Şimdi Ara

Lpg kullanımı sonrası yeniden çalıştırmada problem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
542
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • atiker microfast takılı chevrolet cruze 1.6 araçta şöyle bir problem var

    araç benzinde kullanıldığında herhangi bir sıkıntı yok, araç lpg de kullanılıp stop etmeye yakın benzine alınırsa da problem yok ancak araç lpg de kullanılıp bu şekilde stop edilirse, bir süre sonra tekrar çalıştırıldığında ilk denemede çalışmıyor, ya yakıt gelmiyor ya da boğuluyor gibi oluyor

    öncelikle regulatör diyaframı patlamış olabilir olarak düşünmüştük ki aracın stft ltft değerleri lpg de çok düzenli değil, daha sonra kaçak olsa bile lpg enjektörleri kapalı olması gerekiyor bu yüzden bu problemin aracın ilk çalışmasına etki etmemesi gerek yani enjektörler kapanmıyor, enjektörlerde problem olabilir dedik

    daha sonra başka bir ustayla konuştuğumda da araç lpg de çalışırken benzin hava yapıyor ve ilk aşamada pompa yoğun yakıt gönderemediğinden kesik kesik çalışıp sonra toparlar dedi ki bunu da yapıyor araç arada bir, bu durumda depodaki benzinin az olmasından da kaynaklanıyor olabilir diye düşündük

    bu konuda başka bir fikri olan var mıdır? atiker enjektörler ucuz onları değişmek kolay da bu stft ltft değerleri lpg de enjektörler yüzünden bu kadar değişken olabilir mi?

    edit: lpg regulatör diyaframı patlakmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Batuhan Kılıç -- 3 Haziran 2022; 23:3:54 >



  • merhabalar

    yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla aracınız stop durumunda iken sistemden emme manifoltunun içine lpg sızdırıyor. aracı çalıştırmak için konağı çevirdiğinizde benzin de gelince araç boğulup çalışmıyor. bu durum araç uzun süre beklediği zaman gerçekleşir. yani akşamdan sabaha. fakat araç çalıştıktan sonra motoru stop edip hemen tekrar basarsanız araç hemen çalışır. bunun tespiti için araç benzinle stop edilir. yani hatta lpg kalmayınca tekrar benzinle çalıştığında boğulma durumu olmaz. çözümünü lpg servisiniz bulur. lpg üzerindeki tahliye supapından bu kaçak olabileceği gibi lpg enjektörlerinden de sızdırma olabilir. diyaframla alakası olmaz yani.

    bir de tam olarak anlayamadım fakat aracınız soğuk ken ilk çalıştığında boğulur gibi tekleyerek mi çalışıyor ? benzinin hava yaptığını söyleyen dahi sallamış. öyle bişey yok. tulumba değil bu hava yapmaz. ki hava yapsa dalgıç benzin pompası yağ soğutmalı değil içinden geçen sıvı ile kendi kendini soğuttuğundan yanarak hiç çalışmaz. fakat chevrolet cruze larda biliyorsunuz subab problemi hat safhada. subablarda problem olduğunda da dediğiniz sıkıntıyı yapıyor olabilir. ilk çalışmada araç bozuk çalışır ısınınca düzelir. aracın bi konresiyonunu ölçtürmenizde fayda var.

    ltft ve stft değerleri bize anlık ve kısmen daha uzun bir süredeki hava yakıt karışım oranın değişimini vermektedir. eğer benzine göre lpg modunda değişiklik çoksa tek sıkıntı gaz ayarı bozukluğudur.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.