Şimdi Ara

lpg mi az yakar dizel mi 2018

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
14.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba diyelim bir araba mazotla 6 litre yakıyor benzinle 7.5-8 lpg ile 10 litre yakıyor bu hesap doğru mudur?

    o zaman

    6 litre mazot 5.68x6 34.08 lira 100 kmde
    8 litre benzin 6.07x8 48,56 lira 100 kmde
    10 litre lpg 3.42x10 34.2 lira 100 kmde

    mazot ve lpg eşit gibi gözüküyor

    lpgnin dezavantajı kapalı otoparklara giremiyor. benzinli motorun ömründen ne kadar yer acaba %20? biraz içini kurutuyor diye okumuştum. birde bagajdan yiyebiliyor. birazda performans gidiyormuş ama hissetmiyorsun diyolar.

    mazotluda ise bakım maliyeti fazla diyorlar. 150 bin kmden sonra biraz pahalı parça değişimleri oluyormuş galiba.
    en iyisi benzinli ama yakıt gideri fazla türkiye şartlarında.

    sizce lpg mi daha iyi mazot mu otopark konusunu ve bagajdan kısmayı ele almazsak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E35D290C4 -- 23 Nisan 2018; 17:35:37 >



  • Lpg 3.42 tl mi.... Ankara'nın göbeğinde 2.89 üstelik shellde

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1.Alttaki cevapda oldugu gibi LPG denilen yakıt Normal Pompa Fiyatından satılmıyor.Normalde 3.40-3.50 den satılması gereken gaz ne hikmetse 2.70.3TL arasında satılıyor.Butan-Propanı mı kısıyorlar,hava mı basıyorlar ne yapıyorlarsa daha ucuza satılabiliyor.
    2.Hesaplar Aracın cinsine,yasadıgın yere gore degisir.
    Ornegin Opel Astra,honda Civic gibi bir aracın Atmosferik Motorlusu İst. da ve yogun trafikte 10 LT den az yakmaz.
    Ama Turbo Benzin misal Golf TSİ ve Dizel bir arac 7.5-8LT leri yakar.
    LPG ise kabaca %20 fazla yakar bir de az da olsa diyelim %1-2 de olsa Benzin de yakar.
    Bu hesaplamaları İst. ve yogun trafik icin yaparsan

    Mazot 7.5 LT yaksa 5.7X 7.5 LT 42.5 Kurus Yakar.
    Turbo Benzin 8LT yaksa 6.1X 8 LT 49 Kurus Yakar.
    Atmosferik Benzin 6.1X10 LT 61 Kurus Yakar.
    LPG ise Normalde 3.4X 12 41 Kurus Gercekte ise 2.8X 12 34 Kurus Yakar.

    Dolayısı ile LPG nin Satıs Fiyatından dolayı Tuketimi cok daha yuksek olmasına ragmen Dizelden ucuza gelir.

    3.Sıkıntılar cok daha farklı olabilir.Bir kere Simit Depo ile Stepneye Elveda Dersin.Lastik patlarsa Arac Yama Kiti Kullanırsın.Sonra LPG ile cok uzun KM ler yapamazsın.genelde 220-240KM de Gazın Biter.Aldıgın yerden Gaz alamazsın.Otobandan ya da buldugun yerden almak zorundasın.Onun dısında Aracın LPG ye uyumu,Ustanın Montajı vs gore Tekleme,Buji Sorunu,Enjektor Sorunu gibi yasanması muhtemel sorunlar yasayabilirsin.Sorun yasarsan aracın beynini ayartlatman gerekir onun icin de LPG ci ye gidersin Bilg. ile yeni ayar yapılır arıza lambası sondurulur.Tabi sondurdukten sonra tekrar yanabilir.Subapları yeme sorunu yasayabilirsin.Bunlar hep potansiyel sorunlardır.Her aracta yasanacak diye birsey yoktur.Ama ihtimal vardır.

    4.Kurallara uyan yerlerde kesinlikle giremezsin.Bunlar kapalı otoparklar,AVM ler,Bazı Ido feribotları gibi...

    5.Aslında LPG kadar olmasa da Benzin ve Dizelin de istisnası var.Ornegin Pendikte Euro Dizel 5.12 Lukoil,Class , Alpet 5.20 ,TP 5.29 iken Benzin de 5.89 satılabiliyor.LPG ise apayrı %25 ucuza satılabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huso -- 30 Nisan 2018; 12:30:19 >




  • Hepimiz LPG'nin Dizel ve Benzini ile karşılaştırıldığında daha ucuz olduğunu görüyoruz, ancak LPG ,Petrol veya Dizel'den daha çevreci daha temiz yakıttır.

    İlk olarak, LPG yakıtının basit kimyasal yapısı, daha az kirlilik üreten ve temiz yanmasını sağlar.

    Sıvılaştırılmış Petrol Gazı, propan ve bütandan oluşur.




    LPG, dizelden% 33 daha az CO2 emisyonu ve dizelden% 45 daha az CO2 üretir. LPG araçları benzine göre% 82'ye kadar daha az Nitrojen Oksit kirletici üretir ve dizelden% 99 daha iyidir! % 63 daha az Karbon Monoksit. Benzinden% 40 daha az hidrokarbon ve dizelden% 70 daha azdır. Benzinden% 50 daha az partiküllü ve dizelden% 98 daha az partikül.

    İkincisi, petrol çıkarma ve arıtma işlemlerinin bir yan ürünü olarak üretilmektedir.

    LPG benzinden daha temiz yanar.

    Bu, egzozdan daha az emisyon ve motorda daha az karbon birikimi anlamına gelir.

    Bu tortular çok aşındırıcıdır ve motor arızalarına katkıda bulunabilir.

    Yağ ve bujiler ayrıca daha az aşınma ve yıpranma nedeniyle daha uzun süre dayanır.




  • Onu buna bakmadan km de 22 krş yakıyorsam benin için yeterlidir. Belki Focus dan kaynaklanıyor bilmiyorum ama arabanın lpg li olduğunu unutuyorum. Sonuca gelirsek gerek km maliyeti, gerek sorunsuz kullanıyor olmam sebebiyle keyfim kesinlikle yerinde diyebilirim. Tabii burada LPG kiti inanılmaz önem taşıyor. Bunu da gözardı etmemek lazım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yeni corsa otomatik benzinde karma 37 kr. yapıyordum. atiker grand taktırdım şuan 23-25 kuruş arası yakıyorum....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba 4 ay oldu bende 2013 renault fluence 1.6 cvt otomatik lpg var
    100 kmde 8.5 lt lpg yakıyor
    8.5 lt x 2.86 tl = 24,31 kuruş
    km'de 24,31 kuruş

    bundan önceki arabam dizeldi 100 km'de 5,4 lt mazot yakıyordu.
    5,4 lt x 5,68 tl = 30,67 kuruş

    SONUÇ : LPG DİZELE GÖRE %20 DAHA AZ YAKIYOR
    İSTANBUL'DA ÇOĞU AVM KAPALI OTOPARKA GİRERKENDE ŞU ANA KADAR BİR SORUN YAŞAMADIM.
    DEPO SİMİT OLDUĞU İÇİNDE BAGAJDA HACİM OLARAK BİR SORUN OLMADI.
    BENİM TECRÜBELERİM BU ŞEKİLDE



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet_nfr -- 10 Mayıs 2018; 15:27:10 >
  • Konuyu hortlacağım ama bir tecrübemi belirtmek istedim:

    10 yıllık lpg kullanımın ardından 1.3 multijet motorlu araca geçtim (chevrolet aveo)

    Sürekli gidip geldiğim 600 km'lik yolu geçtiğimiz haziran ayında LPG ile 150 tl'ye gittim. Dizel ile bu ay (4,6 ortalama ile) 180 tl'ye gittim.
    Her ay alınan 50-70 tl'lik benzin masrafını da eklersek B sınıfı ve düşük motor hacimleri için konuşuyorum ki hemen hemen aynı yakıyorlar.

    Gelelim diğer farklara. LPG yakıt alımı çok uzun sürüyor ve Dizele göre akaryakıt istasyonuna neredeyse iki kat daha fazla gitmeniz gerekiyor.
    LPG'de 10binde bir LPG bakımına gitmeniz gerekiyor.
    1.3 multijet motor 1.4 benzinli motora göre çok daha fazla performanslı oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi portative -- 19 Ağustos 2019; 17:53:14 >
  • Saldığı zararlı partiküller ve NOx (azot oksitleri) nedeniyle Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından çevreye ve insan sağlığına zarar verdiği raporlarla ortaya konan dizel otomobiller, sigaradan daha zararlı olarak gösterilmeye başlandı. Bir çok ülke özellikle ABD’deki skandal sonrası dizel motorlu araçlar konusunda radikal önlemler almaya başlarken, firmalar da dizel motor geliştirmekten hızla vazgeçiyor.

    *HİNDİSTAN: Yeni Delhi’ye dizel araç giriş yasaklandı,
    *HOLLANDA: 2025 senesinden itibaren ülkede konvansiyonel motorlu (dizel veya benzinli) araçların satılmasını yasakladı.
    *NORVEÇ: Hollanda’ya benzer bir kararı parlamentosundan geçirdi.
    *ÇİN: Hibrit ve elektrikli araçlar tüm vergililerden muaf tutulmaya başlandı.
    *İRAN: Petrol üreticisi olan bu ülke bile yüzde 90 olan ithalat vergisini 2015 Mayıs ayında hibrit araçlar için sıfıra düşürdü.
    *FRANSA: Avrupa’da en yüksek oranda dizel araç satılan ülke Fransa olmasına rağmen, Paris Belediye Başkanı Anne Hidalgo, 2020 yılından itibaren dizel araçların şehre girişini yasaklamayı planladığını açıkladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: portative

    Konuyu hortlacağım ama bir tecrübemi belirtmek istedim:

    10 yıllık lpg kullanımın ardından 1.3 multijet motorlu araca geçtim (chevrolet aveo)

    Sürekli gidip geldiğim 600 km'lik yolu geçtiğimiz haziran ayında LPG ile 150 tl'ye gittim. Dizel ile bu ay (4,6 ortalama ile) 180 tl'ye gittim.
    Her ay alınan 50-70 tl'lik benzin masrafını da eklersek B sınıfı ve düşük motor hacimleri için konuşuyorum ki hemen hemen aynı yakıyorlar.

    Gelelim diğer farklara. LPG yakıt alımı çok uzun sürüyor ve Dizele göre akaryakıt istasyonuna neredeyse iki kat daha fazla gitmeniz gerekiyor.
    LPG'de 10binde bir LPG bakımına gitmeniz gerekiyor.
    1.3 multijet motor 1.4 benzinli motora göre çok daha fazla performanslı oldu.
    kış aylarında artan lpg fiyatlarını hesaba katmak lazım,kış aylarında lpg fiyatı %20 ye kadar artabiliyor




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.