Şimdi Ara

LPG li 1998 model passat aracım zor çalışıyor. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
6.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozenclerotogaz

    sayın mprivateturun
    Lafım tabiki size çünkü;Hassas konularda insanları yanlış yönlendirebiliyorsunuz.Bu da insanlara zaman ve parasal bir kayba neden olabilir.Tabiki düşünceleri paylaşacağız ama bu düşünceler mümkünse bilgi ve tecrübelerimiz dahilinde olursa insanlara daha faydalı oluruz diye düşünüyorum.Bakın tekrar altını çiziyorum hassas konularda(önemli lpg sorunlarında) yoksa bu forum herkesin ,herkes istediğini söylemeye hakkı var ama siz insanlara yardımcı olmak isteyen bir arkadaşımızsınız ;istemeden de yanlış yönlendirmelerde bulunabilirsiniz.benim anlatmak istediğim bu.

    P.M den yazdım çünkü araçtaki sistem BRC marka değil ,ve bu sorun ürünün bir parçasıyla alakalı ve daha önce defalarca karşılaştığım ve çözüme ulaştırdığımız bir sorun.Yanlış anlaşılmaması için özelden gönderdim.(sonra yanlış yorumlar yapılıyor yok sizin marka iyi başkalarının ki tu kaka denilebiliyor)sorunu merak etiyseniz size de özelden gönderebilirim.iyi günler



    Tesekkur ederim sayın ozencler. Evet ben yardımcı olmaya calısıyorum. Ancak tekrarlıyorum benim arkadasa soylediklerimin cebinden tek bir kurus cıkmasına neden olabilecek seyler olmadıgını goruyor olmalısınız. Arkadasa onerdiklerim de bilgi ve tecruberlerim dahilindedir. Mantkısız bir yanı yok. Benim bahsettigim sebeplerden de olabilir. Burada benim arkadasa bulundugum tavsiyeler zaten sorunun lpg sisteminden mi yoksa aracın sisteminden mi kaynaklanıyor onu ogrenmesi acısından. Yoksa lpg nin su parcasından dolayı olusuyor demedim farkındaysanız. Hem demissiniz ki Lpg konuları hassa konular demissiniz. O zaman herkes kendi alanından hassas olarak bahsedecektir. Forumdan tanırsanız hakanusta elektronik hassa konu diyecek. Sayın O.B.K hocam turbo hassas diyecek. meteg isimli arkadas otomatik vites hassas diyecek. Bize yorum yapma hakkı kalmayacak.

    Ayrıca arkadasa oneride bulunmussunuz peki kesin sizin soylediginiz sebepten dolayı mı sorun. Ya degilse? O zaman asıl siz arkadası para ve zaman kaybına ugratmıs olacaksınız. Ayrıca arkadasa baska arkadasalara da danısmasını onerdim. Yani ben kesinlikle bunlardandır demedim farkındaysanız. O yuzden birinin yazdıgı yoruma yorum yapmadan bir daha okuyun lutfen. Size saygım sonsuz yardımlarınızı unutamam. Sayenizde buyuk dertten kurtuldum. Sizin kadar hem de kendi bayiligini yapmadıgı markanın sorunuyla ilgilenecek birisi daha yoktur diye dusunuyorum.

    Ayrıca sizin sektorden olan bazilari da bazı onerilerde bulunmus. Sizin bana insanları yanlıs yonlendirmem konusundaki ithaflarınızı ona karsı da yapmanız gereklidir. Ben soyledigim kesin dogru demedim. Bi deneyin bakalım dedim.

    Sorunun neden oldugunu buradan yazın da herkes bilsin. Yanlıs anlasılacak bir durum soz konusu degildir. Her sistemde arızalar olusabilir. Hic bir firma diyemez ki bende bu sorun az olur veya cok olur veya hic olmaz. Önemli olan sorunun ne kadar kısa surede halledildigidir. Burada yazın herkes bilsin.

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 3 Mart 2009; 22:51:50 >




  • @dostum;

    Yazmıssın ya ;Ayrıca arkadasa oneride bulunmussunuz peki kesin sizin soylediginiz sebepten dolayı mı sorun. Ya degilse?...Onu Nasrettin hocaya sormak lazım

    O cihazın piyasa çıktığı ilk günden buyana montajını yaptım;fabrikasında argesinde mühendisleriyle tartıştım,o arızalı parçasından dolayı dilimde tüy bitti ve aradan geçen 5 yıldan sonra değiştirdiler zaten ve şuan bu sorunları yaşamıyorlar.bu sebeble bu tarz önemli konularda diyorum bırakında bizler cevap yazalım.
    mprivateturun; senin arabanın torpidosunun içinde ne olduğunu en iyi sen bilirsin ,biz sadece yorum yapabiliriz.Gerçekten konu fazla uzadı ilgili arkadaş antalya bölge bayisi Gökhan Bey ile temasa geçecek umarım sorunu hallolur.Burdan da paylaşır.Saygı ve Sevgi bizden...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun


    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    @mehmetalbayrak

    Araçlar LPG de sürekli fakir çalışınca Benzin ecu su anlık düzeltme yapmaya çalışır (Akıllıdır) (Biz buna SFT deriz Short Fuel Trim)
    Anlık düzeltmelerle bu işi çözemezse bu sefer uzun yakıt düzeltmeleri yapmaya çalışır (Biz buna LFT deriz Long Fuel Trim) ve aracınızı stop ettiğinizde bu lft değerleri hafızada kayıtlı kalır.

    Marşa bastığınızda aracınız dün fakir karışım nedeniyle hep zengin yakıt göndermeye çalıştığından bu sabahta hafızadakı kayıtlı değerlere göre zengin yakıt göndermeye başlar ve aracınız boğularak bir kaç marşta ancak start alır.

    Bunda korkacak birşey yoktur,
    1- servise giderek aracınızın ecu sunu resetleteceksiniz,
    2- aracınızı 500 km kadar sadece benzinde kullanarak eski sağlığına kavuşmasını bekleyeceksiniz
    LFT değerleri sıfırlanacak(Antibiyotik gibi yavaş , ama sağlıklı iyileşir :)

    İyileşme neticesinde hiç LPG ye almadan direk LPG servisine müracaat edin yapılacak yeni kalibrasyonla hiç bişiiniz kalmayacak.

    Fuzuli parçe-marça değiştirip parçalama kendini




    İyi de sonucta daha sonra yine bu arkadas aracı lpg de kullanacak. Yani aynı sorunun tekrar tekrar olması gibi bir durum olusmuyor mu? Yani sft ile neden cozemedigine bakmak gerekmez mi? Sonucta sft ile cozemiyorsa ecuyu resetlesek de ilerde tekrar sft ile yakıt duzenleyemeyecek lft ile duzenleyecek aynı sorun yine olacak. Bilgi verirseniz sevinirim.



    Dostum,

    Araç LPG de iyi bir şekilde kalibre edildiyse yani rolantide ve yolda (Yükte) ideal emisyon değerleri yakalıyorsa LFT düzeltme yapmaya çalışırken alt ve üst limitlerin üzerine çıkmayacağı için SFT yapmayacaktır. Dolayısı ile birdaha aynı sorunu yaşaması sözkonusu olmaz :)

    Bilinçli bir montaj-düzgün bir kalibrasyon kesinlikle aracınızın ayarlarını (Benzin haritasını) bozmaz.
    Sevgilerimle.




  • bende bu konuya dahil olayım.
    aracım opel astra bedini kit.
    araç çok zorlanarak çalışıyor. 4-5 marş veya 5-6 saniye basılı tut. faruk beyin fikirlerine güveniyorum aracımı 500 km benzinde kullanmamı önerdi. şu an o aşamadayım 300 km oldu 5 günde. şu an bir değişiklik yok ama daha bekleyeceğim eğer bu forumda ki bilgileri okumasaydım şu an yaklaşık 1000 tl ödemiş olurdum. sorunum çözülürmüydü onu bilmem.
    bugün maraş opel yetkili servise gittim sorunu mu anlattım. Lpg ustası geldi aracın arızasının lpg ile ilgisi olmaz dedi, diğer ustalar baksın dedi, ilk çalışma benzinle olur dedi, döndü gitti. bu ilk çalışma benzinle olur muhabbeti bir çok lpg ustası tarafından bir kaçış olarak kullanılıyor. kısası usta değil yani bunlar...
    sonuç diğer usta baktı bir yerden tornavida ile bir şeye bastırdı benzin damla damla geldi. yakıt pompası dedi. 650 tl dedi değişmedim. şu an öğrenmek istediğim yakıt pompasının arızalı olup olmadığını nasıl anlayabilirim. şahsi fikrim arızalı değildir çünkü tek belirtisi aracın çalışma problemi başka bir sorunu daha yok...




  • Hocam 3 günde hiçbir iyileşme yok ise tankdan lpg'nin vanasını da kapat yine değişen bişey yok ise ya lpg sistemi montajında aracın benzin sisteminde bir hata yaptılar yada aracınızın sorunu benzin sistemi ile ilgili.
    quote:

    Orjinalden alıntı: nonseyyah

    bende bu konuya dahil olayım.
    aracım opel astra bedini kit.
    araç çok zorlanarak çalışıyor. 4-5 marş veya 5-6 saniye basılı tut. faruk beyin fikirlerine güveniyorum aracımı 500 km benzinde kullanmamı önerdi. şu an o aşamadayım 300 km oldu 5 günde. şu an bir değişiklik yok ama daha bekleyeceğim eğer bu forumda ki bilgileri okumasaydım şu an yaklaşık 1000 tl ödemiş olurdum. sorunum çözülürmüydü onu bilmem.
    bugün maraş opel yetkili servise gittim sorunu mu anlattım. Lpg ustası geldi aracın arızasının lpg ile ilgisi olmaz dedi, diğer ustalar baksın dedi, ilk çalışma benzinle olur dedi, döndü gitti. bu ilk çalışma benzinle olur muhabbeti bir çok lpg ustası tarafından bir kaçış olarak kullanılıyor. kısası usta değil yani bunlar...
    sonuç diğer usta baktı bir yerden tornavida ile bir şeye bastırdı benzin damla damla geldi. yakıt pompası dedi. 650 tl dedi değişmedim. şu an öğrenmek istediğim yakıt pompasının arızalı olup olmadığını nasıl anlayabilirim. şahsi fikrim arızalı değildir çünkü tek belirtisi aracın çalışma problemi başka bir sorunu daha yok...





  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozenclerotogaz

    @dostum;

    Yazmıssın ya ;Ayrıca arkadasa oneride bulunmussunuz peki kesin sizin soylediginiz sebepten dolayı mı sorun. Ya degilse?...Onu Nasrettin hocaya sormak lazım

    O cihazın piyasa çıktığı ilk günden buyana montajını yaptım;fabrikasında argesinde mühendisleriyle tartıştım,o arızalı parçasından dolayı dilimde tüy bitti ve aradan geçen 5 yıldan sonra değiştirdiler zaten ve şuan bu sorunları yaşamıyorlar.bu sebeble bu tarz önemli konularda diyorum bırakında bizler cevap yazalım.
    mprivateturun; senin arabanın torpidosunun içinde ne olduğunu en iyi sen bilirsin ,biz sadece yorum yapabiliriz.Gerçekten konu fazla uzadı ilgili arkadaş antalya bölge bayisi Gökhan Bey ile temasa geçecek umarım sorunu hallolur.Burdan da paylaşır.Saygı ve Sevgi bizden...


    Ne guzel gercekten sorun hallolacaksa ben de mutlu olurum. Ancak bunu belirtmiyorsunuz da direkt olarak benim yazdıgım yoruma saldırı mahyetinde yorum yapıyorsunuz. Aynı sekilde sizin bildiginiz seyi en iyi siz bilirsiniz ben sorunun ne oldugunu bilemem. Ama sizin sorunu bilmeniz benim yaptıgım yoruma saldırı hakkını dogurmaz. Ben buna kızdım.

    Saygılar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nonseyyah

    bende bu konuya dahil olayım.
    aracım opel astra bedini kit.
    araç çok zorlanarak çalışıyor. 4-5 marş veya 5-6 saniye basılı tut. faruk beyin fikirlerine güveniyorum aracımı 500 km benzinde kullanmamı önerdi. şu an o aşamadayım 300 km oldu 5 günde. şu an bir değişiklik yok ama daha bekleyeceğim eğer bu forumda ki bilgileri okumasaydım şu an yaklaşık 1000 tl ödemiş olurdum. sorunum çözülürmüydü onu bilmem.
    bugün maraş opel yetkili servise gittim sorunu mu anlattım. Lpg ustası geldi aracın arızasının lpg ile ilgisi olmaz dedi, diğer ustalar baksın dedi, ilk çalışma benzinle olur dedi, döndü gitti. bu ilk çalışma benzinle olur muhabbeti bir çok lpg ustası tarafından bir kaçış olarak kullanılıyor. kısası usta değil yani bunlar...
    sonuç diğer usta baktı bir yerden tornavida ile bir şeye bastırdı benzin damla damla geldi. yakıt pompası dedi. 650 tl dedi değişmedim. şu an öğrenmek istediğim yakıt pompasının arızalı olup olmadığını nasıl anlayabilirim. şahsi fikrim arızalı değildir çünkü tek belirtisi aracın çalışma problemi başka bir sorunu daha yok...




    Aracınızın sorunu benzin pompasında olsa bile 120 tl ye babalar gibi sıfırını taktırabilirsiniz.
    Pompa 60 tl
    İşçilik 60 tl
    (Fazla işçilik yazmama rağmen) toplam 120 tl
    Ki pompanız sağlam üstelik :)




  • bu lpg vanasını nasıl kapatabilirim. birde işin kötü tarafı lpg deposu ağzına kadar lpg dolu kullanamıyorumda orda beklemesinin bir zararı olmaz umarım. bencede pompadan değil bir çalıştırırken mi bu pompa sorun olacak.
  • Tüpünüzün üzerinde elle çevirebileceğiniz tırtıklı bir vana vardır,
    Oradan kapatabilirsiniz.
    Dolu tüple gezmenizde sakınca yoktur.
  • mehmetalbayrak M kullanıcısına yanıt
    Belki cevap alirim zaman farki ama sorun ayni .Mehmetalbayrak senin yasadiginin aynisini yasiyorum seni kurtaran cozum nedir. Formdan goren arkadaslar sizlerden gelecek bilgilere ihtiyac var saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.