Şimdi Ara

Lpg motor ömrünü kısaltırmı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
17.349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Taksi için en sağlam araç mercedestir. Böyle olmasa almanyada çoğu taksinin mercedes olmasının bir sebebi olması lazım.Ama bizde lüks araç olarak görüldüğü için insanlarımızı işte böyle araçlara layık görüyorlar.

    bu durgunluk döneminde taksilerimizi en kaliteli yerli üretim araçla değiştirmek herhalde iyi bir adım olacaktır. hem oto sanayi canlanır.Hemde bir marka komple taxiye geçerse bunun yedek parçası artık peynir ekmek gibi ucuzlar ve kolay bulunur hale gelir. yan sanayinin bazı araçlarda pahalı olmasının temel nedeni kalite gibi görünsede esas nedeni adet çapında olarak Türkiye'deki satışıdır.
  • 1991 corolla biliyorum 900 binde lpg li motor bitirme olayı fasa fiso zaten bu dedikodularla yıılarca oyaladılar benzinli arabaya binmeye mahkum ettiler elin avrupalısı italyanlar kaç yıl önce lpg kitini icat etmiş bir araştırın brc markası 35 yıllık bir marka.motor yağı bile kararmaz hiç dikkat ederseniz
  • 1996 corolla gli var 250 binde maşallahı var gram yağ eksiltme yok lpg nin motora zarar verdiği söylentiside bir dedikodudan ibarettir inanmayın.lpg li araçların egzozu eskimez yağı siyahlaşmaz benim fikrim benzinliden daha uzun km yapcağıı
  • Arkadaşlar bende lpg li araç kullanıcısı olarak lpg motor ömrü ilişkisini çok merak etmekteyim. Bununla ilgili olarak yurtdışı sitelerde forumlarda ne söyleniyor, görüşler nedir diye inceledim. Ve bir çok yerde lpg nin bilinenin aksine motor ömrünü artırdığından bahsedilmektedir. Dayanaklarından biri şu; lpgnin benzinden çok daha temiz yakıt olmasından dolayı , asid ve karbon atıklarının yok olmasından dolayı motor ömrü uzamaktadır deniliyor. Benzindeki kimi atıkların aşındırıcı etkisinden bahsediliyor. çevre açısından daha temiz olduğu zaten herkesçe malum.
    Diğer görüşlerden biri de lpg nin motor ömrünü önemsenmyecek derecede (yüzde 5 gibi) azalttığıdır. Bununda verimliliğin yanında önemsenmeyecek bir durum olduğundan bahsedilmektedir. lpg ile 360bin km üzerinde sorunsuz kilometre yapanlar var. Ben eski lpg li aracımla sorunsuz 70 bin km yapmışlığım var, 70bin km den sonra sattım ve gayet iyi idi. Lpg li araçlarda bu valf yağlama olayına dikkat edilmesi gerektiği konusuda bir iki yerde işlenmiş. Sonuç olarak lpg li kullanımın avantajlı olduğu çoğu yerde vurgulanmış.
    Diğer ve ilk kez duyduğum görüş, lpg nin özlelikle 1000 ve aşağısı hacimdeki araçlarda zararlı olduğundan bahsedilmiş. şöyle ki küçük motorlu araçların yüklü halde lpg ile zorlanmasının doğal olarak aşırı ısınma nedeniyle vb.. ve bu nedenle avrupada bazı küçük motorlu araçların lpgli olarak lanse edilmediği anlatılmış. aynı makalede lpg kullanıcılarının aşırı ekonomi odaklı olmalarından dolayı bakım konusunda cimri davrandıklarıda vurgulanmış. hatta ekonomi saiki ile sürekli lpg de kullananların motorlarının benzinle çalışmasını istemediklerini oysa başlangıçta ve motoru stop ederken motorun yeterli sürede benzinle çalışmalarına müsade etmeleri gerektiğini vurgulamışlar. görüldüğü üzere bakım+kullanım alışkanlığı +aracın motor hacmi ve teknolojisi lpg li bir aracın ömrüne etki etmektedir.


    Okuduğum makalelerden ilgili kısım orjinal alıntılar.

    1-smoother, quieter, cleaner running for your car
    30% extended engine life


    2-The advantage of using LPG as a motor fuel is its potential for cost savings. It can be up to 60 percent cheaper than petrol, litre for litre. Other advantages are reduced exhaust emissions and potentially longer engine life.

    3-LPG causes no adverse effect on the engine - except that the engine life reduces by 5% or so - but it depends on the maintenance basically.

    4-my Bro's van has done +360,000kms basically all on LPG.
    5-A car of a smaller engine like M800 and Alto is designed to run on petrol, but sometimes the cars power is not enough, and you have to race the engine and over strain it even if you run on petrol with 5 people on board. More will be the strain on the engine when you run on LPG. So, as time passes by racing the engine to get the pickup would be done without your knowledge. This considerably heats the engine and produces natural damage of wear and tear. That's why even Maruti has not introduced LPG in Alto and M800. Only on Wagonr you have the LPG option as it has 1.1 ltr engine which can manage the stress.

    2. When anyone installs the LPG kit, their main aim is economy and always run on LPG, their hearts would be pounding even if they run on petrol for few KM, which they would not have felt before the LPG kit installed. This factor also leads to solidification of petrol, when the petrol is more than 2 months old and damages the carburettor, and the clogs the fuel injector in the case of MPFI cars. Here starts the problem, so always have the habit of running a good amount distance on petrol at start of the car and before you turn the car off in the evening. Also run, until the petrol tank is empty once every 3 months, then fill up with new petrol from a reputed station. Also flushing of the petrol tank every year helps a lot.

    Take care of these and your car would be as good as the petrol variant.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    O zaman neden benzinli yerine lpg'li otomobiller üretmiyor üreticiler.Üretenler tabiki var ama neden ağırlık lpg de değil.

    performans sebebiyle tabi ki.
    benzin fiyatlarını Türkiye'ye göre yorumladığın için böyle düşünüyorsun.
    vw Türkiye'de benzin pahalı deyip lpgli araç pek üretmiyor haliyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seviyeli Yarbay


    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    O zaman neden benzinli yerine lpg'li otomobiller üretmiyor üreticiler.Üretenler tabiki var ama neden ağırlık lpg de değil.

    performans sebebiyle tabi ki.
    benzin fiyatlarını Türkiye'ye göre yorumladığın için böyle düşünüyorsun.
    vw Türkiye'de benzin pahalı deyip lpgli araç pek üretmiyor haliyle.

    Avustralyada 2006 da bir gazete tarafından yapılan " lpg aziz mi , günahkar mı" adlı makaleden özet bilgiler şöyledir.
    Otomotiv üreticilerinin araçlrının satış sonrası lpgye konu olmasını istememelerinin asıl sebebinin lpg kiti üreten piyasanın tatlı kar nedeni ile ahlaki olmayan firmaların cirit attığı bir pazara dönüşmüş olmalarıdır. avustralyada ford ve toyota fabrika çıkışlı lpg li araç yapmış ve satmışlardır. almanyada da e sınıfı mercedesler fabrika çıkışlı satılmış ve taksi olarak yaygn olarak kullanılmıştır. avustralya hükümeti araçlarını lpg ye çevirenlere 2000 usd, yei lpg li araç alanlarada 1000 dolar indirim kampanyası yapmıştır. Gerçek olan şu ki otomotiv dünyası da lpg konusunda kafası karışık ve bölünmüştür. Lpg ye en sıcak bakan firmalar hyundai ve ford olmuştur. Toyota da geçmiş senelerde fabrika çıkışlı ticari lpgli araçlar üretmiştir. Ancak toyota bir müddet sonra lpgli araç üretiminden vazgeçmiştir. araştırmaya göre kaza anında benzinin buharlaşmasının lpg den daha tehlikeli olduğu belirtilmiştir. ayrıca kalın çelik tankların plastik benzin depolarından daha emniyetli ve güvenilir olduğu belirtilmiştir. tankların çıkışında otomotik gaz kesici sistem ve valflerin olduğundan hareketle lpg li araçların çok tehlikeli olduğu savının yanlış bir mit olduğu vurgulanmıştır. lpg nin artan petrol fiyatları karşısında kısa vadede ekonomik olarak en iyi çözüm olduğu belirtilmiştir. piyasada tatlı kar sebebiyle akredite olmayan güvensiz bir sürü kitin dolaştığı ve esas kullanıcıların buna dikkat etmesi gerektiğini belirtmişlerdir. kötü bir lpg kiti ve kötü bir montajın tüm lpg sektörünü yaralayacak sonuçlara sebep olacağı vurgulanmıştır. geçmişe dönük iki senelik lpg patlamaları araştırılmış ve görülmüştürki bu patalamaların çoğu kundaklama ve ev kaynaklı kazalardan meydana gelmiştir.her aracın lpg uyumunun olmadığıda ayrıca belirtilmiştir..ayrıca 30 yıllık bir lpg geçmişinin sigorta şirketleri tarafından takdir gördüğü ve lpg li araçların ekstra prime gerek olmadan sigorta şirketlerince sigortalandığı vurgulanmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi carrot -- 23 Ağustos 2012; 13:43:01 >




  • kısaltır ama nedini başka,
    LPG takılan araç boş durmaz devamlı gezer, gezer gezer, dolayısıyla çabuk km yapar
    10 yılda yapacağı km yi 3 yılda yapar ve ömrü kısalır :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    kısaltır ama nedini başka,
    LPG takılan araç boş durmaz devamlı gezer, gezer gezer, dolayısıyla çabuk km yapar
    10 yılda yapacağı km yi 3 yılda yapar ve ömrü kısalır :)

    aynen accent aracımla kısa sürede lpg ile 100 bin km yaptım. ve hiçbir sorun yaşamadım. lpg li araç yerinde durmuyor..)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi carrot -- 23 Ağustos 2012; 15:54:04 >
  • ben iddia ediyorum, LPg icat olmasaydı, servislerde sanayi esnafıda iflas ederdi.

    insanlar binbir hevesle araba alıyorlar, birkaç depo sonra yav ben ne pok yedimde aldım, bu yakıt ne diyor,

    sonra imdada LPG yetişiyor. lpg olmasa hem 2.el hem sanayiciler, hem yedek parçacılar (yağ, filtre,akü, lastik ... vs) bitmişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wiper07

    1991 corolla biliyorum 900 binde lpg li motor bitirme olayı fasa fiso zaten bu dedikodularla yıılarca oyaladılar benzinli arabaya binmeye mahkum ettiler elin avrupalısı italyanlar kaç yıl önce lpg kitini icat etmiş bir araştırın brc markası 35 yıllık bir marka.motor yağı bile kararmaz hiç dikkat ederseniz

    Ben Fiat bravaya lpg taktırdım sralı sistem Ramses diye bir maykaydı yerli. O kadar kaliteliydi ki!!!! Fiyatı piyasadaki ortalama bir kitin yarı fiyatına taktırdım. 80 bin km yol yaptım 5 yılda. Aracın motorunda hiçbir sıkıntı hissetmedim ve öylece sattım. Bir kez filtre değiştirdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Yüzde 10-15 kısaltıyor..

    http://www.uzmantv.com/lpg-taktirilan-araclarin-motor-omru-kisalir-mi

    sadece sübapların zarar göreceğinden bahsediyor.
  • Lpg motor ömrünü kısaltır. Çünkü lpg nin yanma sıcaklığı benzine göre çok yüksektir. Motor içinde ki yüksek ısı motora zarar verir. Eğer aracın subapları magnezyum ise eritir. Yüksek ısıdan dolayı araç devamlı fan açar ve subap ayarı bozulur. Zaten subap ayarı bozulmuş motorun sesi daha gürültülü olur. Benzinin içinde az da olsa bulunan yağ subapların yağlanmasına neden olur. Ama bu durum lpg de böyle değildir. Benzinli aldıysan benzinde kullan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg motor ömrünü kısaltmaz kötü usta kısaltır takılan kitin ayarlarını düzgün yapmayı beceremiyorlar rolanti ayarlarını yaparken hareket halinde dip gaz devirli kullanımlarda gereken ayarı yapamadıkları için lpg de fakir karışım oluyor fakir karışımın sonucuda sizin anlattıklarınız oluyor afr ayarı yaptırarak sorunu çözersiniz içeri giden lpg miktarını benzinle eşit hale gertiebilir ve bu tip sorunları yaşamaktan kurtulmakla kalmaz aracın gidişinide benzinden farklı olmadığını görürsünüz.
    Not:colt aracıımda subab yakmış biri olarak yazıyorum bizim canımız yandı başkalarının yanmasın malesef lpg ustalarının çok büyük bölümü bu ayar hakkında hiçbir şey bilmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeybek1982


    quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Yüzde 10-15 kısaltıyor..

    http://www.uzmantv.com/lpg-taktirilan-araclarin-motor-omru-kisalir-mi

    sadece sübapların zarar göreceğinden bahsediyor.

    Adam Türkçe konuşuyor.Çevirmeye gerek yok..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karadüzen düz motorsa sorun olmaz. örnek: toyota,honda,hyundainin mpi modelleri.
  • Yanan yakıtın tahliyesi(Egzoz) sırasında lpg nin oktanının yüksek olması sebebi ile yanma uzaması olmakta ve sübaplara zarar vermektedir diye biliyorum.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.