standartlar kural ve kanunlar avrupada eminim çok kati ve cezaları ciddi manada caydırıdır , bizdekinin aksine tüpçü tony çıkıp 10 senelik tüpçü hans gidip 7 senelik kafasına göre tank üretemez seve seve 15 senelik tank gibi malzemeyi koyar bagajına sonra arkadan vuracaklarda araba patlayacak korkusu yaşamazsın trafikte .

    deveye demişler neren eğri , bu memleketin neresi doğru ki tank üreticisi araç muayenecisi servisi bakanlığı doğru olsun , bizde kendimizi paralıyoruz şöyle olmalı böyle olmalı diye boş yere .




  • newrophat kullanıcısına yanıt
    Tam aksine Avrupa'da bu konuda tam serbestlik var. 15 yıl gibi azami bir ömürde belirlenmiş değil böyle bir ömür belirlemeyi de tamamiyle reddediyorlar. Zaten Avrupa'da bir sınır getirilmiş olsa buna aynı şekilde Regülasyon 67 ile bizde tabi oluruz ancak onlar böyle bir sınırlamayı istemiyorlar.

    Burada vatandaşa yönelik bir düzenleme yok zaten, tank ömrü ile ilgili kriter yoktur, asgari güvenlik kriterleri ile ilgili kriterler vardır bunu sağlayan firma bu güvenlik kriterlerini bu tankın kaç yıl sağlayacağını kendi belirler. Biz de böyle Dünya da böyle Avrupada da böyle bu. Tasarımı gerekli güvenlik gerekliliklerini sağladığı sürece istediğiniz gibi çeşitlendirebilirsiniz ayrıca.

    Burada sıkıntı şu biz Avrupa ile mevzuat ve belgelendirmede entegre bir haldeyiz, orada bir sınırlama yok, brc gitmiş italya onay kuruluşundan 7 sene tank ömrü ile tip onayı almış ise bunu kabul etmek zorundasınız, onu kabul etmeniz durumunda iç piyasada Türkiye'den onay alan üreticinin suçu ne bu durumda.




  • Tank omru denen bir sacmalik yok tankin eskiyen bir tarafi bile yok ki saci okadar kalinki delemezsiniz ezemezsiniz eskiyen bir samandrasi olur oda degisiliyor yani bence bosa israf tankin amaci gazi depolamak madem gaz tanki degisiyor benzin tanki niye degismiyor gaz tanki omru varda benzin tanki olumsuz mu? Sacmalik bence

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tank ömrü 10 seneyi geçmiş benim emektarın.
    Yakında muayenesi var

    E şimdi 10 yıl mı 15 yıl mı?

    Aracın benzinle çalışmasına da bakıyorlar mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Tam aksine Avrupa'da bu konuda tam serbestlik var. 15 yıl gibi azami bir ömürde belirlenmiş değil böyle bir ömür belirlemeyi de tamamiyle reddediyorlar. Zaten Avrupa'da bir sınır getirilmiş olsa buna aynı şekilde Regülasyon 67 ile bizde tabi oluruz ancak onlar böyle bir sınırlamayı istemiyorlar.

    Burada vatandaşa yönelik bir düzenleme yok zaten, tank ömrü ile ilgili kriter yoktur, asgari güvenlik kriterleri ile ilgili kriterler vardır bunu sağlayan firma bu güvenlik kriterlerini bu tankın kaç yıl sağlayacağını kendi belirler. Biz de böyle Dünya da böyle Avrupada da böyle bu. Tasarımı gerekli güvenlik gerekliliklerini sağladığı sürece istediğiniz gibi çeşitlendirebilirsiniz ayrıca.

    Burada sıkıntı şu biz Avrupa ile mevzuat ve belgelendirmede entegre bir haldeyiz, orada bir sınırlama yok, brc gitmiş italya onay kuruluşundan 7 sene tank ömrü ile tip onayı almış ise bunu kabul etmek zorundasınız, onu kabul etmeniz durumunda iç piyasada Türkiye'den onay alan üreticinin suçu ne bu durumda.
    banane üreticinin suçundan, ya kardeşim sen kimden yanasın, sürekli karşıt argüman sunup duruyorsun, hayırdır yani mesele ne tam olarak, firma sahibi misin çalışan mısın diye soracağım ki zaten son cümlenden az çok belli oluyor durum. Allah akıl fikir versin ne diyeyim bizde insan gibi dert yanıp fikir paylaşıyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Tank ömrü 10 seneyi geçmiş benim emektarın.
    Yakında muayenesi var

    E şimdi 10 yıl mı 15 yıl mı?

    Aracın benzinle çalışmasına da bakıyorlar mı?
    firma elamanlarını salıyor buralara manipülasyon yapıyorlar çok güzel, evet benzinle çalışmasına bakıyorlar sorun olmaması lazım, tank ömrünüde gidip tüvtürke muayene öncesi sorabilirsin benim tankın ömrü nedir muayeneye geleceğim 15 sene mi bir bakın dersin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ßenle100les

    Tank omru denen bir sacmalik yok tankin eskiyen bir tarafi bile yok ki saci okadar kalinki delemezsiniz ezemezsiniz eskiyen bir samandrasi olur oda degisiliyor yani bence bosa israf tankin amaci gazi depolamak madem gaz tanki degisiyor benzin tanki niye degismiyor gaz tanki omru varda benzin tanki olumsuz mu? Sacmalik bence
    kesinlikle katılıyorum, mesela lpg beynine hiç bakmıyorlar bile üstünde yazı deforme olsada sonradan değişsede hiç sorun yapmıyorlar , o zaman tank üzerindeki yazıyı değiştirince sorun kalmaz 2011 üretimi 2017 yapacaksın devam edeceksin, nasıl olsa tüp montaj belgesi soran yok lpg kaydın yok, tank bilgilerin beyin bilgilerin sistemde kayıtlı değil vs...

    bu iş şuna benziyor ; medeniyetten uzak kuş uçmaz kervan geçmez dağ başında kulüben var tutup alarm taktırıyorsun, evin içinede dünya kadar değerli eşyanı ziynetini koyuyorsun fakat bu alarmın sesi bozuk hiçbir yerede bağlı değil , ülkede bu işlerde aynı hesap herşey yarım yamalak ama sorsan kontrol var kanun var. işleri güçleri vatandaşı nasıl silkelemek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.