Şimdi Ara

LPG motor yağlama sistemleri???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
15.117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Geçen gün LPG taktırdığım yere gittiğimde ellerinde şöyle bir kit olduğunu söylediler:

    Normalde sabah motor benzinle çalışıp yağlansa da gün içinde sürekli LPG ile çalışırken malumunuz yağsız çalışıyor. Bu durum motor için pek iyi değil.

    Bu kitin ufak bir deposu var bir şişe gibi. Ona yaklaşık 1 lt yağ veya mazot koyuyorsunuz, o da belli sıklıkta bilmem nereye damlatıyor ve motorun bilmem hangi parçaları böylece yağlanmış oluyor. Örneğin rölantide yaklaşık dk.da 1 damla damlatacağını söyledi bana eleman. 1 lt mazot koysan 4000km falan gider o yani öyle yakıt gibi bir maliyet getirmediğini söyledi.

    Fiyatı 70 YTL.

    Sizce bu kiti taktırmalı mıyım? Bu kitler hakkında bilginiz var mı? Faydası olur mu?

    Bir de benzinli motor için yağlama işlemini yapsın diye şişeye mazot koyulması garip geldi







  • sayın catalyst sibobun yakıtla temas eden yüzeyi zaten kuru çalışır siz buraya yag verirseniz sadece kurum elde etmiş olursunuz
    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Merhaba arkadaşlar,

    Geçen gün LPG taktırdığım yere gittiğimde ellerinde şöyle bir kit olduğunu söylediler:

    Normalde sabah motor benzinle çalışıp yağlansa da gün içinde sürekli LPG ile çalışırken malumunuz yağsız çalışıyor. Bu durum motor için pek iyi değil.

    Bu kitin ufak bir deposu var bir şişe gibi. Ona yaklaşık 1 lt yağ veya mazot koyuyorsunuz, o da belli sıklıkta bilmem nereye damlatıyor ve motorun bilmem hangi parçaları böylece yağlanmış oluyor. Örneğin rölantide yaklaşık dk.da 1 damla damlatacağını söyledi bana eleman. 1 lt mazot koysan 4000km falan gider o yani öyle yakıt gibi bir maliyet getirmediğini söyledi.

    Fiyatı 70 YTL.

    Sizce bu kiti taktırmalı mıyım? Bu kitler hakkında bilginiz var mı? Faydası olur mu?

    Bir de benzinli motor için yağlama işlemini yapsın diye şişeye mazot koyulması garip geldi

    buda size yarar degil zarar getirir sibopları korumak istiyorsanız aracı fakir beslemeyin fakir beslenen araç yüksek hava ihtiva eder buda silindir içinde yüksek ısı demektir yüksek ısıda siboplar bozar




  • Aracın konvektörünün içide kömür sobası borusunun içi gibi olur mu sizce?
    quote:

    Orjinalden alıntı: 3K

    sayın catalyst sibobun yakıtla temas eden yüzeyi zaten kuru çalışır siz buraya yag verirseniz sadece kurum elde etmiş olursunuz
    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Merhaba arkadaşlar,

    Geçen gün LPG taktırdığım yere gittiğimde ellerinde şöyle bir kit olduğunu söylediler:

    Normalde sabah motor benzinle çalışıp yağlansa da gün içinde sürekli LPG ile çalışırken malumunuz yağsız çalışıyor. Bu durum motor için pek iyi değil.

    Bu kitin ufak bir deposu var bir şişe gibi. Ona yaklaşık 1 lt yağ veya mazot koyuyorsunuz, o da belli sıklıkta bilmem nereye damlatıyor ve motorun bilmem hangi parçaları böylece yağlanmış oluyor. Örneğin rölantide yaklaşık dk.da 1 damla damlatacağını söyledi bana eleman. 1 lt mazot koysan 4000km falan gider o yani öyle yakıt gibi bir maliyet getirmediğini söyledi.

    Fiyatı 70 YTL.

    Sizce bu kiti taktırmalı mıyım? Bu kitler hakkında bilginiz var mı? Faydası olur mu?

    Bir de benzinli motor için yağlama işlemini yapsın diye şişeye mazot koyulması garip geldi

    buda size yarar degil zarar getirir sibopları korumak istiyorsanız aracı fakir beslemeyin fakir beslenen araç yüksek hava ihtiva eder buda silindir içinde yüksek ısı demektir yüksek ısıda siboplar bozar




  • aşagı kalmaz bunu üreten arkadaş hiç motor üst kapagını açıp bakmışmıdır acaba acıp baksa idi yakıt sistemi ile yaglama sisteminin birbirinden uzak birbiri ile bagı olmayan iki ayrı sistem oldugunu görüp ben ne yapıyorum diye kendine sorardı herhalde sorarmıydı acaba???????



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K -- 29 Aralık 2008; 23:56:57 >
  • Niye sorsun ki hazır pazar çünkü lpg taktıracak herkesin aklında ilk soru yağlama olmadığı için motora zarar verirmi?
  • Laa havle !!!
    10 yıldır kurtulamadık bu üçkaatçılardan

    İnanmayın kardeşim böyle cahil cühelânın söylemlerine paranızı çalmaya çalışıyorlar.
    6 tane otomotiv devi ile anlaşmış ve OEM (orjinal ekipman montajı) olarak lpg li araç üretiyoruz.
    4 tane daha inanamayacağınız markalarla el sıkışmak üzereyiz.
    Bu otomotiv firmalarında otomotiv mühendisi yokmu bu kadarmı sahipsiz bu dev firmalar.
    duyduğunuz herşeye inanmayın.
  • Baştan mantıklı birşey gibi gelmişti ama foruma sormadan taktırmayayım dedim.

    Teşekkürler arkadaşlar
  • yağlama sistemini kullanıyorum zaten pek çok taunus kullanıcısı kullanır çünkü taunuslarda LPG supap yataklarını bozuyor yağlama sistemi bunu önlemek amacıyla kullanılıyor diğer araçlarda böyle sorunlar ancak çok uzun vadede olduğu için pek bilinmiyor ancak yağlama sisteminin motora tork artışı ve sair artıları oluyor avrupada eski sistem(düşük oktanlı benzin motorlarında) motorların hepsinde LPG ile birlikte yağlama sistemi kullanılır motoru pislettiği falan da yok sökersiniz bujileri bakarsınız supap yağlama sistemini ilk defa duyanlar bir de yorum yapmışlar özel sıvısı var yada mazot konuyor mazot da bulamazsanız alkol+su karışımı da kullanılabiliyor mazot motorda kurum yapan diyenler de olacaktır o zaman dizeller safi kurum mu oldular

    araştırınız:http://www.supapyaglama.com/index-4.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdi

    yağlama sistemini kullanıyorum zaten pek çok taunus kullanıcısı kullanır çünkü taunuslarda LPG supap yataklarını bozuyor yağlama sistemi bunu önlemek amacıyla kullanılıyor diğer araçlarda böyle sorunlar ancak çok uzun vadede olduğu için pek bilinmiyor ancak yağlama sisteminin motora tork artışı ve sair artıları oluyor avrupada eski sistem(düşük oktanlı benzin motorlarında) motorların hepsinde LPG ile birlikte yağlama sistemi kullanılır motoru pislettiği falan da yok sökersiniz bujileri bakarsınız supap yağlama sistemini ilk defa duyanlar bir de yorum yapmışlar özel sıvısı var yada mazot konuyor mazot da bulamazsanız alkol+su karışımı da kullanılabiliyor mazot motorda kurum yapan diyenler de olacaktır o zaman dizeller safi kurum mu oldular

    araştırınız:http://www.supapyaglama.com/index-4.html


    Bunu yapacağınıza subap yuvalarını LPG için Taunus'a özel olarak üretilmiş çelik subap yuvaları ile değiştirseydiniz daha mantıklı bir hareket yapmış olurdunuz...




  • çelik yuva var zaten zamanla onlarda da bozulma oluyor LPG çok sıcak, motor 2000 cc bir de iyi gazlıyoruz ayrıca yağlama sistemi torku bayağı arttırıyor
  • bu ulkede kımse ac kalmaz.. satacak bısey buluyorlar pess.
  • Bu işi yapan ve icat eden kim se ne motorun çalışma prensibini biliyor nede motor paçalarının nerede ve nasıl çalıştığından haberi yoktur.

    Bizim bilgisiz halkımızda sanıyorki arabası benzin yerine yağ ile çalışıyor bu kadar olur...
  • dalga geçeceğinize yurt dışı linkleri okuyun işin bilimselliği bir yana ege bölgesi çoğunlukla kullanıyor kullananlar da farkı görüyor
  • slm arkadaş 70 tl falan vermeyin kendinizde yapabilirsiniz ben kendim şahsen yaptım kullanıyorum.memnunum performans süper oldu tavsiyede ederim.size 1 tl ye patlar hazırlanması.aracınızda performansı arttırmadığını hissederseniz hoşunuza gitmez ise sökün atın 1 lt mazot ile 1tl niz gider.1 litrelik içecek kabı serum hortumu hortumun boyunu kısalta bilirsiniz kabın kapagına serum hortumunun gireceği kadar delik açın hortunun ucu kabın içinde kalacak şekilde ayarlayınkapağa daha küçük bir delik daha açın oradan hava alacak bidona mazot koyup bir yerine tutturun hortumun diger elastik ucu karbiratölü araçlarda karbüratörün hava çektiği kapalı (kapaklı) ince bir metal hortum var oraya serum hortumunun elastik ucunu takın serum hortumunun ayar yerini kapalı pozisyonda tutun ve aracı çalıştırın çalıştırdıktan sonra serum ayarını çok az mazot çekecek şekilde ayarlayın gözle mazotu karbüratörün çektiğini göreceksiniz. hoşunuza giderse daha iyisini yapın gitmez ise atın ama memnun kalırsınız denemekte fayda var dua edeceksiniz her konuşana kulak asmayın kitlere falan gerek yok kolay gelsin saygılar




  • merhaba,
    yağlama sistemi kötü, işe yaramaz, hırsızlar, üçkağıtçılar vs diyerek bu sistemi boş bişeymiş gibi göstermeye çalışmak doğru bir tarz değildir, bu basit sistem yıllardır
    kullanılmaktadır ve kullananların büyük kısmı memnundur artı faydasınıda görmüştür, eğer öyle olmasa buraya çıkıp yazarlar zaten ve hollandalı prins şirketi valve care
    (Sübap bakımı& koruması) adı altında bu sistemi süper bir şekilde hem yazılımı var hem elektromekaniği var geliştirmişken? başka söze bence gerek yok iyi akşamlar.
  • BENCE sistemin faydasını bilmeyen kişiler, kıçında sallamasınlar, satacak bişi buluyorlar diyorsunuz, birçok motor ustasıda faydalı olduğunu söylüyor, teknik açıklama yapın deneyerek kadafan söyleyerek değil..

    Dİrekt işe yaramıyor, üçkağıtçılık demek yanlış.
  • Hortlatıyorum ama mesele, ülkemizde insanlar bazı şeyleri kafalarında daha iyi canlandırsınlar diye ortaya konulan yanlış ifadelerden ibaret... Buna "motor yağlama sistemi" denince yanlış bir ifade oluyor, ama "sübap koruma sistemi" dense uzmanlar meseleye farklı açılardan bakacak.

    Ortada yağlama mağlama falan yok. Yağlamayı, benzinli motorlarda, yağ ve yağ pompası yapıyor zaten.

    İşin aslı şu; benzin yanma odasında yandığı zaman, ister çelik sübap olsun ister magnezyum, sübap etrafında çok ince bir karbon katman oluşturduğu bilimsel olarak gözlemlenmiş. bu katmanın da sübabı koruma etkisi oluşturduğu gözlemlenmiş. Ama LPG yanınca bu karbon tabaka oluşmuyor. LPG kit üreticileri, benzinin bu etkisini şehirdışı/uzun mesafe kullanım alışkanlığı olan, aracı benzinle pek az zamanda çalışan kullanıcılar için, LPG'den farklı ve karbon katmanı oluşturan, aynı zamanda benzinden daha ucuz bir yakıtı oldukça seyrek bir zaman diliminde yaktırarak bu karbon katmanı oluşumunu sağlamaya çalışıyorlar.


    Yoksa, bu nasıl bir yağlama sistemidir ki her 4-5 bin kilometrede bir deposunu doluruyorsunuz? Sağlıklı hiçbir kapalı devrede, yağ eksilmez. Ancak kirlenebilir. Eksiliyorsa zaden bir sorun vardır.

    Bakın reklam amaçlı yazmıyorum sadece güvenilir bir marka diye örnek olarak yazıyorum; prins sistemine yağlama demiyor, valvecare diyor. Türkçesiyle sübap koruma olarak çevirebiliriz. Kendi internet sayfasında şunu belirtiyor:

    " Bazı motorlarda supap ve supap yatakları LPG ile çalışırken yıpranmaya karşı daha duyarlıdır. ValveCare dozlama sistemi sayesinde LPG ile birlikte ihtiyaç duyulan katkı, basınç altında motora enjekte edilir. Böylece supaplar ve supap yataklarında aşınmanın önemli ölçüde önlenmesi sağlanır. " (http://www.prins.com.tr/valvecare sayfasından alıntıdır)

    İşin özü de mantığı da bu. Yağlama falan yok ama koruyucu bir tedbir olarak değerlendirilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zerzevat3 -- 7 Aralık 2014; 14:59:04 >




  • Youtube videolarını izlerken dikkatimi çekmişti şöyle bir sistem; JLM ValveCare. Gerçekten faydalı bir sistemmidir bilmiyorum ama anlatılanlar doğruysa hemen taktırabilirim.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.