Şimdi Ara

LPG li araçların ateşleme bobini yakma sorunsalı (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
172
Cevap
4
Favori
137.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hexedemical

    2007 model peugeot 307
    2. el aldım hemen lpg taktırdım bobin 4 bin km sonra yandı( 3.silindir)
    bobinler komple bitişik olduğu için 4 ü birden set değişiyor
    delphi marka takıldı 225 tl. yaklaşık 1 yıl sonra 30.bin km oldu ve sabah aynı arızayı verdi. bende gittim balata spreyi ile bobinleri temizledim araba eskisi gibi oldu. fakat arada tekliyor ya bujiden ya bobinden biri gidici. en azından 30 bin km atlattık .


    Motor 1.4 se bende orijinal LPG görmemiş bobin var satilik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Not düşelim.
    Yeni nesil lpg kitlerinde bobinden devir okuma olayı bitti.
    Eski lpg kitine sahip olup, Bu tür sorun yaşayanlar rpm transmitter kullanabilirler.


    Nerde bitti hocam Atiker Gold taktirdik obd li bobini yine kestiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • opel araçlarda tek tırnak buji kullanın.çift tırnak bujıler tekleme ve vuruntu yaptırıyor. LPG li araçların ateşleme bobini yakma sorunsalı
  • bende yaklaşık 2 ay önce opel vectra aldım araçta atiker marka lpg var. geçen yolda kalıyordum araç teklemeye başladı gaz yemedi kendimi zor sanayiye attım usta bobin ve bujileri değiştirdi. bir hafta geçmedi tekrar yolda kaldım rezil oldum çekiciyle sanayiye gittim usta tekrar bobinin değişeceğini söyledi mamafih bobinin sürekli bozulmasını tetikleyen elektriksel bir arıza olabileceğini söyledi. elektrikçi bir kaç işlem yapmış sonra bobin değişti. aynı arızaya dolu para verdim. bugün yekrar motor ikiaz ışığı yanmaya başladı. sanki yine aynı sorun nüksedecek gibi . araç 96 model vectra b kasa. me yapmam gerek yardım edin. satsammı arabayı düşük fiyattan?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç 2000 opel corsa b 1.4. Aracımda lpg var ve lpg de iken 2. 3. ve üzeri viteslerde arada sırada olmak kaydı ile1500 devir üstüne çıkarken tekleme yapıyor sanki güç isterken gaz yetmiyormuşcasına ve sonradan 3000 devire yaklaşınca sorun çözülüyor. Bir süre benzinde kullandım fakat sorun ya çok az olduğundan yada hiç olmadığından hissedilecek bir tekleme olmadı. Tüp tankı hariç LPG kitini komple değiştirdim atiker taktırdım bir süre sonra sorun yine nüksetti. Neredeyse her bakımda bujiler ve kablolar değiştirdim şu an usta yine buji kablosu olabilir diyor. Birde lpg yi aldığım benzin istasyonuna görede sorun çok artabiliyor. Şimdi bu konu hakkında ne yaparsam doğru sıralamada olmuş olur.

    1-yine bujiler ve buji kablosu değiştir (o allahın emri zaten😁) 2-Bobin değiştir (2010da aldım aracı hiç değişmedi) 3-Lpg kiti beslenmesi bobinden mi kontrol ettir (bazı arkadaşlar bunun bobine zarar vermeyeceğini söylemişler siz ne diyorsunuz) 4-Kelebek boğazı temizlet (aracın teklemesine katkısı nedir) 5-Egr valfini temizlet yada iptal et (mantıklı olan nedir) 6- Kurum bağlama ihtimaline karşı subapları temizlet (Bunu yaptırmak zorunluluğu nedir zira bunu yaptırmak istemiyorum) 7- Benzin Enjektörlerinde sorun olursa böyle tekleme yaparmı (Yarım depo benzine würt enjektör temizleyici ile kullanıldı fakat lpgde teklemede bir değişiklik olmadı) 8-Benzin pompası araçta tekleme yaparmı (sorun benzin kırmızı çizgide bir süre binince başgösterdi diye düşünüyorum) 8-Hepsi 9-Arabayı satamam bir süre daha mecburiyet diyelim. 10-Bu şekliyle binmeye devam etmekte istemiyorum açıkçası Not:Bu halde aracım klima kapalı uzun yolda 170 kuruş yaktı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @absurde
    Selam Arkadaslar
    foruma bir goz atayim dedim genelde hep ayni problem lpg taktirdiktan belli zaman sonra belli devirlerde motorun teklemesi gaz yememesi verimin dusmesi gibi benzinde iken bu sorunlarin azalmasi veya tamamen yok olmasi.eger araclariniz benzinde iken iyi yuruyorsa lpg ye alinca sorun cikariyorsa sorun bujilerdedir yapmaniz gereken tek sey bujilerin elektrot agiz acikliklarini 0,6mm(sifir virgul alti) milimetre olarak ayarlayin problemlerin tamamen ortadan kalktigini goreceksiniz.bobin ve kablolari degistirmeye masrafa gerek yok.deneyin gorun neticeyi bildirirseniz sevinirim kolay gelsin selamlar..
  • absurde A kullanıcısına yanıt
    emrtekmen E kullanıcısına yanıt
    Selam Arkadaslar
    foruma bir goz atayim dedim genelde hep ayni problem lpg taktirdiktan belli zaman sonra belli devirlerde motorun teklemesi gaz yememesi verimin dusmesi gibi benzinde iken bu sorunlarin azalmasi veya tamamen yok olmasi.eger araclariniz benzinde iken iyi yuruyorsa lpg ye alinca sorun cikariyorsa sorun bujilerdedir yapmaniz gereken tek sey bujilerin elektrot agiz acikliklarini 0,6mm(sifir virgul alti) milimetre olarak ayarlayin problemlerin tamamen ortadan kalktigini goreceksiniz.bobin ve kablolari degistirmeye masrafa gerek yok.deneyin gorun neticeyi bildirirseniz sevinirim kolay gelsin selamlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 66mustang

    Selam Arkadaslar
    foruma bir goz atayim dedim genelde hep ayni problem lpg taktirdiktan belli zaman sonra belli devirlerde motorun teklemesi gaz yememesi verimin dusmesi gibi benzinde iken bu sorunlarin azalmasi veya tamamen yok olmasi.eger araclariniz benzinde iken iyi yuruyorsa lpg ye alinca sorun cikariyorsa sorun bujilerdedir yapmaniz gereken tek sey bujilerin elektrot agiz acikliklarini 0,6mm(sifir virgul alti) milimetre olarak ayarlayin problemlerin tamamen ortadan kalktigini goreceksiniz.bobin ve kablolari degistirmeye masrafa gerek yok.deneyin gorun neticeyi bildirirseniz sevinirim kolay gelsin selamlar..

    Katılıyorum.. Yaklaşık 7-8bin km bir buji değiştirdim ve sorunum düzeldi. Arada yapmaya başlayınca gidip 50tl ye buji takıyorum düzeliyor 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • buji kabloları ve bujilere dikkat LPG'de çabuk aşınıyorlar. bobinden önce bunlara bakın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 66mustang

    Selam Arkadaslar
    foruma bir goz atayim dedim genelde hep ayni problem lpg taktirdiktan belli zaman sonra belli devirlerde motorun teklemesi gaz yememesi verimin dusmesi gibi benzinde iken bu sorunlarin azalmasi veya tamamen yok olmasi.eger araclariniz benzinde iken iyi yuruyorsa lpg ye alinca sorun cikariyorsa sorun bujilerdedir yapmaniz gereken tek sey bujilerin elektrot agiz acikliklarini 0,6mm(sifir virgul alti) milimetre olarak ayarlayin problemlerin tamamen ortadan kalktigini goreceksiniz.bobin ve kablolari degistirmeye masrafa gerek yok.deneyin gorun neticeyi bildirirseniz sevinirim kolay gelsin selamlar..

    Öncelikle cevabınız için teşekkürler. Bu da özel bir bilgi oldu. Ben söylediğim sorunu artık araç eksozdan patlama yapması üzerine ateşleme sistemini bobinden başlayarak tamamen değiştirerek çözebildim. İnternettede araştırdığım kadarıyla eksozdan patlama yapmasının öncelikli sebebinin bobin olduğu ve lpg li araçlarda bobin ortalama ömrünün ortalama 60 bin km olduğu yazılıydı. Hakkatende benim araca 90 binde lpg takılmıştı ve arıza verdiğinde km si 155 bindi üzerindede orjinal gm marka bobin vardı. Ateşleme sistemini tamamen değiştim ve ne tekleme kaldı ne de eksoz patlaması. Bu sorundan bu şekilde tamamen arınmış olarak 20 bin km bindim ve km 175 bine geldi. Ve şu an üzerinde delphi marka bobin takılıyken bu sefer bobin kaynaklı farklı bir arıza yaşadım. Yine bobin değişince düzeldi. Bu sorunla ilgili detaylı açıklama ve donanım forum üyesi hakan ustanın sorunla ilgili açıklamasını okumak isteyen olursa diye link olarak ekliyorum.(https://forum.donanimhaber.com/aracinizda-cozemediginiz-elektronik-motor-beyin-tamiri-ve-arizasi-sorunlari--9142669-86) Son olarak şunu gördüm ki opel corsa b de yaşanan tekleme sorunu (3 yıldır ara ara hep bu sorun vardı ve sadece bobin kalmıştı değiştirmediğim) aslında bir ateşleme (buji-buji kablosu-ateşleme bobini) sorunuymuş ama ola ki bu şekilde çözülemez ise bana aracı götürdüğüm ve kendisine çok güvendiğim ustamında söylediği bu çözümün bir üst seviyesi üst kapağın sökülmesi gerektiği oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi absurde -- 4 Ocak 2018; 0:10:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Biride dememişki yahu madem bu lpg bobinleri bozuyor. Bu şahinciler ne yapıyor diye.

    Şimdi bobinlerin cins bir huyu vardır. Biriktirdiği elektriği aldıktan sonra bunun sistem tarafından geri tepmesi olur.

    Sizin lpg montajınız bobine bu geri tepmeyi içine alacak bir yol sağlıyorsa doğal olarak bozulur.

    LPG bujilere kötü davranmaz, buji kablolarına da.

    Yaşadığınız sorunların temelinde bilgisizce yapılan müdehaleler var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Biride dememişki yahu madem bu lpg bobinleri bozuyor. Bu şahinciler ne yapıyor diye.

    Şimdi bobinlerin cins bir huyu vardır. Biriktirdiği elektriği aldıktan sonra bunun sistem tarafından geri tepmesi olur.

    Sizin lpg montajınız bobine bu geri tepmeyi içine alacak bir yol sağlıyorsa doğal olarak bozulur.

    LPG bujilere kötü davranmaz, buji kablolarına da.

    Yaşadığınız sorunların temelinde bilgisizce yapılan müdehaleler var.

    Dostum bunu lpg ciye gittiğimizde nasıl izah edebiliriz ya da yani usta şurada şöyle bir hata var mı diyeceğimiz daha açık ve net şekilde nasıl anlatalım ki lpgci sorunu direkt olarak anlayabilsin ya da bulabilsin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • absurde A kullanıcısına yanıt
    LPG ecusunun bobin bağlatısının, bobinin - kutubuna bağlı olup olmadığını birde bağlantıda kaçak olup olmadığını kontrol ettireceksin.
  • 2008 erada bendede bir çok kez bobin sorunu yaşadım halada yaşıyorum bu en ucuz arabanın bile 1 adet orjinal bobini 300 kusur tl ayrıca lpg bujisi alın diyorlar onunda tanesi 100 tl.Hadi şimdi ver 1600 tl ii gün sonra aynı sorun, bir daha tövbe ettim lpgli araca.
  • 2004 megan hb dynamic full+full , 100.000 km de brc lpg'ye geçti, 200.000 km şu anda. 50binde bir 2 tane bobin gidiyor- yanıyor. Dün orjinal reno bobin 2 tanesi 340 a takıldı serviste. bagajda yedek taşımak lazım. sökmek-takma için hangi aletler lazım bilen var mı ?
  • Enjektör değiştir, regülatör yenile,lpg bujisi al, 10 bin de filtre değiştir, 10 yılda komple kit ve dolum tankı değiştir.Bobin değiştir.Elektriğe aşırı yüklendiğin için akü çabuk bitsin konjektör değiştir.Üstüne sabah soğukta teklesin, gaz yemesin vs vs..İçeri gaz koksun, avm ye gireme.Bagajdan feragat et.Performansfan feragat et.

    Bütün bunlar yüzde 10 tasarruf için.(20-30 diyenler sallıyor, ciddi benzin tüketimini hesaplamıyorlar)

    Lpg demek sorun demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok hatalı bilgi var maalesef.

    Yazdıklarınızı bir dah ayazmışsınız. Bu mantıkla sizin arabaya binmemeniz lazım çünkü lastik ve yağ / hava varsa polen filtresi fren -debriyaj balatası değiştiriyorsunuz.

    Montaj kötüyse ki genelde kötü yapılıyor montajlar, işin ehli adam bulmak zor maalesef.
    Boruyu büküp bırakmak, bir yeri delip cıvata takmak montaj demek değil.

    İşin can alıcı kısmı bence kablo bağlantılarında ve ayarda.

    Kendi aracımdan örnek vereyim Prins lpg vardı ama çalışmıyordu, eski sahibi götürmüş bir yere komple kit demişler klasik.

    Ben lpg tesisat kablolarını lehim+makaron yaptım, Boyları alakasız ve çok uzun olan enjektör-emme manifoldu arası hortumları yenileyip boylarını aynı seviyeye getirip en kısa olacak şekilde monte ettim.

    Lpg filtresini değiştirdim (bu zaten sarf malzemesi) ve çalışmıyor dedikleri sistem çalışır hale geldi.

    Ve bu durumu 3 aracımda da benzer şekilde tecrübe ettim.

    sakarya-eskişehir arası mk3 2.0 benzinli manuel mondeo ile tam 400 km yaptım 33 lt yakıt ve 100 TL karşılığında.

    8.xx lt yaktı aracım 100 km de. Bu yolu benzin ile yapsam

    8 litre desek 32 LT benzin yapar, 32 litre benzin de bu gün nereden baksanız 180 TL (spesifik olarak hesaplama yapmadım)

    LPG Tasarrufludur, çevreye zararlı değildir vs vs.

    Size maalesef kötü ustalar ve kötü montajlar denk gelmiş.




  • tolga_kaan_ kullanıcısına yanıt
    Yazdığınızı bir daha okuyun.Arabanın parçaları belirli bir km sonra değişecek lpg olsun olmasın ama tasarruf için montaj yaptırdığınız kitin masraflarını ilave olarak hesap etmelisiniz ki orijinal arabanın tasarrufuyla kıyaslayasınız.

    Örnek verdiğiniz arabayı mondeo 2.0 yıllarca lpg li kullandım.Uzun yolda lpg elbette tasarruf ettirir, ısınan motorla sık dur kalk olmadığından ama şehir içinde en az 100 km de 2 lt benzin yakar.Şehir içinde yüzde 10-15 tasarruf anca yakalarsınız.Lpg de 8 lt yakıyorsanız aynı mesafede benzinde 6.5 yakarsınız.Mondeo uzun yol verisi 6 lt dir zaten.Ben bu verilerin çetelesini tutmuşum.

    Evet lpg montajı zor ve ustalık gerektirdiği için kolay kolay kimse yapamaz.En basitinden kim yapıyor yol ayarını? Hiç kimse.Düzgün montaj yapılsa bile ayar asla tutmaz lft sft mutlaka bozulur.Lpg li aracı olup motor arıza ışığı yanmayan buyursun söylesin.

    Lpg iyi birşey olsa tsi araba almazdım.Hele sıfır arabaları kesip biçmiyorlar mı? Biri zamanında yazık taktırma dediydi.O zaman gülmüştüm adama meğer çok haklıymış.Size şansa iyi bir usta denk gelmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Yazdığınızı bir daha okuyun.Arabanın parçaları belirli bir km sonra değişecek lpg olsun olmasın ama tasarruf için montaj yaptırdığınız kitin masraflarını ilave olarak hesap etmelisiniz ki orijinal arabanın tasarrufuyla kıyaslayasınız.

    Örnek verdiğiniz arabayı mondeo 2.0 yıllarca lpg li kullandım.Uzun yolda lpg elbette tasarruf ettirir, ısınan motorla sık dur kalk olmadığından ama şehir içinde en az 100 km de 2 lt benzin yakar.Şehir içinde yüzde 10-15 tasarruf anca yakalarsınız.Lpg de 8 lt yakıyorsanız aynı mesafede benzinde 6.5 yakarsınız.Mondeo uzun yol verisi 6 lt dir zaten.Ben bu verilerin çetelesini tutmuşum.

    Evet lpg montajı zor ve ustalık gerektirdiği için kolay kolay kimse yapamaz.En basitinden kim yapıyor yol ayarını? Hiç kimse.Düzgün montaj yapılsa bile ayar asla tutmaz lft sft mutlaka bozulur.Lpg li aracı olup motor arıza ışığı yanmayan buyursun söylesin.

    Lpg iyi birşey olsa tsi araba almazdım.Hele sıfır arabaları kesip biçmiyorlar mı? Biri zamanında yazık taktırma dediydi.O zaman gülmüştüm adama meğer çok haklıymış.Size şansa iyi bir usta denk gelmiş.
    İlk aracım skoda citigo 1.0 atmosferik motor Lpg dönüşümünü 70.000 kmde yaptrıdım şuan 94.000 kmde 2. araç olarak hala kullanıyorum ve arıza ışığım hiç yanmadı ve lpg kaynaklı bir arıza ile karşılaşmadım. Bujileri değiştirdiğinizde ateşleme bobini bozuluyor arkadaşlar aynı sorunu ben de yaşadım ve herkes suçu lpgye attı. Benim aracımın fabrika çıkış CNG dönüşümlüsü var ve CNG daha zor yanan ve yüksek sıcaklık veren bir yakıt. Ben de CNG dönüşümlüsü için Skodanın tavsiye ettiği bujiden aldım, benzin değil ardından ateşleme bobinim bozuldu ateşlemem bobini de yine cng için olandan aldım ve taktım geçen uzun yol yaptım 4.2 lt/100 km yakıt tüketimim oldu Lpgde. Depo 35 lt ve aşağı yukarı 700-750 km rahatlıkla yapıyorum. Lpg eğer aracınızın motoru ısıya dayanıklıysa, turbo vs. yoksa ve gerekli ateşleme elemanlarını bir üst kademe seçerseniz size problem çıkarmaz ama benzin için olan parçaları takarsanız, bakımını yapmazsanız sürekli arıza ışığı yanar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Enjektör değiştir, regülatör yenile,lpg bujisi al, 10 bin de filtre değiştir, 10 yılda komple kit ve dolum tankı değiştir.Bobin değiştir.Elektriğe aşırı yüklendiğin için akü çabuk bitsin konjektör değiştir.Üstüne sabah soğukta teklesin, gaz yemesin vs vs..İçeri gaz koksun, avm ye gireme.Bagajdan feragat et.Performansfan feragat et.

    Bütün bunlar yüzde 10 tasarruf için.(20-30 diyenler sallıyor, ciddi benzin tüketimini hesaplamıyorlar)

    Lpg demek sorun demektir.
    10.000 kmde bir 50 tl dönüşümün ömrü de 10 yıl desek ben yılda ortalama 20.000 km yapıyorum sadece lpgli 2. aracımla
    10 yılda 500 tl Lpg filtresi ve ayarı yaptırıyorum
    2.000 tl de dönüşüm, kiti komple çöpe atacağımı varsayıyorum.
    10x20.000 km= 10 yılda 200.000 km yapacağım 200.000/2500 tl= 0.01 tl yani kmde 1 kuruş benzine göre ek maliyet var.

    2019 Kasım ayında benzini anlaşmalı olduğum istasyondan 6.44 Tl ye alıyorum 100 km tüketimin ortalama 4.5 Lt Yani benzinde 29 tl yakıyor aracım Lpg ortalama benzine göre %15 fazla yakıyor benim aracımda ama %20 yazalım 4.5/100*20= 5.4 Litre LPG yakıyorum diyelim 23.11.2019 tarihinde LPG 3.22 den alındığında 17 TL yapar. Yani her 100 kmde 12 lira fark ediyor.
    12 TL 100 KM
    24.000 TL 200.000 KM
    Yani benim 39.000 tlye aldığım dönüşüm,ruhsat,buji,bobin,filtre vs 3000 tl masraf ettiğim araç 21000 tl toplam tasarruf ediyor. Ben bu aracı sadece İstanbul-Edirne İstanbul-Çanakkale vs. kullanıyorum ve aracı aldığım paranın yarısı araç ömrünü yarıladığında sadece yakıttan çıkmış olacak ben mantıklı buluyorum.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.