Şimdi Ara

LPG li 1998 model passat aracım zor çalışıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
6.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • slm arkadaşlar,

    1998 model passatım var. turbo olmayan.1.8. voltran marka lpg var üzerinde.satın aldığımda üstünde geldi. aracımdan memnunum ancak son 1 aydır aracım motor soğukken zor çalışıyor. mesela aracımı benzinle bir süre bindiğim zaman tek marşta çalışıyor.sorunsuz bir şekilde.aracı lpg ile kullandıktan sonra bıraktığım zaman 5-10 dak içinde çalıştırırsam yine tek marşta sorunsuz çalışıyor.ama aradan 1-2 saat geçtiği zaman herhalde motor soğuduğunda birkaç defa marş yapmak gerekiyor ve pedallamadan çalışmıyor. yine lpg ye geçtiği zaman benzinle çalışmasına nazaran, çalışırken motorda hafif hafif titreme oluyor sanki rolanti düşükmüş gibi. buji ve buji kablolarını kontrol ettirdim sorun yok.bugün tekrar götürdüm bilgisayara bağlandı. hararet müşürü arızası gösterdi.tamirci değiştirirsen sorunun çözülür dedi. müşürü değşitirdik.ama yine aynı zor çalışıyor araba.yani kontak yaparken pedalla çalıştırmak gerekiyor aracı.ama benzinle çalışırken hiç bir sorun yok araçta.lpg ile uğraşan arkadaş bu lpg enjektörleri ilk çalışma esnasında gaz salıyordur dedi lpg enjektörlerini sıfırıyla değşitirdi.sorun birkaç gün gitti.3.ncü gün tekrar aynı şeyi yapmaya başladı. yılbaşında yetkili servise gitmiştim.üst kapak contası değişecek yağ kaçırıyor demişlerdi.değiştirdiler ama bugün baktım yine yağ kaçırıyor.tamirci arkadaşın dediğine göre contayı değiştirmemişler ama silikon sürmüşler sadece dedi. şimdi acaba bu zor çalışma olayı üst kapağın yağ kaçırmasından dolayımı ki.. ateşleme sistemine yağ sızıp ateşlemeyi mi zorlaştırıyor acaba. ama benzinde hiç bir problem yok.lpg ile benzinin ateşlenmesi mantığında bir fark mı var ki..yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar...selamlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetalbayrak -- 1 Mart 2009; 0:58:45 >







  • Lps sistemi sıralı degil mi? İlk calıstırmada benzinle calısıyorsa ve calısmada sıkıntı varsa benzin pompaında sorun olaiblir. Bogaz kelebeginde sorun olabilir. Benim 1.8 t passadım da bazen bu sorunu yapıyordu simdilerde yapmıyor. Neden yaptıgını tam cozemedim. Ust kapak contasını degistirmemisler ki yag kacırma yine var. Adi serefsizler.

    Simdi eger lpg sisteminiz sıralı ise lpg ile benzin karısıyor ve bu da zengin karısıma neden oluyor olaiblir. O yuzden sıkıntı olabilir. Eger aracınızı benzinde stop edip ertesi gun yine benzinde calıstırırken sorun yoksa muhtemelen boyle bir sorununuz var. Lpg valflerinde bir sıkıntı olabilir.
  • voltran sıralı sistem lpg var usta..aynen dediğin gibi.ama motoru stop ederken benzine alırsam yine sabah zor çalışıyor.ama benzine aldıktan sonra birkaç km gidip öyle arabayı park ettikten sonra sabah çalıştırdığımda ilk marşda çalışıyor. lpg de bırakırsam sabah zor çalışıyor.lpg enjektörleri yeni değişti sıfırıyla ama yine aynı arıza devam ediyor.ama birşey daha dikkatimi çekti geçen gün.uzun yolda lpg ile giderken birden benzin ışığı yanmaya başladı ve beep sesi geldi.benzin alınca tekrar söndü.aslında yolda lpg ile giderken benzini azaltırmı araba..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetalbayrak -- 1 Mart 2009; 1:06:53 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mehmetalbayrak

    voltran sıralı sistem lpg var usta..aynen dediğin gibi.ama motoru stop ederken benzine alırsam yine sabah zor çalışıyor.ama benzine aldıktan sonra birkaç km gidip öyle arabayı park ettikten sonra sabah çalıştırdığımda ilk marşda çalışıyor. lpg de bırakırsam sabah zor çalışıyor.lpg enjektörleri yeni değişti sıfırıyla ama yine aynı arıza devam ediyor.ama birşey daha dikkatimi çekti geçen gün.uzun yolda lpg ile giderken birden benzin ışığı yanmaya başladı ve beep sesi geldi.benzin alınca tekrar söndü.aslında yolda lpg ile giderken benzini azaltırmı araba..


    Aynen hocam o zaman sorununuz bogaz kelebeginde ve ya benzin pompasında aynı sorun bende de var bazen yapıyor bazen de tek marsta alıyor bu aralar yapmıyor sorunu. cozersem size de bilgi veririrm. Ama benim sorun sadece mars suresi biraz uzuyor. İkinci marsa gerek kalmıyor. Bir de aracınız kesinlikle gazı pompalamadan calıstırın bogarsınız.

    Eger benzine alınca sorun yapıyorsa muhtemelen benzin pompasından. Lpg sisteminizin direkt lpg de calısıp calısmadıgını ogrenin. Benim sistem calısıyor mesela Kontagı actıktan sonra lpg dugmesine basılı tutarak mars yaparsam direk lpg de calısıyor. Eger sizinki de calıusıyorsa sabah aracı calıstırırken boyle deneyin. Lpg de ilk marsta sorunsuz calısırsa muhtemelen sorununuz benzin pompası. Tamiri ve bakımı mumkun sanırım. Ama degismesi de gerekebilir.

    Evet yolda giderken benzin azalıyormus hissi verir. Ona aldırmayın. O benzin ısıgı yanma zamanı yaklasınca yokusta falansanız o ikazı verebiliyor. Benim aracımda hep yolda lpg ile giderken benzin ikazı yanmıstır. O konuda ben de tam bilmiyorum. Bazı arkadaslar benzinin motora kacabilecegini soyluyorlar. Bunun icin bir kelepce takılıyormus falan. Bi arastıralım bakalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 1 Mart 2009; 1:36:32 >




  • Sayın mprivateturun,

    Sizi uyarmak mahiyetinde yazmıyorum, lütfen yanlış anlaşılmayayım. Deneme yapmak amaçlı söylediğinizi biliyorum fakat bahsi geçmişken diğer kullanıcıların bilgisinde olsun diye ROMANO'daki direkt gazda çalıştırma özelliğini sadece zaruri hallerde kullanmalarını hatırlatayım dedim.

    Bildiğim kadarıyla aracınızda benzin pompasına bağlı bir role yoktu. Dolayısıyla siz LPG'de kullanırken de benzin pompası çalışmaya devam ediyor. Bu sebepten benzin seviyesini uyarı lambasının yanmasına yakın bir seviyede değil de çeyrek depo seviyelerinde tutmanız soğutmasını depodaki benzinle yapan benzin pompanız için daha sağlıklı olur.

    İyi forumlar...

    H.Emre DELER / Kahvecioğlu A.Ş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emre_D

    Sayın mprivateturun,

    Sizi uyarmak mahiyetinde yazmıyorum, lütfen yanlış anlaşılmayayım. Deneme yapmak amaçlı söylediğinizi biliyorum fakat bahsi geçmişken diğer kullanıcıların bilgisinde olsun diye ROMANO'daki direkt gazda çalıştırma özelliğini sadece zaruri hallerde kullanmalarını hatırlatayım dedim.

    Bildiğim kadarıyla aracınızda benzin pompasına bağlı bir role yoktu. Dolayısıyla siz LPG'de kullanırken de benzin pompası çalışmaya devam ediyor. Bu sebepten benzin seviyesini uyarı lambasının yanmasına yakın bir seviyede değil de çeyrek depo seviyelerinde tutmanız soğutmasını depodaki benzinle yapan benzin pompanız için daha sağlıklı olur.

    İyi forumlar...

    H.Emre DELER / Kahvecioğlu A.Ş.



    Yok hocam estagfirullah. Zaten romanonun bir ustun yonunun de bu oldugunu biliyorum. Bir cok diger kitlerde direkt lpg de calısma durumu olmuyor. Bu da zaruri bir durum oldugu icin arkadasa denemesini soyledim. Zaten uyarmak mahiyetinde yazmanızı gerektirecek bir durum yok. Arkadasın muhtemelen enjektorlerinde sorun yokken enjektorlerini degistirmisler. Fazladan masrafa girmemesi acısından bunu deneyip benzinde bu sorunu yapıyorsa ilk bakılması gereken yer pompadır.

    Yalnız sizi burda bulmusken soralım. Lpg de giderken benzinden de eksilme olması normal midir? Yani araba ayrıca benzin de yakar mı?




  • LPG ile birlikte benzin tüketimi sadece FSI motorlar için montajını yaptığımız kitlerde var. Bu da sizin aracınızdaki sistem değil. Yani benzin tüketiyorsa bir sorun var demektir. Fakat genellikle 2001-2002 Mercedes ML ve Fransız arabalarında araç benzin tüketmediği halde benzin ibresinin düşmesi sorunu yaşayabiliyoruz. Bu sorunu da araç modeline göre AEB-391 veya AEB-392 emülatör takarak gideriyoruz. Aracınızda böyle bir sorun varsa istediğiniz zaman çözümünü uygulayalım.

    Görüşmek üzere

    H.Emre DELER / Kahvecioğlu A.Ş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emre_D

    LPG ile birlikte benzin tüketimi sadece FSI motorlar için montajını yaptığımız kitlerde var. Bu da sizin aracınızdaki sistem değil. Yani benzin tüketiyorsa bir sorun var demektir. Fakat genellikle 2001-2002 Mercedes ML ve Fransız arabalarında araç benzin tüketmediği halde benzin ibresinin düşmesi sorunu yaşayabiliyoruz. Bu sorunu da araç modeline göre AEB-391 veya AEB-392 emülatör takarak gideriyoruz. Aracınızda böyle bir sorun varsa istediğiniz zaman çözümünü uygulayalım.

    Görüşmek üzere

    H.Emre DELER / Kahvecioğlu A.Ş.



    Eger aracım benzin tuketmedigi halde ibre dusuyorsa benim icin onemli degil. Ama eger benzin tuketme sorunu varsa ve bu emulatorle sorun hallolacaksa taktırmak isterim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun


    quote:

    Orjinalden alıntı: Emre_D

    LPG ile birlikte benzin tüketimi sadece FSI motorlar için montajını yaptığımız kitlerde var. Bu da sizin aracınızdaki sistem değil. Yani benzin tüketiyorsa bir sorun var demektir. Fakat genellikle 2001-2002 Mercedes ML ve Fransız arabalarında araç benzin tüketmediği halde benzin ibresinin düşmesi sorunu yaşayabiliyoruz. Bu sorunu da araç modeline göre AEB-391 veya AEB-392 emülatör takarak gideriyoruz. Aracınızda böyle bir sorun varsa istediğiniz zaman çözümünü uygulayalım.

    Görüşmek üzere

    H.Emre DELER / Kahvecioğlu A.Ş.



    Eger aracım benzin tuketmedigi halde ibre dusuyorsa benim icin onemli degil. Ama eger benzin tuketme sorunu varsa ve bu emulatorle sorun hallolacaksa taktırmak isterim.

    Benzin tüketmediği halde ibre düşüyorsa emülatörle giderebiliriz. Aksi durumda sorunun kaynağını tespit edip gerekli müdaheleyi yapmamız gerekir. Emin olmak için deponuzu tam doldurup bir süre kullanıp tekrar doldurarak deneme yapın isterseniz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emre_D


    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun


    quote:

    Orjinalden alıntı: Emre_D

    LPG ile birlikte benzin tüketimi sadece FSI motorlar için montajını yaptığımız kitlerde var. Bu da sizin aracınızdaki sistem değil. Yani benzin tüketiyorsa bir sorun var demektir. Fakat genellikle 2001-2002 Mercedes ML ve Fransız arabalarında araç benzin tüketmediği halde benzin ibresinin düşmesi sorunu yaşayabiliyoruz. Bu sorunu da araç modeline göre AEB-391 veya AEB-392 emülatör takarak gideriyoruz. Aracınızda böyle bir sorun varsa istediğiniz zaman çözümünü uygulayalım.

    Görüşmek üzere

    H.Emre DELER / Kahvecioğlu A.Ş.



    Eger aracım benzin tuketmedigi halde ibre dusuyorsa benim icin onemli degil. Ama eger benzin tuketme sorunu varsa ve bu emulatorle sorun hallolacaksa taktırmak isterim.

    Benzin tüketmediği halde ibre düşüyorsa emülatörle giderebiliriz. Aksi durumda sorunun kaynağını tespit edip gerekli müdaheleyi yapmamız gerekir. Emin olmak için deponuzu tam doldurup bir süre kullanıp tekrar doldurarak deneme yapın isterseniz.



    Tesekkur ederim. Benim sorunum sadece benzin azalmısken yani benzin ısıgı yanmaya yakınken. yolda lpg ile ilerlerken benzin ısıgı yanıyor. Benzin yakıp yakmadıgını bilmiyorum. Bakıma goturdugumde bi sorayım bakalım.




  • mprivateturun hocam, diyelimki hiç lpg ye almadım arabayı.sadece benzinle kullandığımızı farzedelim. o zaman hiç bir sorun yok arabada.tek marşta çalışıyor.benzinle kullanırken arabayı akşam park ediyorum.sabah yine tek marşta çalışıyor.benzinden lpg ye geçtiği zaman sorun yok yine çalışıyor.ama lpg de aracımı park ettiğim zaman 5-10 dak.içinde çalıştırdığım zaman tek marşta çalışıyor.ama park ettikten sonra 1 saat 2 saat geçtiği zaman geldiğimde artık aracı pedallamadan çalıştıramıyorum.pedallayıp çalıştırdığımda park ederken benzine alsam yine sabah zorlanarak çalışıyor.lpg den benzine dönüş yaptığımda aşağı yukarı 8-10 km gittikten sonra araç ne kadar süre beklerse beklesin tek marşta çalışıyor..
  • Bujileri kontrol ettirmissiniz. Aracın hava filtresi ve benzin filtresi ne durumda? Bakımı ne zaman yapıldı. Bu bir etken olabilir. Ayrıca benzinin depoya geri kacması sorunu olabilir. Bu da benzin motora gelen kadar calısmamaya neden olabilir. Benzin pompasında sorun olabilir. Benzini yeterli basıncta gonderemiyorsa bu sorun olabilir. Bogaz kelebeginden dolayı sorun olusabilir. Dedigim gibi ben de tam cozemedim. Ancak dedigimi bi deneyin aksam lpg de stop edin sabah da lpg de calıstırın tek marsta calısıyorsa. Yakıt sisteminde bir sorun vardır. O da ya benzin pompası ya da bogaz kelebegi.

    Bir de sunu deneyin aksam lpg de stop ettiginizde sabah benzinde calısacak ya. Kontagı acın ısıklar sonene kadar bekleyin sonra kapatın sonra tekrar acın. Uc dort sefer bunu yapın sonra gaza dokunmadan marsa basın. Calısırsa pompa. Yine calısmazsa lpg ile benzin karıstıgı icin sorun oluyordur. Bezinde stop edip tekrar sabah benzinde sorunsuz calısıyorsa da lpg sistemindeki valflerden dolayı silindirlere benzin ve lpg karısımı gidiyor olabilir. Bu da zengin karısıma neden olabilir. Bu da ilk calısmada sorun yaratabilir. Bu da lpg ayarlarından falan olabilir kalibrasyon ayarlarından dolayı bu sorunu yapıyor olabilir. Yani aslında cok basti bir sorun olabilir. Ufak bir ayarla sorun hallolabilir.

    Bu kasa passatlardan cok iyi anlayan O.B.K isimli arkadasımız var forumda ona da bir danısın. Simdi size buradan bazı onerilerde bulunabilirim. Ama sonuc alamazsanız bosa masraf yapmıs olursunuz. Aynı sorun ben de de vardı. Nasıl duzeldi bilmiyorum. Lpg regulatorumde sorun falan vardı. O degisti. Bakım yapıldı falan bilemiyorum tam olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 1 Mart 2009; 23:27:23 >




  • @mehmetalbayrak

    Sorununuz ile ilgili olarak cevabınız P.M den gönderilmiştir.
    NOT:tekrar ediyoruz ; Lütfen herkes bilgisi dahilinde insanlara yardımcı olmaya çalışsın ,kaş yapalım derken insanlara masrafa ve zaman kaybına neden olmayalım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozenclerotogaz

    @mehmetalbayrak

    Sorununuz ile ilgili olarak cevabınız P.M den gönderilmiştir.
    NOT:tekrar ediyoruz ; Lütfen herkes bilgisi dahilinde insanlara yardımcı olmaya çalışsın ,kaş yapalım derken insanlara masrafa ve zaman kaybına neden olmayalım.


  • @mehmetalbayrak

    Araçlar LPG de sürekli fakir çalışınca Benzin ecu su anlık düzeltme yapmaya çalışır (Akıllıdır) (Biz buna SFT deriz Short Fuel Trim)
    Anlık düzeltmelerle bu işi çözemezse bu sefer uzun yakıt düzeltmeleri yapmaya çalışır (Biz buna LFT deriz Long Fuel Trim) ve aracınızı stop ettiğinizde bu lft değerleri hafızada kayıtlı kalır.

    Marşa bastığınızda aracınız dün fakir karışım nedeniyle hep zengin yakıt göndermeye çalıştığından bu sabahta hafızadakı kayıtlı değerlere göre zengin yakıt göndermeye başlar ve aracınız boğularak bir kaç marşta ancak start alır.

    Bunda korkacak birşey yoktur,
    1- servise giderek aracınızın ecu sunu resetleteceksiniz,
    2- aracınızı 500 km kadar sadece benzinde kullanarak eski sağlığına kavuşmasını bekleyeceksiniz
    LFT değerleri sıfırlanacak(Antibiyotik gibi yavaş , ama sağlıklı iyileşir :)

    İyileşme neticesinde hiç LPG ye almadan direk LPG servisine müracaat edin yapılacak yeni kalibrasyonla hiç bişiiniz kalmayacak.

    Fuzuli parçe-marça değiştirip parçalama kendini





  • Bu arıza ile ilgili forumda 100 tane yazı var biz toplum olarak okumayı sevmiyoruz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    @mehmetalbayrak

    Araçlar LPG de sürekli fakir çalışınca Benzin ecu su anlık düzeltme yapmaya çalışır (Akıllıdır) (Biz buna SFT deriz Short Fuel Trim)
    Anlık düzeltmelerle bu işi çözemezse bu sefer uzun yakıt düzeltmeleri yapmaya çalışır (Biz buna LFT deriz Long Fuel Trim) ve aracınızı stop ettiğinizde bu lft değerleri hafızada kayıtlı kalır.

    Marşa bastığınızda aracınız dün fakir karışım nedeniyle hep zengin yakıt göndermeye çalıştığından bu sabahta hafızadakı kayıtlı değerlere göre zengin yakıt göndermeye başlar ve aracınız boğularak bir kaç marşta ancak start alır.

    Bunda korkacak birşey yoktur,
    1- servise giderek aracınızın ecu sunu resetleteceksiniz,
    2- aracınızı 500 km kadar sadece benzinde kullanarak eski sağlığına kavuşmasını bekleyeceksiniz
    LFT değerleri sıfırlanacak(Antibiyotik gibi yavaş , ama sağlıklı iyileşir :)

    İyileşme neticesinde hiç LPG ye almadan direk LPG servisine müracaat edin yapılacak yeni kalibrasyonla hiç bişiiniz kalmayacak.

    Fuzuli parçe-marça değiştirip parçalama kendini






  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozenclerotogaz

    @mehmetalbayrak

    Sorununuz ile ilgili olarak cevabınız P.M den gönderilmiştir.
    NOT:tekrar ediyoruz ; Lütfen herkes bilgisi dahilinde insanlara yardımcı olmaya çalışsın ,kaş yapalım derken insanlara masrafa ve zaman kaybına neden olmayalım.


    Sayın ozencler sanırım burada bana atıfta bulunmussunuz. Eger bana atıfta bulunmadıysanız ozur dilerim. Ancak bana bir ima yaptıysanız sunu bilmenizi isterim. Eger yazdıklarımı duzgunce okursanız arkadasın cebinden para cıkacak bir oneride bulunmadım. Kendi imknalarıyla yapabileceklerini ve denemesi gerekli seylerden bahsettim. Zaman kaybından behsetmissiniz. O zaman burada yazmak da zaman kaybından baska birsey degil. Gitsin arkadas en yetkili servise sorunu cozsunler. Aynı aractan bende de var zamanında bendede sorunu yapıyordu sonradan cozuldu. Yazdıklarımın mantıksız bir yanı yok. Yazdıklarımdan birisyle alakalı olabilir. Ya da yazmadıgım abska bir seyden de olabilir. Bunu zaten belirtiyorum. Tam olarak da bilmedigimi soylemisim zaten. Acaba siz sorunla alakalı cozumu neden pm den attınız buradan yazın da biz de gorelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 3 Mart 2009; 1:02:49 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    @mehmetalbayrak

    Araçlar LPG de sürekli fakir çalışınca Benzin ecu su anlık düzeltme yapmaya çalışır (Akıllıdır) (Biz buna SFT deriz Short Fuel Trim)
    Anlık düzeltmelerle bu işi çözemezse bu sefer uzun yakıt düzeltmeleri yapmaya çalışır (Biz buna LFT deriz Long Fuel Trim) ve aracınızı stop ettiğinizde bu lft değerleri hafızada kayıtlı kalır.

    Marşa bastığınızda aracınız dün fakir karışım nedeniyle hep zengin yakıt göndermeye çalıştığından bu sabahta hafızadakı kayıtlı değerlere göre zengin yakıt göndermeye başlar ve aracınız boğularak bir kaç marşta ancak start alır.

    Bunda korkacak birşey yoktur,
    1- servise giderek aracınızın ecu sunu resetleteceksiniz,
    2- aracınızı 500 km kadar sadece benzinde kullanarak eski sağlığına kavuşmasını bekleyeceksiniz
    LFT değerleri sıfırlanacak(Antibiyotik gibi yavaş , ama sağlıklı iyileşir :)

    İyileşme neticesinde hiç LPG ye almadan direk LPG servisine müracaat edin yapılacak yeni kalibrasyonla hiç bişiiniz kalmayacak.

    Fuzuli parçe-marça değiştirip parçalama kendini




    İyi de sonucta daha sonra yine bu arkadas aracı lpg de kullanacak. Yani aynı sorunun tekrar tekrar olması gibi bir durum olusmuyor mu? Yani sft ile neden cozemedigine bakmak gerekmez mi? Sonucta sft ile cozemiyorsa ecuyu resetlesek de ilerde tekrar sft ile yakıt duzenleyemeyecek lft ile duzenleyecek aynı sorun yine olacak. Bilgi verirseniz sevinirim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustafacec

    Bu arıza ile ilgili forumda 100 tane yazı var biz toplum olarak okumayı sevmiyoruz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    @mehmetalbayrak

    Araçlar LPG de sürekli fakir çalışınca Benzin ecu su anlık düzeltme yapmaya çalışır (Akıllıdır) (Biz buna SFT deriz Short Fuel Trim)
    Anlık düzeltmelerle bu işi çözemezse bu sefer uzun yakıt düzeltmeleri yapmaya çalışır (Biz buna LFT deriz Long Fuel Trim) ve aracınızı stop ettiğinizde bu lft değerleri hafızada kayıtlı kalır.

    Marşa bastığınızda aracınız dün fakir karışım nedeniyle hep zengin yakıt göndermeye çalıştığından bu sabahta hafızadakı kayıtlı değerlere göre zengin yakıt göndermeye başlar ve aracınız boğularak bir kaç marşta ancak start alır.

    Bunda korkacak birşey yoktur,
    1- servise giderek aracınızın ecu sunu resetleteceksiniz,
    2- aracınızı 500 km kadar sadece benzinde kullanarak eski sağlığına kavuşmasını bekleyeceksiniz
    LFT değerleri sıfırlanacak(Antibiyotik gibi yavaş , ama sağlıklı iyileşir :)

    İyileşme neticesinde hiç LPG ye almadan direk LPG servisine müracaat edin yapılacak yeni kalibrasyonla hiç bişiiniz kalmayacak.

    Fuzuli parçe-marça değiştirip parçalama kendini







    100 tane yazı var ancak hic birisi sorunu halledemiyor. Bir cok kisi bogaz kelebeginden oksijen sensorunden zarttan zurttan supheleniyor. Degistiriyor. temizletiyor ama sorun devam ediyor.




  • sayın mprivateturun
    Lafım tabiki size çünkü;Hassas konularda insanları yanlış yönlendirebiliyorsunuz.Bu da insanlara zaman ve parasal bir kayba neden olabilir.Tabiki düşünceleri paylaşacağız ama bu düşünceler mümkünse bilgi ve tecrübelerimiz dahilinde olursa insanlara daha faydalı oluruz diye düşünüyorum.Bakın tekrar altını çiziyorum hassas konularda(önemli lpg sorunlarında) yoksa bu forum herkesin ,herkes istediğini söylemeye hakkı var ama siz insanlara yardımcı olmak isteyen bir arkadaşımızsınız ;istemeden de yanlış yönlendirmelerde bulunabilirsiniz.benim anlatmak istediğim bu.

    P.M den yazdım çünkü araçtaki sistem BRC marka değil ,ve bu sorun ürünün bir parçasıyla alakalı ve daha önce defalarca karşılaştığım ve çözüme ulaştırdığımız bir sorun.Yanlış anlaşılmaması için özelden gönderdim.(sonra yanlış yorumlar yapılıyor yok sizin marka iyi başkalarının ki tu kaka denilebiliyor)sorunu merak etiyseniz size de özelden gönderebilirim.iyi günler




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.