Şimdi Ara

LPG Montajı ve Kullanımı ile ilgili herşey, LPG & Dizel Mukayeseleri (310. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6.204
Cevap
8
Favori
903.653
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 307308309310311
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Kesinlikle AKAN OTOGAZ ı tavsiye ediyorum.Firma sahibi Mehmet bey direk müşteriyle kendi ilgileniyor.Adana nın ilk LPG firmasıymış.Ve gerçekten işçilikleri de müşteri diyaloglarıda çok iyi.Hem ATİKER hem BRC bayilikleri var.Ancak yerleri biraz küçük.küçük bir tamirci havası var.Ben 2 aracımada montaj yaptırdım,çok memnun kaldım,ATİKER ve BRC firmaları böyle kaliteli ve işten anlayan bayileri olduktan sonra yıkılmaz.Teşekkürler AKAN OTOGAZ.Teşekkürler Mehmet Usta.
    www.akanotogaz.com U İNCELEYİP MONTAJ FOTOĞRAFLARINDAN KENDİNİZ KARAR VERİN.Adamlar X5 e bile ATİKER montajı yapmışlar.Telefonları da 0322 228 34 53
  • Hoooort.
    http://www.sarigaz.com/film1.html şu videoya bakın da sonra konuşun biraz.
  • arkadaşlar ix35 ve sportage araçlarımızın lpg sistemleri ile ilgili olarak İX35 VE SPORTAGE LPG HAKKINDA isimli grubumuzda facebookta buluşalım. Yakıt testleri farklı markaları kullanan arkadaşların yorumlarını bulabilirsiniz sizin yorumlarınız da bizim için değerli olacaktır elbette
  • Arkadaşlar istanbul/bağcılar/göztepe mahallesi; meydandaki opet-lpg(aygaz) istasyonu sadece salı gününe özel 2.74t kapmanyası var. opet-lpg normal fiyatı 3.07, indirimli satan bayiler 2,92 ye veriyor.. aygaz icin güzel fiyat..
  • İki gün önce 1,4 Albea aracıma lpg taktırdım , bu günün fiyatlarıyla 2.36 tl den shell den depoyu fulledim 65 tl lik gaz aldım, lpg azalınca bu gün tekrar depoyu duldurdum,44 tl ödedim ilk gaz aldıpımda km sıfırlamıştım . 230 km gitmişim . benmi yanlış hesaplıyorum 20 krş tan azmı yakıt yakmışım kmde ? .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tayfunag -- 8 Kasım 2014; 19:05:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tayfunag

    İki gün önce 1,4 Albea aracıma lpg taktırdım , bu günün fiyatlarıyla 2.36 tl den shell den depoyu fulledim 65 tl lik gaz aldım, lpg azalınca bu gün tekrar depoyu duldurdum,44 tl ödedim ilk gaz aldıpımda km sıfırlamıştım . 230 km gitmişim . benmi yanlış hesaplıyorum 20 krş tan azmı yakıt yakmışım kmde ? .


    bildiğim kadarıyla 1.4 motor olduğundan zaten az yakıyor olması normal ama ilk zamanlar normalden de az yakabilir tabi. daha sonra kullandıkça ayarlar bozuluyor herhalde, ondan fazla yakmaya başlıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tayfunag

    İki gün önce 1,4 Albea aracıma lpg taktırdım , bu günün fiyatlarıyla 2.36 tl den shell den depoyu fulledim 65 tl lik gaz aldım, lpg azalınca bu gün tekrar depoyu duldurdum,44 tl ödedim ilk gaz aldıpımda km sıfırlamıştım . 230 km gitmişim . benmi yanlış hesaplıyorum 20 krş tan azmı yakıt yakmışım kmde ? .


    Depoda gaz varken farklı pompalardan gaz alımı yapıldığında pompanın basınç farklılığı nedeniyle yanıltıcı sonuç çıkabilir.

    Depodaki gaz tamamen bitince yapılan km yi not edin. Daha sağlıklı sonuç çıkar.
  • Neredeyse 10 yıl önce açmış olduğum konunun bugünlere gelmesi gerçekten göz yaşartıcı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tayfunag

    İki gün önce 1,4 Albea aracıma lpg taktırdım , bu günün fiyatlarıyla 2.36 tl den shell den depoyu fulledim 65 tl lik gaz aldım, lpg azalınca bu gün tekrar depoyu duldurdum,44 tl ödedim ilk gaz aldıpımda km sıfırlamıştım . 230 km gitmişim . benmi yanlış hesaplıyorum 20 krş tan azmı yakıt yakmışım kmde ? .


    bana sorsan çok bile yakmışsın.
  • İx35 e LPG taktırabilirim oldumu nasıl memnunmusunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG taktırılırken baştan sona hangi belgeler ne gibi işlemler yapılması gerekiyor? Ruhsata işletmeden önce Tüvtürk muayenesine tekrar sokulması gerekiyor mu? Toplamda ne kadar masrafı var?

    Bu gibi bilgileri bulabileceğim bir link var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolkien

    LPG taktırılırken baştan sona hangi belgeler ne gibi işlemler yapılması gerekiyor? Ruhsata işletmeden önce Tüvtürk muayenesine tekrar sokulması gerekiyor mu? Toplamda ne kadar masrafı var?

    Bu gibi bilgileri bulabileceğim bir link var mı?

    lpg belgelerini takan bayi veriyor zaten + ruhsat lazım
    muayene gerekli + sızdırmazlık raporu
    200 tl civarı
  • Bazı modellerde dizel ile lpgli arasında çok uçuk fiyat var.
    Mesela mersedes C180 de benzinli 150 bin tl, dizeli c220 290 bin tl. Arada 140 bin tl gibi uçurum var, tabiki performans farkı var. Ama neticede aynı kasa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu anda fabrika çıkışlı LPG'li olarak hangi marka satış yapıyor bilgisi olan var mi acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaviBodrum

    Şu anda fabrika çıkışlı LPG'li olarak hangi marka satış yapıyor bilgisi olan var mi acaba ?

    HONDA CIVIC SEDAN

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fabrika çıkışlı LPG 'li satılmıyor, LPG 'ye uygun olarak satılıyor. Honda servisinde ücreti karşılığında BRC takılıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • cinuba kullanıcısına yanıt
    Komik
  • 1998 2.0 Mazda 626 için taktircam önerisi olan varmı İstanbulda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 model 60.000km de ikinci el otomatik pegout 508 alacağım. Sizce dizeli mi daha az yakar, yoksa lgp lisi mi? bakımı vs katmadan, ikisiyle de ankaradan çıkıp istanbula gitsek, hangisi daha az yakar? İlginç bir şekilde 2. el fiyatları benzinli ve dizel hemen hemen aynı. Belki arada 2-3 binlira var. Yılda 15 bin km yapıyoruz. Burada objektif vereceğiniz cevaplara dayanarak bu hafta alacağım. Teşekkürler
  • CO2 mi NOx mu daha zehirlidir?

    Bu durumu açıklayabilmek için her iki motorun da çalışma prensiplerine kısa bir şekilde bakmakta fayda var. Benzin yakıtı daha fazla işlem görmüş ve daha rafine bir yakıt olduğu için buji ile daha hızlı bir şekilde tutuşturulabilir ve silindir içerisinde daha homojen bir yanmaya sahiptir. Hidrojen ve Karbon atomları arasında daha kısa zincirlerlerden oluşan Hidrokarbonlar mevcuttur. Bu homojen ve kısa bağlı yapıyı temizlemek ise daha kolaydır. Benzin motorlarında bulunan katalitik konvertör tam da burada görevini yaparak zehirli bir bileşen olan ve yanma sonucu ortaya çıkan CO gazını (Karbon Monoksit) CO2 gazına (Karbon Dioksit) dönüştürür. CO2 gazı iklim değişikliklerine neden olan tipik bir sera gazıdır ancak solunabilir yani zararsız bir gazdır.

    Egzozdan neden alev çıkar?

    Ayrıca burada her insanın nefes alıp verirken O2 (Oksijen) alıp CO2 (Karbon Dioksit) verdiğini de hatırlatmadan geçmeyelim. Bazen bulunduğumuz ortam çok kalabalık olduğu zaman "İçeri çok havasız" diyerek cam açma ihtiyacı duyarız. İşte bunun esas nedeni ortamda O2 gazının azlığı ve CO2 gazının fazlalığından kaynaklanmaktadır. Yani bulunduğumuz ortamda zaten nefes alıp verirken sürekli olarak CO2 gazını da alıyoruz ancak tabi ki bir aracın saldığı CO2 gazı kadar abartı miktarda değil. Ne zamanki abartı bir miktarda CO2 solunursa o zaman Oksijen alınamadığı için bir insan için ölüm tehlikesi belirebilir.

    Motor arıza lambası nedir? Neden yanar?

    Diğer taraftan dizel yakıtı, daha az işlem görmüş, daha kalın yapıda ve yağ benzeri bir yakıttır. Ayrıca Hidrojen ve Karbon atomları arasında daha uzun zincirlerlerden oluşan Hidrokarbonlara sahiptir. Dizel yakıtının enerjisi de daha yüksektir ve dizel motoru çalışma prensibi itibariyle daha verimli bir çalışma döngüsüne sahiptir. Bu nedenle de dizel yakıt ile çalışan motorlar daha az yakıt ile yetinebilmektedir.

    Egzozdan neden çiğ yakıt atılır?

    Ancak dizel yakıtının bu yapısı nedeniyle yandığı zaman benzine göre daha fazla Nitrojen Oksit ve Nitrojen Dioksit (NOx gazları) ile yanmamış hidrokarbonlar (siyah duman), kanserojen bileşenler ve Sülfür içerir. Bu nedenle de yanmış hali benzine göre hem daha zararlıdır hem de çok daha zehirlidir ve çok daha iyi bir şekilde filtrelenmesi gerekir. Ancak NOx gazlarının filtrelenmesi ve zararsız hale getirilmesi CO (Karbon Monoksit) gazları kadar kolay değildir. NOx gazları atmosfere salındığı zaman güneş ışığı ile reaksiyona girerek tahriş edici O3 gazlarına yani Ozona dönüşür. Ozon gözlerde yaşarmaya ve boğazda acıya neden olduğu gibi uzun vadede astım ve kalp hastalıklarının da önemli bir nedenidir.

    CO2 ve NOx gazları arasında anlaşılır bir karşılaştırma yapacak olursak;
    CO2 düşük oranlarda zararsızdır, NOx düşük oranda bile zararlıdır
    CO filtrelemesi kolaydır, NOx filtrelemesi zordur
    CO2 yaşam kalitesini düşürür, NOx yaşam süresini düşürür
    Dizel motorlar CO2 değeri olarak daha düşük emisyona sahip olsalar da yüksek NOx gazları nedeniyle daha zararlıdır.
    Tüm bunların sonucunda iyi filtrelenmediği takdirde Dizel motor Benzin motorundan daha kirlidir diyebiliriz.
    Burada dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta ise;

    Dizel motorlar ne kadar yüksek ısıda ve basınçta çalışıp ne kadar verimli hale gelirse Nitrojen ve Oksijen o kadar çok miktarda NOx gazlarına dönüşerek ortam için daha da zararlı hale geliyor. Günümüzde dizel motorların çok yüksek güç/hacim ve tork/hacim oranlarına ulaştığı düşünülürse ne kadar kirli hale geldiğini de anlamak çok zor değil. Ancak daha fazla kirlilik daha fazla filtreleme anlamına geldiği için otomobil üreticileri yeni teknolojiler geliştirerek dizel yakıtından kaynaklı kirliliği azaltmaya çalışıyorlar. Dizel partikül filtresi ve EGR valfi gibi parçalar tam da bu işe yarıyor. Ayrıca son zamanlarda AdBlue sıvısını kullanan bir sistem geliştirildi ve bazı modellerde de kullanılıyor.

    EGR valfi nedir? Ne işe yarar?

    Bu çalışmalar sonucunda ise daha karmaşık teknolojilerin neden olduğu daha pahalı dizel motorlar ortaya çıkıyor. Başta VW olmak üzere birçok markanın uğraştığı emisyon sorunu da esas olarak filtrelemesi kolay olan CO gazlarından değil filtrelemesi zor ve pahalı olan NOx gazları nedeniyle ortaya çıktı. Yani otomobil markaları NOx gazlarını filtrelemenin maliyetinden ciddi şekilde kaçma peşindeler. İşte tam da bu noktada kıyamet kopuyor ve üreticiler yüksek maliyetler ve zorlu emisyon kuralları nedeniyle dizel motorlardan benzin motorlu hybrid sistemlere yönlenmeye başladılar. Her ne kadar birçok üretici otomobillerde dizel motorlardan vazgeçmek istemediğini belirtse de hbyrid ve elektrikli otomobil modellerine oldukça fazla hız vermeleri bize göre orta vadede dizellerin sonunu getirecek gibi görünüyor.

    http://www.sekizsilindir.com/2016/10/dizel-mi-benzin-mi-zehirli.html




  • 
Sayfa: önceki 307308309310311
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.